Recenze
Audi A4 Avant 3.0TDI Quattro Tiptronic
Technické info
Přezdívka auta The hidden power Rok výroby 2009 Koupeno ojeté najeto [km]:130000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2967 výkon [kW]: 176 kroutící moment [Nm]: 500 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.1 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 490 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8
Popis vozu
Po ročním užívání vozidla Toyota Land Cruiser 120 s motorem 3.0D4-D (120kw) jsme s přítelkyní hledali nové vozidlo. Vzhledem k regulaci provozních nákladů jsme hledali kombi střední, nebo vyšší střední třídy s kompromisním dvoulitrovým dieselem. Asi se ptáte, zda jsem jeden z těch postižených kombi módou, ale není to tak. Větší kufr potřebujeme k práci, protože taháme věci, které by malým otvorem sedanu neprolezlo. Původně jsme chtěli nové s cenovým stropem 700 tisíc. Po měsíčním hledání jsme se ustálili na autě Toyota Avensis 2.0D4-D (91kw). Auto mi v podstatě vyhovovalo a byl jsem smířený s nižším výkonem, který by vykompenzovala spotřeba, ale pak nastal zlom. Málem jsme ho koupili a pak se nás zeptal otec "A co třeba starší Audi?". Vzhledem k tomu, že se nám Audi moc líbí, začali jsme hledat vhodný kus. Jako kompromis ceny a velikosti jsme zvolili model A4 Avant (A6 na kterou by jsme dosáhli byla minulá gen., která se nám moc nelíbí). Auto jsme chtěli takříkajíc v cajku a proto jsme se obrátili na pár dovozců z Německa a nechali si udělat nabídku. A nakonec jsme se s jedním dopátrali k nejzajímavějšímu kusu.
Doprava a začátky:
Na automobil byla odeslána záloha a za pět dní (přes víkend) byl v ČR k prohlédnutí. Auto vypadalo na první pohled jako nové (rozumněj ne stradlavý a ošoupaný interiér, ne odřené apod.) a vše bylo technicky v pořádku. Nechalo se udělat STK, emise a nakonec přihlášení. To trvalo ze všeho nejdéle, protože jsme žádali před Vánocemi.
Autem jezdíme od 2.1.2013 a zde se Vám pokusím ho co nejlépe představit.
Exteriér:
Co k tomu říct? Buď se to auto líbí, nebo ne. Jediné, co bych vytkl, se týká zadních partií auta, které moc neladí k ostrému "čumáku". Každopádně se mi líbí nafouklé boky automobilu, které přidávají na mohutnosti. Auto jako celek je poněkud zvláštní - zepředu vypadá menší, zezadu také a z boku naopak hodně dlouhé a mohutné.
Z exteriérové výbavy bych vypíchl věci, které byly mezi požadavky: bi-xenony (dálková světla jsou řešena odclonění xenonů pro plný světelný úhel) s LED denním svícením, ostřikovače světlometů (u xenonů povinné), zadní parkovací senzory, dešťový a světelný senzor a taková samozřejmost jako vyhřívaná a elektrická zrcátka. Zapoměl bych na funkci světel, kdy se Vám v šeru/tmě rozsvítí přední mlhovky a diody, když auto opouštíte nebo přicházíte (zamknutí/odemknutí). Funkce je to poměrně užitečná, večer Vám posvítí na cestu k autu a naopak při odchodu na cestu domů.
Za zmínku také stojí ostřikování zadního stěrače, kde tryska/y nejsou nahoře na okně, ale v kloubu stěrače. Při ostřikování tak vlastně stříkají před stěrač. Co se týče předních stěračů, při nepoužívání se trochu schovají pod kapotu. Při každém 5. ostříknutí okna (5. ostříknutí při rozsvícených xenonech) se ostříknou i světla. trochu blbé je to v zimě - pokud máte letní směs, tak tekutina na světlech okamžitě zmrzne a jste slepí.
Xenony svítí opravdu parádně a bílé světlo je velice příjemné. Mají ovšem jednu velkou nevýhodu danou svou sílou - ostrá horní hrana světelného kužele. Jinak řečeno pokud ta světla svítí řekněme 2m vysoko (příklad), tak výše je prostě tma. Dálková světla jsou tou formou, že se otevře clona, která má právě na starosti onu hranu a světla svítí všude. Tím se dostáváme k tomu, že při přepnutí na dálková světla vlastně nic nesvítí silněji, jen se doplna otevřou xenony.
Interiér:
Interiér působí velice pohodlně. V Land Cruiserovi si připadáte jako v obýváku, zde spíše jak v nějakém útulném kokpitu. První přesednutí byl šok, protože oproti LC sedíte téměř na silnici a máte lehce stísněné pocity. Jako materiál sedaček jsme chtěli kůži, případně v kombinaci s Alcantarou a skončili jsme na černé kůži. Auto má sportovní sedačky, které se dají nastavit snad v každém směru a zdůraznil bych např. bederní opěrku, která se dá nastavit i výškově. V zatáčkách podrží slušně, ale mám u zad mezeru asi 3cm, takže kloužu sem a tam. Je to přesný opak sedaček v Octavii (IIFL standart sedačky), které Vás sevřou a po jízdě pustí se zlomenou páteří. Sedačkám a celkově místu řidiče bych vytkl to, že pokud si nastavím sedačky tak, že mne dokonale podpírá na všech místech, tak se složitěji nastupuje, protože nezbude moc místa na prostrčení kolen. Zde by se hodil automatické nastavení polohy volantu, kdy Vám po vypnutí motoru odjede nahoru a při nastartování naopak dolu. Dále bych vytkl, že pro opření o hlavovou opěrku se musím jakoby nakonit hlavou dozadu. Napadla mě taková tuzeřina - vyměnit přední opěrku za zadní, jenže ty přední se nejenže nedají nastavit směrově, ale ani se nedají vyndat.
Volant je klasický 4 ramenný s ovládacími prvky (dvě kolečka a tlačítka). S-line volant je sice hezčí, ale často držím při delších cestách volant jednou rukou na "1/2hod", takže mi vyhovuje. Tlačítky a kolečkem na volantu můžete ovládat audio (hlasitost, procházení CD, přepínání stanice), zobrazení informačního displeje a telefon (seznam hovorů, tel. seznam, vytáčení hovorů..). Volant je samozřejmě kožený.
Dalším požadavkem byl systém MMI a barevný informační displej mezi budíky. Oba systémy jsou poměrně přehledné, jen musíte pochopit smysl těchto systémů - otázka 10 minut. MMI se dá ovládat i poslepu. Líbí se nám noční osvětlení červenými diodami, které svítí na středový panel.
