Recenze

9 Majitel

Volkswagen Golf 1,4 TSi 110 Kw Highline

9.92 Uživatelé

Hodnoceno: 13× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Golf, foto 1 Volkswagen Golf, foto 2 Volkswagen Golf, foto 3 Volkswagen Golf, foto 4 Volkswagen Golf, foto 5 Volkswagen Golf, foto 6 Volkswagen Golf, foto 7 Volkswagen Golf, foto 8
Volkswagen Golf, foto 9 Volkswagen Golf, foto 10 Volkswagen Golf, foto 11 Volkswagen Golf, foto 12 Volkswagen Golf, foto 13 Volkswagen Golf, foto 14 Volkswagen Golf, foto 15 Volkswagen Golf, foto 16 Volkswagen Golf, foto 17 Volkswagen Golf, foto 18 Volkswagen Golf, foto 19 Volkswagen Golf, foto 21 Volkswagen Golf, foto 22 Volkswagen Golf, foto 23 Volkswagen Golf, foto 24 Volkswagen Golf, foto 24 Volkswagen Golf, foto 25 Volkswagen Golf, foto 26 Volkswagen Golf, foto 27 Volkswagen Golf, foto 28 Volkswagen Golf, foto 29 Volkswagen Golf, foto 30 Volkswagen Golf, foto 31 Volkswagen Golf, foto 32 Volkswagen Golf, foto 33
 

Technické info

Přezdívka auta stodesítka Rok výroby 2016 Koupeno ojeté najeto [km]:73000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1395 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8 maximální rychlost [km/h]: 220 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 350 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Tak mou další obětí na 4 kolech je jak jinak, opět starý známý Golf 7 generace. V pořadí již třetí. Tentokrát modelový rok 2016 s motorem 1,4TSi v nejvýkonnější variantě 110Kw bez vypínání válců. Proč zase Golf a proč vůbec výměna za Sportsvana? Důvody byly v podstatě čtyři:
1) Ekonomický – racionální výměna čtyřletého auta za dvouleté s pouze s minimálním doplatkem
2) s VW group a Golfem dosud jen dobré zkušenosti, je to pro mě sázka na jistotu
3) Vyšší výkon a agilita
4) Barva, naprosto iracionální. Ujíždím na modré, takže kdyby byl golf v jiné barvě, odvezl by si ho někdo jiný.

Jak jsem k němu vlastně přišel?
Již nějakou dobu jsem si pohrával s myšlenkou výměny, ale spíš teoreticky než doopravdy. Byla na stole spousta otázek, jako není to škoda prodávat 4 leté auto, za kolik ho prodám, kolik na něm ztratím? Nakonec jsem byl schopen aspoň formulovat požadavek na Tipcars: auto nižší střední VW group s benzínovým motorem s výkonem větším než 100 Kw a manuálem, cena do 370 Tis a stáří max. 2 roky. Takže omezení na turbomotory 1,4 a 1,8 TSi – Octavia, Golf, Leon. Nároky byly vysoké a aut málo. Asi i proto, že muselo být nejlépe modré, možná bych vzal na milost i šedou. Dál musela zaujmout i výbava a najeté km do 60 000. Zkrátka abych si nepohoršil. Do výběru se postupně v průběhu 2 měsíců objevilo asi 10 aut. Nějaký Leon FR, několik Oktávek a 2 Golfy, jeden modrý a druhý šedý. Ten modrý vypadal nejlíp ( jak jinak), ale cena byla dost vysoká 385 Tis a měl najeto o něco víc, než byl můj limit. Asi za týden ho zlevnili na 365 tis a to už jsem zbystřil a za další měsíc když tam naskočila cenovka 350 tis jsem začal jednat. Večer jsem při sklence dobrého červeného vína nastínil svůj plán ženě, která jako obvykle nebyla nadšená. Se Sportsvanem se jí jezdilo moc dobře a jen tak se ho nehodlala vzdát. Ale po dvou hodinách jednostranné diskuze o autech a při druhé lahvince z ní rezignovaně vypadlo, „ Tak se na něj jeď podívat, stejně bys nedal pokoj.“ Vyložil jsem si to jako souhlas a druhý den ráno po zjištění že je auto dosud volné, jsem se vydal do Porsche Praha-Prosek na obhlídku a zkušební jízdu. Auto vypadalo senzačně, zkušební jízda krom zatuhlých brzd neodhalila žádnou vadu. Předchozí majitel byl evidentně pečlivý, olej měnil po 15 tis. Rozhodování mi trvalo tak asi 5 minut než jsem dopil kávu. Složil jsem zálohu a už nebyla cesta zpět. Do 14 dní jsem auto doplatil, navíc si připlatil 2 letou záruku Dasweltauto, která kryje vady téměř v rozsahu nového auta.

