Recenze

10 Majitel

Chrysler Stratus LX 2,5 V6

9.01 Uživatelé

Hodnoceno: 30× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Chrysler Stratus, foto 1 Chrysler Stratus, foto 2
 

Technické info

Přezdívka auta Chrysler Stratus Rok výroby 1995 Koupeno ojeté najeto [km]:185620 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2497 výkon [kW]: 118 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.1 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 4 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10.5

Popis vozu

Chrysler Stratus (pro USA Chrysler Cirrus nebo sesterské modely Dodge Stratus a Plymouth Breeze) přišel na trh v roce 1995 jako násupce modelů Lebaron/GTS/Saratoga, Dodge Spirit/Dynasty a Plymouth Acclaim.

Jedná se o 4-dvéřový 5-ti místný vůz moderních zakulacených tvarů s pohonem předním kol (FWD), který byl navržen s využitím koncepce cab forward. Do Evropy se pak dovážel pod kombinovaným označením Chrysler Stratus. Vůz se vyráběl i jako dvoudvéřový kabriolet, který se rovněž dovážel do Evropy pod názvem Stratus Cabrio.
Na výběr byly v roce 1995 (tedy v roce zahájení prodeje) dva motory: řadový čtyřválec o objemu 2,0 litru (131 HP ; 96 Kw; SOHC,16 Valve) a vidlicový šestiválec o objemu 2,5 L (160 HP ; 118 Kw). Na výběr byly i dvě převodovky: manuální 5-stupňová a 4 stupňová samočinná.V roce 1996 byly motory lehce přepracovány a dávaly výkon 133 HP/98 Kw (R4) a 163 HP/120 Kw (V6). U modelu 1997 se navíc objevila vylepšená samočinná převodovka se systémem přímého řazení AutoStick®. U americké verze Dodge Stratus byl později na výběr i motor R4 (DOHC;16 Valve) o objemu 2,4 L (112 Kw/152 HP).

Výbava verze LX: ABS, 2 x airbag, manuální klimatizace, el. ovládaná zrcátka, el. ovládaná okna, tempomat, centrální zamykání, autorádio s kazetovým přehrávačem a 6x repro, přední mlhovky, 2 zadní mlhovky (pouze u evrop. verze), el. výsuvná anténa, litá ALU kola, kotoučové brzdy na všech 4 kolech, dělená sedadla, otevírání kufru z místa řidiče, metalický lak.

Podvozek je poměrně tuhý, ovšem vůz překonává větší překážky jako jsou tramvajové koleje či hlubší silniční spáry bez citelných rázů pro cestující. Přední kola jsou zavěšena na příčných ramenech s protiponořovacím efektem a montují se na speciální pomocný rám, na němž je uchyceno také hřebenové řízení s posilovačem. Horní rameno se sklopenou osou je připevněno k vrchnímu závěsu pružinové vzpěry, která se nachází na podběhu. Spodní trojúhelníkové rameno je spojeno s příčným stabilizátorem. Zadní náprava spočívá také na pomocném rámu a patří ke stejnému kinematickému typu jako přední. Kotoučové brzdy na všech 4 kolech se systémem ABS fungují velmi dobře a spolehlivě.

