Recenze

9 Majitel

Dodge Charger R/T Max

9.78 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Dodge Charger, foto 1 Dodge Charger, foto 2 Dodge Charger, foto 3 Dodge Charger, foto 4 Dodge Charger, foto 5 Dodge Charger, foto 6 Dodge Charger, foto 7 Dodge Charger, foto 8
Dodge Charger, foto 9 Dodge Charger, foto 10 Dodge Charger, foto 12 Dodge Charger, foto 13 Dodge Charger, foto 14 Dodge Charger, foto 15 Dodge Charger, foto 16 Dodge Charger, foto 17 Dodge Charger, foto 18
 

Technické info

Přezdívka auta maxík Rok výroby 2012 Koupeno ojeté najeto [km]:153700 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 8 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 5654 výkon [kW]: 275 / 287 * kroutící moment [Nm]: 540 / 555 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 5.6 / 5.5 * maximální rychlost [km/h]: 270 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 20 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 12

Popis vozu

Po ročním fungování s dieslovým Jaguarem XF, které bylo sice až na výměnu 2 zámků bezproblémové, ovšem motor 3,0 V6 od PSA má doslova tragickou pověst (zadírání, problémy s DPF atd) a nechtělo se mi čekat až dojde řada i na mě, rozhodl sem se pro návrat k americkým sedanů a navázat na moje první tři auta, což byly v letech 2004-2012 Chryslery. Taktéž sem dorovnal skore Chrysler vs GM na 4:4.

Ted přijde jeden krátký odstavec o tom, jak si barik plivající na FCA koupil výrobek FCA - takže pár detailů:
1) tohle je ještě papírově výrobek Chrysler Group LLC
2) vyvinuto DaimlerChrysler a dotaženo Cerberusem už v roce 2009 před příchodem fiatu, fiat jen pozdržel rozjezd sériové výroby.
3) s Fiatem to tedy nemá nic společného, jen to vyrobili v továrně, která už v té době patřila částečně fiatu. Z techniky tam není z fiata ani šroubek.

Tentokrát padla volba na sesterský Dodge Charger druhé, novodobé generace. Dle mého osobního vkusu je i hezčí jak druhá generace 300C.
Jedná se o verzi R/T, konkrétně R/T Max, což byla vůbec nejvyšší výbava. Motor samozřejmě legendární HEMI, 5,7 V8 (345 CUI) tentokráte už ve verzi s VCT (proměnné časování ventilů) a větším výkonem 375 HP.

Na první pohled klasický zástupce moderních amerických fullsize.
5místný sedan s pohonem zadních kol, motorem V8 a automatickou převodovkou..Vyrobeno v Kanadě, dovezeno letos z USA.

Druhá generace dua Chrysler 300/Dodge Charger, jehož prodej na americkém trhu začal na jaře 2011 je velkým faceliftem původní první generace vyráběné od roku 2004.
Využívá ještě posledních pár dílů pocházející z Mercedesů - jednak 5ti stupnovou převodovku W5A580 - kterou důvěrně znají krom majitelů některých modelů Chrysler, Dodge a Jeep i majitelé Mercedesů (ovšem po názvem MB 5G Tronic),vozů Maybach, Jaguarů a některých dalších aut a jednak část náprav.

Legendární motor HEMI.
Ten navazuje na slavné motory z 50. let a svoje označení dostal podle polokulového tvaru spalovacích komor.
Motor má tradiční rozvod OHV a využívá u zapalování dvou svíček na válec.
Další "vymožeností" tohoto motoru je systém MDS - tedy vypínání válců a nově VCT, proměnné časování ventilů.
Při jízdě ve městě nebo ustálenou rychlostí elektronika automaticky vypne přívod paliva pro 4 válce a rázem máte místo 5,7 V8 2,8 R4 :o)
Pokud je potřeba výkonu V8, elektronika během 0,04 s zareaguje a z vozu je zas plnohodnotný osmiválec.

