Diskuse

Škoda Superb (2020)

8.2.2020

Už dlouho jsem sem nic nepsal a přemýšlím, kde začít. Začnu tedy zklamáním pro čtenáře - auto není moje, bylo pouze zapůjčené na jeden den. Oslovil jsem…

 

Škoda Superb (poterienko)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto Zetti

    Zetti 16.02.20  08:53

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teplota motoru

    Nic nefot, je mi to jedno. Uplne dogmaticky to vedet nepotrebuju.

    Mel bys mit v manualu ze se nema baterie nabijet kdyz ma 80% a vic a to jak motorem tak ze zasuvky. Ja davam udrzeni stavu baterie jen na dlouhe ceste a kdyz ma baterka 50-70%. Mam jen graficke zobrazeni, tak to beru odhadem.

    At ti to pekne jezdi a nemas zadne starosti. Jestli je to turbo v pluginu dobra nebo spatna volba ukaze cas. Ja myslim, ze plugin u skodovky je horka jehla, jen upravena klasika, to taky ukaze cas.

    Mej se.
  • « 00 Reagovat !

    foto adamzprahy

    adamzprahy 15.02.20  13:42

    « Re: Re: Re: Re: Teplota motoru

    Z toho co tu diskutujete jsem si jistý, že obyč 1.8 hybrid v Toyotě to dělá úplně stejně. Nevidím tam otáčky, tak jen pocitově se mi zdá, že za studena to paradoxně jede příjemně plynule, svižně a potichu, tzn. táhne to elektromotor a spalovák udržuje nízké otáčky (pokud vyloženě nedám podlahu). Dává to smysl a je to hodně efektivní řešení. Motor se hodně rychle ohřeje a má ideální péči, která je jinak závislá na šoférovi.
  • « 00 Reagovat !

    foto kesumb

    kesumb 15.02.20  13:24

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teplota motoru

    Tak pro představu jsem dnes vyjel z Holešovic s nabitým, ale nepředvyhřátým autem a motorem. Na Trojským mostě jsem to na 94% kapacity baterie přepnul do hold modu a motor se normálně nastartoval a mimochodem nechcípl ani na červený nad portálem Blanky. V nájezdu na Holešovičky z městskýho okruhu to ukázalo 50 stupňů vody, na úrovni Vychovatelny pak 90. Olej ukázal 50 ve stoupání na Prosek a u Obi na Proseku kam sem jel ukazoval teploměr 81 stupňů olej.
    Tam sem se zdržel a dál navíc jel na baterky, takže jak by se to ohřálo dál jsem neověřil. Když jsem s tim v týdnu jezdil po Praze a okolí s vybitou baterkou tak to ukazovalo přes 90. 100 ti vyfotím mile rád, ale až pojedu někam dál než tady na kopec pro "šroubovák".

    Mimochodem ale nevím kde bereš 100 stupňů, protože pokud jde o schopnost oleje mazat uzel turbodmychadla, tak je naprosto jedno, jestli má 90 nebo 110 stupňů. A mimochodem tvůj předpoklad, že studený provoz snáší nepřeplňované motory nějak zásadně líp než přeplňované je taky s otazníkem. Protože principielně vadí provoz zatíženého neprohřátého motoru každé jednotce a zvláště těm, které se skládají z rozdílných materiálů. Což jsou v dnešní době hliníkových pístů a hlav a litinových těl skoro všechny.

    Každopádně mi ta debata přijde zbytečná. Většinu jízd po městě dám s iV na elektřinu a když ne, tak se to nastartuje a postupně ohřeje s asistencí elektromotoru. Ostatně kdybych nejel do toho zatracenýho Obi ale dál po dálnici, tak bych tam na konci omezení u Březiněvsi těch 90 stupňů olej určitě měl.
  • « 00 Reagovat !

    foto Zetti

    Zetti 14.02.20  19:42

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teplota motoru

    Jak ukazal jirka na videu, ukaz ze se Supu PHEV ohreje v motoru OLEJ na 100 stupnu. ja tomu neverim a tak to chce nejaky dukaz. Jestli tomu pomaha webasto neni podstatny, i kdyz jeho smysl je urco diskutabilni.
  • « 00 Reagovat !

