Recenze
Mazda 323f BJ
Technické info
Přezdívka auta Mazdí Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:150000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1498 výkon [kW]: 65 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 416 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.9
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Elchover".
=================================Uvod=============================Rad bych vam zde predstavil svuj vuz ktery jsem si poridil. Neni to zadny super sport ,kterym bych se tu chtel chlubit ale predstavit idelani vozidlo, jak pro rodinu tak pro narocneho ridice.Kdyz jsem toto auticko objevil a hledal na nej recenze ci prispevky ,tak jich bylo opravdu velmi pomalu. A proto bych chtel lidem kteri o tomto aute premysleji nebo se jim libi ,priblizit jake vlastne je .
===========================Pribeh=================================
Zacnu uplne od zacatku .Vzdy jsem byl zalozen na japonska auta.At si rika kdo chce co chce,pro me jsou japonska auta nejkvalitnejsi na svete.(Ciste muj osobni nazor nikomu ho nevnucuji , jelikoz je mi jasne ze se po pridani me recenze objevi v prispevkach ruzne poznamky na Japonce).Z rodinne zkusenosti se nam jiz zmineny japonec osvědčil.
Mame nissana sunnyho spolehlive auticko ktere zvladlo takove vzdalenosti ze je to az k neuvereni. Bez nejake zavazne vady ci poruchy. Kamaradi maji napr. Hondu Prelude auticko ktere je prilepene k silnici I kdyz uz si rikate ze ta zatacka pro vas neskonci dobre:]. Nissana Primeru GT (P10) opet naproste krasne auto jako predchozi a take je to takovy dablik .Nebo i Mazdu 323 BA ktera je krasne obycejne auticko do mesta.Proste jsem byl vychovavan v Japonske rodince a mam ji velmi rad. Ale abych se vratil k memu pribehu.Jak jsem rekl jsem zaprisahly Japoncik , cili pro me nebyly znacky typu BMW ,Audi (I kdyz se mi ze zminenych znacek libi nejvice)Mercedes,Skoda a WV.
Ne ze by to nebyly kvalitni vozi to rozhodne netvrdim, ale jeden z duvodu byl ze tato auta jsou casta na seznamu kradenych vozu.A jelikoz bydlim na sidlisti kde jsou velmi caste kradeze cehokoliv co se nasim r_m_k_m spoluobcanu hodi na jejich potunena a zpulky sestavena z rozkradenych dilu auta,proto sli tyto znacky mimo.Ono kdyz vam ukradnou na sidlisti tri auta tak si pak rozmyslite co si koupit .
Druhym duvodem je ze jsem nechtel byt jako pulka dnesnich tuneru s starym BMW rady 3, co neustale patlaji svuj vuz vsemi moznymi ohranymi prvky a mysli se ze pokud tam maji obsah pres 2.0 a nahon na zadek jsou bozi ktere nikdo nemuze predject a nikdo se jim nemuze rovnat. Ohledne meho vyberu ,chtel jsem novejsi vuz kolem roku 2000, mel byt normalni, spolehlivy ,zadne snizeni, tuning, kridla,diody,ladak a dalsi vydobytky dnesnich kluku v mem veku.Mel to byt seriovy vuz bez zadnych veci ktere by na me poutali pozornost v beznem provozu.
Samozrejme ze jsem jako kazdy chtel aby mi to litalo :]proste ten pocit ze kdyz na ten plyn splapnete aby to alespon trosku zatahlNe jako moje sluzebni fobie kde muzete plyn drzet na podlaze a cekate jestli to predjizdeni stihnete drive nez vas sestreli vozidlo v protismeru.
