Recenze

1 Majitel

Citroën C4 C4 VTS 2,0 HDi

9.87 Uživatelé

Hodnoceno: 53× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Citroën C4, foto 1 Citroën C4, foto 2 Citroën C4, foto 3 Citroën C4, foto 4 Citroën C4, foto 5 Citroën C4, foto 6 Citroën C4, foto 7 Citroën C4, foto 8
Citroën C4, foto 9 Citroën C4, foto 10 Citroën C4, foto 11 Citroën C4, foto 12 Citroën C4, foto 13 Citroën C4, foto 14 Citroën C4, foto 15 Citroën C4, foto 16 Citroën C4, foto 17 Citroën C4, foto 18
 

Technické info

Přezdívka auta Citroen C4 Coupe Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:4500 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 100 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.7 maximální rychlost [km/h]: 207 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 318 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Dr.Chobot".

Ahoj všem gentlemanům od volantu,
možná si ještě někdo vzpomene na moji recenzi Citroenu Xsara 1,6, no její osud už se naplnil, skončil leasing a šla na protiúčet. Na její adresu jen to, že po celou dobu šlapala jak hodinky a teď už snad má nového majitele. Přál bych ji nějakého klidného důchodce a jezdit jen o víkendech na chatu, protože to co jsem ji prováděl já si nezasloužila :)
Pro mě začalo období, které máme všichni tak rádi : prolejzání autosalónů, návštěvy prodejců, hraní si s konfigurátory na internetu, zkušební jízdy no a prostě všechen ten šrumec kolem koupě nového vozu.
Nakonec jsem si vybral zase Citroen (stereotyp je hrozná věc),přivezl ho domů, zase se nám seběhla stará dobrá tlupla kamarádů jako u Xsary a zase jsem si něco vyslechl. Ježiš ono to má jen tři dveře, ono je špatně vidět dozadu, ono to jezdí na naftu, která je teď o dvě koruny dražší než benzín a proč to má ten hnusný displaj uprostřed a ne klasické budíky? Prý sem si měl raději vybrat Fiat Bravo nebo opravdu výhodný a moc pěkný ProCee’d. No znáte to každý je odborník ve vašem okolí na auta. Pokud by snad někoho zajímaly důvod proč si člověk vybere takové auto tak byly dva. První je ten, že každý den musím dojíždět do Prahy za prací a to mám 65km tam a večer 65km zpátky, jednou týdně služební cesta, ročně se dostávám na nájezd kolem 40 tisíc km. Proto mi stačí malé, řekněme trochu rychlé auto ve kterém jezdíme jen ve dvou, malá spotřeba, která je stále plusem i když benzín je levnější. Argumenty typu vždyť v tom nemůžeš převážet ledničku ani 5 lidí se tam pořádně nevejde moc neuznávám přeci jen každý den asi nestěhujeme almaru. No a ta druhá věc je tak jednoduchá, prostě se mi líbí nic víc nic míň.

O vzhledu se nebudu rozepisovat, protože ten výborně popsal Pepa S ve své recenzi na C4 by Loeb. VTS se od Loeba liší jen v detailech natáčecí bi-xenony, přední/zadní parkovací asistent, vyhřívané sedačky, trvale vypínatelné ESP, AFIL, detektor tlaku v pneu a další blbinky , plus u mého auta navíc panoramatická střecha a sound system od JBL. Pokud někoho zajímá info k JBL. Příplatek za něj byl 35 tisíc. Za tu cenu získate 8 repro+subwoofer, zesilovač 280W, měnič Blaupunkt na 5 CD, který neumí číst MP3. Jestli je to dobrá investice…no mám-li být upřímný pořád ve mně hlodá červík, že kdybych vzal 35 klacků a zašel do nějaké specializovaní dílničky na hifi tak získám asi víc muziky :(


Motor + převodovka
Ještě je brzy soudit, mám najeto teprve 4500 km, takže o pořádném zajetí se ještě nedá mluvit. Korektní spotřebu dodám až najedu tak 10 tisíc, tabulky říkají že kombinovaná se má pohybovat kolem 5,5 , já jsem teď na 6,7
Zastavím se u 6-stupňové převodovky. Dráhy dlouhé tak jak mají být, žádné gumové řazení jako u mých předešlých Citroenů. Převody rovněž perfekt, nejlépe táhne dvojka až do nějakých 75km/h a trojka se dá až přes 110 km/h. Když tam dáte šestku a jede si po dálnici předpisových 130 tak motor točí příjemných 2200 otáček, hluk od motoru skoro žádný. Když jede takových 180 tak hluk od motoru stále v mezích, ale ten aerodynamický už začíná obtěžovat.

