Jaguar XJ (2005)
30.7.2012Po osmi letech strávených za volanty tří amerických vozů sem se rozhodl pro změnu. Ta přišla díky výhodné možnosti prodat předchozí 300C do rukou…
Jaguar XJ (Barrichello)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Kubyyyk 02.07.13 15:00
« Asi budu za hnidopicha, ale...
...nechápu, proč na takovou klasiku a eleganci lepit pitomé nálepky na blatníky a kazit tak dojem ze siluety vozu. A koberečky v interiéru snad už radši komentovat nebudu.
Chápu, je to tvé auto a každému se líbí něco jiného, ale tento postup kazí tak nádherný vůz :-( -
Barrichello 05.03.13 15:01
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hmotnost a interier
Jenže já nemam XJR ale Super V8, což je taky veze laděná spíš do komfortu a luxusu.
Proto srovnávám s W12 >:D
Dyt mohlo taky Audi udělat kompresor, kdo mu bránil :-)
Faktem je že A8 prostě měla bud atmosféru 4,2 anebo W12. Sice fajn motor, ale ohledně spotřeby nemá šanci a výkonově je na tom co se týče zrychlení ta W12 stejně, protože má poněkud nadváhu.
O S8 se nebavím, nehledě že to zas není V8 ale V10 a má větší objem.
Oni japonci podle někoho nikdy nic neuměli, ale proti němcům maj jednu zásadní výhodu - ony ty věci s nápisem Denso - Made i japan vydrží.
To se bohužel o těch s nápisem Bosch - Made In Germany říct nedá.
Mam velmi špatné soobní zkušenosti a kolegové taky co se týče výrobků firmy Bosch a jejich kvality....
Asi stejně jako většina osazenstva žije v představě že to co je neměcké je nejlepší, a zbytek je těžce zaostalý, nekvalitní a nesahá jim po paty.
No já mam zcela jiné zkušenosti ale vyvracet ti to nebudu.
A už jenom na základě toho co tu každý hlásá mě baví chodit proti proudu a volit jiný styl.
-
Atila_ 16.08.13 13:19
« Koukam, ze jsem ten Jaguar prechvalil
Ted koukam na vypisy z upgradu Navtequ a Jaguar se evidentne na X350 respektive vsechny modely s Ford Denso navigaci preci jenom vykaslal a to tvoje "2012 DVD" je take posledni ktere kdy na tenhle model vyjde. Respektive DVD 2011/2012 a to jeste jenom pro zapadni Evropu jiz jsme nastesti v ocich Jaguaru soucasti, chudaci slovensti bratri se musi spokojit s 2009/2010 mapami. Pro novejsi Jagy je pritom dostupny uz i 2013/2014 pro celou Evropu vcetne horsich casti. :-!
Takze podpora je obdobna jako ma Mercedes pro W220 a horsi nez pro vsechny ostatni konkurenty vcetne cele zbytkove produkce Mercedesu, komplet produkce Audi a BMW. :-( -
Barrichello 02.07.13 15:38
« Re: Asi budu za hnidopicha, ale...
Ty "slavné" chromované koberečky už tam dávno nejsou.
Pokud ti vadí i ty černé s obšitím a logem, tak věz že sou to koberečky přímo pro tenhle typ a že originál jaksi nejsou nikde k mání, možná krom možnosti je objendat u ofiko dealera s marží 400%. To podporovat nebudu, mě tyhle ničím neruáží a bohatě mi vyhovují. Lepší než původní gumové "vany"
A nálepky si lepím na všechny auta. Osobně na tom nevidím nic špatnýho, ale chápu že každýmu se to líbit nemusí. Nalepit si Jaguar na Jaguar je totiž lepší než lepit si KONI, Brembo atd na auta který tyhle díly nikdy neviděly a že takových lidí je dost. -
Atila_ 15.03.13 10:15
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hmotnost a interier
Problem 2din neni v propojeni s volantem (to se umi pro vetsinu znacek) nebo mit misto na konektor, problem 2dinu je, ze do vetsiny dnesnich aut ho nelze dat, protoze v palubce neni vubec misto a nebo po montazi v ni vypada jak pest na oko. Dnesni design interieru povetsinou predstavuje ruzne vselijak pokroucene krivky a misto tam proste neni.
Klasicka ukazka dnesniho interieroveho designu (P508) [odkaz]
nebo treba (C5)
[odkaz]
Kam do tohohle bez rozrezani pulky palubky das 2dinku? ;-\ -
Barrichello 07.03.13 10:10
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hmotnost a interier
No ted si strefil hřebík na hlavičku.
Nábytek z IKEA - no tak to je přesně styl co nesnáším a co mi nesmí domu. Tfujtajxl.
Nejhezčí nábytek je historickej popř. jeho repliky, nad to nic nemá a ani mít nebude.
Ikea styl je na poblití.
Volvo mělo halvně průměrnou kvalitu kůže, horší než u řady amerik.
2DIN jde zamotnovat všude, kam se vejde prostorově, patřičný kabel simulující origo rádio resp. umožující OEM 2DIN komunikaci s origo repro, zesíkem a dokonce ovl. na volantu není vůbec problém.
jediný problém je když se to envleze rozměrově nebo když původní systém á ovládání ventilace a klimatizce skrz navigaci, ale to maj jen auta která maj dotykovku a tam azs není důvod to měnit.
