Recenze

7 Majitel

Fiat Brava 1,6 16V SX

9.22 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Brava, foto 1 Fiat Brava, foto 2 Fiat Brava, foto 3 Fiat Brava, foto 4
 

Technické info

Přezdívka auta Bravek Rok výroby 1998 Koupeno nové najeto [km]:130000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 76 kroutící moment [Nm]: 144 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 380 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.8

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "kober".

Dovezeno z CH, koupeno od soukromého dovozce - přiznal, že auto dovezl s propáleným těsněním, opravil a vyměnil rozvody. Všechny papíry, serviska, původní majitelka starší paní (podle CH techničáku) - to znamená málo km najeto, interiér v naprosto brilantním stavu, ale zase dost obroušená spojka. Pravděpodobně garážované, téměř s jistotou nebourané. ABS, 2x airbag, manuální klima, origo vestavěné rádio, výškově stavitelné sedadlo řidiče. Metalíza. Motor 1598 ccm, 103 k/76 kW, skutečná spotřeba kolem 7,8 l/100 km (rozpětí od 6,5 do 8,5).

Silné stránky

Rozumná cena ojetiny a náhradních dílů. Skvělý design - zadní světla a interiér jsou nadčasové. Solidní jízdní vlastnosti, citlivé brzdy, dobrá ergonomie pedálů, točivý motor s příjemným zvukovým projevem, slušný prostor (kufr 380 litrů). Relativní spolehlivost. Dostupnost informací díky fanouškovským internetovým fórům.

Slabé stránky

Větší hlučnost při vyšších rychlostech, hnijící kliky dveří, trošku větší spotřeba, sklon k mlžení oken, nedotáčivost při ostré jízdě bez možnosti řízení plynem, velmi slabé světla.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servisuju u kamaráda, který má neznačkový, ale specializovaný servis na italy. Po nákupu byla nutná výměna předních tlumičů a vyčištění krokového motorku volnoběhu. Po měsíci problémy s elektrikou - chybné ukostření, stačilo přikostřit (jediný problém, kdy jsem nenastartoval, ale stačilo zahýbat kabely). Po půl roce pokles výkonu motoru, byly to svíčky. Po zimě se vytloukly ložiska uložení přední nápravy, takže to rachtalo - výměna uložení. Zatím nevyřešený problém s ABS, které je někdy hyperaktivní - pravděpodobně prasklý ozubený kroužek proti čidlu. Malá nehoda - škrábanec o svodidla, výměna bočního blinkru a zalakování prodřených míst svépomocí. Žárovky Osram Silverstar +50%, aby to aspoň trošku svítilo.
Update po dvou letech a 20 tkm - bylo třeba vyměnit vepředu destičky a kotouče, jinak jenom standardní servis (náplně, filtry atd.). Spojka stále drží, ačkoliv jsem jí už od začátku nevěřil. Zejména díky neustálému nakládání a vykládání kočárku popraskaly plasty kolem hrany nákladového prostoru.
Update po necelých pěti letech - třetí rok vlastnictví byl problematický, odešla vodní pumpa a než jsem si toho všimnul, tak se opět propálilo těsnění pod hlavou - podíl na tom mohl mít i spálený odpor ventilátoru, který způsoboval, že se sahara spouštěla až na druhou rychlost. Nezávisle na tom zároveň odešly páčky pod volantem. To byla docela pálka, navíc nové rozvody se po necelých 300 km posunuly (uvolnila se kladka a poměrně rychle prodřela řemen), naštěstí bez následků, řešeno jako reklamace. Ale znamenalo to změnu servisu.
Čtvrtý rok znamenal nový termostat a spojku. Nevím, jestli to bylo servisem, ale spojkové lanko prasklo 16 km od návratu ze servisu a o pár měsíců později se uvolnilo tak, že nešlo běžným způsobem řadit. Mezitím taky drobný ťukanec na levý přední roh, nový nárazník, oprava plechů a nové přední světlo, vše z povinného ručení. Nové světlo bylo upgrade, ty paraboly na již tak špatně svítících světlech slepnou. No a jako bonus nový chladič klimatizace, ten starý uhnil a ta rána mu asi taky nepomohla.
Pátý rok poměrně bez problémů - nové zadní brzdy a opět chladič klimatizace, tentokrát proražený kamínkem. Auto se bude prodávat, takže to asi nechám na nového majitele.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Soukromník, férové jednání.

