Recenze

5 Majitel

Citroën C4

9.80 Uživatelé

Hodnoceno: 29× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Citroën C4, foto 1 Citroën C4, foto 2 Citroën C4, foto 3 Citroën C4, foto 4 Citroën C4, foto 5 Citroën C4, foto 6 Citroën C4, foto 7 Citroën C4, foto 8
Citroën C4, foto 9 Citroën C4, foto 10 Citroën C4, foto 11 Citroën C4, foto 12 Citroën C4, foto 13 Citroën C4, foto 14 Citroën C4, foto 15 Citroën C4, foto 16 Citroën C4, foto 17 Citroën C4, foto 18
 

Rychlá navigace

Technické info

Přezdívka auta Citroen C4 Rok výroby 2005 Koupeno nové najeto [km]:45000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1360 výkon [kW]: 65 maximální rychlost [km/h]: 160 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "jirbor".

Předem chci jen říci, že se nejedná o vysněný automobil a tak nemám nejmenší důvod dojmy jakýmkoliv způsobem nadhodnocovat. Přiznám se, že při čtení některých recenzí nabývám dojmu, že se jedná o naprosto dokonalé bezproblémové automobily čemuž dost dobře nevěřím.

Vůz Citroen C4 1.4 byl zakoupen jako nový a to roku 2005 dnešního dne má najeto cca 45 000km.

Co se týče výbavy vozidlo disponuje 6 airbagy, ABS, ESP, aut. Klimatizace, tempomat, elektricky ovládána přední skla a zrcátka, elektrochromatické zrcátko a toť asi tak všechno. A pořizovací cena byla dnes astronomických 520 tis Kč.

Vůz byl zakoupen jako nový u dealera v Praze – vše proběhlo bez závad, v té době kontroverzní design u né moc okoukaného vozu zasluhoval obdiv veřejnosti.

Proti designu osobně nemám příliš námitek, když pominu jistou nepraktičnost v podobě širokých A sloupků, v kterých lecos přehlédnete. Ale je to otázka zvyku, prostě s tím musíte počítat. Ani pohled dozadu není příliš optimální. Z bočního profilu malinko nekorespondují převisy v přední a zadní části vozu.

Exteriér:
Slicování dílů exteriéru vozu, které má rozhodně své rezervy. Například okolo 35 000km došlo k jakémusi zkroucení karosérie, či špatným ustavením dveří a dochází k otěru levých předních a levých zadních dveřích na jejich hraně. (viz foto).
Ryze nepraktická z hlediska oprav jsou venkovní zpětná zrcátka (pokud ho někde utrhnete, pravděpodobně poškodíte i dveře samotné). Pravé zrcátko jaksi funguje dle nálady vozu.
Další drobností je neustále se odchlipující krytka tažného oka zadního nárazníku. Jako naprostý výsměch, ať do města či mimo, je velmi „přízemní“ umístění přední SPZ. No taky už máme druhou SPZ a zadarmo to zrovna není...(hold jsem ji někde v zimě a ztratil a obrubníky tato SPZ přímo miluje). Doporučuji ji pořádně přišroubovat.
Zadní stírač by klidně by mohl být větší, ale především mě drtí funkce ostřikovače, který sice funguje bezvadně, ale stírač kapalinu rozstříkne pod zadní spoiler. Odtud kapalina pozvolně stéká, a tak vám, pokud nechcete mít stékance na (již čisté ploše), nezbývá než stírat na 5krát s časovým odstupem. – to mi vadí.
Přední stírače s dešťovým senzorem funguje v celku dobře, jen občas jeho počiny nechápu. Například skoro neprší a stojíte a intenzita stírání je rychlá, pak předjíždíte za deště kamion a nic?? Tak nevím.
Nedostatkem je i absence funkce setření čelního skla na „jedno ťuknutí“, musíte zapnout stírač a zase vypnout.
Což ovšem lze hodnotit kladně je funkce předních světlometů, které svítí na výbornou. Jezdím hodně v noci a mám žárovky Osram nightbreaker, které svítí ještě o něco lépe.



