Recenze

9 Majitel

Mazda 323f BG

8.58 Uživatelé

Hodnoceno: 12× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mazda 323f, foto 1
 

Technické info

Přezdívka auta Mazda 323F Rok výroby 1993 Koupeno ojeté najeto [km]:185000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1840 výkon [kW]: 76 kroutící moment [Nm]: 152 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.9 maximální rychlost [km/h]: 185 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Zdencek".

Tohle auto jsem si vybral z důvodů dobrých referencí na něj (nevím o nikom, kdo by s ním měl někdy větší problém).Také myslím, že není tak okoukané jako většina golfů a podobných aut, s kterými jezdí mladí lidé jako já.Navíc ty vyklápěci světla se mi prostě libí :).
Pokud ho nekoupíte po praseti, tak se v podstatě nemusíte bát, že by vás nechalo ve štychu.Koupil jsem ho letos v lednu v jdenom bazaru ve Vysokém Mýtě za cenu 45000,- CZK ..až později mi došlo, že jsem se měl snažit ji poněkud stáhnout.Ale bylo velice pěkné, vínová metalíza, 14ty elektrony..pneu nic moc,sada zimních kol.Výbava:posilovač řízení, centrální zamykání s DO + alarm, 4x el. okna,rádio,ostřikování světel, 1x volant, řadící páka, 3xpedál, sedačky a plná nádrž k tomu.Při bližším ohledání zjištěno následující:mírná koroze dveří spolujezdce, pravý přední blatník přelakován-takže kolize, ohryzané plastové lišty oken na dveřích.Zkušební jízda OK, nikde nic nemlátilo, motor táhl plynule..byl jsem rozhodnutý si ho vzít.
Poté jsem dostal k nahlédnutí doklady-v technickém rotokolu autobazaru stálo, že je v podstatě všechno v tahu (přední/zadní náprava:vůle-doporučuje se kontrola popř. výměna, převodovka-horší funkce synchronů, hlučnější-doporučuje se kontrola popř. výměna atd..), ale šlo zřejmě o krytí bazaru proti případným reklamacím.Stav tachometru byl kolem 169000km, čemuž jsem vzhledem ke stavu interiéru věřil (později jsem demontoval palubku kvůli změně osvětlení a všechno bylo netknuté takže ok).Dále mi byly doloženy doklady o opravách-do auta byl za minulý rok nasypán nový chladič, výfuk, nádrž, homokinetické klouby a čepy, brzdy-oprava za 21000,- takže tím jsem se vyhnul nejčastějším závadám.Z technické průkazu jsem zjistil, že auto mělo přede mnou 3 majitele a bylo koupené v ČR-taky plus.Nuž takže jsem zaplatil a hurá zpátky do Přerova.
Byl jsem z toho trochu v šoku-dříve jsem sedlal Favorita a tohle byl trošku rozdíl, jelo to, neřvalo to, netřepalo se to a neplavalo to jak nafukovací člun na Jadranu.
Takže tolik z historie a nyní k subejktivnímu technickému hodnocení:Motor 1.8 16V 76kW, 152 Nm.. nekouří, nechrochtá, dost žere.Na šestnáctiventil jde decela dobře "vocpodu", do 3tis. otáček o něm nevíte, poté uslyšítě líbívé mručení a od 4tis, kdy vrcholí jeho točivý moment vás za pěkné zvukové kulisy kopne do zad (na pětku už ne).S autem o váze necelé tuny si dobře poradí.Je docela těžké držet předepsanou devedesátku, je potřeba skoro stále ubírat a přidávat, ale s trochou cviku to jde.Na dálnici s lehtáním plynu držíte 130tku, s mirně větším příslapem 160, nad 180 už se mu moc nechce, ale na nějakých 210 (zatím) se dá dostat.Ke spotřebě:řeknu to asi tak, nedostal jsem se pod 7,5 litrů, nedostal jsem se nad 11 litrů (i když jsem si hrál na prase).V průměru jezdím za 8,5l svižnější jízda.Jedině, co mě na motoru štvě že na volnoběch poněkud vibruje a když ho dýl ženi tak se rozklepou hydroštely-ale to bude nejspíš ne moc dobrým olejem, který při větší teplotě moc zřídne.Převodovka-řazení je docela přesné, trochu tužší, v zimně tam jde ze začátku trošku hůř dvojka.Spojka vzhledem k najetým kilometrům zabírá poněkud výš, ale neprokluzuje.Sned ještě něco vydrží.
Podvozek-kapitola sama o sobě.V předu klasika McPherson, vzadu víceprvková náprava, všude stabilizátory.Podvozek je hlučnější, po těch panelech na D1 přehlušuje snad všechno-slyšítě jak šustějí pneumatiky.Pérování docela tvrdé, ale auto sedí jak přibité a pokud máte adekvátní obutí tak ho těžko utrhnete.Já mám 185/60 R14 ale ideální je tak 195/50 R15, ne-li výš.Prostě projíždět zatáčky je radost.Řízení je hezky komunikativní, (nebo tak nějak to ti novináří píší), jde pěkně ztuha, není tak syntetické, jak u některých nových aut.Na místě malíčkem volant neotočíte, ale nejde to ani nijak těžko. Bohužel nejslabší tránkou jsou brzdy, na můj vkus se na to musí moc šlapat a rychle vadnou
Místa je vevnitř dost, ale osoby nad 190cm budou mít trochu problém, hlavně v zadu.Sedadla jsou pohodlná a mají dobrý bederní podpěr-nebudou vás po delší cestě tak bolet záda.Díky nízkému podvozku budou do auta vaše babičky nerady natupovat, ale hlavně vystupovat.Palubní deska ani po těch kilometrech NEVRŽE-pozdrav majitelům Fabií.A vzadu se dá i sedět-pozdrav majitelům Octávií.Navíc zde najdete praktickou loketní opěrku.Kufr je docela velký, akorát vysoká nakládací hrana dosti ztěžuje nakládání.
Bezpečnost-co si budeme namlouvat, je to staré auto, navíc prosto airbagů a podobných blbostí.Sám jsem se přesvědčil, když jsem to ze svojí nehorázné blbosti natankoval asi ve 40ti ze zadu do octávky.Schade wagen měl mírně prasklý nárazník, že to na první pohled nebylo ani poznat, a moje kamarádka po kolizi poněkud šilhala.Spravily to nový nárazník, maska, kapota a příčka chladiče.Naštěstí jsem tyhle díly sehnal od jednoho človíčka za pakatel, jinak bych se nedoplatil.Ještě mě ale čeká lak, takže mám teď auto dvoubarevné.Je tedy lepší s tímhle autem jezdit a nebourat.
Co ještě víc?Najezdil jsem už skoro 20tis kilomterů bez vážné poruchy.Investice do oprav byla asi 1500,- (nová lambda, kost zadního stabilizátoru, nový vlnovec výfuku), nepočítám opravu havárie.Po většinu času jen liju benzín a měním olej-sen každého motoristy.Mazda je prostě Mazda :)

