Recenze

8 Majitel

Citroën C4 Citroen C4 SX PACK

9.55 Uživatelé

Hodnoceno: 36× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Citroën C4, foto 1 Citroën C4, foto 2 Citroën C4, foto 3 Citroën C4, foto 4 Citroën C4, foto 6 Citroën C4, foto 7 Citroën C4, foto 8 Citroën C4, foto 10
Citroën C4, foto 11 Citroën C4, foto 12 Citroën C4, foto 13 Citroën C4, foto 14 Citroën C4, foto 15 Citroën C4, foto 18 Citroën C4, foto 19 Citroën C4, foto 20 Citroën C4, foto 21 Citroën C4, foto 22 Citroën C4, foto 24 Citroën C4, foto 25 Citroën C4, foto 26 Citroën C4, foto 27 Citroën C4, foto 28 Citroën C4, foto 29 Citroën C4, foto 30
 

Technické info

Přezdívka auta Citroen C4 Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:15000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 132 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.8 maximální rychlost [km/h]: 182 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 320 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.4

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "kozina".

Auto mám zatím necelý měsíc, tudíž na rozsálejší recenzi si musíte počkat, stejně jako na foto, ale mohu zatím poskytnout počáteční dojmy a zkušenosti.

Pro koupi nového vozu jsem se přiměl víc než z nutnosti opotřebování starého auta (C Xantita)spíše z chtíče a zalíbení.

Moji pozornost na první pohled upoutala C4. I přes kamárádovo doporučení na Kia Ceed, jsem zvolil pro mne libivější a srdci bližší C4.

Začal jsem zjišťovat cenovou politiku Citronenu, která mne svýma slevava příjemně překvapila. Horší schlazení bylo, že naprosto pro mne dostačující základní výbava neobsahovala dost podstatnou věc jako je KLIMA. Po různých kalkulacích jsem zhodnotil, že než přikupovat dílčí příplatkové výbavy, je nejlepší pořídít model s nejvýším stupněm výbavy SX PACK. Nadšení z cenové politiky bylo tu tam, když se rázem cena vyšplhala s výbavou o 100tis CZK více.

Volba motoru byla celkem jednoznačná, jelkož auto používám k práci každý den a mé cesty jsou popojíždky v městském provozu a málokdy vyjíždím mimo zcela mi dostačoval motor s nejnižším výkonem.(66kW)
Kdyby byl cenový rozdíl mezi naftou a benzínem menší, volil bych naftu, ale cena 110tis rozdílu je neúnosná.

Auto jsem objednal a za tři týdny bylo vyrobeno a čekalo v autosalonu.

Prvních asi 600Km jízdy tímto vozem pro mě bylo hrozné zklamání. Asi jsem čekal od nového vozu více, ale jelikož jsem měl předchozí vozidlo zachovalou C. Xantii, byly první kilometry opravdovým utrpením. Vím, nemohu srovnávat tlumiče s hydraoulikou, ale ani brzdy a řízení se nijak výrazně nelišili. Asi jsem od nového vozu čekal mnohem vice pohodlí a komfortu.

Ale šlo jen o počáteční přestup a dnes jsem již spokojen a zvyklý na to, že pod sebou cítím každý výmol, kolej či díru. Pochopitelně toto auto sebou přináší mnohem vyšší miru vnitřního konfortu spojeného s širokou výbavou.

Názor na přehlednost třech displejů a pevného středu volantu se zde asi očekává, tas se taky vyjádřím.
-Volant: kdybych nevěděl, že se střed netočí, ani bych si toho nevšiml! Někde jsem četl nějaký komentář, že když se netočí, je ovládání na volatu nepřirozené. Je to blbost, takhle to máte pořád na stejném místě a víte přesně kam šahnout- Krom toho asi při plném rejdu málokdo ladí rádio.
-Display: Přes počáteční nedůvěru jsem si velmi rychle zvykl. Hlavní display je opravdu velmi přehledný a zobrazuje pouze důležité info. Nemám nejmenší výtky(byť jsem zastáncem klasických budíků-třeba Alfa má krásné) naopak je přímo na očích a nespoštíte oči ze silnice. Steně tak otáčky, světla,..polaha sedí. Jen se středovým displejem jsem se dlouho nekamarádil pro dost velké množství informací, které se zde navíc zdovjují(například nedovřené dveře: (kontrolka svítí na hlavním displeji, na tomto "uni" se zobrazuje taktéž) o radiu, spotřebě, aktivovných zamykání dveří,...stěračích,.....