Přístrojová deska je sice obložena dnes již staromódním tvrdým plastem, ale jinak je naprosto přehledná a funkční.. Výplně dvěří jsou rovněž z tvrdého plastu, který v horní části nahrazuje látková část, která je ale velmi náchylná na ušpinění a zejména kuřáci si musí dávat velký pozor, aby látku tzv. "nepropálili". Volant se zabudovaným airbagem padne dobře do ruky. Přístrojová deska obsahuje tyto ukazatele: otáčkoměr, rychloměr s digitální počítadlem Km (rychoměr dokonce obsahuje i druhou stupnici v mílích, i když poněkud neštasťně byla zvolena tmavě zelená barva, která zejména v noci není vůbec vidět); palivoměr a ukazatel teploty. Veškeré ovládací prvky jsou obsaženy v levých a pravých páčkách u volantu: těmi se ovládají světla, blikače,mlhovky (přední i zadní); světelná houkačka (levá páčka); stěrače a ostřikovače (pravá páčka). Jedinou vyjimkou je houkačka, která se ovládá zmáčknutím krytu volantu a nastavení úhlu světlometů, na které je speciální otočný knoflík. Uprostřed palubní desky jsou pak soustředěny olvadače topení, klimatizace a větráků (celkem 3 otočná kolečka). To co zaujme toho, kdo nezná americká auta je autorádio s magnetofonovým přehrávačem, které je typicky americké (tzn. na výšku je téměr dvojnásobně velké než klasická rádia). Na straně spolujezdce je pak uzamykatelná schránka na drobnosti s osvětlením a nahoře je umístěn i airbag spolujezdce. Dalšími příjemnými "maličkostmi" jsou protisluneční clony, kterou jsou vybaveny nejen zrcátky, ale i osvětlením a to jak u řidiče tak i u spolujezdce (takže vaše přítelkyně se může naprosto v pohodě během jízdy nalíčit a to i v noci). Kromě toho obsahuje vůz ve stropní výplni, která je mimochodem z velmi příjemného bílého materiálu velké centrální světlo a dvě malé lampičky. Všechna tři světla lze zapnout samostatně. Na loketní opěrce řidiče jsou soustředěny ovladače el. nastavitelných zrcátek, oken a zámek oken (tzv. WDO lock - po stisknutí tlačítka nelze manipulovat s okny) a tlačítko, které automaticky zamkne všechny dveře). Na dveřích spolujezdce a na zadních dveřích je pak vždy jen tlačítko na ovládání okna. Sedadla vozu jsou měkká a pohodlná a máte pocit, že sedíte doma na gauči a ne v autě.Řidič si může nastavit polohu sedadla co do délky, výšky a úhlu sklonu. Místa je všude také dostatek a to jak na nohy, tak i na šířku. Vpředu je mezi sedadly ještě loketní opěrka, která slouží zároveň jako přihrádka na drobnosti. Praktické jsou i kapsy umístěné v zadní části předních sedadel, kam lze schovat např. autoatlas, noviny či časopis a ty se vám pak nemusí válet někde po vozidle. Zadní sedadla jsou sklopná a dají se zamykat na klíč, takže je např. děti nemohou za jízdy sklopit nebo Vám nikdo nemůže vlézt vnitřkem auta do kufru.
V prostorném zavazadlovém prostoru je na dně umístěno plnohodnotné náhradní kolo.

Silné stránky

Tichý, výkonný vůz, vhodný zejména na výlety, delší tratě. Ceny ND jako na Octavii I , některé ND i levnější. Kvalitní japonský motor včetně příslušenství (altík, startér), brzdový systém Bendix. Velmi dobré brzdy,hlavně díky novým kotoučům na obou nápravách - jízdní vlastnosti plně srovnatelné s japonskou a evropskou konkurencí! Víceprvek totiž v roce 1995 spousta rádoby "lepších" značek vůbec nemělo. V zatáčkách sedí výborně. Neokoukaný vzhled. Síla a výkon a přitom pohodlí. Kombinace japonské kvality a preciznosti a americké robustnosti a síly.

Na závěr nezbývá než říci, že Stratus získal v USA v roce 1995 prestižní titul Auto roku 1995.

Slabé stránky

Spotřeba po dálnici 9 L, okresky 10-11. Čistě město 12,0-14.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Umí spravit každý servis na ameriky a každý zručnější mechanik.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

PRODÁNO! Vzpomínám se slzou v oku. Měl sem ho moc rád. Přeju hodně štastných KM s novým majitelem a měj se u něj hezky. Díky za ty 3 roky cos mě vozil.