A teď k autu:
Golf 7 je už notoricky známé a profláklé auto. Design je věc subjektivní, ale krátký Golf 7 se mi i po 6 letech od uvedení velmi líbí. Mám rád funkční design bez zbytečných kudrlinek. Vše je tak jak má být, nic nechybí ani nepřebývá. Ale 100 lidí, 100 názorů. Oproti konkurenci a koncernovým sourozencům mě stále dostává kabina uvnitř. Vzhledem k vnější velikosti je velmi prostorná, útulná a ergonomická. Všude kvalitní materiály a řada dotažených detailů a drobných vychytávek zpříjemňujících život na palubě. Nevadí mi ani černý klavírový lak, asi je to tím že nemám úchylku na něj sahat. Jako řidič oceňuji naprosto perfektní pozici za volantem. Ergonomická příjemně tuhá sedadla ergoactive s prodloužitelnou délkou sedáků, do rukou padnoucí kožený volant s širokou mírou seřízení, přehledné budíky, skvěle čitelný středový display, výborný výhled z vozu, posuvná loketní opěra, která opravdu plní svou funkci. Nechci, aby to vyznělo jako nepatřičná adorace, ale Golf má vše přesně tak jak očekávám, ovládání je intuitivní jednoduché není tu nic, co by vyloženě otravovalo. Snad jen trvale nevypnutelný start-stop systém a pro řidičovu pravou nohu by mohlo být trochu víc místa.

Pohonné ústrojí - motor 1,4 TSi 110 Kw je dynamicky někde jinde než 92Kw verze kterou jsem měl ve Sportsvanovi. A rozhodně byl jedním z důvodů výměny. Má sice o něco hrubší zvuk než slabší verze, ale stále je velmi kultivovaný. Zrychlení z 0-100 za 8s. Patří k tomu nejlepšímu mezi přeplňovanými benzíny, co kubatura kolem 1,5L nabízí napříč značkami. Slušný zátah má již od nějakých 1600 ot., ale od 2000 ot. se 250 Nm točivého momentu projevuje naplno do nějakých 4000 ot. Pak výkon za rostoucí zvukové kulisy nepříliš ochotně graduje kolem 6000 ot. Ale spíš z nutnosti než s vervou. Nejlíp mu je mezi 2000 -4000 ot., kde je velmi pružný tichý a úsporný. Oproti 92 KW verzi ale dál kvituji, že při rozjezdu studeného motoru necukne, jak mi to občas slabší verze udělala. Nevím, jestli zato můžou variabilní ventily na straně výfuku, které ta slabší verze neměla, nebo je to jen modernější řídící software. Co mě ale opravdu překvapilo, je čistý výfuk bez sazí i bez DPF. U slabší verze s regulací EGR ventilem byl výfuk černý jako u starých dieselů.

Převodovka je 6 stupňový manuál MQ250, v řazení cítím o něco lepší mechanickou vazbu než u MQ200 ze Sportsvana. Je přesná, celkem krátké dráhy, typické VW, mě to vyhovuje.

Podvozek – Auto jsem koupil na 17“ kolech, ale první co jsem udělal, byla výměna za 16“. Na pěkné silnici jsou 17“ ok, auto krásně sedí, je cítit jistota, ale s komfortem a hlukem od podvozku na horších silnicích je to pro mě na hraně. Sportsvan s 15“ byl komfortem někde jinde. 16“ kola jsou aspoň pro mě ideálním mixem komfortu, agility a tichosti. Auto má adaptivní tlumiče. Nejpoužitelnější je pro mě prostřední mód. Ten sportovní je o něco tužší a hlavně drncavější a ten komfortní zase až moc houpavý, ale na opravdovém komfortu moc nepřidá. Nejedná se podle mě o nějaké zázračné technické řešení. Je to spíš taková moderní, ale skoro zbytečná hračka. Není nad dobře nastavený pevný podvozek.

