Diskuse

Jaguar XJ (2005)

30.7.2012

Po osmi letech strávených za volanty tří amerických vozů sem se rozhodl pro změnu. Ta přišla díky výhodné možnosti prodat předchozí 300C do rukou…

 

Jaguar XJ (Barrichello)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto Barrichello

    Barrichello 04.03.13  11:08

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hmotnost a interier

    Tady video z té bouračky na D1, jak ten 17letý kluk ukradl otci tu audinu. Byla tam jedna X350, zřejmě nedostala tkaovou ránu, ale i tak dopadla celkem OK

    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto Barrichello

    Barrichello 04.03.13  09:07

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hmotnost a interier

    no myslím že Audi bude o něco širší a vyšší.

    Faktem je, že benefitem pro řidiče je to, že jde jet i těsně pod 10 litrů a dokonce i na dálnici, pokud jedeš průměrenou rychlostí tak 120-130 na sto.
    Při vyšší rychlosti už to žere víc, ale při těch 120ti jde jet pohodě za 10 litrů.
    Takže když nemá potřebu se projet a pořádně to protáhnout, můžeš se kochat za 10 na sto.

    Docela pochybuju že 400HP Audi tihle umí, notabene že Audi žádný 400HP V8 nemělo, jen W12 a ten si to týhle spotřebe může nechat pouze zdát.

    Jo mapy jsou pořád, to je milé. NO ta grafika je těžce zastaralá no, to se DENSo které tu navigaci dělá moc nepovedlo, což je s podivem nebot japonci jinak umí.

    Co se týče XF, tak tam záleží jakou verzi si vybereš a s čím to srovnáváš.

  • « 00 Reagovat !

    foto Atila-

    Atila_ 02.03.13  19:19

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hmotnost a interier

    Vybava Audi navic je par svabu, to tezko udela metrak a rozmerove jsou ta auta skoro stejna.

    Stari navigace samozrejme beru, ale na druhou stranu v te same dobe slo do vyroby i stale pomerne pohledne MMI 2G a uz byla i prvni generace iDrive a ac druha generace je hezci tak i na tu prvni se da celkem divat divat. Proti Jaguaru pusobi jak MMI 2G, ta iDrive mnohem moderneji nemluve o komfortu ovladani. Na druhou stranu je od Jaguaru hezke, ze stale dodavaji nove mapy. Spousta automobilek prestava s jejich dodavkami par let po prodeji auta a i treba takova W220 uz dnes nema mapy do sve navigace dodavane od faceliftu roku 2004.

    Na te fotce je prave Jaguar ACM, ktery se udajne podle vyjadreni z britskych Jaguar for uz prestal dodavat kvuli problemum. Pry to byl prelabelovany Dension product s nekolikanasobnou cenou puvodniho vyrobku, ale dnes uz se neprodava ani Jaguar ACM, ani ten puvodni Dension. Minimalne na strankach Dension uz zadny produkt pro X350 neni.

    Tak ona by take byla ostuda, kdyby bezklic, ktery ma dneska korejska nizsi stredni takhle draha auta nemela. Ja nad XF take uvazoval, ale kousky z prvnich let maji problemy a novejsi kousky jsou nekonkurenceschopne vuci lepsim nemeckym autum, protoze kdyz mam dat za ojetinu 700 ci jeste vice tisic, tak uz se da koupit aktualni model E-klasse nebo i BMW 5 F10.
  • « 00 Reagovat !

    foto Barrichello

    Barrichello 01.03.13  14:55

    « Re: Re: Re: Re: Re: Hmotnost a interier

    Jo a ten metrák udělá u Audi výbava narch a nabubřelá karoserie....

    Jo mapy mam 2012, pohoda.
    Grafika je zastaralá no, ale to je tím že kára šla do prodeje v roce 2003 a žádný upgrade po dobu výroby auta nebyl.

    10 let je prostě znát.

    Ten changer jde vyměnit, už sem to viděl na UK forech, ale stojí to ranec.
    [odkaz]

    XF nebo nový XJ už má bezklíčový vstup a starotvání tlačítkem.

  • « 00 Reagovat !

    foto Barrichello

    Barrichello 01.03.13  14:39

    « Re: Re: Re: Re: Re: Hmotnost a interier

    Ono všechny závady musí nutně souviset s elektrikou že.
    Mechanickýho tam nic není.

