Rolls Royce Silver Spirit (1985)
12.12.2020Každý člověk by si měl plnit své sny. A tohle auto bylo na seznamu mých dream cars už hodně dlouho. A hodně vysoko. Proto když se naskytla koupě…
Rolls Royce Silver Spirit (Barrichello)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Barrichello 14.12.20 14:19
« Re: Vůz pro opravdové gentlemany
Auto mam teprve 3 měsíce, takže nájezd zatím není velký, ale plánuji s tím jezdit coby víkendové auto pravidelně. Tyhle vozy paradoxně nejvíc trpí tím, že jezdí málo a stojí.
Chci si to užít dokud to půjde, než to zakážou, proto sem chtěl levostrannou verzi co jde přihlásit na klasické RZ.
Jinak kdo chce větší výkon, sesterké Bentley má oturbenou 6,75 a výkony kolem 300 Hp -
Barrichello 12.10.23 15:24
« Re: Parametre motora
Ty výkony se lišily v průběhu let a informace sou brané z techničáku nebo ze stánek co se věnují Silver Spirit. Výrobce v té době výkon oficiálně neudával, resp. udával že je dostatečný.
Ono to není ani podstatné, RR není o tom vymetat s tím okresky. Od toho je Jaguar XJR :-) -
okoloidúci 12.10.23 09:13
« Parametre motora
V recenzii je uvedené "Motor má výkon 240 HP, má dva karburátory SU (Skinner-Union), rozvod OHV, vrtání 104,1 mm, zdvih 99,1 mm, komprese 9,0, dva ventily/válec, točivý moment 450 Nm při 2000 ot/min."
Len tak zo zvedavosti; pozeral som parametre tohoto modelu aj na: [odkaz]
Keď kliknete na "VIEW THIS CAR DETAILED SPECS AND GALLERY", zobrazia sa ďalšie podrobnosti o motore; súhlasí vŕtanie, zdvih, 2 karburátory a OHV rozvod, kompresný pomer, avšak výkon a krútiaci moment sú 200 HP pri 4 000 ot/min a 540 Nm pri 2 000 ot/min. Je ten Váš nejako upravený?
-
Barrichello 02.01.21 23:49
« Re: Re: Re: Re: Re: Vůz pro opravdové gentlemany
Jinej sem zrovna doma neměl, takže tak, nepiju tu alkohol zrovna po litrech, dám si občas panák na chut. Ne všechno kupuju, občas i něco dostanu za to že někomu pomůžu nebo poradím.
No a Bohemia Crystal je docela slavná značka, ta RR zrovna nedehonestuje.
Ta fotka byla jen taková momentka, jak by měla vypadat výbava gentlemana co sedí vzadu a k čemu se tam použít piknové stolečky :-) Jinak každej si tam dá co pije a kouří on. -
Barrichello 17.12.20 00:32
« Re: Re: Re: Vůz pro opravdové gentlemany
Tak tak, bud to je zakážou nebo brutálně zdaní.
Auto, který je v EU verzi, koupený jako nový v některém státu EU jde na bílé RZ přihlásit i pokud neplní žádný euro a je starý třeba 60 let. Musí mít platný doklady (originál tp) i ideálně platnou TK a jde přihlásit vše. Samozřejmě zaplatíš eko výpalné za to že to neplní žádný euro.
Co doklady nemá nebo není z EU jde přihlásit jen na veterány legálně (neofiko se přes polsko dá přihlásit vše - ale ceny sou trošku jinde). -
Barrichello 15.12.20 11:47
« Re: Re: Re: Bude na LPG?
Bentley z 80. je to samé , akorát to má jiná světla a nemá to tuhle opulentní masku.
Dělalo se to ve stejné fabrice v Crewe vedle sebe a se stejnou technikou, akorát Turbo R mělo turbo (Garett) a tím větší výkon.
Tady jedno máš v ČR [odkaz]
No tady youngtimery z dob socialismu děsně frčí, protože nostalgie a každý vzpomíná jak to měl nebo to měl táta, děda atd. Taks i to kupují zpátka jako veterán a ceny šíleně stoupaj, dyt si vezmi že chromka 613 v dobré stavu stojí možná víc jak tenhle RR. O sovětských čajkách a Zilech nemluvě, ty jsou několikanásobně dražší.
Ceny...nebudu říkat kolik sem dal já, ale pravostranné veze z GB jdou pořídit od 6000 EUR, levostranné zhruba 11-22 000 euro dle stavu. Záleží na stavu, km a roku výrobu. Sou v inzercích i kousky s 200 tis km, takže někteří lidé s tím opravdu jezdili. -
Ozzman 15.12.20 06:40
« Re: Re: Bude na LPG?
>:D Tak známe tě, musel jsem si rýpnout >:D
Až budeš mít to rádio, tak pak prosím přidej foto, to mne zajímá. Jinak mne nevadí hranatost, jen spíš ta opulentnost RR mi není zas tak blízká, nicméně to auto je určitě jedno z nejzajímavějších, co tady na MACZ je, když dnes někdo dělá Youngtimera ze 120tky, tak co je potom tohle (to myslím v dobrém). Mne je asi bližší vzhled tehdejších Bentleym, či hranaté USA či Evropské prémiovky té doby (mezi které řadím i limuzíny z Francie).
Ještě by mne zajímalo,na kolik tahle sranda přišla, v recenzi jsem to nenašel, ale chápu, že to třeba ani psát nechceš.
U RR a auta co není daily je to hodně divný, spíš trapný. Navíc karburátor na LPG umí opravdu dobře v republice tak 5 lidí počítám.
Takže ne, LPG tak fakt dávat nebudu.
Rádio asi výhledově vyměním, alle spíš než za originál za moderní co je v retro stylu pro veterány.
Auto se vyrábělo 17 let, vč. prodloužených verzí od Mulliner Park Ward a jezdil v tom ve své době kdekdo, počínaje Brunejským Sultánem přes lidi jako Whitney Houston, Mike Tyson, královské rodiny a stovky dalších.
Je to design 80 let, je to hranatý. Já mam hranatý auta rád.
Nástupce Seraph má ty hrany jen zakulacený, ale hlavní nevýhodou je motor BMW. Sice V12, ale už to není tradiční RR. Všechny RR od založení do 1997 měly vlastní motory. Takže v tom je ta tradice.