Volkswagen Golf (2011)
31.8.2011VW Golf VI 1,2 TSi 77Kw Trendline Zdravím všechny „Golfisty“. Dlouho jsem zvažoval přidání recenze na tento web. Vždyť mí kolegové tady celkem…
Volkswagen Golf VI (Herbi TSI)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- tsi 31.08.2011 18:04 baca42
- Heller Opava ..... 31.08.2011 20:32 Andy74
- Servisni interval 31.08.2011 21:09 Bully_
- Konkurence 01.09.2011 18:15 Nerez
- 1.2 TSI 01.09.2011 20:04 SCHROJF
- Golf TSI 02.09.2011 17:50 carloss71
- Dobré spracovaná recenzia 07.09.2011 20:04
- pohon 20.09.2011 20:39 matii
- Pohon 21.09.2011 09:06 Herbi TSI
- Vrzání 26.09.2011 06:07 Jetty
- + 27.09.2011 18:07 zip2016
- Opravy škrábanců 13.10.2011 12:29 Herbi TSI
- 63 kW x 77 kW 23.02.2012 21:12 Ronault.
- Rozvody 09.05.2012 22:23 Nerez
- servis po 30tkm :) 10.05.2012 19:24 kexxik
- servis 22.12.2012 18:27 janoš
- TSI vs TDI 07.01.2013 16:23 Ozzman
-
Andy74 31.08.2011 20:32
Heller Opava .....
...Ahojky, naprostý souhlas, co se Helleru Opava týče .....místo jako vážný zájemce o koupi auta jsem si připadala jako pipina, která místo do supermarketu omylem vlezla do autosalonu.
Nikdo si mě moc nevšímal a i přesto, že jsem dala najevo, že bych chtěla utratit peníze za VW, mi moc času nikdo nevěnoval.
P.S. Za kolegu, který si nechal v OP montovat koncovku výfuku na VW Scirocco, taky :no:
Amatéřina, zklamání.
-
Bully_ 31.08.2011 21:09
Servisni interval
To VW vazne doporucuje servisni intervaly po 30 tkm? A tuplem u noveho auta? Sice chapu ze to (zdanlive) setri penezenku a ze nektere motorove oleje za predpokladu velmi klidneho jezdeni a vynechani kratkych cest zvlast po meste a v zime muzou vydrzet docela hodne kilometru, ale stejne tady kroutim hlavou. Nehlede na filtr co za tu dobu uz musi byt davno zahlceny. Navic si neumim predstavit jizdu v 1,2-ojce bez toho aby motor nebezel aspon trochu v otackach, potom ty predpovedi ze tyhle motory moc kilometru nevydrzi zacinaji dostavat docela realny zaklad. ;-\-
Herbi TSI 01.09.2011 09:33
« Re: Servisni interval
Před pár lety jsem zastával stejný názor co se servisních intervlů týče. Známý, který je servisní technik u jednoho německého prodejce VW-Škoda, mi jednoznačně řekl, že 30tisícový servisní interval je u většiny nových koncernových motorů v D běžný. A že je dokonce tento interval jiný v D než ČR. Je zajímavé, že u VW Polo r.v.2010 (jezdí v něm přítelkyně) má servisní interval 15 tis.km a ten stejné Polo s totožným motorem, ale kupované v 2011 má interval 30 tis.km. Můžeme polemizovat o tom, jestli čeští dealeři chtějí víc vydělat na servisu (vůbec bych se tomu nedivil) nebo jestli k nám změny došly později,jako ostatně všechno:-( Nedokážu oběktivně posoudit zanesení filtru při 15 a 30 tis..... Můžeš mít pravdu, ale mám zaplacenou prodlouženou záruku a neplánuji, že bych auto vlastnil déle, takže mě to nějak netrápí, ať to řeší VW. Každopádně si asi pleteš 1.2 HTP s 1.2 TSI !! Zcela odlišný motor!!! Jinak bys nemohl napsat takovou hloupost o těch otáčkách...:-o
Nemohl jsem se nepodívat na tvé stránky... Dva roky jsem jezdil s Hondou Accord 2.2
i-CTDI r.v. 2006 Nemám ji co vytknout...Téměř dokonalé auto a maximálně spolehlivé!Současná generace se mi už tak nelíbí,ale kvalita je určitě stejná. K Hondě civic mně přemlouval kolega, když jsem řešil koupi Golfa. Desing se někomu může líbit, ale myslím, že se hodně rychle okouká a to nemluvím o pouťové palubní desce. Co si ale neodpustím je přímo katastrofická zadní náprava.Jel jsem na 17kách.Hrůůůůza!!!!
A provedení Type-R?? GTíčko ho převálcuje na všech frontách....
.-
sotomaior 01.09.2011 09:47
« Re: Re: Servisni interval
GTI x Tyre-R: na všech frontách ne, teda aspoň pro mne je motor v hondě mnohem zábavnější, rychlost si tam člověk musí odpracovat.
Ad servisní intervaly: HTP 2010/11 - motor byl docela výrazně přepracován, asi i proto změna intervalu, ikdyž i u původního bych doporučoval hlavně u oleje kratší...
U TSI těžko říct, i na longlife interval by měl odkroutit 100-150tkm celkem spolehlivě (snad už vyřešili dětské nemoci..), pokud chceš mít jistotu tak je celkem fajn udělat třeba po 15tkm aspoň kapkovou zkoušku oleje.
Jinak ať slouží, i oproti obligátnímu TDI je to moc povedený motor .)-
Herbi TSI 01.09.2011 10:14
« Re: Re: Re: Servisni interval
S tím motorem u Type-R máš pravdu. Ale pokud to není auto jenom na víkend... First man the machine (nebo jak ten reklamní slogan zněl?) asi neplatí....