    To je zajímavý, já zatím vše co sem na tom řešil sem řešil mechanický věci.

    Netopilo to u řidiče, zanesenej heater core borčusem, dával se novej.
    Z ofiko serivsů hlášky že musí sundat palubku a ono stačilo odstrojit spodek palubky pod spolujezdcem a šlo to vyndat.

    Měnila se ATF v převodovce vč. víka vany s integrovaným filtrem, opět v pohodě bez diagnostiky, to samý brzdy, to samý výměna masky atd.
    nefunčkní LCD obrazovku v opěrkách halvy a nefunkční dvd palyer mi opravil mechanikův kámoš co dělá elektriku , alarmy, opravy elektroniky.

    Vsadím boty že v ofiko servisu to nikdo nebude opravovat a hledat překřížený kabely a izolace.

    S Chryslery sem nikdy v ofiko servisu nebyl.
    Taky tam byl CAN-BUS, přesto mi kámoš doodělal denní svícení, já sám sem si vyměnil origo navigaci ze OEM 2DIN s DVD,TV.....
    Normálně to fungovalo, s origo repro a zesíkem, hrálo to libově.

    Stačí si o tom něco načístt, sehnat se kabelášž a pustit se do toho.

    A na to načíst si kod zavády např. P1115 a zjistit že je to já nevím závada na lambdě, na to mi stačí čtečka OBD za litr.
    V pohodě sem si s tím u 300C vystačil, profi diagnostiku a ofiko servis to nikdy nevidělo. A u nového majitele to jezdí dodnes, taky do ofiko servisu nejezdí.

    Ono to chce používat halvu a nespoléhat se jen na diagnsotiku, ona není všemocná a občas ukazuje nesmysly a skutečná závada je bální zoxidovanej kontakt či prodřená izolace.
  • « 00 Reagovat !

    foto Atila-

    Atila_ 01.03.13  11:10

    « Re: Re: Re: Re: Hmotnost a interier

    Audi A8 4.2 Quattro - 1780kg
    Jaguar XJ8 - 1615kg

    Obe auta jsou podobne velke, obe auta maji atmosfericky osmivalec, obe auta maji automatickou prevodovku. Audi ma navic Quattro, ale to vazi sedesat kilogramu. Stale u toho Jaguaru nekde chybi metrak jineho materialu.

    Nemluvim o kompresoru tam je to jasne, ale co tak rikaji Jaguarnici, tak LPG neni moc dobry napad ani k atmosferam od Jaguaru. Udajne LPG v Jaguaru dost vyznamne snizuje zivotnost motoru.

    Navigace v X350 se celkem da i kdyz je hnusna, nicmene mapy lze stale sehnat a to je podstatne. Mne na Jaguaru vadi, ze bych nemel za jizdy co poslouchat. Radio je tak do mesta, ale na delsi trati uz neni co. Nikdo po mne nemuze chtit, abych nekde napaloval takove ty stribrne placky, tusim se jim v minulem stoleti rikalo CDcka, ktere dnes slouzi jenom jako podlozka pod hrnecek. Jaguar pry kdysi dodaval multimedia unit za takovy stredni ranec penez, ale udajne byla kvuli problemum stazena z nabidky a dnes uz zadne reseni jak pripojit audio signal k X350 neni. To je pro mne celkem KO kriterium, protoze FM trasmitter nema kvalitu a CDcka nemaji pohodli. Minimalne AUX je minimum, samozrejme lepsi je kompletni integrace.

    Sklopny klic mi prijde dobry treba u Octavie, ale pokud mam platit luxusni auto, tak nejak predpokladam, ze otevru dvere, nasednu do auta a odjedu aniz bych musel nejaky klic hledat. Je to velke pohodli a clovek si na to rychle zvykne.