Audiosystém čítá 10 reproduktorů včetně subwooferu v kufru, changer na 6CD (audio a MP3), AUX a Bluetooth (jen telefonování). Dle informací na zahraničním fóru se jedná o Symphony, ale těžko říct. Zvuk audiosystému je velice dobrý. Výšky jsou slušné a dunět to umí...slušně to asi nejde napsat. Můžete korigovat P/L, vpředu/vzadu, výšky, basy a nakonec intenzitu subwooferu. Velice dobře funguje přehrávání skladeb ve formátu MP3 vypálených na CD. Radio podporuje jak složky, tam plně tagy.
MMI obsahuje navigaci (mapy celé Evropy), telefonní část, radio, media (CD/AUX) a car - nastavení věcí ohledně vozidla. V sekci car si můžete nastavit ono zmíněné rozsvícení světel při odemknutí, zkontrolovat stav oleje a servisní interval, nastavení odemykání, otevření okýnek při odemykání, jak brzo se rozsvítí xenony, zda mají svítit LEDky...atd. Navigace má mapy na DVD, které je v mechanice v kufru. Teoreticky si tak můžete mapy stáhnout z internetu a vypálit na DVD, jenže z výroby je mechanika zablokovaná - prý kvůli krádeži DVD. Vyřešit se to dá samozřejmě přes VCDS.
Klimatizace - auto má 2 zónovou automatickou klimatizaci a vyhřívaná sedadla (všechna). Vzadu jsou také výstupy, kde si navíc mohou cestující volil intenzitu (zavřením/otevřením průduchů) a teplo/zima (pokud si ovšem řidič klimatizuje na 16°, tak to vzadu topit nebude). Klimatizace/topení funguje velice dobře, jen nastavování rychlosti, směru a vyhřívání zadnic přes hlavní displej zdržuje - zpoždění asi 1s, než se přepne displej z aktuálního stavu (radio, navigace...atd.). Pro mne novinkou je to, že auto topí okamžitě po nastartování - elektrické topení, které funguje od 5 stupňů celsia a méně. Při výběru jsme požadovali min. 2 zónovou klimu z toho důvodu, že přítelkyně si topí snad i v létě a já jsem opačné teplovyznání.
Navigace - navigační systém je relativně přehledný, ačkoli by mohl být přehlednější. Zajímavé je ukazování šipek ("odboč vpravo, jeď rovně, otoč se..atd.") na informačním displeji mezi budíky. Navigace dokáže spolehlivě navádět na místo určení a rychle se přizpůsobuje jinou jízdou, než naplánovala a také chybějící silnici. Výtky bych směřoval k bodům zájmu. Při výletu v Brně jsem byl poměrně překvapen, že Olympie mezi POI není. Je tam sice Albert (Hypernova :D), ale v jiné kategorii než Nákupní centra. Zajímavé také je, že mapy obsahují rozestavěné silnice. Takže já mám třeba verzi 2013 a při jízdě na D3 se mi tedy ukazuje taková pološedá silnice, ale navigace mne stále nutí sjet.
Motor a převodovka:
Jaké to vlastně je mít ve střední třídě naftovou V6? Je to velice příjemné a vždy máte jistotu, že auto dokáže vystřelit vpřed, stačí jen dupnout na plyn.
Motor má tři podoby:
1) Spektrum 1000 - 2000ot/min. Zde je motor velice klidný, táhne jistě a klidně, žádné kopání apod. Do nějakých 1500 táhnou válce, pak se přidá turbo. Jeho nástup je ovšem plynulý a jemný. Pro zajímavost - v 1500ot máte k dispozici již lehce přes 100 koní výkonu.
2) Spektrum 2000 - 3000ot/min. Ideální místo pro svižnou a stále tichou jízdu. Při 2000ot máte k dispozici výkon, jaký podává 2.0TDI na maximu. Toto spektrum preferuje převodovka při režimu S (sport).
3) Spektrum 3000-4500ot/min. Zde motor předvede, kde je jeho největší síla. Ve 3000ot máte k dispozici skoro stejný výkon, jaký má nynější Octavia RS. Pokud se na Vás nalepí na dálnici rozjařený manažer v naftovém Prasatu, stačí podřadit to těchto otáček a za chvilku už ho nevidíte. Tyto otáčkou jsou také perfektní pro předjíždění - stačí podřadit na 3, otáčky vyletí do této oblasti a jen dupnout na plyn. Auto začne řvát a velice silně Vás tlačit do sedačky. Opojné je také zhoupnutí, když se zvedne čumák.
Motor jako celek hodnotím velice kladně. Dokáže to být klidný společník, který tiše pracuje nad hranicí 1000ot/min a nebo uřvaná bestie, která Vás tlačí do sedaček.
Spotřeba. Dlouhodobý průměr je kolem 8l/100 při kombinaci 50:50 město:mezi město. Na delší trase není problém se dostat pod 7l/100, ve městě jde spotřeba naopak k 10 litrům. Je to prostě motor na delší trasy, pokud hodláte jezdit za pár litrů.
Převodovka - jediná automatická volba při 3.0TDI a Quattru a to je Tiptronic s klasickým HDM měničem. Výhodou je možnost prokluzu měniče, když při nízkých rychlostech jedete na prokluzující 3 v nízkých otáčkách nad volnoběhem a v případě nutnosti měnič povolí a pustí motor do vyšších otáček. Prokluz je pouze z 1 - 2- 3, na zbylé rychlosti prokluzuje měnič pouze při řazení a po přeřazení se zamyká.
Něco k použití. Ve městě plynule řadí až do 4, kdy máte při 50km/h asi 1300ot, na okresce je to 1600 (na 6) při 100km/h a na dálnici asi 2100 při 130km/h. Zde je zajímavé, že na okreskách a dálnici jsou otáčky v podstatě stejné jako u Passatu GreenLine s 1,6TDi, ale A4 točí při 160 už jen 2500ot.
Převodovka řadí velice plynule. Nebudu Vám tu nalhávat, že přeřazení nepoznáte. Jedině, že by jste měli napůl ochrnuté tělo, ale řazení je naprosto jemné a z míst pasažérů opravdu skoro neznatelné. Velice rychle reaguje na prošlápnutí plynu. Ještě jedna zajímavost a rozdílnost od slavného 8° od ZF. Při zpomalování se podřazuje až k 3 a poté rychlost vyhodí a nenápadně si připraví 2 nebo 1 (pod 15km/h - 2°). 1 a 2 se používá pouze k rozjezdu a pokud po zařazení 3° šlápnete na plyn, auto nepodřadí a tak musíte počkat, než se motor dostane z klidné sféry do té živější. Za předpokladu prošlápnutí podlahy podřadí. Opět je to velice opojné při jízdě 50km/h a na konci obce takto prokopnout plyn.
