Recenze

poterienko (muž 32 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Škoda Superb 2.0TSI L&K

9.88 Uživatelé

Hodnoceno: 14× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Superb, foto 1 Škoda Superb, foto 2 Škoda Superb, foto 3 Škoda Superb, foto 4 Škoda Superb, foto 4 Škoda Superb, foto 4 Škoda Superb, foto 5 Škoda Superb, foto 6
Škoda Superb, foto 7 Škoda Superb, foto 8 Škoda Superb, foto 9 Škoda Superb, foto 10 Škoda Superb, foto 11 Škoda Superb, foto 12 Škoda Superb, foto 13 Škoda Superb, foto 14 Škoda Superb, foto 15 Škoda Superb, foto 16 Škoda Superb, foto 17 Škoda Superb, foto 18 Škoda Superb, foto 19 Škoda Superb, foto 20 Škoda Superb, foto 21 Škoda Superb, foto 25 Škoda Superb, foto 26 Škoda Superb, foto 27 Škoda Superb, foto 28 Škoda Superb, foto 29 Škoda Superb, foto 30 Škoda Superb, foto 31 Škoda Superb, foto 32 Škoda Superb, foto 33 Škoda Superb, foto 34 Škoda Superb, foto 35 Škoda Superb, foto 36 Škoda Superb, foto 37
 

Technické info

Přezdívka auta Šupák Rok výroby 2018 Koupeno ojeté najeto [km]:25000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1999 výkon [kW]: 200 kroutící moment [Nm]: 350 zrychlení 0-100 km/h [s]: 5.1 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 19 zavazadlový prostor [l]: 625 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 9

Popis vozu

Uplynulo již 7 let a dozrál čas vyměnit Audi A4, na kterou je zde také test, za něco novějšího. A tak začal určitý výběr, jehož výsledek si dneska můžete přečíst a vlastně dopadl úplně jinak, než jsem si myslel. Audi, na které je tu test, už vlastně neexistuje. Dostalo chip na 210kW a 600Nm, sportovní stavitelný podvozek AP a kola s ET33, která hezky lezla ven. Vypadalo to skvěle a jezdilo to velmi dobře….jen to nebylo moc použitelné jako daily a rodinné auto.

Výběr vozidla
Požadavky jsme měli rozdělené na dvě kategorie. Ta první byla velmi jednoduchá a chtěli jsme vlastně jen kombi, 4x4, silnější motor (150HP a více) a CarPlay, zbytek by byly rozmary. Pak tu byla druhá kategorie, která byla spíše moje než manželky a byla o něco širší, takže… silný motor (200kW a více), hezký vzhled, cool kola (nebo možnost je bez problémů nasadit), možnost lehce sportovnějšího svezení, dobré audio a pak takové ty moderní hovadinky jako virtuální kokpit, hromada asistentů atd.
Tak dobrý, požadavky znáte, ale z čeho vybírat. Po zkušenostech s Audi jsem nechtěl prémii, protože i při servisování v JZD jsou některé díly prostě nesmyslně drahé. Takže si to shrňme - silný benzín, 4x4, kombi a nebo velké auto…a jsme u Superba nebo Oplu. Dobrý, díky, nechci němce, co vypadá jako frantík, ikdyž nová Insignie není úplně ošklivá. Pak se nabízela ještě Octavia a verzi 2.0TSI 140kW 4x4, jednu opravdu krásnou jsem si našel, červená barva, L&K, výbava v podstatě plná. Ale znáte to…člověku to nedá přemýšlet pořád nad větším a dospělejším Superbem. Když se zpětně zamyslím nad Octavií, tak vlastně nemá zas tak velký kufr a proti A4 by byla vlastně menší. Někdo by určitě zmínil Passata, ale to auto se mi prostě nelíbí, je drahé a vůůůbec se mi nelíbí. Je takové divně rozpláclé.

Tyhle myšlenkové pochody běhaly v hlavě poslední asi půl rok, byl jsem se podívat i na moc hezkou BMW 3er, ale prostě 20d je slabé, kufr menší než u A4 a navíc bylo bourané. Takže přišel konec srpna a po projížďce v tom 3er jsem našel u nás ve městě, že tu mají Superba. Bussiness šedá, leštěná kola, absolutně plná výbava, L&K, chrompacket, liftback. Díky těm kolům a packetu mi ani nevadilo, že to není Sportline, ale byl trochu problém v ceně a liftbacku. Po spatření velikosti kufru tato obava zmizela, tam se prostě vejde vše. Pořád tu ale byla ta cena a hlavně jiné starosti, protože jsem se začátkem září ženil. Po svatbě jsme odjeli na líbánky a mě pořád hlodal ten Superb v hlavě. Máme to skoro za barákem, výbava super, cena se dá poladit a nechal bych tam rovnou Audi. Pořád to bylo takové pade na pade a tak jsem začal číst. Bohužel prodejce se neumí moc chlubit výbavou, takže o půlce vůbec nenapsal. Začalo tedy googlení manuálů, detektorů výbavy dle vin atd. Díky tomu jsem našel, že je tam toho mnohem více, jako třeba masážní sedadlo řidiče. Abych to zkrátil, vrátili jsme se z líbánek, vyhodil jsem manželku doma a jel si pro Superba. V pátek naceněná Audi, vystavená zálohová FA, zaplaceno, v pondělí jsem ráno odjížděl Superbem.

Dneska si tedy budeme povídat o Škoda Superb L&K 2.0TSI 200kW liftback vyrobený těsně před nástupem FL. Tudíž má některé moderní fce jako virtuální kokpit (dále jen VK) a nový Columbus, ale nemá např. Matrix LED.

První dojmy
Nevím, zda to sem úplně psát, protože je jasné, že po 11 leté Audi to bude skok jak blázen. To si pište, že ano. Tohle totiž není klasický 2.0TDI 110kW taxikářský Superb, ale plně naložená limuzína se světlým interiérem, který vypadá prostě fantasticky. Při prvních jízdách, kdy se podvozek houpe jak americké SUV jsem si připadal jak prezident. Motor tichý, podvozek tlumí (Audi měla snížený podvozek od AP - kostitřas), hudba hraje, střešní okno pouští čerstvý vzduch do auta, automat řadí hladce. Nemohl jsme se toho nabažit a ten den jsem si vymýšlel cesty, jen abych mohl řídit. Ale pojďme se na to podívat s troškou nadhledu a trochu více objektivně.

