Recenze

9 Majitel

Mini 3 door Cooper

9.58 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mini 3 door, foto 1 Mini 3 door, foto 2 Mini 3 door, foto 3 Mini 3 door, foto 4 Mini 3 door, foto 5 Mini 3 door, foto 6 Mini 3 door, foto 7 Mini 3 door, foto 8
Mini 3 door, foto 9 Mini 3 door, foto 10 Mini 3 door, foto 11 Mini 3 door, foto 12 Mini 3 door, foto 13 Mini 3 door, foto 14 Mini 3 door, foto 15 Mini 3 door, foto 16 Mini 3 door, foto 17
 

Technické info

Přezdívka auta Knedlík Rok výroby 2013 Koupeno ojeté najeto [km]:118879 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 90 kroutící moment [Nm]: 160 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.1 maximální rychlost [km/h]: 203 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 160 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.4

Popis vozu

Vždycky se mi líbilo Mini. Už jako malému dítěti, když sem no náhodou někdy po revoluci viděl na silnici nebo pročítaje tátovy dobové Auto Motor und Sport, ze 70. let. Jednalo se samozřejmě o klasické Mini, z pera geinálního britského inženýra, Sira Alexandra Arnolda Constantina Issigonise. Že to nenízní moc bitsky? Inu Alex se narodil v řecké Smyrně.
Vždycky mi otec vyprávěl, jak Issigonis poustupoval při konstrukci vozu a jak geniální a přitom velmi promyšlený to byl počin. Autu sme říkali "Knedlík" - podle tvaru patky šišky houskového knedlíku, které autíčko velmi připomíná.
To byla samozřejmě klasika, která je už dneska vetereránem, já sem hledal rezervní auto na daily jako střídačku k Chargeru , na což se veterán příliš nehodí, hlavně na zimní provoz a druhak - klasické Mini není zrovna pro dlouhány jako sem já.
Naštěstí se mi líbí i novodobé Mini, které přišlo v roce 2000 pod taktovkou BMW, v době kdy BMW, horečně nakupovalo v Británii - koupilo celý Rover Group (ale i značku Rolls Royce) , z kterého si ale nechal po velmi krátké době pouze MINI (samozřejmě myšlen Rover Group).
Proto když se naskytla koupě zachovalého kousku druhé generace R56, z posledního roku výroby - neváhal sem ani minutu. Mini je v barvě Pepper white a navíc jako málokteré Mini je bez tunning doplnků (kterých jde jak origo, tak aftermarket pořídit na Mini opravdu nepřeberné množství).

Mini Cooper R56, tedy druhá generace novodobého Mini se začal vyrábět v roce 2006 jako nástupce první generace R50/R52 a R53 v britské závodě Oxford (Cowley). Tedy - ona vlastně probíhala hned ve třech britských závodech. V motorárně Hams Hall nedaleko Birminghamu mu technici pod kapotu namontovali některou z pohonných jednotek, které pocházejí z dílen mateřského bavorského podniku BMW Group. O 135 km odtud jižním směrem, v lisovně ve Swindonu, jej technici vyšperkovali kapotou, dveřmi, bočními plechy a zadními díly karoserie. Celý proces výroby se pak uzavíral ve výše zmíněné továrně v Oxfordu, kde Mini Cooper dostal fungl nový lak, byl kompletně smontovaný a nakonec otestovaný.
Základ byla oholená verze One, následoval Cooper a vrcholem byl Cooper S. Později přibyla ještě nadupaná verze John Cooper Works.
Rozměry vozu 3723x1683x1407, objem zavazadlového prostoru 160/680 L, pohotovostní hmotnost 1150 kg. Objem nádrže 40 L.
Tvary jsou evolucí první generace. Vozu dominuje typický chromovaný grille Mini, známý už od první generace a kryty vnějších zpětných zrcátek uchycených na stopkách v blatníku. Elegantní silueta zůstala zachována stejně jako typické krátké převisy. Novinky se dotkly přídě, která je ještě zaoblenější a je vybavena světlomety elipsoidního tvaru s blinkry integrovanými dovnitř. Nově již světla nejsou zabudovanou součástí kapoty. Také zadní světla jsou poněkud větší. Tvrději naladěný podvozek společně s koly, která konstruktéři umístili v maximální možné míře do rohů vozidla, to vše propůjčuje Mini Cooperu unikátní jízdní vlastnosti. Vůz má nízký moment setrvačnosti a udržuje si dokonalý kontakt s vozovkou.Přední odpružení automobilu systémem McPherson, zadní zavěšení kol je řešeno poněkud netradičně, na svojou třídu netypicky vyspělým systémem multi-link. Také tuhost karoserie je dvakrát až třikrát vyšší, než jak je tomu běžným zvykem u vozů téže třídy. To zajišťuje zvýšenou bezpečnost automobilu, což patří v dané třídě mezi výjimky.
Nechybí výborná odezva přesného a citlivého řízení ani adekvátní a svižné reakce volantu při průjezdu zatáčkami. Kdo miluje motokáry, adrenalin a požitek z jízdy, přijde si na své.

