Oldsmobile Alero (2000)
16.4.2013Po prodeji 300C sem neměl žádnou ameriku a tak se mi začlo stýskat a hledal sem něco jednoduhého, levného na srazy a na cesty jak se říká kolem komína.…
Oldsmobile Alero (Barrichello)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Parda71 (BMWfans) 08.05.13 00:08
« Re: No co si budem povídat
Už jen zkrátka, nemám čas si tady s tebou vypisovat elaboráty. Ohledně té 1.6 jsem napsal především 74kw, tzn. že i 55kw verze existovala a to samozřejmě vím (kamarád jí měl), ale byla to okrajová verze prodávána pár let. Gro benzínových motorů OI tvořila v drtivé většině 1.6 74kw a po faceliftu 75kw, abys to měl komplet a nenařkl mě, že v tom nemám jasno.
Bubny v té době opravdu nevadily. Auto to je lehké a váha je především na předku. A ano, když má amerika bubny vzadu tak to je špatně. Např. jeden soused měl Chrysler Stratus taky tuším 1999 a bubny to mělo. A Stratus mi přijde větší a rozhodně těžší auto. Nebo dnešní Kia Picanto, prcek a má 4x kotouč vždy. K čemu? Když srovnávali v Auto Bildu brzdnou dráhu tak dřív zabrzdili i konkurenti s bubny. Ale shodneme se, že to vypadá blbě a třeba OI TDI 66kw dokázala jet hodně dobře a tam ty bubny nemusely stačit.
Co se týká kufru. Bavíš mě. To znamená, že když ty nepotřebuješ velký kufr a kupuješ si sedany (mám to podobně), tak to není výhoda? >:D To snad ne.
Co se týká spotřeby, tak 9,4 je hodně a nesnaž se to okecat. Já neříkám, že to je hodně na typ motoru a převodovku, to odpovídá, ale jen se ti snažím vysvětlit, že kvůli tomu a spoustě dalších věcí je Alero silně nepoužitelné auto v Evropě a v podstatě ho docení pouze lidé jako jsi ty. O tom to celé je, já si pouze rýpl do vzhledu a ty ses toho chytl.
Poslední odstavec beru jen jako tvůj výblitek, který si určitě nemyslel vážně. A pokud narážíš na neúspornost evropských velkým motorů, tak to ti odpovím velice stručně: BMW 745i E65 ;-) -
Parda71 (BMWfans) 07.05.13 23:51
« Re: Nedivím se, že značka skončila
Tak v jednom příspěvku konečně uznáš, že americké interiéry z této doby jsou otřesné a teď zase kopeš kolem sebe jak vlastně i ta Evropa stojí za prd, což musíš sám vědět, že není pravda.
Ohledně sedaček to je věda, protože někomu prostě vyhovují měkčí sedačky a někomu ne. Ale uznávám, že to někdy evropské automobilky přehánějí. -
Parda71 (BMWfans) 06.05.13 18:17
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: No co si budem povídat
Ty jsi komik. Tak předně 1.6 byla především prodávána se 74kw, bubny vzadu ničemu nevadily v té době a stejně se vsadím, že by ta brzdná dráha byla obdobná, takže si i pooprav ty údaje o zrychlení. Přičti si o dva vesmíry lepší design, zpracování, větší kufr, levnější díly, servis, skvělou antikorozní ochranu... A plusem má být co? Větší prostornost vzadu a letargický pomalý automat a nenažraný motor, který stejně pojede kde co? Ale jo, koupil sis dobře, jenomže leda tak pro lidi jako jsi ty. ;-) -
Parda71 (BMWfans) 04.05.13 01:11
« Re: Re: Re: Re: No co si budem povídat
Nebudu ti vyvracet tvé (silně pokřivené) představy o moderním dieselu, ale tvůj Oldsmobile to je jistě výhra. Nebo když už necháme tohle muzeu, tak typický americký vůz. Ford F-150, to je jistě výhra 8-s Krám, který žere 20, s nevyužitelným nákladovým prostorem a kabinou jak z Karosy, no proč ne ;-) To já asi raději to typické evropské auto, Golfa. -
Parda71 (BMWfans) 04.05.13 01:07
« Re: Re: Re: Re: No co si budem povídat
Aha, takže do EU přijede tohle a protože, je to v americe compact car, tak to srovnáme s Fabií, protože prostě Amerika >:D
Takže si dovezu třeba Hyundai Santa Fe z Ameriky, kde to je vedené jako malé SUV a srovnám to tady s Oplem Mokka, protože to je přece taky malé SUV >:-[] Ty jsi komik fakt. -
Parda71 (BMWfans) 03.05.13 17:52
« Re: Re: No co si budem povídat
Srovnáváme to především třídně. Tvé srovnání cen je mimo. Ještě k tomu v ČR, kdy se v roce 98 pořád ekonomika startovala, proto nové auta stály děsnou raketu. 8-s Tohle je střední třída, mainstream, tak evropský konkurent je Laguna, Passat (B5 a tohle, to je jako den a noc), Mondeo a když chceš něco levnějšího, tak na tu cenu, co ty uvádíš, by se určitě v Evropě dostala i Octavie někde v Západní Evropě a tohle bys asi ty nevydýchal ;-) -
Parda71 (BMWfans) 03.05.13 17:47
« Re: Re: Nedivím se, že značka skončila
Já to taky nesrovnávám s BMW, jen jsem uvedl kde bylo BMW dávno před tímhle výkvětem. Podívej se na palubní desku E36 z roku 1990. Tohle je otřes. A když je tedy BMW moc vysoko, tak stačí první Mondeo nebo i Passat B4 z roku 94. Otřesnější interiér jsem snad z téhle doby neviděl, tohle neobkecáš. A i ta Fabie je vedle toho nádherná zevnitř tak zvenku. Celkem sranda, že na Americkém trhu tehda korejci vlastně nemuseli nic dotahovat. Tu veteš, kterou tehda dělali, na tohle musela v pohodě stačit >:D
"evropa v roce 2000 byla sto let za vopicema" Tohle snad nemyslíš vážně 8-s
A ano, srovnávejme to se střední třídou. Tvůj argument, že ameriky jsou vždy větší je pasé. Nebo to jako budeme srovnávat evropský pick up Amarok s americkým s F-250? Jenom protože "americké auta byly vždy větší". Nesmysl.
