Mazda 323f (1995)
10.1.2010BA-čko jsem koupil začátkem roku 2009, zatím jsem stihl jen necelých 20 000 kilometrů, to ale snad stačí na pár informací o něm. Předem nutno říci, že…
Mazda 323F (Jenick)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
"-- skrytý --" 11.01.2010 10:19
ehm...
"Ovládání klimatizace není tuctové se třemi otočnými kolečky, jako u většiny dnešních vozů, nýbrž zajímavě udělané ovládání s táhly a knoflíky na ovládání směru proudění vzduchu"...tak to ta musim upozornit a opravit, ze tvoja mazda nema tuctove ovladanie klimy, ale zastarale >:D Pozri si napriklad taky favorit, tiez ma tak. Vsetky stare auta tak mali, cudujem sa ze na tak peknom aute, ako je mazda 323F su este posuvne, nemoderne tiahla. Ale to je len detail. Inak naozaj krasne a mimoriadne nadcasove auto. Povodne som nad nim tiez velmi uvazoval, no nakoniec som skoncil u taliana. Tie bezramove dvere musi byt fakt parada :yes: ale zas ako pises vie to byt aj neprakticke.-
Chobot 11.01.2010 13:15
« Re: ehm...
jo,jo. Moje 626 ty táhla měla taky. Je fakt že to byl 93 r.v. ale v té době (snad aspoň ve střední třídě) už byla ´kolečka´ normálně.
Jinak i já nad touhle ´trojkou´ uvažoval. Z venku je to fakt krásné, jak už řekli všichni nadčasové auto. Jenže se nedala sehnat za rozumný peníz, někde v blízkosti verze s 1,8 motorem, všechno tyhle 1,5. Takže jsem nakonec skončil....vlastně ani nevim. Asi v Escortu 8-s >:D
Nechť ti slouží. -
Jenick 11.01.2010 21:21
« Re: ehm...
Já nechci tvrdit a ani netvrdím, že je to supermódní převrat, ale jak jsem už psal, dělám v bazaru, kde denně řídím bez přehánění cca kolem 50ti různých aut a každej musí pochopit, že si pak ve svém vlastním autě od těch koleček rád odpočinu. Jinak ale chápu, že jde pokrok dál. Má to třeba i třicet let starej první model Samuraie... ;-\ Ještě jedno negativum oken bez rámů, na který jsem přišel v zimě- přimrzlý okna vydávaj divný pazvuky, musím je obvykle lehce stáhnout a zase vytáhnout, pak pohoda
-
-
"-- skrytý --" 11.01.2010 12:57
No...
tak presne tohle auticko jsem mel, nedalo se s nim jezdit ani za 5 a ani 6 a maly kdy za 7 listru na 100 km. Co se tyce designu a spolehlivosti, tak to jako vzdy pred mazdou kloubouk dolu. Ale tvrdit ze je to i svizne auto, to urcite tento motor ne. Promin opravdu ne.-
Jenick 11.01.2010 21:32
« Re: spotřeba
Neříkám, že ve městě, neříkám, že na dálnici, ale jezdím poměrně pravidelně trasu Praha-Vary a spotřeba prokazatelně kolem pěti, když nepospíchám. Prostě na pětku do 110 km/h si to vezme. Se svižností přihlížím k tomu, že je to 1200 kg vážící 1.5tka, stará 15 let, je jasný, že se dneska nechytám ani na novej Swift v litru...
-
-
The Stig Driver 11.01.2010 17:21
Vysoký nájezd
Zdravím tě, nebojíš se vysokého nájezdu kilometrů? Přeci jen na benzín je to hodně velké číslo...
Jinak ať slouží ;-)-
"-- skrytý --" 11.01.2010 18:01
« Re: Vysoký nájezd
Tak toho bych se nebál >:D To je japonec a tam je to trochu jiné než u evropanů. Mazdy v benzínu najedou i 500000km!,ale nafty za moc nestáli... Jinak 323 je skvělé auto,blahopřeji k výběru ,a ať slouží!-
"-- skrytý --" 11.01.2010 18:11
« Re: Re: Vysoký nájezd
kilometrů bych se u typu těchto motorů vzkutku nebál. Můj táta měl na 626 r.v. 88 nalítáno půl milon kilometrů a v -15 chytala na poprvé, motor jen vrněl, ale byl to 2.0.
Recenzi máš pěknou skoro vše můžu potvrdit. Trochu fotečky a bude lépe >:D-
"-- skrytý --" 11.01.2010 21:13
« Re: Re: Re: Vysoký nájezd
Taky je to možná tím že Mazdy mají třeba u 1,8/16V výkon jen 74kw zatím co konkurence 90kw i víc. Moje Mazda má najeto 150tisíc ,spotřeba oleje nulová a jen si ševelí.Na závodění to není,ale je to držák.-
Jenick 11.01.2010 21:41
« Re: Re: Re: Re: Vysoký nájezd
Souhlasím, kdybych chtěl výkon, koupim si civica VTEC, nebo VTI, já hledal auto, co se nebude *(ne že by se Honda srala), nechtěl jsem nic zbytečně tvrdýho a hlavně nechci mít strach, nechat to v Praze před barákem 365 dní v roce. Kilometry mě neděsí, kámoš má to samý v 1.5tce, najeto 400 000, ležela dvakrát na střeše, přežila asi dvacet pubertálních majitelů a v květnu s ní vyhrál sprinty v Mělníku na Mazdasrazu... to byl aspoň pro mně dostatečnej výraz spolehlivosti ;-)
-
-
-
-
-
dochtor 12.01.2010 11:20
BA
Gratulujem k parádnej Mazde :yes:
Rozhodne sa nemusíš báť vysokej spotreby na diaľnici. Pri akejkoľvek "normálnej" jazde sa určite nedostaneš cez 9.
Určite sa dá jazdiť pod 6, kto tvrdí opak má problém buď s Mazdou alebo so sebou.
Motor 1.5 je určite vydarenejší a trvácnejší ako 1.8. Tie mali do istého času konštrukčnú chybu (problém so spotrebou oleja).
Rozhodne nesúhlasím s jednoduchým podvozkom. Veď má vzadu multiprvok! O tom sa v tej dobe mnohým iným autám mohlo akurát tak snívať :-)
Slabinou sú poddimenzované predné kotúče, 13" disky hovoria za všetko.-
Jenick 12.01.2010 21:22
« Re: BA
Díky! :-) :yes: Jo, motory 1.8 a 2.0 V6 mi vymluvili kvůli horší spolehlivosti, někdy mají i 1.5tky problémy se žraním oleje. Obvykle ale nejde o chybu auta, nýbrž majitele. Jako každej japonskej vysokootáčkovej motor je i tenhle alergickej třeba na vysoký tempo při studeným motoru, o kvalitě maziva ani nemluvě... jednoduchým podvozkem jsem nemyslel technologicky, ale na pohled. Prostě i laik (já) si to auto prohlídne zespodu a okamžitě vidí, jak to celý odpružení funguje... To se mi třeba na devatenáctce nepodařilo, ještě k tomu to pořád chtělo opravy, na který jsem sám nestačil...
-