Po rozdílech HTP 2010/2011 jsem nějak zvlášť nepátral.Celkem s ním opovrhuji.(Snad to nebude číst moje polovička:-) Jen mne udivila nejistota servisního technika, který auto přejímal na garanční prohlídku...
O té zkoušce oleje jsem už uvažoval. Děkuji za radu, určitě realizuji....
S přáním hodně zábavných kilometrů:-)-
"-- skrytý --" 01.09.2011 11:01
« Re: Re: Re: Re: Servisni interval
Asi takhle: Koncern VW má v zásadě 3 typy servisních intervalů. Mezi nimi můžete za určitých podmínek přepínat. Který z nich vaše auto má poznáte podle nálepky v kufru a servisní knížce (kódy QG0, QG1, QG2).
QG0: Kompletní servis 1x za rok či 15 000 km (co nastane dříve).
QG1: Proměnlivý servisní interval - komplet servis dle údaje počítače, max však 1x za 2 roky / 30 000 km (co nastane dříve). Je ale potřeba speciální dlouhoběžný olej. Motor má v tomto případě speciální tvrdokovové povlaky na pohyblivých součástech.
QG2: Každý rok / 15 000 km výměna oleje + olejového filtru, každé dva roky / 30 000 km kompletní servis.
Máte-li auto z výroby QG0, nezbývá vám než jezdit každý rok na kompletní servis.
Máte-li z výroby QG1, můžete si zvolit, jak budete jezdit, ŘJ se nechá překódovat na cokoli tam i zpět. Nechcete-li dlouhoběžný olej, můžete klidně jezdit jako QG0 nebo QG2 (což jsem udělal i já). Za QG1 se svého času tvrdě připlácelo - ony tvrdokovové povlaky + jiná baterie apod.
QG2 z výroby můžete provozovat jako QG0, ne však jako QG1 (chybí tvrdokovové povlaky).
-
-
-
Bully_ 01.09.2011 18:35
« Re: Re: Servisni interval
Nemusime se prece napadat, jsme na diskuzi :yes: , prijde mi ze jsi proti me vystartoval jako nejaky zapskly majitel Golfu na Hondare >:D Zkus byt trosku nezaujaty a muzeme pokracovat.
S 1,2 TSI jsem jezdil v automatu s Yetim, neni to spatny motor a jel svizne. Jde ale o benzinovy motor s obsahem 1,2, turbo neturbo, par tisic otacek mu dat musis (pokud s nim teda hodlas jezdit svizne). O 6000 ot./min. kdyz potrebujes zrychlit jsi nakonec psal sam. Netusim teda v cem je ta "hloupost".
Pokud ti vyrobce urcil servisni interval tak jak uvadis a veris tomu (navic te to netrapi protoze auto relativne brzy prodas), pak je to odpoved na mou otazku. Ja bych tohle nedelal u zadneho auta, ale hodne to souvisi s mym zpusobem jizdy.
Ad Golf GTI vs. Civic Type-R: design je vec nazoru, mne zase Golf prijde subjektivne nudny (zevnitr i zvenku). Ale chapu ze se nekomu tahle usedlost muze libit. Type-R je zase dost odlisny od jinych verzi Civicu (i vevnitr, sedacky, materialy, podsvetleni, ...), je videt ze jsi v nem nikdy nesedel. Ja mam zase rad kdyz auto ukaze i navenek jaky je v nem potencial. Nakonec je prece fajn ze mame kazdy jiny vkus, nemyslis?
Stejne tak jeho jizdni projev- GTI a Type-R jsou auta s naprosto jinym charakterem, nekomu vyhovuje linearni zrychleni pri seslapnuti plynu v jakychkoli otackach, jiny ma rad praci s autem a zabavny a brutalnejsi race-feeling. Proste uzivatelsky privetive GTI (s ESP co keca do rizeni i kdyz ho vypnes, uplne to totiz nejde) - proti autu pro ridice. S prominutim kecy o katastrofalni zadni naprave jsi asi vycetl v nejakych radobyodbornych recenzich. Sedni si nekdy do Type-R a nech se svezt s nekym kdo to umi- a drz si klobouk >:D
Tvrdit o techhle 2 vozech ze je jeden z nich vyrazne lepsi nez druhy znaci neznalost a zaujatost, chce to trosku nadhledu a priznat si ze kazdy z nas muze mit jine priority ;-)-
Herbi TSI 02.09.2011 13:28
« Re: Re: Re: Servisni interval
Jestli jsi moji reakci pochopil jako napadení, tak se omlouvám, určitě to nebyl účel, ale jsem v debatách o autech prostě trochu vášnivjejší....
