Oldsmobile Alero (2000)
16.4.2013Po prodeji 300C sem neměl žádnou ameriku a tak se mi začlo stýskat a hledal sem něco jednoduhého, levného na srazy a na cesty jak se říká kolem komína.…
Oldsmobile Alero (Barrichello)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Barrichello 10.05.13 08:27
« Re: Re: Re: Re: No co si budem povídat
Nic není jednotvárné.
Ale provnávat se dá.
Evropa tu spotřebu vždycky doháněla budto snížením objemu, použtím věcí typu dvojspojka, protože když sme u té zminované Panamery tak dvojpojka žere výrazně méně než manuál.
Ale pokud postaví evropa i USA stejné motory co se týče objemu, dejme tomu 5ti litr o výkonu 500 Hp plus mínus autobus, s HDM převodovkou a ve zhruba stejně těžkých autech, bývá ten rozdíl max. půl litr. Někdy ve prospěch EU, jindy ve prospěch USA.
Ale rozídly opravdu minimální.
Hodně už se to srovnalo za poslední roky
-
Barrichello 08.05.13 20:47
« Re: Re: No co si budem povídat
Ona byla taky ještě 1,4ka benzín, tomu se přezdívá spolu s SDI "Mladoboleslavská strela".
To předjede pomalu i Hindustan Ambassador >:D >:D >:D
Stratus sem měl, bubny tam byly pouze pro USA v základní verzi. Si měl kámoš koupit EU verzi, tam byly kotouče.
Ono jde taky o průmět kotoučů, jejich kvalitu vč. destiček.
Ale to u ojetin nebudeme porovnávat, tam si může dát každej co chce.
Tady je zas výhoda že je tu automat, pro ty co nemaj rádi fofrklacek jako já.
Všechno má svoje výhody.
Kdo potřebuje stěhovat půl domácnosti, halt si koupí Avii nebo Oktávku v kombajnu.
9,4 hodně není se 4st. automatem je to naprosto adekvátní spotřeba na ten obsah a výkon.
Komu se to zdá moc, dal si to na plyn.
Kod potřebuje jezdit za 4 na sto, může si koupit Smart nebo jezdit busem - to ušetří nejvíc.
Tady furt někdo řeší co žere o půl litru méně nebo ne.....NO COMMENT.
Poslední odstavec je holá pravda.
5,7 V8 HEMI žere méně jak Panamera V8 v manuálu a milion podobnej příkladů.
Panamera je lehčí, abys zas neměl hlody o rozdílné váze aut.
-
Barrichello 08.05.13 20:36
« Re: Re: Nedivím se, že značka skončila
Já nikdy netvrdil že americký interiéry 90 .let byly krásný, pokud chceš hezkej interiér u ameriky tak 50-80. léta a potom až tak káry od roku 2008....
To mezitím je plasták, více či méně povedenej, ale plasták. Prostě GM, Ford a Mercedes (od roku 98 dikotval vývoj u Chryslera Mercedes) šetřily kde mohly, taky se jim to ale vymstilo.
Ovšem evropa je na tom podobně, jestli považuješ základní interiér jedničkový Fabie, Oktávie atd za nějakou nádheru, tak proti gustu....Ale je to podobnej hegeš, akorát je v černý barě. Materiály sou tvrdý jak prkno, a plasty tam kde není vidět si ošmirgluješ ruku a speciálně volanty sou totální tragédie. Zejména jejich středové kryty, tedy kryty airbagů.
Evropa je širokej pojem - to že měl jaguar nebo bmw za 3 mega krásnej interiér neznamená, že plečka za 200 tisíc neměla totálně tragickej interiér na bli*í. -
Barrichello 08.05.13 20:27
« Re: Re: No co si budem povídat
Já tu od začátku tvrdil že je to americká Felicie/Fabie, entry model. Tedy ten nejlevnější Oldsmobile co šel koupit.
Nedělám tu z toho nějakou hvězdu a nepřekonatelný stroj, píšu že tak jak to je mi to stačí.
Pocit nutně to s něčím srovnávat co se týče EU produkce měl Parda, tak sem mu jen kývl na jeho hru a to srovnání mu převedl.
Co dostal v základu us zákazník a co dostal ten český, potažmo evropský.
