Recenze

10 Majitel

Jaguar XJ XJ8 Executive

9.50 Uživatelé

Hodnoceno: 10× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Jaguar XJ, foto 1 Jaguar XJ, foto 2 Jaguar XJ, foto 3 Jaguar XJ, foto 4 Jaguar XJ, foto 5 Jaguar XJ, foto 6 Jaguar XJ, foto 8 Jaguar XJ, foto 9
Jaguar XJ, foto 10 Jaguar XJ, foto 11
 

Technické info

Přezdívka auta kanárek Rok výroby 1997 Koupeno nové najeto [km]:61190 palivo: benzin počet válců: 8 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 3248 výkon [kW]: 179 kroutící moment [Nm]: 316 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.5 maximální rychlost [km/h]: 225 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 430 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 11.9

Popis vozu

S kočkou na kapotě

Po pauze v délce necelého 2,5 roku jsem sem potřetí rozhodl vrátit k Jaguaru.
Tentokráte asi k nejlepší a nejvíce osvědčené řadě X308 (pomineme-li veterány), vyráběné v letech 1997-2003. Nástupce řady X350 jsem už měl jako prvního Jaguara a to ve vrcholné verzi SuperV8 s kompresorovým 4,2 V8.

Když už vrcholnou kategorii "Luxusní vozy" v podání evropské značky, tak pak je jednoznačnou volbou Jaguar. Originální, elegantní vzhled, perfektní podvozky, prostě klasický britský Sport Saloon.

Jaguar řady X308 je faceliftem předchozí řady X300, vyrábené v letech 1994-1997. 308 však přinesl zcela nové ústrojí - V12 zmizely bez náhrady, řadové šestiválce nahradily nové, moderní V8. Čtyřstupnové převodovky ZF a GM nahradily modernější pětistupnové, taktéž ZF a pro kompresorový XJR a Daimler Super V8 pak mercedesí 5GTronic (W5A580) - /mam v Chargeru a měl sem i v 300C/.

Exteriér prodělal jen malý facelift v podobě nového nárazníku s oválnými ukazateli směru, novými bočními odrazkami (pro USA tam byly i žárovky ala side marker light) - (X300 má hranaté) a novými kulatými mlhovkami.A na kapotě se znovu, ale tentokrát naposledy objevila soška Jaguara. Zbytek je víceméně stejný.
Oproti tomu interiér je výrazně odlišný s přepracovanou palubní deskou, středovým tunelem a doplnený o modernější funkce a prvky výbavy.

Moje XJ je základní model 3,2 V8 Executive a pro nákup této verze jsem se rozhodl díky stavu vozu. Vozidlo je totiž dovezeno z Kanárských ostrovů, absolutně bez koroze a v době nákupu mělo najeto pouze 59 000 Km. Všechny díly byly původní, takže naprosto dokonalá uloženka a XJ v tomto stavu se bude hledat jinde velmi obtížně.

Základem auta je 5000 mm dlouhá ocelová karoserie vynikající pevnosti,inovovaná přední a zadní náprava a hlavně výše zmíněná nová pohonná jednotka a nové převodovky. Mohutná chromovaná či drátěná (XJR) maska, kapota jako příď tankeru, nízká střecha a dlouhý zadek, to vše dělá z tohoto Jaguara opravdovou šelmu.

Po kapotou , která má na sobě ještě opravdu sošku kočky (Jaguara ve skoku, samozřejmě tradiční to logo značky), otvíranou do té doby tradiční způsobem pro britská auta, tedy směrem od čelního skla dopředu ( u nás známé z žigulíků) je zcela nový motor řady AJV8 - DOHC s čtyřventilovou technikou - zde o objemu 3,2 litru s výkonem 240 HP, o přenos výkonu na kola se stará pětistupnový automat ZF 5HP24 se sportovním režimem.

Vůz má perfektní jízdní vlastnosti, dané především nízkou výškou vozu 1 300 m a skvělým rozložením hmotnosti a sportovně laděným podvozkem. XJ8 tak výborně sedí v zatáčkách, má přesné a dobře čitelné řízení s dobrou zpětnou vazbou od kol.


Vůz luxusní kategorie však není jeno o výkonu a pohodlí.
Velmi podstatný je zde interiér a výbava.

Zde Jaguar tradičně boduje a zejména konzervativní člověk si přijde na své.V pohodlných křeslech se sedí hezky nízko a budíky zapuštěné do palubní desky dodávají na jedinečnosti.
Kožený volant , dřevěná hlavice voliče automatu J-Gate, a rovněž výplně dvěří a palubní desky z leštěného dřeva.
Kožená je i loketní opěrka.
Ve středovém panelu je ovládání digitální, dvouzonové klimatizace a topení, tlačítko vypnutí protiprokluzu ACS, varovné blinkry a hlavně dobové rádio, vybavené kazetovým přehrávače a spojené s CD changerem umístěným v kufru. Lépe vybavené verze měly ještě telefon umístěný ve schránce pod loketní opěrkou.

