Škoda Fabia (2005)
18.11.2015JAK RONAULT K FÁBII PŘIŠEL? Tak v první řadě nutno přiznat, že Fabii jsem si sám nekoupil. V podstatě nikdy by mě ani nenapadlo, že bych mohl mít Fabii…
Škoda Fabia (Ronault.)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Jak by řekl klasik 19.11.2015 10:17
rohYpnol
-
Re: Jak by řekl klasik 19.11.2015 21:29
Tycoon
-
Re: Re: Jak by řekl klasik 19.11.2015 22:30
Ronault.
- Re: Re: Re: Jak by řekl klasik 19.11.2015 23:52 rohYpnol
- Re: Re: Re: Jak by řekl klasik 20.11.2015 08:10 dr.biker
-
Re: Re: Jak by řekl klasik 19.11.2015 22:30
Ronault.
- Re: Jak by řekl klasik 19.11.2015 22:29 Ronault.
-
Re: Jak by řekl klasik 19.11.2015 21:29
Tycoon
- Jen pár poznámek 19.11.2015 21:20 Tycoon
- Kontrolka chlazení motoru. 02.12.2015 09:41 Rados
- :-) Kolik radosti udělá jedna prasklá žárovka.. v kontrolce. 08.12.2015 20:43 Ja Prvni 123
- ohledně toho "odporu" do světel... 08.12.2015 23:09 Napuram
- Pípání při startu v zimě 09.12.2015 14:57 clostermann
- Podle mě: 03.02.2016 01:35 dalcar
- Rone... 23.04.2016 20:10 MariAchi
- :-) 08.08.2016 11:17 halleck
- Octa 1 versus fábka 1 17.09.2016 08:51 Verny_2013
- výmena oleja 20.07.2017 11:10 umo
- Nehoda 01.12.2017 18:52 dr.biker
-
-
Tycoon 19.11.2015 21:29
« Re: Jak by řekl klasik
Nastavení intenzity osvětlení a poziční žárovky ve dveřích jsou dané výbavovým stupněm. Máma má holátko z roku 2004 a nemá nic z toho, zatímco Elegance z roku 2005 to má.
To zavedení nýtů v průběhu výroby je fakt prasečina, už jsem je v jedněch dveřích taky musel při výměně stahovačky odvrtat a pak lisovat matice, aby se to dalo normálně sešroubovat.
Se sedadly souhlas, nic moc. Otázkou je, jak se sedí ve sportovních sedačkách, třeba jsou lepší. Nastavitelná bederní opěrka ve Fabii nikdy objednat nešla. Tu a tam si někdo "dobastlil" opěrku z Oktávky.-
Ronault. 19.11.2015 22:30
« Re: Re: Jak by řekl klasik
Já teda mám asi klasické sedačky a i když by asi bederní opěrky mohly být lepší, tak kritizovat sedačky fakt nemůžu. Stačí se podívat na podměrečné sedačky Punta nebo Clia.. prostě v rámci třídy dobré... a bohužel i lepší než ze základní Laguny, co jsem měl.-
rohYpnol 19.11.2015 23:52
« Re: Re: Re: Jak by řekl klasik
Asi jsi z práce zvyklý sedět na 30 let starejch židlích... Vždyť postavu máme ca totožnou (já jsem samozřejmě hezčí), ale ty sedadla ve Fabii byly fakt katastrofa 8-s Tedy lépe řečeno rozměr ok, do 50 km dejme tomu, ale strávit v ních víc jak hodinu fakt ne. To Octavia I měla sedadla výrazně pohodlnější. Sice menší, ale mnohem líp tvarované.
Z konkurentů si pamatuji na Corsu, ta měla lepší sedadla. A Polo taky. Clio II taktéž lepší sezení. P207 nevím. -
dr.biker 20.11.2015 08:10
« Re: Re: Re: Jak by řekl klasik
Mě se tedy nezdají sedadla v Puntě II a Cliu II podměrečná, obzvláště pak ty moje sportovnější v Cliu. A vzhled palubní desky a prostornost na předních sedadlech je dle mé zkušenosti také daleko lepší u obou zmíněných aut, než u Fabie I, která má zbytečně mohutnou palubní desku okrádající o prostor vpředu.
