Diskuse

Škoda Superb (2020)

8.2.2020

Už dlouho jsem sem nic nepsal a přemýšlím, kde začít. Začnu tedy zklamáním pro čtenáře - auto není moje, bylo pouze zapůjčené na jeden den. Oslovil jsem…

 

Škoda Superb (poterienko)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 10 Reagovat !

    foto DonVito

    DonVito 09.02.  12:44

    Diky

    Clanek splnil ucel. :yes:

    V testu PHEV Passatu jsem se toho skutecne moc nedozvedel.

    Obavam se, jestli jestli to strohe testovani neni zamerne.
    Tezko by se totiz vyhnulo srovnani s Toyotou..
  • 00 Reagovat !

    foto JirkaVejrazka

    JirkaVejrazka 10.02.  17:06

    Taky diky!

    Taky diky za recenzi! Video jsem sice pod clankem o Passatu GTE puvodne zkritizoval, ale nakonec jsem musel uznat, ze tam je spousta uzitecnych informaci.

    Jen u toho popisovani jinych hybridu prosim opatrne - je tam dost chyb i uplnych nesmyslu.
    • 00 Reagovat !

      foto poterienko

      poterienko 10.02.  19:39

      « Re: Taky diky!

      Díky za reakci. Za dezinformace ve videu se omlouvám, bohužel jsem hybridy dost nepolíbený. Jezdil jsem jen s tím ufem od Toy a to byla přesně ta předváděcí jízda kolem komína. Snad to nebylo něco extŕemně fatálního.
  • 00 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 10.02.  18:49

    skvělý test

    Nejen hybridního pohonu. Překvapilo mě že na okresce i dálnici funguje přípomoc elektromotoru jen při razantnější akceleraci. Asi je to opravdu primárně stavěné na deení dojíždění do práce - okreska + dálnice benzín a město hybrid. Každý si musí spočítat co je pro něj v mixu výhodnější. Jak jsi popisoval v rekuperaci režim B - tak ten je domnívám se pro jízdu z prudkého kopce a intenzivní brždění motorem. V létě jsem něco podobného využil u půjčené Toyoty Corolly na tripu v USA. Ta měla dokonce 2 režimy pro brždění motorem a při sjíždění Rocky Mountains a Sierry Nevady opravdu přišly vhod. K Superbu jako takovému souhlasím s kritikou sedaček, plochý krátký sedák. Auto skoro za mega by si zasložilo lepší sedačky. Navíc když to koncern umí u třídy níž. Ale Škodovácké sedačky v současných modelech jsou podrůměrné obecně. Adaptivní tlumiče mám v Golfu, není to tak hrozné jak popisuješ u Supa, ale na komforní mód auto ztrácí jistotu houpe se a na sportovní už přenáší rázy příliš. VW group aspoň u neprémiových značek adaptivní podvozky moc neumí.
    • 00 Reagovat !

      foto poterienko

      poterienko 10.02.  19:43

      « Re: skvělý test

      Díky moc .
      Na okresce dává EV takové první postrčení po plachtění s vypnutým motorem a šlápnutí na plyn. Ale během samotné jízdy se využivá minimálně. A nebo to auto nezobrazuje, to je taky možnost, ačkoli by pak ten ukazatel nedával smysl.
      S tím B určitě souhlas, ale nějak mi bylo pohodlnější prostě ťuknout na pádlo a dělalo to to samé. Ale nezažil jsem pořádný kopec, kde by auto třeba zrušilo ono podřazení.
  • 00 Reagovat !

    foto adamzprahy

    adamzprahy 12.02.  00:47

    Konečně iV dojmy

    Souhlas, že test PHEV Passatu byl o ničem a díky za sdílení dojmů!

    Nicméně z toho jsem četl jinde i od tebe, PHEV (přinejmenším u VW) v "hybridním režimu" nefunguje jako HEV od Toyoty apod. jak popisuješ. Protože ty umí právě doplňovat a dávkovat ten poměr v jakékoliv rychlosti. Zřejmě z logiky planetové převodovky. Tady to je buď EV nebo spalovák (podle otáček zařazeného stupně) nebo vše (tzn. plný výkon), chápu to správně?

    K podvozku - to přehnané houpání v komfortním režimu dělá i Arteon s adaptivními tlumiči. Na dálnici je to opravdu na mořskou nemoc.
    • 00 Reagovat !

      foto poterienko

      poterienko 12.02.  08:49

      « Re: Konečně iV dojmy

      Co jsem pochopil, tak to určitě funguje trochu jinak než Toy a úplně jinak, než třeba Honda CRV, která benzíňákem většinou jen vyrábí el.
      Ano, buď EV, nebo spalovák. Pak je tu ta možnost, že motory pracují společně, ale "budík" to nezobrazí, ale to si osobně nemyslím, ten projev takový nebyl a ani nebyl slyšet eletromotor. Pak je tu ještě ten sportovní režim, ve kterém zabírají oba společně pro maximální výkon. To ovšem funguje nejen pod plným plynem. Reálně jsem to ale nezkoušel moc dlouho, protože mě spíše zajímala spotřeba.
      • 00 Reagovat !

        foto adamzprahy

        adamzprahy 12.02.  19:12

        « Re: Re: Konečně iV dojmy

        Rozumím, díky. Na ty hybridy už by se hodila nějaká encyklopedie >:D Každý má své řešení a koncepce a těžko se to pak porovnává, takže člověk neví na co se která koncepce vlastně hodí...