Audiostém využívá premium reproduktory Pioneer v počtu 8 ks.

Další prvky výbavy: ABS, ASC, 6x airbag, přední a zadní mlhovky. el. ovl. anténa, 16" orignál ALU disky, centrál s DO, el. ovládná okna a zrcátka, el. střešní okno, vyhřívaná zrcátka, sportovní režim převodovky, možnost ručního řazení J-Gate, analogové hodiny, hlíníkové prahové lišty s nápisem Jaguar vzpředu i vzadu, plynové vzpěry kapoty a kufru, palubní počítač, el. posuv sedačky do výšky.

Lepší verze měly navíc vyhřívané přední i zadní sedačky, 17 a 18" kola, chromované sloupky a rámečky oken, zmíněný telefon, ve všech směrech el. posuvné sedačky, volant v kombinaci kůže a dřevo , piknikové výklopné stolky ze zadní strany předních sedaček (jako mam v Rollsu) a základní navigaci pomocí šipky a hlasového navádění. Různé byly i výplně masky. Tyto věci jdou samozřejmě doplnit i do mého vozu.

Uvnitř vozu se jinak cítíte jako v pokojíčku, jak se na britského aristokrata sluší a patří.

Jaguar XJ stál vždycky trošku stranou, bokem od vozů německé konkurence(MB a BMW) na kterou potutelně pomrkával s mírným pošklebkem. On je přeci aristokrat a oni jen služebáky pro manažery a ředitele. Proti nim měl sice slabší výbavu, bodoval ale lepší podvozkem a nižší váhou.
Pro šelmu s rodokmenem totiž vlastně žádná konkurence není. Je to kategorie sama pro sebe.

Slogan značky - Jaguar - Art of Performance totiž opravdu nelže.

Silné stránky

Elegantní a nadčasový vzhled. Skvělá ovladatelnost vozu, perfektní podvozek, kvalitní materiály, neskutečně zachovalý stav vozu odpovídající nízkému nájezdu a garážovanému vozu.

Slabé stránky

Plastové ovladače mlhovek a palubního počítače, násilně vecpané do dřeveného obložení (je to skutečně pravé dřevo, nikoliv plastová atrapa) vytvořil nějaký designový barbar. 3,2 Executive má slabší výbavu oproti dražším verzím Soverign a XJR, nemluvě o verzi Daimler nebo verzi výbavy pro USA s názvem Van Den Plas.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

U vozu proběhla výměna rozvodů - řetezy i všechny napínáky, náhrada za původní v plastu, které tam Ford prosadil kvůli šetření nákladů, nová vodní pumpa, nové vodící kladky, nový klínový řemen, nová antifreeze, výměna oleje a filtru v motoru a v převodovce (originál ZF lifeguard 5) , nový vzduchový filtr, nové pneumatiky Kumho, nová dřevená hlavice voliče automatu s logem Jaguar, nové ramínko stěrače Bosch , nové žárovky Philips H7 + LED parkovačky. Instalace LPG

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Firma zabývající se dovozem veteránů a yougtimerů.

 


Další vozy značky Jaguar



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Uvidíme časem

praktičnost
9

Sedan, nízký sedan. Pro důchodce, kterým se špatně nastupuje do auta to není, kufr je dlouhý, ale mělký, zato skrývá plnohodnotonou rezervu s ALU diskem jako je na voze.

prostornost
7

Sedan, nízký sedan. Pro důchodce, kterým se špatně nastupuje do auta to není, kufr je dlouhý, ale mělký, zato skrývá plnohodnotonou rezervu s ALU diskem jako je na voze.

jízdní vlastnosti
10

Na svojí dobu špičkové, perfektně sedí na silnici i v zatáčkách, velmi dobrá odezva od kol, nizká hmotnost a výška. I bez 250 asistentů sedí na silnici lépe jak dnenší hypermoderní SUV co jsou o 10 metrů vyší a o půltuny těžší :)

jízdní komfort
10

Dobře žehlí nerovnosti, podvozek je díky nízkému nájezdu ve stavu nového vozu.

provozní náklady
9

Velmi slušná spotřeba v rozmezí 12-14 litrů při kombinovaném provozu. Velmi dobrá dostupnost dílů, spotřebák za směšné ceny ala jedničkový superb

náhradní díly
9

Vše dostupné v ČR nebo z Británie

výkon motoru
9

Základní verze motoru ale díky nízké váze stačí i na svižnou jízdu

spotřeba
9

Velmi slušná spotřeba v rozmezí 12-14 litrů při kombinovaném provozu.

hlučnost motoru
8

šepot květin, prostě moderní V8 DOHC

kvalita sedadel
8

krásná a kvalitní britská kůže Conolly

brzdy
8

Velmi dobré

zavazadlový prostor
8

Viz výše






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…