Jsem zvědavý na fotky tvého interiéru...-
Ronault. 20.11.2015 08:16
« Re: Re: Re: Re: Jak by řekl klasik
Něco jiného jsou sportovní, něco jiného klasika. Mě na Fabii vyhovuje délka, že podpírají i lopatky, trochu chybí lepší opora beder. Laguna II neměla tak velká sedadla jako Fabia, nemluvě o dvě třídy menším Cliu.
Ano, palubní deska je hodně prostorově náročná a třeba v úrovní pravého kolene řidiče je místa méně, ale kvalitou je podle mě na tom opravdu lépe, měkčené plasty, menší spáry mezi díly, nic nevrže, vymezenější chod ovladačů a o přesnosti řazení je škoda mluvit, to je rozdíl obrovský. S odstupem let se ale např. Renault dotáhl, ale i tím, že v některých věcech VW nepokročilo nebo se zhoršilo (třeba pětikvalt GVI mi přišel horší než Renaultu a podstatně horší než Fabie I)
Fotky budou, ale nevím kdy... prší-
dr.biker 20.11.2015 08:28
« Re: Re: Re: Re: Re: Jak by řekl klasik
Ano, proti kvalitě zpracování interiéru Fabie I nemůžu říct ani půl slova. Ale vadí mi ten pocit stísněnosti interiéru vpředu (působí až klaustrofobicky) a strohost provedení některých verzí. Jinak z venku v lepší výbavě (jako ta tvoje) je to opravdu pěkné auto a hlavně nadčasové. Jenom mi vadí ten strohý interiér a v tvém případě i motor. Do města sice stačí, ale v nabídce měla Fabie mnohem lepší motory. Vzpomínám si na benzinovou 1,4 16v, to byl ideální motor pro Fabii v kombíku, jela moc pěkně a nároky na benzin byly také na dobré úrovni.-
Ronault. 20.11.2015 08:35
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak by řekl klasik
Je pravda, že ta strohost interiéru je docela přehnaná a kazí tak dojem právě z kvalitního zpracování. Po faceliftu se mi líbí, že dělali (aspoň v té mé) celočerný interiér, který proti třeba Classicům v kombinaci šedých odstínů vypadá mnohem lépe. Stejně tak třeba detaily kožené řadičky s chromovanou plackou... nebo daly se i dodělat chromované obruče kolem budíků. Já třeba to obklopení interiérem tak nějak beru, připadám si v zákrytu, to spíše děcka vzadu v Meganu mají vysokou hranu oken, tak hůře vidí...nicméně dnešní generace celou cestu čumí do mobilu nebo tabletů 8-s
1,4 16V by byl určitě lepší, ale jak říkám, nekupoval jsem tohle auto, navíc je to fakt jen do města a blízkého okolí, žere o litr méně a v bazarech jich je opravdu málo a když jsou, ta kjsou klidně o 20-40t dražší. Kolega loni dával za nižší výbavu, krátkou, zhruba stejně starou, najeto cca 120t km a ještě odřenou na zadek 105t kč, tohle stálo před 2 lety nějakých 70t Kč... a to užje velký rozdíl na to, že to má jezdit po městě... kdybych zase jezdil hodně dlouhé trasy, hledal bych asi TDI.
Ještě k tomu exteriéru. Hodně dělají Alu kola, která jsem sehnal a patří na výbavu elegance a že an fotce je po vyleštění. Barva se mi až tak moc nelíbí. Taky přemýšlím o polebech B a C sloubku na černo... pořád nejsem definitivně rozhodnut, jestli to je nebo není hezčí. [odkaz]-
dr.biker 20.11.2015 09:22
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak by řekl klasik
Bez polepů mi to přijde lepší, elegantnější. Možná kombinace polepů sloupků a zatmavených skel by nemusela být špatná...
S těmi Alu koly máš pravdu, kola dělají auto. Proto jsem nechal na podzim zrenovovat svoje originální litá kola. [odkaz]
Clio na 15 vypadá fakt dobře, ale hlavně auto má parádní jisté chování v zatáčkách za všech podmínek.