Vybavu jsem taky moc neresil stacilo by mi ABS ,Centralni zamykani,Posilovac rizeni,a treba I airbagy v tomto jsem take nebyl vubec narocny .Jsem zatim stale svobodny, I kdyz stastne zadany cili rodinne kombi by u me ztracelo vyznam .Auto bych vyuzival po praze, cili spotreba hrala asi nejvetsi roli I kdyz u vyberu aut jsem na ni hodne zapominal kvuli rychlosti a vykonu vozu.Jak jsem rekl kazdy chce aby ve svem aute ukazoval svym sokum jen zadek auta. :]
Kdyz jsem se rozhodoval mezi vozy ktere bych si chtel koupit, byla volba mezi Nissanem Primerou r.91-2000, Hondou Accordem r.1999. Primera se mi libila v motorizaci s 2.0 benzinem jelikoz nafta je pro me EE. :]Ale po spocitani mych nakladu na vyzivu vozu jsem si rekl ze do prahy toho auto vubec neni.Accord by byl skvely s motorem 1.8 opet benzin ale vsechny meli najeto pres 180 000 a cena nikdy neodpovidala skutecne hodnote, kterou by si za ni majitel mohl rici.Byl tu jeste jeden kandidat mimo Japonsko a tim byl Saab 9-5 r.2000, ktereho mi nasel tak trosku kamarad z prace.Po konzultaci s dalsim kolegou z prace ktery vlastni 9-3 me navnadili na toto auticko, ktere me uchvatil jak svym vzhledem tak I uzasnou vybavou a hlavne cenou ktera za toto auto byla vice nez uzasna.Plus doslech legend ze toto auto s je schopne uject I milion kilometru.Nicmene Saaba mi prodali takze hledani pokracovalo.
Zacal jsem pokukovat I po Civicu 5-7 generace z duvodu nizsiho objemu motoru a take prizniveho vzhledu ale opet jsem narazil na vozi ve kterych kravili mladi kluci, takze taky padnul.Po dlouhych debatach ktere mozidlo bych si koupil me kamarad s BAckem privedl na myslenku Mazdy 323F .Po shlednuti obrazku Mazdicky jsem dostal opet novou silu v hledani a byl jsem v podstate rozhodnut.
Prvni adept byla nadherna zluta ale pro mou smulu americka verze .Byla skutecne krasna a opet svoji roli sehrali penize, nejsem z rodiny ktera by dotovala me auto.Ja jsem nikdy nic nedostal zadarmo .vse co jsem chtel na to jsem si musel vetsinou tvrdou praci vydelat.Jsem za to ale rad jelikoz si umim techto veci na ktere si clovek sam vydela vazit.A jednoho dne se objevila na Sbazaru , prekrasna cervena a s pohledem ktery rikal vem si me. :]
.Po vymene nekolika mailu s majitelkou, ktera mi prilozila par fotografi, jsem se rozhodnul se na ni podivat.Bylo to kousek za Prahou cili to pro me nebyla zadna cesta.Jelikoz vsechny ostatni byly vetsinou z moravy a nebo okoli Vysociny. A tak jednu destivou sobotu jsem s jiz zminenym kamaradem jsme se vyrazili k Melniku podivat.Pri prijezdu jsem ji uvidel pred barakem byla zmokla ale presto nadherna .Byla jeste hezci nez na fotkach.Okamzite jsem vedel ze to je presne to po cem touzim.Neni to primo sportovne ladene vozidlo jako byl predchozi model 323F s bezramovymi skly a take krasnym pohledem, ale preci jen neco malo ze sportovna zustalo.
Ma takovy prekrasne nasrany pohled (kor v noci kdyz si zapnete mlhovky)a rika “Pojd dozenem ty strelce” .Prekrasne a decentni kridelko ktere krasne ladi s rysy vozu.Po celkovem shlednuti vozu co se tyce laku a vsech vnejsich casti jsem byl spokojen ,jedina vec co mi vadila byl praskly predni naraznik u mlhovky viz fotky a odrena spicka praveho blatniku nad svetlem a malicko prohnuta kapota.Pani do me mazdicky udajne nacouval nejaky pan s Avii.Nicmene po domluve s manzelem p.majitelky jsme se domluvily na velkoryse sleve a tim jsem tuto vadu presel .
Planuji v lete s tim neco provest. Jelikoz jsem ji kupoval pred zimou, tak se mi to nechtelo delat. Jinak samozrejme ma tu a tam odreny lak od kaminku a obouchany lak na dverich .Zname vsichni z nesetrneho otevirani dveri u nakupnich center, nebo na parkovisti.Vnitrek byl zachovaly a celkem bylo i videt ze se o autíčko starali.pedali i sedacky i potahy také vzhledove odpovídali najetym kilometrum.Ve vnitrku musim podotknout pro spoustu lidi minus slicovani palubni desky,coz se o japoncich vseobecne vi.Ve s srovnani s německými auty jsou na tom opravdu hure.