No já to za jízdy taky nepoužívám, navolím před jízdou a jedu. Hlasitos, přeskočení skaldy atd si ovládám na volantu. A klima a topení jde krom dotykovky ovládat i tlačítky pod obrazovkou, takže no problem. Na navigaci enšáhám, pokud chci změnit destinaci, stejně musím zastavit, at je to dotyková, s kolečkem nebo nevím jaká.
Mě to plně vyhovuje.
No pokud čtu správně, píšou že oni to testovali velmi důkladně vč. crashtestů.
Pustit na silnice auto který se rouzpadne při sebemnším tukanci by si nedovolili, už proto že třeba v USA bylo tohle XJ suverénně nejdražší ze 4ky Audi, BMW, MB a Jaguar. -
Atila_ 06.03.13 19:17
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hmotnost a interier
Ten design interieru u Volva S80 byl zamer a v tomto ohledu se celkem povedl. Je to proste skandinavsky design, takova automobilova Ikea. Je to ciste, geometricke a zpracovanim pomerne kvalitni. Neni tam zadna luxusni rozmarilost, ta ani nebyla zamerem. Vypada to rozhodne lepe nez rozvrzana moderna u E60. Co je u Volva S80 pruser je cela partie kolem predni masky, ta se tezce nepovedla, ale treba zadek vypada stale dobre.
Hlavni vyhodou S80 je pomer cena/vykon u ojetiny, ono na trhu neni moc aut ve vyssi stredni, kde ctyri roky stare auto koupis nekde mezi 250 a 300.000Kc. Za stejne penize dostanes od BMW ci Audi mnohem starsi olitanou mrdku, o Mercedesu ani nemluvim tam jsou za tyhle penize deset let stara auta se trema sty tisici na hrbu. Osobne kdyz uz S80, tak nektery z benzinu, ktere jsou pomerne slusne a prilis se (krome 2.5T) ani nekazi.
Prenosna navigace je resenim pro socky, ty neminim brat vubec vazne a dvoudinove aftermarket navigace stejne jako vsechna aftermarket radia + navi pomalu, ale jiste konci. Je minimum novejsich aut kam se jeste daji zamontovat.
Problem dotykoveho displaye je, ze se neda moc pouzivat za jizdy, protoze vyzaduje kontrolu pohledem. Narozdil od toho "kolecka" se kterym se da s trochou praxe delat cvak, cvak pri rychlosti dveste kilometru v hodine. >:D Nejvetsi machri jsou ovsem v Lexusu, ty delaji dotykove displaye s asi stovkou dalsich tlacitek rozprostrenych ruzne nahodne po celem aute, pricemz ty nejdulezitejsi pro jistotu schovaji do nejakeho supliku aby se neohmatala. >:-[]
K te hmotnosti jsem sve napsal, kdyby to slo udelat, tak sla stejnym smerem konkurence uz davno. Vsichni bojuji o usetreni kazdeho kila pri konstrukci. Na tom odkazu je jenom marketing, bohuzel to auto nikdy nikdo netestoval, takze vysledek je proste nejisty. -
Barrichello 06.03.13 16:03
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hmotnost a interier
Volvo S80 >:D >:D >:D
To sem měl 14 dní půjčený. 2008ku. Nevím jakej od tý doby udělali ve volvu skok, ale tao auto je aboslutně haldný, neživný interiér, proměrná kvalita kůže, všude hrany, je to bez špetky nápadu.
Vůbec mě to nezaujalo abych řekl pravdu a nevím co na tom kdo vidí.
O motoru D5 už se bavit enbudu vůbec, to už bych byl sprostý.
Věstavěné navigace stejně proti přenosmým nebo 2DIn řešením od OEM zaostávají tak o 2 generace jak grafikou, tak tím co umí.
U Jaguaru se mi líbí dotykový displej, všichni na jě nadávaj, ale mě trvá mnohem méně něco si natukovat a proklikat se menu na dotykovce naež točit jak tydýt kolečekm a děla cvak cvak.
Pak se lidi diví že některý auta maj málo tlačítek. Maj, požitím dotykovky odpadne totiž 15 talčítek kolem >:D
[odkaz]
Jinak zajímavá stránka ohledě X350, můžeš nastudovat bezepčnost a strukturu karoserie.
Jak sem říkal není tam jen hliník, ale i magnesium a i proto je to auto prostě lehčí.
Bylo to stavěno s cílem, aby to bylo lehčí jak konkurence.
ne že to nějak postavili a náhodou zjistili že je to lehčí než vše ostatní -
Atila_ 05.03.13 13:07
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hmotnost a interier
Tak ta V8 od Jaguaru take sama od sebe nema 400HP, k tem 400HP si musela pomoci kompresorem, nejsilnejsi atmosferu mela X350 300HP, coz neni na osmivalec zadny vyjimecny vykon, nemecka konkurence umi i o neco vice. Tedy ne ze by nejake honeni za kilowatty bylo u techle aut podstatne.
Bavime-li se o konkurenci k XJR, coz je u Jaguaru sportovni model, tak protivahou od Audi neni poklidny dvanactivalec ladeny na kultivovanost ne na vykon, ale sportovni Audi S8, ktera mela z 5.2V10 vykon 444 koni.
S podivem to neni, protoze Japonci navigace v autech nikdy neumeli. Japonske infotainment systemy v autech jsou nejakych deset let za nemeckou konkurenci a obecne sila japoncu nikdy nebyla ve vnitrni vybave jejich aut. Japonci neumi delat ergonomicke do detailu doladene veci.