-
-
rohYpnol 20.11.2015 13:02
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak by řekl klasik
no sorry, ale zrovinka interiér tvé řady Clia je v porovnání s Fabií jako dámské M versus
pánské XL ...
Ano, u Fabie je ten středový tunel u pravého kolene, ale ne každé postavě vadí (záleží na seřízení). Zrovna vyššímu Ronaultovi si myslím, že vůbec nezavazí...
-
-
-
-
-
-
Ronault. 19.11.2015 22:29
« Re: Jak by řekl klasik
Já teda Octavii I beru spíše jako nic moc, má velký kufr proti konkurenci, protože je liftback, ale jinak je to horší Golf s batohem. Fabia I byla o krok napřed i v koncernu.
Tu korozi naopak kritizuju. Ano, Focusy nebo Mondea jsou na tom hůře, ale třeba Megany, Laguny (ta moje byla 2001 a najeto skoro 2x tolik a bez koroze) nebo Peugeoty na tom prostě lépe jsou. A mě se teda přiznám nechce řešit korozi, obzvlášť na metalíze.
Souhlas že vyložemé drahé kiksy tam nejsou, i na tom HTP při správném zacházení se dá jezdit spolehlivě.
Jak píše níže Tycon, tak ovládání intenzity osvětlení mám, kolega na Classicu 2001 pokud vím, nemá. Přinýtované výplně jsem zatím naštěstí řešit nemusel. Jedna stahovačka už měněná byla a právě ta vadná stahovačka nás dala s přítelkyní dohromady, protože ji právě opravovali v servisu, tak jela na oslavu busem a mohla si něco vypít, já taky... no a bylo to... takže stahovačky neodsuzuji >:-[]
Poziční žárovky ve dveřích jsou fajn, ale chválit světla teda rozhodně nebudu. Pravda, jedno světlo je už matné a potřebuje rozleštit, ale i tak je to teda bída, především ve srovnání s Meganem, ten je o mnoho lepší... i ta P207.
-
rohYpnol 19.11.2015 23:47
« Re: Re: Jak by řekl klasik
No podle mě je spíš problémem Škody, že některé barvy (a často nečekaně metalízy) jsou zřejmě méně kvalitní. A taky záleží na ročníku. Jak jsem psal, katování kostů... A u Škody je známo, že modelu věnují kontinuální péči - v tom dobrém i zlém. Takže když někde zjistili, že jde ušetřit na výrobě, tak šetřili...
Obecně má Škoda antikorozní ochranu z téhle doby výtečnou, ale existují vyjímky. Nevím, možná kolísavá kvalia produkce, výpadky Temelína při kataforéze... Nevím ;-)
Ale vcelku souhlas, frantíci jsou na tom s antikorozní ochranou snad ještě líp. Hlavně Renault. Jenže zase - když se podíváš na Mégany I a Scénicy I, tak už jsou sežrané. Stejně staré Oktávky pokud není majitel dobytek jsou stále OK...
U Méganu II vs. Octavie II už bych vvsadil kartu na Mégana II co se koroze týká. Jak říkám, kvalita Škodovek jde neustále dolů ;-\
-
-
-
Tycoon 19.11.2015 21:20
Jen pár poznámek
a) Můžu doporučit žárovky Osram Ultra-life. Neustálé výměny mě taky štvaly, tak jsem je koupil. Po necelých dvou letech respektive 62 tisících najetých kilometrech stále obě svítí. Případně jde namontovat to odporové vedení.
b) Ukazatel nízké hladiny kapaliny ostřikovačů mi nepřijde jako "fičura navíc", ale jako nutnost, protože na nádobku není po otevření kapoty vidět.
c) Sedadla jsou IMHO malá.
d) Ukazatel sklopených zadních sedadel je asi nejzbytečnější kontrolka, kterou kdy kdo vymyslel. Přínos nulový a když začne blbnou kontakt, tak je to problikávání červené kontrolky velmi nepříjemné. Asi i proto tuto kontrolku nedlouho poté, co s faceliftem přišla, zase dali pryč.-
Ronault. 19.11.2015 22:33
« Re: Jen pár poznámek
a) Já teda poslední dobou začal dodržovat přísné zapínání a vypínání světel při běžícím motoru, ne před startem a po vypnutí motoru a poslední sada se drží.... uvidíme, kdy zase něco praskne. Spíše zvažuju něco silnějšího na dálková světla, ta mi příjdou slabá, hlavně teď na večer a ráno, když je furt tma a prší.
b) To ano, ale podle mě by měla být tak o 2 litry větší. Odhadem dle mě má tak 2 litry 8-s Favoš má 5 litrů, Megane tak 4 a tenhle drobek 8-s
c) Malá? A zkoušel jsi soudobou konkurenci? Tam jsou teprve drobci.
