Škoda Fabia (2002)
31.12.2010V prosinci 2002 bylo auto zakoupeno do firmy.Poprvé jsem dostal nové a mohl si vybrat jaké chci (v rámci možností).Předtím jsem vždy nějaké…
Škoda 1,9 TDI PD (baca42)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- chyby 31.12.2010 14:29 baca42
- Přední ramena 31.12.2010 16:23
- slick 50 02.01.2011 15:26
- Provozní teplota 02.01.2011 18:46
- Hezký cestopis 31.01.2011 10:43 Sprint
- km 20.02.2011 11:14 Brandon Walsh
- Hodnotenie 26.02.2011 17:49 Iceman186
- zkouška 27.02.2011 19:50 baca42
- video 30.04.2011 12:27 Brandon Walsh
- Gross... a Kamenjak 10.05.2011 22:20 David C3
- Sláva na auto.cz 29.05.2011 11:43 Aspire
- Mřížka v kufru 29.05.2011 12:21
- Recenze 29.05.2011 13:03 Luboš2
- video 23.07.2011 09:16 escorpion
- Fábia kombi TDI na okruhu v Mostě? 23.10.2011 23:08 Thomasino
- Ukecaný auto 05.01.2012 00:52 Aspire
- drzé auto 26.02.2012 10:36 Kajuška
- 400 000 24.05.2012 22:33 Aspire
- 1.6 MPI pod kapotou Octavie druhé generace najeto 620 000 km !!! 25.01.2014 20:04 -------
- 2006 Honda Civic benzínový motor 1,000,000 km 04.02.2014 16:05 -------
- Toyota Corolla G6, 1,000,000 km 04.02.2014 16:07 -------
- Saab 1,000,000 km 04.02.2014 16:10 -------
- Komu dát hlas? 04.02.2014 18:34 -------
- 4 Irvin Gordon 04.02.2014 19:28 šmoula nešika
- Lada 1300 na 1 300 000 km 07.02.2014 18:06 -------
- Obdivujem 19.02.2015 06:40 Brandon Walsh
- slušná porce km 19.12.2015 15:44 Verny_2013
- náklady 06.11.2016 11:10 Verny_2013
- Fabia III 03.09.2018 10:13 Nicco
- Recenzia 01.09.2019 19:23 umo
- Konec 17.01.2021 14:18 Đawson
-
"-- skrytý --" 31.12.2010 16:23
Přední ramena
Proč jsi měnil přední ramena? Povedlo se ti je snad ohnout?-
baca42 31.12.2010 18:59
« Re: Přední ramena
Ty silentbloky vzadu se měněj běžně,ale já jsem to měl nějaký vyčvachtaný i vepředu, tak mi dali celý ramena nový.A ty silentbloky jsem dostal nějaký novější (snad z Oktávky).Nejsou uchycený na dvou místech ale na čtyřech).Když jsem měl špatný pouze to jedno rameno tak mi auto táhlo do strany, jakmile se rozbilo i to druhé tak si to sedlo a už to jelo rovně. Vůle v řízení byla dost velká. Nějaký menší pohyb volantu neměl na směr jízdy žádný vliv. Byl to docela šok, ta změna chování auta v zatáčce po výměně ramen. Bohužel,už se nemůžu na dálnici držet volantu, když si sahám na podlahu před spolujezdcem pro svačinu. >:D-
"-- skrytý --" 02.01.2011 18:52
« Re: Re: Přední ramena
A to proč rovnou celý? Oni se daji vyměnit i ty přední. Ledaže by výměna všech těchhle vyšla dráž než nový ramena, pak bych to pochopil.
Dodatek: Škodovka začala pro Fábii dělat zesílený silentbloky, takže máš teď nejspíš tyhle.
