Recenze

9 Majitel

Dodge Charger R/T Max

9.64 Uživatelé

Hodnoceno: 11× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Dodge Charger, foto 1 Dodge Charger, foto 2 Dodge Charger, foto 3 Dodge Charger, foto 4 Dodge Charger, foto 6 Dodge Charger, foto 7 Dodge Charger, foto 8 Dodge Charger, foto 10
Dodge Charger, foto 14 Dodge Charger, foto 17 Dodge Charger, foto 18 Dodge Charger, foto 19 Dodge Charger, foto 20 Dodge Charger, foto 21 Dodge Charger, foto 22 Dodge Charger, foto 23 Dodge Charger, foto 24 Dodge Charger, foto 25 Dodge Charger, foto 26 Dodge Charger, foto 27 Dodge Charger, foto 28 Dodge Charger, foto 29 Dodge Charger, foto 30 Dodge Charger, foto 31 Dodge Charger, foto 42 Dodge Charger, foto 43 Dodge Charger, foto 44 Dodge Charger, foto 45
 

Technické info

Přezdívka auta maxík Rok výroby 2012 Koupeno ojeté najeto [km]:204760 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 8 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 5654 výkon [kW]: 275 / 291 * kroutící moment [Nm]: 530 / 555 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 5.8 / 5.5 * maximální rychlost [km/h]: 275 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 20 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 12

Popis vozu

Po ročním fungování s dieslovým Jaguarem XF, které bylo sice až na výměnu 2 zámků bezproblémové, ovšem motor 3,0 V6 od PSA má doslova tragickou pověst (zadírání, problémy s DPF atd) a nechtělo se mi čekat až dojde řada i na mě, rozhodl sem se pro návrat k americkým sedanům a navázat na moje první tři auta, což byly v letech 2004-2012 Chryslery. Taktéž sem dorovnal skore Chrysler vs GM na 4:4.

Ted přijde jeden krátký odstavec o tom, jak si barik plivající na FCA koupil výrobek FCA - takže pár detailů:
1) tohle je ještě papírově výrobek Chrysler Group LLC
2) vyvinuto DaimlerChrysler a dotaženo Cerberusem už v roce 2009 před příchodem fiatu, fiat jen pozdržel rozjezd sériové výroby.
3) s Fiatem to tedy nemá nic společného, jen to vyrobili v továrně, která už v té době patřila částečně fiatu. Z techniky tam není z fiata ani šroubek.

Tentokrát padla volba na sesterský Dodge Charger druhé, novodobé generace. Dle mého osobního vkusu je i hezčí jak druhá generace 300C.
Jedná se o verzi R/T, konkrétně R/T Max, což byla vůbec nejvyšší výbava. Motor samozřejmě legendární HEMI, 5,7 V8 (345 CUI) tentokráte už ve verzi s VCT (proměnné časování ventilů) a větším výkonem 375 HP. Barva Tungsten metallic.

Na první pohled klasický zástupce moderních amerických fullsize.
5místný sedan s pohonem zadních kol, motorem V8 a automatickou převodovkou..Vyrobeno v Kanadě, dovezeno letos z USA.

Druhá generace dua Chrysler 300/Dodge Charger, jehož prodej na americkém trhu začal na jaře 2011 je velkým faceliftem původní první generace vyráběné od roku 2004.
Využívá ještě posledních pár dílů pocházející z Mercedesů - jednak 5ti stupnovou převodovku W5A580 - kterou důvěrně znají krom majitelů některých modelů Chrysler, Dodge a Jeep i majitelé Mercedesů (ovšem po názvem MB 5G Tronic),vozů Maybach, Jaguarů a některých dalších aut a jednak část náprav.

Legendární motor HEMI.
Ten navazuje na slavné motory z 50. let a svoje označení dostal podle polokulového tvaru spalovacích komor.
Motor má tradiční rozvod OHV a využívá u zapalování dvou svíček na válec.
Další "vymožeností" tohoto motoru je systém MDS - tedy vypínání válců a nově VCT, proměnné časování ventilů.
Při jízdě ve městě nebo ustálenou rychlostí elektronika automaticky vypne přívod paliva pro 4 válce a rázem máte místo 5,7 V8 2,8 R4 :o)
Pokud je potřeba výkonu V8, elektronika během 0,04 s zareaguje a z vozu je zas plnohodnotný osmiválec.

