Recenze

9 Majitel

Volkswagen Passat 3B (B5)

9.33 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Passat, foto 1 Volkswagen Passat, foto 2 Volkswagen Passat, foto 3 Volkswagen Passat, foto 4 Volkswagen Passat, foto 5 Volkswagen Passat, foto 6 Volkswagen Passat, foto 7 Volkswagen Passat, foto 8
Volkswagen Passat, foto 9
 

Technické info

Přezdívka auta Volkswagen Passat B5 variant - NA PRODEJ!!! Rok výroby 1998 Koupeno nové najeto [km]:181000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 81 kroutící moment [Nm]: 235 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.9 maximální rychlost [km/h]: 205 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "dafid".

VW Passat B5 netřeba dlouze představovat a bylo o něm napsáno už spousta. Jedná se o vůz střední třídy s poměrně tvrdším podvozkem oproti vozům Opel Omega a jiné. Když jsem se ohlížel po novém voze, tak jsem, jako každý potencionální zájemce o nové auto hodiny a hodiny přemýšlel co si pořídím. Volba padla na VW Passat - a důvody?? Přemýšlel jsem o více autech - Škoda Octávia - předražená a méně komfortní..., VW Golf IV - malý kufr, Peugeot 406 model 2001... Vyhrál to Passat - spousta místa, skvělé motory, design a splňuje mé představy o pěkném a velkém autě, ve kterém se pohodně vyspí při sklopení zadních sedadel dva lidé o výšce až 190cm a tak vám odpadá starost vozit s sebou k vodě stan;-). Popis:
Můj Passat se narodil v polovině roku 1998 už jako model 1999, takže má modré podsvícení budíků, což je zatím nejhezčí podsvícení se kterým jsem se kdy setkal - zvlášt u vozů tohoto roku výroby. Měl sice chudší výbavu, ale postačující - manuální klima, 4x airbag, ABS, el. okna a světlý interiér, který se moc hodí k červené barvě, která je na autě. Okamžitě dostal 17" alu kola OZ F1 Racing, které mu opravdu sluší a trošku lepší audio - to stávající - VW beta, které je vyráběno firmou Blaupunkt bylo sice kvalitou zvuku dobré, pasovalo lépe do palubní desky, ale mělo menší výkon a hrálo pouze přes přední reproduktory, které byly v originální zástavbě - volba padla na autorádio Panasonic CQ-HX2083 - výkon 4x60W, dotykový display bez jediného čudlíku, který by kazil ráz palubní desky a změna podsvícení displaye na prakticky jakoukoliv barvu - takže dokonale ladí s podsvícením budíků. Rádio umí přehrávat formáty mp3 a wma, takže odpadla potřeba cd měniče. Passat má v základu komponentní reproduktory - středobasy a rozdělené výšky což je opravdu znát při poslechu - samozřejmě namítat můžou majitelé pojízdných diskoték;-) - toto beru ve srovnání s audiosoustavou v jiných vozech, bez použití zesilovačů,kapacitátorů, subwoferů. Díky dobré izolaci hluku z venku je poslech opravdu dobrý.
Při koupi, měl Passat originál halogenové přední lampy s žárovkama H7 – toto je postačující, nicméně nedávaly mi spát xenonové světlomety, které autu osvěží look a dá se říct, že ho i o dost omladí – nehledě na to, že opravdu s těmito světly vidíte – někdo může namítat – není to original – oslňuje to – pravda je taková, že pokud máte vše dobře seřízené, neoslňíte nikoho – čočky v těchto lampách světlo oříznou a tak nedovolí oslnit protijedoucí vozy – samozřejmě výjimky jsou neseřízená světla;-). Motor:
Při volbě auta jsem se zaměřoval i na výběr motorizace - vyhrál to naftový motor TDi 81kw - skvělý točivý moment, nízká spotřeba. Jediná nevýhoda tohoto motoru je větší hlučnost v porovnání s benzinovým motorem 1,8T. Tento motor vyžaduje větší údržbu oproti benzínovým agregátům, ale zase ne o tolik. Obrovská výhoda tohoto motoru je v tom, že dokáže jezdit při normální jízdě s tak těžkým autem okolo 5,5l/100km – dokonce, při cestě na dovolenou – 2500km, čtyři dospělé osoby v autě, cesta po dálnicích kolem 130 – 160 km/h se spotřeba dostala na 5,0litrů na 100km – címž se vám Passat s tímto motorem stává skvělým společníkem na dlouhé cesty. Jízdní vlastnosti:
Jak jsem již napsal výše, tak Passat má tvrdší podvozek oproti Opel Omega, nebo Peugeot 406 – pro někoho nepohodlné, pro někoho lepší – zde se jedná o věc názoru.
Passat má víceprvkovou přední nápravu, díky které se auto stává předvídatelné, nepřetáčivé, lépe drží v zatáčkách…. Jedna veliká nevýhoda této nápravy je životnost – autorizované servisy straší opravdu obrovskými sumami za její výměnu – ale realita je taková, že to není až tak hrozné – tedy pokud nenavštěvujete autorizovaný servis – dnes se dá sehnat druhovýroba těchto ramen za poloviční cenu a kvalitou stejná.
Pokud se jedná o brzdy, tak Passat brzdí špičkově – tedy zase s porovnání s jinými vozy – Passat má kotouče na obou nápravách, takže pokud sešlápnete prudce brzdový pedál, tak se auto nekompromisně zakousne do asfaltu a nedá šanci setrvačnosti;-) – samozřejmostí dobrého brzdícího účinku jsou kvalitní gumy…. Závěr:
Na závěr mého popisu bych chtěl napsat, že jsem se svým autem najezdil 40tis.kilometrů – jak v létě, tak v zimě – zatím moje investice byly – výměna oleje – ten měním po deseti tisících – i když interval je patnáct tisíc, nové žhavící svíčky a malý servis tlakového ventilu u turba – špatné nastavení a tím turbo nepracovalo tak, jak by mělo. Ještě při koupi jsem udělal výměnu rozvodového řemene.