-
-
-
"-- skrytý --" 02.01.2011 15:26
slick 50
Ta idea s vajíčkem a pánví tady bohužel neplatí. Nevím co od toho očekáváš,ale já bych to tam vážně nelil. Ještě nikdy se nestalo, že by výrobce vyrobil něco převratného pro motor a prodával, podbízel to zákazníkům na benzínkách v malých lahvíčkách za 200kč.-
-
"-- skrytý --" 02.01.2011 17:15
« Re: Re: slick 50
ale taky nikdy zlepšení nebo jo?Pokud za to platíš a mám jen dobrý pocit,ale reálně se nic nemění, mimo placebo efektu, tak jsem proti tomu. Ale v pohodě, pokud tomu věříš, používej to, je to tvoje auto, tvoje věc.-
"-- skrytý --" 02.01.2011 18:50
« Re: Re: Re: slick 50
No jako muj 1.9 TDI-PD má po 110 000 km s normálním 5W-30 505.01 C3 (s nízkým obsahem popela pro TDI-PD s DPF) nulovou spotřebu oleje, takže ani nevidim důvod tam něco takovýho lejt. Nehledě na to, že výrobce motoru dodatečnou aditivaci oleje zakazuje.
-
-
-
-
"-- skrytý --" 02.01.2011 18:46
Provozní teplota
Jak máš nastavený topení v interiéru?-
baca42 02.01.2011 19:13
« Re: Provozní teplota
Právě že moc netopím.Když jezdím v těch silnejch mrazech se spotřebou do 5-ti litrů, tak mi ručička nevyleze až nahoru nikdy.Dokopce teplota stoupá, z kopce zase klesá. Myslel jsem že je to třeba termostatem, ale když na to trochu víc šlapu tak se to ohřeje. Myslím si že málo topím v tak velkým "kotli". Manželka má Pežotka 106 ,ten žere 7 litrů a ten malej motůrek je hned teplej.-
"-- skrytý --" 02.01.2011 19:23
« Re: Re: Provozní teplota
A to je přesně vono. Tyhle mašiny maji elektrický přihřejvání chladicí kapaliny, takže se v zimě dokážou ohřát rychlejc, čimž taky klesne spotřeba paliva (při studenym motoru je vysoká). Ale k tomu musíš mít topení nastavený nadoraz na maximum, jinak se ty přihřejvače neaktivujou. Má to tedy hned dva pozitivní účinky - snížení spotřeby paliva díky rychlejšímu ohřátí motoru a posádce je taky dřív teplo :-)
Ten přihřejvač se sám odpojí když motor dosáhne 70°C.-
baca42 02.01.2011 19:35
« Re: Re: Re: Provozní teplota
Teď si mě dost šokoval. Vím že to má elektrický přihřívání, ale myslel jsem že to má vliv pouze na topení v kabině, to by mě ani ve snu nenapadlo že to má vliv i na teplotu motoru. Z toho vyplývá že se motor nejrychleji ohřeje při topení naplno a vypnutým ventilátorem ?-
"-- skrytý --" 02.01.2011 20:07
« Re: Re: Re: Re: Provozní teplota
Na ten vypnutej ventilátor bych nesázel. Ono totiž u verzí s klimatizací je povolení přihřejvání spojený s aktivní funkcí klimatizování (tlačítko AC musí být zapnuté), ale to nejde při vypnutym větráku. Zkus to a uvidíš.-
baca42 04.01.2011 18:01
« Re: Re: Re: Re: Re: Provozní teplota
To nemá na teplotu motoru žádnej vliv, to jen elektricky přihřívá vzduch do kabiny. Když jsem to poprvé pustil tak to trochu zasmrdělo(protože to na doraz běžně nedávám) a pak se to asi vypne, když to nechladí ten ventilátor. S ventilátorem to funguje normálně=hned to hřeje.Včera bylo venku asi -1°C a jel jsem po dálnici 110km/h bez topení a teplota vylezla na 90°C.Potom jsem pustil topení na 3/4 a větrák naplno, a motor se ochladil o celý ten dílek. Když jsem topení vypnul tak to zase vylezlo na 90°C.Zkusil jsem to několikrát. Dnes při-7°C to bez topení stěží vylezlo na 90°C, s tím topením to zase spadlo o ten dílek a po okresce a přez město ještě o půl dílku níže.-
"-- skrytý --" 04.01.2011 18:13
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Provozní teplota
To nemáš pravdu. Zejtra ti ten modul přihřejvače vyfotim, sedí na pravý straně bloku motoru když se koukáš pod kapotu proti směru jízdy. Jsou tam takový tři svíčky krytý černou izolací strčený do takovýho válečku a do každý vede drát. Řídicí jednotka energetického hospodářství v závislosti na teplotě chladící kapaliny, aktuální spotřebě proudu jinými spotřebiči, okamžitém výkonu alternátoru a stavu nabití akumulátoru může aktivovat žádné, jedno, dvě nebo všechny tři ty tělesa.