Silné stránky

Velká výbava:
Čelní airbagy řidiče a spolujezdce
Boční airbagy řidiče a spolujezdce + okenní airbagy vpředu i vzadu
5 x bezpečnostní tříbodové pásy, vpředu s pyrotechnickým předpínačem a omezovačem tahu
Akustická a vizuální signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů vpředu i vzadu
Automatické zamykání dveří za jízdy s možností odpojení ABS + EBD + EBA
Samočinná aktivace výstražných světlometů při prudkém brzdění Tempomat + omezovač rychlosti
Palubní počítač
Elektricky ovládaná okna předních i zadních dveří Elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka automatická klimatizace, termoreflexivní čelní sklo,
automatické stěrače s dešťovým senzorem, samočinná aktivace světlometů, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou
Aromatický osvěžovač vzduchu
Nastavitelné zpoždění zhasínání světlometů ( funkce "Guide Me Home" )
Rádio RD4 s přehrávačem CD / MP3 ( AM/FM, RDS, přehrávač CD / MP3, 6 x repro, dálkové ovládání ) Nastavitelné dělicí přepážky v zavazadlovém prostoru


Vozidlo má ke svému obsahu poměrně slušnou chuť zrychlovat, jeho spotřeba je pro mě velmi příznivá-průměr 7,4l/100km(70%město) s předpokladem, že po zajetí motoru ještě klesne.

Kvalitní audio s MP3

Myslím, že samostmívací zrdcátko je na tom autě pro mě ta nejlepší vychytávka. ----JEN PRO DOPLNĚNÍ, PO ZATMAVENÍ OKEN JE JIŽ TATO FUNKCE K NIČEMU:-))------

Slabé stránky

Horší dílenské zpracování:
na Autě jsou různe nedodělky, jako například dost fórově uchycené plasty,.....nemyslím že to je chyba značky CITROEN ale velmi rychlou a jednotné montáži dnes všech nových vozidel.

AUTO MÁ MNOHO ELEKTRONIKY, KTERÁ VÁM POMÁHÁ, ALE DĚLÁ Z VÁS I BLBCE!!
Například: za denního světla nerosvítíte mlhovky, dálkové světla ani nenastavíte intenzitu podsvícení, a jste rozhodnuti auto odtlačit k nejbližší skále až do doby, než zjistíte, že to není rozbité, ale reguluje to senzor světla a za snížené viditelnosti jde vše OK-

Za mrholení/mírného deště velmí špatně fungující automatické stěrače- stírají na sucho, postrádám jen jednou "ťuknout" do stěračů.

Krátké převody( zatím si zvykám, ale do budoucna to asi nebudu považovat za závadu a jen se naučím jezdit ne vyšších otáčkách, jak to 16ti ventil chce)

Špatné čalounění sedadel:
Nelze se na sedadle pošoupnout, musím se nadzdvihnout a hlavně se na něm přichycuje veškerá špína, vlasy chlupy,..
(jde o čaounění v nejvyšší výbavě, sedadla v základní verzi při zkušební jízdě mi byla přijemější!!)

Nelze ani za příplatek dokoupit vyhřívání sedadel

Na zavření dveří se musí vyvinout větší síla

Vadí mi, že při otevírání zamčeného vozu zevnitř se auto rozbliká,. nelze vypnout.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím mám 1.Garančku před sebou, ale již mám připravené první mouchy které budu chtít opravit:

Špatně nasazený plastový kryt podvozku

Občas nefunguje dálkové ovládání, musí se vůz odemknout manuálně a nastartovat, pak vše OK

Nefunguje západka zadního sklopného opěradla.

I pře dílčí závady zatím vše považuji za dětské nemoce a s autem jsem spokojen.

Jsem po 1.garančce: čili k výše uvedeným závadám:
-Plast mi připevnili
-dálkové ovládání se prý když se zmačkne hodněkrát za sebou "sfamfrní", po nastartování se přeladí, údajně je to u všech.(Je pravda že si s tím kamarád hrál asi půl hodiny)
-zadní lavice-prý se jen musí pořádně bouchnout.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Když už přijdete do projedny rozhodnutí, tak se snad nedá vůbec nic zkazit ne?

