Recenze

9 Majitel

Volkswagen Golf Sportsvan 1,4 TSi 110 Kw

9.96 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Golf, foto 1 Volkswagen Golf, foto 2 Volkswagen Golf, foto 3 Volkswagen Golf, foto 4 Volkswagen Golf, foto 5 Volkswagen Golf, foto 7 Volkswagen Golf, foto 8 Volkswagen Golf, foto 9
Volkswagen Golf, foto 10 Volkswagen Golf, foto 11 Volkswagen Golf, foto 12 Volkswagen Golf, foto 13 Volkswagen Golf, foto 15 Volkswagen Golf, foto 16 Volkswagen Golf, foto 17 Volkswagen Golf, foto 20 Volkswagen Golf, foto 21 Volkswagen Golf, foto 23 Volkswagen Golf, foto 24 Volkswagen Golf, foto 25
 

Technické info

Přezdívka auta Červeňák Rok výroby 2014 Koupeno ojeté najeto [km]:95000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1395 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.5 maximální rychlost [km/h]: 212 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5

Popis vozu

Oteklého Golfa 7 jsem sháněl asi 2 roky a už jsem to vlastně vzdal. Nedařilo se. Je jich málo a mé požadavky byly dost specifické. Motor 1,4 TSi 110 Kw s manuálem, sedadla ergoactive a hlavně perfektní stav. Během těch dvou let se objevily všeho všudy jen tři kusy. První dva byly prodané, už když se dostaly do inzerce. Stav třetího vypadal, jako by měl najeto tak asi o 100 tis. víc než bylo inzerováno. S rostoucí Inflací mi docházela trpělivost, tak jsem koupil ročního Karoqa, jehož recenze tady tak visí. Jak na potvoru, po třech měsících od jeho koupě, se jeden krásný Sportsvan v bordové metalíze objevil. Na serveru nevisel snad ani hodinu a já měl štěstí, že z těch několika zájemců jsem se dovolal jako první. Auto sice mělo 8 let života za sebou, ale jen 95 000 km poctivě najetých na českých silnicích. Na fotkách vypadal velmi zachovale, navíc v nejvyšší výbavě Highline se spoustou dalších příplatků. Jistě pochopíte, že jsem ho tam nemohl nechat ležet bez povšimnutí. Po nezbytné kontrole servisní historie a cebie byl můj. Škoda plus je seriózní a důvěryhodný partner a tak jsem po přechozí zkušenosti s Karoqem neměl obavy vyřídit vše po telefonu a mailu. Po zaplacení faktury jsem si za čtyři dny pro něj dojel do Prahy.

Recenzi pojmu tak trochu jako srovnávačku Skoro nového Karoqa a ojetého Sportsvana. V něčem jsou si obě auta podobná, v mnohém ale odlišná, možná to bude pro případné zájemce zajímavé srovnání.

Proč vlastně ojetý Sportsvan? Je to Golf se všemi plusy a mínusy. Oproti hatchbacku je prostornější, komfortnější a hlavně má o 7 cm vyšší posaz. Ten je vytvořen pouze vyšší kabinou a uložením sedadla. U Karoqa hraje roli hlavně větší světlá výška. V obou případech se líp se nastupuje, při jízdě a manévrování je větší přehled. Naprosto mi vyhovuje ergonomie a ovládání. Vše je tam, kde to očekávám. Ale chápu, že pro jiného je stejný Golf synonymem bez emoční koncernové nudy.