Exteriér
Tenhle Superb je vzhledově vlastně to 5 let staré auto, tudíž předFL. Narovinu říkám, že se mi FL líbí více, působí majestátněji, má Matrix LED světla, trošku drsnější vzhled. Ale ani tenhle šeďák není k zahození, protože má opravdu top leštěná kola a chrompacket, který obsahuje chromovanou linku táhnoucí se po celém obvodu auta. Vepředu najdeme především 2 věci. První je kapota, která zvláštně přetéká na blatníky a při pohledu shora trochu vypadá, jak kdyby neseděla přesně. Ale vše je tak, jak má být. Druhou jsou světla typu bixenon. Denní svícení má na starosti led proužek, který se mění na oranžový, když zapnete směrovky. Pokud se rozsvítí xenon, tak se od ledek rozsvítí i „řasy“. Opravdu to tak vypadá. Osobně jsem si zapnul skandinávský režim světel, což je hlavně rozsvícený zadek při denním svícení a díky tomu svítí řasy i přes den a nejen v noci s xenony. Xenony mají zajímavou vychytávku - umí upravovat světelný kužel, takže to funguje podobně (PODOBNĚ!!!) jako moderní LED světla. Umí tedy vystínit protijedoucí vozidlo. Musím říct, že to funguje překvapivě velmi dobře. Při jízdě v noci je vidět, jak auto neustále aktivně upravuje světelný kužel, který se hýbe, neskáče jakoby se rozsvěcely/zhasínaly diody. Za mě velmi povedený upgrade pro docela starou technologii bixenonů. Reálně tedy po nastartování strčím do páčky, čímž zapnu automatická dálková světla a nic neřeším. Zatím na mě žádné proti jedoucí auto neblikalo. Všeobecně musím říct, že auto svítí velmi dobře a jsem spokojený.
Zezadu auto vypadá moc hezky díky reálným koncovkám výfuků, ale pak se mi moc nelíbí, jak se „počmárané“. Je tam nápis škoda, superb a ještě 4x4, prostě jak kdyby se franta vopršálek vyřádil při nákupech na benzínce. Časem to asi sundám. Co považuji za docela frajeřinu je střešní okno, které se nezasouvá dovnitř, ale celé vyjíždí ven. Takže ho vlastně vozíte na střeše, což vypadá rošťácky a lehce sportovně.
Auto nabízí bezklíčový vstup. Otevírání kufru je klasicky na máchnutí nohou, jinak funguje bezklíč standardně - chytnete za kliku, auto se odemkne, pohladíte kliku, auto se zamkne. Bohužel to jde jen vepředu, takže když nesu nákup, máchnu nohou - otevře se kufr, zavřu ho a chci si dát tašku na zadní sedadlo, ale musím nejdříve dopředu ke klice a nebo hledat klíček v kapse. Drobnost, ale otravná. Pak je trošku zvláštní si zvykat na to, že přijedu domů, zevnitř si otevřu kufr, vystoupím, zamknu auto pohlazení, vezmu si věci a zavřu kufr. Přeci jen člověk většinou zamyká zavřené auto. Síla zvyku…

Na závěr bych chtěl věnovat pár slov venkovním zrcátkům. S nimi jsem velmi nespokojený. Jednak jsou poměrně malá, druhak mám pocit, že nemají vnější část lomenou, jakože se nerozšiřuje zobrazení a do třetice má auto tlusté boky, přes které zrcátky moc nevidím. Třeba u Audi se stačilo trochu nadzvednout v sedačce, abych viděl, zda nedřu kola o obrubník při couvání, tady vidím prd a musím si nechat zrcátko sklopit (automatické při otočení voliče na pravé zrcátko). Jenže občas se nevyklopí zase zpět. Nevím, nechápu, asi nějaký bug.

Interiér
Stejně jako v testu iV to vezmu odzadu. Liftback nemá v kufru dvojitou podlahu kufru, takže je kufr standardně hlubší, ale nedá se v něm spát, protože má schod asi 7cm po složení sedadel. Navíc je tu problém v podlaze. U Audi to byl tvrdý plast, takže nosnost super, tohle je nějaký papundekl z papíru a bůhví čeho. Spaní na tom asi riskovat nebudu, abychom se nepropadli k rezervě. Jo, ta tam je, má 18“ a je nouzová (do 80km/h). Kromě toho lze z kufru vyklopit tažné, tedy spíše uvolnit, zbytek je potřeba udělat rukou, což není moc praktické a člověk se zamaže. Ložná plocha kufru je 120 na délku a 100cm na šířku (+-), takže je o 20cm delší než v Audi a hlubší. Ta délka se počítá na nejdelším místě, obraz 120x100cm se na délku nevešel, chyběly asi 3cm. Na bocích jsou dvě schránky, ta vlevo ukrývá subwoofer a schovává takové ty plastové úchyty nákladu + síťový program. Vpravo je místo na lékárničku a nějakou kosmetiku. V kufru jsou všechny ty simple clever blbiny, to asi vypisovat nemusím. Srandovní jsou ale dvě látkové brašny, které ukrývají originální Škoda deky, které patří do spacího packetu. K němu se vážou hlavové opěrky vzadu, kde mají sklopné boky a spícímu člověku tak nebude padat hlava do boku. Kamarádi a manželka si to pochvalovali. Místa na zadních sedadlech je prostě mega, brutal moc. Ikdyž jezdí manželka hodně odsunutá dozadu, ale mohla za jízdy házet nožkama, pohodlně si za ní sedne 2m osoba. Vzadu je pak třetí zóna klimatizace a vyhřívaná sedadla. Dle cestujících není vzadu moc slyšet audio systém, nevím, nejel jsem tam a ani to neplánuji.