        Pryč jsou časy kdy byla logika výběru jednoduchá:
        cesty pod 10km nebo celkově nižší nájezd => benzín
        cesty nad 10km a vyšší nájezd dle příplatku => nafta

        Dnes aby člověk udělal bakalářskou práci na téma výběr hybridního motoru (řešení) >:D
    • 00 Reagovat !

      foto kesumb

      kesumb 12.02.  21:58

      « Re: Konečně iV dojmy

      Mám iV třetí týden a v hybridním režimu kdy auto jede na spalovací motor "teče" při tom do elektromotoru pořád nějaký proud. Běžně to při středním přidání plynu ukazuje spotřebu do 40kWh a k tomu benzín. Stejně to pak ale i při ubrání zase dobíjí.
      Stačí si přepnout palubní počítač do režimu zobrazení aktuální spotřeby. Vlastně není situace, kdy by byl elektromotor při jízdě na spalovací úplně nefunkční, je tedy pořád v režimu generátor nebo motor. Každopádně to ale pěkně jede až v kickdownu. A při hybridním režimu bez kickdownu je bohužel dost znát absence krouťáku spalovacího motoru, takže ani těch dalších cca 40kW elektrických (umí to ale cokoliv od 0,1 až po teoretických 99) z toho raketu neudělá. Jako není to špatný, ale kombinace s výrazně větším motorem (V6) by tomu seděla líp.
      • 00 Reagovat !

        foto adamzprahy

        adamzprahy 12.02.  23:33

        « Re: Re: Konečně iV dojmy

        To (ne)využívání EV / spalováku by nejlíp ukázaly spotřeby při dlouhodobém nedobíjení ze zásuvky, primárně ve městě. Všechny testy se zaměřují na to, že se snaží pořád dobíjet baterky. A celková čísla udávají jako průměr EV modu a následného dojezdu spalovákem. Máš nějaká taková čísla?

        Já když bych vyměnil PHEV za HEV od Toyoty, tak by mě zajímalo za kolik budu jezdit když nebudu denně dobíjet, ale třeba jen tak jednou za 100-200 km. Chápu, že PHEV má vyšší hmotnost, takže asi nedosáhne spotřeby HEV, ale mělo by to být blízko pokud fungují stejně. Zatím z těch testů, co jsem četl, to na mě působí, že hybridní režim PHEV aut je takový pseudohybrid ve stylu co jsem popsal výše, tzn. neumí se moc dobře doplňovat - respektive neviděl jsem materiál, který by tohle popisoval a speciálně v kombinaci s DSG - ten výkon se tam musí nějak dostávat, resp. spojovat...a tomu nerozumím jak se děje.

        Případně ještě jinak, kolik ujedu a s jakou spotřebou když nabiju baterky na 100% a dojedu nádrž benzínu?
        • 00 Reagovat !

          foto JirkaVejrazka

          JirkaVejrazka 13.02.  08:48

          « Re: Re: Re: Konečně iV dojmy

          "Chápu, že PHEV má vyšší hmotnost, takže asi nedosáhne spotřeby HEV, ale mělo by to být blízko pokud fungují stejně".

          Je to prakticky stejne, pokud porovnavas stejna auta. Prius PHEV ma bez dobijeni prakticky stejnou spotrebu jako HEV. Ty mirne rozdily (hmotnost, aerodynamika) jsou mene vyrazne nez vnejsi podminky (pneu, pocasi).

          Sam jsem zvedav na to, jak se Superb iV (a Octa iV) povedly. Snad dobre. Ale jak jsi nspsal - vsichni se v recenzich snazi dobijet baterku za jizdy a realna cisla z jizdy v klasickem HEV rezimu zatim moc nevime.

          EDIT: Nejake info z realne jizdy po dalnici v HEV rezimu je tady: [odkaz]
          • 00 Reagovat !

            foto kesumb

            kesumb 13.02.  15:49

            « Re: Re: Re: Re: Konečně iV dojmy

            Při velmi svižný jízdě na dálnici mezi rychlostma 150-180km/h se to pořád strašně snaží udržet baterii nabitou. Tedy je to až překvapivě svižný, ale jakmile trošku sundáte nohu z plynu, tak to cpe do baterie co to jde. Pak jsou takový zvláštní situace, kdy jedete ustálenou rychlostí po rovině a "nachytáte" motor, jak to do něj leje 40l/100km jenom proto, aby to opět dobilo baterky. Překvapivě se to chová i ve velkých rychlostech dobře, ale nějak se nemůžu při tědlech situacích zbavit myšlenky, jak by to asi fungovalo s VR6..
            • 00 Reagovat !

              foto VII

              VII 17.02.  12:30

              « Re: Re: Re: Re: Re: Konečně iV dojmy

              Ahoj Kesu,

              měl bych dotaz k tomu udržování baterie. Pokud jedeš delší trasu, máš tam hybridní režim a máš dejme tomu 80% baterky, nechá auto vybít tu baterku na nějaké nižší %, třeba 20%, kde to pak udržuje, nebo zatvrzele drží těch 80%??

              Ještě bych poprosil, šlo natočit video zrychlení v hybridním režimu, kde by bylo vidět, jak to auto tlačí jak benzín, tak elektřinu?