"Zapšklý" majitel Golfu nebo jak jsi mě to nazval určitě nejsem! Měl jsem možnost jezdit s vozy více značek a tříd. Budu se opakovat, že HONDA! Accord je výborné auto a strávil jsem s nim spoustu jenom příjemných kilometrů. Hondu Civic 1.6 Vti 160 Ps kdysi vlastnil můj strýc a byla to pořádná pecka. Bratranec patří mezi pár vyvolených vlastníků S2000... Máš pravdu, že tajpárem, který máš jsem nikdy nejel, ale dovedu si určitě představit nadšení, které sdílíš z motoru. A k zadní nápravě Civicu..Musím se znovu opakovat. Jako eventualitu k šestkovému golfu, jsem projížděl 1.8ku sport. Byla obuta do 17" kol s profilem 45. Na hladkém asfaltu a dejmetomu v zatáčkách ok, ale na nerovnostch všeho typu prostě děs. Do vozu prostupovaly rány jako z děla, zadek různě poskakoval a v městském "tankodromu", kde jezdím docela často, auto doslova brečelo. Sedl jsem si dokonce i do zadu a nechal se chvíli vozit a už bych to neudělal.Prostornost a sedadla v pořádku, ale ty otřesy nee. Určitě budeš se mnou souhlasit, že naše cesty jsou děs a bída a určitě se to nějak zásadně nezlepší.Nevím do jaké míry má Rko podvozek od obyčejného Civicu odlišný, ale nebudou to jen jiné pružiny a tlumiče?Nevlastním dvě auta. Jednu srdcovku a jedno pro všední den. Souhlasím, že auto na okruh a na vybrané pasáže našich silnic je type-r super. Jen se zkus projet s tím uživatelsky příjemným VI GTi... Mimochdem jsem ho měl půjčené na víkend, kdybys chtěl narážet, že jsem si info. jen někde přečetl. A opravdu můžu jen potvrdit slova novinářů: výborný na sportovní zážitky(možná i okruh) a hlavně dobrý společník v běžném životě. Na konfrontaci s ESP téměř nedošlo. Nemám možnost se projíždět na okruhu. Navíc se mám taky trochu rád a v nepslední řadě bych se nechtěl chovat jako.... k ostatním na cestě. Když na tom budeš lpět, může to být opravdu hendikep, ale já bych s ním klidně žil dál....
Určitě neberu Golfa 1.2 TSi jako auto na kterém, bych ustrnul.. Jak píši v recenzi, vyhovuje mému momentálnímu ježdění...
Má reakce na Civica byla jako na auto v globálu, ne pouze na vybranou výbavu Type-R. Mám ke značce Honda velice kladný vztah, jen současná generace je v mých očích trochu zklamání a o to netrpělivěji očékávám příchod nástupce,-
Bully_ 02.09.2011 18:41
« Re: Servisni interval
Diky za rozumny prispevek :yes: S Accordem souhlasim, mam Tourer 2,2i-CTDi z 12/2007 (Sport + SE 30th- fura vybavy navic) a budu si ho drzet dokud se nerozpadne, takze hoodne dlouho >:D
Civic 5D vs. Type-R je prave dost rozdil- a to zvenku i zevnitr, i co se jizdnich vlastnosti tyce. V CTR (pokud se jede rychle, protoze tohle auto funguje tim lip cim drsneji se s nim jezdi) proste funguje. Torzka vzadu neni vubec nutne nejaka systemova chyba, zalezi jenom na jejim naladeni. Divil by ses kolik aut a to i hot-hatchu jezdilo a obcas i porad jezdi s timhle systemem.
Kazdopadne CTR je podstatne zabavnejsi nez vetsinove prijatelnejsi GTI a o to minimalne mne jde u HH predevsim, rodinne auto uz mam. Ale samozrejme kazda mince ma 2 strany a sam to uz vidis taky. Ono je to povidani na dlouho a urcite nepatri do tve debaty o Golfu, pokud budes chtit diskutovat a ne jenom odsuzovat to co neznas tak si s tebou rad pokecam u sebe ;-)
Civic 9G bude jenom minimalni evoluce a obavam se ze castecne k horsimu, co se sportovniho ducha a charakteru Hondy tyka. No aspon opticky uvidim na autosalonu ve Frankfurtu, kam (snad na 100%) jedu.
-
-
-
-
Nerez 01.09.2011 18:15
Konkurence
Zdravím tě,
Golf, výborná volba, ale říct, že Focus je jen levný kompromis je celkem odvážné tvrzení. Osobně si myslím, že tato "velká trojka" Golf, Focus a Astra jsou si víceméně vyrovnaní, rozdíly jsou minimální a více než na kvalitativních rozdílech záleží na osobních preferencích jednotlivých zákazníků. Chybu člověk neudělá ani s jedním.
Jinak doplň informace o voze do tabulky a přidej fotky. Ať slouží ;-)-
Herbi TSI 02.09.2011 14:32
« Re: Konkurence
Taky zdravím,
Děkuji, naše názory jsou víceméně stejné. Bylo mi jasné, že se na tu pasáž někdo ozve.
Plyne však z mé averze vůči Fordům. Neříkám, že jako značka toho přinesla do světa aut málo. Ale současná generace fordům je v jistých věcech vynikající a v jistých odfláknutá(tebou zmiňovaný interiér Fcusu atd.) a to nemlůvím o zmatku, který začínají dělat u některých nových modelů na palubní desce. Jsem od přírody puntičkář a zastávám názor, že i ve třídě tolik sledovaných a prodávaných hathbacků můžu dostat kvalitu dotaženou do konce. To focus určitě není. O nedostatcích se nebudu rozepisovat. Není to špatné auto, ale ty už se dnes nedělají... A astra?? No, měl jsem G z první série 2.0 Di CD bez klimy na Irmscher kolech v modré metal.Kupovaná fungl nová tady v čechách. V době uvedení všichni mluvili o nadčasovém desingu a já nevím o čem ještě. Miloval jsem ji i s nedostatky, které měla. Od devadesátého osmého se asi odehrálo pár změn na trhu. Dnes bych ale připlatil tehdejší "padesátku" a koupil Golfa IV. Astra H? Přítelkyně najela na kombíkové 1.6ce pře sto tisíc než jí dali jako služebák Passata. Někdy jsem ji z nostalgie protáhl:-) Zdá se mi opravdu vyrovnaný konkurent Golfu V, jen zase ty docela časté návštěvy servisu:-( Nabídka Clasic mi přišla rovněž velmi cenově zajímavá, ale zkušenosti se spolehlivostí a způsobem řešení oprav ve značkovém servisu už ne. Musím, ale dodat, u obou aut se jednalo o vozy prvních roků výroby. U clasiku to snad mohli dotáhnout. A poslední generace? Líbí se mi ...
