Recenze

Technoid (muž 48 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Škoda Superb Superb Combi Scout 2.0 TSI 206 kW (facelift)

9.96 Uživatelé

Hodnoceno: 16× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Superb, foto 1 Škoda Superb, foto 2 Škoda Superb, foto 3 Škoda Superb, foto 4 Škoda Superb, foto 5 Škoda Superb, foto 6 Škoda Superb, foto 7 Škoda Superb, foto 8
Škoda Superb, foto 9 Škoda Superb, foto 10 Škoda Superb, foto 11 Škoda Superb, foto 12 Škoda Superb, foto 13 Škoda Superb, foto 14 Škoda Superb, foto 15 Škoda Superb, foto 16 Škoda Superb, foto 17 Škoda Superb, foto 18 Škoda Superb, foto 19 Škoda Superb, foto 20 Škoda Superb, foto 21 Škoda Superb, foto 22 Škoda Superb, foto 23 Škoda Superb, foto 24 Škoda Superb, foto 25 Škoda Superb, foto 26 Škoda Superb, foto 27 Škoda Superb, foto 28 Škoda Superb, foto 29 Škoda Superb, foto 30 Škoda Superb, foto 31 Škoda Superb, foto 32 Škoda Superb, foto 33 Škoda Superb, foto 34 Škoda Superb, foto 35 Škoda Superb, foto 36 Škoda Superb, foto 37 Škoda Superb, foto 38 Škoda Superb, foto 39 Škoda Superb, foto 40
 

Technické info

Přezdívka auta Skaut Rok výroby 2021 Koupeno nové najeto [km]:2000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1984 výkon [kW]: 206 kroutící moment [Nm]: 400 zrychlení 0-100 km/h [s]: 5.3 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 660 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8.4 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