Nezapomeň, že přihřejvač nepracuje při teplotě kapaliny nad 70°C a že topením kabiny můžeš sebrat víc energie, než je tam přihřejvač spolu s motorem za určitejch podmínek schopen dodat, takže kapalina i přes dohřejvání chladne. -
-
baca42 06.01.2011 17:05
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Provozní teplota
Díky za obrázek, ale tohle tam opravdu nemám. Já tam budu mít elektrickou spirálu na ohřívání vzduchu (i podle toho smradu při prvním sepnutí). Můj servismen říkal že ty 3 žhavící svíčky tam nemaj všechny TDIčka. A že mu to taky špatně hřeje, když jede pomalu. Musíš si uvědomit že ty máš těžší Oktávku a ještě 4x4, takže tvůj motor se víc zapotí než můj.Stačí o litr vyšší spotřeba a motor se jinak ohřeje.Když chci v těch mrazech mít na teploměru 90°C, tak holt nesmím tolik skrblit a musím na to víc šlapat.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Iceman186 26.02.2011 17:49
Hodnotenie
Servus,
len taky detail som chcel, dost lacne zmenit hodnotenie auta z 10 na 8, len preto lebo tebe niekto dal hodnotenie 8. Ani ja som svojemu autu nedal 10 bodov, tak neviem preco by som mal davat 10 tvojmu, a to ani pred tuningom laktovej opierky. -
-
Brandon Walsh 30.04.2011 12:27
video
z okruhoveho videa ide taka skvela atmosfera ze by som najradsej vzal polovicu a tiez isiel >:D nebavia ma taketo videa kazdy tam len rata kolko aut predbehol a potom diskutuju ako krasne presiel tou a hentou sikanou >:D ale vasa radost zo soferovania je uplne ina ;-) :yes: -
David C3 10.05.2011 22:20
Gross... a Kamenjak
Ahoj... vidím, že taky cestujete :-) Na Grossglocner sem byl a je to super a koncem června bych chtěl stihnout koupání na Premantůře-Kamenjak kde sem byl asi jen 20x a rad se tam vracím. Jinak super km na Fabku. Já měl sedana 1.9 tdi a prodával sem s 280tis km... měj se -
-
"-- skrytý --" 29.05.2011 12:21
Mřížka v kufru
Dobrý nápad uříznout spodek mřížky v kufru. Občas přemýšlím co s tím, protože 3000Kč za "odbornou" demontáž se mi dávat nechce. V jednoduchosti je síla :-)
Jen, na technické byli v pohodě? Díky. -
Thomasino 23.10.2011 23:08
Fábia kombi TDI na okruhu v Mostě?
Ahoj, koukal jsem trochu překvapeně na tvoji novinku. Taky jsem viděl jinde nějaké fotky ze soboty z Mostu a od známého z jednoho staršího BMW M3, motalo se tam celkem dost hodně pomalých aut... Co jsi čekal s Fábií v kombajnu a navíc TD (Těžkej Dízl >:-[] )? To opravdu není auto vhodné na okruh :-O :-( To pak musíš hodně dobře sledovat špígly a hlídat si, aby jsi moc nezavazel ;-) :-) -
-
Aspire 24.05.2012 22:33
400 000
Gratulace k takové porci kilometrů, ať je toho minimálně ještě jednou tolik ať slouží :-) ;-) -
------- 25.01.2014 20:04
1.6 MPI pod kapotou Octavie druhé generace najeto 620 000 km !!!
Benzínový motor vydržela slušně dlouho stočeného tachometru :yes: .
