Recenze
Technické info
Přezdívka auta Madla Rok výroby 1991 Koupeno ojeté najeto [km]:163000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 132 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 340 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.8
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Sir-Speedy".
323F BG 1991 1,6 16V Kromě vzduchového filtru žádný tuning. Auto je prakticky bez výbavy. Auto má pouze posilovač řízení, centrál, nastavitelný volant, rádio a 4 repro. V minulosti bylo lehce bourané na předek.
Vzhled: eFko je již podle prvního pohledu sportovně založené, avšak vzhled není všechno. To co řidiči tohoto auta dodává sportovní vyžití je totiž podvozek. Jediné,co mi na první pohled vadí je dvojce zadních dveří. Kdyby tam nebyly a přední by byly delší tak by to vypadalo mnohem líp:)
Podvozek: Někdo by řekl, že je tvrdý a nepohodlný, ale pro ty, kdo rád sportovní svezení je dokonalý. Pokud na tomto autě nemáte "žiletky" nebo pneumatiky značek typu "stlačená tma", tak je až k nevíře s jakou lehkostí a rychlostí projedete některé zatáčky, kde by stejně "drahá" felicie zkončila v pangejtu:) Tento podvozek byl myslím i základem pro mrštnou MX-5ku, což je ve vrcholné verzi (323F GT - 96kW) příslibem velmi adrenalinových zážitků.
Motor: Jak jsem již uvedl výše, mazda je bezesporu sportovněji laděné autíčko. Motor táhne krásně odspodu, takže v obci při 50 jedete na 4. stupeň a dokonce ani při 5tce se nezačne "kuckat" a klidně můžete zrychlovat. Pokud se pohybujete v rozmezí otáček do 3000, tak o motoru ani nevíte. Po překročení této hranice se probouzí až do 5500 postupně všechny kobyly poté motor pozvolna upadá, ale stále poslušně táhne hezky až do cvaknutí omezovače na 6500. Nicméně 90 koní je dostačující pouze pro samotného řidiče. S každým kilem navíc v podobě pasažérů se stává tato Mazda pomalejší. Proto bych doporučoval se poohlédnout spíš po motoru 1.8, který disponuje 78kW(105k).
Převodovka: Manuální 5tistupňová. I po 160 000 km se mi řadí zlehka a na rozdíl od novějších vozů tuzemské výroby i přesně. Nicméně po zahřátí motoru my řadící páka trochu vrže:) Zpřevodování je vcelku dobré 2jka se dá vytočit k 90ti 3jka přibližně ke 130 a 4ka na 160. Na dálnici při 130 točí na 5ku asi 3750 ot. A maximálka se na rovině pohybuje okolo tacho 195km/h.
Spotřeba: Pokud jedete vklidu podle předpisů ala lehká noha, tak se můžete dostat snadno pod 6,5l. Při příjemné svižné jízdě lehce nad 7. Kámen úrazu je pro eFko dálnice. Pokud jedete předpisových 130 tak si veme asi 8 a s každým kilometrem za hodinu navíc to rychle naskakuje. Kdyby tak dělali šestiqalt:)
Prostornost: Pokud neměříte více než 190cm, tak nebudete mít problém se za volantem pohodlně usadit. Na zadních sedadlech moc místa nehledejte. Subjektivně bych ho odhadoval přibližně stejně velký jako ve fabii. Fakt, že je auto velmi nízké, způsobuje nelehké nastupování a vystupování. Tento pocit se umocní pokud zaparkujete u vysokého obrubníku:) Co se týče sedadel, tak ty jsou v celku pohodlná, avšak na delších trasách se přesvědčíte, že stejně jako podvozek nejsou komfortní.