A konečně jdeme dopředu. Popisovat možnosti plně naloženého auta s nejvyšší navi a VK není úplně snadné, takže to vezmu spíše uživatelsky. Usedám do sedadel se světlou kůží, která je příjemná. Sedadla jsou vyhřívaná (stejně jako volant - boží věc) a navíc ventilovaná, což je naprosto bombastická fce a nechápu, jak jsem bez toho mohl žít. Navíc je tu funkce masáže. Bohužel nečekejte vnadnou thajku schovanou v sedačce a ani nečekejte takové to masážní křeslo, co bývá v nákupních centrech. Je to vlastně jen jezdící bederní opěrka. Musím přiznat, že jen tak pro srandu je to o ničem a ve finále otrava. Pokud ale celý den běhám v práci, je příjemné si při cestě domů nechat záda trochu promačkat. Rozsah masáže je opravdu v rámci bederní opěrky, k lopatkám se nedostane. Sedadla sice vypadají skoro stejně jako u SportLine, ale jsou o dost pohodlnější a především bych řekl měkčí. Jen boční vedení stojí za prd a já v nich lítám sem a tam, když se chci projet svižněji. Volant se drží velmi příjemně, mám osobně docela problém s moderními volanty, že je nemohu držet pevně v pozici 3/4 na 3, tady to jde na 90% (u Audi to bylo na 100%). Je obšitý příjemnou kůží a nabízí tlačítka pro hlasitost, hlasové ovládání, přepínání skladby/stanice (to vše vlevo) a pak tlačítka pro asistenty a zobrazení údajů na VK (to vše vpravo). Ovládání VK je vymyšlené poměrně efektně, vše se hýbe, hezky vypadá, ale je takové kostrbaté. Navíc bych na VK ocenil více údajů najednou, zbytečně plýtvá prostorem. Třeba teplotu oleje, dojezd, spotřebu, rychlost (číslo), navigaci a příští změnu směru? Smůla. Ocenil bych nějaký diy režim, kde by byla třeba mřížka 3x6, kterou bych si mohl naplnit údaji. Jinak se mi to ale líbí a chtěl jsem to, vypadá to hezky, moderně a dobře se na to kouká. Navíc klasické budíky jsou v Superbu prostě hnusné. Jdeme na středovou konzoli. Volič automatu má na sobě DSG a 4x4…to dopr..dele proč?? Jakože abych věděl, co tam řadí a jaká kola to pohání? Klasický čínský nevkus. Už jsem našel plaketu s DSG a L&K, možná koupím a vyměním. Panel klimatizace je tak nějak normálně škodovácký, proti Audi má o dost více tlačítek, což oceňuji. Co je vyloženě blbost je to, že si auto nepamatuje po vypnutí nastavení výhřevu/větrání sedačky. Vyřešeno přes diagnostiku. Toto tlačítko funguje zajímavě. Zmáčknete, na displeji se ukáže volant, sedadlo topení, sedadlo větrání a na displeji si naklikáte kombinace. Pokud si vyberete chlazení, tak mačkáním tlačítka měníte jen intenzitu větrání. Za mě asi v pohodě. Topení/chlazení klimatizace funguje tak nějak normálně a dobře, díky nezávislému topení auto topí hned. NT lze aktivovat zvláštním DO, přes app Škoda Connect a nebo naplánovat v plánovači v autě. Je zajímavé sledovat pohledy lidí, co jdou okolo auta a slyší, jak v něm hučí větráky. Co je hodně cool je bezrámečkové zrcátko uvnitř, hovadina, ale hezká. Absolutní bombou je střešní okno (u kombi panorama, tady jen okno). Jednak miluju ten pocit při jízdě a druhak je možné s tím jet i po dálnici bez dunění. Dunění se překvapivě objevuje jen mezi 60-70km/h, pak to utichá. Zvláštní, ale je to tak.

Infotaiment Columbus je zde v nové verzi s větší 9“ obrazovkou. Její zobrazení je celkem ok, stejně jako kvalita. Nejvíce používám stránku Home, kde je velká navigace, menší karta s hudbou a druhá menší s údaji o jízdě (lze vyměnit za telefon a další údaje). Bohužel chybí spotřeba a je nutno to rozkliknout. Zde bych ocenil možnost zmenšení navigace a přidání dvou dalších menších karet a to hlavně proto, že zde nejsou tlačítka na telefon/navi/rádio/média, jak tomu bylo u tlačítkové verze. Vše je schované pod Menu a tlačítka na boku, která jsou dotyková, fungují vážně bídně. Je naprosto nezbytné se trefovat doprostřed a to důrazněji, než bych od kapacitního displeje čekal. Už chápu, proč uživatelé píšou, že raději auto ovládají hlasem, což jde při notné dávce tolerance a trpělivosti. „Naviguj do Prahy“, nezná. „Navigovat Praha“, jo, to už jo. Tudíž ovládat to hlasem jde, ale nečekejte ani náznak AI, je potřeba říkat přesné příkazy. Navigaci musím zatím pochválit, naviguje dobře, nabídne rovnou 3 trasy (eko, něco a rychlou) a díky konektivitě ví o kolonách a dopravním omezení. Velmi příjemná možnost je poslat si do auta cíl z mobilu, pokud jedete do nějaké horní dolní, kde auto nezná číslo popisné. Navigaci lze zobrazit jak na Columbusu, tak ve VK a to i najednou. To amundsen neumí. CarPlay (pouze po kabelu) funguje bez námitek, bohužel neumí zobrazit Waze na VK. Mobil se pak může nabíjet logicky buď z kabelu a nebo je pod ovládání klimatizace plocha s bezdrátovým nabíjením. Tam se vejde i velký iPhone s 6.5“ displejem. Toto používám při poslechu hudby přes BT bez CarPlay.

Pojďme na přehrávání hudby, což byl jeden z požadavků na auto. Pro mě je prostě auto poslechovým prostorem, nejsem žádný audiofil, ale když jedu, chci se hudbou bavit. Pro představu - Audi měla jen Aux a nebo měnič na 6CD. Takže pro poslech z mobilu byl potřeba kabel a nebo BT reciever. A najednou…totální luxus. Připojil jsem mobil přes BT auto si automaticky tahá hudbu z něj (teď vynecháme CarPlay), což je totálně boží věc, až na jednu drobnost. Pokud si v autě vyberu playlist, tak ho neumí přehrát celý. Lze zvolit první písničku, nebo druhou třetí…atd., ale další přehrávané jsou už mimo. Jde o to, že iPhone si v Apple Music tvoří nějaký seznam, co hraje a ten mu neumí auto jakoby vnutit. Pokud tedy chci poslouchat konkrétní album/playlist, je potřeba to zapnout přes telefon. Reálně to asi není takový problém a dá se to řešit přes CarPlay. Ozvučení obstarává 12 reproduktorů s výkonem 600W…wow…dělo. A taky to dělo je. Musím říct, že v recenzi na iV jsem pindal na Canton, co jsem slyšel v jiném Superbu a až s tím mým mi došlo, v čem byl problém - ve zdroji hudby. Při poslechu rádia je to totiž opravdu nic extra, ať si zvuk nastavujete, jak chcete. Auto nabízí klasicky výšky/středy/basy, předvolené eq, intenzitu subwooferu a další možnosti. Nic z toho ale FM vysílání moc nepomůže. Když ale přepnete na BT a nebo CarPlay, zážitek je hned jiný a opravdu si hudbu vychutnáte. A to jak agresivní výšky, tak velmi silné a pevné basy. Ty nejsou přehnaně dunivé, ale hezky pevné. Věřím, že majitelé BMW/Audi/MB se ušklíbnou, ale já jsem spokojený a ani nic lepšího vlastně mít nelze, bez nákladného zásahu. Ozvučení pomáhá i poměrně slušné odhlučnění, z Audi jsem zvyklý se vyhýbat kanálům a podobným věcem na silnici, takže hluk hodnotím velmi dobře. Vepředu jsou navíc dvojitá skla.