Tomuto modelu je vycitam i nazazivny design ale to pro me není to co jezdi, cili opet jsem to nebral jako velkem minus.Na radici pace bylo videt ze vetsinu casu jezdila pani ,jelikož jsem si vsiml ze nosi hodne prstynku a proto byla paka odrena.Krom lehce odřeného potahu na dverich u ridice z podpirani hlavy v kolone byl také dokonaly.Radio bylo kazetove ale to mi bylo uplne fuk. Kazetove radio od původních majitelu jsem vymenil za Pioneer DEH-5000UB.Mohu vrele doporucit Pioneer je v oblasti autoradii jeden z nejlepsich vyrobcu.Ma USB ,AUX a tuner dnesni normalni vybava.Co me prekvapilo bylo ze mazda ma i v zadu u spolujezdcu na dverich kasliky na odlozeni různých věci a jeste reproduktory.
Sedacky jsou pohodlne a prekvapilo me ze i za me s mou vyskou 186 cm, se osoba která meri stejne jako ja vejde bez problemu a nemusi si nicit sve nohy o mou sedacku.V jedne recenzi me také nadchlo ze se spolujezdcova sedacka da uplne sklopit na bezproblémový prevoz dlouhých veci viz. Foto.
Ne ze bych pouzival auticko k stehovani nebo na stavbu ale clovek nikdy nevi kdy se to hodi.Jedine co me trosicku zklamalo je svetlo které je na strope umisteno dle me moc vzadu a ma pouze jedno svetlo .Jsem zvykly ze sluzebni fobie, kde je umisteno skoro u předního skla a ma hlavni svetlo plus dve mensi ještě.Kufr je také v ramci moznosti prostorny .Auto jiz bylo vyuzito na cestu do krkonos na Silvestra .V poctu 4x lidi (muzu)a nikdo si nestezoval na prostor. Pokud nejedete s 3x zenami, které mají kazda 2x kufry a 2x prirucni tasky je kufr dostatečný. Po projeti automobilu s majitelem bylo vse v poradku brzdy nebyly zvlnene jak často upozorňovali ,zadne mlaceni z oblasti motoru ,na aute nebylo nic schnileho ,tlumice byly také v poradku a v podstate při prihlednuti ke stari vozu se mu nedalo nic vycist.A tak se nebylo nad cim zamyslet a Druhy den byla ma .
=====================Technicke udaje==========================
Pohon: předni kola Rozměry: 4365x1705x1410 mm. Rozvor: 2610 mm. Zavazadlový prostor: 416 litrů. Palivová nádrž: 55 litrů.Vuz se vyrabel v těchto karoseriich:pětidveřový hatchback (F), čtyřdveřový sedan. Motory: zážehové řadové čtyřválce 1,4i 16V (53 kW), 1,5i 16V (65 kW), 1,6i 16V (72 kW), 1,8i 16V (85 kW), 2,0i 16V (96 kW), vznětové řadové čtyřválce 2.0DiTD (66, později 74 kW)
Ma vybava:(GLX) El.okna a zpětná zrcátka,4x airbag, nastavitelný volant a sedadlo řidiče, klima, servo, ABS, TCS, centrál, posuvná a dělená zadní sedadla, zámek řadící páky
Muj motor je Radovy 4-válec, 1 498 ccm 16-ventil Vykon motoru: 65 kW (88 PS) při 5500 ot./min.Motor neni nijak super vykonny ale s 1150kg si bezmala 90 koniku pohrava celkem hodne solidne.Spotrebu mam v zime po praze okolo 7,9 litru coz si myslim ze neni az zas tak spatne , když si vezmu ze motor zdechnu hned co se ohreje.Motor se v nizkych otackach chova naprosto klidne .Ale pokud zacnete pridavat plyn a dostavate se přes hranici 3000 ot ./min zacne se menit v dablika který zacne vydavat naprosto úchvatný takovy sicivy zvuk a zacne vas pomalu ale jiste zasazovat do sedacky.Po prekroceni 4000 ot./min jedete uz opravdu rychle a jizdu si velmi uzivate. Motor se da tocit opravu do vysokých otacek a neustale zrychluje a vy mate co delat se sledovanim silnice .