Řízení - je pro běžnou jízdu fajn, VW ho má dobře nastavené, líbí se mi, že i kolem středové polohy není mrtvé, a přesně reaguje. Zpětná vazba je ale téměř nulová. Adaptivní podvozek se změnou jízdních režimů se pojí i s natavením tuhosti řízení. Já jsem v individuálu nastavil nejtužší sport a neměním ho.

Brzdy – Jsou u verze 110 Kw větší než u ostatních, kola menší než 16“ se nedají namontovat. Jsou dostatečně účinné, dávkování brzdné síly mi vyhovuje, ale co mi vadí, tak jsou hlučnější. Nevím, jestli je to velikostí, nebo brzdovým obložením, ale při méně intenzivním brždění jsou výrazněji slyšitelné. U Sportsvana jsem o brzdách akusticky vůbec nevěděl.

Osvětlení – to vidím stále jako největší slabinu Golfa. Ten můj má bohužel jen základní halogenové světlomety, a to je prostě podprůměr. Do pro mě akceptovatelného stavu se posunou žárovkami Philips Nigt Breaker.

Asistenti – mé auto je doslova napěchované všemi možnými asistenty. Některé jsou přínosem, s některými se teprve sžívám a některé buď nezapínám, nebo naopak ihned vypínám.

Mrtvý úhel – výborná věc. Na zrcátku hlídá vpravo i vlevo. To by snad mělo mít každé auto povinně.

Adaptivní tempomat, tak na něj jsem si musel nějakou dobu zvykat a zkoušet různá nastavení, aby fungoval tak, jak chci. U VW lze měnit citlivost intenzitu brždění a akcelerace, vzdálenost reakce od předjedoucího vozidla. Při sportovním módu až nepříjemně agresivně na poslední chvíli brzdí. Ale nakonec jsem našel variantu nejpozvolnější a nejdelší vzdálenosti a to mi pro plynulou jízdu na dálnici vyhovuje. Co mě ale překvapilo, tak že adaptivní funkce nejde vypnout, aspoň já jsem na to nepřišel.
Omezovač je spojen s tempomatem, a nepoužívám ho. Ovládání přes multifunkční volant mi přijde zbytečně komplikované. Těch titěrných tlačítek je tam zbytečně moc. Ovládání páčkou jako jsem měl u Sportsvana bylo určitě intuitivnější.

Front assist je zapnutý a zatím nemusel zasahovat, ale pro jízdu v koloně je to asi přínos.

Lane assist, hlídač jízdních pruhů, mám vypnutý, zatím jsem nestihl ho pořádně prozkoumat a na dálnici kde to bude mít největší význam, jsem toho zatím moc nenajel.

Hill holder a elektronická ruční brzda – překvapilo mě, že funguje v automatu, i když nejsem připoutaný, to Sportvan neuměl. Ale ve městě na křižovatkách a v kopci je to určitě příjemná věc.

Hlídač únavy – mám ho trvale vypnutý, hlídá tak, že každé 2 hod hlásí přestávku, je to blbost.

Start stop – nejde trvale vypnout, takže k ničemu.

Parkovací kamera je fajn ve spojení s čidly, ale pro zajíždění mezi 2 auta stejně nejvíc koukám do zrcátek.
Asistent vyparkování hlídá radarem přibližující vozidla při kolmém vyparkování a zatím mi ještě nemusel pomoci.

Jízdní režim – je taková hračka, mám to přednastaveno v individuálu a už na to nesahám.

Spotřeba – Se prakticky neliší od 92 Kw verze. Je to zajímavé, protože výkon a pružnost motoru je podstatně lepší. Mám teď 16“ zimní gumy Kléber Krisalp HP3. Ty drží opravdu skvěle i na sněhu, ale oproti letním vzrostla spotřeba téměř o 0,5L na 6,2. Na denní trase domů (lehce z kopce 2 km s vyhozeným kvaltem) je cítit větší valivý odpor, rychlost při dojezdu je na stejném úseku tak o 20 Km nižší než na letních gumách. Na nich jsem sice moc nenajel, ale spotřeba 5,7 tam svítila od předchozího majitele a to bylo na letních 17“. Ale pravda dost teď mrzne a je tam větší podíl kratších tras.