Online konektivita
Superb má dvě možnosti fungování online. Tou první je Škoda Connect, což se platí Škodě a stojí to asi 2.5 tisíce ročně. V tomto balíčku (je to Connect a ještě něco, celkem dva balíčky) máte auto online a aktualizace zdarma. Ty jsou pro navigaci (mapy) a systém auta. Auto online neboli app Škoda Connect umí v zásadě tyto věci - neustále se odhlašovat…což je neskutečná otrava, když si chcete jen rychle předehřát auto a musíte se na mobilu přihlašovat, obzvláště, když app nemá přístup ke Klíčence na iPhone. Ale vážně. Zjištění stavu vozidla - uzamčení, zavření oken a zhasnutí světel. Napůl zbytečná věc, protože auto nejde zamknout a nebo zavřít okna z app. Dále stav vozidla - dojezd, poslední spotřeba, kdy má jet na servis. Ok, asi fajn, ale taky k ničemu v reálném životě. Pak umí zobrazit, kde auto parkuje, rozblikat ho a rozhoukat. Super pro lidi, co si nepamatují, kde parkují…což já vím, takže k prdu. Teoreticky to můžete použít k sledování manželky, když si půjčí auto. Za užitečné považuji zapnutí nezávislého topení a možnost posílání cílů do auta, když nechcete sedět v autě a zadávat něco do navi. App nabízí i výjezd z PP, kde vidíte, jak jste jeli - délku, čas, spotřebu. A nebo druhá volba, kde si přímo zapnete zaznamenání trasy, což je asi fajn na chlubení někde na fóru. Tyto věci umí auto s vestavěnou simkartou, která je v rámci toho ročního poplatku. Jenže ta online aktualizace map a dopravní omezení/zácpy/nehody přes to nefunguje. Od toho je tu slot na simkartu (klasická mini). Osobně jsem si u Vodafone objednal sim, kdy za 100kč měsíčně využívám svůj datový tarif, co mám v mobilu. Celé to pak funguje hezky a docela dobře. Navíc auto umí udělat hotspot, což se hodí třeba pro děti a nebo i mé paní, která nemá tak velký datový balíček v telefonu.

Personalizace
Auto nabízí hodně zajímavou možnost nastavení dle řidiče. Původně jsem počítal jen se sedačkou řidiče, což by mi stačilo, ale umí toho více. Co mě tak z hlavy napadne, tak každý řidič si pro sebe (svůj klíč a nebo profil) může nastavit - nastavení sedadla a zrcátek, zobrazení na VK, zobrazení mapy navigace, zdroj hudby, radiové stanice, topení. Věřím, že je toho asi více, ale zatím jsem to neobjevil. Musím ale říct, že celé to nastavení není moc dobře popsané v návodu. Nakonec to šlo tak, že jsem v menu povolil automatické přiřazení klíče, pak jsem si odemkl svým, nastavil auto a bylo. Pak si se svým klíčem sedla manželka, nastavila si auto pro sebe a je to. Při otevření dveří se pak vše automaticky nastaví. Je zde jen jeden bug - oba posloucháme hudbu z mobilu a tudíž pokud řídí sama manželka, hraje z jejího mobilu. Pak jedeme spolu, já odemknu svým klíčem, vše se nastaví až na hudbu. Pořád hraje z jejího telefonu.

Moderní asistenti a vychytávky
Trochu povídání o těch moderních vychytávkách, co má Superb. Virtuální pedál na kufr - funguje v 80% případů, ale asi tomu začínám přicházet na kloub. Celkově fajn věc.
Protinárazový systém - na VK ukazuje malou ikonu, že jsem moc blízko, více jsem nevyzkoušel a ani nechci testovat.
Line assist - tohle je velmi dobré, až na jednu věc. Normálně totiž funguje na té bázi, že vás odhazuje od čáry na silnici. Takže pokud na těch 10-15s necháte auto jet samo, tak bude cestovat od čáry k čáře. Pak jsem našel v nastavení „Adaptivní vedení v pruhu“, což je posunutí na jiný level. Auto se snaží být uprostřed pruhu a už nejezdí sem a tam. Osobně to moc rád používám s adaptivním tempomatem. Prostě zapnu tempomat, toto se zapne samo (i bez tempomatu) a jedu. Volant jen držím 3 prsty a jemně ho natáčím ve směru jízdy, zbytek koriguje auto. Tohle vše je super až na ty momenty, kdy se mu najednou čáry na silnici tolik nelíbí a z nenadání se vypne. To se pak stane to, že jemně prsty kroužíte zatáčku a auto vám přestane pomáhat. Teoreticky by auto umělo jet úplně samo po nové dálnici, tam by asi problém nebyl, ale je potřeba pořád drkat do volantu, aby auto vědělo, že ho řídíte. Všeobecně tuto funkci hodnotím velmi kladně, ačkoli má své limity, ale ty jsou dané spíše silnicemi, které křižuji.
Superb nabízí ACC (adaptivní tempomat) s asistentem pro jízdu v koloně. ACC funguje všeobecně velmi dobře a je to první auto, kde mi nevadí. Regulace rychlosti je jemná, neřeší, zda jede 100km/h, nebo 101 nebo 99, vše super. Až na jednu drobnost - auto neumí moc jakoby předvídat. Prostě má nastavenou hranici, kam dojede k autu před sebe. Takže jede stovkou, blíží se auto, „vypne plyn“ a pak začne brzdit. Ocenil bych, kdyby koukal víc před sebe a dříve „vyplo plyn“ a pak by nemuselo brzdit. Ale stává se to tak v 10% případů. Plus se mi moc nelíbí zobrazení nastavení odstupu. U BMW se na grafice změnou odstupu vzdaluje/přibližuje auto přede mnou, tady se hýbe pod autem přede mnou nějaká čára. Asistent jízdy v koloně je fajn, pokud se kolona rozjede asi do 3s, tak se auto také samo rozjede, jinak je potřeba pokyn formou ťuknutí do plynu. Mě na tom asi nejvíce baví to, že nemusím stát na brzdě. Jenže pokud mám tempomat na 100km/h a kolona mi kousek odjede, ťuknu to plynu, tak auto vyrazí jak splašené dopředu. Tudíž to nejlépe funguje v koloně, kterou sledujete a nevyřizujete při tom storíčka na IG apod.
Hlídání slepého úhlu funguje trochu podivně. Jednou ano, jednou ne a navíc je to velmi citlivé. Ikdyž vidím celé auto v pruhu vedle mě, co už jede vlastně za mnou, tak indikátor v zrcátku svítí. Oceňuji, že je indikátor přímo v zrcátku a není to nějaké světýlko v noze zrcátka, vypadá to moderněji.