Proč zrovna s motorem 1,4 TSi 110Kw? Ten té nudě dodává trochu šťávy. Diesel 2,0 TDi jsem nechtěl, najedu s ním málo a spíš kratší trasy do 100 Km. Jízdní vlastnosti Sportsvana byly v době vzniku na špici třídy, stejně jako u krátkého Golfa. S benzínem si ho kupovali většinou soukromníci a ti jak známo se o auta starají lépe, než ve fleetových flotilách. Ten 110Kw motor byl pro Sportsvana nejvýkonnějším možným. Vzhledem k dostupnosti jen v nejvyšší výbavě a tím pádem i vysoké pořizovací ceně, je jich opravdu jako šafránu. Pro rodinné účely či „mama car“ stačily obvykle slabší benzíny. Před faceliftem 1,2 po něm tříhrnek 1,0 nebo podladěná verze 1,4 s 92 Kw či 1,5 s 96 Kw. Ty nejedou vyloženě špatně, ale jsou takové jalové, díky ořezanému krouťáku jen na 200 Nm. 1,5 110 Kw se dodávala pouze se 7°DSG a to jsem nechtěl. Těch 250Nm nejsilnější verze je prostě znát. Mám rád nějakou výkonnostní rezervu, i když ji použiju jen občas. 1,4 110Kw bez vypínání válců je asi nejlepší malý benzínový motor co VW zkonstruoval. Je spolehlivý, netrpí na nějaké fatální závady, a lehkému autu propůjčuje slušnou dynamiku. Ve srovnání s 1,5 110 Kw co mám v Karoqovi je reakce na plyn bezprostřední a díky kratším převodům je dynamika celkem působivá s pro mě příjemnou zvukovou kulisou. 1,5 působí ospaleji, po sešlápnutí plynu cítíš krátkou prodlevu, než se začne něco dít. Karoq zrychluje jako na gumě, ale je určitě lépe odhlučněn. Oba motory jez
dí při stejném stylu za rozumných 6,5L. Při plynulé jízdě na delší trasy umí i pod 6. Město je za podobných 7,5.

To malé golfoidní MPV mě prostě baví. Ani ne tak vzhledem, je to taková krabice na čtyřech kolech, byť designéři dělali, co mohli. Co naplat z Ropuchy Skokana prostě neuděláš. Ale fascinuje mě, jak na platformě Golfa dokázali postavit auto s tak obrovským vnitřním prostorem, množstvím odkládacích prostor, vyšším posazem a použitelným kufrem. Prodloužili mu rozvor o 48 mm, auto získalo na stabilitě i komfortu, ale neztratilo nic z jízdní jistoty. Taková auta se bohužel z trhu vytrácejí a s nástupem Golfa 8 se vytratil i on.

Druhý důvod, proč jsem sháněl právě tuto verzi, byly sedadla ergoactive. Všestranně seřiditelná, s masážní funkcí a velmi příjemnou alcantarou. V Karoqovi jsou ve Stylu taky výborná, ale masáž a nastavitelnost jim chybí. Vyšší posaz, příjemně padnoucí volant a dobrý výhled z auta jsou pro mě velmi důležité a dávají mi dobrý pocit z jízdy.

V čem Karoq Sportsvana poráží je ale komfort jízdy. Jak akustický, zejména od podvozku a na dálnici i od motoru, tak žehlení nerovností. Naopak v agilitě a jízdní jistotě je Sportsvan jasně lepší, víceprvek neuskakuje na nerovnostech v zatáčkách a krásně drží stopu. Karoq si sice skvěle poradí i s rozbitou okreskou, ale kvůli měkkým pružinám se při rychlejší jízdě rozkýve a dává najevo své limity.

Řízení je lépe nastaveno u Sportsvana. Karoq ho má zbytečně přeposilované. Obě auta ho mají sice přesné, ale koncernově odtažité. Kufr je papírově skoro stejný +- 500 L. Karoq ho má pocitově větší, Sportsvan má zase posuvná zadní sedadla, která mohou kufr zvětšit, když potřebuješ. Obě auta mají u mě plus za rezervu byť dojezdovou.

Výbava u Sportsvana je Highline a první majitel si připlatil snad za všechny asistenty, které se před osmi lety dali koupit. Je tam front a lane asist, hlídání mrtvého úhlu, únavy, adaptivní tempomat a samozřejmě start/stop. Důležité je že většina z nich jde trvale vypnout. Lane asist působí až hystericky, má tendenci neustále kecat do řízení. Je použitelný vlastně jen na dálnici, a když je člověk unavený. Mrtvý úhel je fajn, ale signalizace v zrcátku je dost titěrná. Adaptivní tempomat má oproti Karoqovi větší míru individualizace a dá se nastavit na plynulejší jízdu na dálnici i za hustšího provozu. Infotaiment je svým rozlišením, grafikou i velikostí na první pohled zastaralý, ale je funkční a má logické ovládání. Tady je generační rozdíl ve prospěch Karoqa jasně znát. Android, navigace, rozlišení, velikost display, či hlasové ovládání. Komicky v kontextu s ostatní nadstandartní výbavou působí halogenové světlomety. Ale na druhou stranu, stačí vyměnit žárovku za 150 Kč a svítíš dál. Z další výbavy potěšilo vyhřívání sedadel i volantu, originální tažné s vyklápěním a automatické parkování. To ale teprve budu zkoušet.