-
-
Rados 02.12.2015 09:41
Kontrolka chlazení motoru.
Ahoj,mám podobné zkušenosti, vždy stačilo dolít chladící kapalinu tak aby byla mezi ryskami. I když není pod čárkou a je těsně nad minimem tak mi to taky pípá. Dolití vše vyřeší :-) Jinak moc pěkný kousek ..10b.-
Ronault. 02.12.2015 22:57
« Kontrolka chlazení motoru.
Díky za radu, zkusím to :-) Tak pěkná sice je, ale přecejen nějaké ty kosmetické vady již na ní jsou, chtělo by to poopravovat, ale když je to ten rodinný otloukánek... no... beztak mi to nedá a někdy brzo to nechám opravit, mám prostě auta rád :-!
Jinak tvou recenzi znám, taky moc pěkný kousek
-
-
Ja Prvni 123 08.12.2015 20:43
:-) Kolik radosti udělá jedna prasklá žárovka.. v kontrolce.
>:D
Jin ak Fabka, zvlášť I., nepovažuju za špatný auto... jen ten motor jste teda vybrali blbě.
Já vím, že za to nemůžeš...
Fábka, v komíku, s 1.4 59kW, není vůbec špatný autíčko...
;-)-
Ronault. 09.12.2015 10:57
« Re: :-) Kolik radosti udělá jedna prasklá žárovka.. v kontrolce.
Taky jsem podezrival žárovku, ale ta svítí před startem >:D
59 kw se do jedničky nedávala, jen 55 kw. Jako asi by to lépe jelo, stálo by to tak o 30t více, zralo by to o litr více...no a na ty priskoky po městě to stačí. Na dálnici máme Megana a na výlety pro radost Favorita :-)
-
-
Napuram 08.12.2015 23:09
ohledně toho "odporu" do světel...
Prvně chválím recenzi (nikdy jsme se ve sprchách neviděli). Jinak pokud mohu objasnit tu škatuli, která ochrání Vaše žárovičky - je to prachsprostý NTC termistor, který žárovku s láskou, citem a porozuměním nažhaví, místo klasické facky. Při vypínání už vliv nemá, tam si vlákno žárovky dohasíná nehledě na termistor (jistě, šlo by to řešit sofistikovaněji, ale to se nevyplatí). Pokud někdo nemá ruce olšové třeba takhle [odkaz] Zapojit do série k vláknu žárovky. Při nízké teplotě má vysoký odpor, při průchodu proudu se zahřívá a jeho odpor klesá k nule, tedy měkký rozběh. Umístit tak, aby něco neroztavil, páč se zahřeje cca. na 150C.
-
clostermann 09.12.2015 14:57
Pípání při startu v zimě
Měl jsem podobný problém kdysi v oktávce. Napadlo mně se podívat na čidlo v expanzní nadobce - na kus špejle jsem dal vatu a oba dráty přejel, práce na cca 10 vteřin. Od té doby byl klid - předpokládám, že to bude nějak souviset se zněčištěním na povrchu čidla v nádobce a změnou hustoty kapaliny v zimě.-
-
Ronault. 10.01.2016 22:53
« Re: Re: Pípání při startu v zimě
Vodu jsem dolil, je na horní rysce, byla těsně nad spodní. Občas pípá, občas ne. Ta frekvence je zvláštní, protože někdy pípá při 0° venku, jindy nepípá u -2°C. Možná se mi to jen zdá, ale když už svítí kontrolka, má motor po startu nepravidelný chod, stalo se, že i na volnoběh chcípl. Taky se mi zdá, že má v tu chvíli větší spotřebu, ale to je možná jen dojem. Celkově mi příjde, že auto nějak málo topí. Měl jsem před 14 dny pučenou kolegovou Fabii HTP, ale 6V, o 20t km najeto méně, ale ta po studeném startu daleko lépe držela otáčky, taky lépe naskočila a topila taky o hodně lépe.