Fotky a údaje ještě přihodím. Přeji fajn kilometry bez poruch ;-)-
Nerez 02.09.2011 15:37
« Re: Re: Konkurence
U těch Fordů je škoda těch interiérů, prostě nepamatuji, kdy se mi u nějakého Fordu libíl interiér. Zpracování nebylo zlé, ale vzhled byl katastrofa. A ta Korejská šílenost nového Focusu a Fiesty tomu nasadila korunu. Mám raději strohé, někdo by řekl až nudné interiéry, než to co předvádí Ford, Hyundai, Kia a další. Jednoduchost nade vše :yes:
-
-
-
SCHROJF 01.09.2011 20:04
1.2 TSI
...skoda,mal si pockat...a ist do DSG...doporucujem...ale aj tak prajem vela stastnych km s logom VW na volante!!! -
carloss71 02.09.2011 17:50
Golf TSI
Gratuluji k dobré volbě.
Vlastním sice slabší 1,2 TSI 63kw, najeto přes 26t a zatím max spokojenost. Mít víc v peněžence, vybral bych silnější jako ty:-)-
white label 02.09.2011 18:20
« Re: Golf TSI
Osobně vidím jako ideální benzínovou motorizaci, pro běžného nového Golfa, motor 1.4 TSI/90kW... a nejlepší poměr cena/výkon/výbava/vzhled zase (ze všech benzínových Golfů vůbec) u Golfu GTI...-
Herbi TSI 02.09.2011 20:22
« Re: Re: Golf TSI
O čtrnátce jsem po pravdě řečeno pokukoval. Tady v sekci testy jsem četl, že příplatek za tento motor se moc nevyplatí, co se dynamiky týče a spotřeba je dost vyšší. Shodou okolností ho má soused přes ulici s dřívějším rokem výroby, kdy ještě dvanáctka nebyla v nabídce. I on dospěl k názoru, že když už 1.4 TSI, tak 118 kw.... -
-
Thomasino 05.09.2011 19:43
« Re: Golf TSI
Pěkné vozítko, ale chtělo by to nějaké další a zajímavější fotky ;-) :-)
Co jsem já slyšel ze servisu, spotřeba 1,2 TSI a 1,4 TSI je skoro stejná, mnohem více záleží na stylu jízdy. Především je však důležité se k TSI motorům slušně chovat, nejdříve nechat 10-15 minut zahřát a pak tomu teprve více šlapat na krk, stejně tak ke konci posledních 5 minut jet klidněji a před vypnutím motoru nechat motor jet chvilku na prázdno, Turbo je hold háklivé a tímto mu rapidně prodlužuješ životnost ;-)
-
-
-
-
"-- skrytý --" 07.09.2011 20:04
Dobré spracovaná recenzia
Dobré spracovaná recenzia, dobrého auta, ktoré má mnoho kladov, a minimum nedostatkov, ktoré sa hľadajú ťažko. :yes: -
-
-
Herbi TSI 13.10.2011 12:29
Opravy škrábanců
Cthěl bych poprosit, jestli mi tady může někdo napsat objektivní názor na prostředky, které by měly opravit/zamaskovat drobné škrábance na laku auta jako např. otluky od dveří druhých aut. Na trhu je více prostředků, které se pohybují cca. kolem 800 Kč. a slibují řešení.
Tak bych chtěl vědět jestli to jsou jen pohádky, pomocí kterých se dají z lidí vytáhnout peníze nebo jestli takový efektivní prostředek nějaká společnost umí vyrobit. Všiml jsem si, že i firmy jako např. Sonax tento produkt nabízí.... Prozatím jsem zaznamenal názor, že je to práce pro autolakýrníka nebo minimálně pro použití korekční tužky s kterou nemám moc zkušeností.....-
-
-
woody-alien 11.01.2012 21:15
« Re: Re: Re: Opravy škrábanců
Asi nejsi sám... ;-) Musím říct, že použití zmíněného štětečku opravdu nestojí za moc, když už tak spíš bodovou technikou, prostě lehkým poťukáváním. Výsledek je podle mě lepší než se snažit místo zakrýt tahem štětce.
Ale ty jsi se spíš ptal na ty zázračné zakrývače drapanců než na klasický opravný lak. Tak s těmi nemám zkušenost žádnou, protože tomu jednoduše nevěřím. Až mi to někdo předvede na vlastní oči, pak se dám na modlení. >:D
-
-
Jetty 11.01.2012 23:01
« Re: Opravy škrábanců
Přesně jak píše Woody - nesnaž se to přetírat tahem, ale jen poťukávej >:D
Co se ti stalo??? Moje manželka, když byla Jetta cca měsíc a půl stará, najela v buchlovských kopcích na výfukové potrubí, které někomu upadlo z auta (navíc v rychlém pruhu) a ten idiot ho tam nechal ležet :-! Ale nemohla za to, jelo před náma auto, takže neviděla jestli něco leží na cestě, pak najednou rychle uhnul do pravého pruhu mezi 2 auta a ona už neměla čas moc zareagovat.... ;-\ Jak na to potrubí najela, tak se nějak zkroutilo a praštilo do dveří na pravé straně. Odnesly to cca 6 cm přední a asi 3cm zadní zhruba 10cm nad prahem. Asi týden jsem z toho "nespal" a chtěl to nechávat přestříknout, nicméně nakonec jsem koupil ve VW origo lakovou tužku a můžu říct, že po zatření šrámu si toho nikdo nevšimne :yes: Kdyby to bylo ale někde výš a na pohledové hraně, tak je to samozřejmě horší...-
Herbi TSI 12.01.2012 17:48
« Re: Re: Opravy škrábanců
Ale nic tragického :-) Jsem ve své podstatě až nesnesitely puntičkář a štvou mě tři krátké, ale o to hlubší a souvislé rýhy na levých předních dveříh, které musel udělat někdo dveřma jiného auta a 100% ten člověk neměl žádný kladný vztah k autům nebo si možná na té mojí leštěnce ulevil. Nevím...