Oproti první generaci, kterou jsem měl taky (300C) a jejíž recenze je zde rovněž byl upraven podvozek.
Co se týče zrychlení - 5,6 s je velmi slušný parametr a novější Chargery od roku 2015 s 8st převodovkou ZF ho mají ještě lepší (cca 5,1 až 5,3 s).
O točivém momentu 540 Nm si většina konkurence může nechat zdát a dosahuje tak čísel řady slabších dieslů.
Přitom motor z nákladáku - jak někteří HEMI říkají (ono to i sedí, poprvé byl použit v pickupech Dodge RAM) díky MDS nebaští překvapivě o tolik víc, ve srovnání s těmi luxusními německými uberwageny.
Když to srovnáme s přímou konkurencí z D3 - Audi A6 4,2 FSI bralo 10,9 průměr; BMW 550i s motorem 4,8 V8 bralo 11,1 L a MB E500 s 5,5 V8 11,4 L. A to jsou všechno rozměrově a často i hmotnostně menší (lehčí vozy) i ikdyž ve stjené třídě. Skutečně nic tragického na to, že HEMI je OHV a má větší objem.

Tvary karoserie prošly změnou, nový je celý předek a zadek, s agresivnější přední částí vozu, s klasickou maskou ve tvaru kříže Dodge, zde v černém provedení, chrom mají pouze slabší V6 Pentastar a základní verze R/T.
Nová je i zadní část s velkým křídlem, kompletně v LED a svítící celá zadní část, tj svítí i prostřední část víka kufru.
Zadní deflektor je vybavený dvojící chromovaných koncovek výfuku. Na střeše přibyla nezbytná modní anténka ala ploutev. Nově jsou dvířka nádrže ovládána elektricky a zcela chybí klasické víčko, konstrukce dvířek je taková, že víčko má v sobě. Takže už žádná víčka zamykaná klíčkem.
Zcela přepracován byl interiér s novým volantem, novou palubní deskou naklopenou směrem k řidiči, kvalitnějšími výplněmi dveří vč kůže (madla a část nad madly dveří), 8,4" obrazovka multimediálního systému UConnect, dekory z leštěného hliníku.

A dostáváme se k výbavě - moje další oblíbená kategorie neb zde ameriky pořád výrazně bodují. A tady je výbava doslova nabitá, protože tohle je ta nejlepší verze co se v USA prodávala.
10x airbag, ABS, ASR, BAS,TCS, ESC, Rain brake, duální automatická klimatice, adaptivní tempomat, 20" originální kola SRT, el. ovl. kožená sedadla (NAPPA Poltrona Frau Foligno) s vyhříváním vpředu i vzadu, ventilovaná vpředu (řidičovo a spolujezdcovo stavitelné ve 12 směrech), vyhřívaný volant, kožená loketní opěrka, chromované kliky dvěří, kožené pdručky dveří, kůže od Poltrona Frau, palubní počítač zobrazující i informace o voze jako teplotu oleje, ATF v převodovce, chladící kapaliny, TPC, vnitřní teploměr, venkovní teploměr s varovním před námrazou, digitální kompas, denní svícení, LED zadní koncová světla, el. ovládaná boční okna, el. střešní okno, el. ovl. a vyhř. zrcátka - řidičivo s aut. stmíváním, vnitřní zpětné zrcátko s aut. stmíváním, deštový senzor, zadní parkovací asistent, parkovací kamera, forward collision alert, blind spot monitoring v zrcátkách, rear cross path detection, navigace Garmin, CD/DVD přehrávač+SD a USB vstup,BlueTooth; 8,4" dotykový displej Uconnect, 9 repro Alpine + subwoofer- (origo)audiosystém s 506W, el. stavitelný volant - výškově i podélně, + ovládání PP a audiostému na volantu, el. stavitelné pedály, chlazené a vyhřívané držáky na nápoje, odkládací schránky na co si vzpomenete (vč. brýlí). Bezklíčový vstup, startování tlačítkem, automatické otevírání víka kufru po zmáčknutí tlačítka.