Zadní části domuní výklopené dveře s vyhřívaným zadním oknem, intergrovaným třetím brzdovým světlem, doplněným stěračem a ostřikovačem, chromovaná lišta nad rámečkem RZ ukývající osvětlení RZ a sdružená svítilna v zadním nárazníku s mlhovkou a couvačkami.
Vůz byl obut do příplatkových 16" origo ALU Mini s pneu Michelin 195/55R16.
Je poháněn atmosferickou verzí motoru Prince 1,6 R4 , pocházejích z vývoje PSA/BMW (první generace měla 1,6 z vývoje Rover/Chrysler)
Motor má výkon 122 HP, má rozvod DOHC řetězem , vrtání 77 mm, zdvih 85,8 mm, komprese 11,0, čtyři ventily/válec, točivý moment 160 Nm při 4250 ot/min. V mém kuse motor je spražen se šesti stupnovou automatikou Aisin.
Nejvyšší rychlost vozu je 203 Km/h, zrychlení 0-100 Km je 9,1 s.

Interiér je čisté porno pro milovníky letadel, připomíná svým pojetím britský válečný bombardér Avro Lancaster .
Klasické pojetí přístrojové desky typické pro Mini s velkým sdruženým budíkem rychloměru uprostřed, palubním desky (ukazuje též stav paliva v nádrži + ovládání rádia + kontrolky) . Přímo před řidičem je druhý menší kulatý budík, ukazující otáčky + údaje palubního počítače (venkovní teplota, průměrná spotřeba, okamžitá spotřeba, dojezd na nádrž + tam lez nastavovat některé věci.
Následují kulaté výdechy klimatizace, u spolujezdce malá odkládací schránka na drobnosti s víkem výkopným nahoru a pak klasická velká odkladací schránka ve spodní části plabuky. indicator). Pod velkým budíkem rychloměru je štěrbina CD mechaniky a pod ní ovládání topení, ventilace a klimatizace včetně stylového kulatého digi ukazatele teploty, kterou chcete navolit .
Ve spodní liště pod budíky ovladáním topení a ventilace jsou níže zmíněné ovladače oken, mlhovek a zamykání.
Látkové sedačky jsou mechaniky stavitelné.
Volič automatu je na podlaze, před ním jsou držáky nápojů a na pravé hraně tlačítko vypínání a zapínní ESP.
Berámová okna (pro mě známá věc z obou Camar) el. ovládaná, stejně tak jsou el. ovládaná zrcátka, ty se ovládají na panelu dveří.
Mezi sedadly malá loketní opěrka. Zadní sedačky opravdu nouzové, vhodné leda pro malé děti tak do 6-8 let věku. Pod víkem kufru nářadí (klíč na kola, hever, tažné oko,šroubovák) sprej na nouzové opravy pneu a kompresor na dofouknutí pneu.

