Recenze

poterienko (muž 32 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Volkswagen Golf Golf Variant 1.6TDI

9.87 Uživatelé

Hodnoceno: 13× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Golf, foto 1 Volkswagen Golf, foto 2 Volkswagen Golf, foto 3 Volkswagen Golf, foto 4 Volkswagen Golf, foto 5 Volkswagen Golf, foto 6 Volkswagen Golf, foto 7 Volkswagen Golf, foto 8
Volkswagen Golf, foto 9 Volkswagen Golf, foto 10 Volkswagen Golf, foto 11 Volkswagen Golf, foto 12
 

Technické info

Přezdívka auta Lednice Rok výroby 2014 Koupeno nové najeto [km]:9000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1600 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.2 maximální rychlost [km/h]: 193 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 605 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5

Popis vozu

Jak jen začít. Tentokrát začnu cenou, protože ta je u tohoto vozu poměrně šokující. Toto auto stojí půl milionu korun. Ano, půl mega za auto bez xenonů, navigace, motoru…atd. Ale zpět k vozu.

Jedná se o náhradní a zároveň předváděcí vůz místního dealera značky VW (jak nečekané že?) a má najeto cca 9 tisíc km, tzn. v podstatě nový vůz. Recenzi asi vezmu klasicky, jako se rezenze píší, občas se nevyhnu srovnání s Audi A4, takže jdeme na věc.

Exteriér
Auto má základní bílou barvu, nic proti ní, pro mě je to elegantní volba. Vzhledem k tomu, že je to combi, tak to má logicky krabicoidní zadek, který ovšem může u neznalého evokovat Passat. Jako celek auto dokonale zapadne mezi ostatní vozidla, je to zkrátky nudný rodiný kombík. Předek na mne působí mírně křehce a to hlavně díky halogenovým světlům. Mimochodem ty svítí velice dobře a to jak potkávací, tak dálkové. Oproti bixenonům v A4 necítím žádné omezení, co se týče světelného výkonu, tedy až na jedno - dálkovky sice svítí parádně do dálky, ale ne moc vysoko, tzn. na “kopečkovitých” okreskách jedete občas lehce naslepo. Když jsme u toho, tak světla obsahují i denní svícení (klasická žárovička), které při zapnutí směrového světla - blinkru, zhasnou. Příjemnou věcí je to, že můžete po vypnutí motoru nechat rozsvícená potkávací světla a auto je samo zhasne a nijak nekřičí - takové jednoduché řešení absence automatických světel.

Interiér
Oproti A4 neuvěřitelně vzdušný a světlý. Okna nejsou zatmavená, vše je světlé. Pocity z toho mám mírně dodávkovité, ovšem nikoli nepříjemné. V interieru je to opět hra montovaných a nemontovaných příplatků. Máme tu tempomat (hloupě na páčce blinkru), multimediální systém s USB, Aux a CD (v kaslíku), dvouzónovou klimu, ovšem chybí ovládání na volantu, elektrické a vyhřívané sedačky…atd. Rád bych zmínil ještě jednu věc, co mi docela chybí a tím jsou automatické stěrače. Jasně, pokud prší, tak si nastavíte cyklovač a pohoda, ale pokud je po děšti a jednou za minutu Vás mine náklaďák a ohodí Vám sklo, tak musíte zapínat stěrače ručně.
Sedadla jsou poměrně pohodlná, sevření zad je pro mne tak akorát, širší chlapy asi pocítí stísněnost.
Interiér je na pohled kvalitní, obložený dobrou imitací broušeného hliníku. Co jsem ovšem nečekal je vrzání a praskání plastů při pomačkání. Jasně, tohle nikdo v autě nedělá, ale recenze jsou plné chvály na kvalitu a ta mi tam chyběla.

Samotnou malou kapitolu bych věnoval tomu multimediálnímu systému. Pro začátek - nemá navigaci. Každopádně jak jsem psal, je tu rádio, usb a aux, telefon, poměrně dobré info o autě. Stejně tak si můžete nastavit hromadu věcí, od zapnutí zadního stěrače při couvání, přes intenzitu/agresivitu automatické klimy, až po zamykání vozu.
To vše se bohužel ovládá (nejlépe) přes dotykový displej, což je sice fajn na machrování před kamarády na parkovišti, ale při jízdě to může být až nebezpečné. Premie to má vymyšlené přes ovládací kolečka lépe. Takové malé tu sice je, ale mám pocit, že prostředí tomu není moc přizpůsobeno a navíc je až u spolujezdce. Při přehrávání z USB displej ukazuje i přebal alba (pokud je v písničce). Zvuk je řekněme průměrný, ale neurazí. Basy tam jsou, výšky také, ale zkrátka to nemá ten vrchol. Výšky vysoko nepříjemně ječí a basy jsou spíše tupé, než prokreslené. Ale je to prostě Golf, ne žádný Bose.

