Recenze

honzanun (muž 44 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Volkswagen Golf 1.4 TSI

9.89 Uživatelé

Hodnoceno: 81× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Golf, foto 1 Volkswagen Golf, foto 2 Volkswagen Golf, foto 3 Volkswagen Golf, foto 4 Volkswagen Golf, foto 5 Volkswagen Golf, foto 7 Volkswagen Golf, foto 8 Volkswagen Golf, foto 9
Volkswagen Golf, foto 10 Volkswagen Golf, foto 11 Volkswagen Golf, foto 12 Volkswagen Golf, foto 13 Volkswagen Golf, foto 14 Volkswagen Golf, foto 15 Volkswagen Golf, foto 16 Volkswagen Golf, foto 16 Volkswagen Golf, foto 17 Volkswagen Golf, foto 21 Volkswagen Golf, foto 22 Volkswagen Golf, foto 23 Volkswagen Golf, foto 24 Volkswagen Golf, foto 26 Volkswagen Golf, foto 27 Volkswagen Golf, foto 28 Volkswagen Golf, foto 29 Volkswagen Golf, foto 31 Volkswagen Golf, foto 32 Volkswagen Golf, foto 33 Volkswagen Golf, foto 34 Volkswagen Golf, foto 35 Volkswagen Golf, foto 36 Volkswagen Golf, foto 37 Volkswagen Golf, foto 38 Volkswagen Golf, foto 39 Volkswagen Golf, foto 40 Volkswagen Golf, foto 41 Volkswagen Golf, foto 42 Volkswagen Golf, foto 43 Volkswagen Golf, foto 44 Volkswagen Golf, foto 45 Volkswagen Golf, foto 46 Volkswagen Golf, foto 47 Volkswagen Golf, foto 48 Volkswagen Golf, foto 49 Volkswagen Golf, foto 50 Volkswagen Golf, foto 51 Volkswagen Golf, foto 52
 

Technické info

Přezdívka auta Fík Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:66000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1390 výkon [kW]: 118 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8 maximální rychlost [km/h]: 220 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 350 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Ještě začátkem minulého roku jsem byl majitelem Opelu Astra 1.7 Cdti. S autem jsem byl vcelku spokojen, ale vzhledem k tomu, že bylo dovezeno "na kšeft" jsem si k němu nikdy nevybudoval ten pravý vztah ridič-auto. Bylo to prostě jen přemisťovadlo z bodu A do bodu B. Auto jsem přenechal sourozenci a začal se poohlížet po něčem jiném. Chvíli jsem koukal po něčem velkém, chvíli po něčem sportovním, jednou jsem byl rozhodnutý pro jeté trojkové BMW, jindy za se pro jetou A6. Vše se změnilo až začátkem září 2009, kdy jsem zcela náhodou zavítal s bratrem do autosalonu VW a uviděl tam bílý VW Golf VI 1.4TSI 122ps se sportpaketem Vancouver (obnáší snížený podvozek a 18"kola). Ač se mi do té doby Golf vůbec nelíbil (znal jsem jej jen z fotek), bylo rozhodnuto. Láska na první pohled. S autem jsem se několikrát svezl a byl jsem na 99% rozhodnutý, že tahle předváděčka bude moje. Bohužel prodejce si den otevřených dveří predstavoval asi tak, že bude s kolegyní popíjet kafíčko a baštit chlebíčky a zákazník jej vůbec nezajímal. Chtěl jsem vypracovat možnosti financování ale odešel jsem takřka s prázdnou... No nic, snad pan "rádobyprodejce" u Olfincar Trutnov pracuje už někde jinde :-) (mimochodem, mi v paněti utkvěla skvelá hláška pana prodejce. Na otázku, jak je to s podzimní akcí nulového leasingu na VW Golf mi doslova odpověděl: "Všechny ty leasingy a úvěry vyjdou stejně špatně. Tohle je jen reklamní tah a okradou Vás taky...")

