Oldsmobile Alero (2000)
16.4.2013Po prodeji 300C sem neměl žádnou ameriku a tak se mi začlo stýskat a hledal sem něco jednoduhého, levného na srazy a na cesty jak se říká kolem komína.…
Oldsmobile Alero (Barrichello)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Barrichello 14.04.14 09:42
« Re: Svět je trojrozměrný
A starou televizi, bednu do toho dam taky. Zrovna sem jí o víkendu vezl na sběrný dvůr. Úplně v pohodě se vejde na zadní sedačky...
A nic jinýho já vozit nepotřebuju, jak říkám pračku mi Přiveze PPL či toptrans, a dnešní kombinovaný ledničky se nevejdou ani do kombíku a SUV, leda do dodávky, bo maj se škatulí cca 2 metry na dýlku.
A nic jinýho mě nenapdá co bych vozil.
Takže sedan opět naprosto dostačující.
Edit: dnes sem v tom odvezl i matraci do postele. Prostě sedan je super. -
Barrichello 10.05.13 14:24
« Re: Re: Re: Jag
No náklady na servis nejsou zrovna jako u Fabie, to je jasné, ale běžné díly zas tkaový majlant nestojí. Pak už je to o tom jak šikovného mechanika máš.
Jo ale ty tvary sou nadčasové a tradiční. Zastralost jak v čem, v použití materiálu, ve výkoech a spotřebě určitě ne. To auto je hodně moderní a klame tělem.
Trošku azstaralejší byl infoentertaiment a absence některých nejnvoěších fičurek v interiéru.
Ale to základní tam je, k dokonalosti tomu chybí jen větrané sedačky (až od 08) a modernější budíky a navigace.
Jinak tomu nic nechybí podle mého vkusu. Naopak ta palubka je naprosto nádherná. Já mam dřevo moc rád. -
wolff 10.05.13 14:08
« Re: Re: Jag
Blbý auto jako takový to jistě není...
Ale myslím, že to není žádná legrace tohle auto servisovat... a hlavně.. když se podíváš na Jag stejné kategorie ale o dvě dekády starší, bude to velmi podobné auto...
Tohle mi vadí...
Zastaralost maskuje tradicností...
Jinak v celku vzato to jistě špatné auto není a svezení bude jistě dobré..., ale to se jaksi očekává, u toho Alera je dobré svezení... ale nikdo, kdo to auto nezná by to třeba i nečekal...
-
Barrichello 10.05.13 13:50
« Re: Jag
Ok.
Já mam angilcký auta ráda, americký a naglický mam nejradši.
Mají svojí duši a nezaměnitelný styl.
Druhej bod předjdu, to je individuální.
Nic mi neříká - no mě zas říká o hodně víc než německí prémie. Není tak bohatá výbava, ale zas to má charakter.
Na indy sis odpověděl sám, s tím že je to blbý auto ale nesouhlasím. -
wolff 10.05.13 10:39
« Alero
Tak, když pominu blbé kecy o entry modelu z jedné strany a blbé kecy o tom, že je i Polo lepší z druhé strany, tak jen konstatuju, že se mi Alero vždycky líbilo, měl sem s ním možnost jezdit v Americe v roce 2002 - 3, a bylo to příjemné (velmi) povožení...
Osobně bych raději Auroru (pro tu mám slabost), ale i tohle je dobré...
Jo, mě se to líbí (rozhodně víc, než ten Jaguar).
:yes: -
Barrichello 10.05.13 08:27
« Re: Re: Re: Re: No co si budem povídat
Nic není jednotvárné.
Ale provnávat se dá.
Evropa tu spotřebu vždycky doháněla budto snížením objemu, použtím věcí typu dvojspojka, protože když sme u té zminované Panamery tak dvojpojka žere výrazně méně než manuál.
Ale pokud postaví evropa i USA stejné motory co se týče objemu, dejme tomu 5ti litr o výkonu 500 Hp plus mínus autobus, s HDM převodovkou a ve zhruba stejně těžkých autech, bývá ten rozdíl max. půl litr. Někdy ve prospěch EU, jindy ve prospěch USA.
Ale rozídly opravdu minimální.