Oproti první generaci, kterou jsem měl taky (300C) a jejíž recenze je zde rovněž byl upraven podvozek.
Co se týče zrychlení - 5,6 s je velmi slušný parametr a novější Chargery od roku 2015 s 8st převodovkou ZF ho mají ještě lepší (cca 5,1 až 5,3 s).
O točivém momentu 540 Nm si většina konkurence může nechat zdát a dosahuje tak čísel řady slabších dieslů.
Přitom motor z nákladáku - jak někteří HEMI říkají (ono to i sedí, poprvé byl použit v pickupech Dodge RAM) díky MDS nebaští překvapivě o tolik víc, ve srovnání s těmi luxusními německými uberwageny.
Když to srovnáme s přímou konkurencí z D3 - Audi A6 4,2 FSI bralo 10,9 průměr; BMW 550i s motorem 4,8 V8 bralo 11,1 L a MB E500 s 5,5 V8 11,4 L. A to jsou všechno rozměrově a často i hmotnostně menší (lehčí vozy) i ikdyž ve stjené třídě. Skutečně nic tragického na to, že HEMI je OHV a má větší objem.

Tvary karoserie prošly změnou, nový je celý předek a zadek, s agresivnější přední částí vozu, s klasickou maskou ve tvaru kříže Dodge, zde v černém provedení, chrom mají pouze slabší V6 Pentastar a základní verze R/T.
Nová je i zadní část s velkým křídlem, kompletně v LED a svítící celá zadní část, tj svítí i prostřední část víka kufru.
Zadní deflektor je vybavený dvojící chromovaných koncovek výfuku. Na střeše přibyla nezbytná modní anténka ala ploutev. Nově jsou dvířka nádrže ovládána elektricky a zcela chybí klasické víčko, konstrukce dvířek je taková, že víčko má v sobě. Takže už žádná víčka zamykaná klíčkem.
Zcela přepracován byl interiér s novým volantem, novou palubní deskou naklopenou směrem k řidiči, kvalitnějšími výplněmi dveří vč kůže (madla a část nad madly dveří), 8,4" obrazovka multimediálního systému UConnect, dekory z leštěného hliníku.

A dostáváme se k výbavě - moje další oblíbená kategorie neb zde ameriky pořád výrazně bodují. A tady je výbava doslova nabitá, protože tohle je ta nejlepší verze co se v USA prodávala.
10x airbag, ABS, ASR, BAS,TCS, ESC, Rain brake, duální automatická klimatice, adaptivní tempomat, 20" kovaná kola NICHE, el. ovl. kožená sedadla s vyhříváním vpředu i vzadu (řidičovo a spolujezdcovo stavitelné ve 12 směrech), vyhřívaný volant, kožená loketní opěrka, chromované kliky dvěří, palubní počítač zobrazující i informace o voze jako teplotu oleje, ATF v převodovce, chladící kapaliny, TPC, vnitřní teploměr, venkovní teploměr s varovním před námrazou, digitální kompas, denní svícení, LED zadní koncová světla, el. ovládaná boční okna, el. střešní okno, el. ovl. a vyhř. zrcátka - řidičivo s aut. stmíváním, vnitřní zpětné zrcátko s aut. stmíváním, deštový senzor, zadní parkovací asistent, parkovací kamera, forward collision alert, blind spot monitoring v zrcátkách, rear cross path detection, navigace Garmin, CD/DVD přehrávač+SD a USB vstup,BlueTooth; 8,4" dotykový displej Uconnect, 9 repro Alpine + subwoofer- (origo)audiosystém s 506W, el. stavitelný volant - výškově i podélně, + ovládání PP a audiostému na volantu, el. stavitelné pedály, chlazené a vyhřívané držáky na nápoje, odkládací schránky na co si vzpomenete (vč. brýlí). Bezklíčvý vstup, startování tlačítkem, automatické otevírání víka kufru po zmáčknutí tlařítka.

Navíc je vůz vybaven pamětí - lze si nastavit sedadlo řidiče, zrcátka, pedály, nastavení volantu a oblíbené rádiové stanice - to vše uložit do paměti - pro 2 řidiče.

Dále jde nastavit v palubním počítači a nastavení systému v rámci Uconnect sklopení zrcátek při couvání, posun sedadla vzad a volantu nahoru jako usnadnění vystupování, denní svícení, hill asisst atd.
Palubní počítač má zhruba 100 funkcí - vedle těchto personálních nastavení bežné funkce PP (prům. spotřeba, dojezd, počítadlo kilometrů, vnitřní teploměr,digit. kompas atd.; ukazatel závad, ovládání audiostému a navigačního systému atd.