    S tim servisem bych nesouhlasil. Specialne bavime-li se o luxusnich autech, tak jsou to do te miry slozaky, ze to chce davat nekomu kdo tomu rozumi a zna problemy techle aut. Vymena na zaklade manualu fungovala nekdy v devadesatych letech, kdy se resila ciste mechanika, dneska je to tuna elektroniky, ktera ma tendenci zit vlastnim zivotem a chce to specialistu. Proto i lepsi neautorizaky maji tendenci se specializovat, v Praze a kolem jsou treba dva garaznici co delaji BMW, neautorizak co dela jenom Mercedesy ci Audi specialista. Nespecialista vymeni pulku auta, nez prijde na to co tomu autu opravdu je.
  • « 00 Reagovat !

    foto Barrichello

    Barrichello 01.03.13  10:10

    « Re: Re: Re: Hmotnost a interier

    On hliník je lehký. Další úspora je taky v tom, že kompresorový motor váží přeci jen o chlup méně jak W12.
    V neposlední řadě tam je trochu méně fičurek, to taky nějaké kilčo uspoří.

    No LPG ke kompresorvýmu motoru asi fakt nepůjde, to by se tam sand ani nevešlo, není tam skoro žádný místo.

    Audio systém jde upgradovat použitím jiného changeru i navigační jednotky, ale je to komplikované a drahé.
    Já tam nacpal akorát parkovací kameru a FM transmitter + digitální TV tuner.

    Jo Jaguar má klasický sklopný klíč...
    Osobně mi to až tak nevadí, spíš umístění spínačky není nejštastnější

    No servis je tu ofiko, pokud nechce paltit 400% marži na dílech a hodinovou sazubu 1200 kč, můžeš jezdit někam jinám.
    Každej dobrej mechanik ti to musí opravit na základě manuálů, který jdou sehnat.

    Protože kdo je kvalitní mechanik, umí orpavit jak BMw, tak Cadillac tak i Rollse.
    Pořád je to jenom auto.

    Díly sou tu z anglie za 3 dny, tak rychle nefungují ani některé české e-shopy.

    No však jakguar je má taky zakomponované do těch madel. halt nejsou chromované, zase to vynhrazuje palubní deska, kdo má rád dřevo si užije, protože je to opravdu super.
    Nebýt té středové konzole, jeden z nejhezčích interiérů.....
  • « 00 Reagovat !

    foto Atila-

    Atila_ 28.02.13  22:14

    « Re: Re: Hmotnost a interier

    Ja jsem asi prizemni tvor, ale tak nejak neverim na zazraky. Pokud je v dnesni dobe neco lehkeho, tak je to proto, ze se usetrilo na materialu, to plati jak o spotrebni elektronice tak o autech. Kdyby slo postavit Audi A8 o dveste kilo lehci, tak verim ze by to Audi udelalo. Problem je, ze luxusni trida se netestuje na pasivni bezpecnost, takze realne nikdo nevi jak se to pri bouracce bude chovat a podle fotek bouracek se neda usuzovat na nic.
    Ja jsem nad XJ uvazoval, libi se mi stale pohledny design, dobre benzinove motory, byt s nimi je problem, ze podle nekterych referenci narozdil od nemeckych osmivalcu nesnaseji LPG, ale se svym najezdem bych to nejak s benzinem prezil. Problemem byla prave ta nejista pasivni bezpecnost a pak nektere problemy ve vybave zejmena audio system, ktery je dnes uz beznadejne zastaraly a narozdil od konkurence ho nelze vylepsit, protoze co jsem tak ruzne studoval, tak fungujici nahrada pravekeho CD changeru evidentne neni mozna nebo je velice komplikovana. A pak by mi tam chybelo bezklicove ovladani, ktere bylo uz tehdy v dane tride standardem, ale Jaguar ma stale klasicky klic. Dalsim problemem je servis, nemecka auta v teto tride nejsou servisne levna, ale umi je spousta neoficialnich garazi za relativne rozumne ceny, takze se da vybrat. Servisovat Jaguara znamena sehnat nejakeho servisniho fandu a vozit dily z Anglie. To muze byt pro spoustu lidi celkem problem.
    Co se tyce ovladani oken, tak konkurence ma rovnez plastove cudliky, ale ma je nejak zakomponovane do okolniho materialu, Jaguar je ma v cernem plastu jak nejaky Ford Focus. Audi A8 je ma zapustene v loketce, takze tak nestrasi a Mercedes S ma v aktualni generaci castecne chromovane cudly a v minule mel plastove, ale zapustene ve dreve.
  • « 00 Reagovat !

    foto Barrichello

    Barrichello 22.02.13  08:28

    « Re: Hmotnost a interier

    Jenže ta karoserie je celá nýtovaná, lepená a svařená za použití technologií z leteckého průmyslu. Pár bouraných X350 na netu je. Crashtest sice nikdo nedělal, ale ty auta nevypadaj nijak strašně. XJ britové vždy označovali za Spor Saloon a když právě X350 vpyadá bachratě, tak klame tělem.
    1655 Kg je prostě vyjimečná hodnota.

