Recenze
Škoda Favorit 135 Le - Bosch Ecotronic
Technické info
Přezdívka auta Škoda Favorit Rok výroby 1992 Koupeno ojeté najeto [km]:44280 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1289 výkon [kW]: 40 kroutící moment [Nm]: 87 zrychlení 0-100 km/h [s]: 17 maximální rychlost [km/h]: 140 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 253 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Pepe135".
Příběh tohoto Favorita se začal psát v roce 1992 kdy byl zakoupen starším pánem v německu, tam ho majitel neustále garážoval a proto, když byl dovezen do čr v r. 2003 tak měl najeto cca 20 000km. Poté si ho koupila jedna firma kde s ním jezdila účetní, která najezdila cca 16 000km. Na a třetím posledním majitelem od 30.června jsem já. Všechno to začalo v koncem r. 2007 kdy jsem začal pořádně shánět auto, v tuto dobu se mi zrovna začaly líbit favority. Vždycky jsem si říkal, že si koupím silverlina. Mezitím jsem deno denně seděl u PC a hledal na netu jakého si vlastně koupím. Půl roku uběhlo jak voda. Jednoho dne volal tátův známej, jestli bych nechtěl Opla Astru 1.6i. Já nato proč, ne bude to silnější a v lepší výbavě. Nakonec z ní sešlo, protože mi ji stačili už prodat. Pak se 14dní nic nedělo a v sobotu nám zase volal ten tátův známej, že má pro mě jednoho Hyundaie a Favorita. Jasná volba padla na Favorita. Máma s tátou na to přece nebudeš mít favorita a já na to bude to vaše auto nebo moje. Na druhý den jsem vyčkával před domem a nemohl se na něj dočkat, odpoledne s ním přijel známého kamarád co mi ho sehnal. Hned jak ho přivezl ten týpek a uslyšel motor tak byl nádherně tichoučkej s hlučným motorem našeho formana se to nedalo ani srovnat. Ihned jsem ho šel s tátou otestovat, protože jsem v té době ještě neměl papíry. Nikde nic nevrzalo, v interiéru bylo krásný ticho (na favorita). Nechal jsem si tedy pár dní na rozmyšlenou, nakonec jsme mu zavolali a řekli, že ho teda berem. Zajeli jsme za známým automechanikem nechat ho prohlídnout jestli si ho teda vezmeme. Kompletně ho prohlídnul a řek, abych ani neváhal, protože je v perfektním stavu (zadní a předni podběhy jak nový, prahy byly taky pěkný. Nakonec jsem ho teda po koupi zavezl k bábě na zahradu = je k tomu i dům tak jsem ho schoval pod střechu do průjezdu než budu mít papíry. Celej nedočkavej jsem se na něj chodil pořád dívat. Nedočkavej jsem byl, když mi měli dát řidičák - byl jsem tam 3krát jestli ho už nedovezli, až na potřetí ho tam měli. No a takto jsem se k mému Favoritu dostal.
MOTOR:
Je to klasická 1.3(1289ccm) OHV - čtyřválec osmiventil
Klasika Ekotronik = elektronický karburátor = Pierburh
Na to jakej má výkon a točivej moment tahá celkem pěkně. Zatím je v dobré kondici, olej ani chladící kapalina neubývá. Takže s motorem spokojenost.
Š 781.135 E
(v průběhu 1991 (vývozní model) do konce roku 1992)
příprava směsi elektronickým karburátorem (2EE Ecotronic), řízený katalyzátor, řídící jednotka
kompresní poměr 8,8:1 (dutiny ve dnech pístů)
největší výkon 40 kW (54 k) / 5000 min-1
největší točivý moment 90 Nm / 3000 min-1
palivo benzin s minimálním oktanovým číslem 90 (bezolovnatý)
Takže žádnej sportovec, ale výtáh jsem z něj 163 km/h. To bylo ovšem jen na zkoušku, už bych ho tak netrápil. Tachometr přeměřuje o + 3 km/h = měřeno podle gps a radaru. Jinak ho vůbec nehoním, protože už není žádnej mládenec a taky nebyl stvořen jako závodník. Takže spolu jezdíme na spotřebu to je cca 70 - 90km/h, takový piánko s puštěnou klidnou hudbou. Stejně se rychlejc jezdit nesmí (myšleno kromě dálnice).
Podvozek:
Je dosti měkej, takže se v zatáčkách dost naklání, ale mě to nevadí aspoň to není jak kostitřas. Jinak stopu drží obstojně, než v zatáčce ztratí adhezi tak se projevuje kvílením pneumatik.
Brzdy:
Brzdí hodně slušně, na ubrždění necelých 900kg to bohatě stačí. Zatím se mě je nepodařilo utahat.
Převodovka:
Rychlosti tam nádherně padají. Prostě bezproblémů. Jak jinak by to taky mělo funguvat při 36 000km. Jen cítím při volnoběhu jak mírně vybruje, jakmile zmáčknu spojku vše zmizí.
Řízení:
Nemá žádné vůle a netáhne do strany. Při jízdě je celkem lehké na to, že nemá posilovač. Při parkování to také není zas až tak hrozné.
Prostor pro pasažéry:
Favorit s ohledem na jeho vnější rozměry má interiér docela prostorný, mnohá dnešní auta by mu mohla závidět.
Zavazadlový prostor:
Není moc velký 253 litů, ale zatím se mi nestalo, že bych něco neodvezl. Ta asi proto, že jsem momentálně student a moc toho nenavozím, spíš se spolu jezdíme projet než něco stěhovat.
Prozatím s ním nemám moc najeto, ale budu postupně přidávat informace a aktualizace o voze.
Favorit má i originální servisní knížku.
Jinak bych chtěl dát fávo do stavu podobného jak vyjel z továrny v r. 1992.