Podvozek
Taky si dovolím lehce navázat na test iV, kde jsem si stěžoval na přehnanou houpavost a to především přední části vozu. To se zde překvapivě nevyskytuje, tedy ne v nějakém extrémním množství. Podvozek je na Comfort extrémně pohodlný a houpavý, na Normal pak to samé, jen ne tak moc. Co opravdu oceňuji je to, že DCC pozná zatáčku a pokud to v i Comfortu říznu, tak auto omezí náklon karoserie. Samozřejmě se nakloní, ale ne tak moc, jak by člověk od houpající se lodi čekal. S těmito režimy jsem velmi spokojený. Na normální cestování je auto naprosto boží pohodlný nástroj.
Pak je tu věc druhá, když se člověk chce trochu svézt. Zapínám režim Sport a podvozek znatelně tvrdne. Není to takové prkno jako Audi s AP podvozkem, ale je slušně tvrdý a řekněme jakoby sportovní. Jenže ono to tak nějak nefunguje. Nejsem nějaký expert, abych vám psal o přetáčivosti nebo jiná cizí slova, ale prostě to zkusím popsat. Když jsem jel s Audi (kola ET 33, skoro zarovnaná s blatníkem), tak v zatáčce se auto opřelo o vnější kola a prostě zatočilo. Tady se to stane taky, ale nemám pocit důvěry. Necítím, že by auto držela vnější kola, mám pocit, že se kola zuby nehty drží vozovky a doufám, že auto vykreslí oblouk. Nevím, čím to je, zda rozchodem kol, pohonem 4x4 (Torsen vs. Haldex) a nebo šířkou pneu. Ale prostě cítím, že je Superb vyšší a nemá takovou jistotu. Běžný uživatel, co jezdí v začáčce 50 a já tam letí kilem, to nepozná, ale poslední dobou mě baví hledat limity (rozumně) a tady vím, že si nezařádím, jako s Audi. Mrzí mě, že jsem nikdy nejel v benzínové Octě RS, bylo by zajímavé to porovnat.
Co považuji za vrchol kre.ténismu a de.mence je to, že si auto nepamatuji vybraný režim jízdy (Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual) po vypnutí auta, vždy se vrátí do Normal. Tuto věc ani nelze vyřešit přes diagnostiku, jako jiné neduhy z výroby. Myslím si, že k podvozku mohu přidat pár slov k haldexu, jinak řečeno pokusu o čtyřkolku. První dojmy byly pozitivní, na pokyn plynu auto vystřelí z místa, vše je v pořádku. Ale první jízda v dešti mě velmi nepříjemně překvapila. Stál jsem na vedlejší a chtěl vyjet na hlavní, silně pršelo. Dal jsem tedy půl plynu, což stačí na svižné zrychlení, protočila se přední kola s až pak se připojil zadek a auto vystřelilo. Myslel jsme si, že tohle koncern už vyřešil a ono prd. Před pár dny jsem jel v poslední Golfu R (2017) a dělá úplně to samé a to včetně režimu Race.

Motor
Motor…to nejlepší, co nám Škoda dá…nebo co na ní zbylo v koncernu? Máme tady původně motor z Leonu Cupra, který je nyní upravený pro emisní normy. Z 206kW zbylo 200kW a 350Nm od 2000ot/min a přibyl filtr pevných částic, co trochu utlumil zvuk. Parametry slušné, pokud člověk nepřesedne z auta, co mělo 210kW a hlavně 600Nm, ale zkusím se od toho oprostit. Měl jsem možnost si udělat 100km výlet v 2.0TDI 140kW a…co to sakra je? Z místa se to rozjíždí jak Avie, výkon člověk musí hledat a žere to jako 3.0TDI v 11 let starém autě. Ale fuj. Ačkoli jsem o něm uvažoval jako o volbě z rozumu, je to spíše z nouze cnost.
Zkusím to vzít hezky postupně a budu psát i o sladění s DSG. Sednete, nastartujete, motor v mžiku naskočí a má chvilku zvýšené otáčky kolem 1100ot. Být to Cupra, tak by to určitě hezky bručelo do výfuku, tady se takové štěknutí taky ozve, ale nic velkého. Na volnoběh motor do výfuku hezky prdí…takový prdivé vrčení. Je to fajn, ale musíte si to jít poslechnout. Po nastartování má motor takový jemně dieselový zvuk….takové naftové vrčení. Jenže pořád je to tišší než premiově odhlučněné naftové V6 a R6….boží. Celé je to velmi jemné a člověk musí mít vypnuté rádio, aby to slyšel. Jdeme dále. Řadíme D jako dopředu a pouštíme brzdu. Auto se normálně rozjíždí jako auto s hydroměničem (tzn. Audi) a po šlápnutí na plyn plynule zrychluje a takřka neznatelně řadí. Pokud si na VK schovám otáčkoměr a nesoustředím se, tak řazení nevnímám. Tohle vše funguje skvěle na rovině a z kopce. Jenže převodovka se snaží řadit úsporně, tudíž při 50km/h řadí 5 a motor točí 1200ot/min. Což je na rovině v pohodě, ale DSG to drží i do kopce a tam už jdou cítit drobné vibrace od motoru. Jsou to takové vibrace, co byste u nafty vůbec neřešili, ale tady je to sakra úplně zbytečné…ach jo. Ale ok, jdeme dále. Tenhle režim auto drží prostě pořád a háže motor k 1200ot. Naštěstí ale nic neduní a nedělá ani jiné pazvuky.
Jak už víte, tak motor má plný krouťák od 2000ot, což je pravda a tam opravdu ožívá a něco se začíná dít. Jenže to je pořád 350Nm na skoro naftové převody a Audi tam mělo 600Nm. Takže Audi na 2000ot zběsile vystřelilo, tady se spíše začíná něco dít. Jooo ok…já vím…je to benzín… Přesuňme se na okresku. Jedu si pohodu na 7 (cca 1700-1800ot), chci předjíždět. Jemněji šlápnu na plyn, auto podřadí na 6 a pozvolna začíná zrychlovat a předjíždět. Na běžnou jízdu ok. Jenže tam chybí něco mezi. Něco, kdy potřebujete předjet svižně, ale ne warp pohon. A právě to mezi tam úplně není. Většinou tedy předjíždím na skoro a nebo úplně plný plyn. Ale ono nejde úplně tak o samotný motor, ale spíše o sladění s převodovkou. Auto tedy neumí při předjíždění tak jakoby lokomotivově zatáhnout, umí být buď gentleman, co vklidu zrychlí a nebo naopak ruský sportovec na steroidech. Často jsem četl o tom, že se do limuzíny nehodí vlastně sportovní motor a musím s tím tak trochu souhlasit.