Atmosférický motor 1.6 MPI s kódovým označením BSE, prostě v jednoduchosti je síla. Ono na něm není moc co pokazit, porovnám-li to s dnešní moderní dieselů motorů :no:
-
baca42 25.01.2014 21:52
« Re: 1.6 MPI pod kapotou Octavie druhé generace najeto 620 000 km !!!
Tomu věřím. Já taky nejsem žádnej rekordman. Nedávno tu byl článek o nějakým němcovi a ten měl na stejné Fábii najeto 1 000 000 km.( je to i na spritmonitoru ). Když někdo jezdí delší trasy a najede třeba 100 000 km ročně tak to jinak přibejvá. Při nájezdu 600 000 km se ale spíš vyplatí dýzl, při úspoře 0,50 Kč/km to je už 300 000 Kč.
V sočasnosti mám 464 000 km.-
------- 26.01.2014 08:59
« Re: Re: 1.6 MPI pod kapotou Octavie druhé generace najeto 620 000 km !!!
Je to směšné cha-cha-cha >:D , každý si psal, co ho napadlo? To nic nemá smysl ;-) .
Majitel vozu s ním silnice už přes 45 let, ročně podle svých slov najede až 161 tisíc km, aby překonal bájnou hranici pět milionů ujetých mil v jednom voze zhruba 5 000 000 km.
Majitelem rekordního zápisu v Guinnessově knize rekordů :-)
[odkaz]
[odkaz]
Kdo najede víc diesel najelo do 1 - 2 milion kilometrů :no:
Tak u benzinových motorů najede víc ukazuje tachometr :yes: :yes:
-
-
-
šmoula nešika 04.02.2014 19:28
4 Irvin Gordon
NeSPAMuj diskusi! Mimochodem, ještě bys mohl rozlišovat milión mílí a milión kilometrů... Ale ať tu jen nekopu do patníku, mohlo by tvoje chování jistě zajímat administrátora. Tohle je web s vysokou diskusní úrovní, podobné věci si choď dělat někam na Novinky.cz. 8-s :no: -
Brandon Walsh 19.02.2015 06:40
Obdivujem
ako dokážeš s tachometrom čarovať a pobaviť obecenstvo ;-) :yes: tak veľa ďalších štastných km prajem -
Verny_2013 19.12.2015 15:44
slušná porce km
Tak proti těm tvým 534 000km jsem se svýma 312 000 km úplný žabař. Ale na tuhle porci km asi už se "starkou" nedosáhnu. Teď už byla zdegradována na 2 auto v rodině s nájezdem 10 -15 000km. Takže ještě to vidím tak na 2 roky a ještě před výměnou rozvodů ji pošlu do světa. Tvé modro-zelené krásce ale přeji spokojené dožití bez karambolů. -
Verny_2013 06.11.2016 11:10
náklady
Těm nákladům 2 Kč/ km se téměř zdráhám uvěřit. Já mám na Octě 4 Kč/km. pravda je tam najeto o nějakých 250 000 Km míň. Ale zase spotřeba je o 2 l nižší. -
Nicco 03.09.2018 10:13
Fabia III
Za kolk ti jezdi nova Fabie TSI ve srovnani se starou TDI? Co mam zkusenost tak to zere asi jako Octavie II TDI. -
umo 01.09.2019 19:23
Recenzia
Myslím, že fabia si zaslúži samostatnú recenziu, v ktorej by bolo okrem iného spomenuté porovnanie FI a FIII. Po 100 000 km už máš dostatok skúseností, ktoré by mohli pomôcť možným budúcim majiteľom, ktorí sa rozhodujú o kúpe auta tohto segmentu. Títo sa k tvojim poznatkom uvedeným v recenzii na FI určite nedostanú, čo je škoda. -
Đawson 17.01.2021 14:18
Konec
Upřímnou soustrast. Vděčné to autíčko.
Na mém TDI má turbo ted 300k a už půjde na výměnu, píská jak blázen.