Podvozek:
Nechtěli jsme sportovní S-line podvozek, protože jsme zvyklí na pohodlnější jízdu s vzduchovým podvozkem LC. S podvozkem v A4 jsme velice spokojeni. V zatáčkách Vás příjemně podrží a ani není přehnaně tvrdý či dokonce skákavý. Přirovnal bych ho k podvozku v BMW 530d (aktuální gen., jen BMW lépe filtruje rázy). Co se týče filtrace rázů do kol (výmoly a podobné české radosti), slyšíte jen lehké ducnutí. Je to opět velice příjemná změna oproti LC. Nabízí se ještě jedno srovnání - LC lépe tlumilo díry v silnici díky vysokým pneumatikám a měkčím (vzadu vzduchovému) podvozku. Na druhou stranu A4 mnohem lépe tlumí záplaty, kde se nerozhoupe, a podobné nerovnosti.
Občas mám tuzerské nutkání koupit sportovní podvozek, aby se auto v zatáčkách méně naklánělo, ale pak jsou i chvíle, kdy bych koupil 16" pro pohodlnější jízdu. Takže další auto bude s nastavitelnou tuhostí podvozku.
Quattro
Jedna z hlavních marketingových značek Audi, takže o co vlastně jde? U A4 (a vyšších modelů) se jedná o mezinápravový diferenciál torsen, který posílá 60% na zadek a 40% na předek. Tak je to tedy defaultně, poměry se mění dle potřeby a maximálně lze poslat na předek 66 a zadek 80% (dle informací na audiklubu). Z toho tedy vyplývá, že se jedná o tzv. full time awd. K čemu jsem quttro využil za vlastnění auta já?
1) Zima ve městě - Město ve kterém žiji potká každý rok poměrně slušná kalamita, protože silničáři jsou zde ohrožený druh. Díky quattru tak není problém se vyhrabat na parkovací místo, projet vedlejší ulicí (byl jsem svědkem toho, jak sjela Fabie z hlavní a zůstala stát ve sněhu, kde jen hrabala předními koly) nebo se třeba rychleji rozjet.
2) Kravení - Je zábava se prohánět bokem po zasněžené ploše, kde je opravdu jednoduché hodit auto do strany a držet ho v driftu. Naštěstí lze vypnout trvale jak ASR tak ESP, takže Vám do toho nic nekecá.
3) Rychlé vystřelení z vedlejší na hlavní, kdy by jedna poháněná náprava nebyla schopná přenést velký točivý moment.
Jinak při běžné jízdě po městě, okreskách nebo dálnici nepoznáte, že motor roztáčí všechna 4 kola. Maximálně mne napadá to, že při prudkém zrychlení netahají přední kola na volant, respektive netahají tolik, jako u silných předokolek. Zkoušel jsem také dostat auto do smyku/driftu, jako to jde jednoduše s BMW a nepodařilo se.
U Quattra v A4 je dobré také zmínit jeden menší průser. Dle topiců na audiklubu se často stává, že se kardan rozhodí a je nutné ho nechat vyvážit (za pár peněz) a nebo zrepasovat (cca 15-25 tisíc).
Text se snažím postupně doplňovat. Klidně se ptejte na jakékoli detaily.
Silné stránky
silný a úsporný motor
automatická převodovka
podvozek
audiosystém
velice dobře nastavitelná pohodlná sportovní sedadla
quattro - vivala silničáři v ČB
design
Slabé stránky
malá okénka vpředu - hlava se vyndavá opravdu těžko (McDrive apod.)
černá barva - veškerá špína je vidět
neusále špinavý kufr od zadních kol
POI v navigaci
vzhled systému MMI - je to celé takové tmavé a graficky lehce zastaralé
malá nádrž - 64 litrů na šestiválec a full AWD? To je fór?
žádná tlačítka na rychlé přepínání radio stanic, je nutné měnit přes MMI nebo informační displej
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Květen 2013 - klasický servis - olej, filtry, brzdovka..atd. Dále srovnán zadní kopnutý disk a opraven závit na náboji, který jsou strhl. Celková cena se vším všudy cca 9000kč u Rokry České Budějovice. Plná spokojenost. Auto jsem samozřejmě přebíral umyté a vyluxované.
Funkce informačního displeje mezi budíky
http://www.youtube.com/watch?v=QYGFIhac8Yk
Bohužel nevím, jak vložit více videí, tudíž toto jen přes odkaz.
Novinky v recenzi
Stavitelný podvozek
S novým rokem přišel čas na řešení odcházejících tlumičů. Vybral jsem stavitelný podvozek od AP, se kterým se auto posunulo ještě níže k zemi. Začínám přemýšlet o napsání nové recenze, protože tahle už je vlastně úplně mimo. Auto nyní funguje zásadně jinak.
Úpravy auta pro lepší a nepohodlnější jízdu
Audi mám stále, pořád mě nepřestala bavit ale prošla pár úpravami. První z nich byla koupě 19", které autu opravdu sluší a auto o dost lépe drží na silnici. Dalším krokem byl chip na cca 300HP a 600nm, auto příjemně ožilo a zase trochu táhne, ale po roce od chipu už mi zase přijde, že to není nic extra. Poslední úpravou byla instalace sportovních pružin, díky čemuž šlo auto o 3cm k zemi. Je nadále poměrně houpavé na zadku, jen se minimálně naklání. Za mě skvělý krok, kdy je auto pohodlnější než origo S-Line podvozek, ale vypadá lépe.
Spotřebové rekordy
Mám tu hned dva spotřebové rekordy:
1) ČB - Brno za 5,4l, dálnice dokonce jen za 5,1l - dle PP
2) Rekordní spotřeba přes výpočet po dotankování - 6,6l real.
A pak že se s třílitrem jezdí jen za 10L - bludy a kecy.
Voršprung durch technik sekjurity funkšn
Před pár dny jsem objevil zajímavou funkci tzv. nouzového podřazení - pokud budete mít volič automatu na M (manuál) a pošlete pedál plynu úplně na zem, auto stejně podřadí a to z bezpečnostních důvodů.