Teď něco k ojetině jako takové. Je po prvním soukromém majiteli. Na 8 let stáří a necelých 100 tis Km vypadá zvenku i zevnitř velmi zachovale. Na karoserii se najde pár oprýsknutých míst od kamínků, ale žádná rez. Dle výpisu ze servisky auto prodělalo 3 drobné pojistné události za celkem asi 60 tis, vlastně jen výměna nárazníků a lakování. Ze spodu je patrná drobná povrchová koroze na nechráněných částech podvozku, ale není to nic fatálního. Při jízdě žádné rázy či klepání, dokonce ani žádné vrzání či jiné pazvuky. Elektro instalace a výbava je plně funkční. Na interiéru není absolutně znát opotřebení. Kdyby bylo na tachometru 50 tis Km, nikdo by se tomu nedivil. Je to bytelně a kvalitně sestavený stroj, s velmi dobrou antikorozní úpravou a pravidelným servisem. Takto si představuju kvalitní ojetinu. Stáří prozrazuje vlastně jen infotaiment a neatraktivní a nemódní karoserie MPV. V řadě vlastností jako kultura cestování, prostornost výbava, spotřeba překvapivě i někteří asistenti se ale vyrovná o 7 let mladšímu Karoqovi. Jasně ten ještě smrdí novotou, mnohem líp vypadá, je pohodlnější na delší cesty.
Ve dvou věcech je Sportsvan určitě lepší. Tou první je motor. 1,4 TSi. Ten je přes téměř shodné zrychlení řidičsky příjemnější, živější a má přirozenější projev než modernější 1,5 TSi. Tou druhou je cena, stál jen polovinu toho co Karoq. Závěrem bych si přál, aby ještě pár let auto spolehlivě sloužilo. Byť jako druhé auto v rodině místo Fabie 2 1,4 16V Sportline. Ta půjde do světa a třeba ještě udělá radost někomu jinému.

Silné stránky

vyšší posaz a lepší nastupování
prostornost a vzdušnost
vyvážené jízdní vlastnosti Golfa 7
skvělá sedadla ergoactive
silný a výkonný motor
nadstandartní výbava
intuitivní ovládání
zachovalost 8 let staré ojetiny

Slabé stránky

Pro někoho neatraktivní vzhled
ukecanost lane asistu
zastaralý a maličký infotaiment
vzhledem k výbavě pouze halogenové světlomety

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

auto jsem koupil po servisu, takže až za rok

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto Branka Praha Prosek, značkový bazar ŠkodaPlus. Profesionálové, konkrétně pan Zloch. Dostal jsem všechny potřebné předprodejní informace, vše sedělo, nic nezatajovali. Auto bylo po standartním servisu, technické a výměně zadních brzd. ŠkodaPlus prostě funguje.

 


Další vozy Volkswagen Golf



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
0

zatím nemohu hodnotit, mám ho měsíc

praktičnost
10

Boduje ve všech ohledech, prostor, kufr, posuv zadních sedadel, odkládací prostory, tažné

prostornost
10

Na svou třídu bezkonkurenční, všude je příjemný nadbytek místa a to mám rád

jízdní vlastnosti
8

Jezdí stejně jako krátký Golf 7, možná směrová stabilita je lepší díky delšímu rozvoru. Díky víceprvku tolik neodskakuje v zatáčkách jako Karoq.

jízdní komfort
8

Jízdní komfort je o fous lepší než u krátkého Golfa, hlavně tlumení nerovností. Naopak Karoq je pohodlnější hlavně na dálnici.

provozní náklady
0

zatím nemohu hodnotit, ale jezdí za 6,5L v průměru

náhradní díly
8

Na VW je spousta náhradních dílů z druhovýroby za rozumný peníz

výkon motoru
9

Chybí mu jen výkonová špička. Jinak má vše co očekávám, výkon zátah, spotřebu i kultivovanost. Neotravuje vypínáním dvou válců, jako 1,5 TSi u Karoqa

spotřeba
8

Na 110 Kw je 6,5L velmi dobré. Pro eco jezdce je lepší diesel ten jezdí o 1 L míň.

hlučnost motoru
8

Karoq je odhlučněn líp, ale je to hluk který mi nevadí, opravdu slyšet je až nad 4000 ot

kvalita sedadel
10

Nejlepší v jakých jsem seděl, všestranně seřiditelná a vyhříváním a masáží

brzdy
9

Zadní jsou nové, přední zánovní, brzdí tak jak mají

zavazadlový prostor
9

Na na 4338 mm délky luxusních 500L






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…