Recenze

poterienko (muž 32 let) Poslat zprávu
 
7 Majitel

Toyota Avensis

9.67 Uživatelé

Hodnoceno: 13× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Avensis, foto 1 Toyota Avensis, foto 2 Toyota Avensis, foto 3 Toyota Avensis, foto 4 Toyota Avensis, foto 5 Toyota Avensis, foto 6 Toyota Avensis, foto 7 Toyota Avensis, foto 8
Toyota Avensis, foto 9 Toyota Avensis, foto 10
 

Technické info

Přezdívka auta Náhradník Rok výroby 2010 Koupeno ojeté najeto [km]:104000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 108 kroutící moment [Nm]: 180 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.4 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 509 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5

Popis vozu

Na týden jsme dostali jako náhradní vozidlo Toyotu Avensis kombi s motorem 1,8 Valvematic a manuální převodovkou. Audi A4 3.0TDi s Tiptronicem je v rukou servisu a já se zde pokusím udělat krátké review půjčeného Avensise.

Jedná se o poslední model před FL, ročník 2010. Auto je poměrně slušně vybavené, mezi hlavní prvky patří:
-dvouzónová auto klima
-rádio s CD(MP3) a AUX
-všechna okna v elektrice :-D.
To je asi tak vše. Není zde tempomat, vyhřívání sedadel, kožené sedačky...nic. Ale nevadí, jako náhradní auto slušné.
Na autě je znát jeho zaměření, protože je sice o rok mladší a má o 40 tisíc méně najeto než naše A4, ale vypadá mnohem "používaněji". Přesunu se tedy k srovnání A4 a Avensise.

Exteriér:
A4 je prostě auto na efekt, uvidíte ho a člověka napadne WOW (Windows Vista? :-D), zatímco Avensis je velice konzervativní vůz. Jeho linie jsou elegantní, ale dokonale zapadne mezi ostatní auta a to také díky stříbrné metalíze. Zvláštní jsou relativně utopené kliky dveří, které jsou opravdu hodně velké a hodně se otevírají. Ideální pro američana s půl tuny okolo pasu. Přední světla jsou projektorové halogeny a auto nemá žádnou formu denního svícení.

Interiér:
Oproti A4 je velice vzdušný. Je až neuvěřitelné, že tato dvě auto jsou střední třída. Holt premiovky jsou malé. Díky tomu se ale v autě necítím tolik útulně. Každopádně prostoru má na rozdávání, jak vepředu, tak vzadu. Kufr si nedovolím tolik hodnotit, každopádně je širší než u A4. Naopak nepochválím roletku, kterou je nutno poslat až k sedačkám, zatímco u A4 se elegantně může posunout nahoru a pak snadno stáhnout zpět. Také je myslím dobré připomenout jednu zajímavost u PP a to aktuální spotřebu. Ta je znázorněna pouze graficky a to stupnicí 0....10....20....30l/100 a já se ptám proč?? I 300 koňový BMW Vás nechá rozeznat aktuální spotřebu detailněji, kde se na spotřebu asi tolik nehledí. Další věcí, co mne mírně irituje je ovládání stahování oken, kterému trochu překáží madlo dveří a tak tlačítka občas hledám. No..o čem psát dál. Interiér každopádně vypadá elegantně a vůbec ne levně..jo a pro škodovkáře - má obrovský "kaslík" mezi předními sedačkami. Možná bych tam poskládal balík mlíka, co byl v akci.
Zábava:
Auto má rádio s CD (MP3) a vstupem na 3,5mm jack (AUX). Po připojení iPhone je zvuk poměrně slušný. Basy duní, výšky jsou vysoko. Teda právě že jsou hodně vysoko a tak housle Lindsey Stirling trhají lehce uši. Basy umí tolik dunit, že se Vám roztřese zpětné zrcátko. Každopádně zvuk bych hodnotil jako lepší průměr. Neurazí, ale bohužel ani nenadchne. Ještě bych zapomněl na FM rádio - zde je zvuk o dost horší. Basy nevýrazné, výšky také, zvuk poměrně slitý.

Motor:
Jedná se o 4 válec s objemem 1,8 s technologií Valvematic, což znamená, že máte variabilní ventily sání, výfuku a spoustu dalších variabilních věcí. Výkon je rovných a ďábelských 108kw v 6400ot. Na papíře to vypadá slušně, ale ten motor hrozně brzdí emisní normy. S 1,6MPI (55kw) v octě se mi jezdilo lépe. Každopádně mé hodnocení výkonu je hodně neobjektivní, protože jsem zvyklý na šestiválcový turbodehet motor, který táhne kdykoli. Ale mám pocit, že si na nižší výkon začínám zvykat a dnes jsem měl i pocit, že to zrychluje :D.
Ale abych jen nekritizoval, musím vypíchnout právě všechny ty variabilní kravinky. Díky ním se dá motor používat v jakýchkoli otáčkách. V městě (kde trávím většinu času) mohu řadit pod 2000ot (jak i radí šipka) a motor to v pohodě zvládá. Při klidně jízdě není potřeba točit více, auto pomalu, ale jistě zrychluje a neuslyšíte žádně dunění nebo podobné pazvuky.