Silné stránky

Budu se opakovat, všechno už bylo popsáno v jiných recenzích. Pokud to vezmu postupně a stručně:
1, vzhled – je to neokoukaný, protože jich moc nejezdí, holky se za tím otáčí, v černé barvě na 17kolech prostě nádhera
2, motor – tichý, táhne jako bejk, spotřeba snad bude taky rozumná. Navíc každého koho jsem svezl si tichost motoru opravdu chválil oproti klasickým TDI.
3, výbava a cena – snad budou všichni příznivci Citronů souhlasit, že tahle značka nikdy nešetřila na výbavě a že se vždy snažila dávat něco navíc. Pak jsou tu i známé akční slevy, které vždy potěší.
4, jízdní vlastnosti – pozor ale jen na dálnici nebo na okrskách s kvalitním asfaltem. Pokud jede na silnici díra tamhle a támhle, záplaty, vyjeté kole a já nevíc co ještě tak Vám zadek bude ustřelovat, od kol půjdou nepříjemné rázy, že kolikrát mám strach, jestli jsem neprorazil kolo nebo ho přímo neurazil.
5, natáčecí bi-xenony – odchovaný na klasických žárovkách jsem pořád nadšený. V noci blbě vidím a nerad v tuhle dobu jezdím. Ale s xenony je to opravdu super a i to natáčení do zatáček opravdu funguje a není to jen nějaká reklamní kravinka.
6, No určité slabou stránkou nebude volat s pevným středem ba naopak, dá se na něj hodně rychle zvyknout a hlavně to chce si přečíst manuál co na které tlačítko je, poté se vše ovládá intuitivně.

Slabé stránky

No pro mě jsou to spíš drobnosti nad kterými ostatní asi mávnou rukou.
Tak prvně mě naštvalo, že tam nejsou výškově nastavitelné pásy. Jsem menší, takže mě docela řežou do krku, no jsem chlap tak to přežiju, ale od přítelkyně jsem si vyslechl co to je za šmejd.
Pak jsou to odkládací prostory. Sice jsou tam nějaké šuplíčky na palubovce, do kterých se nevejde vůbec nic. Pak jedno místo na láhev pod loketní opěrkou, která je ale moc mělké takže malá PET láhev z ní pořád vypadává. Vše tedy cpu do bočních kapes ve dveřích což je pro mě málo. Pak je to zásuvka na 12V která je rovněž u loketní opěrky. Bohužel když používáte navigaci a potřebujete ji za jízdy nabíjet, tak to chce sakra dlouhý kabel, který já bohužel nemám.
Elektronika a displeje – zatím vše šlape aby taky ne, když je to nové auto, ale už teď se trochu bojím jak vše bude fachat za třeba tři roky. Saxo bylo jednoduché autíčko a sloužilo 6 let, tady je to samý senzor deště, palubní počítač a další vychytávky asi importované ze StarTreku že až se něco pos…e tak sevis bude asi sakra drahý. Ještě k displeji, který je umístěný ve středu palubní desky. Displej je dobře čitelný nic proti, ale k tomuto auto by si opravdu asi víc hodilo kdyby byl umístěný přímo před řidičem, moc se mi líbí jak to má udělané Honda Civic.
Výhled dozadu by mohl být slabou stránkou, je opravdu trochu nepříjemný to rozdělení na dvě části a někdy se opravdu schovají světla auta přesně v přechodu mezi horním a dolním oknem. Chce to používat neustále všechna zrcátka.
Hold je to Citroen – teď to asi zní od milovníka těchto aut ošklivě, ale je to bohužel tak. A i když je tohle auto skvělé, konkurentem mu asi bude Fabia RS, ProCee’d, Golf GT Sport nebo možná snad Vectra Sport , vždycky Vám každý řekne vždyť je to vlastně pořád francouzskej mixer. A až ho budu zase za 4 roky prodávat tak cena asi bude hodně dole, kór když je to navíc jak všichni říkají nepraktické coupé.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Tak to zatím asi tak vše, jak bude více zkušeností hlavně se spotřebou a servisem určitě napíšu. Přidávám pár fotek (foceno v Milovicích) , snažil jsem se je zas udělat trochu jiné ať je změna.