              Díky
              • 00 Reagovat !

                foto kesumb

                kesumb 18.02.  07:25

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně iV dojmy

                Ahoj,
                na dalnici jsem dal udrzet jednou cca 70% a to se to i pres dynamicky styl jizdy snazilo drzet. Chvilema to spadlo na treba 64%, ale pak to zase masivne dobijelo. Jel jsem tak desitky km a na konci tam bylo 69%. Totez jsem zkusil i s 40% a drzelo to tak plus minus jednotky procent porad...

                video nebo aspon fotku zkusim...
                • 00 Reagovat !

                  foto VII

                  VII 18.02.  11:48

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně iV dojmy

                  Díky moc. To mi přijde trochu debilní, proč bych měl mít neustále 80% baterky, když jedu někam 100 km po dálnici. To mi nedává smysl, ten motor by musel žrát jak prokopnutý, aby tu baterii neustále dobíjel, protože na dálnici toho moc nezrekuperuju. Ledaže by pomoc elektromotoru na dálnici/okresní cestě byla tak minimální, že skoro nic se nespotřebuje.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Zetti

                    Zetti 18.02.  12:01

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně iV dojmy

                    Kesu ti odpovedel na tvou otazku. Pokud das autu povel ze ma baterku drzet tak ji drzi, kdyz das povel nabijet, tak nabiji a kdyz nedas nic, dela si co chce.
                    Jinak nase zemicka je obehnana horama, kdyz je budu chti svizne prehoupnout, urcite je zadouci mit dostatecnou zasobu energie v baterii aby se dala vyuzit vyhoda spojeni obou motoru. Pod 70% si to moc neumim predstavit. Nazyvat plugina debilnim mi taky neprijde trefne, ty auta jsou hodne chytra, umi hospodarit s energii lip nez klasika. To ti nerikam ze by se mi to dotykalo, ale abys ze sebe nekde nedelal neznalka. Mezi lidma je jich dost a bude jeste vic, takze uz to nebude tak tabu tema jako doted.
                    • 00 Reagovat !

                      foto JirkaVejrazka

                      JirkaVejrazka 18.02.  12:13

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně iV dojmy

                      Asi je to Mistu opravdu hodne jine nez Prius. Ja se nestnazim mit nejakou uroven baterky - pro provoz je uplne jedno, jestli ji necham nabitou na 70% nebo ji vybiju na nejakych 15% co mne auto necha - na jizdu to nema zadny vliv, ani v horach.
                      • 00 Reagovat !

                        foto Zetti

                        Zetti 18.02.  12:29

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně iV dojmy

                        Co pisu je i v manualu. Mits. nema prevodovku, jen jednorychlostni prevod. Ten se spina na predni napravu jen ve vyssich rychlostech. Do te doby bezi jen elektromotory a ty se pri prudke akceleraci a rozjezdu do kopce slusne trapi. Pokud nebudu mit energii na jizdu do velkych kopcu, tak misto jizdy na tri motory pojedu na baterky a do toho se bude tocit motor ve vysokych obratkach a bude "jen" dobijet. Myslim ze absenci energie bys treba pri prejezdu spicaku u zelezne rudy nebo cinovec pocitil i ty. Uz tak prius neni zadna raketa.
                        • 00 Reagovat !

                          foto JirkaVejrazka

                          JirkaVejrazka 18.02.  12:31

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně iV dojmy

                          Neni to raketa, ale v pohode jsem nedavno zvladnul Brennersky prusmyk v Alpach stejne rychle jako ostatni provoz ;-)
                    • 00 Reagovat !

                      foto VII

                      VII 19.02.  08:16

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně iV dojmy

                      S Kesu jsme si nerozuměli, už je to vyjasněné. Pokud by v hybridním módu aut za každou cenu drželo baterku na stejném lvlu, i když bych měl nastavené, že ji chci nechci držet, tak to by prostě bylo debilní a nesmyslné.

                      Nevím jak pro tebe, ale argument s horama je pro mě úplně nepodstatný. Jedu přes ně 2* do roka, navíc těch 150km/h na tempomat to i ten spalovák bez baterek v pohodě přejede.
                      Co mě zajímá je přejezd republikou 350km východ-západ a zpět, kterou absolvuji 20* do roka.
                  • 00 Reagovat !

                    foto JirkaVejrazka

                    JirkaVejrazka 18.02.  12:18

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně iV dojmy

                    Ne, motor nezere jako prokopnuty - zere o trochu min nez motor v beznem aute na dalnici. Baterku ti necha na situaci, kdy ji vyuzijes lepe - treba pro jizdu ve meste.
                  • 00 Reagovat !

                    foto kesumb

                    kesumb 18.02.  15:13

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně iV dojmy

                    To jsme se asi nepochopili. Pochopil jsem tvůj dotaz tak, že se ptáš jak se to chvá když zafixuješ stav baterie. Když to necháš v režimu hybrid vybíjí se to postupně podle toho jak jedeš a nebo jestli máš nastavený cíl v navi. Tzn když jsem projel cca 60km okresek na režim hybrid, zůstalo mi třeba 60% baterií a k tomu spotřeba kolem 4 až 5l.