Tak nevím, jestli to nebude něco jiného než jen čidlo v nádobce... Ale jinak auto jezdí bez problémů
-
-
MariAchi 23.04.2016 20:10
Rone...
...s tou cenovkou to moc neprehanej, ja jsem kupoval novou Eleganci, v podstate uplne tu samou, co mas, ale v cervene barve, na zacatku brezna 2006 za cenu 327 000,- Byla tam cca 40k sleva za to, ze jsem prosel dvermi autosaloonu Skody, ale na benzinku jsem to musel malem dotlacit, rucicka po spusteni elektriky spadla az pod zarazku... No zkratka Skoda hovorit. Ale proc to pisu - za ty prachy se nic v podobne vybave a spodobnymi prostorovymi pomery koupit nedalo. A dodnes na to auto s mazelkou vzpominame v dobrem, klidne bych sel do Fabie znovu, no dnes uz s jinym motorem a jinou vybavou, za tech mych 327 bych uz mel TSI 81kW s automatem :-)
Jo - a ta svetla: Predni svetla svitila od vyroby tak perffektne, ze do cca 90km/h jsem nepotreboval dalkovky. Zarovky preskaly jak na bezicim pase a je uplne naprosto jedno, kdy svetla zapnes, jestli uz motor bezi, nebo ne, nebot ty zarovky odchazi v dusledku proudovych razu z elektrickeho posilovace rizeni. Jinymi slovy jestli nekdo jezdi hodne dalnice a rovinky obecne, tak nebude menit tak casto, jako nekdo, kdo jezdi porad mestskou dzungli. A nektere zarovky maji v sobe nejake odporove udelatko, ktere jim pomaha prezit delsi dobu, nevim uz ktere to jsou, nebot uz to nemusim resit :-) -
halleck 08.08.2016 11:17
:-)
Pekna kara.... Mam podobnu, len o rok starsiu.
My sme s tym prave bezne jazdili aj dlhe trasy - akurat vadilo ze to nie je combi. Dialnicna rychlost po rovine je bez problemu, vysoke otacky nejak nicomu nevadili. Samozrejme dostat sa z praveho pruhu v kopci je nemozne. Olej som radsej menil max. po 10tisic km - je to mala napln a rychlo degraduje. Na druhu stranu je vymena lacna a rychla.
Motor sa neda nazvat robustnym ani nizkoudrzbovym, ale pekne sa vytaca a bavilo ma s tym jazdit.
Dufam ze bude dlho a dobre sluzit! -
Verny_2013 17.09.2016 08:51
Octa 1 versus fábka 1
Právě řeším dilema co za auto koupit druhé dceři. Chci něco spolehlivého, jednoduchého, designově přijatelného kolem 100 000Kč. Tak mi z toho vyšla F1 kombi nejlépe 1,4 MPI 59Kw, nebo Octa 1 1,6 74 Kw. Obě auta znám velmi dobře a dnes se dají pořídit za téměř schodnou cenu. Každé z nich má své mouchy a u obou to jsou nepochybně sedačky. Teda ty základní, naopak ty sportovní jsou v obou případech super, bohužel je mají většinou jen auta z německa a zatím jsem nenarazil na žádné "koupitelné". zatím se spíš kloním k Octě ale spíš z důvodu větší robustnosti a aspoň pro mě většímu pocitu pasivního bezpečí.Jinak recenze + její doplňování super, člověk si udělá dobrou představu o spolehlivosti a potenciálních problémech. -
umo 20.07.2017 11:10
výmena oleja
Ahoj. Chcel by som sa opýtať, ako často meníš olej? Po 15 000 km alebo skôr? Veľa som čítal o chúlostivosi a problémoch htpa keďže moje htp čoskoro dosiahne hranicu 100 000 km, uvažujem, že by som skrátil interval na 10 000 km. Mám tú najposlednejšiu verziu, ak nerátam mpi v rapidoch. Možnože tam netreba skracovať interval. Čo si o tom myslíš? Ďakujem za odpoveď. -
dr.biker 01.12.2017 18:52
Nehoda
To musel být pořádný šok po ránu, když se ti za jízdy otevřela kapota...