Dojezd
Dnes jsem si konečně vyzkoušel režim "autem na dovču" po kterém vyšlo najevo, že při předpisové jízdě s předjížěním aut, které jedou pod limit, je dojezd kolem 950km (k nulovému dojezdu) a pokud člověk bude trochu přemýšlet, tak tisícovka není problém.
Recenze...
...mírně upravena a doplněna.
2 roky za námi...
...a stále ku spokojenosti. Samozřejmě auto muselo na stk a kromě vytknutí (s úsměvem na tváři) totálně zabahněného podvozku bylo vše v pořádku a přes 0 závad.
A co je nového na autě? No vlastně vůbec nic. Sice mám občas tuzerské nálady ala Monster logo na kapotu nebo větroň na kufr, ale rozum mne srovná. Poslední dobou se snažím jezdit úsporněji (tzn. v rámci zákona a nehonit se zbytečně) a z auta je překvapivě pohodlná "limuzína". O to příjemnější je potom na konci obce prokopnout podlahu, převodovka podřadí z 4 na 2 a motor mě doslova katapultuje kupředu....fajn pocit.
Silný vs. úsporný vůz
Pod týdnu s Golfem 1,6TDI jsem si skoro říkal, že by mi takový motor stačil a navíc by se mi odvděčil báječnou spotřebou. To vše ovšem zmizelo, když jsem u značky konec obce prokopl podlahu, auto podřadilo z 4 na 2 a katapultovalo nás kupředu ve stylu vstupu Enterprise do hyperprostoru.
Na zimu plně připraven
Letošní vánoce má A4 poměrně bohaté. Díky majitel diamantonautu dostala nový zadní nárazník, díky nepojištěnému majiteli britské značky nový přední nárazník, dále rozleštění světel, nové zimní gumy a samozřejmě pravidelnou dávku oleje a filtrů.
50 tisíc za námi
Dobíhá nám druhý rok s A4 a dnes se náš nájezd přehoupl přes magických 50 tisíc. Je neuvěřitelné, jak to utíká.
Okresky, spotřeba, souboj rychlostí.
Při nedávné sobotní cestě za prací jsem si všiml zajímavé věci. Ono je to sice logické, ale i tak zajímavé. Pokud jedu na tempomat rychl. 90km/h, tak je spotřeba 3,9-4,5l/km, při rychlosti 100km/h je to 4,4-5,5l/100km.
Ale vážně, proč si někdo kupuje 4 válce?
ČB - Praha, průměrná rychlost 89km/h, spotřeba 5,4l/100km.
Nedotáčivost?
Jakmile se objeví text o jakékoli Audi, vždy se píše o nedotáčivosti. Za minulý víkend jsem si vyzkoušel rychlý přesun z body A do body B a po trase byly i ostřejší zatáčky. Při této cestě jsem zjistil, že prostě stačí jen více otočit volantem a auto jede tam, co jsem chtěl. Necítil jsem žádné náznaky nervozity nebo zmiňované nedotáčivosti.
Nové fotky a staré pryč
Jak jsem včera sliboval, dnes jsem se jal foťáku a pokusil se něco vytvořit. Opět se mi potvrdilo, že auta fotit neumím, teda rozhodně ne naší A4. Tak či tak jsou fotky v galerii a snad se budou líbit Vám. Kromě přidání nových jsem smazal všechny fotky, co mi přišly nezajímavé a nechal jen ty zajímavější + fotky do místní foto soutěže, kam bych rád všechny pozval.
Nová galerie
Vzhledem v tomu, že mám k focení blízko jsem se rozhodl, že vyměním ten tragický foto blog v recenzi za solidnější galerii. Máte tedy posledních pár hodin na shlédnutí amatérských instagram fotek.
Zase ta spotřeba
Nebude to úplně relevantní info a test, ale jel jsem cestu o délce 25km, celou cestu za kaminem 80-95km/h a výsledek 4.1l/100km. Výsledek je o litr a půl menší než papírová spotřeba mezi město.
Když výkon, tak maximální.
V dnešním dni, kdy panovalo opět velice špatné počasí - rozumněj vedro jak sfiňa, jsem potřeboval vyrazit stylem "stylem třista z místa" a přitom mne ofukovala klimatizace ledovým vzduchem. Jakém bylo mé překvapení, že během akcelerace přestal foukat ledový vzduch - auto vyplo samo klima kompresor, aby mělo co nejvíce výkonu pro akceleraci. Zajímavé, jak i 4 roky staré auto umí hospodařit s energií.
Letní disky a nové letní pneu
Včera byly konečně obuty nové pneu Membat Passion na letní originální 17" Audi disky. Je vidět, že originály k tomu auto prostě sednou a membaty fungují výborně (zatím vyzkoušeno na suchu). Stály o 7 tisíc méně za sadu než předchozí Brig. Potenza.
Quattro
Doplněna kapitola o Quattru.
Nové přední desky a kotouče
Dnes byly vyměněny přední destičky a kotouče. Teď to ještě pořádně zajet.
Převodovka
Kompletně přepsána kapitola s převodovkou.
Zase ta spotřeba
Cesta do Prahéé z ČB, okresky předpisově, D3 napůl také, D1 svižněji a okruh předpisově a výsledek 5,7l/100 při prům. rychlosti 87km/h. Poté cesta z Ikey na Černý Most opět předpisově a spotřeba ani o kousek nestoupla. To jde ne?
S4 výfuk?
Jen tak ze zvědavosti jsem se podíval foťákem pod zadek auta a zjistil jsem, že z tlumičů (nebo jak nazvat ty krabice, ze kterých vede koncovka) by mohli vést dvě a ne jen jedna koncovka. Jeden výstup je zaslepený, takže v případě, že bych to chtěl přetuzit, tak stačí odslepit a navařit koncovku.
Umyto a naleštěno.
Opět je hezky a tak jsem to zase umyl. Na té černé je vidět opravdu všechno, to je na zabití. Tentokrát jsem po roce zkusil (co jsem si ho koupil) vosk ve spreji pro mokré leštění. Prostě s tím postříkáte mokré auto (může být i suché) a vyleštíte. Výsledkem je perfektní lesk, ovšem bez ochrany laku ala opravdový vosk. Foto v galerii.
Traktor se zbytkem paliva
Poslední dobrou si všímám zajímavé věci. Pokud jedu na rezervu (0km dojezd, ručička pod nulovou čárkou), tak motor zní opravdu jako diesel. Stačí ovšem natankovat (klidně jen 5 litrů) a je to opět klidná V6 bez náznaku kadlání.
Kapitola motor...
...byla kompletně přepsána.
