Recenze

9 Majitel

Škoda Fabia Combi 1,2 HTP 12V Elegance

9.92 Uživatelé

Hodnoceno: 13× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 1 Škoda Fabia, foto 2 Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 6 Škoda Fabia, foto 7 Škoda Fabia, foto 8
Škoda Fabia, foto 9 Škoda Fabia, foto 10 Škoda Fabia, foto 12 Škoda Fabia, foto 13 Škoda Fabia, foto 14 Škoda Fabia, foto 15 Škoda Fabia, foto 16 Škoda Fabia, foto 17 Škoda Fabia, foto 18 Škoda Fabia, foto 19 Škoda Fabia, foto 20 Škoda Fabia, foto 21 Škoda Fabia, foto 22 Škoda Fabia, foto 23 Škoda Fabia, foto 24 Škoda Fabia, foto 25 Škoda Fabia, foto 26 Škoda Fabia, foto 27 Škoda Fabia, foto 28
 

Technické info

Přezdívka auta Fábina Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:214000 palivo: benzin počet válců: 3 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1198 výkon [kW]: 47 kroutící moment [Nm]: 112 zrychlení 0-100 km/h [s]: 16.3 maximální rychlost [km/h]: 162 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 426 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

JAK RONAULT K FÁBII PŘIŠEL?
Tak v první řadě nutno přiznat, že Fabii jsem si sám nekoupil. V podstatě nikdy by mě ani nenapadlo, že bych mohl mít Fabii HTP, dříve, nyní už to tak špatně nevidím.
Ale k meritu věci. Fabii si koupila před 5 lety přítelkyně a jelikož jsme její leasing refinacovali na mé jméno (u Home Creditu by u auta za 65t se po splacení cena vyšplhala na 215 t... - svině) a tím pádem vlastním Fabii HTP, jupííí.

K ČEMU SLOUŽÍ?
Vzhledem k tomu, že místo weekendového auta pro zábavu drží Favorit, rodinného miláčka a dálničního křižníku Megane, na Fabii zbyla nevděčná úloha "druhého" (u nás asi třetího) auta, které slouží na přískoky po městě a blízkém okolí, stojí venku a ne v garáži a myje se nejměně ze všech. - upraveno, už dva roky má svou garáž a taky se častěji myje a leští...inu dům je něco jiného než byt.
A tak je nutné na Fabii kombi s motorem HTP pohlížet, na to je určená a tak ji budu hodnotit.

JAKÁ JE TA NAŠE?
Naše Fábka byla vyrovena v roce 2005, tedy po faceliftu, je v nejvyšší výbavě Elegance, je osazena druhou nejslabší motorizací dvanáctiválcovou, oprava, dvanáctiventilovou tříválcovou dvanáctistovkou o výkonu 47 kW a 112 Nm. Zakoupená byla jako ojetá v AAA (taky bych tam nikdy nic nekoupil), najeto nyní cca 214 000 km.