Navíc je vůz vybaven pamětí - lze si nastavit sedadlo řidiče, zrcátka, pedály, nastavení volantu a oblíbené rádiové stanice - to vše uložit do paměti - pro 2 řidiče.

Dále jde nastavit v palubním počítači a nastavení systému v rámci Uconnect sklopení zrcátek při couvání, posun sedadla vzad a volantu nahoru jako usnadnění vystupování, denní svícení, hill asisst atd.
Palubní počítač má zhruba 100 funkcí - vedle těchto personálních nastavení bežné funkce PP (prům. spotřeba, dojezd, počítadlo kilometrů, vnitřní teploměr,digit. kompas atd.; ukazatel závad, ovládání audiostému a navigačního systému atd.

Původní halogenové světlomety s žárovkami H11 nahrazeny konverzí s LED žárovkami, dálkové světlomety s žárovkami PIAA 9005. Provedeno předchozím majitelem.

V neposlední řadě je třeba zmínit desing vozu, který nikdo nepřehlédne. Oproti luxusnějšímu a usedlejšímu 300C je Charger spíše sportovní dravec. Víc agresivní, víc sportovní, víc hranatý.


Na voze instalovány mufflery Magnaflow.

Silné stránky

Výkon, zrychlení, výbava, vzhled, komfort a pohodlí - v autě prostě bydlíte. Místa je tady jako v žádném jiném autě, měřím 193 cm a když otevřu dveře dokořán, mam problém dosáhnout na madlo dveří bez natažení. Jinde sem nezažil.
Tohle není dopravní prostředek z bodu A do bodu B z kterého jste po pár kilometrech dřevění a jste rádi že máte jízdu za sebou, tady si jízdu užíváte.Pohodlí, komofrt, výbava.

Slabé stránky

Občas něco vrže, chtělo by to kůží ptaženou palubku jako má Lancia Thema nebo luxusnější verze Chrysleru 300. Stejně tak head-up display by neškodil.


Servisuju stejně jako předchozí auta.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Veškerý servis provádím bud osobně nebo větší věci u kamarádů.
Proběhla výměna oleje a filtru, olej Mopar 5W20, filtr FRAM, výměna žárovek dálkáčů PIAA Hyper Arros,žárovky mlhovek Samsung LED SMD, nový kabinový filtr, nerezové prahové lišty s vylisovaným nápisem Charger, KN cold air intake sání, vyčistění plastů interiéru, impregnace kůže, výměna 2 ks matic kol, osazení smyboly R/T a několik nálepek. Výměna ATF+ filtru+těsnění, antifreeze a paken ruční brzdy. Instalace LPG. Upgrade interiéru. Upgrade systému U Connect vč. SRT menu.
V plánu přední nárazník z verze SRT8.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Soukromý majitel.

 

Novinky v recenzi

29.9.2024 15:45

Nové zadní kotouče a destičky

Kotouče Textar, destičky Raybestos, práce osobně.

17.9.2024 15:11

Výročí - Dneska 5 let od koupě

Dneska je to přesně 5 let, co sem koupil Charger.

27.7.2024 22:32

Počtvrté s Chargerem na Howlingu

účast i spanilka pěkná, horko se dalo přežít

29.6.2024 13:38

Servis přední nápravy

nové uložení tlumičů, vé tlumiče KYB , nové horní a prostřední ramena Lemforder, nové uložení tyče stabilizátorů, nové Balljoint . Zbytek byl dělán minule, takže kompletně nová přední náprava

11.5.2024 23:35

20 let s amerikami po Česku

tento týden velká oslava - 20 let co jezdím s amerikami . Přes 130 tis km najeto se všemi amerikami co sem měl

2.5.2024 08:34

Výměna čidla tlaku oleje

čidlo přestalo fungovat a hlásilo to závada a svítila kontrolka, nové čidlo Mopar, práce - osobně. Klínák dolů, altík ven, vyměnit čidlo a celé to složit

21.4.2024 18:55

18 Jarní Bublání

po 18té v Jizbicích a po čtvrté s Chargerem. Tentokrát mizerné počasí stejně jako v roce 2016, ale fajn pokec s kamarády a pěkná spanilka