 

Novinky v recenzi

21.3.2008 00:00

Auto má najeto pře 10 000,- Km bez jediného problému, 70% jízdy v městském provozu.
Nechal jsem nainstalovat folie na okna.

3.12.2007 00:00

Takže doplním něco po třech měsících užívání auta:
Zmiňované sedačky: se špínou a uchycování chlupů jsem se asi unáhlil, nebo se pouze trošku novota ošoupala a již se nic nedrží.
Mnohem horší jsou tvrdé plasy interiéru, kde stačí nepatrný kontakt s tvrdším předmětem a jsou odřené. Např.: oprka ruky na dveřích u řidiče jsou plasty odřené od hodinek!! Jedná se pouze o ty tvrdé plasty, ostatní jsou OK.
SPOTŘEBA: oproti očakávání baští víc než ze začátku, ale myslím že je to v normě. Tzn: cca 9,3L město
7,2L dálníce (prům 120-150KM/H)
6,7L okresky (obec 50, mimo 90-110)

8.9.2007 00:00

8.9.2007
konečně jsem dodal fotky, upravil a doplnil recenzi, již mám po 1.garančce


Přidat názorDiskuse: Citroën C4 Citroen C4 SX PACK

Další vozy Citroën C4



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
jízdní komfort
8

Byl jsem zvyklej na Xantii, takže hooodně tvrdý, jinak myslím s výbavou auta dobrý.

provozní náklady
10

Tak zatím pouze pojištění.

výkon motoru
7

Žihadlo to není, ale věděl jsem do čeho jdu, jsem spokojen, pro jízdy v jednom či ve dvou dotačuje, při plném obsažení je auto líné.

spotřeba
8

7,4, prý ještě klesne po zajetí

hlučnost motoru
7

O hlučnost nejde, ale zvuk je jak u odšťavnovače ovoce:-)

kvalita sedadel
5

Sedadla jsou pěkná, pohodlná, ale ten materiál je hrůza jak jsem psal. Hrozná na údržbu

brzdy
10

Perfektní

zavazadlový prostor
10

Výborný je možné rozdělení příčkama a má síť na upevnění nákladu. Jinak kufr je malý, ale na to že jezdím 90% sám tak se mi tam notebook vejde s přehledem.






Blesk.cz

Houdová po 20 letech o Miss: Nenáviděla jsem to a cítila se odporně! Tak proč tam šla?

Houdová po 20 letech o Miss: Nenáviděla jsem to a…

Modelka Helena Houdová (39) je poslední dobou známá především coby éterická duše, která se nemaluje a učí své…

Předčasný porod můžeme předpovědět, vzkazuje expert! Nová unikátní metoda je zdarma

Předčasný porod můžeme předpovědět, vzkazuje expert!…

Žena, která jednou zažila předčasný porod, na to nikdy nezapomene. Změní jí to obvykle život, bez ohledu na to,…

 

iSport.cz

Ledecká naskakuje do SP v oblíbeném Lake Louise. Těší se jako malej Jarda

Ledecká naskakuje do SP v oblíbeném Lake Louise.…

Krásný. Rychlý. Těžký. Dlouhý. Tak charakterizuje Ester Ledecká kopec v Lake Louise. Právě v tomto kanadském…

Sport Magazín o Pastovi: Co o něm říkají Jágr, Kovář nebo Mrázek?

Sport Magazín o Pastovi: Co o něm říkají Jágr, Kovář…

V NHL vládne střelcům, pokud mu vydrží forma i zdraví, měla by padnout magická hranice padesáti gólů. Hokejový…

 

Reflex.cz

Moje svoboda online: Pusťte si celý film časopisu Reflex k 30 letům svobody zdarma

Moje svoboda online: Pusťte si celý film časopisu…

Zabodoval na Mezinárodním filmovém festivalu v Karlových Varech, bavil diváky na Colours of Ostrava i…

Vladimír Pikora: Centrální banka pionýrem v boji s klimatem

Vladimír Pikora: Centrální banka pionýrem v boji s klimatem

Lidé ztrácí svou přirozenost a pud sebezáchovy. V Německu prý velmi frčí aplikace, která mladým lidem připomíná,…