                    Jo a zkoušel jsem to video, jak ti to mám poslat? Nejsem zrovna "IT" expert, mám akorát mail. Každopádně jsem zkusil stejný plynulý zrychlení jak za studena tak za tepla a rozdíl je evidentní.
                    • 00 Reagovat !

                      foto Zetti

                      Zetti 18.02.  16:18

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně iV dojmy

                      Najdes si na google "server pro sdileni videa" krome youtube by to melo jit na stream, nebo rajce, nebo jinde vsude mozne. Tam se prihlasis a nahrajes video. Sem vlozis jen odkaz pro sdileni az ti to pobezi
                    • 00 Reagovat !

                      foto VII

                      VII 19.02.  08:06

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně iV dojmy

                      Ne ne, mě šlo právě o hybridní režim, kdy nemáš nastavené ať drží baterku. Jak rychle, nebo pomalu, se to vybíjí při delší jízdě. Hele video klid hoď na youtube, nebo nahraj na leteckou poštu, uložto a pošli mi odkaz do SZ. Jak ti to vyhovuje ;-)

                      Díky moc.
                      • 00 Reagovat !

                        foto kesumb

                        kesumb 19.02.  14:52

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně iV dojmy

                        Ahoj,
                        poslal jsem ti SZ, prosím pošli mi přes něj svůj email, pošlu ti to video. Nemám účet u Google ani na youtube a nechci si ho zakládat. První video je za studena a druhý za zahřátýho motoru. Je to velmi pozvolné zrychlování, aby bylo patrné, že to nechává elektromotor fungovat i tak poměrně dost. A oboje je v obyčejném hybrid režimu.
              • 00 Reagovat !

                foto Zetti

                Zetti 18.02.  07:48

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně iV dojmy

                Dulezite je vyjet s nabitou, behem cesty mit porad v zasobe aspon neco a vratit se nakonec s vybitou, aby bylo opet co nabijet, jestli tedy je z ceho. Kolik procent je behem cesty v baterce je fakt skoro jedno, staci mezi 30 a 70%, aby bylo i kam rekuperovat. Kdyz rekuperace nejde, je to nejen skoda ztracene energie, ale o to vic se musi brzdit brzdama, coz je druha skoda kvuli opotrebovani.
        • 00 Reagovat !

          foto kesumb

          kesumb 13.02.  15:46

          « Re: Re: Re: Konečně iV dojmy

          Mám najetou stejnou trasu při velmi podobných teplotách, cca 90km dálnice, 50km okresek druhých tříd a přejezd Prahy v provozu a dost svižnějším tempem. Celkem cca 160km:

          Superb 200kW TSI 10l/100km
          Touareg 2018 V6 TDI: 10,5l/100km
          Kodiaq 2,0 TSI: 9,5l/100km
          Tesla model X: 30kWh/100km
          Superb iV: 6,9l naturalu plus cca 11kWh elektřiny
          Passat 2,0 BiTdi: kolem 7l/100km

          Podotýkám, že je to v teplotách kolem nuly a docela svižnou jízdou. Mimochodem dneska se mi podařilo začít s baterií na 20% (tzn při mojím stylu na řekněme 6km) ujet v příměstským provozu 23km z celkových 45 aniž bych ji nějak aktivně dobíjel.

          Já na tom ale celkem dost stojím, takže ty spotřeby prosím berte pouze pro porovnání mezi sebou. Jsou někteří (Stealth), kteří tvrdí, že jezdím s autama s rozbitým motorem...
          • 00 Reagovat !

            foto adamzprahy

            adamzprahy 13.02.  16:13

            « Re: Re: Re: Re: Konečně iV dojmy

            Díky za porovnání :yes:

            Jakou rychlostí cca po té dálnici? Jestli jezdíš 130/150/180...?
            • 00 Reagovat !

              foto kesumb

              kesumb 13.02.  17:09

              « Re: Re: Re: Re: Re: Konečně iV dojmy

              no znáš to, kontinuálně 160, ale místama trošku víc, ale přes 180km/h ne.
              • 00 Reagovat !

                foto adamzprahy

                adamzprahy 14.02.  13:09

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně iV dojmy

                Tak to je docela pěkné, díky :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto Zetti

    Zetti 13.02.  09:43

    Teplota motoru

    Preplnovane motory jak znamo potrebuji ohrat na provozni teplotu. U normalniho spalovaku se olej hreje tak za 10 kilometru nepretrzite jizdy. Sam pises, ze se motor v necinnosti ochlazuje, v nizkych teplotach to bude jeste razantnejsi.

    Mas dojem, ze se motor na provozni teplotu bezne ohreje, nebo ze provoz s nedohratym motorem nevadi, ze to nebude mit vliv na jeho zivotnost? Ma to auto nejake mereni teploty oleje nebo vody aby ridic vedel kdy mu muze nalozit?