Takže pojďme ale na něco pozitivního. Prvně chci napsat, že ten motor je pro mě opravdu slast. Je velmi jemný, tichý a má úžasný průběh výkonu. Ano, Audi umělo na 2000ot vystřelit a u 3000ot ještě více tlačit, ale nad 3000ot motor zněl jako při škrcení oprátkou, tenhle benzín točení baví. Jízda s ním na pohodu je velkou radostí především proto, jak je jemný a extrémně tichý. Majitelé benzínů to znají, ale 99% mých známých má nafťáky a spoustu z nich fascinovalo to ticho od motoru a mě fascinuje také. Odjezd od domu mi každý den připomíná rozjezdy s iV, které byly čistě na elektřinu. Tudíž musím říct, že do limuzíny ve verzi L&K je to skvělá volba. Co ale nějaké to dovádění? Ale jo, to umí taky. První věc je start z místa - stačí dupnout na plyn a auto prostě vystřelí. Mám kamaráda, co jel mnoha rychlýma autama a dělali jsme spolu kraviny v Audi, ale toto ho hodně překvapilo. Proti 140kW TDI je to nebe a dudy. No a pak je tu Launch Control. S touto vychytávkou mám jen jednu zkušenost a to z bráchy Golfu R upraveného na nějakých 350HP. A nevím proč, ale tohle je jiné kafe. Zapnete sport, vypnete stabilizaci, levá noha na brzdu, pravá noha na plyn, dát plný plyn, auto vytočí na 4000ot a pak pustit brzdu. V tu chvíli se zažehne peklo. Prvně vám auto zlomí krk, druhak ucítíte, jak se připojil naplno zadek, aby se výkon přenesl na silnici a auto zběsile vystřelí vpřed. Slovenský Medziplyn naměřil zrychlení 5.1s, což je podle mě vážně masakr a tahle šedá myška bude asi dobrý nasírač majitelů Golfů GTI v tuzingu apod. Brácha teď koupil nové eRko v kombajnu, tak snad brzy porovnáme. Takže zrychlení z místa je brutální a určitě tomu pomáhá nové 7 stupňové DSG. Ale co když se chci projet s řazením pádly a vytáčením motoru. I na tohle je ten motor naprosto skvělý. Když přijíždíte do utažené zatáčky, podřadíte pádly až na dvojku, kdy otáčky vyskočí na 5000ot, tak se ozve vážně hezký a až sportovní zvuk….bohužel jen zepředu…asi…nevím, měl jsem dost práce s volantem. Ale opravdu super. Takže otáčky se zpomalením padají na 4000ot, projíždíte zatáčku, plný plyn a auto vystřelí dopředu, trojka, plný, čtyřka pořád táhne jak zběsilý a navíc je krásně cítit a slyšet, že ho to baví. Jel jsem spoustu auty, kde byly otáčky potřeba, ale bylo slyšet, jak se motor trápí, tenhle to baví. Gradace výkonu tam opravdu je a je velmi příjemná. Celkově mi ostřejší jízda připomíná první Cupru, se kterou jsem měl možnost se projet, která taky moc hezky vrčela, ale jen od motoru, nic od výfuků. Připomínám, že se bavíme o motoru a jeho projevu, ne o podvozku atd.