Jak jsem zkusil Autokrém
Dnes jsem myl pořádně auto (se spešl houbou za brutálních 50kč) a večer mne tak napadlo, že bych zkusil Autokrém, který vozím nepoužitý v kaslíku asi půl roku. Tento zázrak stojí asi 90kč a je to brácha slavného Tempa, ovšem na nové laky a metalízu. Po umytí jsem to houbičkou aplikoval na kapotu a rozetřel. Aplikoval jsem tenkou vrstvu dle návodu. Poté jsem se to pokusil vyleštit vhodným hadrem - kapota se sice leskla jak psí kulky, ale byla šmouhatá. Tak jsem na to šel stylem JC a dal tam ještě jednu vrstvu, ale tlustší. Poté jsme to asi půl hodiny leštil a povedlo se. Teď bych chtěl zkusit něco dostupného pro začištění ťukanců na kapotě. Můžete mi něco doporučit?
Nejlepší nafta v A4 vs. (skoro) nej nafta v X5
Dnes bylo auto v servisu a já měl jako náhradní BMW X5 40d (předchozí gen.), dovolím si teda krátké srovnání.
1) Exteriér - X5 byla v bílé barvě s M packetem a "noname" 19". A4 je takový prostě rodinný nenápadný kombík, X5 je spíše jako "čum voe mám bávo", co je lepší je na Vás.
2) Interiér - logicky je X5 mnohem prostornější a sedíte výše. X5 má vymakanější interiér, co se týče designu, nelíbí se mi budíky s malým černooranžovým displejem. Naopak se mi velice líbí černý měkčený plast (guma) na horní části palubky, který je hodně "vroubkovaný" a působí velice solidně a příjemně. Horší pocity mám z ovladače systému auta - univerzální kolečko. Působí na mne dost levným dojmem, stejně tak stínítka, která jsou snad jen potažený karton.
3) Motor - na první pohled podobné, na druhý úplně jiné motory. V6 třílitr s jedním turbem versus R6 třílitr s 2 turby. 176kw a 500Nm vs. 225kw a 600Nm. R6 je jednoznačně hlučnější, v nízkých otáčkách jakoby zvoní a je to slyšet při každém rozjezdu. Na druhou stranu ve vyšších otáčkách (3000→) má ostřejší a sportovnější (majitelé hond v voe vtec prominou) projev. R6 je použitelný od 1000ot až po 5000, kde necítíte žádné umírání. V6 je oproti tomu mnohem tišší, v nízkých otáčkách je to jemné vrčení (v interiéru i exteriéru), ve vyšších (3000→) ostřejší příjemný zvuk, ale ne tak ostrý, sportovní a razantní jako u R6. A jak to vlastně jede? V6 má poměrně brutálnější projev, prostě to táhne jako lokomotiva, ačkoli použitelné spektrum je od 1200-4500, R6 jede také velice dobře, ale nepůsobí tak ostře a dynamicky. Nejhorší na R6 je právě ten zvukový projev spolu s horší dynamikou - člověk má pocit že to vrčí, ale nejede.
4) Podvozek - X5 měla sportovní podvozek, A4 klasický. X5 má dle mého názoru podvozek lepší. Zadek se sice tak nepohupuje jako u A4, ale zase se v zatáčkách skoro nenaklání (pocitově) a působí jistěji. Na kruháč se mi ve vyšší rychlosti lépe "vlítne" s X5 než A4.
5) Jízda - aneb jak se to chová. Ačkoli měla X5 sportovní podvozek, působí auto mohutně a neohrabaně. Ta váha tam prostě pořád je. Stejně tak X5 neměla adaptabilní posilovač volantu, takže při parkování tuhý, při jízdě moc měkký.
Pravidelný servis
Auto dnes podstoupilo pravidelný servis u firmy Hauser - Peřina. Byl vyměněn olejový a vzduchový filtr a také olej. To celé za pouhých 4015kč. Navíc jsem si po příjezdu domů všiml, že onboard kamera stále běžela auto se jim asi líbilo: https://www.youtube.com/watch?v=mAu1uODRR7I&feature=youtu.be
Nová fotka do fotosoutěže
Přidaná fotka pro fotosoutěž zde na MA. Tentokrát s tématem Moje auto v extrému.
Péče o sedačky
Dnes jsem jako obvykle jednou za měsíc naimpregnoval sedačky. Doufám, že díky tomu zůstane kůže nepopraskaná až do budoucího prodeje auta a sedačky tak budou (skoro) jako nové. Staráte se také o své kožené sedačky?
Změřeno zrychlení 0-100km/h - rekord
Povedl se mi rekord při měření zrychlení 0-100km/h. Konečně se našla rovná silnici bez výraznějšího omezení. Výsledek je krásných 6s, dále pak 0-160 13,1s, 60-150 8,5s.
Video - http://www.youtube.com/watch?v=CteMKx7QATY
Konečně a finálně hotovo
Konečně se mi povedl docela náhodou i poslední kousek s VAG kabelem a VCDS a tím bylo vypnutí LED při zapnutém blinkru (do teď se jen ztlumily). Takže spokojenost, investice 370kč za to stála.
Ještě přikládám dvě videa. Jedno s létajícími ručičkami a Audi Drive Select a druhé se zrychlením.
http://www.youtube.com/watch?v=IqHvs91cr2k
http://www.youtube.com/watch?v=MXqncrERDtg
Dokončení úprav přes diagnostický kabel a SW
Dnes jsem dotáhl do konce (skoro) všechny plánované úpravy. Skoro proto, že na jednu zatím není návod, ale vím, že to jde.
Takže to pro mne nejzajímavější:
Létající ručičky, rozsvícená zadní světla spolu s denním svícením (jako mají třeba BMW), corner rozsvicení mlhovek, vypnutí dodatečného setření po ostříknutí čelního okna, zapnutí naklánění pravého zrcátka při parkování a nakonec - Audi Drive Select. V menu si mohu nastavit chování motoru-převodovky a posilovače volantu a to Auto, Comfort a Dynamic. Dnes jsem jel vyzkoušet dynamic a je to opravdu znát. Dělal jsem měření 50-100km/h a s dynamic to bylo asi o 1-1,5s rychlejší. Dále při Auto má motor velice příjemný a silný zátach v 3000ot (trojka, 70km/h), s Dynamic Vás to brutálně zarazí do křesel a auto se celé zhoupne. Je to silně návykové.