VÝBĚR
Poslední služební vůz jsem měl od firmy přidělený v roce 2007 a byla to naftová Octavia II 1.9 TDI PD. Pak jsem začal od roku 2010 už kupovat auta jen za vlastní peníze, začali jsme Seatem Altea 1.4 TSI (to mělo své mouchy – řetěz rozvodů), v roce 2013 jsem vyměnil za Superb 2.0 TDI CR 103 kW (tady jsem se zase trefil do dieselgate) a v roce 2017 jsem přešel na Kodiaq 2.0 TDI 110 kW (tady je zase potřeba AdBlue). Všechna ta auta byla v manuálu, k automatu jsem si čuchnul jen při předváděcích jízdách. Diesel jsem volil i s ohledem na to, že jsem soukromé auto přihlásil i ke služebním účelům a nafta odpovídala jak představě delšího nájezdu, tak v určitých obdobích i firemní politice.
Auta jsme pořizovali vždy s ohledem na prostor (kupovali jsme, na co jsme měli), nejen v kufru, ale také na zadních sedačkách – synové rostli a nohy měli čím dál delší. Auta po Seatu jsme navíc začali pořizovat přes zaměstnanecký program, takže Škoda začala být jediná volba, i když jsem sem tam pokukoval i po jiných značkách.
Vždy po pořízení auta jsem se na sledování trhu vykašlal a užíval nový vůz. V koronavirovém roce 2020 jsem opět pomalu začal sledovat nabídku aut a také s obavami různé články o připravovaných opatřeních a nařízeních z EU. Nový trend elektrifikace se mi nelíbí, nesouhlasím s celkovou úsporou CO2 (úspora je maximálně lokální, ale v globálu nic neřeší), protože elektřina se musí nejen vyrobit (což není úplně ekologické, je jedno, co je zdrojem, fotovoltaika znamená využití panelů, které mi moc ekologické nepřijdou, o uhlí nemá cenu polemizovat, větru je u nás málo a na atomu se obyvatelstvo neshodne – viz diskuse o úložištích jaderného odpadu), ale také přenést, což znamená ztráty. Baterie mají nízkou měrnou hustotu energie, takže plně elektrická auta mají malý dojezd, nabíjení trvá nesmyslně dlouho, infrastruktura je slabá, nehledě na potřebu vysokého příkonu u rychlonabíječek (které ničí baterie). Ani PHEV vozy mne moc nepřesvědčily, baterie jsou těžké, na delší cesty to po vybití baterie taky moc úsporné není. Navíc mne děsí zprávy a problémech s hašením aut, nabouraná auta musí do karantény kvůli znovuzapálení. Také v Německu už začínají v některých městech zakazovat parkování aut s většími bateriemi v parkovacích domech.
V neposlední řadě se mi nelíbí jak životnost baterií, tak zůstatková hodnota vozu po pár letech. Četl jsem článek o zoufalci s Nissanem Leaf, který chtěl koupit nový set baterií, ale výrobce raději prodává nová auta, místo náhradních baterií.
Také mne zajímala vodíková technologie, ale spalování vodíku není výhodné, je nutný palivový článek a pohon pak obstarává elektromotor. Infrastruktura je vlastně v ČR nulová.
Vzhledem k obavě z nafty po celé Evropě, jsem se začal poohlížet po benzínových autech (Paříž chystá zákaz vjezdu dieselů, Německo chystá větší mýto pro diesely). Díky škole smyku na sněhu a ledu v roce 2020 jsem se rozhlížel preferenčně po čtyřkolkách.
Jaké kandidáty jsem tedy obhlížel? Jako zajímavá se mi jevila tato auta – Mercedes C kombi, Mercedes GLB (diesel), Octavia IV, Superb (Style, L&K, Scout), Kodiaq Scout. Pokukoval jsem trochu po Opel Insignia Sports Tourer GS, ale jak přešel Opel pod Francouze, tak jsem to opustil. Posledním kandidátem, který se mi prostě stále ohromně líbí, je VW Arteon Shooting Brake, ale tohle je opravdu otázka srdce a ne rozumu, navíc na VW nemám firemní slevu, takže sbohem a šáteček…