Jako o prevenci jsem dokonce uvažoval, že celé auto nechám polepit průhlednou fólií. Na internetu jsem našel ceny okolo 4 tisíc za celé auto, ale kolega, který má s touto metodou praxi, mě vyvedl z poněkud najivní představy o ceně...
Nezbývá než parkovat na obezřetných místech, ale jak dlouho mi to vydrží to nevím...-
Jetty 12.01.2012 18:07
« Re: Opravy škrábanců
Tak k tomu parkování - já se vždycky snažím, třeba u supermarketů parkovat někde vzadu, kde nikdo nestojí. Ale většinou přes 2 místa, protože když stojím normálně, tak se v 80% případů najde idiot, který i přes všechen ten prostor okolo zaparkuje těsně vedle mě (posledně jsem dokonce jednomu takovému musel sklopit zrcátko, jinak bych se ani do auta nedostal...). Fakt debilita :-|-
Herbi TSI 12.01.2012 19:16
« Re: Re: Opravy škrábanců
Tak vidím, že mám minimálně jednu zpřízněnou duši :-) Já i přítelkyně děláme přesně to stejné a sklízíme docela slušný výsměch od většiny lidí, kteří by nejraději parkovali ve vchodových dveřích a když už se jim to nedaří, tak mně (194 cm /105 kg) párkrát donutili auto odbrzdit a vytlačit mimo souvislou řadu. Prostě jsem se tam nevešel a možnost lézt za volant odspolujezdce mi přišla ještě horší:-) V tu chvíli jsem při své prudší povaze měl chuť na tom autě provézt jiné upravy než jen sklopit zrcátko, ale na autě bych se nikdy nemstil, spíš měl ten dotyčný štěstí, že jsem ho nemohl konfrontovat osobně...
-
-
-
-
-
-
Endroo 12.01.2012 09:36
« Re: Re: Re: Opravy škrábanců
Ano, mám na to šteteček z laku na nehty, ale tím tahem to opravdu moc nejde. Lepší je to poťukávání. :-) Ono ten šteteček je na to moc jemný, takže při tahu na to nemůžeš vyvinout žádný tlak. Takže buď to poťukávání štětečkem, nebo si sehnat nějaký s tvrdýma štětinama, pak už by to snad šlo i lépe přetřít tahem.
-
-
-
-
Ronault. 23.02.2012 21:12
63 kW x 77 kW
Zdravím! Chci se zeptat, jestli jsi při výběru auta měl možnost srovnat slabší 63 kW a silnější 77 kW? Jel jsem včera s 63 kW a ne že by to bylo špatné, to ne, přecejen jsem si ani nevšiml a hned tam bylo 150 km/h, ale buď byl ten motor málo zajetý, nebo je to dlouhými převody, ale nějak se mi do otáček nechtělo a ani nějaké přeřazování tomu moc nepomáhalo. Možná to bylo dáno mou Lagunou, která má přecejen kratší převody a pocitově zrychluje lépe, těžko říct. Přitom v Fabce kombi mi ten motor přišel více než dostatečný.-
sotomaior 24.02.2012 07:46
« Re: 63 kW x 77 kW
ahoj, a neměl jsi v té fabce zapnutou klimu? ne, beze srandy, ve fabkách s 63kw verzí se má po zapnutí klimi změnit mapa motoru na stejnou jako používá 77kw verze, takže to má dát koníky k dobru...to nemám ze své hlavy ani osobní zkušenosti, jen jsem to četl ve 3různých periodicích... -
Herbi TSI 25.02.2012 14:53
« Re: 63 kW x 77 kW
Zdravím Renaulte! Dal jsem tehdy na radu prodejce, který motor s 63Kw doporučoval spíš k fábii.
Navíc jsem nechtěl slabší motor než měla moje předchozí Octavie II TDI.
Měl jsem taky možnost projet se s Golfem Plus TSI 63 kw DSG a jevil se mi jako slabý vzhledem k hmotnosti auta. Navíc jak píšeš může to být i jiným zpřevodováním.Já mám 6kvalt oproti 63kw s 5kvaltem.
S 77Kw TSI jsem zatím hodně spokojený. Jak píšu v aktualitách, největší podíl jízd absolvuji na okreskách mezi Ostravou a Opavou. A na tyhle jízdy je motor jako dělaný. Jezdím celkem svižně se spotřebou lehce nad pět litrů. Jinak o přecitlivosti na styl a režim jízdy tady toho bylo napsáno dost...a můžu jen potvrdit.