Výbava:

ABS, ASR, ESP, 8x airbag, Kotoučové brzdy vpředu i vzadu, posilovač řízení, automatická převodovka, tempomat. el, okna, el. zrcátka, digi klimatizace, palubní počítač, venkovní tepoměr, přední a zadní mlhovky, stěrač dveří kufru s ostřikovačem , centrální zamykání s DO vč kufru, možnost změny barvy interiérového osvětlení, tovární rádio s CD/MP3 a ovládáním na volantu.

Jízdní vlastnosti
Jedním slovem motokára ,podvozek so skvěle sedí s koly, která konstruktéři umístili v maximální možné míře do rohů vozidla, to vše propůjčuje Mini Cooperu unikátní jízdní vlastnosti. Přesné a citlivé řízení , dobrá odezva od kol, perfektní i v zimě (jezdil sem s autem na sněhu - jak čerstvém, neprohnutém, tak jen uježděném do aut) a nemohu si naprosto stěžovat. Auto dává pocit, že podvozek snese daleko větší výkon, než je těch 122 HP pod kapotou. Jinak klasické FWD, pro zas trošku o zvykání, poslední FWD co jsem měl byl Oldsmobile Alero, ale to jsem prodal v roce 2016, takže návrat k FWD po 5 letech (měsíční epizodu s Caliberem nepočítám) .

Bezpečnost:
Testy NCAP v roce 2007 dopadly takto: dospělí cestující si mohou vychutnávat pocit z pětihvězdičkové ochrany, ke které přispívají tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, dále pak čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy.

Silné stránky

Originální, nezaměnitelný desing. Mini si v městké džungli nespletete s žádnou tuctovou nákupní taškou, žadným rádoby hothatchem. Nic dalšího prostě nevypadá jako Mini. Perfektní podvozek, sice tvrdší, ale klasická motokára, s kterou jdou vymetat okresky (no platí to spíš o ostřejší verzi Cooper S, klasický Cooper na to nemá úplně výkon, ale taky se dá).
Originální interiér s obrovským, uprostřed palubky umístěným sdruženým budíkem, ve kterém je jak tachometr, tak ukazatel stavu paliva v nádrži, tak ovládání rádia a ještě kontrolky. připomíná britské bombardéry Avro Lancaster 683 z 2 sv. války. V letecké stylu jsou i ovladače el. oken, zamykání a omykání vozu, předních a zadní mlhovky umístěné v dolní části středového panelu palubní desky, pod ovládáním topení, ventilace a klimatizace. Ve stejném stylu je naopak ve stropním panelu ovládání stropních lampiček + ono zmíněné přepínání barev osvětlení dveří .
Můj konkrétní kus je koupení jako nový v ČR, u BMW Renocar, po prvním majiteli, do Renocaru jezdilo auto i na servis, takže čistá, jasná historie včetně pravosti KM.

Slabé stránky

Je s podivem, že auto, které jako nové (zakoupeno u BMW Renocar Čestlice, země původu tudíž ČR) stálo v roce 2013 přes 500 000 kč nemá ani vyhřívané sedačky. Ty byly totiž u Lakota AG, pardon BMW za příplatek. Věc kterou má dneska i Buchanka. Samozřejmě v téhle kategorie nečekám ventilované a vyhřívané kožené sedačky s el. posuvem, ale vyhřívané sedačky v základu by to mohlo mít, místo blbinek typu měnitelná barva vnitřního osvětlení dveří.
Další co zamrzí je absence budíku teploty chladící kapaliny. Kontrola tlaku pneu, co není schopna zobrazit konrétní hodnoty tlaku v jednotlivých pneu (to uměl i o 5 let starší Caliber) nebo absence otevírání kufru tlačítkem z místa řidiče.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servisuji si sám. Provedena výměna oleje (Mobil 5W30), olejový filtr (Mann), uhlíkový kabinový filtr (Mann) a vzduchový filtr (taky Mann). Nové žárovky H4 Philips Racing Vision a nové žárovky parkovaček (SMD LED). Adetivum do paliva Sonax. Nová baterie Exide AGM (ofiko dodavatel pro MINI) . Nové zimní pneu.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Perfektní, rychlý a profesionální přístup. Nic netajili , přihlášení v ceně vozu. Férová domluva.