Převodovka
Díky tomu, že je tento Superb vyrobený těsně před FL, má kromě upraveného motoru i novější DSG s 7 rychlostními stupni a spojkami v oleji. Doporučená výměna oleje je v 60 000km, takže mám dost času. Prvně chci říct, že jsem za svůj život řídil jen měničové automaty (kromě testovacích jízd na pár desítek minut a iV), kde prostě dáte rychlost a auto vlastně pořád chce jet dopředu. DSG ale funguje jinak. V 99% případů se snaží rozjezdy imitovat měnič, což je super a podle mě takhle má fungovat automat. Jenže pak jsou tu ty divné momenty, které nechápete. Občas se stane, že pustím brzdu, auto se rozjíždí (typicky v koloně) a pak chci přibrzdit a jen se tak plížit za autem před sebou. Jenže DSG nechává spojky více sepnuté a tak se tlačí dopředu více, než je obvyklé. Další situace je ta, že couvám na parkovací místo a drcnu do obrubníku. V Audi jsem hodil N a nechal auto samovolně popojet pár cm dopředu. Tady dám N, pustím brzdu a nic, po 2s povolí brzda (autohold vypnutý!!) a auto popojede dál, než bych chtěl. Proč dál? Protože u Audi to popojetí reguluji brzdou, tady ji musím pustit úplně, aby se auto odbrzdilo. Další velmi nepříjemný moment byl, když jsem potřeboval skočit na parkovací místo jakoby na chodníku při parkování (zacouvání rovně). Zadek tam vyjel a když jsem chtěl najet i předními koly, tak mi chybělo půl metru od auta za mnou. U Audi bych jemně šlapal na plyn a s otáčkami bych se pomalu vyškrábal nahoru. Superb jakoby čekal na vyšší otáčky. Jenže pak jsem se bál, že nejednou sepne spojka, já vyskočím nahoru a nabourám auto za mnou. Nechci, aby to vyznělo, že je to celé naprd, funguje to jako celek velmi dobře, ale to jedno procento případů mě občas překvapí. Naopak mě potěšila jedna věc. Když jsem četl recenzi na Fabii RS s DSG, tak psali, že při podřazení třeba ze 7 na 3 auto musí odřadit rychlosti. Netuším, zda je tady odřadí, ale ta změna rychlosti je velmi, velmi rychlá. Když půjdeme na jízdu po dálnici, tak jsem četl, že verze 206kW s 6 stupňovým DSG točí při 130km/h 3000ot, což je podle mě šílenost. Tady to točí taky, ale na 6. stupeň. Na 7. je to něco kolem 2200-2300ot/min, což jsou podle mě až naftové otáčky a jsem spokojený. Ale pro zrychlení je potřeba podřadit. Všeobecně jsem se těšil na pádla pod volantem, která mi u Audi chyběla. Představoval jsem si, jak klepnu do pádla a auto vystřelí vpřed a nebo bude brzdit motorem. Jenže kvůli délce převodů a slabšímu střednímu pásmu motoru to úplně nefunguje. Pro vystřelení je potřeba klepnout 2x - 3x (na okresce, ve městě stačí 1x) a brzdění motorem taky moc nefunguje, protože by bylo potřeba opět více podřadit. Pádla tedy používám jen při svižné jízdě, když se chci projet. Opět musím konstatovat, že jsem s převodovkou spokojený, spíše jsem se jí bál, ale nakonec velká pohoda a líbí se mi, že se povedlo koncernu DSG vyladit poměrně blízko z měničovému automatu. Nejsem si jistý, zda tady funguje nějaké učení, ale nemám ten pocit. Spíše jsem se naučil já, jak moc šlápnout na plyn, aby podřadila. Ale u Audi stačilo šlapat méně.

Zvuk
Jo…já vím…u limuzíny je divné řešit zvuk motoru/výfuků, ale jsem mladý kluk a řeším ho. Jak jsem již psal, tak na volnoběh to hezky vrčí/prdí do výfuku. Pokud chcete být za blbečka a vytáčet motor na místě, tak se vytočí jen ke 4000ot a je nutné říct, že je slyšet, jak by si chtěl…jak to nazvat…odkašlávat. Ale prostě ho tlumí ty dva tlumiče vzadu. Takže ikdyž si koupíte top motor s kořeny ve sportovních autech, nečekejte velké divadlo. Zvuk samotného motoru při vytáčení zní hezky čistě benzínově, tam jsem spokojený. Upřímně mě fakt láká zkusit vzadu rozpojit výfuk, co by to auto udělalo, ale vím, že by to bylo jen dočasné. Myslím si, že po záruce budu reálně uvažovat o instalaci klapky na výfuk před tlumiče, kdy pak bude auto opravdu hodně záživné, když nepovezu manželku a v té době už ani děti.

Spotřeba
Je to benzín, má to turbo, takže každé šlápnutí na plyn si zaplatíte, tolik k teorii. Reálně je to v mém případě asi takto - ve městě (maloměsto, spíše obec) je to 10-14l/100km, extrémem bylo i 20l. Na okreskách, při tempomatu na 100km/h s několika rychlými předjetími to bylo kolem 8, což považuji za slušné. Pokud vezmu vyloženě eco jízdu, kdy si dám tempomat na 90km/h, nepředjíždím a je minimum obcí, tak je schopný jen za 6l. Reálně to vidím tak, že na dovolenou Superb dojede za 8l, s čímž jsem spokojený. Audi jezdila za méně, ale pořád to byl diesel.

Celkové dojmy a shrnutí
Původně se mi do Superbu nechtělo. Takové auto pro taxikáře a fasované auto bez emocí. Po pár km jsem pochopil, že tohle auto není o emocích, ale o pohodě a dovolím si napsat o luxusu. Protože tohle auto mě neuvěřitelně zklidnilo. V místech, kde jsem jezdil 110km/h a předjížděl, co to šlo, najednou jezdím 100km/h na tempomat, který sám reguluje rychlost, užívám si houpavý podvozek a tichý motor. Plus mě neskutečna baví pohled na moc hezký interiér, obzvláště díky tomu, že je světlý/krémový. Příjemným bonusem je ambientní osvětlení v noci, kdy svítí lišta po celé palubce až po přední a zadní dveře. I přes to všechno, co mě při jízdě uklidňuje je velmi příjemné občas zapnout režim Sport a najednou probudit to sportovnější srdce, co tepe po kapotou a užít i jeho příjemný zvuk. Je zajímavé, jak je Superb rozličné auto podle výbavy a dekorů. Sportline s 2.0TDI mě zklamalo, iV nadchlo pohonem a zklamalo interiérem…ale tenhle Superb byl ušitý přímo pro mě.

Silné stránky

- tichý motor
- pohodlný podvozek
- slušné odhlučnění
- skvěle fungující asistenti
- obří prostor

Slabé stránky

- dotykový multimediální systém
- plýtvání prostorem na VK
- motor by mohl být vyšší krouťák

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Žádné.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce z našeho městečka (rád pošlu do SZ) byl takový velmi pasivní a to po celou dobu koupě vozu. Nepůsobil dojmem, že by ho chtěl prodat, ani náznakem. Ale domluvili jsme se na příjemném bonusu, takže všeobecně spokojenost. Navíc vykoupil Audi A4 za požadovanou sumu.