Hodně už se to srovnalo za poslední roky
-
Parda71 (BMWfans) 09.05.13 22:36
« Re: Re: Re: No co si budem povídat
Tak 1.4 16V VW motor jsem jel a úplně v klidu. Sice holobyt, ale pokud někdo potřeboval velké auto za (tehda) malé peníze tak ok, směšná musela být Octavii 1.4 44kw staré OHV od Škodovky >:D To mělo nějak kolem 20 sekund na sto, to už fakt bylo moc >:D
Taky bych brzdy neřešil. Třeba ty motory v Octě, které měly bubny, v brzdné dráze v ničem nezaostávaly za GIV, který měl z důvodu image vždy kotouče.
Ohledně té spotřeby jen opakuješ, co jsem napsal. 9,4 odpovídá, ale pro typického Čecha to je moc, každý chce jezdit levně. My taky vždy měly velké motory doma s automaty a každý si klepal na čelo. A plyn není vždy řešení, to snad víš.
Co se týká spotřeby velkých motorů EU vs. USA. Tady nemám naježděno, takže nekomentuju, ale pochybuju, že to je tak jednotvárné jak říkáš ;-) -
Parda71 (BMWfans) 09.05.13 21:15
« Re: No co si budem povídat
Tak mám to kvůli tebe přepsat na reálně vysněný poklad? Nebo si myslíš, že o E36 v naftě v noc sním? Auta snů mám v profilu. Až budou recenzi, tak to bude paráda.
A co se týká Baríka, tak já nikdy neřekl, že vybral špatně (v rámci jeho vkusu), jen jsem si rýpnul a už se to veze. Ale to s Baríkem praktikujem sem tam už nějakou tu dobu, tak to musíš brát trochu s rezervou ;-) -
Barrichello 08.05.13 20:47
« Re: Re: No co si budem povídat
Ona byla taky ještě 1,4ka benzín, tomu se přezdívá spolu s SDI "Mladoboleslavská strela".
To předjede pomalu i Hindustan Ambassador >:D >:D >:D
Stratus sem měl, bubny tam byly pouze pro USA v základní verzi. Si měl kámoš koupit EU verzi, tam byly kotouče.
Ono jde taky o průmět kotoučů, jejich kvalitu vč. destiček.
Ale to u ojetin nebudeme porovnávat, tam si může dát každej co chce.
Tady je zas výhoda že je tu automat, pro ty co nemaj rádi fofrklacek jako já.
Všechno má svoje výhody.
Kdo potřebuje stěhovat půl domácnosti, halt si koupí Avii nebo Oktávku v kombajnu.
9,4 hodně není se 4st. automatem je to naprosto adekvátní spotřeba na ten obsah a výkon.
Komu se to zdá moc, dal si to na plyn.
Kod potřebuje jezdit za 4 na sto, může si koupit Smart nebo jezdit busem - to ušetří nejvíc.
Tady furt někdo řeší co žere o půl litru méně nebo ne.....NO COMMENT.
Poslední odstavec je holá pravda.
5,7 V8 HEMI žere méně jak Panamera V8 v manuálu a milion podobnej příkladů.
Panamera je lehčí, abys zas neměl hlody o rozdílné váze aut.
-
Barrichello 08.05.13 20:36
« Re: Re: Nedivím se, že značka skončila
Já nikdy netvrdil že americký interiéry 90 .let byly krásný, pokud chceš hezkej interiér u ameriky tak 50-80. léta a potom až tak káry od roku 2008....
To mezitím je plasták, více či méně povedenej, ale plasták. Prostě GM, Ford a Mercedes (od roku 98 dikotval vývoj u Chryslera Mercedes) šetřily kde mohly, taky se jim to ale vymstilo.
Ovšem evropa je na tom podobně, jestli považuješ základní interiér jedničkový Fabie, Oktávie atd za nějakou nádheru, tak proti gustu....Ale je to podobnej hegeš, akorát je v černý barě. Materiály sou tvrdý jak prkno, a plasty tam kde není vidět si ošmirgluješ ruku a speciálně volanty sou totální tragédie. Zejména jejich středové kryty, tedy kryty airbagů.
Evropa je širokej pojem - to že měl jaguar nebo bmw za 3 mega krásnej interiér neznamená, že plečka za 200 tisíc neměla totálně tragickej interiér na bli*í. -
Barrichello 08.05.13 20:27
« Re: Re: No co si budem povídat
Já tu od začátku tvrdil že je to americká Felicie/Fabie, entry model. Tedy ten nejlevnější Oldsmobile co šel koupit.