    foto kesumb

    kesumb 14.02.20  17:12

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teplota motoru

    U Supa ikdyž je to nabitý skoro do plna (nevím řekněme 85%, prostě vyjetí z baráku, projetí vesnice a tak, nezkoušel jsem to se 100%), tak to přepneš do hybridu a zafixuješ stávající stav a normálně se to nastartuje. Navíc to po takovýmdle studeným startu jentak nezdechne, chvíli to už pak na ten benzín (třeba dva kilometry) jede ikdyž to přepeš zpět do elektro režimu.
    Mimochodem jsem konečně rozchodil aplikaci a tam lze dálkově zvolit předehřev interiéru buďto na elektřinu (zásuvka a nebo lze povolit i baterie) nebo zvolit nezávislý vodní topení.
    Přesně z toho co píšeš jsem měl strach, ale teplota motoru vážně nijak omezující faktor není. Prostě pokud víš, že jedeš hned na dálnici tak to prostě donutíš nastartovat předtím, což normálně u Supa jde. Zkusím to zítra i s baterií na 100%.
    Jako pokud bydlíš hned vedle dálnice kde pak hodláš jet jako o život, tak je to pochopitelně bída, ale stav bude úplně stejnej i s konvenčním autem. Navíc ta 1,4 se fakt ohřejvá strašně rychle. Je ale otázkou, jestli tam náhodou nemám ohřev motoru automaticky webastem. Klasický superby tohle měly. Musím se na to podívat.
  • « 00 Reagovat !

    foto kesumb

    kesumb 14.02.20  17:03

    « Re: Re: Re: Re: Re: Teplota motoru

    cca 2250, ale nečekej, že to z tědlech otáček zrychluje jako SQ7...
  • « 00 Reagovat !

    foto Zetti

    Zetti 14.02.20  16:58

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teplota motoru

    No o tom to cele je. 140°F je 60°C. Optimalni teplota oleje pro zatizeni foukaneho motoru je kolem 100°C, to odpovida nejakych 210°F. Proste ten motor v pluginu se nedohreje, jak jsem predpokladal a pro foukane motory to muze byt pro majitele fatalni problem. Proto tam mas ty a ja atmosferu. Foukane motory do pluginu cpe evropa a nedela dobre. Ja si toho predtim nevsim ze to je ve F.

    Nechme toho mej se a packo zas nekdy.

  • « 00 Reagovat !

    foto JirkaVejrazka

    JirkaVejrazka 14.02.20  16:37

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teplota motoru

    Ja nevim, ja tam vidim neco jineho - treba tady: [odkaz] - je tam videt, ze na mete 3,0 mile ma teplotu oleje cca 140F a dal uz to v celem videu nevysplha. A to jeste na zacatku ujel pul mile jen na elektriku.
  • « 00 Reagovat !

    foto Zetti

    Zetti 14.02.20  16:22

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teplota motoru

    Je tam videt, ze se olej ohriva cca tech 10 kilometru, mas to zrychleny. 1 mile je 1,6 km. Moc pekny, diky za link. Predpokladam ze ten olej je ten symbol pistu
  • « 00 Reagovat !

    foto JirkaVejrazka

    JirkaVejrazka 14.02.20  15:58

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teplota motoru

    [odkaz]

    Je tam hezky videt, jak teplota oleje prekvapive rychle nastoupa kratkou chvili potom, co se zapne spalovak.
  • « 00 Reagovat !

    foto Zetti

    Zetti 14.02.20  15:49

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teplota motoru

    To zahrati je jen pocitove, vsechno ve fyzice ma sve limity, jak jsem rekl, bezne se olej ve spalovaku ohriva cca 10 kilometru, v hybridech to bude jeste dele. I konvice s 2 litry vody se zahriva na vykonenm plynovem varici peknych par minut, myslim 5 nebo dele. Rekuperace to ovlivni, ale ne v radu sekund

    Video sem hod to mi zajima, nebo mi ho posli ve zprave fakt mi to zajima

    Ja mam jinou konstrukci hybridu, jednorychlostni prevod ma svoje vyhody ale taky omezeni. Kdyz slapnu na plyn a auto si usmysli, generator vyrabi elektrinu a ta pohani kola. V tom momente se proste pri neohratem motoru tomu autu nesmi slapat na krk. Po dosazeni urcite rychlosti se pohon zmeni na spalovak na predni napravu a elektromotory jen pomahaji. Motor se zklidni, otacky klesnou, auto ale jede rychleji nez kdyz se motor toci pro vykon nabijeni.
  • « 00 Reagovat !

    foto JirkaVejrazka

    JirkaVejrazka 14.02.20  15:18

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teplota motoru

    Ono to omezeni samozrejme neni pevne - kdyz pritlacis na plyn, tak ten motor do otacek dostanes. Ale kdyz jedes konstantni rychlosti a zapne se spalovak, tak chvili bezi v nizsich otackach, nez se zahreje. A vykonovou diru docasne vykryva elektromotor.

    To zahrati je (aspon u meho auta) hodne rychle, v radu desitek sekund. Prius ma rekuperaci odpadniho tepla z vyfuku.

