Diskuse

Škoda Superb (2015)

13.3.2016

Superb třetí generace je neskutečně krásné auto. Obdivuji zejména světla, která jsou luxusní hlavně, když svítí. Se světly si Kabaň opravdu vyhrál. Ve…

 

Škoda Superb (Ámos Kl)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 10 Reagovat !

    foto Velkoodberatel-kukurice

    Velkoodběratel_kukuřice 13.03.2016  19:47

    Super

    Ahoj, recenze se pěkně četla, ale ještě ji prosim tě časem doplň. Jinak Superb se mi taky líbí, hezká barva a interiér v barevné kombinaci má šmrnc, i když ho mnozí zatracovali. Design přední masky se povedl, žádná divočina, ale je to rafinovaně chladné a majestátní v dobrém slova smyslu.Přeji mnoho šťastných kilometrů. :-)
  • 10 Reagovat !

    foto CliveBixby

    CliveBixby 13.03.2016  21:14

    Pekne atuo

    Gratuluji, v te barve vypada opravdu zajimave, libi se mi. Moc by me zajimalo, kolik v tehle konfiguraci stalo...?
    • 00 Reagovat !

      foto Amos-Kl

      Ámos Kl 13.03.2016  21:23

      « Re: Pekne atuo

      Podle konfigurátoru je to neskutečná darda - 960 tisíc. Fuj. Auto jsem ale koupi za cenu o více než 200 tisíc menší. I to je hrozná cena, ale neměl jsem moc na výběr.
      • 00 Reagovat !

        foto vondry87

        vondry87 14.03.2016  08:40

        « Re: Re: Pekne atuo

        Jo tady by se hodil odpočet DPH :-) Taky bohužel patřím do té nepočetné skupiny zaměstnanců, kteří potřebují takřka denně vůz k pracovním účelům a firma preferuje fianční kompenzaci za užívání vlastního vozu před firemní flotilou. Chtěl jsem si koupit nějaký dream car, ale když jsem si spočítal, kolik mi z příspěvku po zdanění zbyde.. a že za něj budu muset koupit auto o 21 % dražší než za kolik ho kupuje firma, tak jsem to vzdal a vzal si služební oktávku :-( Kdyby člověk mohl mít toho supa za 600, tak neváhá ani vteřinu >:D
        • 11 Reagovat !

          foto Mireon

          Mireon 15.03.2016  20:57

          « Re: Re: Re: Pekne atuo

          Tak proč nejste plátce DPH když je to podle Vás tak výhodné? Každý měsíc posílat 21% z tržeb je přece paráda ;-)
  • 10 Reagovat !

    foto wikinko

    wikinko 14.03.2016  09:32

    spotreba

    ako ti to môže jazdiť za 5,5L??? jazdíš iba mimo mesto?
    • 10 Reagovat !

      foto Toky1

      Toky1 14.03.2016  09:43

      « Re: spotreba

      No keď trošku pritlačíš na pílu a spotreba s týmto benzíňákom sa ti zdvihne na 6,3 tak si hovorím načo sa vôbec vyrábajú dízle? A prečo ich niekto vlastne kupuje?
      :yes:
    • 20 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 14.03.2016  09:43

      « Re: spotreba

      Tiež ma to zaujalo. A najviac ma pobavila nespokojnosť s uvedenou spotrebou. 4,8m auto strednej triedy so 150k benzínom, ktoré jazdí za 5,5 litra? Veď to je sen! Za toľko jazdia strednotriedne dvojlitrové dízle. Priemer tejto motorizácie na Spritmonitore je 7,55 l, takže sa mi fakt javí priemerka 5,5 ako ťažko uveriteľná a bude v tom nejaké "ale".
      • 01 Reagovat !