CO NAJDEME UVNITŘ A JAKÉ?
Interiér a jeho prostornost či neprostornost je asi zbytečné zdlouhavě popisovat. Takové průměrně prostorné auto B segmentu, které jen s opravdu sedřenýma ušima je schopno hrát roli rodinného auta pro čtyřčlennu rodinu.
Fabii jsem už nemálo projel, však jsem v ní dokonce dělal i autoškolu, většinou ale v nižších výbavách Comfort a Classic. Tohle je ale verze Elegance, která už nabízí mnohé a místy i výbavu, kterou nemám ani v Meganu.
Tak například drobnosti typu ukazatel docházející vody v ostřikovačích. Samozřejmě lepší by bylo, kdyby měla větší nádobku, to by tak pořád kontrolka nesvítila.
Nebo ukazatel sklopených zadních sedadel, taky nečekaná fičura. Lepší by byl sice ukazatel připoutání zadních pasažérů, když to má být rodinné kombi.
V této třídě překvapí i ukazatel prasklé žárovky. Možná je tam proto, že Fabie spotřebuje více žárovek H7 než benzínu. ..- oprava, ale poté, co jsem si zde stěžoval už další žárovka neodešla... A taky jsem ženu poučil, že světla se zapínají až po vyjetí z garáže a před vypnutím motoru kvůli přepětí a asi to funguje.
Také potéší centrální dálkové zamykýní se sklopným klíčem, teda kdyby se nezasekával zámek u řidiče, takže stejně se nedá používat, klasický problém Fábie-opraven svazek za pár stovek a zase funguje :-)
Propracovaný je například palubní počítač, propracovanější než v Meganu, umí ukazovat průměrnou spotřebu, čas jízdy a vzdálenost od vynulování nebo aktuální jízdy. Jen teda tlačítko na přepínání mezi oběma pamětmi jsem našel až po půl roce používání v návodu...to by mě zajímalo, kde je ta pověstná ergonomie koncernu, když bez návodu bych to tlačítko za volantem asi nenašel. Ale je tam, to se počítá.
Bezkonurenční je Fabia i po faceliftu ve kvalitě zpracování a bytelnosti interiéru. Po 214t km nic nevrže, vše drží pohromadě. Sice se nadměrně ošoupává řadící páka a docela i volant (ten na tom byl v Laguně podstatně lépe), ale pořád je to ve své třídě výborně působící interiér, kam se hrabe Clio nebo např. Punto. Pochvalu zaslouží i kvalitní a dostatečně rozměrná sedadla. K mému ideálnímu posazu chybí trochu větší nastavení podélné osy volantu, ale pořád dokážu najít pohodlné sezení i na delší cestu.
Atmosféru vylepšuje i kvalitní autorádio s CD přehrávačem a pocit jistoty dodávají 4 airbagy a ASR.
Celkově se tak interiér stává i přes určitou chladnost a strohost docela příjemným působištěm řidiče.

TLUČE ČI NETLUČE? ZATÁČÍ ČI NEZATÁČÍ?
Po výměně tyček stabilizátorů podvozek netluče. Dokonce v menší rychlosti, kterou jedu ke garáži skoro po polňačce méně tluče než Megane, Megane ale při vyšší rychlosti jaksi utichne, zatímco Fábia se více rozbouchá. Na 14" kolech Fabia nerovnosti zvládá s přehledem, trochu se zhoupne a jede dál. Letní 185 gumy v kombinaci s lehkým motorem vpředu a "batohem" kombíku vzadu eliminují nedotáčivost a auto se tak docela dlouho tváří neutrálně, když se začne blížít limit podvozku, začnou pískat gumy a to znamená zvolnit. Nicméně pro městské a příměstké auto pořád velmi povedený podvozek. Celkový dojem kazí jen přeposilované řízení, ale z druhé strany, přítelkyně jej zase oceňuje, takže v malém autě asi na místě.

NEJSOU TY TŘI VÁLCE K SMÍCHU?
Zkratka HTP má tolik různých vtipných výkladů, že je to až k nevíře. Kdo by se nesmál základnímu motoru s třemi válci. Většinou se ale smějí majitelé Felícií nebo olítaných Eskortů. Já jakožto majitel i silnějšího vozu (130 koní je tak akorát) přistupuji k Fabii dle formátu výše popsaného, auto do města a blízkého okolí. Hned po startu se ozve asi nejslabší stránka tříválce – chod motoru. Za studena na to, že jde o benzínový motor, podprůměr. Po zahřátí, které naštěstí přichází rychle, se motor zklidní a od 20 do 100 km/h je docela příjemným společníkem. Ne, na čtyřválce nemá. Ještě větší průser nastává, když je hladina oleje na nebo pod spodní ryskou. Po startu trvá i 5-10 vteřin než se natlakuje napínák rozvodů, do té doby se z motoru line děsivé chrastění. Až jsem zjistil, že mám málo oleje a dolil jsem, se to zlepšilo. VW má sice lepší pal. počítač, kterému říká MAXI DOT, ale nezobrazí i tu minimální informaci – kolik je oleje. To měly zatím všechny mnou řízené Renaulty...a ty kupodivu oproti Fabii nežraly vůbec olej a nebyly tak náchylné jako HTP. No co už, tak to je, když je voda v ostřikovačích důležitější než olej :-(.
Jízda však je s 12V HTP docela pohodová na 47 kW. Oproti 6V je točivý moment i výkon dostupný i ve vyšších otáčkách, takže nehrozí pro 6V HTP typická situace, kdy nadšení ze zátahu v nižších otáčkách vede k předjíždění a zděšení, že od 100 km/h auto prostě nezrychluje, neb vše je dole. Takže dole to jede, ve středních a vyšších otáčkách taky, trochu to chrastí a co za to? Kolik to žere? Když řídím já, dokážu jezdit kolem 5-5,5 l/100km, v čistě městské provozu něco kolem 6 l/100km. Dálnici na delší trasu jsem zatím nezkoušel a ani moc nechci. Jako každá malá atmosféra točí ve 130 km/h nepříjemně moc, takže jednou dvakrát za rok by se tím cesta k moři absolvovat dala (jen tedy s maximem 110-120 km/), ale dálniční křižník to není. Tak už vyzkoušeno, otec si jí půjčil, protože na svém autě neměl známku a s instrukcí, že maximum je 110-120 km/h se vrátil s 5.2 l/100km, jeli tam ve třech, zpátky ve dvou lidech. Slušné bych řekl.

