Diskuse

Škoda Superb (2020)

8.2.2020

Už dlouho jsem sem nic nepsal a přemýšlím, kde začít. Začnu tedy zklamáním pro čtenáře - auto není moje, bylo pouze zapůjčené na jeden den. Oslovil jsem…

 

Škoda Superb (poterienko)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto VII

    VII 17.02.20  12:30

    « Re: Re: Re: Re: Re: Konečně iV dojmy

    Ahoj Kesu,

    měl bych dotaz k tomu udržování baterie. Pokud jedeš delší trasu, máš tam hybridní režim a máš dejme tomu 80% baterky, nechá auto vybít tu baterku na nějaké nižší %, třeba 20%, kde to pak udržuje, nebo zatvrzele drží těch 80%??

    Ještě bych poprosil, šlo natočit video zrychlení v hybridním režimu, kde by bylo vidět, jak to auto tlačí jak benzín, tak elektřinu?

    Díky
  • « 00 Reagovat !

    foto Zetti

    Zetti 16.02.20  21:02

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teplota motoru

    Vsechno je relativni i to nabiti.Baterka Outlanderu se ma nabijet z 230 site 5,5 hodiny a ja vidim, ze je ted pri garazove teplote 7-8°C nabita za 4,5 hodiny. Z toho dedukuju, ze se plne nabiti aktualne do ni proste nevejde. Jestli je to soucasnou teplotou 7-8 °C nebo starim baterky ted nejsem schopen rict, ale grafika ukazuje plne nabiti . Je to zalezitost procent. Pokud moje baterka ukazuje vic nez 90%, rekuperace vubec nefunguje ve smyslu zpomaleni auta, takze zrejme tu energii ani zpatky nebere.
    Jak rikam typicky jedu pri delsi jizde na baterku do stavu 60-70% , pak prepnu SAVE (udrzeni stavu) a pri ceste zpatky jedu na elektriku na dojezd baterie. Furt je treba brat v uvahu technicky absence prevodovky. Ta konstrukce se proste musi lisit.
  • « 00 Reagovat !

    foto JirkaVejrazka

    JirkaVejrazka 16.02.20  20:06

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teplota motoru

    Nevim jak to ma Mitsubishi a Superb, ale u Toyoty je vyrazny rozdil mezi indikovanym a realnym stupnem nabiti. Kdyz auto ukazuje 100% nabiti tak je to zhruba kolem realnych 80% a pri indikovanych 0% je tam jeste cca 30-40% kapacity (presna cisla se mi ted nechce hledat).

    Kdykoli za jizdy jedu na benzin, tak se auto chova jako bezny hybrid pri libovolnem stavu baterie. Tj. dobiji pri brzden i kdyz je indikovany stav nabiti treba 99%.

    Jedine "omezeni" je nucene nabijeni motorem (rezim "Charge"), ktery nabije baterku za jizdy asistenci benzinoveho motoru. To se zastavi na 80% indikovaneho nabiti a vic nechce. Ale to mne netrapi, nikdy jsem ten rezim nepoteboval pouzit. Narozdil od Superbu, kde to je vyslovene na ocich a vsichni recenzenti to okamzite testuji, o tom rezimu ma Toyota jen kratkou zminku v manualu na strane 101 a ten rezim ani nema vlastni tlacitko nebo polozku v infotainmentu.
  • « 00 Reagovat !

    foto kesumb

    kesumb 16.02.20  10:55

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teplota motoru

    Hele já si ale myslím, že to v tědlech stavech nedobíjí. Protože při téhle jízdě jsem mimochodem do toho Obi dojel s 88% baterie. Ono to udržování stavu je plus mínus..
    Jinak s tou kapacitou máš pochopitelně pravdu, mimochodem Lixx baterie podstatně víc ničí dobíjení na víc než těch 80% než třeba vybíjení k nule. Dají se dohledat testy 18650 baterií, které vydrží se ztrátou kapacity 20% řekněme 800cyklů 0-100%, ale třeba cyklů 20-75% dají 6000... Roční skladování baterie 18650 nabité na 100% se podepíše téměř 20% ztrátou kapacity, totéž na 65% skoro není měřitelná ztráta.
    Tou teplotou jsem narážel na BMW 40e, kde snad nikomu neodešlo turbo, ale kde komu praskl blok ...