        foto Toky1

        Toky1 14.03.2016  11:02

        « Re: Re: spotreba

        No tak ja tej spotrebe celkom verím, nevidím nejaký dôvod na zavádzanie. Prečo by klamal? Sám seba neodrbe a nás tu vodiť za nos by mal akože prečo? Ja mám na svojich dvoch toyotách na manuálnej priemernú spotrebu 6,6 a na automate 7,4 a nijako tieto 1350 kilové autá nešetrím a to jezdím väčšinou v meste. Ak sa fakt snaží jazdiť na spotrebu a ešte k tomu väčšinou jazdí po okreskách tak to znie uveriteľne, s 1,4TSi to má len o pár desiatok kíl viac ako moje corolly.
        • 00 Reagovat !

          foto iudex

          iudex 15.03.2016  13:14

          « Re: Re: Re: spotreba

          Ja nikde nehovorím, že klame, pod tým "ale" som mal na mysli špecifické jazdné podmienky, či už profil ciest alebo cielene úspornú jazdu. Každopádne pre mňa ako odporcu nafty je toto ďalší príklad, že benzínu sa netreba báť ani v strednej triede.
          • 00 Reagovat !

            foto martin-dr

            martin_dr 13.05.2016  08:24

            « Re: Re: Re: Re: spotreba

            no podla tychto skutocnosti su len dve moznosti. Bud ma idealne podmienky na jazdu a naozaj jazdi medzimesto. Alebo jazdi bezne podmienky ale jazdi naozaj usporne, co pre dnesne motory je cista smrt, zadusia sa same karbonom..A uprimne, pri motore, ktory uz od novoty potrebuje po 3500km doliat 2deci oleja sa moze este tesit na zaujimave "predstavenie"
      • 00 Reagovat !

        foto Nicco

        Nicco 14.03.2016  12:26

        « Re: Re: spotreba

        So spotrebou je to tak, ze ako na to dupes, tolko to zere. Osobne pre eko styl pouzivam pre naftu bezne otacky a vtedy je spotreba blizka nafte. Ked idem na druhu polovicu otackomera, tak je to ine, ale mam na vyber.
        Sup green Line 1.6TDI berie asi 4.9L v priemere a to ma eko gumy, zakrytovanie podvozku, nizsi vykon. Zase ma ale vyssiu hmotnost a musi regenerovat DPF.
        Spotrebu oleja treba sledovat. Moze sa zhorsovat, ako u prvych 1.8TSI so zapecenymi kruzkami.
      • 11 Reagovat !

        foto colin251

        colin251 14.03.2016  14:00

        « Re: Re: spotreba

        Žádné "ale" v té spotřebě není. Benzínové 1.4TSI umí za takovou spotřebu jezdit. Záleží na tom, jak člověk umí/neumí šlapat na plyn, jestli jezdí ve městě nebo mimo, na profilu trasy (kopce, roviny, atd.), je toho spousta, na čem záleží. To, že takovou spotřebu nedosáhneš ty neznamená, že ji nemá někdo jiný.

        Sám mám 140k 1.4TSI (v Leonu ST) a na zimních 16" jsem do práce cca 20 km jel nejmíň za 4,1l (studený motor, 100km/h tempomat). První týden, když jsem přezul na zimní, tak jsem jezdil pravidelně do práce kolem 4,5l. Dlouhodobě mám mezi 6-7l, ale já zase tahám materiál v kufru a celkem často připojuju velký vozík.
        • 20 Reagovat !

          foto Atomas

          Atomas 15.03.2016  10:00

          « Re: Re: Re: spotreba

          Ano, ta spotřeba je super, ale pak řešit karbonizaci... Raději jezdím svižněji a za 6,5, nežli stále dusit motor v nízkých otáčkách.
          • 01 Reagovat !

            foto colin251

            colin251 15.03.2016  13:51

            « Re: Re: Re: Re: spotreba

            Záleží na tom, co je to dusit. Tenhle motor pracuje "normálně" už od 1500 ot. ... tzn. žádné dunění. Když tomu člověk dopřeje sem tam lepší palivo s aditivy, tak bych se toho nebál.
            • 00 Reagovat !