A další argument, který jsi použil v reakci níže je další kolosální kravina.
"A porovnávej to hlavně optikou kolik to Alero dneska stojí ojetý a co ti nabídne za stejný prachy srovnatelná ojetina"
Nic tě to nestálo, protože je to obluda a nikdo to nechce (překvapivě). Ceny ojetin je trochu složitější věc, než abys to mohl odbýt nějakým tvým poměrem cena/výkon. -
Ingister2 03.05.13 10:46
« Re: Re: Nedivím se, že značka skončila
Ako Baríku provnávať Fabiu s týmto autom je ale hodne mimo mísu...
Ked toto je Entry level v US, tak to potom porovnaj s podoben veľkým autom v EU, určite bude to US vybavené lepšie... ale Fabia ako merítko... to snáď nie...
A btw... sorry, ale to auto je pomerne ohyzdné -
Parda71 (BMWfans) 02.05.13 17:02
« Nedivím se, že značka skončila
Protože, jestli vyráběli tohle v roce 2000, tak se fakt není moc čemu divit. Vypadá to jako hodně nepovedený klon staré Elantry nebo Kie Clarus. Když to srovnám, co se tehdy ve třídě dělala Evropa a to ani nemluvím co dělalo BMW v roce 1990... A i to srovnání s Polem by to německý kompakt vyhrál. Minimálně co se designu týká. Nemohl bych v tomhle autě jezdit.
Ale Baríku, nic osobního, znáš mě ;-)
A počkat, to jezdíš touhle veteší? A kde je Jag? -
Barrichello 14.04.14 09:42
« Re: Svět je trojrozměrný
A starou televizi, bednu do toho dam taky. Zrovna sem jí o víkendu vezl na sběrný dvůr. Úplně v pohodě se vejde na zadní sedačky...
A nic jinýho já vozit nepotřebuju, jak říkám pračku mi Přiveze PPL či toptrans, a dnešní kombinovaný ledničky se nevejdou ani do kombíku a SUV, leda do dodávky, bo maj se škatulí cca 2 metry na dýlku.
A nic jinýho mě nenapdá co bych vozil.
Takže sedan opět naprosto dostačující.
Edit: dnes sem v tom odvezl i matraci do postele. Prostě sedan je super. -
Barrichello 10.05.13 14:24
« Re: Re: Re: Jag
No náklady na servis nejsou zrovna jako u Fabie, to je jasné, ale běžné díly zas tkaový majlant nestojí. Pak už je to o tom jak šikovného mechanika máš.
Jo ale ty tvary sou nadčasové a tradiční. Zastralost jak v čem, v použití materiálu, ve výkoech a spotřebě určitě ne. To auto je hodně moderní a klame tělem.
Trošku azstaralejší byl infoentertaiment a absence některých nejnvoěších fičurek v interiéru.
Ale to základní tam je, k dokonalosti tomu chybí jen větrané sedačky (až od 08) a modernější budíky a navigace.
Jinak tomu nic nechybí podle mého vkusu. Naopak ta palubka je naprosto nádherná. Já mam dřevo moc rád. -
wolff 10.05.13 14:08
« Re: Re: Jag
Blbý auto jako takový to jistě není...
Ale myslím, že to není žádná legrace tohle auto servisovat... a hlavně.. když se podíváš na Jag stejné kategorie ale o dvě dekády starší, bude to velmi podobné auto...
Tohle mi vadí...
Zastaralost maskuje tradicností...
Jinak v celku vzato to jistě špatné auto není a svezení bude jistě dobré..., ale to se jaksi očekává, u toho Alera je dobré svezení... ale nikdo, kdo to auto nezná by to třeba i nečekal...
-
Barrichello 10.05.13 13:50
« Re: Jag
Ok.
Já mam angilcký auta ráda, americký a naglický mam nejradši.
Mají svojí duši a nezaměnitelný styl.
Druhej bod předjdu, to je individuální.
Nic mi neříká - no mě zas říká o hodně víc než německí prémie. Není tak bohatá výbava, ale zas to má charakter.
Na indy sis odpověděl sám, s tím že je to blbý auto ale nesouhlasím.
Taky bych brzdy neřešil. Třeba ty motory v Octě, které měly bubny, v brzdné dráze v ničem nezaostávaly za GIV, který měl z důvodu image vždy kotouče.
Ohledně té spotřeby jen opakuješ, co jsem napsal. 9,4 odpovídá, ale pro typického Čecha to je moc, každý chce jezdit levně. My taky vždy měly velké motory doma s automaty a každý si klepal na čelo. A plyn není vždy řešení, to snad víš.
Co se týká spotřeby velkých motorů EU vs. USA. Tady nemám naježděno, takže nekomentuju, ale pochybuju, že to je tak jednotvárné jak říkáš ;-)