 

Novinky v recenzi

22.2.2022 09:46

Překonání RR a BMW

Dneska sem s knedlíkem překonal to, co sem najel s RR a BMW 650.
Takže aktuální pořadí podle mnou najetých km od toho co sem najel nejvíc je: Charger, Camaro V,Sebring, Stratus, CTS, Alero, Smart ForTwo, 300C, XF, XJ Super V8, Camaro IV, Mini Cooper, RR Silver Spirit, BMW 650 a Caliber.


Přidat názorDiskuse: Mini 3 door Cooper

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Mini 3 door



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Uvidí se, auto mam přes 2 měsíce. Modelové roky 2011-2013 maj upravený napínák rozvodového řetezu a další vylepšení, takže by to měl být nejspolehlivější vůz z generace R56.

praktičnost
10

Kufr není velký, ale zato po sklopení zadních sedače vznikne obrovský prostor 680 litrů, kam se dá naložit spousty věcí a mě osobně naprosto dostačuje. Místa u řidiče a spolujezdce je taky dost, zadní sedačky sou nouzové a tak pro malé děti.

prostornost
10

Ergonomie velmi dobrá, místa pro nohy u řidiče i spolujezdce dostatečně i pro dlouhány jako jsem já. Na výšku do stropu taktéž.

jízdní vlastnosti
10

Motokára, co výborně sedí na silnicích, tvrdší podvozek nemá rád rozbité vesnické silničky plné děr a záplat, ale jakmile je hladký nový asfalt, sedí to jak přibité. Jinak klasické FWD auto, pro mě zas trošku zvykání po letech.

jízdní komfort
9

Tvrdší tlumiče a podvozek obecně, ale výborně sedí v zatáčkách. Citlivé a přesné řízení.

provozní náklady
8

Spotřeba mimo město kolem 6 litrů, pokud se auto nehoní, ve městě dle provozu 8,5-10 litrů.

náhradní díly
0

Žádné sem zatím nepotřeboval, měnil se pouze olej a olejový filtr, kabinový a vzduchový filtr, žárovky předních světel (H4) a parkovačky. Nová baterie Exide AGM dle původní specifikace BMW.

výkon motoru
9

Na tak lehké auto dostatečný, hlavně není to žádný pitomý oturbený tříválec, ale klasická atmosferická R4 s velmi pěkným objemem 1,6.

spotřeba
8

Na tak malé a relativně lehké auto žádný zázrak, ale Mini nebylo plánováno jako auto, co má trhat rekordy v nízské spotřebě. Prakticky to jezdí za stejné náklady jako Charger na LPG. Takže na jednu stranu těžké faux pas, na stranu druhé pohoda.

hlučnost motoru
7

No šepot květin to je jenom pokud se motor netočí, ve vyšších otáčkách se motor umí ozvat. Zvuk nijak zázračný není, ale co chtít od R4.

kvalita sedadel
7

Lakota AG, ehm pardon BMW. Sedačky sou pohodlné, ale samozřejmě pouze látkové, manuálně stavitelné a největší perla je že bez vyhřívání. Vyhřívání má dneska i Buchanka, tady u auta co stálo v roce 2013 už i v základu bambilion, bylo za příplatek :)

brzdy
10

Orignál brzdy Mini , možná až moc ostré při brždění v nižších rychlostech.

zavazadlový prostor
10

Viz výše.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…