Mě osobně z toho vychází že us zákazník toho dostal víc, pokud to někdo nechce vidět, tak je to jeho problém.
Ale švihadla, bubnový brzdy, absenci klimy, tempomatu, málo místa vzadu a motor 1,6 co žere o litr méně než 2,4 teda za výhody ani luxus nepovažuju.
Pokud někdo jo, má trochu zvrácený a pomotaný hodnoty, ale to je jeho boj >:D
Každopádně mě těší, že americká plečka za 5,50 vzbuje takový emoce a vášně.
Většinou když se někomu něco nelíbí drží pusu nebo max napíše že se mu to nelíbí a tečka.
A nesnaží se tu mermocí dokazovat jak je evropa na výši a jak musí být někdo idiot, že si takovou káru koupil.
Až bude 150 konová oktávka nebo Astra, Fokus atd. v automatu, s klimou a v el. stát co mě stálo tohle tak může kodkoliv přijít, pokecáme co je lepší.
Do tý doby je pro mě lepší Alero.
Jako bonus to je Oldsmobile což je moje oblíbená značka už někdy od 15ti. Tohle jako celek mi pro nákup Alera bohatě stačí. -
Barrichello 06.05.13 20:34
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nedivím se, že značka skončila
No evropa měla taky dokonalý interiéry, fakt nádhera, jeden větší plasták než druhej....akorát byly černý.
A k tom uty libový sedačky, na těch v oktávce bych vzádu nejel dál než 5 km a ty vepředu sou tvrdý jako sedačky v šalině.
A podobně sou na tom i některý další evropy.
-
Barrichello 06.05.13 20:27
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: No co si budem povídat
Jo?
Držím v ruce katalog z roku 1999, škoda octavia I, motor 1,6 55 Kw/75 HP, toč. moment 135 NM. Verze Octavia LX.
To by znalec Evropy jako jsi ty měl vědět.
101 HP verze byla až silnější varianta toho motoru pro verzi GLX. Spotřeba stejná, zrychlení 12,4 na sto. Maximálka 187.
No jo, hlavně že má Oktávka megakufr vid.
Že je mi naprosto na pikaču nebo v něm nevozím půlku domácnosti na chaloupku nebo nákup na měsíc jako typická česká rodinka z vesnice co si jede nakoupit 1x měsíčně do Tesca ti evidentě nevadí. proto si kupuju sedany. Co budu dělat s kombíkem když v něm mic nevozím.
Takže já kufr co má oktávka nepotřebuju ,vozit sebou vzduch je mi k ničemu.
Ten letargickej automat vystřelí z křižovatky tak, že než u tý 1,6ky zařadí dvojku, sem o 4 délky auta před ním.
A o tom že by tahle základní oktávka pojela tohle Alero si můžeš nechat zdát, bohužel ho nepojede ani dvoulitr ani slavné TDI.
Takže ti zbývá pouze slavný motor 1,8 s fénem, těch zas až tak moc není.
A to je ještě manuál, kdyby ten větrníčkovej motor měl HDM automat, bude na tom asi tak stejně.
Rozdíl je v tom, že 1,8T O1 stála v roce 1999 tolik, že v usa by sis za to ty Alera koupil dvě
>:D
Bubnový brzdy sou na dvě věci. Zajímavý že když je má evropa, tak je to OK.
Běda kdyby byly na americe.
Levnější díly - tak aby ses nespltl. Na tyhle starý GM stojí díly pakatel. Cenově srovnatelný se škodovkou.
Antokrozní ochranu - přijd se podívat na kapota. Lem kapoty bez koroze. lemy blatníků bez koroze.
Akorát dole prahy když si klekne až pod auto sou orezlý, ale na 13 let starý auto je to hodně velkej luxus.
nenažraný motor, vtipálku.
7,9 na sto 1,6 oktávka forklacek
9,4 na sto 2,4 Oldsmobile HDM automat
Trapný co.
A to má to Oldsmobile ten letargickej automat. Bejt v manuálu žere to 8,9 na sto.
A litr rozdíl u auta co má o 800 ccm menší obsah je skutečně tragédie, to máš pravdu.
Navíc ztrácí 75 resp 49 HP.