Informační systém s rádiem – už jsem na něj zvyklý z předchozích aut, moc neotravuje, menu je celkem přehledné, rádio se dá ovládat knoflíkem. Dokonalý ale není, po nastartování upřednostňuje různé hlášky o stavu vozidla, jakože se vybíjí baterie v klíčku apod. Ale aspoň je logický s dobrou grafikou.

Vychytávky zpříjemňující život osádce
Vyhřívaný volant – v zimě u studeného auta opravdu příjemné, ale nelze zapnout bez vyhřívání sedadla.
automatické přepínání světel – detekce tunelů další funkční blbinka.
automatické stěrače – jsou sice funkční, ale obzvlášť při mrholení jsou příliš aktivní. Chybí mi lepší nastavení citlivosti.
automaticky zastínitelné zrcátko – je to funkční, ale dokázal bych bez toho žít.
sklopné zrcátko při parkování – příjemné, je vidět na obrubník, ale prvotní nastavení je dost složité.

Mám zatím z auta radost. Splňuje to nejdůležitější, co od něj očekávám svižně bezpečně a radostně mě doveze tam, kam chci a dělá to, co se týká dynamiky a jízdy a zábavy o něco lépe než to předchozí. Auto si nechám tak 2-3 roky a doufám, že bude stejně spolehlivé a úsporné jako předchůdce.

Silné stránky

- Dynamika
- úspornost
- možnosti nastavení auta
- individualizace jízdních asistentů
- jízdní vlastnosti a komfort na 16“ kolech
- drží si cenu
- vím že ho za 2-3 roky dobře a rychle prodám
- pro mě vzhled
- komplexnost auta

Slabé stránky

- Mizerná základní světla
- hlučnější brzdy
- start-stop nelze trvale vypnout
- dražší cena při koupi
- zájem zlodějů, ale ten se mi zatím vyhýbá

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

zatím jen jeden pravidelný servis bez problémů

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Porsche Praha Prosek byli vstřícní a ochotní, auto na mě zdarma přehlásili. Nabídli nadstandartní záruku. DasWeltauto prostě funguje.

 

Novinky v recenzi

16.6.2019 21:09

spotřeba od Března

Tak za posledních zhruba 6000 Km od automatického vynulování počítadla mám na letních 16" průměrnou spotřebu 5,7 l/100Km. Jízdní styl normální po třetinách okresky, město i dálnice, spíše rychle ale předvídavě než ekonomicky, za občasného využívání plného výkonu motoru. Dnes jsem během cesty po D1 občas sledoval na monitoru výkonu jeho průběh, při různých režimech jízdy. Většinou se pohyboval mezi 20-50 KW, jen při razantnějším předjíždění šel na 80-90Kw. K papírovým 110 Kw se dostanu jen při razantní akceleraci na 2-3°. taky jsem dnes projel pořádnou bouřkou s kroupami. Byl to takový hukot že jsem musel zastavit. Naštěstí plechy i skla k mému překvapení vydržely bez úhony.

1.5.2019 15:50

po půl roce

Tak jsme se stodesítkou najeli za půl roku 7000 bezproblémových Km. Spíš kratší trasy. Po přezutí na letní gumy spotřeba spadla o 0,5L níž. Jediná delší jízda na Moravu a zpět za byla za příjemných 5,5L/100km po dotankování. Tempomat na D1 130 ( 125 reál ), ale vzhledem k hustému provozu a častým zúžením byla průměrná rychlost jen 98 Km/hod. Pořádně jsem vyzkoušel adaptivní tempomat a musím říct, na dálnici je to opravdu příjemné. Funguje spolehlivě, nezmatkuje ani když přede mnou udělalo auto myšku ( jelo ale rychleji než já ), zbytečně zbrkle nebrzdil. VW to má myslím dobře nastavené. Odpojení start stop systému kablíkem od baterky funguje, je to trvale vypnuto a na žádné další funkce auta nemá vliv. Jsem spokojen. Ostatním doporučuji. V mezidobí jsem vyzkoušel 2 auta.
- Kadjar s 1,3 TCE, krátce shrnuto motor skvělý, dynamický kultivovaný a úsporný na úrovní mého 1,4TSi, zbytek auta průměrný, interiér plastový, trochu fórový, podvozek podprůměrný, nazval bych to slovy houpavý trakař.
- Focus kombi s 1,5 EB. Jedním slovem nadšení. Motor i když tříválec tak skvělý - tichý, dynamický, snadno se vytáčí. Původ je poznat jen v zátahu nad 4000 ot. Nejlepší tříválec na trhu, určitě by mi nevadil. interiér - oproti předchozí gen. pokrok o 2 třídy, prostorný sportovní, přehledný. První Ford po dlouhé době, který má sedačky na úrovni. Ale naprostý vrchol je podvozek. Tuhý, jistý, tichý a přitom neuvěřitelně komfortní. Lépe nastavený než má můj Golf. Z nižší střední co jsem jel bezkonkurenčně nejlepší. Ještě mě pozitivně zaujal akustický komfort auta. Hluk jak od motoru, podvozku tak aerodynamický byly minimální. Zdá se mi subjektivně tišší než Golf. Takže po mnoha chudých letech se zdá že modrý ovál stvořil pro mě koupitelné auto.