    Jeste k te rekuperaci, ta probiha pres bezne rychlostni stupne? Tedy kolik rychlosti tolik stupnu rekuperace?
    • 00 Reagovat !

      foto kesumb

      kesumb 13.02.  17:18

      « Re: Teplota motoru

      Někam se mi ztratil příspěvek pod tebe:(

      Každopádně:
      Po městě se snažím jezdit pouze na elektřinu, což na rozdíl od XC90 T8 jde bez omezení. Pokud vím, že mi to nevyjde na elektřinu, přepnu to do hybrid režimu s požadavkem na zachování aktuální kapacity baterie někde na městském okruhu, aby se to prohřálo. Zahřejvá se to velmi rychle, určitě se to řekněme průjezdem Povltavské (cca 2km po rovině) zahřeje na 90 stupňů voda při teplotách co jsou teď venku. Totéž na oleji trvá tak ještě jednou tak dlouho.
      Pokud se na to kompletně vykašleš nebo to hodně zatížíš (třeba s 1,5t vlekem to projede Prahu na baterky, ale Kbelská do kopce s požadavkem na zrychlení), přepne se to samo do režimu nastartovanýho motoru. Ale vůbec se tomu nechce přes 2500 otáček, spíš se to drží kolem 2 tis. rpm. A k tomu to tam cpe 40 ale místama i těch 90kWh elektřiny. Až se to zahřeje, tak ochota cpát tam ke spalovacímu motoru ještě elektřinu klesne v hybrid režimu někam k jednotkám až třeba doum desítkám kWh.

      jinak řetězec je: spalovací motor->spojka->elektromotor->dvouspojkov… převodovka. Takže to umí dobíjet baterie ikdyž to stojí (jako centrálo to ale nefunguje). Každopádně to ale při brždění normálně podřazuje, ale znát to nijak není. Nicméně rekuperace je v měnících se teplotách kolem nuly a v závislosti na stavu nabití baterie taková dost nevyzpytatelná. Když je to nabitý a navíc zmrzlý, nerekuperuje to skoro vůbec. A vůbec teda ta rekuperace je taková jako že to chce zvyk. Ale není to nic co by mi lezlo krkem.

      Jo a mimochodem já v tom mám normální teplovodní benzínový topení. Takže pokud mrzne, tak se to na dálku vyhřeje (vodu v motoru a kabinu) a pak už si jenom krátkou jízdou dohřeješ olej a můžeš jezdit na baterky s teplým motorem. Co mi trošku vadí je, že nejsem schopen donutit to topit webastem při jízdě na elektřinu a to i přes to, že v menu je možnost volby klimatizace z baterie nebo ne.
      • 00 Reagovat !

        foto Zetti

        Zetti 14.02.  08:44

        « Re: Re: Teplota motoru

        Takze to mam pochopit tak, ze pro studeny beh motoru je omezovac otacek? To by logiku melo, ale znamena to urcity diskomfort
        • 00 Reagovat !

          foto JirkaVejrazka

          JirkaVejrazka 14.02.  09:27

          « Re: Re: Re: Teplota motoru

          Proc diskomfort? Dela to tak spousta hybridu, vcetne toho meho. Proste se motor snazi drzet nizke otacky, dokud neni zahraty. V cem je to diskomfort?

          Nouzova situace s plynem na podlaze je samozrejme jiny pripad - tam se to chova jinak.
          • 00 Reagovat !

            foto Zetti

            Zetti 14.02.  10:24

            « Re: Re: Re: Re: Teplota motoru

            Me to nedela, proto to neznam. Kdyby se takhle jako v mym aute choval foukanej motor, tak je za chvili po nem. Proto se ptam.
            • 00 Reagovat !

              foto JirkaVejrazka

              JirkaVejrazka 14.02.  10:52

              « Re: Re: Re: Re: Re: Teplota motoru

              Takze u tebe jde studeny motor bezne rovnou do vyssicho otacek? Jen se ptam, jsem zvedavy.

              A mimochodem porad nechapu ten "diskomfort" - muzes vysvetlit?
              • 00 Reagovat !

                foto Zetti

                Zetti 14.02.  14:29

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teplota motoru

                Jo, normalka se to se mnou nemaze a toci jak chce. Navic nemam otackomer ani teplomer.
                Nevim, ja si to neumi predstavit, ze motor proste netoci jak ja chci. Ja jsem taky jezdil s turbem studeny do 2000, mirne ohraty do 3000, ale mohl jsem volit mista, kde je to omezeni akceptovatelne, u pluginuje ta volby omezenejsi. Navic mel motor elektricky predehrev. Typicky jedes na dalnici nejakym privadecem, kde fosil auto kidnou jizdou ohrejes. Plugina neohrejes, pluginu nespustim motor dokud nespotrebuju aspon 30% baterky. Pojedes na dalnici 130 s timhle omezenim? Pri jakych teplotach to omezeni pada? Kdyz jedu okresku a ty asi taky, beh motoru faliruje casove nekde mezi 40 - 60% behu. Pri tech preruseni motor nezchladne, aby se znova dohrival? Ja nevim, ja se ptam. Ty mas teplomer a vis pri jake teplote se to omezeni rusi?
                • 00 Reagovat !

                  foto JirkaVejrazka

                  JirkaVejrazka 14.02.  15:18

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teplota motoru

                  Ono to omezeni samozrejme neni pevne - kdyz pritlacis na plyn, tak ten motor do otacek dostanes. Ale kdyz jedes konstantni rychlosti a zapne se spalovak, tak chvili bezi v nizsich otackach, nez se zahreje. A vykonovou diru docasne vykryva elektromotor.

                  To zahrati je (aspon u meho auta) hodne rychle, v radu desitek sekund. Prius ma rekuperaci odpadniho tepla z vyfuku.

