Recenze

9 Majitel

Škoda Favorit 135 LS

9.41 Uživatelé

Hodnoceno: 50× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Favorit, foto 1 Škoda Favorit, foto 2 Škoda Favorit, foto 3 Škoda Favorit, foto 4 Škoda Favorit, foto 5 Škoda Favorit, foto 6 Škoda Favorit, foto 7 Škoda Favorit, foto 8
Škoda Favorit, foto 9 Škoda Favorit, foto 10 Škoda Favorit, foto 11 Škoda Favorit, foto 12 Škoda Favorit, foto 13 Škoda Favorit, foto 14 Škoda Favorit, foto 15 Škoda Favorit, foto 16 Škoda Favorit, foto 17 Škoda Favorit, foto 18 Škoda Favorit, foto 19 Škoda Favorit, foto 20 Škoda Favorit, foto 21 Škoda Favorit, foto 22 Škoda Favorit, foto 23 Škoda Favorit, foto 24
 

Technické info

Přezdívka auta Yogurt, Favoš Rok výroby 1992 Koupeno nové najeto [km]:146203 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1289 výkon [kW]: 43 kroutící moment [Nm]: 100 zrychlení 0-100 km/h [s]: 16 maximální rychlost [km/h]: 155 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 272 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Luke (BMW_fans)".

Škoda Favorit - někteří lidé říkají, že jde o tehdy přelomové auto od Škody, protože kombinuje motor uložený vepředu a pohon přední nápravy. Navíc designový návrh udělal italský designer Bertone.

Favorit jsme koupili jako nový ve výbavě LS s motorem o výkonu 43kW, má červenou barvu a ve výbavě mlhová světla, zadní spojler, střešní okno, zadní stěrač a odstřikovač (tehdy byl za příplatek - no jo, je to 15 let zpět).

Samozřejmě že na tehdejší dobu to bylo vynikající auto, dnes už se na něj každý dívá jako na poloveterána. Můj názor je že i tak staré auto může být dobré. A víte v čem? Hned mě napadá jeden důvod - je perfektní pro učení začínajících řidičů.

Srovnání Favorit vs. Felicie
Nevím zda je to opotřebováním Felicie, ale u Favoritu lze mnohem snadněji otáčet volantem jak za jízdy, tak při stání, zní to asi v dnešní době hloupě, ale to auto fakt nepotřebuje posilovač. Když už jsem u toho posilovače, tak jeho úplnou absencí oceňuji, protože řidič může zcela vnímat realistické chování auta. Proto jediná věc, která mi chybi v tomto autě, je ABS, ale i bez toho se dá žít, ikdyž v zimě těžce. Navíc má Favorit pravděpodobně tuhší pérování než Felicie, takže se tolik nenaklání. Řekl bych že je to auto rovnocené s Felicií, i tvary jsou velice podobné.

Silné stránky

JEDNODUCHOST OVLÁDÁNÍ: Jak už jsem řekl, v dnešní době je to skvělé auto pro začínající řidiče. Nemá zbytečně moc ovládacích prvků, najdete v něm vše co potřebujete, pokud nejste nároční.

MOTOR: Pro některé to zní trapně, ale 43kW do Favoritu stačí a v porovnání s Fabií 1.2 HTP je subjektivně svižnější, pružnější - osobní zkušenost.

PROVOZNÍ NÁKLADY: Opravit Favorita dokáže snad každý mechanik, díly jsou dostupné a levné, motor má malý objem, takže ani za pojistku neplatíte nehorázné sumy.

VYSOKÁ SVĚTLÁ VÝŠKA: Jasně že v porovnání s allroudy a jeepy je to nic, ale v porovnání s běžných hatchbacky je vyšší a věřte že v zimě je to znát a je to velké plus.

SVĚTLA: Nevím kde technici od Škody udělali u Felicie chybu, ale Favorit svítí mnohem lépe než Felicie.

NULOVÁ PORUCHOVOST: Auto tak jako Felicie nikdy nezůstalo stát na cestě, takže si nikdy neužilo jízdu na podvalníku, za což u mě sklízí potlesk.