    měj se krásně!
  • « 00 Reagovat !

    foto Zetti

    Zetti 16.02.20  08:53

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teplota motoru

    Nic nefot, je mi to jedno. Uplne dogmaticky to vedet nepotrebuju.

    Mel bys mit v manualu ze se nema baterie nabijet kdyz ma 80% a vic a to jak motorem tak ze zasuvky. Ja davam udrzeni stavu baterie jen na dlouhe ceste a kdyz ma baterka 50-70%. Mam jen graficke zobrazeni, tak to beru odhadem.

    At ti to pekne jezdi a nemas zadne starosti. Jestli je to turbo v pluginu dobra nebo spatna volba ukaze cas. Ja myslim, ze plugin u skodovky je horka jehla, jen upravena klasika, to taky ukaze cas.

    Mej se.
  • « 00 Reagovat !

    foto adamzprahy

    adamzprahy 15.02.20  13:42

    « Re: Re: Re: Re: Teplota motoru

    Z toho co tu diskutujete jsem si jistý, že obyč 1.8 hybrid v Toyotě to dělá úplně stejně. Nevidím tam otáčky, tak jen pocitově se mi zdá, že za studena to paradoxně jede příjemně plynule, svižně a potichu, tzn. táhne to elektromotor a spalovák udržuje nízké otáčky (pokud vyloženě nedám podlahu). Dává to smysl a je to hodně efektivní řešení. Motor se hodně rychle ohřeje a má ideální péči, která je jinak závislá na šoférovi.
  • « 00 Reagovat !

    foto kesumb

    kesumb 15.02.20  13:24

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teplota motoru

    Tak pro představu jsem dnes vyjel z Holešovic s nabitým, ale nepředvyhřátým autem a motorem. Na Trojským mostě jsem to na 94% kapacity baterie přepnul do hold modu a motor se normálně nastartoval a mimochodem nechcípl ani na červený nad portálem Blanky. V nájezdu na Holešovičky z městskýho okruhu to ukázalo 50 stupňů vody, na úrovni Vychovatelny pak 90. Olej ukázal 50 ve stoupání na Prosek a u Obi na Proseku kam sem jel ukazoval teploměr 81 stupňů olej.
    Tam sem se zdržel a dál navíc jel na baterky, takže jak by se to ohřálo dál jsem neověřil. Když jsem s tim v týdnu jezdil po Praze a okolí s vybitou baterkou tak to ukazovalo přes 90. 100 ti vyfotím mile rád, ale až pojedu někam dál než tady na kopec pro "šroubovák".

    Mimochodem ale nevím kde bereš 100 stupňů, protože pokud jde o schopnost oleje mazat uzel turbodmychadla, tak je naprosto jedno, jestli má 90 nebo 110 stupňů. A mimochodem tvůj předpoklad, že studený provoz snáší nepřeplňované motory nějak zásadně líp než přeplňované je taky s otazníkem. Protože principielně vadí provoz zatíženého neprohřátého motoru každé jednotce a zvláště těm, které se skládají z rozdílných materiálů. Což jsou v dnešní době hliníkových pístů a hlav a litinových těl skoro všechny.