Interiér:
První zklamání nastane při odemčení vozu – ozve se nedůstojný plechový zvuk centrálního zamykání. Něco podobného se opakuje při zamčení dveří.
Po vstupu do vozu se usadíte do nepohodlných sedadel s mizerným bočním vedením. Ocelová konstrukce sedadel se mimo jiné při vystupování, díky nedostatku výplni boční části sedadla, snaží kontaktovat vaší kostrč (má váha je cca 90kilo). V poslední době jezdím víkendy, kdy najedu kolem 1000km, a opravdu sedadla jsou velká bolest, která delší cestování deklasuje automobil o třídu níže. Lze ovšem pochválit sice klouzavou, ale málo špinící se a dobře ošetřovatelnou tkaninu sedadel. Nenávist chovám k možnosti nastavení sedadel, a to především opěradel předních sedadel. Tyto je možné nastavit jen pomoci páky, která neumožní přesné nastavení jako jemné zoubkové nastavení konkurence.
Proti použitým materiálům palubní desky nemám celkem výtek, dle mého soudu je celkem povedená. Měkčené plasty jsou rozhodně lepší kvality než první vozy 2. generace Focusu. Horší je to s plasty výplní dveří.V místech, kde je látka, se dveře nejvíce špiní. A zbytek jsou tvrzené ne příliš atraktivní plasty.
V útrobách vozu se nachází dostatek odkládacích prostorů, ale pravdou zůstává, že pro čištění moc praktické nejsou.
Totéž platí o zavazadlovém prostoru, který je šikovně vybaven bočními kapsami, kde se v pohodě vejde vesta, hasičák a podobné drobnosti.
Už na první pohled vás zaujme centrální ukazatel informací, na který jsem si rychle zvykl, a teď bych asi ani neměnil (prostě vše podstatné na jednom místě). Jen display v středovém panelu se z neznámých příčin začal od spodu malinko roztékat.
Interiér sám o sobě nedisponuje zbytečným počtem ovladačů a tlačítek s celkem intuitivním ovládáním, což manipulaci zjednodušuje.
Volant – kapitola sama pro sebe, jedná se o otočný věnec s pevným středem. Ovládání bez obtíží - síla zvyku. Ovšem naprosto neuvěřitelná věc je umístění ovladače klaksonu, který zaujal pozici v cca 1,5 cm širokém pásku obepínajícím spodní část pevného středu volantu. To je sice zajímavý designérský počin, nicméně naprosto nelogický a nebojím se říct, nebezpečné řešení, na které jsem si dodnes nezvykl a pokaždé, když bych potřeboval krizově troubit, tak akorát mačkám střed volantu.
Nešikovně je řešena ruční brzda, na které se na bocích v plastu časem vydřely celkem slušné rýhy. Na to jsem puntičkář!
Jako nedostatečnou vnímám funkci sluneční clony, která po sklopení ponechá na levé straně tak 5cm volného prostoru, kde se kupodivu samozřejmě ocitne sluníčko.
Ovšem příjemně vnímám orginál parfumérii citroen. Šikovné, nenápadné, s možností regulace intensity a typu vůně – to není úplně k zahození. Nehledě na fakt, že mi citroen vůně i příjemně voní.