Doporučuji tu novou kapotu pro jistotu zajistit bezpečnostními zámky, které mají závodní vozy. Pokud tak uděláš, tak se ti to znovu už nestane. >:D-
Ronault. 31.08.2018 23:21
« Re: Nehoda
Sice jsem kapotu zatím nezabezpečil zámky, ale z počátku jsem pokaždé ráno kontroloval zavřenou kapotu a teď jí pokaždé po zavření lomcuju, naposledy v servisu, vypadám jak *, ale musím tu svou nově vzniklou obsedantně kompulzivní poruchu vysvětlit >:D
A třeba dneska jsem jel a koukám na kapotu, kterou jsem před tím otevíral pro focení na pojistku a říkám si, jestli ještě jednou nezastavím a nepřekontroluju... >:D >:D >:D
-
No Fabia I je nepochybně velmi nadčasovým vozem. Je to prostě kalibr typu Octavie I. I s takřka 15 let starým vozem dnes nevypadáš nijak nepatřičně...
Navíc ve své době byla Fabia postavena opravdu bezkonkurenčně. Vždyť při pravidelné údržbě je 15-letá Fabka korozí takřka nepolíbená... Stačí se podívat, co tou dobou předváděl např. Ford a sehnat stejně starý Focus nebo Mondeo nesežrané rzí je takřka nemožné...
Navíc Fabia, jakkoliv její spolehlivost vnímám jako špatnou, dokáže vcelku spolehlivě (jaký paradox) sloužit. Fabia totiž netrpí na žádnou fatální vadu. Ano, máš nejhorší možnou motorizaci co do spolehlivosti, ale co budeš řešit? H7, ventily, zapalovací cívky, svíčky, olej, el.stahovačky, tyčky stabilizátorů... Jo, bude to furt dokola, ale jsou to položky v řádech stokorun, max. pár desítek stokorun...
Světla jsou řešitelná, myslím, že tam dávali nějakej předřadnej odpor.
Kde se neshodnem, je komfort a sedadla. Sedadla mají správný rozměr, ale ten tvar... V ramenech úzká (ale orpoti Octavii II, kde jsou úzká celá, stále dobrý), a absolutně chybí podpora beder (i když nevím, jestli Elegance neměla bederní opěrku, což by možná vysvětlovalo).
Zavazadelník a schod - no to je dáno objemem. Škoda se honí za litry, takže podlaha kufru je vždy nízko. A proto má Škody vždy schod...
Řízení a ovládání - lehké, přesné, doslova blbuvzdorné. Tohe auto bylo postaveno pro naprosté řidičským duchem nepolíbené osoby. Řídí se naprosto snadno. Nicméně i Pan řidič si najde své - hlavně při srovnání s dnešními vozy. Řízení je sice lehké, ale navýsost přesné.
Zkrátka jedna z nejlepších novodobých Škodovek. Vždy uvažuji nad tím, jestli postavit výš Octavii I nebo Fabii I a upřímně nevím. Octavia byla opravdu zlomem, vydržela ve výrobě dlooouho předlouho. Jenže byla plná komrpomisů. Fabia ve srovnání s tehdejšími modely naprosto bezkonkurenční, konkurence se chytla až P207 SW a Cliem II Grandtour.
Bohužel, jak to u Škody bývá zvykem, s postupem času se u Fabie projevilo katování kostů, výbava se vytrácela, přicházely levnější šešení a výsledek šel do kopru... ;-\ Vždyť absence nastavení intenzity podsvětlení, černé rámečky předních světel, přinýtované! nosiče dveřní výplně a další prasečiny jinak povedené Fabii prostě nesednou.
Jinak jsi podle mě zapomněl vyzdvihnout ještě jednu věc - osvětlení. Poziční žárovky (nikoliv jen odrazky) v předních dveřích, a vynikající přední světla, která i v porovnání s dnešními vozy svítí často lépe (např. Ceed, i30, základní GVII, ... kam se hrabou na Fabii).