Jinak co se týče otáček, tak já jezdím spíš ve spodním spektru, ale občas ho v pár pasážích jen tak vytočím k šesti tisícům, aby třeba neumřelo turbo. Motor není lačný otáček jako motory Hondy, ale točí se celkem dobře.Dokonce jak zjišťuji má i celkem hezký zvuk... Na 1až3 st. se motor může jevit i celkem ostře:-)-
Ronault. 25.02.2012 16:38
« Re: Re: 63 kW x 77 kW
Díky za dojmy. Je zvláštní, že je tak velký rozdíl mezi 63 a 77 kW, ale není se co divit, podladit se dá motor docela snadno, navíc kombinace dlouhých převodů 63 kW verze může dělat taky hodně. Podobně to je i v jiných motorizacích u VW, že slabší varianty stejného motoru jsou s delšími převody pro spořivější jezdce.
Spotřebu máš evidentně pěknou, sice ideální trať skoro pro každé auto, ale i tak je to moc hezké :-)
-
-
-
Nerez 09.05.2012 22:23
Rozvody
Zdravím tě,
čtu, že ani tobě se ty problémy nevyhnuly. Na to, jak VW mlží, že jde jen o malé procento aut, tak zde na MACZ je těch uživatelů už povíc. Můžu se zeptat, jaký máš měsíc a rok výroby a při jakém počtu km se rozvody ozvaly? Dík ;-)-
Herbi TSI 10.05.2012 09:07
« Re: Rozvody
Ahoj.
první signál jsem zaznamenal někde po překročení 15tis/km.Problém se tehdy projevil jako nevinné zaškubání po startu. Bylo mi doporučeno servisním technikem nechat tento problém až na první servis 30tis/km. Tedy celkem dlouho jsem s tím jezdil a příznaky se časem stupňovaly. Říkal jsem si, že auto je v záruce, no tak co...
Ale četl jsem, že v některých případech přeskočení a destrukce VW hradil jen 70% nákladů na díly a 50% nákladů na práci...
V mém případě, jak píši, se dealer zachoval vztřícně(platil i olej atd.), otázka je, jak by tomu bylo v případě poškození motoru.
Auto bylo přihlášeno do provozu v únoru 2011, ale je to skladovka, takže nevím jak dlouho stálo v garážích...
-
-
kexxik 10.05.2012 19:24
servis po 30tkm :)
tomu se můžu jen smát, 30tkm na jeden olej je nesmysl. Každej trochu znalej ví, že neexistuje olej, který by vydržel tolik km s odpovídajícími vlastnostmi.-
Herbi TSI 10.05.2012 20:49
« Re: servis po 30tkm :)
Já se zas směju lidem , kteří si myslí, že jsou díky svému autu pány tvorstva a že spolkli moudrost světa. Navíc o tvé úrovni svědčí i diskuse pod tvou recenzí!!! Bohužel se utvrzuji, že podobné auta na našich cestách (mimochodem se mi v jistých ohledech taky líbí) řídí většinou egoističtí omezenci s IQ značně zaostávajícim nad svým libidem.
K tvé připomínce se nebudu vyjadřovat, jelikož toto téma jsem tady řešil hned na začátku zveřejnění recenze a vlastně nebudu reagovat na jakékoliv tvé další "znalýý rejpáání". :no:-
kexxik 15.05.2012 11:56
« Re: Re: servis po 30tkm :)
aha, typickej čecháček (zřejmě i závistivej, abys to podtrhl). Napíšu nekonfliktně svůj názor a ty se chováš jak idiot. Jak jsi přišel, že díky svému autu jsem spolknul moudrost světa? Nadávát někomu kvůli autu nebo hodnotit IQ svědčí spíš o tvé inteligenci. Zřejmě typickej chudák, kterej si na netu hraje na mistra světa, když někdo napíše opačný názor na věc. :no:-
Herbi TSI 15.05.2012 14:54
« Re: Re: Re: servis po 30tkm :)
Pokud se mi teda chce ještě nějak reagovat...Čteš po sobě co píšeš??? Nekonflitní vyjádření názoru teda my na moravě chápeme rozhodně jinak!!No vlastně,když jsem si četl něktéré reakce pod tvou recenzí, tak můžu být vlastě ještě polichocen.Máš pravdu. :yes: :yes: :yes:
-
-
-
-
janoš 22.12.2012 18:27
servis
Ahoj taky máme golfíka úplně stejného jako ty, jen s 63kw, což je pro naše využití dostačující. Nevíš náhodou, kdy a jestli vůbec se vyřešil problém s řeťezem? Auto jsme přihlašovali v lednu 2012 a teď máme najeto asi 15tkm, tak jsem zvědavej, zda se to ozve. Jinak asi do těch 30tkm čekat nebudu a vyměním olej po roku teď filtry atd musí mít dost, nebo jaké zkušenosti máš ty a okolí?-
Herbi TSI 04.01.2013 17:22
« Re: servis
Zdravím. V tisku byly problémy prezenotovány jako vadná šarže výrobce, který nevyměnil obráběcí stroj a vyrobil tak trojnásobný počet řetězů na úkor kvality. Ale mohla to být jedna z blamáží. Pravdu se asi nedozvíme. Fakt je, že problém se objevuje nejvíce u 1,2 a 1,4. To, že není něco v pořádku se dá jednoduše vysledovat předem...po nastartování tak cca. 20s kolísají otáčky a slyšíš chrastění řetězu. Problém má stupńující se tendenci, takže se vyplácí ostražitost od počátku, kdy zejména řinčení nemusí být zcela znatelné. Jinak, co se týka oleje, tak budu asi mezi prvními, kdo vyzkouší životnost 1,2 při delším intervalu.Jak jsem už tady psal,odkládám si peníze na nový motor ;-)
-
-
Ozzman 07.01.2013 16:23
TSI vs TDI
Ahoj.. Dost mne zarazilo co píšeš: TSI jede rychleji než TDI. Předpokládám, že TDI v OII bylo 1.9 77kw?