Jízda:
Vozidlo je obuto na 16ti palcových kolech, což se ovšem s líným motorem 1.4 neukázala jako vůbec dobrá volba. Čili ve zkratce o nějaké dynamice se v tomto kousku nedá vůbec hovořit. Na druhou stranu nenutí mě to k agresivní jízdě, takže je to vlastně přínos peněžence a bodovému skóre. Pominu-li žíznivost, která se dle palubního počítače dlouhodobě pohybuje na 7.8 - 8 litrech, přičemž v létě je to o něco malinko méně cca 7,5, je tato motorizace pro danou váhovou kategorii, dle mého soudu nevhodná, zbytečně motor vytáčet nemá smyl, nic to neřeší. Jezdím hodně dálnice čili pohoda 120 pěkně tempomat se spotřebou okolo 8-9 litrů, pokud se necháte unést a pojedete 130 – 140 jedete rázem přes 10.l/100km.
Pokud se pohybujete okolo rychlostních limitů není problém. Vozidlo není při rychlostech do 90 km zbytečně hlučné, což se, ale překročením limitů rázem mění.
Pochvalu si zaslouží brzdy a to kotoučové na všech kolech. ABS nezasahuje zbytečně brzo, nástup je razantní - na typ vozu dostatečné.
ESP se také dostává ke slovu a to především v zimě na silné vrstvě sněhu. Obecně považuji tyto elektronické systémy jako rozhodně přínosem v bezpečnosti.
Řízení: Odezva od řízení není sice úplně taková jakou bych si představoval, nicméně poloměr otáčení je příjemný. Vzhledem k poddimenzovanému motoru není v přenosu kol na vozovku žádný problém.
Co je ovšem trystní je řazení. Neuvěřitelné, nebojím se přirovnat ke kurzu vaření a míchání husté bramborové kaše vařechou a to nemluvím o přesnosti. Tady bych doporučoval návštěvu Francouzských tvořitelů v Německu.
Komfort jízdy kazí málo odhlučněná zadní náprava a především již od novoty se ozývající při přejíždění příčných nerovností celkem nepříjemné rány a někdy i odskočení zadní části vozu. Při poslední návštěvě servisu v Praze mi sdělili, že o závadě ví, jde o konstrukčně špatné řešení. Proto výměna zadních pružin za tvrdší. To sice pomohlo, ale ne do mnou akceptovatelné míry. (škoda, že se o této vadě, a to i přes upozornění, zapomněli zmínit už v servise v Ústí n/O. kde bylo auto minimálně dvakrát před tím).
Citroen také trochu ztrácí oproti konkurenci v jízdních vlastnostech a to absencí víceprvkové zadní nápravy, nutno dodat, že jízdní vlastnosti i přes tento fakt nejsou špatné.


Servis:
Vozidlo zatím bylo servisováno vždy v značkovém servisu a to jak Citycar Praha, kde byl automobil zakoupen - na jejich služby je třeba pět chválu, protože pánové se mnou vždy jednali naprosto profesionálně a přesně tak, jak bych si to představoval. Plus umytí vozu. Mám zkušenosti s různými servisy ale v Citycaru je to opravdu bez závad.
O něco horší zkušenost mám se servisem Citroen v Ústí nad Orlicí, kde to bohužel nebylo vždy dle představ a lituji, že jsme s autem nejezdili pouze do Prahy.

Závady v průběhu provozu:
Prvních 5tis km proběhlo vše vcelku v pořádku.

V cca 5500 km došlo na výměnu čidla ABS – svolávací akce.

V cca 9000 km došlo k výměně čidla airbagů – svolávací akce.

V Ústí nad Orlicí byla 2x vymazána alarmující kontrolka elektroniky motoru. (ona závada tam asi byla???).

Do prostoru nohou vytekla kapalina – dle servisu údajně z topného systému. Opraveno v rámci záruky.

Výměna modulu sdružených ovladačů blinkrů a stíračů.
Toto vše bylo řešeno v záruce přímo na popud automobilky.

Jediné štěstí bylo, že jsme zaplatili prodlouženou záruku o další 2 roky.

Po dvou letech přišla porucha motorku stahování okna pravých předních dveří (a to se v podstatě nestahuje). Cena okolo 5000kč, naštěstí prodloužená záruka.

Není to dlouho, co se rozpadl (vystřelovací) klíč od vozu – mám pocit, že třeba koncern VW to má konstrukčně řešeno lépe – museli jsme zaplatit skoro 4 tácy. 

Před poslední servisní prohlídkou se opět rozsvítila kontrolka elektroniky motoru – při prohlídce zjištěna příčina a to vadná lambda sonda vyměněna v prodloužené záruce.

Výměna zadních pružin – naštěstí prodloužená záruka.