Evropa žádný úsporný motory vůči americe vůbec dělat neumí, jediný co uměla evropa je dělat pidimotorky pro sekačky nebo ze stejnýho objemu vydolovat víc koní.
Ale když se srovnají stejný objemy motorů, vychází spotřeba těch amerik stejně, občas i lépe.
Ale to nemá smysl ti vysvětlovat. -
Barrichello 04.05.13 19:01
« Re: Re: Re: Re: Re: No co si budem povídat
Kdyz se chces drzet tridy, tak Compact car=C segment.
Takze to postav proti jednickovy oktavce 1,6 se svihadlama a bubnama. To uz bude ttridne naprosto OK a zasmejeme se taky....
Oktavka ma 75hp, zere v prumeru 8 na sto. Tohle ma 150 hp a zere a to prosim s automatem to v prumeru 9 na sto. Zrychleni 14,6 u oktavky, tad. 10,5...maximalka oktavka 170 a Alero ma 205.
Zakladni vybavu radsi porovnavat nebudeme vid.....
Jeste chces nejake prime srovnani s evropou? -
Barrichello 03.05.13 20:27
« Re: Re: Re: No co si budem povídat
Speciálně pro tebe a ostatní neznalé - [odkaz]
Compact car třída odpovídá evropskému C Segmentu, typickým zástupcem C segemntu jsou např. Focus, Golf, Astra, Oktávka......
Akorát že cenově to odpovídalo autům ještě o třídu níž. -
Barrichello 03.05.13 20:21
« Re: Re: Re: Nedivím se, že značka skončila
To je argument kde bylo BMW v roce 1990.
To je jako kdybych ti argumentoval kde byl Rolls royce v roce 1980 a kde např. takovej Seat. Asi tak stejně trefné srovnání značek.
No Passat B4 je doslova designová perla, hranatá škatule u který zaoblili rohy....
No Amarok se bude provnváat s F150 nebo Silverado 1500/ RAM 1500.
Taky je to o třídu větší... Opticky. To je problém evropy že dělá prdítka.
Nic mě to nestálo protože o tom 99% lidí ani neví že to existuje a najdeš to ve dvou bazarech v republice....
Že to němci kupovali jako nový. Německo bylo jedno z mála EU zemí kam se to ofiko vozilo pod značkou Chevrolet.
Jak si toproboha mohl někdo koupit vid a ještě ze EU ceny. A že jich tam jezdilo hafo. Sem se to ofiko nevozilo, všechno co tu je je přitahnutý právě z německa >:D -
Barrichello 03.05.13 20:12
« Re: Re: Re: No co si budem povídat
Ale to nikoho nezajímá jestli startovala ekonomika. To mě může být jako zákazníkovi putna co kde startuje.
Operuj prosím laskvě s reálnými čísly, co si koupil za 450 český zákazník a co si koupil za 450 tis v přepoču americký zákazník. A kdo na tom byl lepší.
Pak tu budeme moc debatit o tom kdo byl napřed a kdo byl skutečně 100 let za opicema.
Koho EU automobilky nakrmili sladkými řečikama o novém sladoučkém produktu co jede za 5 litrů, ale už mu opoměli dodat že dostane holobyt bez světýlka v kufru, s bubnovejma brzdama, švihadlama a a bez klimy s chlíplým motorem o výkonu 55KW popř nádherným , nesmrtelným dieslem, který jezdí za 4,5 na sto.
Opoměli dodat druhou stranu mince a to že má zvuk jak dehtová dodávka z 60. let a že ve zrychlení to předčí 35 let starej žigulík :o)))
Hlavně že byla Evropa napřed vid, to bude jako s těmi vynálezy, kdy drtivá většina toho co se kdy objevilo v sériové výrobě bylo poprvé v amerických autech. A nebýt jich, neměly to EU automobilky jak okopírovat a vylepšit, aby to s velkou pompou za 10 let uvedli jako svůj vynález a snažili se tvrdit že to měly první na světě....
V americe to střední třída (midsize) nebyla, byl to compact car.
Takže si zase podle toho, že to má na dýlku tolik myslíš že je to střední třída. Compact car by šla označit jako niží střední, když bazíruješ na škatulkování.