Silné stránky

Podvozek, pružný motor,vysoká spolehlivost, neokoukaný vzhled, velmi dobré ceny ojetin.

Slabé stránky

Hlučnost podvozku, malá pasivní bezpečnost, drahé origo díly.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Naštěstí jsem se s vážnou poruchou nesetkal.Jen běžné věci-lambda sonda (co čekat po 180ti tisících že?), netěsnost výfuku.Bude potřeba udělat GO stabilizátorů, klepal jeden homokineťák ale pak zase přestal, zadní tlumiče po těch kilomerech už nejsou žádná sláva.Většinu oprav si dělám sám.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Jsem spokojen, přístup autobazaru byl na dobré úrovni.

 


Další vozy Mazda 323f



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Vždy jsem dojel, kam jsem chtěl.

praktičnost
8

Hůř do něj leze, zvlášť větším lidem.Kufr má moc vysokou hranu.

prostornost
8

Pro čytři lidi normálního vzrůstu akorát.

jízdní vlastnosti
9

Není to nové auto, ale na svůj věk si ostudu rozhodně netrhne

jízdní komfort
8

Tvrdé, hlučnější podvozek, při dálniční 130tce motor trochu hučí.

náhradní díly
9

Naštěstí existuje spousta druhovýroby a vrakovišť.

výkon motoru
9

Dostačující... HTP killer :D ale na silnější turbochrocht TDI mít nebudete.

spotřeba
7

Mohla by být nižší (a já tomu míň šlapat.)

hlučnost motoru
8

Na volnoběh při stojícím autě jde docela slyšet.Do 120km/h o něm nevíte a od 170ti taky ne :)

kvalita sedadel
8
brzdy
6

Nic moc, je potřeba na to víc šlápnout, po intenzivním brždění vadnou.

zavazadlový prostor
6

Dost místa ale větší věci se blbě nakládají.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…