    Osobne teplomer nemam, ale jestl chces, hodim ti sem odkaz na videa jednoho chlapika, ktery me pripojenou diagnostiku k plug-in Priusu a na jeho videich je dobre videt jake jsou teploty motoru, oleje, baterek a tak. Jezdi s tim i v pekne zime, takze z toho muzes vykoukat jak se to chova. Jen jsem s tim nechtel spamovat.
  • « 00 Reagovat !

    foto Zetti

    Zetti 14.02.20  14:29

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teplota motoru

    Jo, normalka se to se mnou nemaze a toci jak chce. Navic nemam otackomer ani teplomer.
    Nevim, ja si to neumi predstavit, ze motor proste netoci jak ja chci. Ja jsem taky jezdil s turbem studeny do 2000, mirne ohraty do 3000, ale mohl jsem volit mista, kde je to omezeni akceptovatelne, u pluginuje ta volby omezenejsi. Navic mel motor elektricky predehrev. Typicky jedes na dalnici nejakym privadecem, kde fosil auto kidnou jizdou ohrejes. Plugina neohrejes, pluginu nespustim motor dokud nespotrebuju aspon 30% baterky. Pojedes na dalnici 130 s timhle omezenim? Pri jakych teplotach to omezeni pada? Kdyz jedu okresku a ty asi taky, beh motoru faliruje casove nekde mezi 40 - 60% behu. Pri tech preruseni motor nezchladne, aby se znova dohrival? Ja nevim, ja se ptam. Ty mas teplomer a vis pri jake teplote se to omezeni rusi?
  • « 00 Reagovat !

    foto adamzprahy

    adamzprahy 14.02.20  13:09

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně iV dojmy

    Tak to je docela pěkné, díky :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto JirkaVejrazka

    JirkaVejrazka 14.02.20  10:52

    « Re: Re: Re: Re: Re: Teplota motoru

    Takze u tebe jde studeny motor bezne rovnou do vyssicho otacek? Jen se ptam, jsem zvedavy.

    A mimochodem porad nechapu ten "diskomfort" - muzes vysvetlit?
  • « 00 Reagovat !

    foto Zetti

    Zetti 14.02.20  10:25

    « Re: Re: Re: Re: Teplota motoru

    Na kolik obratek to jede 130, odhadem?
  • « 00 Reagovat !

    foto Zetti

    Zetti 14.02.20  10:24

    « Re: Re: Re: Re: Teplota motoru

    Me to nedela, proto to neznam. Kdyby se takhle jako v mym aute choval foukanej motor, tak je za chvili po nem. Proto se ptam.
  • « 00 Reagovat !

    foto kesumb

    kesumb 14.02.20  09:32

    « Re: Re: Re: Teplota motoru

    Není to úplně omezovač, pokud se na to postavíš jak do zelí tak to v kickdownu motor vytočí stejně. Ale při běžný jízdě se tomu vůbec nechce a kompenzuje to elektromotorem.Ale nemáš pocit, že by to nějak omezovalo, ono to kompenzuje chybějící otáčky spalovacího motoru elektromotorem a není to nějak nepohyblivý. V tomhle režimu to mezi 2-3tis. otáčkama docela i jede a není to až takovej rozdíl oproti zahřátýmu motoru. Protože tam to sice podřadí, ale zas to tam nedá tolik kw elektřiny.
    Hele narovinu řečeno to auto si v rámci polohy plynovýho pedálu a stejně tak brzdovýho dělá dost co chce, pokud očekáváš digitální přesnost něčeho jako atmosféricky e46 tak to vážně není ono. Ale v tom elektro režimu je to po městě až překvapivě hbitý a těch 85kW je takovejch živoučkejch. Takže ten spalovák to v městských rychlostech nepotřebuje. Jako tím myslím řekněme třeba do 60km/h, ale ještě do třeba 70 se to hejbá opravdu hezky.
  • « 00 Reagovat !

    foto JirkaVejrazka

    JirkaVejrazka 14.02.20  09:27

    « Re: Re: Re: Teplota motoru

    Proc diskomfort? Dela to tak spousta hybridu, vcetne toho meho. Proste se motor snazi drzet nizke otacky, dokud neni zahraty. V cem je to diskomfort?

    Nouzova situace s plynem na podlaze je samozrejme jiny pripad - tam se to chova jinak.
  • « 00 Reagovat !

    foto Zetti

    Zetti 14.02.20  08:44

    « Re: Re: Teplota motoru

    Takze to mam pochopit tak, ze pro studeny beh motoru je omezovac otacek? To by logiku melo, ale znamena to urcity diskomfort
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…