Podvozek
Záměrně vynechávám motor a převodovku, protože rád chválím. Jen pro detail - mým “chlebem” je Audi A4 se standartním podvozkem a 17” koly, golf má také standart a 15”. Podvozek Golfu mne velice překvapil. Je krásně tichý na nerovnostech, torzku na zadku jsem nepoznal (nejezdím dieselovým kombíky zatáčky do pravého úhly “stošedesátkou”) a auto je velice dobře ovladatelné. Díky pneu je komfort opravdu vysoko a to je IMHO přesně to, co má toto auto nabídnout. Jedinou věc bych vypíchl - auto je citlivější na různé kopečky/ďolíčky v povrchu silnici. Zkrátka více o nich víte. Dle mého názoru je to způsobeno nízkou váhou auta, ale to fakt zacházím do detailu. S podvozkem se trochu nese odhlučnění. Při 50-60km/h je dost slyšet hučení od kol. Na dálnici je motor slyšet od cca 150km/h a je to docela nepříjemné vrčení. Lze to ovšem přehlušit rádiem. Pro auto není problém ani 200km/h, podvozek je stabilní a není znát nějaká nervozita.

Motor
Opět pro připomenutí, aby bylo vidět, jak jsem objektivní :-D. Denně jezdím autem s motorem 3.0TDI (176kw, 500Nm), ale zpět ke Golfu.
Vrchol německého inženírství - objem 1.6 litru, 77kw a 250nm. Samozřejmě každého dehetheada zajímá tachvocpodapitcho. Tak to tady úplně nečekejte. Nejdříve je vhodné řadit při 2000ot a to jen a jen na rovině a bez potřeby akcelerace, protože otáčky spadnou na 1200ot a tam to sice nežere vůbec nic, ale taky to moc nejede. Při sešlápnutí plynu se auto rozduní a pomalilililinku se začne šinout dále. Okolo 1400 motor začíná ožívat, turbo už něco málo fouká a dá se rozumně zrychlovat. Pokud chcete začít opojný zátah TDI, je nutné mít na otáčkoměru min 1800 a zařazenou 2 nebo 3. Zde to dokáže opravdu příjemně zatáhnout. Ale máme tu prd objem a prd výkon, takže nejsme závodníci. Trochu problém je při rozjezdu, jednička je velice krátká a tak hned poskočíte na 2000, zařadíte dvojku, bum a jste sotva nad 1000ot. Dvojka je naštěstí také docela krátká a tak Vás za dunivých zvuků vytáhne dále.
Na dálnici můžete zrychlovat i na 5 a auto se opravdu bez problémů rozhýbe, ale je to prostě jen 1.6, takže kulervoucí zátah nečekejte.

Spotřeba
Naprosto perfektní. Město? Není problém jezdit do 6l/100km a to se nemusíte nijak krotit. Okresky jsou otázkou maximálně 5l a to jen když budou zatáčkovité a budete muset často brzdit a přidávat. Silnice ala E55 lze jet v klidu za 4.5l. Na dálnici spotřeba logicky trochu vzroste, ale pokud se pohybujete v mezích zákona, přes 5.5l se nemáte šanci dostat.


Takže jak hodnotím motor celkově? Asi se budete divit, ale velice kladně. Když člověk zapomene na to, že normálně jezdí (na české poměry) raketou a naučí se s ním žít, je to příjemný společník, který se Vám odvděčí naprosto perfektní spotřebou a to i ve městě. Ono vlastně s tímto motorem nejde jezdit rychle, odnaučí Vás to.

Přední pohon:
Pro mně po dlouhé době zkušenost s dieselem a předním náhonem. V kombinaci s poměrně úzkými gumami (195) se Vám často může stát, že při snaze o vystřelení z vedlejší na hlavní budete gumovat a nebo bude předek při gumování poskakovat (jak se gumy snaží chytit asfaltu).

Převodovka
Ajaj, jde se zase kritizovat. V recenzích českých objektivních webů píší, jak je hladká, přesná..atd. To se zde bohužel nekoná. Při řazení je občas nutné použít více síly, rozhodně se nedá řadit jedním prstem. Stejně tak přesnost není nejlepší, ale zatím se trefuji, tedy kromě 5, kde si nejsem nikdy jistý. Nakonec mne lehce rozhodila řadící páka, která se při zařazené rychlosti může hýbat sem a tam, skoro jak kdyby tam byl neutrál. Nevěřím, že jsou lidi taková prasata, že ji takto zk.rví po 9000km. Fabia se skoro čtvrt mega na krku má lepší řazení.
Další věcí je délka převodů, ty jsou těžce na spotřebu. Skoky jsou až 800ot mezi RS, což může být občas problém, pokud je řidič lopata.