    Vozu ta váha pomáhá zejména při spotřebě a dynamice.

    O středový konzoli se zminuju, černý klvírový lak by nevadil, ale ty talčítky se nepovedly no.

    Ovládání oken mi nikkterak nevadí. Neshledávám na něm nic urážlivýho. Co bys tam chtěl? Chromovaný tlačítka (čudlíky) jako v Bentley? Sem si nevšiml že by takovej Mercedes nebo Audi měli nějaký luxusní ovládání oken.
  • 00 Reagovat !

    foto Atila-

    Atila_ 21.02.13  09:35

    « Hmotnost a interier

    Nevim, nevim jestli bych tu nizkou hmotnost psal jako benefit. Bych se celkem bal, ze kdyz to nekam nebo nekdo do mne napali, tak aby mi pak tech 150kg materialu nechybelo. Preci jenom dnesni auta jsou tezka prave proto, ze bezpecnost je pro vetsinu znacek prioritou. Luxusni auta se bohuzel z pohledu bezpecnosti netestuji, takze realna bezpecnost je otazkou.
    Jinak chvalu interieru beru s rezervou, kdyz je od nekoho kdo predtim jezdil americkymi auty. >:D Jestli bylo neco na X350 univerzalne kritizovano, tak to byly prave nektere prvky interieru, zejmena hrozna stredova konzole, ktera se svym cernym plastem zapada do jinak luxusniho interieru jako pest na oko nebo treba ovladani oken rovnez v cernem plastu, ktere se take "povedlo".
  • « 00 Reagovat !

    foto Barrichello

    Barrichello 08.01.13  21:40

    « Re: Re: Re: Re: Re: Fotky

    Tak displeje už fungují oba, takže to hraje jak DVD tak i televizi.
    Takže někdy vyoftím celý.
  • « 00 Reagovat !

    foto Barrichello

    Barrichello 29.11.12  13:04

    « Re: Re: Setkání

    jojo, 300C je světě div se plechové, až na nárazníky, inteirér, pár plastů v motoru a hlíníkovou kapotu a přední blatníky >:D >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 29.11.12  12:34

    « Re: Setkání

    Takže to nebyl živý přítel, ale plechový? Tak to tě taky nemusí vůbec mrzet... >:-[] ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Barrichello

    Barrichello 29.11.12  12:07

    « Re: Re: Setkání

    Já myslím že to máme fakt podobné, u tebe to byla živá hračka a u mě plechová. Někdo tomu říká i plechová milenka, výrazy sou různé >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Bud

    Bud 28.11.12  23:24

    « Re: Re: Re: Re: Re: Setkání

    No, vydedukoval jsem to podle té svislé čáry, která spojuje příspěvky a mojí a bar reakce. Do toho se ještě připojila spousta mých myšlenek a někdy nepochopitelné vnímání okolností a nejistota, či pochybnost byla na světě :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 28.11.12  23:12

    « Re: Re: Re: Re: Setkání

    Proč především pro wl ? ;-) Nestyď se a přidej se k našim debatám, jen někdy jsou dost morbidní.. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Bud

    Bud 28.11.12  23:10

    « Re: Re: Re: Setkání

    Mně osobně se dost líbí :Vysoká politika. Ale to mělo být především pro wl, že? Ale i tak. I ten Javor mi něco říká, nebo spíš připomíná... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Barrichello

    Barrichello 28.11.12  21:02

    « Re: Re: Setkání

    Setkání třetího druhu >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Barrichello

    Barrichello 28.11.12  21:01

    « Re: Re: Re: Setkání

    ČO bolo to bolo, terazky som majorom >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 28.11.12  17:22

    « Re: Re: Setkání

    Tohle je určitě lepší ;-)

    [odkaz]
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…