Recenze
Technické info
Přezdívka auta fábijka Rok výroby 2002 Koupeno nové najeto [km]:230000 palivo: benzin počet válců: 3 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1200 výkon [kW]: 47 kroutící moment [Nm]: 112 maximální rychlost [km/h]: 160 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.3
Popis vozu
Recenze Fabijka
Nejprodávanější české rodinné auto. Trochu paradox, vzhledem k tomu, že na zadní sedačky se většina tvorů, co má nohy nevejde. No nějak jsem začít musel, ale nebudeme to moc protahovat a vrhneme se na recenzovaný kousek. Ačkoli nyní jezdím s Fábijkou jen krátce, je to první auto, se kterým jsem jezdil a nějakou tu desítku tisíc km jsem s ní najel.
Exteriér:
Je to klasická škoda - tzn. mřížka se stříbrným rámečkem a vedle toho hranatá světla. Ačkoli je to více než deset let staré auto, pořád podle mého názoru vypadá docela k světu...mimo jiné díky lehkému tuningu, kterým prošla. Nejsem ani autorem, ani zadavatelem tuningu, ale docela se mi takový alaRS kombík líbí. Dost tomu pomáhají i 16" kola, která se normálně dávají na Octavii, zde ovšem naštěstí nejsou obalena půl metrem gumy, ale tenkou vrstvou Barumky. Z venku je vůz samozřejmě plně vybaven, jak se na Škodovku sluší a patří. Má tedy světla, blinkry a stěrače. Kromě toho má i světla mlhová a to jak vpředu, tak vzadu. Fábijka má docela zvláštní dálkovky, protože mám pocit, že po zapnutí se spíše aplikuje nějaký rozptylující filtr na potkávací světla, moc do dálky to nesvítí a tak je ani nepoužívám....ne fakt to nemá smysl. Světla jsou cca půl roku po rozleštění, čímž bych chtěl pozdravit dealera Škoda v Soběslavy, který světla akorát poškrábal.
Interiér:
Ačkoli toto klišé fakt nesnáším, na tomto autě je vidět, že tenkrát se dělala poctivá auta. Dveře jsou sice tvrdé, ale jsou potažené jakousi hrubou látkou - vypadá to docela pěkně. Trochu pitomé jsou plastové opěrky na ruce, které jsou v létě (krátké rukávy) docela nepříjemné. Palubka je samozřejmě gumová (v řeči motorheadů - z měkčeného plastu) a většina ovladačů kvalitní. Poměrně šokující faktem je to, že když promačkám plasty na rádiu/panelu topení, nic nevrže. Proč je to šokující? Když toto udělám v novém Golfu, zapraská v tom jak když strčíte dítě do lisu. To samé úplně nové BMW 4er. Ale přesuňme se k výbavě, která obsahuje vše podstatné pro českého řidiče. První věcí je samozřejmě rádio, kde si pohodlně naladím rádion Proglas a abych se nenudil, při delší cestě si ho mohu naladit znovu, protože ztratím po vyjetí z okresu signál. Kromě toho si mohu pustit best of Maxim Turbolenc v přehrávači MC kazet. Další nezbytnou položkou je klimatizace. Ta je manuální, protože správný čech si chce všechno pořád štelovat a ladit. Zajímavostí je obrovská výkonost klimatizace/topení, protože při jejím zapnutí lehce pohasne osvětlení přístrojky a rádia. Kromě toho je tu Turbo úprava - klimatizace (ventilátor) funguje pouze na maximální rychlost. Dále jsou tu sedadla, samozřejmě v látce a s překvapivě vkusným autopotahem. Nejdříve jsem si ani nevšiml, že to jsou potahy. Faktem je, že tyhle sedačky navrhoval někdo, kdo se narodil s hodně vážným poškozením páteře a nebo mozku. Horní část opěradla, která by měla podpírat řekněme oblast lopatek je zahnutá dozadu a pokud si tedy chce opřít celá záda, musíte se pěkně prohnout. Možná to má podporovat sportovní pocit z jízdy...těžko říct. A poslední věcí zajímavou v interieru - volant. Volant opět není kožený, protože jako správný vegetarián, vegan a další veněco nechci v autě nic, co předtím bučelo nebo kadilo. Je tedy z jakésy gumy, na horní a spodní části má zezadu takové vlnkování, které potáhá pevnému držení při sportovní jízdě. Samozřejmě středem volantu aktivujeme klakson, který zní asi jako homo lokomotiva. Malinko mi vadí, že interiér je šedivý...jo prostě jen šedivý, resp v odstínech šedé, těžká nuda. Interiér je také šíleně úzký, prvních pár jízd jsem při točení volentem mlátil levým loktem do dveří.