NA CO JSEM ZAPOMNĚL? KUFR, TO JE TO, OČ TU BĚŽÍ.
Než se stal rodinným dostavníkem Megane, sloužíla jako rodinné auto Fabia, nyní už by stačil bohatě i hatchback, nicméně popsat jej můžu, že jo... Pozitivně hodnotím jeho rozměry, na svou třídu určitě více jak dostatečný objem. Pozitivně taky hodnotím schránky na boku a relativně pevnou podlážku, kterou snad nic jen tak neprohne. Co však kritizuji, je schod na nakládací hraně. Asi to má vliv na pevnost karoserie, ale zbytečně je nutné něco při nakládání i vykládání zvedat, navíc není tady žádná ochranná lišta, takže každý položený předmět na nárazníku končí škrábancem...něco jako posadit se při přezouvání či na odpočívadle... nejde. Stejně tak sklopení sedadel do roviny nejde.

ZÁVĚREM
Tak co, koupil bych si jej? Jako nové auto je to diskutabilní koupě. Cenovka za Elegance s tímhle motorem byla jistě vysoká a atakovala o třídu lepší auta, z druhé strany zde se nešetřilo, to jde vidět, takže třeba jako druhé auto pro bohatší rodinu proč ne. Jako koupě nového rodinného auta v témhle motoriazci a výbavě už to smysl nedává.
Jako ojetina v dobrém stavu i s tímhle motorem to beru, bytelné auto s dostupným servisem, řadou much, ale řešitelných, při správném užívání ano.

A CO FOTKY, RONAULTE? TAK MÁLO?
Fábina se moc nefotí, ale jakmile umyjeme v blízké době interiér, tak tu bytelnost nafotím.

Silné stránky

- kvalita zpracování a bytelnost, na rok uvedení do výroby a třídu nadprůměr, auto, kde se chtěla Škodovka předvést a nemusela šetřit
- přesné řazení¨
- dobré jízdní vlastnosti
- akceptovatelný výkon vzhledem k určení
- při správném užívání dobrá spotřeba
- spousta fičur ve výbavě Elegance

Slabé stránky

- nekultivovanost v nízkých otáčkách
- chybí ukazatel stavu oleje, obzvlášť při tak choulostivém motoru na kvalitu oleje
- celkově, náročnost na kvalitu oleje pomalu jako u dieselu, přitom je to nenáročná atmosféra

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Tak co nám vše upadlo nebo upadne.