Přidat názorDiskuse: Volkswagen Golf 1,4 TSi 110 Kw Highline

Další vozy Volkswagen Golf



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

mám ho 3 měsíce, zatím bez problémů

praktičnost
8

jsou určitě praktičtější auta mě to ale stačí, oceňuji i jiné přednosti

prostornost
9

zvenku malý uvnitř překvapivě prostorný

jízdní vlastnosti
9

nejsem závodník, podvozek je přiměřený 110 Kw výkonu

jízdní komfort
9

na 16" kolech mi komfort vyhovuje, na 17" to už bylo horší

provozní náklady
9

provozní náklady budu hodnotit až auto prodám

náhradní díly
8

nejsou překvapivě až tak drahé

výkon motoru
10

110 Kw a 250 Nm je prostě paráda

spotřeba
9

Dieselových 5L to sice není, ale těch 6L rozhodně vzhledem k výkonu není špatných

hlučnost motoru
9

Do 4000 velmi tichý, pak už je slyšet

kvalita sedadel
10

Ergoacity je to nejlepší v čem jsem zatím v autech seděl

brzdy
8

výkonné ale hlučné

zavazadlový prostor
7

350L je průměr v nižší střední






Blesk.cz

Sen Dana Hůlky v troskách: Stěhování do vily nebude! Zůstane s rodinou v „maringotce“?

Sen Dana Hůlky v troskách: Stěhování do vily nebude!…

Žijící muzikálová legenda Daniel Hůlka (51) už přes dva roky žije s rodinou v mobilheimu. Čekal totiž, až…

Pašeračka Tereza je šťastná: Miminko ve vězení!

Pašeračka Tereza je šťastná: Miminko ve vězení!

Tereza Hlůšková září štěstím. V jejím životě se totiž podle důvěryhodného zdroje z vězení objevilo dítě, o které…

 

iSport.cz

AC/DC provázeli Pražské lvy do semifinále, dálnice nevedla do pekla, ale k postupu

AC/DC provázeli Pražské lvy do semifinále, dálnice…

Hit skupiny AC/DC Highway to Hell provázel jízdy týmu Prague Lions ve čtvrtfinále týmové soutěže v rámci Prague…

Knokaut v kleci. Co je s mozkem, proč se nepočítá a existuje vypínač?

Knokaut v kleci. Co je s mozkem, proč se nepočítá a…

Ukončení zápasu před limitem mají fanoušci bojových sportů rádi. Není pak co řešit, vítěz je jasný. Ale…

 

Reflex.cz

Herečka Lana Woodová byla sex symbolem i slavnou Bond girl, dnes žije jako bezdomovkyně

Herečka Lana Woodová byla sex symbolem i slavnou…

V šedesátých a sedmdesátých letech byla americká herečka Lana Woodová velkou hvězdou. Nejenom kvůli svému umění,…

Edward Louis Bernays: Muž, který naučil ženy hrdě a veřejně kouřit a z prezidenta-nemluvy udělal baviče

Edward Louis Bernays: Muž, který naučil ženy hrdě a…

„Vědomá a organizovaná manipulace organizovaných zvyků a názorů mas je důležitým prvkem demokratické…