              foto martin-dr

              martin_dr 13.05.2016  08:30

              « Re: Re: Re: Re: Re: spotreba

              jedna vec je ze sa ti zda ze pracuje dobre, lebo je dobre utlmeny, druha vec je co su to optimalne otacky a kedy palivo dokonale prehori a nie su tam karbonove sadze. ANo, kvalitnejsim palivom s aditivami sa da tomu aspon ciastocne zabranit. Povedzme si rovno, motory od VW nie su zrovna etalonmi spolahlivosti ako boli niekdajsie 1,9TDi. Inak, bolo by zaujimave na tempomate porovnat aktualnu spotrebu pri 1500 a 2000 otackach..
      • 10 Reagovat !

        foto Amos-Kl

        Ámos Kl 14.03.2016  22:10

        « Re: Re: spotreba

        Trošku problém při vykazování cesťáků. Do papíru musíš uvést spotřebu podle techničáku...
        • 00 Reagovat !

          foto Mireon

          Mireon 15.03.2016  20:59

          « Re: Re: Re: spotreba

          To není problém škodovky ale EU. Stačí se podívat do USA. Tam mají totožná auta rozdílnou (někdy velice) spotřebu.
      • 01 Reagovat !

        foto michal-t

        michal.t 15.03.2016  00:23

        « Re: Re: spotreba

        Mě ta spotřeba až tak zázračná nepřijde… Superb III je poměrně lehký, v liftbacku má nízký koeficient odporu Cx (snad 0,275), relativně dlouhou 6. rychlost, moderní maloobjemový motor… prostě spousta kladných předpokladů pro nízkou spotřebu. Já se třeba se svojí atmosférickou 1.8 dostanu na 5,5 l/100km jen na delších trasách a mimo dálnici (měřeno z dotankování), poklidné průjezdy městy mi však spotřebu nijak nezhoršují, spíš snižují (při ustálené padesátce nepapá Civic víc než 4 l/100). A to hovořím 10 let vyráběném motoru - mít na kombíkovém Civicu aspoň jeden výše uvedených kladů Superbu, věřím, že bych se také pohyboval hluboko pod 6 l/100 (takhle je to těsně nad).
        Spíš mě mrzí na přístupu Škodovky, že uvádí tak nízké oficiální hodnoty spotřeby - museli dát testovacím kouskům zřejmě hodně nadstandardní péče, aby je vyladili na testovací NEDC cyklus – neznám moc lidí, kteří by se kdy škodováckým hodnotám spotřeby reálně přiblížili. U Hondy nemám problém jezdit za míň, než uvádí výrobce. Někdo prostě šidí víc, někdo míň.
        • 00 Reagovat !

          foto michalpneu

          michalpneu 15.03.2016  10:34

          « Re: Re: Re: spotreba

          vždyť se ten motor musí zajet.....
          • 01 Reagovat !

            foto michal-t

            michal.t 15.03.2016  14:50

            « Re: Re: Re: Re: spotreba

            To se zajetím je určitě dobrá připomínka. Na druhou stranu, mám pocit, že řada lidí kladný vliv zajetí až moc přeceňuje – řekněme si upřímně, umí někdo z nás jednoznačně posoudit, jakým dílem je zlepšení způsobeno skutečně tím, že si mechanika motoru a řídící jednotka dobře „sedla“? Není zlepšení do značné míry i důsledkem toho, že si v průběhu zajíždění spíše dobře porozumí řidičova noha s plynovým pedálem? Ne každý řidič po přesednutí do nového auta hned přijde na to, jak s motorem a převodovkou optimálně zacházet, kdy se ještě vyplatí přitlačit na plyn a kdy je lepší podřadit, atd. Majitel uvádí zkušenosti s tímto typem motoru, i to, že s ním v předešlém autě zkoušel atakovat nízké spotřeby. Věřím tedy, že to má po šoférské stránce dobře zmáklé a skutečné „mechanicko-elektronické zajetí“ motoru zas tolik nepřinese. Ale třeba se mýlím, snad nám dá majitel časem vědět, jak to dopadlo.
            • 00 Reagovat !