- koroze - tak to mi vadí asi nejvíce, po 10 letech rezne roh blatníku nad světlem, dost nepříjemné místo, taky drobné bublinky na spodních dveří a lemech blatníků...podle mě teda průser, čekal bych lepší výdrž a ochranu proti korozi
- tyčky stabilizátoru, klasické slabé místo¨
- utekla náplň klimatizace - doplněno
- neustále svítí kontrolka porucha řízení motoru, prý to je běžná vlastnost Fábií s tímto motorem, kterou nemá smysl řešit, když auto jede zcela normálně, prý se smaže v diagnostice a za týden svítí znova, výměna součástek nemá smysl...hmmm, tak nevím, všude se píše, že fr. auta jsou jak vánoční stromeček, ale spíše to je naopak
- nefunguje zámek u řidiče, resp. se neodemkne dálkově, takže dálkový centrál v podstatě nefunguje - opraven svazek za pár stovek
- odešla ložiska v zadních kolech
...jinak běžný servis, pokud si na něco ještě nevzpomenu

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupě v AAA... já nekupoval, dle přítelkyně veškeré informace byly doloženy, včetně toho, že bylo auto mírně bourané na předek, byla i snížena cena za prasklinu na čelním skle. Horší už bylo financování

A co takhle srovnání?

Asi to není úplně fér, protože konkurentem Peugeotem 207 byla spíše druhá generace Fabie, ale ta se zase tolik nezměnila od první generace, spíše k horšímu... a když ji má otec, proč nestrovnat. Prostorově si nemají co vytýkat, P207 těží z vyššího posazu, Fabia díky tomu má pro řidiče přirozenější posaz. Fabia vítězí velikosti kufru, praktičností ale drtivě P207 (nakládací hrana v úrovní dna, krásně sklopná sedadla, nerezová lišta na okraji kufru atd.). Interiér 207 se proti 206 posunul hodně dopředu, ve Fabii II se spíše zhoršil proti I., takže plichta. Podvozkově jsou si velmi pohobné, P207 je přecejen tvrdá na 16", na 15" sovnatelná s Fabií, řízení obě tupá, řazení ale opravdu drtivě lepší ve Fabii. Co z toho vyplývá, Fabia I byla ve své době nadčasové auto.

 

Novinky v recenzi

3.9.2018 20:49

214892 - prodána

Po pěti letech a 67 017 km služby byla Fabia prodána. Koupila si ji na popojížděčky tchýně od spolupracovníka. Bude nám chybět, i mě, i toho otloukánka si člověk časem oblíbí.

Tak nějak si to asi shrneme... Evidoval jsem spotřebu a náklady poslední tři roky, když s ní jezdila jen manželka, moc se neevidovalo.
Průměrná spotřeba 5,75 l/100 km
spotřebováno 1870 litrů benzínu za 55 383 Kč
Co se porouchalo - stahovačka u řidiče, kabely ve dveřích (pakatel), rozvody po přeskočení řetězu (největší pálka), střední díl výfuku, nádobku chladící kapaliny, komplet brzdy vpředu i vzadu (spotřebák), 2x doplňovali klimatizaci a beztak zase uteče, leštili čelní světlo, kapotu a čelní sklo po nehodě, baterku, ložisko v zadním kole, z počátku hodně žárovek, teď tak 2 roky ani jednu... a pár drobností jako seřízení zámku 5. dveří a odstranění drobné koroze doma...

Myslím, že auto ještě sloužit bude a v podstatě to až na ten přeskočený řetěz byl spolehlivý, bytelný a praktický společník. Teď uvidíme, co nástupce, snad budeme taky spokojeni.

10.8.2018 15:20

Na prodej

Ačkoliv jsem původně plánoval, že to u nás Fabia bude mít na doživotí, je i jako druhé auto malá a když přišla nabídka na nástupce, musí Fabia do světa. Kdyby měl někdo zájem, třeba na dojíždění jako druhé auto, nebo mladýmu na naučení, napište SZ, cena bude nižší než u podobných aut v bazarech, k autu sada zimních Nokianu s malým nájezdem po jedné zimě, serviska s výměnou oleje udělaná teď před prodejem. Zbytek viz recenze a novinky.

29.11.2017 22:37

204900 km - nehoda

Jedu si takhle ráno do práce po dálnici svých 90 km/h a z ničeho nic rána jak z děla, nic nevidím, začal jsem na brzdit a asi vteřinu až dvě mi trvalo, než jsem pochopil, co se stalo. Otevřela se kapota a rozbila čelní sklo. Pomalu jsem začal podle svodidel výhledem z bočního okénka sjíždět ke svodidlům, zastavil, nějak jsem pokřivenou kapotu zajistil a pomalu se vrátil domů.