Začal jsem tedy opět obhlížet Škodovky. Sice se mi vždycky líbila Octavia RS, ale aktuální O4 mne přesvědčila jen o tom, že Škodovku postihly stejné problémy, jako mateřský Volkswagen. Kolegové mají služební O4, jezdí stále na nějaké přehrávání software, ale konečné řešení zatím v nedohlednu. Zkazky o nemožnosti ovládání start/stop, blikání osvětlení nad zadními sedačkami, nemožnost spouštění vyhřívání čelního skla a jiné vtipné historky mne utvrdily, že O4 nebude můj cíl.
Nakonec mi zbyl na výběr Kodiaq Scout (už skončil s faceliftem) a Superb. Kodiaq Scout se mi pozdával v dieselu, ale už jsem pokukoval po Evo motoru se 147 kW, měl automat, slušnější dynamiku, než aktuálně vlastněný 110-ti kW model, měl alcantaru a vlastně měl všechno, na co jsem si zvyknul u stávajícího auta. Proč jsem ho tedy nevybral? Důvodů bylo víc, v době rozhodování bylo jasné, že se kvapně blíží facelift. Se stávajícím autem jsem si vyzkoušel, že SUV mi nevadí, ale možná si ho jednou zase pořídím, až budu starší. Vlastně mi trochu vadí, že je Kodiaq takový gumový v řízení. Navíc jsem si řekl, že mne celkem drtí výzvy na dolití AdBlue už cca 2500 km před tím, než AdBlue opravdu dojde, pípá to jako pitomé při každém startu. Navíc je můj nájezd za rok pod 20 000 km a diesel už asi úplně nepotřebuju, pokukoval jsem tedy i po benzínu. Před zveřejněním informací o faceliftu se vlastně ani slušný benzínový Kodiaq koupit nedal, navíc jsem chtěl čtyřkolku (kvůli horám, ale kdo ví, kdy zase pojedeme lyžovat).
Tak jsem se zaměřil na Superba, u šéfa jsem viděl služebního Scouta a moc se mi líbil. Začal jsem si hrát s konfigurátorem a jako jediný vhodný mi nakonec přišel Superb Scout s benzínovým motorem. Už jednou jsem si v minulosti u dealera projel 2.0 TSI s 206 kW, ale to byl ještě motor bez GPF. Tenkrát jsem na to neměl a automat mi přišel zbytečný. Teď jsem ale s automatem koketoval a u Scouta vlastně jiná možnost nebyla.
Co jsem tedy nakonec vybral? Vybral jsem Superb III FL Scout, je to opět soukromé auto z vlastních zdrojů, firemní už asi nikdy mít nebudu. Na první pohled zaujme příplatková oranžová barva vybraného auta, ta je k dispozici jen pro Superb Scout (toho jsem chtěl, abych nebral spodkem o zem na nerovnostech, které jsem v minulosti občas potkal), na silnici ale potkávám dost aut jiných značek s oranžovou barvou. Vybral jsem motor 2.0 TSI 206 kW se 4x4. K základní nabídce jsem ještě vybral síťový program (nechtěl jsem dvojitou podlahu, tak aby mi to v kufru nelítalo), pro zadní pasažéry jsem přidal osvědčené rolety zadních dveří, parkuju venku, tak jsem přidal vyhřívání čelního skla (nezávislé topení bych vzhledem ke krátkým trasám asi nemohl používat, baterku bych musel pořád dobíjet). Přidal jsem také sklopné tažné zařízení a Fondpaket (obsahuje Sunset zatmavující zadní skla a jeden držák pro iPad, nevšiml jsem si, že druhý chybí, USB v jumbo boxu, dvě USB-C vzadu a 150 W zásuvku na 230 V). Chtěl jsem zkusit i Matrix LED, a to i přes různé stížnosti jiných majitelů, že je vidět tmavý pruh mezi dálkovými a tlumenými světly (já to nepozoruju). Docela se mi Matrix LED osvědčily, ale neomylné nejsou, už jsem musel ručně ztlumovat. S osvětlením jsem ale jinak celkem spokojený.