                  Osobne teplomer nemam, ale jestl chces, hodim ti sem odkaz na videa jednoho chlapika, ktery me pripojenou diagnostiku k plug-in Priusu a na jeho videich je dobre videt jake jsou teploty motoru, oleje, baterek a tak. Jezdi s tim i v pekne zime, takze z toho muzes vykoukat jak se to chova. Jen jsem s tim nechtel spamovat.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Zetti

                    Zetti 14.02.  15:49

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teplota motoru

                    To zahrati je jen pocitove, vsechno ve fyzice ma sve limity, jak jsem rekl, bezne se olej ve spalovaku ohriva cca 10 kilometru, v hybridech to bude jeste dele. I konvice s 2 litry vody se zahriva na vykonenm plynovem varici peknych par minut, myslim 5 nebo dele. Rekuperace to ovlivni, ale ne v radu sekund

                    Video sem hod to mi zajima, nebo mi ho posli ve zprave fakt mi to zajima

                    Ja mam jinou konstrukci hybridu, jednorychlostni prevod ma svoje vyhody ale taky omezeni. Kdyz slapnu na plyn a auto si usmysli, generator vyrabi elektrinu a ta pohani kola. V tom momente se proste pri neohratem motoru tomu autu nesmi slapat na krk. Po dosazeni urcite rychlosti se pohon zmeni na spalovak na predni napravu a elektromotory jen pomahaji. Motor se zklidni, otacky klesnou, auto ale jede rychleji nez kdyz se motor toci pro vykon nabijeni.
                    • 00 Reagovat !

                      foto JirkaVejrazka

                      JirkaVejrazka 14.02.  15:58

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teplota motoru

                      [odkaz]

                      Je tam hezky videt, jak teplota oleje prekvapive rychle nastoupa kratkou chvili potom, co se zapne spalovak.
                      • 00 Reagovat !

                        foto Zetti

                        Zetti 14.02.  16:22

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teplota motoru

                        Je tam videt, ze se olej ohriva cca tech 10 kilometru, mas to zrychleny. 1 mile je 1,6 km. Moc pekny, diky za link. Predpokladam ze ten olej je ten symbol pistu
                        • 00 Reagovat !

                          foto JirkaVejrazka

                          JirkaVejrazka 14.02.  16:37

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teplota motoru

                          Ja nevim, ja tam vidim neco jineho - treba tady: [odkaz] - je tam videt, ze na mete 3,0 mile ma teplotu oleje cca 140F a dal uz to v celem videu nevysplha. A to jeste na zacatku ujel pul mile jen na elektriku.
                          • 00 Reagovat !

                            foto Zetti

                            Zetti 14.02.  16:58

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teplota motoru

                            No o tom to cele je. 140°F je 60°C. Optimalni teplota oleje pro zatizeni foukaneho motoru je kolem 100°C, to odpovida nejakych 210°F. Proste ten motor v pluginu se nedohreje, jak jsem predpokladal a pro foukane motory to muze byt pro majitele fatalni problem. Proto tam mas ty a ja atmosferu. Foukane motory do pluginu cpe evropa a nedela dobre. Ja si toho predtim nevsim ze to je ve F.

                            Nechme toho mej se a packo zas nekdy.

                • 00 Reagovat !

                  foto kesumb

                  kesumb 14.02.  17:12

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teplota motoru

                  U Supa ikdyž je to nabitý skoro do plna (nevím řekněme 85%, prostě vyjetí z baráku, projetí vesnice a tak, nezkoušel jsem to se 100%), tak to přepneš do hybridu a zafixuješ stávající stav a normálně se to nastartuje. Navíc to po takovýmdle studeným startu jentak nezdechne, chvíli to už pak na ten benzín (třeba dva kilometry) jede ikdyž to přepeš zpět do elektro režimu.
                  Mimochodem jsem konečně rozchodil aplikaci a tam lze dálkově zvolit předehřev interiéru buďto na elektřinu (zásuvka a nebo lze povolit i baterie) nebo zvolit nezávislý vodní topení.
                  Přesně z toho co píšeš jsem měl strach, ale teplota motoru vážně nijak omezující faktor není. Prostě pokud víš, že jedeš hned na dálnici tak to prostě donutíš nastartovat předtím, což normálně u Supa jde. Zkusím to zítra i s baterií na 100%.
                  Jako pokud bydlíš hned vedle dálnice kde pak hodláš jet jako o život, tak je to pochopitelně bída, ale stav bude úplně stejnej i s konvenčním autem. Navíc ta 1,4 se fakt ohřejvá strašně rychle. Je ale otázkou, jestli tam náhodou nemám ohřev motoru automaticky webastem. Klasický superby tohle měly. Musím se na to podívat.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Zetti

                    Zetti 14.02.  19:42

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teplota motoru

                    Jak ukazal jirka na videu, ukaz ze se Supu PHEV ohreje v motoru OLEJ na 100 stupnu. ja tomu neverim a tak to chce nejaky dukaz. Jestli tomu pomaha webasto neni podstatny, i kdyz jeho smysl je urco diskutabilni.
                    • 00 Reagovat !

                      foto kesumb

                      kesumb 15.02.  13:24

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teplota motoru

                      Tak pro představu jsem dnes vyjel z Holešovic s nabitým, ale nepředvyhřátým autem a motorem. Na Trojským mostě jsem to na 94% kapacity baterie přepnul do hold modu a motor se normálně nastartoval a mimochodem nechcípl ani na červený nad portálem Blanky. V nájezdu na Holešovičky z městskýho okruhu to ukázalo 50 stupňů vody, na úrovni Vychovatelny pak 90. Olej ukázal 50 ve stoupání na Prosek a u Obi na Proseku kam sem jel ukazoval teploměr 81 stupňů olej.
                      Tam sem se zdržel a dál navíc jel na baterky, takže jak by se to ohřálo dál jsem neověřil. Když jsem s tim v týdnu jezdil po Praze a okolí s vybitou baterkou tak to ukazovalo přes 90. 100 ti vyfotím mile rád, ale až pojedu někam dál než tady na kopec pro "šroubovák".