První úprava pomocí PC a VAG
Dnes přišel konečně VAG kabel z Číny na hrabání se v je jednotce auta. Kromě toho, že jsem se s tím j***l celý den, než jsem to zprovoznil, se mi povedlo udělat už pár úprav. Jsou to létající ručičky při zapalování a rozsvícení mlhovky při odbočování. Video s ručičkami - http://www.youtube.com/watch?v=oobWpNY0y-A&feature=youtu.be
Já pirát
Vzhledem k tomu, že výkon auta se dá využívat v našich podmínkách max na předjíždění a prudké zrychlování, občas si rád s někým zazávodím na semaforech. Pro někoho je to puberťácké blbnutí, ale mě to baví...takže aktuální skóre:
Vítěz já:
BMW X5 30d - 2x
BMW 530xd
Audi A7 (motorizaci nevím)
Phaeton s V6
Touareg s V6
A hromada Prasatů, Oktávek..atd.
Phaeton s V8 - až vtipně vyrovnané.
Prohry:
Aventador :D.
Samozřejmě nepočítám nějaké dodávky a městská prdítka, to není závodění...
Tuzing, ale ne můj.
Vzhledem k tomu, že zde byl malý zájem o můj blog, zde na něj máte odkaz - http://poterienko.blogspot.cz/. O co tam jde? Mým malým koníčkem je fotografování různých ztuzenin, co lze potkat na silnicích.
Nalepení carbonové folit okolo ovladačů MMI a voliče převodovky
Tak jsem se do toho dnes pustil. Viděl jsem to tak na půl hodinky práce i s mytím plastů a ono prd. Rozměření nebyl problém, stejně jako umytí a odmaštění plastů, ale pak to začalo. Nejdříve mi to nevyšlo rozměrama (asi o cm), pak se mi folie roztrhla, zmačkala a nakonec to trvalo hodinu a půl a spotřeboval jsem na to místo jednoho obdélníku 50x30cm obdélníky čtyři. Výsledek si můžete prohlédnout v galerii. Co na to říkáte?
Tuzing, prasing, vesnicochroming
Vzhledem k tomu, že u nás na vesnici je největší frajer majitel orezlého Golfu s laděným výfukem, neonama a nálepkama z globusu, rozhodl jsem se také udělat pár změn na autě.
1) Dodělání chystaného polepu karbonem - konečně se musím pustit do polepení stříbrného plastu okolo řadící páky a ovladačů systému MMI. Vzhledem ke složitosti vymontování tohoto plastu bude lepení probíhat v autě. Folie mám dost, takže se s tím můžu patlat celý den.
2) SW hrátky - mnoho lidí to neví, ale u Audi se některé výbavy liší jen v tom, zda jsou ty položky výbavy aktivovány v řídící jednotce. Dnes jsem si tedy v zahraničí objednal VAG kabel a chystám následující úpravy:
- létající ručička při zapnutí zapalování
- dodělání Audi Drive Select
- přidání fce corner u mlhovek
- grafické znázornění parkovacích senzorů na displeji
- zapnutí led v plné síle při rozsvícení xenonů a jejich úplné vypnutí při zapnuté směrovce (nyní se jen ztlumí, když svítí v režimu DLR)
- odstranění pípáku při nepřipoutání (je otravné, když si spolujezdec sundavá bundu a auto řve jak na lesy)
- možná zapnutí naklonění pravého zrcátka při parkování
- kalibrace měření spotřeby PP
A to je asi tak vše.
Nový rekord ve spotřebě..
...už fakt nevím, k čemu jsou na trhu 4 válce. http://www.youtube.com/watch?v=T3oCaW5dVjg
Lehký tuzing interieru
Tak auto už nás vozí skoro rok a já se rozhodl pro úpravu interieru lehce do stylu RS4. Jako první jsem dnes potáhl stříbrné lišty ve dveřích karbonovou fólií a zítra se pokusím o stříbrné "Účko" okolo řadící páky. Lišty na dveřích šli snadno vycvaknout, to bohužel plast okolo řadičky nejde a tak se bude folie lepit přímo v autě. Jinak folii jsem koupil na Aukru za 100kč 100x127cm, což mi vystačí na veškeré plochy, které chci upravit. Zvenku to dávat nehodlám, lak už není např. na zrcátkách úplně hladký a mohlo by to slézt. S fólií se pracuje opravdu jednoduše. Přidám fotku do galerky.
Odezva plynu...
...se koukám u aut dost často řeší, ale já s ní nikdy neměl problém. A to ani u A4 ani u LC. Prostě šlápnu na plyn a auto začne okamžitě táhnout. Je jasné, že v otáčkách kolem 1200 to není žádná tlačba do křesel, ale prostě se na nic nečeká. Asi jezdím špatnými auty :D.
Spotřeba - nový reálný rekord
Tak se nám povedlo pokořit další hranici ve spotřebě. Kde se jelo: ČB - Hodonín - Zlín (cesty po Zlíně) - Olomouc (také jedění) - ČB. Rychlosti na hranici tzn. dálnice 120-140, okresky 90-100 a město do 60km/h. Celkově najeto za ty dva dny asi 780km a PP ukazoval ještě 60km dojezd. Takže 800km je naprosto reálný dojezd. Výsledná spotřeba byla rovných 7l/100km.
Spotřeba
Malá ukázka úspornosti:
Veselí nad Lužnicí → České Budějovice, celou cestu tempomat 90-100km/h, výsledek 5,2l/100km.
Zadní sedadla
Přidaná fotografie, jak vypadají zadní sedadla za tmy a osvětlení pro nohy.
Po 20 000km
Nedávno jsme pokořili hranici 20 000km od koupě, takže je myslím si čas na rekapitulaci.
1) Interier - stále spokojenost pohodlností sedadel, ale občas někde něco skřípne. Není to nic hrozného, ale premiovka by mohla být tichá.
2) Exterier - jak auto přijelo z německa jako nové, již je levý bok obdarován několik ťukanci od oslů, co neumí otevřít dveře. Ano, shazuji to na ně, protože se nikdy necpu někam, kdy by pak majitel vedlejšího auta nenastoupil.
3) Motor - Asi každý je při prvních svezeních naprosto učarován silou motoru. Tento pocit pomalu upadá, jak si na tu sílu zvykáme. Ale i tak je to pořád solidní tahoun a stačí se svézt něčím slabším a pozitivní pocity jsou zpět.
4) Nehody a poruchy - z nehod bohužel dvě zkušenosti. První byla ta, že to za mnou neubrzdil pán v Citromenovi při krizovce na kruháči (řidička zmatkovala) a pocuchal se zadní nárazník. Naštěstí jen odřený a promáčklý a promáčklá jeho výstuha. Druhá nehody byla mou blbostí, kdy jsem přehlédl sloupek, co byl vedle mne (pod zorným polem zrcátka) a trefil se do něj zadními dveřmi. Zatím to neřešíme, peníze jsou potřeba jinde než za spoluúčast. Poruchy? Žádné, tak jak jsem doufal.