Nedělám tu z toho nějakou hvězdu a nepřekonatelný stroj, píšu že tak jak to je mi to stačí.
Pocit nutně to s něčím srovnávat co se týče EU produkce měl Parda, tak sem mu jen kývl na jeho hru a to srovnání mu převedl.
Co dostal v základu us zákazník a co dostal ten český, potažmo evropský.
Mě osobně z toho vychází že us zákazník toho dostal víc, pokud to někdo nechce vidět, tak je to jeho problém.
Ale švihadla, bubnový brzdy, absenci klimy, tempomatu, málo místa vzadu a motor 1,6 co žere o litr méně než 2,4 teda za výhody ani luxus nepovažuju.
Pokud někdo jo, má trochu zvrácený a pomotaný hodnoty, ale to je jeho boj >:D
Každopádně mě těší, že americká plečka za 5,50 vzbuje takový emoce a vášně.
Většinou když se někomu něco nelíbí drží pusu nebo max napíše že se mu to nelíbí a tečka.
A nesnaží se tu mermocí dokazovat jak je evropa na výši a jak musí být někdo idiot, že si takovou káru koupil.
Až bude 150 konová oktávka nebo Astra, Fokus atd. v automatu, s klimou a v el. stát co mě stálo tohle tak může kodkoliv přijít, pokecáme co je lepší.
Do tý doby je pro mě lepší Alero.
Jako bonus to je Oldsmobile což je moje oblíbená značka už někdy od 15ti. Tohle jako celek mi pro nákup Alera bohatě stačí. -
AnGeor 08.05.13 15:39
« Re: No co si budem povídat
Ja se nesnazim te kritizovat, ale co jsem cetl tak Barrichello tady nepsal nic o tom, ze tohle auto ma na to, aby s nim vyhral nejakou soutez krasy. Ma to jako auto kolem komina a za ty penize mu to proste stalo poridit.
Nechci te chytat za slovo, ale cist umim : "Zdravím, i já přidávám svůj vysněný poklad, BMW 325 TDS" je prvni veta tve recenze. Taky mi bylo 18 a taky jsem si koupil v te dobe auto, po kterem jsem touzil ;) Ale nebyl to poklad a uz vubec ne vysneny. Ja jsem od mala snil o Lambu :-) -
Parda71 (BMWfans) 08.05.13 00:08
« Re: No co si budem povídat
Už jen zkrátka, nemám čas si tady s tebou vypisovat elaboráty. Ohledně té 1.6 jsem napsal především 74kw, tzn. že i 55kw verze existovala a to samozřejmě vím (kamarád jí měl), ale byla to okrajová verze prodávána pár let. Gro benzínových motorů OI tvořila v drtivé většině 1.6 74kw a po faceliftu 75kw, abys to měl komplet a nenařkl mě, že v tom nemám jasno.
Bubny v té době opravdu nevadily. Auto to je lehké a váha je především na předku. A ano, když má amerika bubny vzadu tak to je špatně. Např. jeden soused měl Chrysler Stratus taky tuším 1999 a bubny to mělo. A Stratus mi přijde větší a rozhodně těžší auto. Nebo dnešní Kia Picanto, prcek a má 4x kotouč vždy. K čemu? Když srovnávali v Auto Bildu brzdnou dráhu tak dřív zabrzdili i konkurenti s bubny. Ale shodneme se, že to vypadá blbě a třeba OI TDI 66kw dokázala jet hodně dobře a tam ty bubny nemusely stačit.
Co se týká kufru. Bavíš mě. To znamená, že když ty nepotřebuješ velký kufr a kupuješ si sedany (mám to podobně), tak to není výhoda? >:D To snad ne.
Co se týká spotřeby, tak 9,4 je hodně a nesnaž se to okecat. Já neříkám, že to je hodně na typ motoru a převodovku, to odpovídá, ale jen se ti snažím vysvětlit, že kvůli tomu a spoustě dalších věcí je Alero silně nepoužitelné auto v Evropě a v podstatě ho docení pouze lidé jako jsi ty. O tom to celé je, já si pouze rýpl do vzhledu a ty ses toho chytl.
Poslední odstavec beru jen jako tvůj výblitek, který si určitě nemyslel vážně. A pokud narážíš na neúspornost evropských velkým motorů, tak to ti odpovím velice stručně: BMW 745i E65 ;-)