APR Stage 1 na motor a DSG

Dneska jsem nechal ve svém S3 vyměnit sw BSR za APR a napadlo mě se podělit o nějaké dojmy, protože rozdíl je více než malý. Vezmeme to trochu do detailu, takže čekejte sloh.
BSR jsem si chipoval sám přes jejich PCC jednotku, která nahrála sw pro motor a pak jsem ji vrátil. Byl jsem unešený tím, jak se motor “probral” a působil mnohem svalnatěji. Po čase přišlo malé rozčarování, protože síla ve středním pásmu byla vážně super, ale nad 4000ot výkon nebyl tak velký. Velkým zklamáním pak bylo to, když jsem sotva stačil Superbu FL 206kW 400Nm. A proto jsem se rozhodl zase vyhodit hromadu peněz a zkusit APR.
Sw APR jsem nechal nahrát v autowerks, kde mi majitel vše vysvětlil, ukázal, popsal a kromě výměny sw motoru nahrál APR sw pro převodovku a dohodli jsme se na malé úpravě sání, aby motor lépe dýchal. Vyměnil se vzduchový filtr za sportovní, větší vstup do turba a byl upraven díl sání.
Nejdříve k sw převodovky. Ten dělá 3 věci - otáčky, tlak a reakce. Nyní převodovka řadí nahoru cca u 2000ot, takže v 50km/h tam nehodí 6 a nejede na 1000ot. Běžně při klidné jízdě motor pracuje v otáčkách 1500-2000, takže je přirozeně pružnější. Nevýhodou je, že občas by klidně mohl přeřadit na vyšší stupeň, ale nepřeřadí, protože jeho horní hodnota je zkrátka posunutá. Na to je to DSG asi prostě moc blbé. Jediná výjimka je ve městě kolem 50km/h, kdy DSG hodí 5 a nechá motor jít na 1200ot, což není problém. Převodovka nyní ochotněji podřazuje a není nutné tolik šlapat na plyn. Poslední věcí je zvýšení tlaku oleje, aby zvládla větší krouťák, což z pohledu laika a řidiče nepoznám. Každopádně ale řadí o něco hladšeji (to je termín 😅) při agresivní akceleraci, kdy zařazení vyššího stupně není provázáno zhoupnutím auta.
Ale konečně k chipu. Díky úpravě sání by měly být hodnoty cca 360 koní a 530Nm a ano, jede to jako prase. Ale co hlavně, jede to jako prase tam, kde to má jet jako prase. Originál 200kW má hezkou gradaci, která odpovídá benzínovému motoru. BSR z toho udělal lokomotivu, co se chová jako nějaký nafťák a točit ho nemá smysl. APR má stejnou gradací jako originál a čím víc točí, tím lépe jede. Ale celé je to mnohem působivější. A tak to má být. Paradoxně sice ubyl zátah mezi 2000-3000ot, ale zlepšil se nástup turba pod 2000ot, který je nyní silnější. Jako celek to ale konečně funguje správně - dáš plnej, převodovka tam hned natočí 4000-5000ot a katapultuje tě to dopředu. Nezapomenu, jak jsem šlápl na plyn cca na 70% auto podřadilo a jelo jakože hezky. Došlápl jsem plyn na podlahu a najednou doslova vystřelilo. I nad 180km/h příjemně tlačí do sedačky.
Příjemná je i spotřeba. Respektive to, že sw BSR udělal auto extrémně náchylné na styl jízdy. Jedno prudké předjetí a z 8l je 9 a srovnává se to dalších 30km klidné jízdy. I APR si vezme více než origo, když bude člověk prase, ale při kombimované jízdě bere méně (než BSR). Reálně odhaduji o litr menší spotřebu než BSR, ale to musím více vyzkoušet.

 

Novinky v recenzi

24.11.2023 07:09

APR Stage 1

Na podzim 2023 dostal Superb nový SW a tentokrát Stage 1 od APR včetně úpravy DSG. Více o úpravě v kolonce o tuningu.

24.11.2023 07:08

Chip tuning BSR

V květnu letošního roku jsem si nadělil k narozkám chip tuning od BSR. Hlavním důvodem byla možnost nahrání doma, protože nemám moc čas někam jezdit a tam být hodinu dvě. Prvotní dojmy byly velmi dobré, auto získalo obrovskou sílu ve středním pásmu a působilo velmi "svalnatě". Po čase ovšem přišlo rozčarování, protože ve vyšších otáčkách to nejelo úplně dle slibovaných parametrů a auto se stalo až nesmyslně citlivým na spotřebu.

24.11.2023 07:04

Decentní tuning prdelky

Auto dostalo již krátce po koupi dva tu(z)ningové prvky - křidélko a difuzor od Maxtonu. Do galerie přidané fotky z loňské zimy, kde je to vidět.

6.8.2021 07:56

Spotřeba na dovolenou

Konečně jsme vytáhli Šupáka za hranice a to rovnou na dovolenou do Chorvatska. Očekával jsem spotřebu 8-9 a vzhledem k tomu, že tato cesta je poměrně dost rušná, prostě jsme zapnul tempomat na 130km/h a nic neřešil. Výsledek byl 7l/100km a po koloně před hranicema Chorvatska se zvedla na 7.1l/100km. Tohle bych do něj fakt neřekl.

14.11.2020 10:30

Zimní kola

Tak jsem nasadil minulý víkend zimní kola - originál Modus 18" s finskými pneu. Pneu musím říct, že super. Paradoxně drží i na suchu pocitově lépe než originál Pirelly. Problém ale je, že sice měla být vyvážená a jsou na nich závaži, ale rozhodně nejsou vyvážená dobře. Takže z 20min před barákem s heverem se stane stejně návštěva pneuservisu.
Osobně musím i vyjádřit mírné zklamání s místním Škoda dealerem. Očekával jsem 100% servis u nich koupeného auta, ale zastavili mě už při požadavku pneuservisu, kdy mě přepojili někam jinam. Otrava.

13.10.2020 12:36

Závada odstraněna - samovolně.

Jak jsem zmiňoval minulý týden, auto zahlásilo chybu e-call. Prostě toho nouzového volání. V tu chvíli i docela zablbnul celý systém auta. Nešla pustit hudba přes BT, nazapla se parkovací kamera. Po restartu auta vše ok, až na ten e-call. Najednou v sobotu auto po nastartování zase zablblo, ale chyba se již neukazuje. Takže si ušetřím cestu do škodovky.

9.10.2020 19:06

První závada

Tak to byl vážně fofr. Po 3 týdnech je tu první závada - chyba systému nouzového volání. Reálně tedy nic, co by ovlivňovalo jízdu, ale musím s tím k prodejci, aby udělali diagnostiku. Dle toho buď přehrají sw a nebo se vymění celá jednotka.

2.10.2020 21:18

Přidané fotky

Do recenze jsem přidal slíbené fotky. Doufám, že se vám budou líbit.


Další vozy Škoda Superb



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Uvidíme, ale všeobecně by mělo být vše ok.

praktičnost
10

Prostě obří auto.

prostornost
10

Jak jsem psal výše.

jízdní vlastnosti
8

Všeobecně super, na sport ale moc není.

jízdní komfort
10
provozní náklady
8
náhradní díly
9
výkon motoru
7
spotřeba
7
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
9
brzdy
9
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…