Výměna krytu motoru – sice nevím proč, ale vyměnili ho.

Na ochranném plechu výfukových svodů se ztratil šroubek – maličkost.

Nedávno jsem se na večer vydal směrem na Hradec a po vyjetí z garáže se z oblasti volantu ozývalo jakési cvakání ??? Jsem vyplašen – postupně na intenzitě přibývalo - vše jsem znovu pozapínal, vše pomačkal, ale bez odezvy, vystoupil jsem zamlknul, ale, pořád cvakání. Odemknu a beru si lano z kufru jdu si to hodit – (si dělám srandu) znovu jsem nastartoval a čekám. Po chvíli to ustává. Celkem reálně jsem si představil, jak na půl cesty do Hradce volám kámoše ať mě odtáhne.
Toho dne jsem to celé pochopil - pochopil jsem, že se jedná o umělou inteligenci, na kterou jako pouhý člověk prostě nemám a musím se s tím naučit žít a bezmocně to akceptuji. Prostě „robokop“ si žije vlastním životem.

Před první technickou se mi ježily vlasy a chlupy naprosto všude. Z ničeho nic, bez důvodu začaly kopat přední kotouče, brzdy zbytečně nenamáhám, jezdím tak, že skoro nebrzdím, neliju na ně při mytí vodu, rozhodně jsem je nespařil, nicméně to se fakt nedá. Vibrace do celého auta skoro už jsem brečel, za 3 dny chci jet do Mnichova do muzea BMW, aby se citron podíval, jak to má vypadat. Volám kámošovi a ten se automaticky ptá, jestli chci odtah  a líčí mi historku z jejich Pažouta 307ky, jak se jim zkroutili kotouče, protože prý málo brzdili…
Nicméně na STK jsem dojel emise naprosto v pohodě, zakoupena emisní nálepka do Německa, na STK také v poho, jen pohled ze spodu na přední kotouče z vnitřní strany úplně zrezlé – to nechápu…, pán mi poradil, není to tak strašné nic se neděje, prostě musíte více brzdit??? Na tachometru toho času cca 35 tis světe div se, ono se to asi po 200set kilometrech agresivní jízdy obrzdilo. S autem jezdím celkem pravidelně nestálo dlouho, poslední zaparkování za sucha prostě to nechápu. A ani neřeším.

V poslední době se mi zadrhávají kliky zadních dveří- jsem to promazal ovšem asi to bude v něčem jiném.

Ovládání automatické klimatizace funguje tak trochu zvláštně a nalézt tu správnou teplotu je leckdy obtížné.

Motor - za studena ihned po rozjezdu má nestejnoměrný chod. Si někdy připadám jako ve škodovce bez sytiče za studena.

Zábavná byla výměna přední žárovky- teď už to dělám na čas, ale po prvé jsem po pročtení stránek Citroen klubu, čtení návodu skončil v servisu 

Postřehy – přední kapota je z hliníku stoji kolem 25tis, světlo cca 8tis, suma sumárum trefíte li předek, máte to za kilo a to se ani nemusíte snažit.
A když jsme u té kapoty: na vnitřní straně se mi objevily puchýřky tak jen čekám, až začne opadávat lak.



Celkové hodnocení:
Co říci závěrem? Asi by se slušelo použít heslo Citroen …překoná vaše představy - - no mé rozhodně překonal – nehledě na fakt, že teď to koupíte za 250 000kaček – odhadní cena našeho krasavce je něco přes 200 tis čili ztráta 3 kila za 4 roky, už teď se potím.

Od mala se zajímám o automobily a vše co s nimi souvisí a mám to štěstí, že mám možnost porovnávat s celou paletou konkurentů a to ve všech třídách. A od toho se odvíjí mé požadavky na celkový dojem z vozu.
Když nad tím zpětně přemýšlím, nebyla to dobrá volba. Zda-li je příčina, že se jedná o první model s ještě nevychytanými mouchami, či spoustou elektroniky, kterou by „žabojedi“ měli nechat spíše Japoncům, to nevím. Ale v přímém srovnání s Focusem, Oktávií II, či Golfem bohužel Citroen C4 neuspěl a za sebe bohužel nemůžu koupi vozu nikomu doporučit. A pokud někdo přemýšlíte o koupi neprohloupíte zvolíte li jinou značku. I Když musím říct, že cenová politika Citroen je více než příznivá.