Zítra mi má přijít BT krabičky do diagnostického konektoru v autě, takže budu zkoumat všechny ty kraviny, co jdou z řídící jednotky a navíc se pokusím o malý sw tuning ala létající ručičky při startování...atd.
Zrychlení
Jedno video se zrychlením pro představu, jak se chová rodinný kombík s lepším motorem: http://www.youtube.com/watch?v=CmBDOeg5zX4. Bohužel jsem nedosáhl hodnot deklarovaných výrobcem, ale jinak jsem spokojen.
Onboard
Jelikož jsem byl před několika měsíci obdarován onboard kamerou od mé přítelkyně, natáčím tu bandu, co jezdí u nás na jihu. Tady mám takový malý sestřih, jak se u nás jezdí - http://www.youtube.com/watch?v=t-mYUgASoOo&feature=youtu.be
Dojezd
Párkrát jste se ptali na dojezd auta na plnou nádrž. Dle posledního cestování po ČR během léta jsem dospěl k závěru, že běžnou jízdou v rámci zákona (60/100/140) se dá dostat na 800km. Jedná se přitom o naprosto normální jízdu bez nutnosti hraní si na klobouka. Každopádně vycházím z objemu tankovaného paliva 60l. protože dojezd 0 vám začne svítí právě v tuto chvíli, kdy máte v nádrži ještě kolem 5 litrů paliva. Ale dojezd do poslední kapky zkoušet nebudu...nezlobte se :D.
Foto
Přidaná fotka ze svatby, kde jsme samozřejmě fotili a auto nám bylo lehce ozdobeno, aby jsme zapadli.
Jinak bych chtěl moc poděkovat všem, co si recenzi přečetli a ohodnotili. Dnes se má recenze objevila na titulce mezi nejlepšími recenzemi a osobně mi to udělalo radost, protože je to pro mne odměnou, že jsem to nedělal zbytečně a přečte si to více lidí.
Zatmavení
Dnes se auto veze na zatmavení zadních skel. Jednak z důvodu toho, že je to hrozně mafiánský a taky proto, že "temní" nemusí vidět, co jsme si nechali na zadních sedačkách. Bude provedeno u firmy Horňáček reklama.
Fascinace...
Stále mne i po najetí více než 15 000km dostává motor. Jeho mohutná síla v nízkých otáčkách a to i okolo 1200ot/min, kdy auto zrychluje do kopce, dostává mne jeho výkon ve vyšších otáčkách. Je radost jet za kamionem, přehodit na manuál, podřadit na 3 a pak jen sešlápnout plyn a vychutnat si, jak se kola zakousnou do silnice a auto vystřelí.
Poslední dobou jsem také zkoušel tzv. launch control, ale o co jde? Stojíte, hodíte si mód S, levačkou šlápnete na brzdu, pravačkou na plyn, otáčky vyjedou na cca 1600ot/min a pak jen pustíte brzdu a letíte do dálky. V těchto otáčkách má motor již přes 100koní.
Průběh výkonu
Do obrázků přidána tabulka s průběhem výkonu a točivého momentu. Jako nejzajímavější považuji údaj 79kw při 1500ot/min a dále 105kw při 2000ot/min, což je hodnota, jakou má 2.0TDi.
Spotřeba a rekordy
V této novince se chci bavit o rekordech ve spotřebě. A4 potvrdila, že na těch TDi něco bude.
Klidná cesta po okreskách max 100km/h - 5,5l/100.
Cesta ČB - Praha (D3 160, D1 130-150, okresky do 100) a výsledek 6,5l/100. Závěr mi pokazilo půl hodinové čekání v kolonách v Praze.
Max. rychlost
Nedávno jsme zkoušeli maximální rychlost. Poměrně svižně auto dosáhlo 246km/h, ale povrch začínal být poměrně nerovný a tak jsem zpomalil. Dle otáček to vypadá, že 250km/h to jede při 4000ot/min, tudíž je zde maximálka omezena zpřevodováním. Max výkon je mezi 4000-4600ot.
Servis
Auto má za sebou první servis a je v perfektním stavu. Děláno bylo:
Klasický servis - olej, filtry, brzdovka..atd. Dále srovnán zadní kopnutý disk a opraven závit na náboji, který jsou strhl. Celková cena se vším všudy cca 9000kč u Rokry České Budějovice. Plná spokojenost. Auto jsem samozřejmě přebíral umyté a vyluxované.
Malý podvůdek ala klimatizace
Jak jste si mohli všimnou na fotkách ovládacího panelu klimatizace, může si řidič i spolujezdec nastavit zvlášť věci jako teplotu (to je samozřejmost) ale taky směr a rychlost proudění vzduchu. Bohužel jsem si všiml, že smysl zdvojení ovládacích prvků směru a rychlosti je jen v tom, aby se nemusel spolujezdec naklánět až v řidičově tlačítkům. Jednodušeji řečeno - nelze si nastavit jiný směr a rychlosti zvlášť pro spolujezdce a pro řidiče. Vždy se změní nastavení oběma stranám.
Ještě musím prozkoumat, jak to funguje v automatickém módu, ale v manuálním je dvou (tří pokud počítáme ještě zadek) zónová pouze ve smyslu teploty.
Fotky a dálnice..
Přidány další dvě fotografie z nočního fotografování, snad se budou líbit :).
Dále jsem konečně pořádně vyzkoušel A4 na dálnici. Cesta probíhala způsobem tempomat a 160km/h. Naprosto pohodlná cestovní rychlost, kdy Vás neruší žádný valivý, motorový či aerodynamický hluk. Jediné, co Vás ruší jsou české dálnice. Ale podvozek se snaží a auto nijak neposkakuje.
Noční focení
Přidána fotografie z nočního focení.
Chování na sněhu...
...v recenzích se píše, že jsou Audiny a konkrétně A4 nedotáčivá. Dnes nám v ČB napadlo pár cm sněhu a tak jsem mohl vyzkoušet chování na sněhu. Auto rozhodně není nedotáčivé. Pokud zatočíte s plynem, přední kola táhnou auto přesně to směru, kam chcete jet. Samozřejmě se jedná o městské rychlosti (do 70km/h). Auto je naopak lehce přetáčivé, ale projevuje se to spíše plaváním, než nějakou krizovkou. Buď to srovnám volantem, nebo lehce zasáhne ESP. To je opravdu hodně citlivé a díky němu je jízda absolutně bezproblémová.