Motor:
Motor je výborný PureTech 1,2 od Peugeotu, který má něco přes 90kw. Problém bohužel je, že ve Škodě potřebovali turba pro TDI a tak turbo vyrvali, čímž vznikl motor 1,2HTP. HTP je zkratka pro High Torque Performace. Samozřejmě většina majitelů rakovinometů se zrovna ušklíbla, ovšem je fakt, že motor funguje velice příjemně v pásmu 2000-3500ot. Obzvláště na dvojku je velice příjemně pružný a pokud na konci obce hodím "za dva", tak mizím docela rychle. Dalším plusem je to, že když motor slušně podtočíte, tak zaduní jak americká V8. Do města je to poměrně příjemný motor, který je jako dělaný na pohodovou jízdu. Spousta lidí si stěžuje na to, že to žere...ale tvl vždyť je to tříválec, co měl 60koní, když byl novej...to nikdy nepojede jako dvoulitr se spotřebou TDI. Po městě? 6-7l, ve špičce 7,5, na okresce? 5,5-6,2l. A to jezdím řekněme normálně. Teda normální já považuji jízdu v mezích zákona (+10% max). Pohodový motor, když si na to člověk zvykne, tak nic neřeší a prostě si plynule jede. Na motoru mě samotnému nejvíc vadí zvuk, který není ani příjemně benzínový - vrčivý, ale prostě zní jako vysavač.
PS: Dneska jsem pozávodil nový Range Rover :-D :-D.
Jízda:
Po usednutí do docela pohodlných sedadel (až na ta zlomená záda) naskočí bleskurychle motor a nebýt jemných vibrací a vypnutého rádia a ventilátoru bych ani nepoznal, že je nastartováno. Jsem dieselhead a tak jsem se poprvé trochu lekl, zda je nastartováno (ano i R6 v nové X5 je cítit). Bohužel posez je trochu naprd v tom, že člověk sedí jak na posedu. Mám asi 170cm a sedačku co nejvíce dole, ale ještě bych šel níže. Vzadu je to ještě horší, rozmístění sedadel asi designoval architekt kin. A pak se jede. Tohle auto má pro mě naprosto úžasně "naladěnou" spojku a průběh krouťáku v pásmu 1800-2500ot, takže rozjíždění je velice příjemné a řazení skoro neznatelné. Tady mě docela baví řadit, když jízda připomíná automat. Ne jako s 1,6TDI, kde je to jak skákadlo. Co se týče podvozku, tak mám jen jednu výhradu - přijde mi, že tlumiče jsou na lehkou váhu moc tvrdé, tzn. auto lehounce poskakuje, místo aby propérovalo. Ale opět - jsem zvyklý jezdit s těžšími auty. Pohodlí mi jinak rozhodně nechybí a díky lehkosti je auto příjemně mrštné. Docela mě překvapilo, že auto není tvrdší než A4, ačkoli má tenčí gumy. Trošku mě štve malá nejistota, když na trojku řekněme řežu kruháče, kdy auto drží a jede, kudy chci, ale pořád mám pocit, jako by mělo ustřelit. Celkově ovšem hodnotím podvozek kladně.
Kufr:
Je to kombi, takže tohle je nejdůležitější odstavec. Do kufru se vejde vše, co do něj dáte. Když toho máte víc, dáte to do rakve nebo na zadní sedadla. Nevýhodou je obrovská nakládací hrana a taky to, že zadní sedadla se sklopí asi na 45° a konec šmitec. Takže jejich složení je spíše pro marketing. Pod podlahou se nachází v polystyrenové formě (jo fakt polystyren :-D) rezerva s nářadím.
Fotky:
Je mi jasné, že tu nemám 600 fotek páčky blinkru a pak fotky s "máňou" u moře, kde by byla fábijka flek v pozadí, tak to budou bodíky dolu. Ale nedá se nic dělat, myslím si, že ty tři fotky stačí pro představu, že i 13 let stará "fóbije" může vypada k světu. A jen dodatek - fotky jsou retušované, kvůli polepům.
Silné stránky
Desing
Pohodlný podvozek
Úsporný motor
Levný provoz
Pružný motor
Slabé stránky
Zvuk motoru
"Šířka" interiéru
Celková prostornost - je to prcek
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Pokud vím, tak na autě akorát odešla spojka - při jízdě na kruháči. Super zážitek se pak s prokluzem došourat do boční ulice. Jinak auto trochu dost žere olej.
Další vozy Škoda Fabia
-
Škoda Fabia (2005) Majitel: Ronault.
Přidáno: 18.11.2015 449 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2005) Majitel: GeorgeB
Přidáno: 16.10.2009 219 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 13.10.2008 3710 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2002) Majitel: baca42
Přidáno: 31.12.2010 8110 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2004) Majitel: Trubcic
Přidáno: 26.5.2010 7110 Majitel 9.84 Uživatelé