              foto michalpneu

              michalpneu 15.03.2016  23:12

              « Re: Re: Re: Re: Re: spotreba

              Na nové auto si zvykneš poměrně rychle. Mě to trvalo tak měsíc, víc ne. Nikdo si na auto nezvyká třeba rok. Pokud si nezvykne do měsíce, tak už si nezvykne vůbec a pak to není o autu, ale o řidičovi.

              Ale spotřeba třeba mě u TSI šla dolů fakt až po 20 tis. a to docela o dost, tak o 0,5 l 100%. Fakt jsem to pozoroval a i ten motor změnil zvuk i chování, byl živější a jel daleko lépe.

              Vezmi si, že moderní TDI CR ty potřebují tak 15 tis. než začnou fakt používat svůj výkon a spotřebu.

              Tyhle moderní motory jsou na to citlivý jak hrom.
        • 10 Reagovat !

          foto iudex

          iudex 15.03.2016  13:18

          « Re: Re: Re: spotreba

          Ak Ti 150 koňový turbobenzín vo veľkom aute strednej triedy, ktorý jazdí len za 5,5 litra na sto nepríde ako zázračná spotreba, tak skutočne neviem, čo považuješ za dobrú spotrebu v danej triede. Opakujem, priemer tejto motorizácie na Spritmonitore je 7,55 l, takže Amos jazdí v priemere o rovné 2 litre menej, čo je fantastický výsledok.
          • 01 Reagovat !

            foto michal-t

            michal.t 15.03.2016  15:10

            « Re: Re: Re: Re: spotreba

            Ale to ano, je to na takové auto moc hezká spotřeba… jen jak uvádí majitel, nedaří se mu zatím dosahovat hodnot uváděných výrobcem. Chtěl jsem spíš poukázat - moje osobní zkušenost s jinou automobilkou je v tomto ohledu prostě mnohem příznivější - se syrovým autem (najety necelé 2000 km, naloženým na dovču ve dvou lidech) mi tam při delší jízdě (okresky, bez dálnic) snadno padla spotřeba o deci nižší, než uvádí výrobce pro mimoměstský provoz. Mile mě to u Civicu překvapilo… a chápu tedy Ámose, že si na to u Superbu trochu stěžuje.
        • 00 Reagovat !

          foto vondry87

          vondry87 15.03.2016  14:29

          « Re: Re: Re: spotreba

          Já jsem s přístupem Škody ok. Mám teď oktávku 2.0 TDI s DSG a papírová spotřeba je 4,4. Já jezdím dlouhodobě za 5,4 - většina dálnice. Přítelkyně s tím jezdí za 4,5. Dřív jsem měl Ford Focus 2.0 TDCi s PowerShiftem a tam se pod 6 nešlo dostat, přičemž papírová spotřeba byla totožná s oktávkou. Takže minimálně v porovnání s Fordem na tom Škodovka není zas tak zle.
          • 01 Reagovat !

            foto michal-t

            michal.t 15.03.2016  14:55

            « Re: Re: Re: Re: spotreba

            Hmm... 4,5... hezké, smekám. Možná to s tím klamáním nebude ve Škodovce zas až tak horké, jak jsem se bál.
            • 00 Reagovat !