Takže srovnání s passatem je taky mimo mísu
>:D -
Barrichello 03.05.13 15:51
« Re: No co si budem povídat
Design je čistě subjektivní věc a každýmu se líbí něco jinýho.....
Ono v roce 98 kdy to přišlo na svět jezdili samý designový perly, zejména v cenovém spektru 16-20 tis USD, což bylo v tehdejším přepočtu 450 - 550 tis kč baj oko.
Vytáhni si starej ceník co sis v čr koupil za 450 v roce 1999 a pak bude diskutovat o designu.
Nevím proč má někdo tendenci to srovnávat s něčím 2x dražším. -
Barrichello 03.05.13 12:47
« Re: Re: Re: Nedivím se, že značka skončila
A když se ti nelíbí srovnání s Fabií/Filckou tak si představ že to byl americký Rapid před 15 lety, kdy to bylo představeno veřejnosti.
Akorát že ten Rapid nemá ani dneska těch 110 Kw a to ten V6 měl dokonce 127 Kw :o))
A to tahle 2,4 umí jet mimo město i za 7,5 >:D Se starým 4st automatem.....
-
Barrichello 03.05.13 12:40
« Re: Re: Re: Nedivím se, že značka skončila
Neporovnávej us auta podle velikosti. US auta byly rozměry karoserie vždycky větší jak evropa.
Říkám tohle byl základní model značky, pod tím nic nebylo, žádnej menší model.
Cutlass, Intrique, LSS/88 byly všechno větší a vlajkovou lodí byla Aurora.
A porovnávej to hlavně optikou kolik to Alero dneska stojí ojetý a co ti nabídne za stejný prachy srovnatelná ojetina....
Řešit co jak bylo v roce 1999-00 je trochu pasé....zejména když už ta značka neexistuje, což byl další důvod koupit si z nostalige poslední vyráběný model značky Oldsmobile.
Ale to vy asi nepochopíte....
-
Barrichello 02.05.13 17:29
« Re: Nedivím se, že značka skončila
wo*e, tohle je americká felicie.
Ceny hrubým přepočtem co za to americký zákazník v roce 2000 zaplatil tolik jako tady za felicii.
Akorát narozdíl od ní to má motor co má 150 HP, tempomat, klimu, ABS,ASR, TCS, všechna okna v elektrice, rádio s CD, litá kola, mlhovky, centrál s DO, zadní kotoučový brzdy.....
V základu prosím.
Ještě základní Fabie neměla ani světýlko v kufru a ten šel ovládat akorát tak pákou z kabiny. A měl si tam švihadla o klimě se ti mohlo zdát.....A vzádu bubny, to sem neměl na jediným autě který sem měl a to je tohle už 4 amerika....
Servisní interval na výměnu svíček 160 tis nemá Fabie taky ani omylem a další věci.
Tak si odpust o tom co měla evropa v roce 2000, evropa v roce 2000 byla sto let za vopicema a srovnání s BMW snad nemyslíš vážně.
Tohle byl základní model značky, tzv entry level a Oldsmobile ani v USA s BMW opravdu nesoupeřil, to si hodně vedle. Soupeřem BMW je v USA tak Cadillac.
Srovnej si to s 1999 Fabií v základu a bohužel ta Fabie ve všem krom spotřeba prohraje..A spotřebou vyhraje proto, že to má o litr menší objem...
Jestli má jedno hnusnej plastovej interiér v béžové nebo hnusnej plastovej v černé je jedno.
A proč sem si to koupil?
Na ježdění kolem komína. Na tyhle účely to bohatě stačí - svítí to, brzdí to, topí to, klimuje to a jede to. Víc od toho nikdo nečeká a nechce.
A za ty směšný peníze co to stálo je tak akorát ta Felicie a proti tý je to doslova luxusní křižník >:D
Navíc si na tom jde udělat leccos sám, neb tohle je ještě typ aut kde když upustíš v motoru šroubovák, tak propadne dolů a najdeš ho na zemi :o))
Takže se klidně směj, ale tvým měřítkem se já nasměju mnohem víc.
Nedat v roce 2002 světýlko do kufru u základní výbavu, to je ale spíš k pláči.
Simply never :o)