Původně jsem byl rozhodnutý pro 122k verzi s výbavou obsaženou ve verzi Highline. Jak ale člověk neustále projíždí konfigurátor, přidal jsem tohle a tamto, k tomu ještě silnější motor a ten a ten paket a cena byla naráz o cca 50% vyšší. Mimochodem silnější 160k verzi jsem objednal naslepo - aniž bych ve voze jel. Auto dorazilo 11.12.2009 - hezký dárek k Vánocům.

To bychom měli výběr a objednání vozu.

Ze začátku jsem auto hodně šetřil (do cca 1500km) , i když párkrát mi to nedalo a motor jsem vytočil...

Nyní, když tachometr ukazuje již cca 6000km můžu předat první poznatky z provozu.

První, co vás při sednutí do auta zaujme je precizní zpracovnání všeho, co vidíte nebo čeho se jen dotknete. Všude měkčené plasty a dokonalá ergonomie. Vše je přesně tam, kde to čekáte, vše funguje tak, jak čekáte. Prostě bomba. Když ale usendete podruhé a s chladnější hlavou, než jakou máte při vybírání/předávání auta, všimnete si i malých nedostatků. Na sedadle řidiče je vše OK, tomu ani po dvou měsících za volantem nemůžu nic vytknout, chybičky jsou spíš vzadu. Připadá mi totiž, že vzadu se trochu šetřilo. Designér snad počítal s tím, že kupující je převážně řidič a vzadu tak např. i středového tunelu a výdechů topení/klimatizace zcela chybí chromové orámování a chromový design páčky, jako je na výdeších vpředu. Zadní loketní opěrka mi pak připadá taková nepevná, ale to je možná jen případ mého kusu).

Ihned po nastartování Vás zaskočí to, že nic neslyšíte. Jediné, co je patrné, je mírné ševelení někde z povzdálí; musíte ale opravdu hodně nastražit uši a třeba i ventilátor na nejnižší stupeň motor přehluší. Motor si svoji kultivovanost udržuje v celém pásmu otáček, samozřejmě přes cca 4000 už o sobě dává vědět, ale zvuk je příjemný, nikterak rušivý.
Motor má výkon 160koní a je dvojitě přeplňovaný. Do 3500ot. je přeplňován kompresorem, od 3000 ot. se spíná i turbo. Nejvyšší kroutící moment je v rozmězí 1500 - 4500ot. -240 Nm. Na obsah 1.4 víc než skvělé hodnoty. Motor skvěle zabírá odspodu, svižně se s ním dá jet už od 1400ot (k dispozici je již 200Nm) a táhnout nepřestává až do 6500ot., kdy zasáhne omezovač. Pro běžnou jízdu ale člověku stačí motor vytáček maximálně k 2500ot. (při 130km/h na 6. stupeň motor točí cca 2900ot). Ochota zrychlovat je ale nejvýraznější od cca 3.500ot. kdy je již sepnuté turbo. Auto doslova vystřelí. Velmi příjemné například při předjíždění.
Výrobce udává kombinovanou spotřebu 6,3l/100km. Na tuto spotřebu se dostat dá, člověk si ale musí hlídat plynový pedál a hlavně se řídit dle palubního ukazatele doporučeného řazení. Ten "radí" řadit při cca 1600-1800ot, bohužel nerozlišuje, jestli jedete po rovině nebo do kopce, takže není bezchybný. Za cca 2000km jsem se jej naučil docela ignorovat a koukám na něj, jen když chci dosáhnout opravdu nízké spotřeby. V průměru s vozem jezdím za cca 7,5l/100km (pouze okresky a město). Spotřeba, myslím, půjde jěště s odchodem zimy dolů. Nejnižší, která se mi povedla byla 5,7l (trasa cca 120km).