Tak 13.11.08 jsem si převezl VTsko ze servisu, kde prodělalo servisní prohlídku po 20 000km. Stála 5300,- Kč. Taková ta klasika olej, olejový filtr, čtení palubního pc, kontrola těsnění a já nevím co ještě. Pak jsem si nechal vyměnit plynové vzpěry od kufru, které ani ne po třech měsících přestaly zvedat kufr, toto vyměněno v rámci záruky bez problémů. A pak ještě jedna věc, prasklo mi přední sklo (kamínek od kamionu na D5) , výměna a práce stály 24 500,- uf uf ještě že mám pojištěné čelní sklo, protože tohle je sakra pálka. Na internetu jsem našel ceník skel a dražší než na C4 je už jen pro nové C4 Picasso a pak pro Mercedes S :(
Napíšu až najedu 40 000 což bude trvat tak čtyří měsíce. Jinak spotřeba je bohužel 7 litříků, ale je to všechno jen o stylu jízdy, které i když nerad to říkám je u mě příšerný :)

 


Přidat názorDiskuse: Citroën C4 C4 VTS 2,0 HDi

Další vozy Citroën C4



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
7

Tak zatím nefunguje indexové natáčení zrcátek při couvání. Servis zatím netuší.

praktičnost
8
prostornost
3
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
2
provozní náklady
9
náhradní díly
6

Dal jsem střed, opravdu nemám moc tucha jestli jsou drahý či levný. Pouhý to doplňovač nafty

výkon motoru
1
spotřeba
10

Po přechodu z 1,6 je pro mě všechno silný a rychlý

hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10

Výborné poční vedění, vyhrívané, bederní a loketní opěrka

brzdy
10
zavazadlový prostor
9

kufr stejný jako v Xsare. Sedadla jsem zatím nesklápěl ani kolo nepřevážel tak uvidíme






Blesk.cz

Tipy na víkend: Začínají vánoční trhy! Koňský povoz přiveze strom a bojovníci zkříží meče

Tipy na víkend: Začínají vánoční trhy! Koňský povoz…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

Dramatický porod české zpěvačky: Syna přivedla na svět ve vlaku! Lidé tleskali

Dramatický porod české zpěvačky: Syna přivedla na…

Zpěvačka kapely Tykráso Monika Kanioková se postarala o pořádný rozruch ve vlaku na trase Ostrava –…

 

iSport.cz

Fakír užívá důchodu, Forever na start! Opatrný vychovává koňskou hvězdu

Fakír užívá důchodu, Forever na start! Opatrný…

Srdečně se pozdravil s Belgičanem Nielsem Bruynseelsem a Nizozemcem Gerkem Schröderem, s nimiž loni závodil…

Strašák i pro Čechy, pekelný los EURO: tenhle tým čeká až 20 tisíc km

Strašák i pro Čechy, pekelný los EURO: tenhle tým…

Po úspěšné kvalifikaci mohou spřádat plány na EURO 2020. Čeští fotbalisté postoupili na evropský šampionát…

 

Reflex.cz

Filmový tunel jménem Poslední z Aporveru: Nejdražší český film všech dob jde do dražby a tvůrci k soudu

Filmový tunel jménem Poslední z Aporveru: Nejdražší…

Měl to být vůbec nejdražší český film, takový náš moderní Nekonečný příběh, odpověď na Letopisy Narnie a…

Unikátní pohled do života New Yorku, taxikář 10 let fotil své cestující

Unikátní pohled do života New Yorku, taxikář 10 let…

Na zadním sedadle taxíku se může odehrát spousta pozoruhodných věcí. Lidé si taxi chytají cestou do nebo…