Pro uspokojení zadních pasažérů jsem přidal vyhřívání zadních sedaček (s digitálními hodinami a zobrazením externí teploty). Pro svoje pohodlí jsem si vybral navigaci Columbus, dobíjecí box na mobil, USB-C v zrcátku. Nelíbil se mi dekor dřeva, tak jsem vybral šedý dekor palubky.
Po dobrých zkušenostech u Kodiaqa jsem si vybral Area view (360° - 4 kamery).
Trochu jsem vnitřně bojoval s dalším paketem, protože už se mi cena zdála vysoká a nebyl jsem si jistý, že paket potřebuju, ale nakonec jsem si ho vybral – paket Business. Ten obsahuje pár komfortních zbytečností – adaptivní podvozek s personalizací, Sound system Canton se subwooferem, virtuální kokpit, přední sedadla s pamětí, elektricky stavitelná a Travel assist (více položek asistenčních systémů, já chtěl hlavně asistenta vyparkování, asistenta pro mrtvý úhel, tak mám navíc adaptivní/prediktivní tempomat, adaptivní vedení v jízdním pruhu, asistenta jízdy v koloně, asistenta pro nouzové zastavení a asistenta pro automatické parkování).
Vzhledem ke zkušenostem s Kodiaqem jsem si také vybral záruku prodlouženou na 5 let a 100 000 km.
Design je subjektivní záležitost, mně se Superb III líbil už od začátku a facelift není horší, než bylo původní auto. K oranžové barvě mi sedí stříbrná zrcátka, i stříbrné lemy nárazníků. Ten přední trochu trčí, ale mně to nevadí. Na oplastování blatníků a dveří jsem zvyklý už z Kodiaqu, snad to za tím nebude reznout.
Možná se mi víc líbil znak na pátých dveřích, ale s nápisem jsem se už taky vyrovnal. Zajímavým prvkem pátých dveří je propojení světel chromovou lištou. Takovou třešinkou je postupné rozsvěcení blinkrů.
Potěšilo, že facelift už má bezklíčkové odemykání i u zadních dveří, i když se hůř pak ověřuje zamčení (u Kodiqu jsem brával za zadní dveře). Bezklíčkové odemykání je vylepšené, klíč v nečinnosti usne, tak nemusí být v plechové krabičce a šetří se baterie.
MOTOR
Poslední benzinové auto jsem měl Alteu, ta byla hodně citlivá na jízdní styl, na déšť, deklarované spotřeby jsem celkem nedosahoval. Za těch pár let se stal nezbytnou součástí benzinových aut filtr pevných částic GPF. Po jeho zavedení klesl výkon nejsilnějšího benzinu u Superbu na 200 kW. Uživatelé na internetu si trochu stěžovali, že při přímém srovnání byl motor horší. Ze story boardu škodovky jsem si stáhl PDFko s informacemi o motoru, různé zdroje totiž uváděly různé informace. Některé zdroje tvrdily, že 200 kW motor je pouze přímovstřikový, ale není to pravda, stejně jako 206 kW verze byl také kombinací přímého a nepřímého vstřiku. Výhodu nepřímého vstřiku pro malé zatížení vidím v oplachu ventilů benzinem, to 1.5 TSI je jen přímý střik a ventily tady mohou karbonovat.
Motor s 200 kW měl 350 Nm při 2000 – 5400 otáčkách, kompresní poměr byl 9,3:1, motor umožňoval jak Natural 98, tak také Natural 95. Rychlost byla omezena na 250 km/h, kombi zrychlilo z 0 na 100 za 5,7 s. Deklarovaná spotřeba podle WLTP byla 8,0 - 9,3 l/100 km. Převodovka byla sedmistupňová DSG.
V říjnu 2020 se ovšem výkon vrátil na 206 kW (280 koní), točivý moment vzrostl na 400 Nm v rozsahu otáček 2000 – 4900. Kompresní poměr zůstal na 9,3:1. Do nádrže je také možné lít jak Natural 98, tak Natural 95. Maximální rychlost zůstala omezena na 250 km/h, zlepšilo se ovšem zrychlení z 0 na 100 na 5,3 s. V tabulce ze story boardu sice není kombinovaná spotřeba dle WLTP, ale v techničáku je uvedeno 8,4 l/100 km. Převodovka zůstala sedmistupňová DSG.