Spolehlivost: Japonci jsou celkově spolehlivá auta. A to je pravda!!! Pokud auto není zanedbané tak se vám nestane, že by vás někde nechalo, nebo že by jste ho někde uvařily. Avšak investicím spojeným s opotřebením se nevyhnete. V takovém případě vaše peněženka pocítí, čím je tato spolehlivost vykoupena. Náhradní díly jsou velmi drahé a poměrně těžko dostupné. Ale v celkovém součtu zůstanete pořát v plusu.
RESUMÉ: Mazda 323F je velmi spolehlivé, pohledné a svižné auto vhodné pro mladé a svobodné lidi, kterým nevadí, že v autě nepřestěhují lednici nebo neprocestují celý svět. Pokud se vyhnete vozům, které mají najeto víc jak 200 000 nebo jsou složena z více aut, tak vás eFko asi nezklame. Ceny tohoto auta se pohybují na trhu ojetin od 20 000,- do 70 000,- což je asi tak stejně jako za Felicii. Nicméně jít pod 30 000,- je riziko.
Vcelku snadno jsou k sehnání eFka s elektrickými okny, ABS, elektrickým střešním oknem nebo elektrickým nastavením zrcátek.
Paleta motorů je pouze čtyřprvková a to 1.6 8V- 63kW 1.6 16V - 66kW, 1.8 - 78kW a 1.8 GT - 96kW
Silné stránky
Vzhled, podvozek, spolehlivost, antikorozní ochrana
Slabé stránky
cena náhradních dílů, mrkačky po bouračce trochu šilhaj - Japonec:)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
výměna vodní pumpy, výfuk, výměna lambda sondy, zatuhlý lanovod vybrzdil pakny v jednom bubnu
Přidat názorDiskuse: Mazda 323f BG
- Re: Re: Re: trochu trapne 03.03.2008 16:28
- Maaazdaar 01.02.2008 00:26
- Dík 28.01.2008 13:53
- Hodnocení 09.01.2008 10:24 hruodolf
- Sorry 03.01.2008 21:23
- Re: Re: tvoje motto 31.12.2007 16:34
- Re: tvoje motto 24.12.2007 09:49 OS
- tvoje motto 24.12.2007 09:32 Mari pilot
- :)) 14.12.2007 09:24
- Re: Re: Re: trochu trapne 18.11.2007 22:08
- Re: Ziadny tuning? 17.09.2007 13:08
- Re: Řadička 17.09.2007 13:06
- Re: Ronnyp 17.09.2007 13:02
- Ziadny tuning? 14.09.2007 20:10
- Řadička 13.09.2007 15:05 PainSnip3R
- Ronnyp 07.09.2007 10:26 Ronnyp (RSKa)
- Re: Mít tohle auto 06.09.2007 19:55
- Mít tohle auto 26.08.2007 22:29 Poustnik
- Fajn 22.08.2007 09:15
- jen prosím... 14.08.2007 14:24
- hodnocení Mazdy 323 F 03.08.2007 14:33 romankovarik31
- Re: muxa 07.05.2007 08:25
- Re: Za co? 07.05.2007 08:23
- muxa 06.05.2007 15:36
- Za co? 05.05.2007 18:08 Dragon.001
- Re: Re: Re: trochu trapne 30.04.2007 18:35
- Re: hodnocení 28.04.2007 16:18
- hodnocení 17.04.2007 15:36
- Re: jj je to dobrá kára 09.03.2007 16:26
- Re: Hodně muziky za málo peněz 09.03.2007 16:25
Další vozy Mazda 323f
-
Mazda 323f (1992) Majitel: PainSnip3R
Přidáno: 21.7.2007 519 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Mazda 323f (1998) Majitel: mikey166
Přidáno: 23.1.2014 109 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Mazda 323f (2002) Majitel: SPFLY666
Přidáno: 21.2.2011 89 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Mazda 323f (1994) Majitel: KARBURAToR
Přidáno: 18.10.2012 149 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Mazda 323f (1995) Majitel: Jenick
Přidáno: 10.1.2010 179 Majitel 9.88 Uživatelé