                      Mimochodem ale nevím kde bereš 100 stupňů, protože pokud jde o schopnost oleje mazat uzel turbodmychadla, tak je naprosto jedno, jestli má 90 nebo 110 stupňů. A mimochodem tvůj předpoklad, že studený provoz snáší nepřeplňované motory nějak zásadně líp než přeplňované je taky s otazníkem. Protože principielně vadí provoz zatíženého neprohřátého motoru každé jednotce a zvláště těm, které se skládají z rozdílných materiálů. Což jsou v dnešní době hliníkových pístů a hlav a litinových těl skoro všechny.

                      Každopádně mi ta debata přijde zbytečná. Většinu jízd po městě dám s iV na elektřinu a když ne, tak se to nastartuje a postupně ohřeje s asistencí elektromotoru. Ostatně kdybych nejel do toho zatracenýho Obi ale dál po dálnici, tak bych tam na konci omezení u Březiněvsi těch 90 stupňů olej určitě měl.
                      • 00 Reagovat !

                        foto Zetti

                        Zetti 16.02.  08:53

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teplota motoru

                        Nic nefot, je mi to jedno. Uplne dogmaticky to vedet nepotrebuju.

                        Mel bys mit v manualu ze se nema baterie nabijet kdyz ma 80% a vic a to jak motorem tak ze zasuvky. Ja davam udrzeni stavu baterie jen na dlouhe ceste a kdyz ma baterka 50-70%. Mam jen graficke zobrazeni, tak to beru odhadem.

                        At ti to pekne jezdi a nemas zadne starosti. Jestli je to turbo v pluginu dobra nebo spatna volba ukaze cas. Ja myslim, ze plugin u skodovky je horka jehla, jen upravena klasika, to taky ukaze cas.

                        Mej se.
                        • 00 Reagovat !

                          foto kesumb

                          kesumb 16.02.  10:55

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teplota motoru

                          Hele já si ale myslím, že to v tědlech stavech nedobíjí. Protože při téhle jízdě jsem mimochodem do toho Obi dojel s 88% baterie. Ono to udržování stavu je plus mínus..
                          Jinak s tou kapacitou máš pochopitelně pravdu, mimochodem Lixx baterie podstatně víc ničí dobíjení na víc než těch 80% než třeba vybíjení k nule. Dají se dohledat testy 18650 baterií, které vydrží se ztrátou kapacity 20% řekněme 800cyklů 0-100%, ale třeba cyklů 20-75% dají 6000... Roční skladování baterie 18650 nabité na 100% se podepíše téměř 20% ztrátou kapacity, totéž na 65% skoro není měřitelná ztráta.
                          Tou teplotou jsem narážel na BMW 40e, kde snad nikomu neodešlo turbo, ale kde komu praskl blok ...

                          měj se krásně!
                        • 00 Reagovat !

                          foto JirkaVejrazka

                          JirkaVejrazka 16.02.  20:06

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teplota motoru

                          Nevim jak to ma Mitsubishi a Superb, ale u Toyoty je vyrazny rozdil mezi indikovanym a realnym stupnem nabiti. Kdyz auto ukazuje 100% nabiti tak je to zhruba kolem realnych 80% a pri indikovanych 0% je tam jeste cca 30-40% kapacity (presna cisla se mi ted nechce hledat).

                          Kdykoli za jizdy jedu na benzin, tak se auto chova jako bezny hybrid pri libovolnem stavu baterie. Tj. dobiji pri brzden i kdyz je indikovany stav nabiti treba 99%.

                          Jedine "omezeni" je nucene nabijeni motorem (rezim "Charge"), ktery nabije baterku za jizdy asistenci benzinoveho motoru. To se zastavi na 80% indikovaneho nabiti a vic nechce. Ale to mne netrapi, nikdy jsem ten rezim nepoteboval pouzit. Narozdil od Superbu, kde to je vyslovene na ocich a vsichni recenzenti to okamzite testuji, o tom rezimu ma Toyota jen kratkou zminku v manualu na strane 101 a ten rezim ani nema vlastni tlacitko nebo polozku v infotainmentu.
                          • 00 Reagovat !

                            foto Zetti

                            Zetti 16.02.  21:02

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teplota motoru

                            Vsechno je relativni i to nabiti.Baterka Outlanderu se ma nabijet z 230 site 5,5 hodiny a ja vidim, ze je ted pri garazove teplote 7-8°C nabita za 4,5 hodiny. Z toho dedukuju, ze se plne nabiti aktualne do ni proste nevejde. Jestli je to soucasnou teplotou 7-8 °C nebo starim baterky ted nejsem schopen rict, ale grafika ukazuje plne nabiti . Je to zalezitost procent. Pokud moje baterka ukazuje vic nez 90%, rekuperace vubec nefunguje ve smyslu zpomaleni auta, takze zrejme tu energii ani zpatky nebere.
                            Jak rikam typicky jedu pri delsi jizde na baterku do stavu 60-70% , pak prepnu SAVE (udrzeni stavu) a pri ceste zpatky jedu na elektriku na dojezd baterie. Furt je treba brat v uvahu technicky absence prevodovky. Ta konstrukce se proste musi lisit.
                            • 00 Reagovat !