Jak to jede? Na cestě z autosalonu jsem to vcelku šetřil, průměrná rychlost byla 56 km/h, spotřeba 9,4 l/100 km. Asi jsem to takhle čekal, navíc jsem poprvé tankoval Natural 95 (nádrž byla prázdná a nejbližší pumpa asi nenabízela lepší benzín nebo jsem ho nenašel). Byl jsem z toho auta tak mimo, že jsem některé věci nevnímal. Kromě jiného jsem měl poněkud obavu z počasí, původně jsem čekal dodání až na konci května, takže jsem si neobjednal zimní kola. Auto jsem vyzvedával v Liberci a tam bylo kolem nuly, lehce sněžilo a neměl jsem dálniční známku, tak jsem si to šinul po okreskách. Naleštěnost vzala za své po pár kilometrech, já měl víc starostí s ovládáním plynového pedál a měl jsem strach, abych si nezabrzdil levou nohou. Cesta domů trvala 4 hodiny.
Vzhledem ke koroně není tolik příležitostí se projet, ale něco málo už jsem najel. Na automat jsem si docela zvykl, líbí se mi, že v zatáčce nemusím kvrdlat, jen přidám plyn. Chování převodovky se dá celkem pohodlně ovládat plynovým pedálem. Zatím jezdím jen na výchozí režim Normal (Sport zkusím později, po zajetí), vnímám slušné ticho, skla jsou dvojitá, benzín tolik neduní. Vzhledem k vyššímu točivému momentu se normálně snaží auto nepodřazovat. Při potřebě zrychlit stačí trochu mírně sešlápnout tak polovinu plynu, auto podřadí maximálně o jeden stupeň. Při potřebě razantnějšího zrychlení podřadí při kickdownu o dva stupně, pak déle drží i vyšší otáčky. Obecně mi zrychlení zatím vyhovuje, požadované rychlosti dosáhnu celkem pohodlně. Jen při mírném stlačení plynu se může auto zdát trochu línější, protože drží zařazenou rychlost.
S lehkou nohou jede auto 50 km/h na D5, 60 km/h na D6 a od 70 km/h na D7. Při tachometrových 130 km/h jsou otáčky kolem 2400 – 2500.
ZKUŠENOSTI
Zkušenosti s autem ale nejsou jen pozitivní. Byl jsem na určitý komfort zvyklý jak ze staršího Superba, tak z Kodiaqu. Škodovce se nepodařilo zachovat všechna Simply Clever řešení. Nad něčím se dá mávnout rukou, ale nad jinými věcmi zůstává rozum stát.
Starý Superb měl jeden deštník, ale hloupě v zadních dveřích. Kodiaq měl dva deštníky v předních dveřích, tak jsem čekal, že tento výdobytek bude i v novém Superbu, chyba lávky, deštník je sice v předních dveřích, ale jen jeden (druhý se dá dokoupit), ale při ceně vozu celkem trapas.
Starý Superb měl vyjímatelnou svítilnu v kufru, Kodiaq také, u nového Superbu ale toto řešení zmizelo, k osvětlení kufru slouží jen dvě mrzácká LED světla v pátých dveřích, do hloubi kufru ovšem nedosvítí, navíc občas se vyjmutelné světlo hodilo pro noční defekt nebo pro nasazování řetězů.
Kapitolou samo pro sebe je ostřikování zadních dveří, ostřikovač nestříká na stěrač a plochu skla, ale hned pod trysku na okno, kapalina musí stéct gravitací, stěrač jede chvíli po suchém okně. Tryska se nedá nastavovat.
Infotainment je zlý sen (hardware je MIB3, jako O4, všechno dotykově, žádná tlačítka, žádné otočné ovladače, ale to už jsem měl v Kodiaqu), zmizel interní disk na hudbu, tak dobře, použiju Spotify z mobilu a využiju bezdrátové Carplay, ale ono to spojení docela žere baterii mobilu, tak dám mobil do schránky na bezdrátové nabíjení, ale ono to funguje jen neurčitou dobu, někdy jednotky minut, někdy hodinu a půl, telefon je pak teplý, jiný telefon nabíjet taky nejde (mám iPhone 12 s pouzdrem Magsafe a bezdrátově nabíjím bez problémů, ovšem ani bez pouzdra to není lepší), displej hlásí, abych vyndal předměty ze schránky, ale tam žádné nejsou, ikona Qi zčervená a mám smůlu, na delší cestu už jsem rezignoval a propojil kabelem. Bezdrátové nabíjení ale stálo 6100 Kč. Proč je většina USB typu C, to nechápu, všechno jsem měl na USB-A (kromě nového iPhonu).
