Recenze

9 Majitel

Volkswagen Golf 1,2TSI DSG

9.37 Uživatelé

Hodnoceno: 35× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Golf, foto 1 Volkswagen Golf, foto 2 Volkswagen Golf, foto 3 Volkswagen Golf, foto 4 Volkswagen Golf, foto 5 Volkswagen Golf, foto 6 Volkswagen Golf, foto 7 Volkswagen Golf, foto 8
Volkswagen Golf, foto 9 Volkswagen Golf, foto 10 Volkswagen Golf, foto 11 Volkswagen Golf, foto 12 Volkswagen Golf, foto 13 Volkswagen Golf, foto 14 Volkswagen Golf, foto 15 Volkswagen Golf, foto 16 Volkswagen Golf, foto 17 Volkswagen Golf, foto 18 Volkswagen Golf, foto 19 Volkswagen Golf, foto 20 Volkswagen Golf, foto 21 Volkswagen Golf, foto 22 Volkswagen Golf, foto 23 Volkswagen Golf, foto 24 Volkswagen Golf, foto 25 Volkswagen Golf, foto 26 Volkswagen Golf, foto 27 Volkswagen Golf, foto 28 Volkswagen Golf, foto 29
 

Technické info

Přezdívka auta Volkswagen Golf VI Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:323 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1197 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 175 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.6 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.1

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Honza01".

Volkswagen Golf 1,2TSI 77kW 7mistupňový automat DSG

Těmito řádky bych se rád podělil o své čerstvé zkušenosti a usnadnil tak rozhodování všem, kteří zvažují pořízení Golfa s tímto malým motůrkem.
Po posledních dvou Passatech limuzína 1.8TSI 118kW, limuzína 2.0 TDI CR 125 kW a Tiguanu Track and Fun 2.0 TDI CR 125 kW 4Motion zvítězila při rozhodování o novém služebním autě zvědavost na toto nové male TSI.

U mého Golfa se jedna o akční modle TEAM vycházející z výbavy Comfort, který jsem doplnil o tuto příplatkovou výbavu:

Odkládací paket, Adaptivní podvozek DCC, Paket zpětná zrcátka, TEAM Plus paket, Multifunkční volant s možností ovládání řazení pod volantem, Xenonové světlomety + mlhovky,
Navigace RNS 510, Park - asistent + park - pilot, Nezávislé topení, 4 dveřové provedení + elektrické ovládání oken vzadu, Příprava pro telefon“Plus“, Plnohodnotná Al - rezerva + hever + nářadí, LED – zadní světlomety, Denní svícení + Leaving / Coming home,

Motor: 1,2TSI 77kW
maximální točivý moment 175 Nm 1550 – 4100ot/min

Tato turbodmychadlem přeplňovaná jednotka, je nesčetněkrát popsaná v různých testech, nebudu se rozepisovat.

Převodovka: 7mistupňový automat DSG

Po krátké jízdní zkušenosti s tímto motorem ve Škoda Yeti s 6mistupňový manuálem jsem se rozhodl pro kombinaci se7mistupňovým automatem DSG. Tak rychle jako DSG tam ručně rychlosti nenasázíte a heslo u tohoto motoru zní netočit, nechat táhnout. To by se člověk tím fofrklackem ukvrdlal.
V jízdním režimu „D“ drží automat otáčky na hodnotě ideálního krouticího momentu, což při jízdě 50 km/h po městě znamená zařazeny 6. rychlostní stupeň a otáčky 1250 ot/min
Při 100 km/h rychlostí na 7. rychlostní stupeň jsou otáčky na hodnotě 2000 ot/min.
Dálnici zatím nemam vyzkoušenou – doplním.
V případě potřeby akcelerace mate možnost využit tzv. Kick-down (sešlápnutí pedálu plynu nadoraz)
kdy automat ochotně podřadí o dva stupně níž (u tohoto motoru i ze zkušenosti s manuálem nutnost), řadit o jeden stupeň níže nemá ani smysl. Dále je tu možnost manuálního řazení pomocí
1. „pádel“ řazeni pod volantem nebo 2. přesunutí kulisy voliče řazení do manuálního režimu (většinou využívám pádla pod volantem k podřazování při brzdění motorem, jinak nechávám pracovat automat).

Další režim „S“ (sport) jsem ještě neměl příležitost pořadně vyzkoušet – doplním.