Já to vidím tak, že se Francouzům podařilo vyrobit něco co vás snad doveze z místa A do místa B prostě spotřební zboží, což dokládá celkový spíše plytký a laciný celkový dojem. Je zde spousta věcí, které mi vadí a s kterými se asi nesmířím, hold v tomto vyžaduji určitou kvalitu, kterou mi bohužel Citroen C4 nenabízí.

Plusy:
Design,
Brzdy,
Odkládací prostory
Dnes - cena

Mínusy:
Sedadla
Motor
Poruchovost
Celkový laciný dojem

Leden 2010 konečně prodáno. stav km cca 60000 Ještě proveden servis, kde opět zjištěna závada lambda sondy, a dále křivé obložení spojky - projevuje se škubáním, když je motor opradu teplý tak při rozjezdu to škube. Jen podotýkám, že za poslední rok najeto cca 30 000km a to v podstatě jen po dálnici žádná střelba pohodová jízda. Po městě v podstatě auto nebylo ježděné.
Dále přestala fungovat regulace aut. klimy nastavím 22 fouká to úplný max, že se v autě nedá vydržet. Čím dál více se roztéka display rádia a palubního počítače.

Bohužel nebyl to dobrý kus ani kup a nikomu tento typ nemůžu doporučit.

Jako náhrada zaněj přišel pro rodinu Ford Focus 2 1.6. 5d recenze bude až po zkušenostech.
A já si udělal radost Focusem ST :) o zkušenosti se samozdřejmě podělím.

 


Další vozy Citroën C4



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
5
praktičnost
7
prostornost
8
jízdní vlastnosti
7
jízdní komfort
4
provozní náklady
5
náhradní díly
6
výkon motoru
4
spotřeba
6
hlučnost motoru
6
kvalita sedadel
3

opravdová bolest

brzdy
8
zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

Vzkříšená legenda. Recenze The Legend of Zelda: Link's Awakening

Vzkříšená legenda. Recenze The Legend of Zelda:…

Kvalita nestárne! Legendární akční RPG The Legend of Zelda: Link's Awakening, které vyšlo poprvé na kultovním…

Máma (†45) se synem (†15) vyskočili z okna. Sebevražd mladých přibývá. Pomoc chybí, varuje expert

Máma (†45) se synem (†15) vyskočili z okna.…

Matka (45) a její syn (15) pravděpodobně ukončili svůj život skokem ze sedmého patra panelového domu v Praze.…

 

iSport.cz

Anglie dala sedm gólů a slaví. Na EURO postoupili i Turci a Francouzi

Anglie dala sedm gólů a slaví. Na EURO postoupili i…

EURO 2020 zná další čtyři jisté postupující. Kromě Česka, které skvěle obrátilo utkání proti Kosovu (více čtěte…

Česko – Kosovo 2:1. Postup na EURO po obratu! Rozhodl Čelůstka

Česko – Kosovo 2:1. Postup na EURO po obratu!…

Bravo! Česká fotbalová reprezentace otočila duel s Kosovem a po výhře 2:1 si zajistila postup na EURO 2020.…

 

Reflex.cz

Vladimír Pikora: Chvála 30 let polistopadového vývoje

Vladimír Pikora: Chvála 30 let polistopadového vývoje

Není dne, kdy bych se na některé sociální síti nedočetl řečnický výkřik typu: „Za všechny ty polistopadové…

Alexandra Udženija: Elektroauta jako nový solární průšvih

Alexandra Udženija: Elektroauta jako nový solární průšvih

Každá doba má svá pozitiva a negativa. Dnešní nás obohacuje neuvěřitelným technologickým pokrokem. Léčíme dříve…