Každý start auta znamená zadání S-PINu, když ho dám zapamatovat, tak to protestuje, že profil není chráněný, když zruším zapamatování, tak při každém startu musím zadat.
Tlačítko Home je divné, nezobrazí tu stránku, kterou chci, ale tu druhou, se zástupci. Další zkratky se dají vyvolat potažením prstem od horní hrany displeje. Občas nevím, kam dál a jak zpět. Je to zmatek.
Infotainment mi vnucoval průvodce prvotního nastavení, hledalo to rádio, jak FM, tak DAB a navíc webová rádia, ta ale potřebují jiná data, než e-SIM. Webová rádia jsem nezkoušel, DAB taky ne, FM funguje dobře.
Mám tam Lauru, jen z legrace jsem chtěl zvýšit teplotu klimatizace, ale Superb to neumí. Jiné funkce jsem zatím nepokoušel.
Když propojím auto s telefonem pomocí Carplay, nevidím oblíbené kontakty, to bych musel použít jen Bluetooth profil, co ale pak Spotify (leda bych dal do područky USB flash s MP3)? Musím kliknout na Carplay, pak vidím kontakty z mobilu.
Divné jsou rádoby pokyny pro ekologii, když vypnu start-stop, zobrazí se mi na virtuálním kokpitu pokyn, abych ho aktivoval, převléká se to za eko-tip. Ostatně při jízdě někdy motor plachtí (vyřadí na neutrál) a na virtuálním kokpitu se zobrazuje ikona „Eco“. Převodovka zařadí při brždění, nebo při přidání plynu.
Auto přišlo s třemi klíči a funkcí personalizace, nastavení se má ukládat do profilu na internet. Moc dobře to ale nefunguje, občas se za jízdy napíše, že se profil stahuje a už mi to i hýbalo se sedačkou. Když budu chtít auto půjčit manželce, tak se bojím, že při použití stejného klíče se mi všechno přeštelované uloží do mého profilu, nechci si zase štelovat sedačku. Ideálně musím manželce vygenerovat profil MyŠkoda a spárovat s druhým klíčem.
Když jsem auto přivezl, snažil jsem se projít nastavení, ale nějaké položky menu byly šedivé, např. právní informace a e-shop. Chvilku jsem cvičil se sdílením internetu z telefonu a probralo se to. Musel jsem se znovu přihlásit, abych mohl surfovat v e-shopu, ale budiž.
Auto je spojené s internetem, ale jak se využívá např. pro stahování mapových podkladů, zatím netuším, když ovšem propojím hotspot telefonu s autem, vyhrožuje to a odpojí e-SIM.
První jízdu jsem jel radši na Waze, ale navigaci Waze není možné zrcadlit na digitální kokpit. Už jsem jel na vnitřní navigaci, ale je úplně jiná než v Kodiaqu, zmizelo okno aktuálních pokynů, je to trochu podobné Tomtomu, jen je lišta na levé straně. U lišty jsou zvláštní cíle, jako pumpy (smluvní se Škodou) a např. restaurace. Nad trasou je vidět další odbočka. Nejdřív jsem měl pocit, že se nestahují dopravní informace, ale už se ukazují. Navigace mne ovšem cpe do divných rádoby kratších cest, ale třeba mne nacpala na úzký most u Kunětické hory. Ještě budu hledat volby.
Zatím jsem nevyzkoušel jízdní režimy (aktualizuji časem), takže adaptivní podvozek jsem úplně neprověřil, ale na Normal je pohodlí dost slušné, auto pěkně sedí. Jízdní režim ovlivňuje i ambientní osvětlení, takže zatím jen jedna barva.