Start/Stop
Moje první dlouhodobější zkušenost s SS a první v autě s manuálem. Když pominu zaklepání autem při vypnutí motoru, tak mi SS vůbec nevadí. Je přijemné stát na křižovatce a neslyšet opravdu vůbec nic. Pokud potřebujete rychle vystartovat z křiřžovatky, než sešlápnete spojku a zařadíte jedničku, je motor již nastartován a připraven vyrazit.

Silné stránky

Spotřeba
Nenápadnost
Pružný motor
Prostornost

Slabé stránky

Slabý motor
Vrzaní interieru
Dlouhé RS
Kvalita řazení
Nenápadnost

 

Novinky v recenzi

22.12.2014 16:42

Golf vs. nadauto H i30

Dnes jsem měl možnost pár hodin jezdit s aktuální i30. Jednalo se o transport nových aut, takže auto mělo při nastartování najeto pouhých 8km, ideální stav pro test, respektive srovnání. Takže jdeme na to.
Vzhled
I30 se mi osobně líbí mnohem více, než Golf. Není to takové bezpohlavní auto a má celkem šmrnc. Narozdíl od Golfa mělo automatická světla a LED vousy u mlhovek.
Interiér
Zde oproti Golfu velký šok. Uvnitř nic po pomačkání nevrže, vše je kvalitně vyrobeno, řadící páka kovová a navíc díky lesklým černým plochám je interiér i líbivý, narozdíl od levné šedé u Golfa. Sedadla jsou pohodlná a hlavová opěrka pěkně trčí dopředu, takže si nemusíte lámat krk, aby jste se o ní opřeli hlavou. Mají také slušné boční vedení a vyhřívání (Golf nemá). Rádio nemá barevný displej, ale malý monochromatický, nabídka zdrojů hudby stejná, zvuk rádia slabší. Fajnovou blbinkou byl vyhřívaný volant, ale u nás asi k ničemu...kor letos. Kufr je znatelně kratší, než u Golfa, samozřejmostí je povinná výbava a dojezdové kolo.
Motor
Zde největší rozdíl. Motor je papírově +- stejný - 1,6 litru objemu, 81kw a 260nm. Dunění, které bylo u Golfa ve městě všudy přítomné se zde nekoná (mimo jiné díky 6 stupňové převodovce), maximálně na těžší převod těsně nad 1000ot. Motor má opravdu plynulý náběh turba a nekoná se kopanec v 2000ot jako u Golfa. Výsledek je ten, že auto je sice pocitově (a asi i papírově) pomalejší, ale mnohem příjemněji se s ním jezdí. Pokud nejste pako v práci se spojkou, tak je zrychlování stejně plynulé jako s automatem. Z motoru jsem byl celkově opravdu nadšen. Ještě malý dodatek ke zvuku - je samozřejmě dieselový a je uvnitř slyšet (ještě jsem nejel autem, kde by motor slyšet nebyl), ale je jemnější než u 1.6TDI, něco jako kdyby měl o válec navíc.
Spotřeba
Nemohl jsme provést dlouhodobé měření, ale cesty ČB - Veselí (přes Hlubokou v rámci limirů), zpět přes ČB a opět ČB - Veselí ovšem po hlavní nad limit (do +20km/h) za 4,9l/100km. Myslím si, že u surového auta slušná hodnota.
Komfort
Ve zkratce - o palec větší kola než u Golfa - lehce tvrdší. Odhlučnění opět slabší než u Golfa.

28.11.2014 20:42

Zahřívání 1.6TDI vs. 3.0TDI

Po návratu A4 jsem si všiml, jak se motor Golfa pomalu zahříval. U A4 většinou dojedu do centra s min. 70°, u Golfa jsem byl sotva nad 50°. Docela mne to překvapilo, G má přece jenom mnohem menší motor a hlavně se více vytáčí, kvůli těžkým převodům.

27.11.2014 09:16

Rekordní město

Ecorun po městě, z okraje do centra a zpět (České Budějovice) za krásných 4,8l.

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Volkswagen Golf Golf Variant 1.6TDI

Další vozy Volkswagen Golf



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

Je to němec, takže člověk nikdy neví.

praktičnost
10

Prostě lednice a stěhovák.

prostornost
10
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
10

Kromě slabšího odhlučnění skvělý.

provozní náklady
10
výkon motoru
7

Tak 1.6 viď.

spotřeba
10

Žere to prd a děti u silnice to místo žraní rodí.

hlučnost motoru
1
kvalita sedadel
7
brzdy
10
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…