Jak už je v popisu uvedeneno, k autu jsem doobjednal sportovní paket Vancouver. Ten obsahuje zatmavení zadních skel o 65%, o 10 mm snížený a tužší podvozek a 18" litá kola 225/40. Zatmavení skel je příjemné na pohled, praktičnost, která by měla zahrnovat hlavně snížení tepla akumulovaného v interiéru, ocením asi až v létě (nyní je únor). Od sníženého podvozku a 18" pneumatik mne hodně lidí odrazovalo, že prý přijdu o ledviny atp. Jejich očekávání se díky Bohu nenaplnila. Auto je i přes snížený podvozek a větší kola stále komfortní. Navíc perfektně drží stopu a nenaklání se. Řízení a řazení jsou přesné. Posilovač není tak "přeposilovaný" jako u Golfu V, rychlosti zapadají dokonale. Velmi dobré jízdní vlastnosti zajišťuje i standartně dodávané ESP. Zvláště na sněhu je jako strážný anděl a auto vám tak odpustí většinu menších i větších chyb. Chcete-li ale s autem trochu divočit je nevýhodou nemožnost jej vypnout. Na palubce je sice tlačítko "ESP OFF", to ale vypíná pouze ASR (protiprokluz). Ne, že by mi tato skutečnost vadila - už mi i několikrát velmi pomohla, ale když se chce člověk trochu odreagovat, třeba na zasněženém letišti, nejde to. Celkový dojem dokreslují sportovní sedadla s výborným bočním vedením a sportovní, kůži potažený volant.

Další položkou výbavy je audiosystém RCD 510 s Dynaudio Excite. Nejsem z těch, co jezdí autem a všude je už z dálky slyšet "DUC DUC DUC", ale občas si také rád poslechnu něco hlasitěji. Zvuk je dokonale čistý, má velmi prokreslené výšky a středy. Basy tak hutné nejsou, což je způsobeno absencí subwooferu,ale na 95% mnou poslouchané muziky stačí víc než dost. A co si budeme povídat, na Radiožurnál Woofer nepotřebuju :-)))

Součástí objednávky byla i zpětná parkovací kamera. Přiznám se, že z počátku jsem se pro její objednání rozhodl spíše z frajerství, aby měl člověk v autě něco na "WAU" efekt". To se ovšem změnilo při prvním použití. Ano, WAU jsem také udělal, ale okamžitě si na tuto věc zvyknete. Ve spojení s couvacími a předními senzory je to podobné, jako kdyby jste seděli vzadu v kufru a koukali od nárazníku ven. Vidíte prostě všechno. Kamera navíc zobrazí úplně všechno i při naprosté tmě. Několikrát za poslední dva měsíce jsem couval jinými auty a i když mají parkovací senzory, připadáte si jako slepý.

Po ujetých 12000km tedy můžu konstatovat, že jsem (z mého pohledu) koupil dobře.

Až se počasí trochu umoudří, dodám samozřejmě vícero fotek a v lepší kvalitě. Máte-li někdo jakékoliv dotazy, napište mi, rád se pokusím poradit.

-----------------------------------------------------------------
Aktualizace po 23.000 km

Tak po roce a dvou měsících k tomu mám nejeto něco málo přes 23tisíc km a chtěl bych se podělit o své poznatky.

Provozní náklady:
80% jízdy strávilo auto na cestě do práce a z práce - 18km tam, 18km zpět. Při tomto režimu je spotřeba kolem 7,5-8l na 100km a to i nyní, v zimě. Při jízdě "na dálku" jde spotřeba o cca litr dolů, tzn. 6,5-7l (mimo obec do 110km, na dálnici do 130km). Co mě ale překvapilo je to, že když člověk nekouká na spotřebu a třeba i po dálnici jede opravdu rychle, často i přes 200km/h, spotřeba není vůbec závratná, špíš naopak. Pohybuje se do 9l. Při opravdu úsporné jízdě se člověk dostane i na 6l, jízda je ale pak, alespoň pro mě, nezábavná, nudná.
Další položkou nákladů jsou pneumatiky. z výroby dodávané Bridgestone Potenza jsou po najetí cca 15.000km daleko za polovinou opotřebení a myslím, že sezonu 2011 nevydrží (a když vydrží, 2012 už budu muset 100% kupovat jiné).