Jak se to stalo? Voskoval jsem před zimou Fábiu, ale jelikož jsem poslouchal rádio, tak jsem pro jistotu dal baterku na nabíječku s tím, že jsem instruoval manželku, že ráno jak pojede na nákup, tak jí má odpojit. Jenže jelikož blbě zavírá kapotu spuštěním asi z 40 cm, tak se zavřela špatně. Ty 3 km do obchodu ale ještě pojistka udržela, dálnici už ne.Rána byla tak silná, že vnitřní zrcátko skončilo na zadním skle.

Musím uznat, že vlastnit českou Fabii s jednou z nejběžnějších barev má své výhody. Ještě dopoledne jsem sehnal telefonem na vrakovišti stejnou kapotu za 2500 Kč, po práci jsem jí vyzvedl, hned mi ji známý namontoval a druhý den dopoledne mi vyměnili na pojistku sklo, které mají na běžnou Fabii skladem.

16.9.2017 11:58

203099 km - výměna oleje, zavaření díry ve výfuku

Vyměněn po roce a cca 10t km olej, klasika Castrol Magnatec 5W-40, plus olejový a vzduchový filtr. Jelikož za poslední měsíc Fabia začala mít hodně sportovní zvuk, chtěl jsem ať mi známý v servisu vymění výfuk, ale podařilo se mu jej zavařit.
Upravena byla recenze, Fabia již rok má svou garáž

17.7.2017 22:29

200 000 km

Před nějakým tím týdnem jsme dovršili metu 200 000 km.
Nicméně aby tato meta nebyla jen prázdným číslem, do auta se trochu zainvestovalo. Vyměnil jsem bubny vzadu (natřel na zeleno zbytkem barvy ze Zázraku I), doplnila se klimatizace a vyčistila, takže opět funguje a nechalo se opravit se centrální zamykání (přerušené kabely ve dveřích). Kromě krapet slabšího katalyzátoru aktuálně je Fabia v perfektním technickém stavu. Jsem zvědav, kolik HTPéčku ještě zbývá času:-) Nicméně nutno přiznat, že třeba spotřeba je výborná, skoro na úrovni otcova HDI, však na spritmonitoru jsme ve srovnání Fabii HTP 8. ze 72 aut se stejným motorem :-)
https://www.spritmonitor.de/en/overview/45-Skoda/398-Fabia.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2001&constyear_e=2007&power_s=47&power_e=47&minkm=10000&gearing=1

5.3.2017 23:02

196944 km - STK

Prošli jsme STK. Emise nám dost zatopilo nové stahování dat přes OBD, kde bylo hlášení o slabší funkci katalyzátoru, ale nakonec se podařilo.
Na STK krom nerovnoměrně sjetých bubnů vzadu, které vyměníme, a málo oranžových žárovek blinkrů bez problémů, tak snad ještě něco vydržíme.

16.12.2016 10:46

195000 km - kontrolka sama zhasla

Tak jak už to tak bývá v životě s VW groupe, kontrola řízení motoru sama od sebe opět zhasla. Prvně jsem se lekl, protože se zároveň ozval nápis OIL, i když jsme nedávno udělali servisku s výměnou, ale jak jsem zjistil, tak dost nepochopitelně je zvlášť nastavený interval na servis a zvlášť na olej, takže ve přesně 195 000 km naskočila tahle výzva do servisu. Umím ji ale vymazat sám, takže vyřešeno :-) Jinak jezdíme, spotřeba díky krapet kompcovitějšímu terénu mírně leze nahoru, nové zimní Nokiany se zatím osvědčují.