Slabé stránky

SPOTŘEBA: Motor má vlivem karburátoru větší spotřebu než v porovnávané Felicii, ale i tak je pořád v únosných mezích.

PRODEJNÍ CENA: Tohle auto má v současné době téměř nulovou prodejní cenu, což je škoda. Ale co, čas nezastavíš.

BRZDY: Chybí mi u nich ABS.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servis byl prováděn u soukromníka - vstřícný přístup. Poruchy nebyly, pouze výměny svíček, kabelů, filtrů, olejů atd.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno v tehdejší Mototechně (dnesk autodům Toman).

 

Novinky v recenzi

11.8.2008 00:00

Dneska jsme Favoše prodali. Byl to super stroj, ale hold čas letí a je třeba jít s dobou. Doufám že se o něj nový majitel bude starat alespoň stejně dobře jako já...


Přidat názorDiskuse: Škoda Favorit 135 LS

Další vozy Škoda Favorit



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Věřte nebo ne ale nikdy se neporouchal

praktičnost
7

Do města fajn auto, na dlouhé cesty už moc ne, chybí výkon ve vyšších rychlostech, klima v létě...

prostornost
6

Je to podobné jako u Felicie, ale je v něm o něco málo více místa

jízdní vlastnosti
7

Tužší pérování než u Felicie jde poznat, ale zase chybí ABS

jízdní komfort
6

Do kabiny proniká hluk, ale zase z vás nevytřepe duši

provozní náklady
9

Vše lze sehnat levně, cože je velkou výhodou tohoto auta

náhradní díly
9

Jak již bylo řečeno, jsou levné a snadno dostupné

výkon motoru
6

Ve městě to jde, ale na dálnici si o nějakém závodění nebo ostré jízdě můžete nechat zdát. Ale na to to auto ani není

spotřeba
8

O něco vyšší než u Felicie - způsobeno tím, že směs vyrábí karburátor

hlučnost motoru
6

Možná subjektivní, ale o něco méně hlučnější jako Felicie při vyšších rychlostech

kvalita sedadel
7

Jasně že boční vedení moc neznají, ale na to auto to bohatě stačí

brzdy
7

Chybí mi ABS, jinak nemám výhrady. Na sněhu při zablokování kol jede rovně a nemá tendenci jít do smyku

zavazadlový prostor
6

Sice malý, ale výborně přístupný






Blesk.cz

Noční pieta vdovy Olgy Menzelové: Osamocená truchlila v prázdném Rudolfinu!

Noční pieta vdovy Olgy Menzelové: Osamocená…

S oscarovým režisérem Jiřím Menzelem (†82), který zemřel 5. září, se během pátku měla možnost rozloučit široká…

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle tituly dojmou, napnou, potěší!

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle…

Babí léto nás ještě lehce pošťuchuje, ale co naplat – podzim je tady. A jak se zdá, stále ještě budeme spíš…

 

iSport.cz

Dynamo po výhře dupalo ve dveřích. Tak už nás pusťte na děkovačku!

Dynamo po výhře dupalo ve dveřích. Tak už nás pusťte…

Končila první minuta prodloužení a Martin Kaut nakopl motory. V tu chvíli byl led jenom jeho. Zabral, ujel,…

Špatně jsme dostupovali hráče, zlobil se Kotal. Ocenil i výkon Součka

Špatně jsme dostupovali hráče, zlobil se Kotal.…

Své hráče důsledně varoval před tím, aby se neopakovala situace ze zápasu v Karviné. Marně. Sparťané doma proti…

 

Reflex.cz

Prymula: Očekávám 6 až 8 tisíc nakažených denně. Nouzový stav je na místě, zavření škol je pravděpodobné

Prymula: Očekávám 6 až 8 tisíc nakažených denně.…

V Česku bude pravděpodobně denně přibývat 6000 až 8000 potvrzených nákaz covidem-19, řekl dnes v Partii televize…

Míra trpělivosti přetekla! Vzkaz vyslaný úředníkům zní jednoznačně

Míra trpělivosti přetekla! Vzkaz vyslaný úředníkům…

Co je vaše, to je naše a o tom budeme rozhodovat. Tak by se dal pár slovy shrnout suverénní přístup jedné…