Silné stránky

spolehlivé auto, nízká spotřeba

Slabé stránky

přední víceprvková náprava
při koupi ojetého vozu si musíte dávat pozor na stočené kilometry, stav vozu

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

žádné

 


Další vozy Volkswagen Passat



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
9
prostornost
9
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
8
provozní náklady
6
náhradní díly
6
výkon motoru
4
spotřeba
10
hlučnost motoru
6
kvalita sedadel
6
brzdy
8
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Půjde Klaus do voleb? Exprezident se má zapojit do kampaně Trikolóry, kterou založil junior

Půjde Klaus do voleb? Exprezident se má zapojit do…

Bude bývalý prezident a premiér znovu poslancem? Spekuluje se o tom, že by Václav Klaus mohl kandidovat do…

Luxusní čokoládový dezert s červenou řepou: Recept přímo od šéfkuchaře!

Luxusní čokoládový dezert s červenou řepou: Recept…

Když se řekne „červená řepa“, leckomu z nás se vybaví jen nudný salát ze školních jídelen. Omyl! Tahle skvělá…

 

iSport.cz

iSportLife magazín: rozhovor se Štybarem, Spartan Race, zdravá strava i hlava

iSportLife magazín: rozhovor se Štybarem, Spartan…

Dumáte nad tím, jak je možné, co profesionální cyklisté vydrží? Říkáte si, jak by se měli sportovci, i ti…

Hřebík o Schickově trefě i potenciálu: V něčem je lepší než Ronaldo, ale...

Hřebík o Schickově trefě i potenciálu: V něčem je…

Moc dobře ví, co Patrik Schick umí. Zkušený trenér Jaroslav Hřebík s útočníkem Leverkusenu pracoval v mládeži…

 

Reflex.cz

Unikátní galerie zvláštností druhé světové války: Růžové letadlo, pes na padáku i Churchill s kočárkem

Unikátní galerie zvláštností druhé světové války:…

I za kruté druhé světové války se někdy objevily fotografie, které vyvolávají spíše úsměv, i když byly součástí…

Vláda uplácí komunisty: Osekání armádního rozpočtu před summitem NATO budí u spojenců nedůvěru

Vláda uplácí komunisty: Osekání armádního rozpočtu…

V předvečer summitu třiceti členských zemí NATO v Bruselu vyslala česká vláda spojencům negativní signál. Proti…