edit: Po dnešku musím uznat, že ten motor nebude takové zlo. Je poměrně pružný na dvojku (rozjezdy), která vám stačí do 100km/h. Pokud jedete kolem 100km/h (2100ot/min) a chcete předjíždět, je nejvhodnější 3, aby jste jakštakš bezpečně a rychle předjeli. Stále bych tento motor doporučil pouze klidnějším jezdcům.
Ještě dodám, že dnes po v podstatě eco rallye (3x předjetí za 70km a max rychl do 105km/h) mi ukázal PP 5,9l/100.

edit č. 2: Jak mne motor štval, tak jsem si pomalu zvykl na jeho ideologii a poměrně dobře s ním žiji. Opět musím vypíchnout schopnosti v pásmu 1250-2000 kdy je na rovince poměrně pružný..tedy na poměry atmo 4 válce. Pokud je potřeba akcelerace, je nutné prostě podřadit a to hodně. Dnes jsem potřeboval předjíždět do kopce. Jelo se 80km/h, kopnul jsem tam 2, otáčky vyletěli mezi 5 a 6 tisíc a auto poměrně čiperně vyrazilo. Spotřebu budu vědět přesněji zítra, kdy ji sem doplním.

Spotřeba po týdnu vyšla 8,38l/100. IMHO se jedná o slušnou spotřebu, když vezmu v úvahu, o jak těžké a velké auto se jedná a jak je motor slabý. Najeto asi 350km z toho asi 250km úspornějším stylem jízdy po okreskách a zbytek po městě, kde jsem auto nešetřil.

Komfort:
Zde si dovolím srovnat podvozek se standardním podvozkem A4. A4 je jednoznačně pohodlnější. U Avensise si často všímám, jak zadek lehce poskakuje, zatímco A4 by to žehlila. Na druhou stranu A4 se více prohupuje zadek, ačkoli mě to vyhovuje. Každopádně auto je neskutečně vymlácené na to, jak je mladé a má málo najeto, ale co očekávat od vozu, které funguje jako náhradní a každý se k tomu chová jako čuně.

Na závěr jen dodám, že se můžete na cokoli ptát.

Silné stránky

Prostornost
Motor - na atmosférický benzín v pohodě použitelný i nízkých otáčkách
Nenápadnost

Slabé stránky

Nenápadnost :-D
Motor - vhodný jen pro klidnou jízdu
Utopené kliky v obrovských dveřích
Ne moc pohodlné sedačky

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Vypůjčené auto, zkušenosti nejsou a nebudou.
Zmíním pouze spojku, která při rozjezdu na 1 občas zahučela.

 

Novinky v recenzi

22.9.2013 14:59

Hodnocení

Doplněny poznámky do kolonky "Hodnocení".

21.5.2013 11:54

Recenze a fotografie

Doplněny fotografie a to všechny. Zastávám názor, že není nutné fotit auto z jednoho úhlu na 20 místech a nacpat do recenze 160 fotek. Recenze má informovat, není to deníček majitele auta.

Také doplněná recenze.

20.5.2013 11:17

Fotky a dokončení

Dnes jedu vrátit Avensis a budu si brát A4 ze servisu. Před odvozem dofotím pár fotek, ať je recenze kompletní a doplním text. Snad vše stihnu ještě dnes.


Další vozy Toyota Avensis



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Těžko hodnotit, ale atmosféra, manuál, co se může pokazit?

praktičnost
9

Auto je opravdu obrovské, co se týče vnitřního prostoru a to i přesto, že rozvor má poměrně malý, ba dokonce jeden z nejmenších ve střední třídě.

prostornost
10

Viz. výše.

jízdní vlastnosti
8

Dobře drží na silnici, ale zadek poskakuje.

jízdní komfort
7

Viz výše.

provozní náklady
9

Spotřeba odpovídá velikosti a slabému motoru.

náhradní díly
10

Díly budou samozřejmě dražší, než na Octavii, ale Niparts jsou v pohodě.

výkon motoru
0

Pro klidnou jízdu OK, dravec to není, ale stačí.

spotřeba
7

Přijatelná.

hlučnost motoru
7

Do 3000 tichounký a pak začne opravdu hodně řvát. Mladým chlapcům by se to asi líbilo, ale mě se stejně líbí více zvuk V6TDi.

kvalita sedadel
6

Pohodlná, ovšem horší boční vedení.

brzdy
7

Typicky japonské - nic, nic a plác xichtem o čelní sklo :-D.

zavazadlový prostor
9

Obří a hlavně hodně široký.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…