 

Novinky v recenzi

26.5.2014 12:00

Doplnění recenze

poněkud rozshlejší doplnění recenze


Další vozy značky Chrysler



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

vynikající, jen běžná údržba

praktičnost
9

Dostatečně velký kufr, uvnitř velmi bohatý prostor

prostornost
10

Jedním slovem vynikající! Kam se hrabe Octavie!

jízdní vlastnosti
9

Víceprvek, ABS, kotouče na všech 4. V zatáčkách brzdou provozu rozhodně nebudete. Stratus není amerika s tuhou zadní co nebrzdí, je to na svou dobu velmi moderní a propracovaný vůz. Kombinace japonského motoru a amerického šasi - záruka spolehlivosti.

jízdní komfort
8

Tvrdší pérování, závodníci možná ocení, ale na můj vkus by mohlo být i měkčí.

provozní náklady
8

Ceny ND srovnatelné s O1, pov. ručení jako na 1,9 diesly nebo na 1,8...Vůz spadá do aktegorie do 2,5 litru, takže v poho. Spotřeba benzínu adekvátní japon. motoru V6.

náhradní díly
10

Velmi dostupné, bud přes dovozce ND na ameriky - www.simix.cz ; www.cartime.cz či www.impexta.cz nebo ofiko DaimlerChrysler Automotive bohemia či www.ebay.com

výkon motoru
10

160 Hp plně dostačuje na rychlé vystřelní z křižovatky, plynulou jízdu i zátah v kopci. V kopci vám z běžnýh aut ujede máloco a je jedno zda je ve voze 1 nebo 5 lidů rozdíl v dynamice nepoznáte.

spotřeba
0

Slušná na V6 motor. Srovnatelná s konkurencí jak z Evropy, tak i z japonska už jen proto, že motor je celý japonksý - Mitsubishi!

hlučnost motoru
10

Motor není vůbec slyšet, pokud nechcete mohutně akcelerovat. Při rychlostech do 140-150 ho vůbec neslyšíte, jen si tak vrní...

kvalita sedadel
8

Jako křesla doma, ale se slušným bočním vedením. Po ujetí 200 km najednou nebudete vědět, že ste seděli v autě...

brzdy
0

Velmi dobré. Už proto že an voze sou nové kotouče a destičky, ktré mají odjeto jen 10 tis. KM!

zavazadlový prostor
10

Velmi dostačující navíc s plnohodnotnou rezervou pod kterou je i hever!






Blesk.cz

Zeman nedostal pozvánku na 28. října. Na udílení metálů bude chybět nejvyšší žalobce

Zeman nedostal pozvánku na 28. října. Na udílení…

Nejvyšší státní zástupce Pavel Zeman zatím nedostal pozvánku na slavnostní udílení státních vyznamenání na…

Změna ve vyplácení důchodů? Rusnok varoval před „totálním nebezpečím“ a státním fondem

Změna ve vyplácení důchodů? Rusnok varoval před…

Žádná geniální penzijní reforma neexistuje a představy o státním penzijním fondu jsou nezodpovědné, varoval v…

 

iSport.cz

iSport podcast: Sudí byl v Olomouci vláčný. Proč Slavia kondičně vyniká?

iSport podcast: Sudí byl v Olomouci vláčný. Proč…

Celý víkend v českém fotbale byl poznamenán podivnými výkony a výroky rozhodčích. Nejčerstvějších přehmatů se…

Expert Kopecký: Sparta ukazuje tvář. O Slavii se nebojím ani s Barcelonou

Expert Kopecký: Sparta ukazuje tvář. O Slavii se…

Další ztráta Sparty, poločasové trápení slávistů proti Příbrami i třígólové představení Plzně. Žhavá víkendová…

 

Reflex.cz

Festival Wasteland Weekend: Přehlídka spoře oděných dívek  a dokonalého bizáru ve stylu Mad Max

Festival Wasteland Weekend: Přehlídka spoře oděných…

Festival Wasteland Weekend se koná každý rok v září už od roku 2010. Jubilejní desátý ročník, který rozvířil…

Vezměte tříleté děti do kina: Animované pásmo Hurá na pohádky cílí na ty nejmenší

Vezměte tříleté děti do kina: Animované pásmo Hurá…

Velké příběhy pro malé oči slibuje pásmo animovaných filmů pro nejmenší diváky Hurá na pohádky, které v těchto…