    Každopádně mi ta debata přijde zbytečná. Většinu jízd po městě dám s iV na elektřinu a když ne, tak se to nastartuje a postupně ohřeje s asistencí elektromotoru. Ostatně kdybych nejel do toho zatracenýho Obi ale dál po dálnici, tak bych tam na konci omezení u Březiněvsi těch 90 stupňů olej určitě měl.
  • « 00 Reagovat !

    foto Zetti

    Zetti 14.02.20  19:42

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teplota motoru

    Jak ukazal jirka na videu, ukaz ze se Supu PHEV ohreje v motoru OLEJ na 100 stupnu. ja tomu neverim a tak to chce nejaky dukaz. Jestli tomu pomaha webasto neni podstatny, i kdyz jeho smysl je urco diskutabilni.
  • « 00 Reagovat !

    foto kesumb

    kesumb 14.02.20  17:12

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teplota motoru

    U Supa ikdyž je to nabitý skoro do plna (nevím řekněme 85%, prostě vyjetí z baráku, projetí vesnice a tak, nezkoušel jsem to se 100%), tak to přepneš do hybridu a zafixuješ stávající stav a normálně se to nastartuje. Navíc to po takovýmdle studeným startu jentak nezdechne, chvíli to už pak na ten benzín (třeba dva kilometry) jede ikdyž to přepeš zpět do elektro režimu.
    Mimochodem jsem konečně rozchodil aplikaci a tam lze dálkově zvolit předehřev interiéru buďto na elektřinu (zásuvka a nebo lze povolit i baterie) nebo zvolit nezávislý vodní topení.
    Přesně z toho co píšeš jsem měl strach, ale teplota motoru vážně nijak omezující faktor není. Prostě pokud víš, že jedeš hned na dálnici tak to prostě donutíš nastartovat předtím, což normálně u Supa jde. Zkusím to zítra i s baterií na 100%.
    Jako pokud bydlíš hned vedle dálnice kde pak hodláš jet jako o život, tak je to pochopitelně bída, ale stav bude úplně stejnej i s konvenčním autem. Navíc ta 1,4 se fakt ohřejvá strašně rychle. Je ale otázkou, jestli tam náhodou nemám ohřev motoru automaticky webastem. Klasický superby tohle měly. Musím se na to podívat.
  • « 00 Reagovat !

    foto kesumb

    kesumb 14.02.20  17:03

    « Re: Re: Re: Re: Re: Teplota motoru

    cca 2250, ale nečekej, že to z tědlech otáček zrychluje jako SQ7...
  • « 00 Reagovat !

    foto Zetti

    Zetti 14.02.20  16:58

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teplota motoru

    No o tom to cele je. 140°F je 60°C. Optimalni teplota oleje pro zatizeni foukaneho motoru je kolem 100°C, to odpovida nejakych 210°F. Proste ten motor v pluginu se nedohreje, jak jsem predpokladal a pro foukane motory to muze byt pro majitele fatalni problem. Proto tam mas ty a ja atmosferu. Foukane motory do pluginu cpe evropa a nedela dobre. Ja si toho predtim nevsim ze to je ve F.

    Nechme toho mej se a packo zas nekdy.

  • « 00 Reagovat !

    foto JirkaVejrazka

    JirkaVejrazka 14.02.20  16:37

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teplota motoru

    Ja nevim, ja tam vidim neco jineho - treba tady: [odkaz] - je tam videt, ze na mete 3,0 mile ma teplotu oleje cca 140F a dal uz to v celem videu nevysplha. A to jeste na zacatku ujel pul mile jen na elektriku.
  • « 00 Reagovat !

    foto Zetti

    Zetti 14.02.20  16:22

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teplota motoru

    Je tam videt, ze se olej ohriva cca tech 10 kilometru, mas to zrychleny. 1 mile je 1,6 km. Moc pekny, diky za link. Predpokladam ze ten olej je ten symbol pistu
  • « 00 Reagovat !

    foto JirkaVejrazka

    JirkaVejrazka 14.02.20  15:58

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teplota motoru

    [odkaz]

    Je tam hezky videt, jak teplota oleje prekvapive rychle nastoupa kratkou chvili potom, co se zapne spalovak.
  • « 00 Reagovat !