              foto vondry87

              vondry87 15.03.2016  15:28

              « Re: Re: Re: Re: Re: spotreba

              Tak ženská jezdí opatrně >:D A těch 4,5 je z PP. Po těch jejích eko jízdách nejezdím tankovat >:D Ale co jsem párkrát přeměřoval, tak PP nikdy nekecal víc než o desetinu litru. Teď koukám na spritmonitor a tam je průměr 6,4, tak že bych i já jezdil jak s hnojem? >:D No nepřijde mi, že bych byl brzdou provozu.. a až přezuju na letní, tak to určitě ještě trochu spadne. Ale osobně mi víc vyhovoval Focus. Škodovce musím uznat dvě věci - víc prostoru (hlavně na zadních sedadlech) a právě úsporný motor.
  • 00 Reagovat !

    foto michalpneu

    michalpneu 14.03.2016  10:56

    kola

    Předně, moc gratuluji ke krásnému autíčku a konečně někdo kdo má stejnou barvu jako já :-))))) Tak ať moc slouží a přeji mnoho spokojených kilometrů!!!

    Jen detail v textu:

    Kola
    Aktuálně mám na autě 17kové zimní gumy, z finančních důvodů bohužel na plechových discích

    Nemáte, tohle jsou 16" kola. V 17 se plecháče nedělají a máte tam Pirelli Snowcontrol 3 215/60 R16, na léto budete mít Pirelli P7 Cinturato 235/45 18 94W a to je hodně dobrá pneumatika a i tato pirellka na zimu je výborná!
    • 00 Reagovat !

      foto colin251

      colin251 14.03.2016  13:55

      « Re: kola

      Proč by se nedaly koupit 17" plechový disky, normálně se koupit teda dají. Já bych řekl, že to jsou 17", ale hádat se nebudu.

      Na svým autě mám na zimu 16" disky a ty mi přijdou menší, než tady na to autě.
      • 00 Reagovat !

        foto michalpneu

        michalpneu 14.03.2016  15:14

        « Re: Re: kola

        Má na autě tyto poklice: [odkaz]

        a ty se dělají jen 16".

        Na Superba III se nevyrábí 17" plechové disky, ani v originalu, ani od alcaru. Ale pokud je někdo na superba III vyrábí, tak možné to je.

        Ale určitě jsem se spletl s dezénem pneumatiky. Nemá Pirelli Snowcontrol III, ale Pirelli Sottozero III.

        Jinak na superbu i 16" kola vypadají větší, než třeba 16" kola na octavii, golfu, nebo leonu, proč to tak jen nevím. Možná tím, že ty pokolice opticky zvětšují nebo, že je tam 60% profil. Ale faktem je, že ten superb na 16" kolech nevypadá vůbec špatně.

        Jinak tady je katalog: [odkaz] strana 9 dole, je vyfocené jeho kolo, akorát na letní pneumatice.
  • 20 Reagovat !

    foto Amos-Kl

    Ámos Kl 14.03.2016  20:50

    Spotřeba a kola

    Omlouvám se všem, zaměnil jsem opravdu kola. Mám šestnáctky, nějak nevím proč, jsem si to blbě zapamatoval. Je fakt, že na superbu vypadají ty šestnáctky jako velké. Ještě jednou se omlouvám, v recenzi opravím. Spotřeba je taková opravdu a lze to jednoduše ověřit. Na jedné z fotek je dlouhodobá spotřeba na panelu vidět.Jezdím do a z práce (cca 10 km), popojížďky po městě a sem tam výjezd do Práglu (130 km).
    • 00 Reagovat !

      foto michalpneu

      michalpneu 14.03.2016  23:30

      « Re: Spotřeba a kola

      ale prosím Vás, vždyť o nic nejde :-) já to jen doplnil do recenze, neberte to prosím špatně s těmi koly, já spíš jen, že jsem to tam zahlédnul :-)

      Co se spotřeby týče, já myslím, že půjde určitě dolů. Jednak až se oteplí a taky až se motor zaběhne, mě spotřeba u 1,2 TSI klesla až kolem 20 tis. km.
      Jinak paradoxně, až tam dáte 18ky, tak spotřeba půjde paradoxně trochu nahoru, protože tady to je šířka 215 a tam 235 mm pneumatiky a taky trošku půjde víc ztuha řízení, ale zase díky 60% profilu jsou pneuamtiky pohodlnější, i když superb už je taková kára, že tam toho asi moc poznat od sebe nebude:-)