Motor a výkon:
Prvních několik tisíc kilometrů jsem byl motorem okouzlen a často využíval jeho výkonu. Nyní už jsem klidnější a výkon využívám jen zřídka. Při cestě do práce jej není potřeba vytáčet nad 2000ot. Nejvíc mě nadchnul na okruhu v Brně kdy vyhoněná 1.4TSI ve spojení s nízkou váhou neměla problém pěkně zavařit 2.0 nebo i 2.5 V6.


Zpracování:
Tady to tak pozitivní není. Docela mě udivuje množství vyskytujících se zvuků, zvlášť teď, v zimě, když je auto promrzlé. Něco docela silně dře ve středovém panelu, ve dveřích spolujezdce a v zadních dveřích. Vše nechám prověřit na 1. servisce, dnad to dají dokupy. Taky trochu chrčí jeden přední reprák, což se k 20.000,- příplatku za soundsytém Dynaudio taky moc nehodí...

Když to shrnu, po více než roce jsem stále spokojen a uto se mi líbí stejně, jako když jsem jej kupoval. Kdybych měl opět na výběr, volil bych stejně. Za 14 měsíců se nevyskytla žádná závada (když pominu občasné zavrzání).

Silné stránky

Výkon - na obsah 1.4 je výborný
Kultivovanost
Spotřeba
Dílenské zpracování
Jízdní vlastnosti
Tovární Dynaudio Excite
Parkovací kamera
Prostornost interiéru

Slabé stránky

Sem tam něco zavrže v interiéru
Píská magnetická spojka při prudkém sešlápnutí plynu :-(

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím (a doufám i v budoucnu) bez poruch

6.4.2010: Byl jsem v servisu a vrzajícím obložením B sloupku u řidiče. Odstraněno na počkání. V servisu jsem byl v Německu - povím vám, to je přístup k zákazníkovi... Na 1*!!!

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodávajícím je Autocentrum Pardubice a.s., konkrétně mě měl "na starosti" pan Eis. Kdyby se takhle choval každý prodejce, bylo by na světě krááásně :-) Vše, co slíbil, dodržel do posledního puntíku. Děkuji.

 

Novinky v recenzi

27.8.2013 16:41

Tak první závažnej problém...

Při ranním nastartování se ozvala silná rána z motoru, motor chvíli haproval, ale běžel dál. Objednal jsem se ještě tentýž den do servisu. V prvním neměli náhradní auto, v druhém zase měli kecy, když jsem chtěl náhradní auto v rámci záruky mobility. Po kratším rozhovoru ale servisák pochopil že je asi i pro VW lepší, že jsem nenechal motor při následujících studených startech hryznout a raději s ním přijel hned.

Klasická závada 1.4.TSI se projevila při nájezdu 66 tisíc km - selhal napínák rozvodového řetězu a při studeném startu poškodil klikovku a vačky. Oprava za 27.000 Kč. 30% materiálu a 100% práce zaplatil VW, zbytek Cargarant. Oprava a"vyjednávání" ohledně kulance trvalo ale dva týdny!!!

17.12.2010 23:26

Namontována originál HF sada

Tak po roce jsem nechal namontovat originální HF sadu Premium s podporou protokolu HF (umí i iPhone). Vše funguje jak má, už nemusím zběsile odhazovat telefon, když potkám švestky :-)))
HF sada načte kompletně telefonní seznam a umí i přehrávat BT audio - tzn. vše, co mám v iPhone, přehraje.