27.10.2016 11:11

193 677 km - olej, nové zimní gumy, nové brzdy

Fabia nám v říjnu trochu provětrala peněženku, ale právem.
Pořídil jsem nové zimní gumy. Na doporučení místního uživatele michala pneu jsem si krapet připlatil za Nokian WR D3 165/70 R14 81T, chování v zimě zatím nelze hodnotit, ale ve srovnání s dojížděnými Kleber se zatím zdají tišší a auto je i krapet komfortnější na stejném rozměru.
Při jednom se vyměnil olej a olejový filtr, Castrol Magnatec 5W40 + filtr.
No a když už byla Fábia v servisu, tak jsem požádal ať se podívají na zadní brzdy, že občas vyluzují zvláštní zvuk. Zadní čelisti byly skoro KO, při jednom se vyměnily válečky a nějaké pružiny. Bohužel totálně KO byly i destičky vpředu a na hranici životnosti i kotouče, takže oboje výměna. Přitom auto brzdilo v pohodě :-) Nicméně, od koupě, což už bude cca těch 60-70t km se na brzdy nešáhlo, takže i tak dobrý nájezd.
Na jaře se opraví klimatizace, snad se brzo konečně dostane na opravu centrálu u řidiče.

14.9.2016 19:54

192399 - výměna výfuku

Partnerka po příjezdu z práce i stěžovala na poněkud hrubší zvuk výfuku, druhý den jsme se na to vrhli a opravdu prorezlý prostřední díl výfuku, Jelikož byla sobota a nechtělo se mi čekat na nějaké složité objednávky, tak jsem v nedalekém spec. obchodě na výfuky koupil za 506 kč vč. objímek a těsnícího tmelu výfuk jsem vyměnili. Uvidíme jak ten polský díl dlouho vydrží, kdyby polovinu Walkeru, tak je to fajn, protože ten je 2x dražší.
Jinak dle spritmonitoru u stejně výkonných HTP a s limitací na aspoň 10 000 km zaznamenaných jsme na 6. místě ze 65. Na co diesel? :-)
https://www.spritmonitor.de/en/overview/45-Skoda/398-Fabia.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2003&constyear_e=2006&power_s=46&power_e=48&minkm=10000&gearing=1

28.6.2016 22:36

189 000 km - kontrolka opět svítí

Zapomněl jsem napsat, že moc dlouho po servisu kontrolka poruchy řízení motoru nevydržela nesvítit, asi tak 2 měsíce opět vesele zkrášluje palubní desku... Neřeším ji, auto jezdí a nevykazuje žádný problém.
Naopak klesá spotřeba, poslední tankování vychází kolem 5,0 l/100km, což je parádní výsledek. Je ale pravdou, že jezdíme meziměstskou trasu v max, dvou lidech, minimum město a mám do posledního metru nacvičené kdy efektivně odřazovat, vyřazovat, brzdit motorem atd...takže odhaduji, že destičky by mohly při tomto užívání vydržet tak 100 000 km :-D Navíc teplé počasí prospívá spotřebě taky, navíc když jsem dosud nenechal opravit klimatizaci, která by ji mohla nedejbože zvyšovat... :-)

13.3.2016 20:43

184 000 km - Přeskočený rozvodový řetěz

Minulý týden ráno jsem chtěl nastartovat, nedařilo se to, motor naskočil na několikátý pokus. Ihned však zhasl, neudržel volnoběžné otáčky, nad 3000 ot. nešel vytočit, i na HTP nepravidelný chod (a to je co říct, když je to spíše vlastnost tohodle tříválce), svítila kontrolka protiprokluzu, ale ABS fungovalo. S poskoky jsme stěží dojeli do servisu.
Po anabázi, kdy se vyměnil dle diagnostiky nefunkční snímač otáček klikové hřídele, což nepomohlo, se přišlo na to, že přeskočil o zub rozvodový řetěz. Jak známo slabé místo HTP. Na HTP se časem totiž vytahá řetěz a napínák tlakovaný olejem má tak velkou vůli, že např. nejen při roztlačování, ale stačí i obyčejné stání z kopce se zařazenou rychlostí (ano, stál jsem tak) a řetěz o zub přeskočí.
Takže je nová rozvodová sada, svíčky (i když byly nové, tak za ten kousek k servisu byly úplně černé), jedna cívka byla taky v pytli a onen snímač. V servisu jsme nechali 8200 Kč vč. práce... Pravda, výměnu rozvodové sady jsem časem stejně chystal, protože po startu prostě motor chvíli chrastil než se napínák natlakoval, ale bájky o nesmrtelném řetězu v případě HTP opravdu neplatí.