    • 10 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 15.03.2016  13:13

      « Re: Spotřeba a kola

      Ja som nespochybňoval, že by si takú spotrebu skutočne nemal. Hoci je to extrémne nízka spotreba (nižšia, než všetci ostatní majitelia tejto motorizácie na Spritmonitore), evidentne je možné to dosiahnuť, aj keď zrejme pri cielene úspornej jazde. Len som naznačil, že s 5,5 litrami by bola pomerne spokojná i väčšina majiteľov 2,0TDI. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Amos-Kl

    Ámos Kl 15.03.2016  16:52

    Spotřeba

    Na jednu stranu si vůbec nemyslím, že bych byl brzda provozu. Na druhou stranu je pravda, že se snažím jezdit hlavou. Sup je dost těžký na vyřazení z kopce, stejně tak když vidím na semaforu červenou, posledních pár metrů dojíždím. Zase ale nemám rád lidi, co po naskočení zelené ještě pět minut stojí a civí. Já bych tu spotřebu vůbec neřešil, kdyby prostě škodovka uvedla do techničáku reálné hodnoty. Znovu připomínám, v octávii mi to sedělo - taky to je vidět na jedné z fotek. V superbu už od pohledu do techničáku každému musí být jasné, že ty hodnoty reálné prostě nejsou. Zajímalo by mě, jak to firmy pak vykazují a zdůvodňují kontrolám. Alespoň my s tím problém teda máme.
    • 00 Reagovat !

      foto aviater

      aviater 15.03.2016  20:30

      « Re: Spotřeba

      Ahoj, nemohu se ubránit dojmu, že motor 1.4 benzin ve voze superb není zrovna správná volba. Tento motor mám ve voze VW Golf VII a má tolik technických vymožeností, které byly vymyšleny s ohledem na ekologické limity, že nebudí důvěru. Také mne dost udivilo, že VW vymýšlí nový motor obsahu 1.5, kterým chce stávající novou řadu 1.2 a 1.4 nahradit. Měl jsem Superba první generace s motorem 1.8 benzin a bylo to akorát. Jak říkají američané - objem ničím nenahradíš :-) . Takový dvoulitr s turbem to by mu slušelo.
      • 00 Reagovat !

        foto iudex

        iudex 18.03.2016  13:16

        « Re: Re: Spotřeba

        No ale ten Tvoj Superb 1,8T mal presne rovnaký výkon, ako Amosov 1,4TSI, takže ak bolo 110 kW akurát v Supe 1, malo by byť aj v Supe 3.
    • 00 Reagovat !

      foto Mireon

      Mireon 15.03.2016  21:07

      « Re: Spotřeba

      To je opravdu problém všech automobilek. Pravidla měřícího cyklu jsou úplně nereálné. Mám pocit že podle tabulek už se dá jezdit jen u sportovních porsche a ještě u subaru, ale to byl ještě outback 3.6 který už se nesmí dovážet do EU. Udávaná spotřeba 10 dlouhodobá 8,8. Úplně nejhorší kategorie je SUV a hybrid. Tam jsou často spotřeby kolem 3 litrů a reálně jste skoro na 10. Paráda
    • 00 Reagovat !

      foto Bruffen

      Bruffen 16.03.2016  11:45

      « Re: Spotřeba

      Ta spotřeba je podle palubního počítače nebo měřeno po dotankování do plné?
    • 00 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 18.03.2016  13:21

