Recenze
Chrysler Sebring 2,7 LX
Technické info
Přezdívka auta Chrysler Sebring Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:120360 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2736 výkon [kW]: 149 kroutící moment [Nm]: 262 maximální rychlost [km/h]: 216 počet rychlostí: 4 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 406 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9
Popis vozu
Jelikož sem vlastnil předchůdce tohoto vozu - Chrysler Stratus, s kterým sem byl za 3 roky provozu velmi spokojen, padla logicky volba na jeho nástupce. Tím byl model Sebring, vyráběný v letech 2001-2006. Coby zastánce silnějších pohonných jednotek, byla volba motoru jasná - zážehový šestiválec 2,7.
Jedná se o 4 dvéřový sedan koncepce Cab Forward s přední náhonem, motorem V6 2,7 DOHC a 4 st. automatickou převodovkou se systémem sekvenčího řazení Autostick. V USA se jedná o typického zástupce "midsize" - tedy střední třída.
U nás byly tyto vozy celkem nepochopitelně cpány do vyšší střední, ale ono řazení aut v čr do jednotlivých tříd je kapitolou sama pro sebe.
Jedná se o evropskou verzi zakoupenou zde v čr u oficiálního dealera DCAB a to v květnu 2001. Vůz jezdil u předchozích majitelů na Moravě. Jelikož model Sebring se na našich silnicích přiliš nevyskutuje, zaujme ostatní především oválným otvorem pro přivod vzduchu, okřídleným logem Chrysleru umístěným na "grille" a svou nízkou výškou. Vůz je obut do 16" ALU paprskového typu (origo kola Chrysler) pneu 205/60 R16 z továrny osazené Michelin Pilot Primacy.
Interiér: jeden z nejhezčích u moderních "amerik". Volant potažený kůží uprostřed s okřídleným logem, bílé kruhové budíky s číslicemi ve stylu starých hodin, kůží potažená hlavice voliče samočinné převodovky a také páky ruční brzdy, kožená sedadla (řidičivo nastavitelné el. v 8 směrech);přední s vyhříváním, vše v černé v kombinaci s lištami imitujícími dřevo. Vše přehledné, dostupné , logické. K pohodě přispívá klimatizace s vnitřní recirkulací, el. ovl. boční okna, el. seřiditelná a vyhřívaná zrcátka, palubní počítač s funkcí digitálního kompasu, venkovního teploměru. Dále ukazuje běžné věci typu okamžitá a průměrná spotřeba, dojezd na nádrž či denní ukazatel ujetých km. Sluneční clony mají z vnitřní strany zrátko s osvětlením. Mezi sedadly je loketní opěrka s úložným prostorem na CD a kazety. Vše doplňuje rádio s RDS, CD přehrávačem a kazetovým přehrávačem a changerem na CD. Tempomat je samozřejmostí. prostě v duchu helsa vše v základní výbavě. Za příplatek byl jen šíbr a chromované disky kol.
Silné stránky
Motor: Silný a úsporný motor. 203 HP z objemu 2,7 nebylo ani v roce 2001 zdaleka standardem a i když ted budu vypadat že přechvaluji, řada konkurenčích třílitrů z té doby měla výkon lehce pod 200 HP, zejména japonské vozy typu Honda Accord Coupe, Toyota Camry apod.
24 ventilů, DOHC, proměnná délka sacího potrubí.
Spotřeba: říkali vám známí že americké vozy mají velkou spotřebu? U Sebringu na to zapomeňte. Na trase Praha-Orlík-Zvíkov-Benešov činila po malebných středočeských okreskách spotřeba 8,4 litru. Při jízdě po dálnici velmi poklidným tempem se lze dostat ještě níž. Když se Sebringem nebudete dělat cruising po ucpané Praze, v pohodě udržíte spotřebu do 9,0 litru.
Bezpečnost: Sebring nebyl v evropě testován, takže použijme hodnocení z USA: 5 hvězdiček z nárazových testů NHTSA (a to byl testován vůz bez bočních airbagů).
Samozřejmostí u evropské verze jsou pásy s pyropatronou a předpínači, dva čelní a 4 boční airbagy, kotouče na všech 4 kolech s ABS a EBD + elektronický sytém jízdní stability.
Zvuk šestiválce - jedním slovem - nic neslyšíte. Prostě si myslíte že motor vůbec neběží. Jeden známý když sem k němu přijel a nechal motor běžet mě upozornil, že to mám přehřáté, že prý mi běží větráky. Opáčil sem že to není větrák co potichu ševelí ale motor. Nechtěl tomu věřit :o)
V interiéru také rozhodně nic neslyšíte, pokud ovšem nechete mohutně akcelerovat....
Venkovní akustický projev je také super. Při couvání máte pocit, že se k vám blíží nějaký osmiválec. Jeden z nejhezčích zvuků u šestiválců co jsem slyšel.
Vnitříní prostor - měřím 195 cm a když si za mě sedl soused co má 182, tak mu bez jakéhokoliv posunutí mé sedačky zbylo ještě asi 4 cm místa před koleny. Komentář "teda ty vo*e to si děláš srandu"
Slabé stránky
Málo místa nad hlavou. Daň za nízkou výšku vozu no...