17.2.2016 10:22

Opět svítíme, radostně i naštvaně

Nechal jsem vyleštit pravé přední světlo, které za 10 let již bylo zašlé a v podstatě slepé. Je to poznat.
Bohužel se Fabia odvděčila tím, že se opět rozsvítila kontrolka "porucha řízení motoru"... motor jede, nic se neděje...no co už, asi se s tím člověk musí u Fabie naučit žít, třeba zase za 10 měsíců na 2 měsíce zhasne.

3.2.2016 22:22

183 000 km - výměna expanzní nádobky

Nevydržel jsem to ranní pípání a červenou blikající kontrolku chlazení odvezl jsem auto do servisu, řešením je výměna expanzní nádobky, která má v sobě senzor teploty a ten blbne. Prý velmi častá věc u koncernových aut té doby.
Materiál (nádobka a asi litr chladící kapaliny) a práce dohromady 440 Kč. Čekal jsem to horší...

8.12.2015 18:25

Zázrak, opravila se sama!

Včera vyrazila přítelkyně dolů do města pro mladého do kina, za 10 minut hovor... trochu nejistě beru mobil, co se děje...
"Neuvěříš, kontrola porucha řízení motoru zhasla!!!" Z ničeho nic, stejně jak se sama rozsvítila v lednu, tak nás po 11 měsících opustila. Už jsem jen dneska dotankoval a ejhle, žádná oranžová kontrola nesvítí! Hned jsme to oslavili, střelili šampus, no paráda :-)
Jen tedy proč svítila a co nám chtěla sdělit, netuším. Dneska jsem měl přepisovat auto na sebe (kdyby zase nezměnil na úřadech pravidla, nyní je nutné mít k předpisu plnou moc notářsky ověřenou, loni ještě nebyla nutná...), možná se Fabia těšila, že bude v lepších rukou.

29.11.2015 23:45

Nové fotky + svítící kontrolka

Předem děkuji za ocenění za nejlepší recenzi, potěší jak mě, tak Fabinu :-)¨
Vložil jsem slíbené fotky interiéru po dnešní očistě. Sice by to mohlo být ještě čistější, ale to až se počasí umoudří. Pěkné gumové koberečky, že?

Ale teď dotaz na znalce. Začalo to už loňskou zimu. Když je pod nulou, cca pod -1°C, tak po startu se ozve hlasité pípání a ČERVENĚ bliká symbol chlazení. Auto ale v pohodě jede a topí. Když po pár km vypnu motor a znovu nastartuju, kontrolka zhasne.
Nevíte někdo co to je? Jet s tím do servisu? Předpokládám nějaké špatné čidlo, vody je dost, auto jede a topí, startuje bez problémů a jak říkám, dělá to jen pod nulou...


Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia Combi 1,2 HTP 12V Elegance

Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

Má své mouchy, ale zatím nás nikde nenechala....čekáme ještě na cívky a podobné klasické Fabiacké problémy

praktičnost
8

Až na ten schod do kufru v pohodě

prostornost
8

Jsou i prostornější, ale i méně prostorní konkurenti

jízdní vlastnosti
9

Trochu přeposilované řízení, ale jinak bez výhrad.

jízdní komfort
10

Na 14" kolech pohodička, hlučnost mimo dálnice taky na dobré úrovni, sedadla na svou třídu dobrá.

provozní náklady
8

Trochu moc velká spotřeba žárovek, vody do ostřikovačů, kvalitního oleje, jinak by to šlo.

náhradní díly
8

Tak jako...no, velký rozdíl proti zahraničním vozům nevidím, spíše dostupnost některých dílů a dostunost servisu.

výkon motoru
7

Na to městské a příměstské popojíždění stačí, předjíždět je třeba s rozvahou, ale kdo chce výkon, může volit třeba 1,9 TDI

spotřeba
8

Nezkoušel jsem dálnici, ale jinak spokojenost

hlučnost motoru
6

Nízké otáčky a studený motor, to je bída.

kvalita sedadel
10

Na svou třídu super

brzdy
7

Znám lepší.

zavazadlový prostor
8

Objem v pořádku, praktičnost už horší.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…