Ja jsem asi prizemni tvor, ale tak nejak neverim na zazraky. Pokud je v dnesni dobe neco lehkeho, tak je to proto, ze se usetrilo na materialu, to plati jak o spotrebni elektronice tak o autech. Kdyby slo postavit Audi A8 o dveste kilo lehci, tak verim ze by to Audi udelalo. Problem je, ze luxusni trida se netestuje na pasivni bezpecnost, takze realne nikdo nevi jak se to pri bouracce bude chovat a podle fotek bouracek se neda usuzovat na nic.
Ja jsem nad XJ uvazoval, libi se mi stale pohledny design, dobre benzinove motory, byt s nimi je problem, ze podle nekterych referenci narozdil od nemeckych osmivalcu nesnaseji LPG, ale se svym najezdem bych to nejak s benzinem prezil. Problemem byla prave ta nejista pasivni bezpecnost a pak nektere problemy ve vybave zejmena audio system, ktery je dnes uz beznadejne zastaraly a narozdil od konkurence ho nelze vylepsit, protoze co jsem tak ruzne studoval, tak fungujici nahrada pravekeho CD changeru evidentne neni mozna nebo je velice komplikovana. A pak by mi tam chybelo bezklicove ovladani, ktere bylo uz tehdy v dane tride standardem, ale Jaguar ma stale klasicky klic. Dalsim problemem je servis, nemecka auta v teto tride nejsou servisne levna, ale umi je spousta neoficialnich garazi za relativne rozumne ceny, takze se da vybrat. Servisovat Jaguara znamena sehnat nejakeho servisniho fandu a vozit dily z Anglie. To muze byt pro spoustu lidi celkem problem.
Co se tyce ovladani oken, tak konkurence ma rovnez plastove cudliky, ale ma je nejak zakomponovane do okolniho materialu, Jaguar je ma v cernem plastu jak nejaky Ford Focus. Audi A8 je ma zapustene v loketce, takze tak nestrasi a Mercedes S ma v aktualni generaci castecne chromovane cudly a v minule mel plastove, ale zapustene ve dreve.