První dojem:
jak po nastartování, tak při jízdě motor téměř neslyšíte, v autě je ticho!
Když auto stoji motor se projevuje tichým jakoby vzdáleným předením, při jízdě vice než motor vnímáte zvuk odvalujících se pneumatik.
Dynamiku jízdy s 1,2TSI bych přirovnal k jízdě s nepřeplňovanou 1,8. Vono to docela jede!
Zprvu jsem si toho nevšiml, ale na semaforech ve městě jsem zjistil, že ostatní účastníci provozu nějak zaostávají, přestože se o žádný sprint nesnažím a povolenou rychlost taky nepřekračují.
Díky tahu turba a rychlosti, s jakou tam DSGečko šoupe rychlostní stupně je dynamika ve všech režimech jízdy více než dostačující.

O víkendu jsem podnikl první delší cestu, výlet do města Lüneburg, 120 km tam, 120 km zpět.
Silnice typu okreska, rychlost omezena na 100 km/h na křižovatkách na 70 km/h. Při respektováni rychlostních limitů (jsou tam na každém kroku radary) tedy 80% jízda na tempomat, sem tam nějaká akcelerace při předjíždění a couračka přes město, průměrná spotřeba cesta tam 5,8l, zpět 5,6l se zapnutou klimatizací v režimu AUTO a bez jakékoliv snahy o úspornou jízdu
No myslím, že na syrový motor to není tak špatný. Uvidíme, až si motor sedne a pořádně ho protáhnu po dálnici.
Co nesmím zapomenout vyzdvihnout je adaptivní podvozek / tlumiče (DCC). Možnost volby mezi nastavením NORMAL, SPORT, COMFORT.
Už i Německé silnice nejsou, co bývaly a zde musím vychválit režim COMFORT ve kterém mate pocit, že se spíš vznášíte nad vozovkou a i železniční přejezd vnímáte především podle hlukové kulisy od pneumatik.


Spotřeba: Udávaná výrobcem můj průměr/ 100 km
Město 7,3 l 6,8 l
Mimo město 4,9 l
Kombinace 5,8 l 5,6 l

Objem nádrže:
55 l z toho asi 7 l rezerva

Maximálni rychlost: Udávaná výrobcem moje max. dosažená rychlost

190 km / h musím zkusit

Silné stránky

Motor
Automatická převodovka DSG
Adaptivní podvozek / tlumiče (DCC)

Slabé stránky

Moc mě toho nenapadá, možná oproti mým předchozím výše uvedeným autům méně odkládacích míst a mala schránka v přední loketní opěrce, ale to jsou drobnosti.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zati zadne

 


Další vozy Volkswagen Golf



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
8
prostornost
8
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
8
výkon motoru
10
spotřeba
9
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
9
brzdy
10
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

První žena v čele Karlovy univerzity: Novou rektorkou bude Milena Králíčková (49)

První žena v čele Karlovy univerzity: Novou…

Novou rektorkou Univerzity Karlovy (UK) byla v pátek zvolena dosavadní prorektorka Milena Králíčková. Od…

Učitelka Maruška (50) zůstala na tři děti sama, manžel si vzal život! Kvůli dluhům za sázky

Učitelka Maruška (50) zůstala na tři děti sama,…

Ze dne na den přišli o život, jaký znali. O úplnou rodinu i důvěru v nejbližšího člověka. Takový je příběh paní…

 

iSport.cz

Mourinhova nejhorší prohra: 13 hráčů, pak propast. Bodö žije sen

Mourinhova nejhorší prohra: 13 hráčů, pak propast.…

Ve své kariéře je zvyklý výprasky spíše dávat než schytávat. Ve čtvrtek musel ale José Mourinho skousnout…

VIDEORECENZE: Neužilův Zátopek je trefa, precizní film běží i do světa

VIDEORECENZE: Neužilův Zátopek je trefa, precizní…

Jeden z nejočekávanějších českých filmů míří do kin. Zátopek mapuje příběh slavného českého běžce, jeho lásku s…

 

Reflex.cz

Profesorka Milena Králíčková: Díky bohu, že výběr pohlaví dětí u nás zákony zakazují

Profesorka Milena Králíčková: Díky bohu, že výběr…

Poprvé od roku 1348 bude stát v čele naší nejstarší a nejznámější univerzity žena. Rektorkou Univerzity Karlovy…

Co s nimi bude dál? Zkusili jsme podle fotografií odhadnout budoucnost Babišových ministrů

Co s nimi bude dál? Zkusili jsme podle fotografií…

Chovali se, jako kdyby u vládních koryt plánovali mlaskat navždy. Voliči ale rozdali karty jinak. Někteří sice…