26.2.2024 09:47

50 000 kilometrů

s Chargerem, zároven 60 000 km s motory HEMI a 80 000 km s motory V8 obecně

27.1.2024 17:06

Výměna oleje

olej Mopar 5W20, filtr Mahle, práce osobně :)

19.12.2023 11:01

nové vzpěry kapoty

staré už nedržely, takže zakoupeny nové. Práce - osobně :)

16.11.2023 21:44

Zimní servis

nová hadice topení, nová hadice od chladiče k termostatu, nový chladič. Hadice odešly věkem a praskly a chladič začal drobně téct

23.10.2023 19:52

Nové svíčky

výměna svíček, nové Champion Iridium, práce osobně.

4.6.2023 16:22

Výměna oleje v motoru

olej Mopar Maxpro 5W20, filtr Mahle, práce osobně :)

25.4.2023 10:10

Potřetí Jizbice aneb 18. První jarní bublání

o víkendu sme s Chargerem dali potřetí Jizbice (2021-2023) , čímž sem vyrovnal účast se Stratusem a 300C (oboje taktéž 3x). Tentorkát obrovská účast 480 aut a minimálně 1200 lidí včetně těch co přišli z okolních vesnicic nebo přijeli na čumendu evropskými auty. Další stovky lidí po trase spanilky

Takže pak že věteráni a velkoobjemové motory nefrčí.... každým rokem jezdí těch aut víc a víc.

12.2.2023 16:20

Nové přední brzdy

Výměna kotoučů a destiček vpředu, Raybestos, promazání vodích tyček. Práce - osobně

17.1.2023 12:56

Výměna ATF a filtru v automatu

ATF Mopar ATF+4, nový filtr a těsnění vany

23.10.2022 16:17

Výměna oleje

olej Mopar MaxPro 5w20, filtr KN, práce - osobně :)

19.8.2022 14:20

Výměna náplně v diferenciálu

Millers CRX LS 75W140 NT+ ; práce osobně

18.8.2022 21:06

Servis podvozku

nová spodní ramena přední nápravy, nové čepy řízení, nové tyčky a gumy stabilizátorů

20.1.2022 11:20

Nové zadní pneu

nové pneu na SRT diky - Zimní Kumho

1.1.2022 10:56

Silvestrovský servis

výměna oleje v Motoru (Mopar 5W20), filtru (KN) a výpustního šroubu. Nový kabinový filtr. Umytí a naleštění vozu (Meguiars)

23.10.2021 17:47

Výměna žárovek a stěračů

aneb příprava na zimu.

17.9.2021 15:09

Výročí - dnes 2 roky od zakoupení

Dneska výročí, 2 roky co sem koupil Charger

26.7.2021 10:45

Další sraz

v sobotu sem byl s Chargerem na dalším srazu - Howling American cars and bikes u Staré boleslavi

6.6.2021 19:53

První sraz s Chargerem

v sobotu První letní bublání - Jizbice pod Blaníkem

2.5.2021 18:41

Výměna oleje v motoru

olej Mopar MaxPro 5W20, filtr K&N

29.4.2021 11:36

Překonání Camara V

Dnes sem s Chargerem překonal to, co sem najel s Camarem V. Čím se Charger stal autem, s kterým sem najel nejvíce ze všech aut.
Takže aktuální pořadí podle mnou najetých km od toho co sem najel nejvíc je: Charger, Camaro V,Sebring, Stratus, CTS, Alero, Smart ForTwo, 300C, XF, XJ Super V8, Camaro IV, 650i, RR Silver Spirit a Caliber.

10.4.2021 20:55

Geometrie

nastavení sbíhavosti a odklonu hotovo.

2.4.2021 18:45

Nové disky z SRT8

instalace nových disků z vrcholného modelu SRT8

22.3.2021 10:17

Překonání Sebringu

Dnes sem s Chargerem překonal to, co sem najel se Sebringem. Takže aktuální pořadí podle mnou najetých km od toho co sem najel nejvíc je: Camaro V,Charger, Sebring, Stratus, CTS, Alero, Smart ForTwo, 300C, XF, XJ Super V8, Camaro IV, 650i, RR Silver Spirit a Caliber.