Náhradní díly: jako na Fabii to holt není, ale když srovnám s konkurencí typu BMW, MB, Opel, Peugeot, Saab dostávám se u řady dílů mnohem níže
Dodací lhůty: holt ne všechno je skladem, co je atypické, musí se objednat, z centrálního skladu ve Frankfurtu je tu ND do dvou dnů z USA týden až 14 dnů.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servisovat v síti Chrysler Czech můžou jen zbohatlíci, i když některé ND (hlavně origo MOPAR)tam vyjdou nejlevněji. Naštěstí lidí co umí spravovat ameriky je hodně...... Takže servis problém není.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Bazar musí prodat, takže se tak chová. Na druhou stranu tady se moc nesnažil cokoliv okecávat, vůz tam už stál nějakých pár dnů, takže byl velmi cítit zájem aby opustil brány. I sleva byla :o)
Novinky v recenzi
Po 7 letech
auto znovu objeveno, po mě ho měl starší pán z Opavy a nyní ho má zas kluk Prahy. Kára najeto 186 tis km a stále drandí :o)
Prodáno
dne 29.3.2010.
Za 3 roky provozu jsem byl víceméněn spokojen, hlavně se spotřebou a dobrými jízdními vlastnostmi a komfortem.
POZOR! SLEVA!!!
Aktuální cena 123 900,- Kč
Dálniční známka na rok 2010
a nová cena 128 200 Kč
Vozidlo na prodej
v rpovozu od 5/01 do 4/05; znovu pak od 5/07 (mezitím stálo a nejezdilo), najeto 120 tis km, servisní knížka, koupeno v čr.
Cena: 130 000,- Kč
28.8. Opět překonání rekordu, prům. spotřeba za 46 km 7,2 litru
2.8. - překonání rekordu - prům.spotřeba na trase 65 km (mělnicko) 7,4 L!!!
Prostě nádhera.
Podařilo se mi ještě překonat nejnižší spotřebu a dosánout na výsledek 7,6. Ale byla to tedy jízda po rovinaté hradecké a poděbradské krajině při dodrž.rychl. limitů.
20.8.
dosáhl sem zatím nejnižší proůměrné spotřeby na 100 Km. A to 7,7 litru :o) Samotného mě to překvapilo.....
Přidat názorDiskuse: Chrysler Sebring 2,7 LX
- Přidáno nové foto 30.01.2013 11:34 Barrichello
- Re: Krásný auto, ozvi se 08.04.2010 14:44 Barrichello
- Krásný auto, ozvi se 07.04.2010 12:23 Lonestarstate
- Re: Re: Pane vrchní, dám si dva Sebringy! 15.03.2010 10:03 FRPE
- Re: Pane vrchní, dám si dva Sebringy! 15.03.2010 09:37 Barrichello
- Re: Ten interiér... 15.03.2010 09:37 Barrichello
- Ten interiér... 12.03.2010 11:57 Mira328i
- Pane vrchní, dám si dva Sebringy! 12.03.2010 11:01 FRPE
- Fotky 05.05.2009 18:58
- Re: Sebring 07.04.2008 11:18 Barrichello
- Sebring 06.04.2008 17:06
- Re: Velmi dobry motor 10.03.2008 10:17 Barrichello
- Velmi dobry motor 07.03.2008 22:10
- Gaz - Motory 18.02.2008 12:28 Barrichello
- Re: Gaz 14.02.2008 12:03
- Gaz 14.02.2008 10:34 Barrichello
- víte ze se SEBRING bude zase vyrábět 13.02.2008 17:52
- Re: Re: Pohoda 13.11.2007 10:08 Barrichello
- Re: Pohoda 10.11.2007 15:09 Poustnik
- Hmm 22.10.2007 09:39 Barrichello
- Jen poznámečka 19.10.2007 13:39 STi (Modo Team)
- Třetí verze 03.10.2007 14:14 Barrichello
- Re: Re: Sen 03.10.2007 12:00
- Re: Sen 03.10.2007 10:40 Barrichello
- Sen 02.10.2007 16:36
- Pohoda 01.10.2007 09:51 Barrichello
- Jak píšeš, tempomat je samozřejmostí, 27.09.2007 17:37 Poustnik
- Spotřeba 26.09.2007 12:27 Barrichello
- zase ta spotreba 24.09.2007 11:06
- kuju 22.08.2007 11:34 Barrichello
Další vozy značky Chrysler
-
Chrysler Sebring (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 2.6.2007 359 Majitel 9.58 Uživatelé
-
Chrysler 300C (2005) Majitel: Barrichello
Přidáno: 12.4.2010 819 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Chrysler Concorde (1999) Majitel: salazar
Přidáno: 24.5.2011 4410 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Chrysler 300C (2007) Majitel: sam74
Přidáno: 10.2.2011 5310 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Chrysler Town Country (2005) Majitel: Johnny_M
Přidáno: 23.10.2008 09 Majitel 9.73 Uživatelé