      « Re: Spotřeba

      Ono dôležité je predsa, za čo to reálne jazdí. Predsa čo je lepšie: keď automobilka uvádza, že auto spotrebuje 7 litrov na sto a Ty jazdíš za 6,8, alebo keď papier uvádza 4,8 a Ty jazdíš za 6? Ja by som radšej tú druhú možnosť. Teda... ak by sa nejednalo o služobák a nemusel som vykazovať spotrebu podľa výrobcu, to je samozrejme iný prípad a vtedy rozdiel medzi papierom a reálom naštve.
      • 00 Reagovat !

        foto Amos-Kl

        Ámos Kl 18.03.2016  17:07

        « Re: Re: Spotřeba

        Přesně. Kdyby napsali kombi spotřeba 5,8, nikdo neřekne ani popel.
  • 00 Reagovat !

    foto Amos-Kl

    Ámos Kl 20.03.2016  14:15

    Spotřeba - doplnění

    Konečně mám další údaje. Palubní počítač proměřuje o 0,2 litru na 100 km. Průměrná spotřeba ve skutečnosti je aktuálně na 5,6 l/100 km. Zkusil jsem eko jizdu, ale tak, abych nebyl brzda. Při průměrné rychlosti po okresce (sobota, takže bylo prázdno) 79 km/h skutečná spotřeba 4,9. Ujeto 123 km. Lepší to ten superb prostě nedá. Stoupání 439 m, klesání stejně - jel jsem tam a zpět. V autě jsem seděl sám. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto ps1818

    ps1818 13.05.2016  09:48

    Bezpečnosť

    Ahoj, tvoj Superb 1.4 je presne moja šálka kávy. Ako do prehnane výkonného motora je aj podľa mňa rozumnejšie investovať radšej do výbavy. Zvlášť, ak štýl jazdy a dokonca ani podmienky na cestách neumožňujú naplno využívať výkonné motory (v tvojom prípade povedzme 200 koní a viac). Za mňa palec hore.

    Na druhej strane dávam palec dolu za jedno z tebou deklarovaných pozitív, a tým je bezpečnosť. Predpokladám, že si tým myslel nie len aktívnu, ale aj pasívnu bezpečnosť (tuhosť karosérie, deformačné zóny, ale aj airbagy). Ak áno, tak potom nie celom dobre rozumiem tomu, prečo máš na fotkách bezpečnostný pás zapnutý "poza chrbát", cez sedadlo. Znamená to, že ho nepoužívaš? No len v tom prípade ti je pasívna bezpečnosť vozidla na dve veci, keďže nepoužitie pásu degraduje jej účinok na úroveň blízku nule... :no:
    • 10 Reagovat !

      foto Amos-Kl

      Ámos Kl 14.05.2016  14:12

      « Re: Bezpečnosť

      Jezdím zásadně připoutaný. Ten pás tam je proto, že jsem na něj zkoušel zesílený potah v místě, kde mám problém s otlakem. A pro komentáře o spotřebě. Určitě nejsem člověk, který by dusil motor. To nesnáším. Jen se snažím jezdit s rozumem a je fakt, že když vidím červenou, neženu se k ní na plné koule. Například.
  • 00 Reagovat !

    foto mikesh

    mikesh 04.09.2016  16:40

    spotřeba oleje

    Co ta spotřeba oleje, žere to porad stejne nebo se to srovnalo?
    • 00 Reagovat !

      foto Amos-Kl

      Ámos Kl 08.09.2016  22:09

      « Re: spotřeba oleje

      Srovnalo se to. Už jsem nedolil ani kapku. Ale udělal jsem jednu věc, nedávno jsem v 11 tisíc km nechal vyměnit olej. Dělám to vždy. Nevím, jestli je to tím, nebo najetými kilometry, ale spotřeba šla trošku dolu. Při pohodové jízdě po republice (průměr cca 70 - 80 km na hodinu, ale s průjezdy Prahy, kde se dost průměr snižuje) se dostávám k pěti litrům, či mírně nad ně. ne palubních, ale při dopočtu u tankování. Tak snad dobrý. Na druhou stranu po dálnici při konstantních 140 je to 6,5. Jsem spokojený.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…