Dále musím pochválit pohon 4x4 Quattro. Je to prostě perfektní. I v hlubokém (před měsícem nebo kdy :D) sněhu nebyl žádný problém. Parkování venku probíhalo asi takto - pomalé nacouvání do směru a pak jen přidávání plynu a auto se tam vklidu vyhrabalo... nechápu, jak jsem mohl uvažovat nad předokolkou.
Ještě chci zmínit mladické blbnutí na zasněženém parkovišti - na mód S a s vypnutými stabilizátory se dá velice dobře "driftovat"...ale. Problémem je elektronická ruční brzda. Pokud se řítíte na kus betonu, nemáte jak auto odklonit jinam. Plyn zaviní pokračování v jízdě bokem a brzdy něco podobného. Pokud bych mohl zatáhnout za ručku, otočilo by se auto do boku a překážce se vyhlo.
Zvuk motoru..
..klidně si mne ukamenujte, ale mě se prostě líbí. Do nějakých 2500ot/min jen tak bzučí, skoro jak nějaký elektromotor. Připadá mi, že je slyšet jen tření kovových částí motoru. Od tří tisíc lačne motor doslova řvát a to pěkně dravě. Moc se mi líbí ta tichost v nízkých otáčkách, kde třeba 40d od BMW tak jako zvoní. A abych nezapomněl, okolo 2000 pěkně zahvízdá turbo :).
Recenze a dotazy
Chtěl bych všem poděkovat za přečtení recenze a její hodnocení. Jsem rád za jakékoli hodnocení, protože je recenze psaná pro Vás, české recenze jsou většinou o tom, že motor jede a je to nedotáčivé :-D.
Pokud Vás ohledně auta cokoli zajímá, neváhejte se zeptat :-).
Fotky a spotřeba - okresky a dálnice
Přidány nové fotky a posunuté nahoru mezi první.
Dále jsem sledoval spotřebu při cestě ČB-Praha a zpět.
Tam se jelo klidně, okresky do 100km/h, dálnice do 140km/h, PP ukazoval na konci 6,1l/100, což je s připočtením 5% odchylky asi 6,5l/100km.
Cesta zpět byla svižnější, okresky asi o 20km/h rychleji a dálnice kolem 150km/h. Výsledek byl dle PP 7,2l/100, po připočtení odchylky 7,6l/100km. To se hodně slušné.
Spotřeba
Za minulou nádrž, kdy se jezdilo s 90% po městě vyšla spotřeba 10,6l/100. Osobně to považuji za slušné, vzhledem k šestiválci a ostřejšímu stylu jízdy.
Videa z interiéru
Přidána videa s ukázkou rozdělení funkcí systému MMI a s možnostmi informačního displeje mezi budíky.
LC vs. A4
Dnes jsme vezl Land Cruisera na výměnu čelního skla a ten rozdíl aut je obrovský. Řídit LC je je jako řídit Titanic který jede na kolečkových bruslích, co jede po ledě. Je to na těžce pohodovou jízdu bez nutkání nějak rychleji kličkovat apod. Audi je plně pod Vaší kontrolou, cokoli uděláte nebo chcete udělat, je možné.
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Audi A4 Avant 3.0TDI Quattro Tiptronic
- Re: SPZ 07.12.2014 14:17 poterienko
- SPZ 07.12.2014 12:51 Olap
- Re: Další "machr" v Audi. 29.10.2014 23:23 white label
- Re: Re: Další "machr" v Audi. 29.10.2014 22:48 Ronault.
- Re: Re: Re: Další "machr" v Audi. 29.10.2014 22:43 Ronault.
- Re: Další "machr" v Audi. 29.10.2014 22:39 white label
- Re: Další "machr" v Audi. 29.10.2014 22:33 white label
- Re: Re: Re: Další "machr" v Audi. 29.10.2014 22:31 poterienko
- Re: Re: Další "machr" v Audi. 29.10.2014 22:28 sjetaSUELIN
- Re: Další "machr" v Audi. 29.10.2014 22:26 poterienko
- Re: Další "machr" v Audi. 29.10.2014 22:23 sjetaSUELIN
- Re: Re: Další "machr" v Audi. 29.10.2014 22:19 sjetaSUELIN
- Re: Další "machr" v Audi. 29.10.2014 22:14 white label
- Re: Další "machr" v Audi. 29.10.2014 22:09 white label
- Re: Re: Další "machr" v Audi. 29.10.2014 22:06 sjetaSUELIN
- Re: Další "machr" v Audi. 29.10.2014 21:58 woody-alien
- Další "machr" v Audi. 29.10.2014 21:45 sjetaSUELIN
- Re: Re: Traktor se zbytkem paliva 11.04.2014 07:57 Ronault.
- Re: Traktor se zbytkem paliva 10.04.2014 23:48 white label
- Re: Traktor se zbytkem paliva 10.04.2014 23:45 white label
- Re: Re: Re: Traktor se zbytkem paliva 10.04.2014 22:30 poterienko
- Re: Traktor se zbytkem paliva 10.04.2014 22:20 Bully_
- Re: Re: Traktor se zbytkem paliva 10.04.2014 21:56 Nicco
- Re: Re: Re: Traktor se zbytkem paliva 10.04.2014 21:17 šmoula nešika
- Re: Re: Re: Traktor se zbytkem paliva 10.04.2014 21:16 woody-alien
- Re: Re: Traktor se zbytkem paliva 10.04.2014 20:46 Ronault.
- Re: Traktor se zbytkem paliva 10.04.2014 20:03 NoSwear
- Re: Re: Traktor se zbytkem paliva 10.04.2014 19:26 poterienko
- Re: Traktor se zbytkem paliva 10.04.2014 19:25 white label
- Re: Re: Traktor se zbytkem paliva 10.04.2014 19:10 poterienko
Další vozy Audi A4
-
Audi A4 (2009) Majitel: Petaka
Přidáno: 25.7.2010 449 Majitel 9.77 Uživatelé
-
Audi A4 (2011) Majitel: Majkl Najt
Přidáno: 8.10.2013 610 Majitel 8.80 Uživatelé
-
Audi A4 (2008) Majitel: charlieissland
Přidáno: 9.9.2013 310 Majitel 3.67 Uživatelé
-
Audi A4 (2004) Majitel: skopek
Přidáno: 30.10.2007 1010 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Audi A4 (2003) Majitel: parkoviště
Přidáno: 12.4.2008 710 Majitel 9.88 Uživatelé