Děti si myslí, že na zadních sedadlech je méně místa než ve starém Superbu, ale těžko říct.
Kufr je obrovský, vzhledem k přítomnosti Sound systemu je levá kapsa obsazená subwooferem (u Kodiaqu je v rezervě), pro předměty je jen pravá zavírací kapsa.
Máme virtuální pedál, funguje stejně dobře, jako u Kodiaqu, nacvičeným kopem lze kufr otevřít i zavřít. Jen mne mrzí, že kufr jde tlačítkem u řidiče jen otevírat, ale zavírat ne (Kodiaq to uměl, takže asi nějaká restrikce VW). Dálkově jde obousměrně ovládat klíčem, ale musím být na malou vzdálenost od kufru, nesmím být v autě.
Po ověření řidičáku u dealera mohu auto odemykat i zamykat v aplikaci MyŠkoda pomocí S-PINu, u dealera to moc nefungovalo, od té doby jsem to zkoušel venku a šlo to. Aplikace v mobilu umožňuje i přístup k manuálu, ale zmizelo PDF, manuál je jen online web. Bez internetu smůla, stáhnout už se nedá (ale to ani z internetu Škodovky, zase jedno „simply clever“ řešení).
Posez v alcantarových sedačkách je pohodlný, jen mi trochu trvá najít polohu sedáku, ale to mi trvalo i u předchozích aut, při dlouhé cestě mi zapadne zadek mezi sedák a opěradlo a pak to bolí. Až jednou najdu polohu, uložím a bude klid.
Občas přepnu zobrazení virtuálního kokpitu, když ale dám navigaci, samo se to přepne do základního zobrazení a zrcadlí to navigaci z rádia. Já jsem nečekal, že s tím budu nějak cvičit, myslel jsem, že zvolím jeden styl a nechám to být, ale občas se mi líbí specifické zobrazení, které zobrazuje vícero jízdních dat, jako je aktuální průměrná spotřeba od startu, dojezd na nádrž, doba jízdy atd.
Auto má kamery dokola, takže parkování je v pohodě. I ostřikovač kamery na zadních dveřích funguje dobře.
Auto má adaptivní tempomat, zatím jsem vyzkoušel pouze obyčejné ACC, prediktivní funkci ještě vyzkouším, musel jsem si nastudovat, co se musí v infotainmentu zapnout. Moc intuitivní to není.
Nelíbí se mi dvouramenný volant, je stejný jako v O4. Je sice kapacitní, takže pro Travel assist stačí jen dotek, ale mohli tam nechat trojramenný.
JÍZDA
Auto má jak elektrickou ruční brzdu, tak asistenta rozjezdu do kopce. Od dealera jsem odjížděl aktivovaným automatickým bržděním, to jsem ale vypnul. Rozjezd je v kombinaci s automatem pohoda. Když citlivě pracuji s plynovým pedálem, je rozjezd velmi plynulý. V případě potřeby mohu přišlápnout plynový pedál a z místa se dá odjet velmi svižně. Jen nesmím občas zapomenout zařadit D…
Auto celkem pěkně sedí na silnici, průjezd zatáčkami se dá i ve vyšší rychlosti. Líbí se mi, že do zatáčky reguluji pouze rychlost brzdou a v zatáčce přidám plyn, převodovka si sama zvolí rychlost.
Měl jsem představu, že se silným autem budu mít pokoj od nepříjemných řidičů, ale nějak jsem se spletl, pořád se na mne někdo lepí, a když poodjedu, tak mám za chvíli soutěživce zpátky za zadkem. Divné je, že se lepí hodně řidiči dodávek.
Řazení je zvládnuté dobře, většinou nepociťuji žádné cukání, když zmáčknu víc plynový pedál, auto v mžiku podřadí a předjíždění je hračka.
Motor není určený pro spořivce, u syrového motoru po městě není problém kolem 11 – 12 l/100 km, dálka v kombinaci s dálnicí je kolem 8,4 l/100 km, umím si představit cestu po okreskách v zákonném limitu i pod 8 l/100 km, ale ještě jsem nezkoušel.
Kromě pohodlí a dynamiky se mi líbí i ticho, benzín neduní tolik, jako nafta.

