Někam se mi ztratil příspěvek pod tebe:(
Každopádně:
Po městě se snažím jezdit pouze na elektřinu, což na rozdíl od XC90 T8 jde bez omezení. Pokud vím, že mi to nevyjde na elektřinu, přepnu to do hybrid režimu s požadavkem na zachování aktuální kapacity baterie někde na městském okruhu, aby se to prohřálo. Zahřejvá se to velmi rychle, určitě se to řekněme průjezdem Povltavské (cca 2km po rovině) zahřeje na 90 stupňů voda při teplotách co jsou teď venku. Totéž na oleji trvá tak ještě jednou tak dlouho.
Pokud se na to kompletně vykašleš nebo to hodně zatížíš (třeba s 1,5t vlekem to projede Prahu na baterky, ale Kbelská do kopce s požadavkem na zrychlení), přepne se to samo do režimu nastartovanýho motoru. Ale vůbec se tomu nechce přes 2500 otáček, spíš se to drží kolem 2 tis. rpm. A k tomu to tam cpe 40 ale místama i těch 90kWh elektřiny. Až se to zahřeje, tak ochota cpát tam ke spalovacímu motoru ještě elektřinu klesne v hybrid režimu někam k jednotkám až třeba doum desítkám kWh.
jinak řetězec je: spalovací motor->spojka->elektromotor->dvouspojkov… převodovka. Takže to umí dobíjet baterie ikdyž to stojí (jako centrálo to ale nefunguje). Každopádně to ale při brždění normálně podřazuje, ale znát to nijak není. Nicméně rekuperace je v měnících se teplotách kolem nuly a v závislosti na stavu nabití baterie taková dost nevyzpytatelná. Když je to nabitý a navíc zmrzlý, nerekuperuje to skoro vůbec. A vůbec teda ta rekuperace je taková jako že to chce zvyk. Ale není to nic co by mi lezlo krkem.
Jo a mimochodem já v tom mám normální teplovodní benzínový topení. Takže pokud mrzne, tak se to na dálku vyhřeje (vodu v motoru a kabinu) a pak už si jenom krátkou jízdou dohřeješ olej a můžeš jezdit na baterky s teplým motorem. Co mi trošku vadí je, že nejsem schopen donutit to topit webastem při jízdě na elektřinu a to i přes to, že v menu je možnost volby klimatizace z baterie nebo ne.