8.9.2010 09:09

Zrychlení...

http://www.youtube.com/watch?v=o1EUZpBWdYY
http://www.youtube.com/watch?v=EBIEUqN-Ioc

8.9.2010 08:53

Přidány nové fotografie a video...

Přidány nové fotografie a video se zrychlením 0-140km/h.

22.7.2010 11:29

Brno, 5.8.2010

Tak 5.8.2010 jedu na jízdy veřejnosti na Masarykův okruh v Brně... Hned potom hodím nějaký nový fotky...

1.7.2010 12:36

Tak jsem to pořádně projel...

Tak máme poslední dobou krááásný počasí a tro přímo láká k tomu, aby se u auta zkusilo, co umí :-) Mám kousek od svého bydliště vyhlédnutou oblíbenou trasu a s novým asfaltovým povrchem a snad 20 ti za sebou jdoucími více či méně ostrými zatáčkami. A tak jsem se to vydal zkusit. Neděle brzo ráno, nikde ani živáčka. Čekal jsem hodně, ale tohle vážně ne - auto sedí přímo dokonale a i při projíždění téměř pravoúhlé zatáčky v 90ti km/h i při prudkém brždění se nenechá rozhodit. Zatáčku vykrouží s obdivuhodnou jistotou, na výjezdu se koně pod kapotou s ochotou splaší a vyráží k další zatáčce... Někde jsem četl, že se zapnutou stabilizací se člověk nemůže "vyblbnout" - ani jednou se mi nestalo, že by mi jakkoliv zasáhla do řízení a to jsem auto opravdu nešetřil. Na koci léta se chci určitě podívat do Brna :-)

13.5.2010 17:22

Natural 98

Tak jsem po cca 8000km zkusil nalít do skoro vyjeté nádrže Verva 100 od Benziny. Hned na začátku bych rád upozornil, že nechci nikomu dělat reklamu... Auto má v TP i od výrobce udávané palivu N98, min. však 95okt. Osm tisíc jsem jezdil na 95, teď přišla řada a chuť na změnu. Povím vám, tohle jsem nečekal. Prvních cca 200 km jsem si připadal, že je v autě jiný motor. Teď už jsem si zvyknul, ale stále je to lepší, než na N95. Motor výrazně lépe zabírá od nízkých otaček, dojezd na nádrž se i při stejném stylu jízdy zvýšil o cca 100km. Kultivovanost studených startů je také lepší. Jiný benzín mi už do auta nesmí!!!

1.3.2010 08:36

Dodány nové fotografie...

Dnes jsem doplnil nové fotografie, které jsem pořídil po umytí auta tento víkend.

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Volkswagen Golf 1.4 TSI

Další vozy Volkswagen Golf



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10

Golf...

prostornost
10
jízdní vlastnosti
10

Dávám deset, protože z těch, které jsem doposud řídil, má nejlepší jízdní vlastnosti :-)

jízdní komfort
8

A6 to není, ale každého překvapí skvělá komfortnost sportovního podvozku společně s 18" koly. Opravdu to není žádný kostitřas...

provozní náklady
10

Zatím jsem kupoval pouze zimní gumy a dálniční známku...

náhradní díly
10
výkon motoru
10

Jedná se o dvojitě přeplňovanou 1.4 s výkonem 160 koní a krouťákem 240nM od 1400 do 4500ot./min. Co víc si přát?

spotřeba
8

Jasný, s dieselem bych jezdil za polovinu, ale ta radost z jízdy by byla taky poloviční...

hlučnost motoru
10

Jedním slovem: "TICHO"

kvalita sedadel
10

Sportovní sedadla mají velmi dobré boční vedení a perfektně drží i při ostřejší jízdě.

brzdy
9

Výborná dávkovatelnost a účinek.

zavazadlový prostor
10

Jestli mám hodnodtit za sebe, tak dávám deset. Majitelé Octávií, E-klasse a A6 a samozřejmě všech kombíků by za 350l dali max bod :-)






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…