To fakt myslíš vážně? Neměl si nějaký problém s tímto motorem? ( Už sem se taky setkal se špatně zajetou TDI OII co měla problém, nakonec se jí vysypalo turbo v 150 tisicich - poctivej nájezd od 0)
Já občas TSI 1.2 77kw jezdím v O II fl. Motor sice působí pružně, ale jen v určitém pásmu otáček a při vytočení je znát malý obsah motoru a s autem se už pak nic moc neděje. Nehledě na to ( možná jsem fakt střevo) se musí přidávat na svižnější rozjezd dost plynu stejně jako u HTP. Když motor porovnám se starou 1.6 75kw, co se ještě donedávna do Golfu/Jetty i Oktávek dávala, tak ta 1.6 při držení otáček na krev jede lépe než TSI. 1.9 TDi ani nemluvim, zvláště ve vyšších rychlostech.
Ta OII TSI je přítelkyně, která předtim měla OII TDI a právě má stejný názor a na TSI nadává :D.
Ostatně když obě benzinové auta naložíš, tak v kopci se dost dusí. Tím však nechci říct, že je to špatný motor, až na jeho spolehlivost o které zde také píšeš ( Bohužel tu OII to asi taky čeká :(, má 30 tisíc a z motoru se linou kovové zvuky.. ). Na běžnou jízdu je dostatečný, působí pružně, ale určitě to neni motor na svižnou jízdu. Neber můj příspěvek ve zlém, jen mne toto srování zráží. Možná to bude ale i tím, že Golf má o pár kilo méně než ta Octa II. :-)
Ještě ohledně spotřeby - O II TSI 8 litru na sto, na dlouhou trasu s klimou 7 až 7.3l na sto.
Přeju mnoho šťastných KM.
P.s Nech Francouze francouzi, myslím, že některé věci by se koncern mohl učit. Viz jejich turbobenzíny, nebo maloobjemové diesly. :D Někdy se v tom svez :)-
Herbi TSI 07.01.2013 17:43
« Re: TSI vs TDI
Zdravím. Tvá polemika je zcela v pořádku ;-) Každému sedí něco jiného. Octavie byla z předváděčky s najetýma cca. 7500 km, jak správně píšeš s výkonem 77 Kw. Servisovaná a v dobrém stavu. Součastného majitele znám a auto jezdí s původním turbem přes 270 tis/km.Z čehož jsem měl u předváděčky trochu obavy. Neznám přesné hmotnosti porovnávaných aut, ale dle mého těch pár centimetrů u kufru zas tolik váhy nebude. Možná mne někdo opraví:)Jen když mrkneš na hodnotu zrychlení 0/100km OII 77Kw TDI 11,8 s. a G VII TSI 77Kw 10,6 s.Tak subjektivně mi příjde auto ještě mnohem pružnější, ikdyž neznám hodnoty 80/120....Ale hlavně má motor úplně jiný akustický projev(nechci se moc rozepisovat na téma diesel/benzin) ale zvuk TSI mě i dokáže někdy potěšit, což "traktor" TDI rozhodně nedokázal. V interiéru nesrovnatelné ticho(možná vinou jiných těsnících materiálů) a hlavně žádné vibrace. A o obláčku vitamínů linoucího se z výfuku při každém přeřazení/podřazení a metaného do obličekje ostatním taky žádná. Musím uznat,že vytáčet TSI nad 5tis.nemá moc smysl, ale do této hranice jede na 2,3,4 st. rozhodně nad očekávání. Není problém udržovat na dálnici tempo 180km . Což v dieselove OII taky ne,ale zvuková snesitelnost je rozhodně jiná.Jak v mé recenzi píšu s autem jezdíme maximálně ve dvou. Z čehož plynul i výběr pohonné jednotky. Má původní volba byla 1,6 TDI, ale při kalkulaci nájeszdu km by se mi investice určitě nevyplatila... Pokukuji po TSI 16O Ps nebo nově 180Ps.Je to můj první benzín a naftu už nechci (leda něco z Mnichova:-)
Ps: A o francouzích opravdu taktně pomlčím, totiž miluji jejich víno a manželka Paříž:-))-
Ozzman 07.01.2013 19:01
« Re: Re: TSI vs TDI
Ty jsi mne zle pochopil. Já proti TSI nic nemám a k tvému použití je výběr této pohonne jednotky naprosto adekvátní. O tom žádná, na okrskách ve 2 a v relativně malém golfu je to určitě ideální motorizace. Nafta/diesel, to je téma, které nevyřešíme:D.Staré VW Tdi 1.9 je opravdu nevycválaný motor s projevem traktoru. To i má stařičká dieslová Laguna II byla proti tomu pohoda ( i výkonově jela svižněji, jenže byla výkonější - 6st ,88kw) a o nynějším TDCI v Mondeu ani nevím, v kabině je tichoučko :). Jestli si někdy staré TDi řídil v Fabii I, tak bys ještě za hluk v Oktávce II byl rád. Nicméně dynamika malého vozu byla nadprůměrná :). O tom odhlučnění, máme doma VW Jettu ( Golf V generace) a právě s 1.6 a při vysokých otáčkach je hluk v autě vyšší oproti TSI, to je taky fakt, ale pocitově prostě jede svižněji, jen za víc litrů :). Kdyžtak mrkni na mé recenze, mám tam i porovnání těchto motorů. :-)
Někdy by bylo zajímave na ten sprint ty auta poměřit ( TSI, TDI a MPI ve výkonech kolem 75-77kw). Bohužel přítelkyně semnou asi závodit nebude >:D
Měj se hezky a díky za odpoveď.-
Herbi TSI 07.01.2013 20:16
« Re: Re: TSI vs TDI
Jasně, rád si počtu ;-) Má odpověď určitě nebyla slepé obhajování TSi,či snad dotčení se. Je mi jasné, že TSI nejsou zrovna motory roku. Ale mám v oblibě německé auta a na nové BMW prostě nemam :'-( Snažím se vyjádřit, že TSI jsou uživatelsky příjemné motory a snad v dalších generacích udělají i něco s tou spolehlivostí a náchylností na spotřebu (OIII,GVII-rozvodový řemen a přepracovaný systém chlazení)
Vždyť i to dnes megalomansky rozšířené TDI si prošlo pár přešlapy.