                              foto kesumb

                              kesumb 18.02.  07:22

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teplota motoru

                              Ahoj,
                              v kv elelektru maji za par stovek merak odebrane energie ze site, je to takova bezna zasuvka v zasuvce. Muzes tim zmerit odebranou energii...
                              • 10 Reagovat !

                                foto Zetti

                                Zetti 18.02.  07:31

                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teplota motoru

                                ja ho mam, ale uz mi to nadseni z mereni preslo, uz s autem zaciname treti rok, to se uz neproziva ani dojezd. Proste kam to dojede, tam to dojede a kdyz nedojede, tak jede na benzin.
        • 00 Reagovat !

          foto kesumb

          kesumb 14.02.  09:32

          « Re: Re: Re: Teplota motoru

          Není to úplně omezovač, pokud se na to postavíš jak do zelí tak to v kickdownu motor vytočí stejně. Ale při běžný jízdě se tomu vůbec nechce a kompenzuje to elektromotorem.Ale nemáš pocit, že by to nějak omezovalo, ono to kompenzuje chybějící otáčky spalovacího motoru elektromotorem a není to nějak nepohyblivý. V tomhle režimu to mezi 2-3tis. otáčkama docela i jede a není to až takovej rozdíl oproti zahřátýmu motoru. Protože tam to sice podřadí, ale zas to tam nedá tolik kw elektřiny.
          Hele narovinu řečeno to auto si v rámci polohy plynovýho pedálu a stejně tak brzdovýho dělá dost co chce, pokud očekáváš digitální přesnost něčeho jako atmosféricky e46 tak to vážně není ono. Ale v tom elektro režimu je to po městě až překvapivě hbitý a těch 85kW je takovejch živoučkejch. Takže ten spalovák to v městských rychlostech nepotřebuje. Jako tím myslím řekněme třeba do 60km/h, ale ještě do třeba 70 se to hejbá opravdu hezky.
          • 00 Reagovat !

            foto Zetti

            Zetti 14.02.  10:25

            « Re: Re: Re: Re: Teplota motoru

            Na kolik obratek to jede 130, odhadem?
            • 00 Reagovat !

              foto kesumb

              kesumb 14.02.  17:03

              « Re: Re: Re: Re: Re: Teplota motoru

              cca 2250, ale nečekej, že to z tědlech otáček zrychluje jako SQ7...
          • 00 Reagovat !

            foto adamzprahy

            adamzprahy 15.02.  13:42

            « Re: Re: Re: Re: Teplota motoru

            Z toho co tu diskutujete jsem si jistý, že obyč 1.8 hybrid v Toyotě to dělá úplně stejně. Nevidím tam otáčky, tak jen pocitově se mi zdá, že za studena to paradoxně jede příjemně plynule, svižně a potichu, tzn. táhne to elektromotor a spalovák udržuje nízké otáčky (pokud vyloženě nedám podlahu). Dává to smysl a je to hodně efektivní řešení. Motor se hodně rychle ohřeje a má ideální péči, která je jinak závislá na šoférovi.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Petře Černocké (71) chybí koncerty a přiznala strach z koronaviru: Ale už má plán!

Petře Černocké (71) chybí koncerty a přiznala strach…

Zpěvačka Petra Černocká je živel. Navzdory koronavirovým opatřením i pošmournému podzimu je plná energie i tolik…

Komiksová pecka pro PlayStation 5! Recenze Spider-Man: Miles Morales

Komiksová pecka pro PlayStation 5! Recenze…

Spider-Man, Spider-Man, každý fanda ví, že je víc než jeden Spider-Man. Teď je tu Miles Morales, který se…

 

iSport.cz

Lyžařská kometa Dubovská: Zjistila jsem, že musím jezdit rychle!

Lyžařská kometa Dubovská: Zjistila jsem, že musím…

Levi je dalekých 170 kilometrů za polárním kruhem, lyžařce Martině Dubovské ale tady hoří sníh pod nohama. Novou…

Král za půl miliardy do West Hamu, píší v Rusku. Berte ho, volají fanoušci

Král za půl miliardy do West Hamu, píší v Rusku.…

Alex Král v Rusku roste pro větší klub, než je Spartak Moskva. Kolem defenzivního záložníka krouží kluby…

 

Reflex.cz

Hamburk naráží na hranice své otevřenosti. Salafisté v ulicích protestují proti svobodě slova

Hamburk naráží na hranice své otevřenosti. Salafisté…

Před pár dny se v německém Hamburku konala demonstrace radikálních muslimů proti svobodě slova ve Francii.…

Ďábel v obálce: Slouží korespondenční hlasování opravdu k manipulaci voleb?

Ďábel v obálce: Slouží korespondenční hlasování…

Nenáviděným prvkem číslo jedna se u mnoha pozorovatelů letošního boje o Bílý dům stalo korespondenční hlasování.…