Původní halogenové světlomety s žárovkami H11 nahrazeny konverzí s LED žárovkami, dálkové světlomety s žárovkami PIAA 9005. Provedeno předchodzím majitelem.

V neposlední řadě je třeba zmínit desing vozu, který nikdo nepřehlédne. Oproti luxusnějšímu a usedlejšímu 300C je Charger spíše sportovní dravec. Víc agresivní, víc sportovní, víc hranatý.


Na voze instalovány dražkované a děrované kotouče, mufflery Magnaflow.

Silné stránky

Výkon, zrychlení, výbava, vzhled, komfort a pohodlí - v autě prostě bydlíte. Místa je tady jako v žádném jiném autě, měřím 193 cm a když otevřu dveře dokořán, mam problém dosáhnout na madlo dveří bez natažení. Jinde sem nezažil.
Tohle není dopravní prostředek z bodu A do bodu B z kterého jste po pár kilometrech dřevění a jste rádi že máte jízdu za sebou, tady si jízdu užíváte.Pohodlí, komofrt, výbava.

Slabé stránky

Občas něco vrže, chtělo by to kůží ptaženou palubku jako má Lancia Thema nebo luxusnější verze Chrysleru 300. Stejně tak ventilované sedačky nebo head-up display by neškodily.


Servisuju stejně jako předchozí auta.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Veškerý servis zatím provádím osobně. Proběhla výměna oleje a filtru, olej Mopar 5W20, filtr FRAM, výměna žárovek dálkáčů PIAA Hyper Arros,žárovky mlhovek Samsung LED SMD, nový kabinový filtr, nerezové prahové lišty s vylisovaným nápisem Charger, KN cold air intke sání, vyčistění plastů interiéru, impregnace kůže, výměna 2 ks matic kol, osazení smyboly R/T a několik nálepek. V plánu je přestavba na LPG, jemný upgrade interiéru.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Soukromý majitel.

 

Novinky v recenzi

2.12.2019 13:55

nová hlavice voliče automatu Mopar T shifter

nová chromovaná kovová hlvice ala Charger a Challenger ze 70. let, s logem a nápisem Mopar

6.11.2019 14:34

nové zimní pneu

Nokian

19.10.2019 19:52

KN Cold air intake

dneska instalce KN Cold air intake, performace sání , lepší zvuk, + 12 HP


Další vozy značky Dodge



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:






Blesk.cz

4 tipy, jak ušetřit na internetu díky Tipli

4 tipy, jak ušetřit na internetu díky Tipli

Zajímá vás, jak nakoupit v oblíbeném e-shopu levněji než kdy dřív? Potřebujete se zorientovat v množství…

Koupili si místenky, přesto ve vlaku seděli na zemi. RegioJet si sype popel na hlavu: Mrzí nás to

Koupili si místenky, přesto ve vlaku seděli na zemi.…

Cestující na trase z Prahy do Košic čekal po nástupu do vlaku šok. Svá místa k sezení ve vlaku nenašli, sedačky…

 

iSport.cz

Prospal zpátky na ledě. Ve druhé lize debutoval dvěma body proti Číňanům

Prospal zpátky na ledě. Ve druhé lize debutoval…

Bývalý vynikající útočník a nyní trenér prvoligového Motoru Václav Prospal dnes po téměř šesti letech oslavil…

Jablonec táhne kvarteto pražských

Jablonec táhne kvarteto pražských "S"! Zůstanou…

Ztráta pěti bodů na druhou Plzeň, k tomu páteční možnost ve vzájemném zápase přidusit Mladou Boleslav a…

 

Reflex.cz

Babišova vajíčka: Česká legislativa zaspala v oblasti reprodukční medicíny o desítky let

Babišova vajíčka: Česká legislativa zaspala v…

Jedna žena po darování vajíček zemřela, jiná byla v ohrožení života a další budou mít doživotní následky. Proti…

Nahota a zločin: Opilý Rus v pražském bordelu a fotogalerie unikátních aktů z přelomu století

Nahota a zločin: Opilý Rus v pražském bordelu a…

Nový speciál Reflexu Procházky hříšnou Prahou by se klidně mohl jmenovat Jak se mordovalo za císaře pána? Čtenář…