< původní příspěvek < Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teplota motoru
Tak pro představu jsem dnes vyjel z Holešovic s nabitým, ale nepředvyhřátým autem a motorem. Na Trojským mostě jsem to na 94% kapacity baterie přepnul do hold modu a motor se normálně nastartoval a mimochodem nechcípl ani na červený nad portálem Blanky. V nájezdu na Holešovičky z městskýho okruhu to ukázalo 50 stupňů vody, na úrovni Vychovatelny pak 90. Olej ukázal 50 ve stoupání na Prosek a u Obi na Proseku kam sem jel ukazoval teploměr 81 stupňů olej.
Tam sem se zdržel a dál navíc jel na baterky, takže jak by se to ohřálo dál jsem neověřil. Když jsem s tim v týdnu jezdil po Praze a okolí s vybitou baterkou tak to ukazovalo přes 90. 100 ti vyfotím mile rád, ale až pojedu někam dál než tady na kopec pro "šroubovák".
Mimochodem ale nevím kde bereš 100 stupňů, protože pokud jde o schopnost oleje mazat uzel turbodmychadla, tak je naprosto jedno, jestli má 90 nebo 110 stupňů. A mimochodem tvůj předpoklad, že studený provoz snáší nepřeplňované motory nějak zásadně líp než přeplňované je taky s otazníkem. Protože principielně vadí provoz zatíženého neprohřátého motoru každé jednotce a zvláště těm, které se skládají z rozdílných materiálů. Což jsou v dnešní době hliníkových pístů a hlav a litinových těl skoro všechny.
Každopádně mi ta debata přijde zbytečná. Většinu jízd po městě dám s iV na elektřinu a když ne, tak se to nastartuje a postupně ohřeje s asistencí elektromotoru. Ostatně kdybych nejel do toho zatracenýho Obi ale dál po dálnici, tak bych tam na konci omezení u Březiněvsi těch 90 stupňů olej určitě měl.