7.3.2021 23:05

STK

hotová, revize LPG hotová a můžu zas drandit dál :)

26.2.2021 10:39

Překonání Stratuse

Dnes sem s Chargerem překonal to, co sem najel se Stratusem. Takže aktuální pořadí podle mnou najetých km od toho co sem najel nejvíc je: Camaro V,Sebring, Charger, Stratus, CTS, Alero, Smart ForTwo, 300C, XF, XJ Super V8, Camaro IV, 650i, RR Silver Spirit a Caliber.

8.1.2021 00:13

Překonání Alera

Dnes sem s Chargerem překonal to, co sem najel s Alerem. Takže aktuální pořadí podle mnou najetých km od toho co sem najel nejvíc je: Camaro V,Sebring, Stratus, CTS,Charger, Alero, Smart ForTwo, 300C, XF, XJ Super V8, Camaro IV, 650i, RR Silver Spirit a Caliber.

2.11.2020 00:54

Překonání 300C

Dnes sem s Chargerem překonal to, co sem najel s 300C. Takže aktuální pořadí podle mnou najetých km od toho co sem najel nejvíc je: Camaro V,Sebring, Stratus, CTS,Alero, Smart ForTwo, Charger, 300C, XF, XJ Super V8, Camaro IV, 650i a Caliber

17.9.2020 14:45

Výročí

dneska 1 rok od koupě

29.8.2020 16:15

Výměna oleje

olej Mopar Maxpro 5W20, filtr Fram, práce osobně.

21.8.2020 11:13

Odvzudšnění brzd a update SW Uconnect

odvzdušnění brzd, nová brzdovka, update SW rádia a navigace Garmin

14.8.2020 12:28

SRT performance menu

Instalováno performance menu do nabídky rádia UConnect 8,4, jedná se o o menu z vrcholného modleu SRT8. Ukazuje tlak oleje, teplotu oleje, teplotu převodovky, zrychlení z 0-60 mph, přetížení G, zařazený rychlostní stupen, úhel natočení kol, přetížení v zatáčkách, výkon motoru na který vůz aktuálně jede i točivý moment atd + nová verze navigace Garmin

10.8.2020 11:38

Upgrade Interiéru z chrysleru 300C Luxury series/Lancia Thema Executive

ventilované a vyhřívané sedačky čalouněné kůží Nappa od fa Poltrona fra, stejně tak loketní opěrka a područky dveří. Panel ovládání oken v bílé barvě pro každé dveře, dřevený kryt držáku nápojů, nové vyhřívané/chglazené držáky nápojů.

17.7.2020 13:18

Letní servis

výměna Antifreeze - Mopar 5years/250 000 km Coolant, výměna atf a filtru - Mopar ATF+4, filtr a těsnění Meyle, seřízení ruční brzy a nové pakny Raybestos

12.5.2020 13:51

Další rekord

81 litrů za 769,- Kč :)

12.5.2020 13:49

Další rekord

81 litrů za 769 Kč :)

4.4.2020 17:55

Nejlevnější tankování v historii

76,55 litru za 811 Kč. :) LPG rulezzz

8.3.2020 21:55

Ugrade interiéru

chrom doplňky výdechů ventilace, kolem klik, středové konzole a kolem voliče automatu. Hand made by American Car craft,made in usa, pravá chromovaná ocel, žádný plast...

22.2.2020 22:17

Nejlevnější tankování v historii

81,6 litru za 1016 Kč :)

14.1.2020 20:54

LPG

Instalace LPG systému se sekvencí LPGTech, reduktor na 450 HP, vstřikovače Alex Barracuda

14.1.2020 20:51

Výměna svíček

nové svíčky Champion

2.12.2019 13:55

nová hlavice voliče automatu Mopar T shifter

nová chromovaná kovová hlvice ala Charger a Challenger ze 70. let, s logem a nápisem Mopar

6.11.2019 14:34

nové zimní pneu

Nokian

19.10.2019 19:52

KN Cold air intake

dneska instalce KN Cold air intake, performace sání , lepší zvuk, + 12 HP


Přidat názorDiskuse: Dodge Charger R/T Max

Další vozy značky Dodge



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…