Jizdni vlastnosti jsou také uzasne, mazdicka je posazena celkem nizko a to vozidlu zajistuje vybornou stabilitu do zatáček a na okreskach si s autem uzijete opravdu spoustu zabavy. Podvozek je naladěný na příjemně sportovní notu. Je o trochu tvrdší, takže si výlet na polní cestu rozmyslíte, ale umožňuje ostřejší jízdu a dokáže pobavit. V ostreji projizdenych zatackach ma vzacne neutralni chovani a pomalu se dostavujici nedotacivost ridic snadno zachyti diky dobre zpetne vazbe meho prekrasneho trirameneho volantu.S tvrdsim podvozkem bohuzel prichazi i skutecnost ze pokud ho uzivate prevazne ve meste jako ja , musite cekat rychlejsi opotrebeni podvozku.Jelikoz co si budem povidat nase silnice jsou opravdu na urovni azerbajdzanskych.Ale toto je tema na jindy,to bych se opet rozepsal na hodne dlouho.Jeste doplnim me obuti ktere je o rozmerech 185/65 R14 znacky Dunlop Winter Sport.Letnacky mam o stejnem rozmeru a také Dunlopy.Premyslim ze pokud by byly v lete nejake penizky dokoupil bych Berusce nejake pekne lite kola o velikosti 15 palcu.Nejlepe cerne, moc se mi na cervenem aute libi.Chapu ze nekdo muze namitat ze tak nevyniknou ale proste pro me je to pekne :P.
Timto bych asi uzavrel sve povidani o Mazde 323F .
Rad bych se pripadne omluvil za svůj pravopis ,carky ve vetach.:].
A na zaver bych rad podekoval vsem za precteni a ohodnoceni tohoto povidani .A doufam ze jsem pomohl lidem kteří o tomto aute třeba premysleji.
Mazdar.
Silné stránky
vnitřní prostornost, celkem úsporné a živé zážehové motory, velmi dobré jízdní vlastnosti, řízení s dobrou zpětnou vazbou, spolehlivost, nízká obliba mezi zloději
Slabé stránky
pro nekoho nezazivny design ,vnitni svetlo umistene priliz v zadu ale nejvetsim minusem ktery opravdu hlapci v Hiroshime nedomysleli je to ze se auto dost zdatne mlzi.Musite se naucit grif nepoustet vetrak na okno ale jako by na sebe a bocni vetrani nasmerovat co nejvice na okna:(
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Takze Nektere veci ji z byly nutne provest zde je seznam veci co jsem na svem auticku delal.
I. Rijen 2008 - Zavareni drzaku vyfuku .
II. Duben 2009 - Vymena Oleje a Rozvody + vymena vodni pumpy ,
- Zalaminatovani predniho narazniku
III. Zari 2009 - Priprava Mazdy na Zimu
- kontrola a doplneni kapalin
- Prezuti Gum
IV. Listopad 2009 - Vymena oleje a olej filtru
V. Prosinec 2009 - Koupe nove Autobaterie Bosch S4 74Ah/680A
VI. Duben 2010 - Vymena Brzdovych desticek a oblozeni
- Bile LED diodky umisteny do parkovacek :]
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Po roce a pul jsme dosel k nazoru ze pan ktery mi mazdici prodaval nebyl zase tak suprovy jak jsem si predstavoval. Ono vsechno ma svoje hacky. Vesmes jde o veci ktere clovek zjisti az pozdeji. : {
Další vozy Mazda 323f
-
Mazda 323f (1992) Majitel: PainSnip3R
Přidáno: 21.7.2007 519 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Mazda 323f (1998) Majitel: mikey166
Přidáno: 23.1.2014 109 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Mazda 323f (2002) Majitel: SPFLY666
Přidáno: 21.2.2011 89 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Mazda 323f (1994) Majitel: KARBURAToR
Přidáno: 18.10.2012 149 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Mazda 323f (1995) Majitel: Jenick
Přidáno: 10.1.2010 179 Majitel 9.88 Uživatelé