Silné stránky
Tak mezi silné stránky určitě patří levné náhradní díly a určitá spolehlivost - to co se pokazí bývá většinou závada se kterou dojedete. Určitě tady patří i životnost motoru, protože ten ve většině případů přežije zbytek auta. Dostupný a jednoduchý servis = Favorita dneska opraví kdejaký místní servis. Mezi silné stránky bych taky možná i zařadil spotřebu, protože ta se pohybuje většinou do 7 litrů.
Slabé stránky
Velká část Favoritů bojuje s korozí. U velké části se kazí naklápění světometů tzv. hydroštelů (mě naštěstí fungují :-) Toto je výčet nejčastějších závad vyskytujících se u Favorita.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Se servisem zkušenosti zatím nemám. Jinak mám známého mechanika, který dělá škodovky tak kdyby se náhodou něco vyskytlo tak ho hodím kněmu. Opravy a úpravy(samodomo): zatím jsem obrousil a nastříkal kola, držák chladící kapaliny, držák ostřikovačů, držák nádobky s aktivním uhlím a tažné zařízení. Jinak běžná údržba jako výměna svíček a vzduchového filtru, oleje, olejového filtru. Ještě ho v brzké době čeká repase tlumičů, protože stávající jsou dost měkké a také výměna zimních gum za letní = jsem student a tudíž těch peněz tolik zas není.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Prodejce byl ochotný nechat kompletně prohlídnout auto v servise. Bezproblémový.
Novinky v recenzi
Výměna
Dnes dostal Favorit nový olej, ikdyž na tom starém(bohužel M6AD) bylo najeto jen 1500 km byl tam už rok a něco, tak jsem jej vyměninil za nový už si myslím, že kvalitní = Castrol Magnatec 10W-40 jenž mu hodlám dávat i v budoucích výměnách.
Servis
Nyní dostal new brzdy a zapalovací kabely = ať nám to taky pořádně brzdí a palí :-)
Jarní vyjížďky, prohlídky.
Poslední dobou se začíná trochu oteplovat a tak Favorita vezmu když je pěkně na pohodovou projížďku. Nedávno jsem mu seřídil ventilovou vůli, aby se mu pěkně brumlalo.
Nakonec ho tedy neprodávám :-)
Fávo je na PRODEJ, je v něm nový olej, olejový filtr, svíčky, brzdové destičky, vzduchový filtr, koupeny trochu jeté zimní pneu. Má tažné, originál rádio Phillips, nastříkán výfuk. Najeto 36 000km i se servisní knížkou. Doveženo z německa po důchodci, který jej jen garážoval. Důvod prodej, chtěl bych něco silnějšího. Cena 23 000,- + DOHODA
Nyní je Favorit uložen v teplé garáži a čeká na jaro. V průběhu zimy se budou dolaďovat detaily.
Přidat názorDiskuse: Škoda Favorit 135 Le - Bosch Ecotronic
- Re: Re: Re: Re: Re: dobrej vymaštěnec 14.10.2010 20:13 Mira328i
- Re: Re: Re: Re: dobrej vymaštěnec 14.10.2010 19:58 Aspire
- Re: Re: Re: dobrej vymaštěnec 14.10.2010 19:52 Mira328i
- Re: Re: dobrej vymaštěnec 14.10.2010 19:42 Aspire
- Re: Re: dobrej vymaštěnec 14.10.2010 13:02 PeT-a (RSKa)
- Re: dobrej vymaštěnec 14.10.2010 07:34 Mira328i
- Re: dobrej vymaštěnec 13.10.2010 22:01 gokralik
- Re: dobrej vymaštěnec 24.01.2010 02:22
- dobrej vymaštěnec 23.01.2010 19:29
- Re: Re: Pěkná recenze a plno pěkných fotek 23.01.2010 18:13 FRPE
- Re: Pěkná recenze a plno pěkných fotek 23.01.2010 18:04
- Pěkná recenze a plno pěkných fotek 23.01.2010 17:42 FRPE
- Re: Hodnotíme prvního faťana 08.12.2009 18:13
- Re: Hodnotíme prvního faťana 04.09.2009 22:02 Bl@de
- Hodnotíme prvního faťana 15.08.2009 03:27 Ronault.
- Ke srazu... 03.08.2009 12:17 Psychobolos
- Ahoj 18.07.2009 22:39 liborauta
- Re: Re: Další Ecotronic... 18.07.2009 15:52 Petr408
- Re: Další Ecotronic... 11.07.2009 23:18
- Další Ecotronic... 06.07.2009 12:01 blueline
- Neprodávat !! 29.04.2009 13:24 Smells
- Re: favo 20.04.2009 22:17
- favo 15.04.2009 17:31
- Re: Slušný fáčko 15.03.2009 10:12
- Slušný fáčko 12.03.2009 13:10 Stejsn
- Re: Neuvěřitelně perfektní fávo!! 01.01.2009 16:36
- Neuvěřitelně perfektní fávo!! 28.12.2008 23:14 Vaflička
- Re: pěkny 02.12.2008 22:01
- pěkny 02.12.2008 16:58 chetoos
- Re: Re: Hydrokorektory 02.12.2008 16:52
Další vozy Škoda Favorit
-
Škoda Favorit (1993) Majitel: Ronault.
Přidáno: 12.8.2009 23429 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Favorit (1993) Majitel: Ronault.
Přidáno: 12.6.2014 13810 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Favorit (1994) Majitel: parkoviště
Přidáno: 20.12.2009 459 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Favorit (1988) Majitel: Popeye the Marine
Přidáno: 5.7.2009 598 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Škoda Favorit (1994) Majitel: Vaflička
Přidáno: 19.12.2008 66610 Majitel 9.84 Uživatelé