Jinak v rodině byla Fabia I RS cimbuchip s řadou úprav, tak rozhodně vím o čem mluvíš:-D
A k tomu MPI...já vždy jezdil na TD, i s pár francouzi:-DD, a klasická atmosféra mi moc nevyhovuje. Prostě mám rád turbo...Abych to doplnil. Nic moc mi neříká čtyřválcová atmos. pod dva litry.Chvíli jsem měl půjčené 325 Xi r.v.2009. A to byla rozhodně moje krevní skupina...
Jinak díky za zajímavé nazory a mrknu na tvé recenze.-
Ozzman 07.01.2013 21:02
« Re: Re: Re: TSI vs TDI
Já však také tvrdím, že TSI je uživatelsky přijemný :-) . Osobně jsem začínal na HTP v Seatu Cordoba poslední generace, na začátek fajn, ale při nákladu nic moc ( ale měla fajn podvozek). Potom jsem už měl jen Diesly. Jelikož jezdím často naložený, je to fajn.A právě commnodrail v Laguně II byl velmi příjemný motor na svůj věk. 2002, jel i za slušnou spotřebu a měl krásně lineární zátah. Dnes už je to jinde, ale myslim, že na tu dobu to byl dobrý motor, škoda jen tý špatný pověsti :). Fabia RS je naprd:D Od tý to lidi čekaj:d Já měl jednou půjčenou ( Mámy služební TDI 77kw) v bílym kombiku >:D To si měl teprve vidět překvapené Oktávkáře a Passaty >:D
Já osobně jsem delší dobu větší atmosférou nejezdil, jen občas tou 1.6 nebo TSI. Ale párkrát jsem se svezl v Impreze sti, Nissanu 350z nebo Volvu XC90VW. Nissan byl prostě nej:D Tam to ničím nenahradíš, ani naftou, ani turbem :).
K tomu TDI: Já tvrdím, že se serou všechny auta a myslim, že žádná automobilka si nemá už dnes co vyčítat. Ať je to Rencek,Ford či VW.. :)-
Herbi TSI 07.01.2013 21:28
« Re: Re: Re: Re: TSI vs TDI
Máš pravdu, že na špatný kus narzíš jak u Mercedesu, tak i u Kie. A docela věřím, že může skvěle sloužit nějaká Dacie, ikdyž nad ní většina ohrnuje nos. Nicméně problém je asi u osobních sympatiích nebo spíš antipatiích k té či oné značce, jak ti píšu pod Jettou. A určitě bych nikomu nevnucoval třeba VW, když ho mám rád já. On by "Bavorák" asi taky nebyl žádné terno, kdyby po cestě nejezdilo nic jiného.
HTP má manželka v Polu. Jezdí 10km do práce a 10zpět. Na tohle to stačí :-) Já jsem s nim jel jednou 20 km a v nádrži ubyla čtvrtina paliva. Od té doby mi ho žena nepůjčila:-D Ale zase musím říct, že na studiích nás ve čtyřech lidech Fabie s tímto motorem odvezla do Alp na lyže s celou výbavou a jak jsme si ji tehdy chválili. Ale to už je dááávno:-)
K Laguně s motorem co jsi měl, konkrétně k pověsti....Před pár lety jsem měl schůzku s jedním kolegou,který se asi po hodině mého čekání ozval, že nedorazí, že mu auto chytlo od motoru a kompletně zhořelo. Tím nechci přiživovat legendy o pověstech toho auta, ale fakt asi není dobrá.Nic ve zlém viz. můj přísp.Jetta-
Ozzman 07.01.2013 23:39
« Re: Re: Re: Re: Re: TSI vs TDI
Už jsem se ti vyjádřil pod Jettu. Já mám zase dobrého kamaráda v BMW :-) asi by ses hodně divil , takové řady X třeba.. to je katastrofa prý, ale i ostatní, třeba i to hoření se tam vyskytne:D... Jinak BMW jsou krásný auta.
Kdyby jsme všichni kupovali stejná auta, tak je to tady nudné >:D
HTP - co k tomu říct, bohužel už auto dávno nemám, jinak bych napsal také recenzi, nejsou fotky. Ale ten problém s palivem co popisuješ důvěrně znám :D:D:D Jen ten Seat měl oproti Fabii lepší zpřevodování, takže na dálnici ( z kopce) jel lehce nad 190Km/h tachometrových :-) na začátek však solidní auto i motor, lepší než stodváca :-) .
Já tu čtvrtinu dole zase zažil s Jettou na trase Černý Most - Mladá Boleslav při 180+ km/h ( spěchal sem ).. Zlatá nafta na tohle >:D
-
-
-
-
-
-
[odkaz]