Doplňky

Slušivé univerzální potahy jako prevence demolice interiéru nyní dvouletým synkem.
Tažné zařízení - jako projev přesunu vozu z kategorie mazel do kategorie mezek.
Střešní nosič - zejména kvůli přepravě kol.

 

Novinky v recenzi

31.8.2010 13:48

Auto je nyní na prodej.

Cena dohodou.


Další vozy Fiat Brava



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
7

Nebýt nešťastné série událostí, kdy jsem během měsíce zaplatil za servis v podstatě hodnotu auta, tak bych byl spokojený. Jestli se tomu dalo předejít, nevím.

praktičnost
8

Nemůžu si stěžovat.

prostornost
7

Kombík to není, ale kočárek se do kufru vleze i bez rozkládání.

jízdní vlastnosti
8

Velmi předvídatelné a na druhou stranu poměrně solidní, absence přetáčivosti, slušná zadní náprava.

jízdní komfort
6

Trošku tvrdší než je obvyklé, hlučná při vyšších rychlostech.

provozní náklady
7

Vyšší spotřeba ale zase laciný servis.

náhradní díly
9

Dobré ceny, slušně dostupná druhovýroba.

výkon motoru
7

Hezky se točí, ale v nízkých otáčkách slabší.

spotřeba
5
hlučnost motoru
6

Zvuk hezký, ale ve vyšších otáčkách trošku silnější.

kvalita sedadel
6

Slabší boční vedení, jinak pohodlné.

brzdy
8

Slušný účinek, velmi příjemné dávkování, dobrá pozice pedálu pro meziplyny.

zavazadlový prostor
7





Blesk.cz

Předplacené pohřby v Česku: Umírání je u nás tabu, říká Petr (38). Inspiroval se za hranicemi

Předplacené pohřby v Česku: Umírání je u nás tabu,…

Petr Hejda (37) léta působil ve finančních službách. Po smrti svého strýce zcela změnil obor a začal nabízet…

Tak do toho šlápni! 5 tipů na pěší túry: Stezkou lesního muže i údolím peřejí Doubravy

Tak do toho šlápni! 5 tipů na pěší túry: Stezkou…

Opět můžeme cestovat volně po republice. Pokud vás doma už svrbí nohy, vyrazte na nějakou pěší túru. Ve…

 

iSport.cz

Koubek: „Mistr gentleman“ Gerrard, Spartě pomohl Krejčí II

Koubek: „Mistr gentleman“ Gerrard, Spartě pomohl Krejčí II

Sedmadvacáté kolo FORTUNA:LIGY ve svém pravidelném komentáři hodnotí Miroslav Koubek. Všímá si nejen zásadních…

Poborský o vyhazovu ze Sparty. Co stálo v SMS od Křetínského?

Poborský o vyhazovu ze Sparty. Co stálo v SMS od…

Patří mezi skupinu hráčů, co oblékla dres obou pražských "S". Karel Poborský, bývalý reprezentant a nyní…

 

Reflex.cz

Kauza Vrbětice: Co zchladit emoce? Vše ukazuje, že nešlo o záměrný útok Ruska na Česko

Kauza Vrbětice: Co zchladit emoce? Vše ukazuje, že…

Diplomacie je prostředkem k dorozumění mezi státy. Od soboty to v Česku vypadá, jako kdyby si to část veřejnosti…

Něžnější pohlaví? Tyto snímky vás přesvědčí, že plést se mezi naštvané dívky je opravdu nebezpečné

Něžnější pohlaví? Tyto snímky vás přesvědčí, že…

Když se chlapi v hospodě poperou... Stává se to a ne zřídka, vesnické tancovačky jsou rvaček opilých mužů všech…