    foto Zetti

    Zetti 14.02.20  15:49

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teplota motoru

    To zahrati je jen pocitove, vsechno ve fyzice ma sve limity, jak jsem rekl, bezne se olej ve spalovaku ohriva cca 10 kilometru, v hybridech to bude jeste dele. I konvice s 2 litry vody se zahriva na vykonenm plynovem varici peknych par minut, myslim 5 nebo dele. Rekuperace to ovlivni, ale ne v radu sekund

    Video sem hod to mi zajima, nebo mi ho posli ve zprave fakt mi to zajima

    Ja mam jinou konstrukci hybridu, jednorychlostni prevod ma svoje vyhody ale taky omezeni. Kdyz slapnu na plyn a auto si usmysli, generator vyrabi elektrinu a ta pohani kola. V tom momente se proste pri neohratem motoru tomu autu nesmi slapat na krk. Po dosazeni urcite rychlosti se pohon zmeni na spalovak na predni napravu a elektromotory jen pomahaji. Motor se zklidni, otacky klesnou, auto ale jede rychleji nez kdyz se motor toci pro vykon nabijeni.
  • « 00 Reagovat !

    foto JirkaVejrazka

    JirkaVejrazka 14.02.20  15:18

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teplota motoru

    Ono to omezeni samozrejme neni pevne - kdyz pritlacis na plyn, tak ten motor do otacek dostanes. Ale kdyz jedes konstantni rychlosti a zapne se spalovak, tak chvili bezi v nizsich otackach, nez se zahreje. A vykonovou diru docasne vykryva elektromotor.

    To zahrati je (aspon u meho auta) hodne rychle, v radu desitek sekund. Prius ma rekuperaci odpadniho tepla z vyfuku.

    Osobne teplomer nemam, ale jestl chces, hodim ti sem odkaz na videa jednoho chlapika, ktery me pripojenou diagnostiku k plug-in Priusu a na jeho videich je dobre videt jake jsou teploty motoru, oleje, baterek a tak. Jezdi s tim i v pekne zime, takze z toho muzes vykoukat jak se to chova. Jen jsem s tim nechtel spamovat.
  • « 00 Reagovat !

    foto Zetti

    Zetti 14.02.20  14:29

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teplota motoru

    Jo, normalka se to se mnou nemaze a toci jak chce. Navic nemam otackomer ani teplomer.
    Nevim, ja si to neumi predstavit, ze motor proste netoci jak ja chci. Ja jsem taky jezdil s turbem studeny do 2000, mirne ohraty do 3000, ale mohl jsem volit mista, kde je to omezeni akceptovatelne, u pluginuje ta volby omezenejsi. Navic mel motor elektricky predehrev. Typicky jedes na dalnici nejakym privadecem, kde fosil auto kidnou jizdou ohrejes. Plugina neohrejes, pluginu nespustim motor dokud nespotrebuju aspon 30% baterky. Pojedes na dalnici 130 s timhle omezenim? Pri jakych teplotach to omezeni pada? Kdyz jedu okresku a ty asi taky, beh motoru faliruje casove nekde mezi 40 - 60% behu. Pri tech preruseni motor nezchladne, aby se znova dohrival? Ja nevim, ja se ptam. Ty mas teplomer a vis pri jake teplote se to omezeni rusi?
  • « 00 Reagovat !

    foto adamzprahy

    adamzprahy 14.02.20  13:09

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně iV dojmy

    Tak to je docela pěkné, díky :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto JirkaVejrazka

    JirkaVejrazka 14.02.20  10:52

    « Re: Re: Re: Re: Re: Teplota motoru

    Takze u tebe jde studeny motor bezne rovnou do vyssicho otacek? Jen se ptam, jsem zvedavy.

    A mimochodem porad nechapu ten "diskomfort" - muzes vysvetlit?
  • « 00 Reagovat !

    foto Zetti

    Zetti 14.02.20  10:25

    « Re: Re: Re: Re: Teplota motoru

    Na kolik obratek to jede 130, odhadem?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…