Silné stránky

- dynamika
- ticho
- prostor pro cestující
- kufr
- zvuk Cantonu se subwooferem
- Matrix LED

Slabé stránky

- infotainment
- zadní ostřikovač
- manuál (papírový i online, ten v infotainmentu jsem nezkoušel)
- chybějící lampička v kufru
- na některé funkce aby měl člověk školu, třeba prediktivní tempomat

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Dostal jsem firemní slevu, po dodání fotografiíí o poruchách bezdrátového nabíjení a urgenci jsem se dozvěděl, že bezdrátové nabíjení není kompatibilní s iPhonem 12 (to se mi zdá jako blbost, protože Apple uvádí kompatibilitu s Qi standardem. Třeba to zlepší nějaká aktualizace buď auta, nebo mobilu.
Bohužel to vypadá na chybu Apple:
https://www.macrumors.com/2020/11/05/iphone-12-some-wireless-chargers-not-working/

 

Novinky v recenzi

23.8.2021 18:52

Nehoda, skoro neviditelná :-(

Tak po 4 měsících jsem bohužel doplatil na nedodržení bezpečné vzdálenosti, brzdil jsem za jiným řidičem, který se rozhodl na rovné silnici neočekávaně zastavit) a ten za mnou do mne narazil (už v malé rychlosti). Mám rozbité výklopné závěsné zařízení, prostřelený nárazník a promáčklé páté dveře (s bílým otiskem jiného auta). Auto je pojízdné, servis až za měsíc. Jen při každém startu protestuje diagnostika, auto pípá a požaduje kontrolu závěsného zařízení. Musím to vydržet...


Přidat názorDiskuse: Škoda Superb Superb Combi Scout 2.0 TSI 206 kW (facelift)

Další vozy Škoda Superb



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Je to nové...

praktičnost
10

Kufr dostatečný na převážení nesmyslů.

prostornost
10

Všude dost místa, jak na zavazadla, tak k sezení.

jízdní vlastnosti
10

Adaptivní tlumiče jsem zatím netrápil.

jízdní komfort
10

Jsem spokojený.

provozní náklady
7

Servis i pohonné hmoty budou něco stát, ale s tím jsem počítal.

náhradní díly
9

Dostupnost pro nové auto bude OK, ale ceny budou vyšší.

výkon motoru
10

Co víc člověk pro daily car potřebuje?

spotřeba
9

Papá to, ale jede to.

hlučnost motoru
10

Odpovídá motorizaci.

kvalita sedadel
10

Alcantara s kůží je super.

brzdy
10

Mockrát jsem nebrzdil krizově, ale zatím dostačují.

zavazadlový prostor
10

660 l je spousta místa.






Blesk.cz

Běžkyně v balerínkách Annamária (16) prý skončila v nemocnici: Šokující zprávy o potratu!

Běžkyně v balerínkách Annamária (16) prý skončila v…

Před čtyřmi lety se Annamária proslavila vítězným během v balerínkách a čekala ji slibná kariéra atletky. Před…

Zohavená topmodelka Linda Evangelista (56): Žaluje kliniku, kde jí zpackali zákrok!

Zohavená topmodelka Linda Evangelista (56): Žaluje…

Posledních pět let se kanadská topmodelka Linda Evangelista (56) stranila veřejnosti a přestala pracovat v…

 

iSport.cz

Seemanová s přítelem o filmu Zátopek: Řekli, v čem se liší od slavného páru

Seemanová s přítelem o filmu Zátopek: Řekli, v čem…

Film Zátopek není jen příběhem jednoho muže, ale sportovního páru. Odhaluje i to, jak radostné a občas smutné…

Novotný: Z německého Terminátora jde strach, v Knížeti se probudí bestie

Novotný: Z německého Terminátora jde strach,…

Turnaj, jaký tu ještě nebyl. Tak označuje sobotní akci Oktagon 28 promotér organizace Ondřej Novotný. „Skutečně…

 

Reflex.cz

Jiří Ovčáček bude svatořečen a v novém vydání Bible o něm bude celá kapitola

Jiří Ovčáček bude svatořečen a v novém vydání Bible…

Zbožný člověk Jiří Ovčáček, který se ve volném čase věnuje svému koníčku tiskového mluvčího prezidenta České…

České volby: Od prvních svobodných voleb až po výsměch s názvem opoziční smlouva

České volby: Od prvních svobodných voleb až po…

Ve dnešním pátečním speciálním díle se podíváme na to, proč je to v Česku s volbama úplně v háji. Historie nás…