Recenze

9 Majitel

Škoda Favorit 135 Le - Bosch Ecotronic

9.88 Uživatelé

Hodnoceno: 62× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Favorit, foto 1 Škoda Favorit, foto 2 Škoda Favorit, foto 3 Škoda Favorit, foto 4 Škoda Favorit, foto 5 Škoda Favorit, foto 6 Škoda Favorit, foto 7 Škoda Favorit, foto 8
Škoda Favorit, foto 9 Škoda Favorit, foto 10 Škoda Favorit, foto 11 Škoda Favorit, foto 12 Škoda Favorit, foto 13 Škoda Favorit, foto 14 Škoda Favorit, foto 15 Škoda Favorit, foto 16 Škoda Favorit, foto 17 Škoda Favorit, foto 18 Škoda Favorit, foto 19 Škoda Favorit, foto 20 Škoda Favorit, foto 21 Škoda Favorit, foto 22 Škoda Favorit, foto 23 Škoda Favorit, foto 24 Škoda Favorit, foto 25 Škoda Favorit, foto 26 Škoda Favorit, foto 27 Škoda Favorit, foto 28 Škoda Favorit, foto 29 Škoda Favorit, foto 30 Škoda Favorit, foto 31 Škoda Favorit, foto 32 Škoda Favorit, foto 33 Škoda Favorit, foto 34 Škoda Favorit, foto 35 Škoda Favorit, foto 36 Škoda Favorit, foto 37 Škoda Favorit, foto 38 Škoda Favorit, foto 39 Škoda Favorit, foto 40 Škoda Favorit, foto 41 Škoda Favorit, foto 42 Škoda Favorit, foto 43 Škoda Favorit, foto 44 Škoda Favorit, foto 45 Škoda Favorit, foto 46
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Favorit Rok výroby 1992 Koupeno ojeté najeto [km]:44280 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1289 výkon [kW]: 40 kroutící moment [Nm]: 87 zrychlení 0-100 km/h [s]: 17 maximální rychlost [km/h]: 140 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 253 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Pepe135".

Příběh tohoto Favorita se začal psát v roce 1992 kdy byl zakoupen starším pánem v německu, tam ho majitel neustále garážoval a proto, když byl dovezen do čr v r. 2003 tak měl najeto cca 20 000km. Poté si ho koupila jedna firma kde s ním jezdila účetní, která najezdila cca 16 000km. Na a třetím posledním majitelem od 30.června jsem já. Všechno to začalo v koncem r. 2007 kdy jsem začal pořádně shánět auto, v tuto dobu se mi zrovna začaly líbit favority. Vždycky jsem si říkal, že si koupím silverlina. Mezitím jsem deno denně seděl u PC a hledal na netu jakého si vlastně koupím. Půl roku uběhlo jak voda. Jednoho dne volal tátův známej, jestli bych nechtěl Opla Astru 1.6i. Já nato proč, ne bude to silnější a v lepší výbavě. Nakonec z ní sešlo, protože mi ji stačili už prodat. Pak se 14dní nic nedělo a v sobotu nám zase volal ten tátův známej, že má pro mě jednoho Hyundaie a Favorita. Jasná volba padla na Favorita. Máma s tátou na to přece nebudeš mít favorita a já na to bude to vaše auto nebo moje. Na druhý den jsem vyčkával před domem a nemohl se na něj dočkat, odpoledne s ním přijel známého kamarád co mi ho sehnal. Hned jak ho přivezl ten týpek a uslyšel motor tak byl nádherně tichoučkej s hlučným motorem našeho formana se to nedalo ani srovnat. Ihned jsem ho šel s tátou otestovat, protože jsem v té době ještě neměl papíry. Nikde nic nevrzalo, v interiéru bylo krásný ticho (na favorita). Nechal jsem si tedy pár dní na rozmyšlenou, nakonec jsme mu zavolali a řekli, že ho teda berem. Zajeli jsme za známým automechanikem nechat ho prohlídnout jestli si ho teda vezmeme. Kompletně ho prohlídnul a řek, abych ani neváhal, protože je v perfektním stavu (zadní a předni podběhy jak nový, prahy byly taky pěkný. Nakonec jsem ho teda po koupi zavezl k bábě na zahradu = je k tomu i dům tak jsem ho schoval pod střechu do průjezdu než budu mít papíry. Celej nedočkavej jsem se na něj chodil pořád dívat. Nedočkavej jsem byl, když mi měli dát řidičák - byl jsem tam 3krát jestli ho už nedovezli, až na potřetí ho tam měli. No a takto jsem se k mému Favoritu dostal.

MOTOR:
Je to klasická 1.3(1289ccm) OHV - čtyřválec osmiventil
Klasika Ekotronik = elektronický karburátor = Pierburh
Na to jakej má výkon a točivej moment tahá celkem pěkně. Zatím je v dobré kondici, olej ani chladící kapalina neubývá. Takže s motorem spokojenost.

Š 781.135 E
(v průběhu 1991 (vývozní model) do konce roku 1992)
příprava směsi elektronickým karburátorem (2EE Ecotronic), řízený katalyzátor, řídící jednotka
kompresní poměr 8,8:1 (dutiny ve dnech pístů)
největší výkon 40 kW (54 k) / 5000 min-1
největší točivý moment 90 Nm / 3000 min-1
palivo benzin s minimálním oktanovým číslem 90 (bezolovnatý)

Takže žádnej sportovec, ale výtáh jsem z něj 163 km/h. To bylo ovšem jen na zkoušku, už bych ho tak netrápil. Tachometr přeměřuje o + 3 km/h = měřeno podle gps a radaru. Jinak ho vůbec nehoním, protože už není žádnej mládenec a taky nebyl stvořen jako závodník. Takže spolu jezdíme na spotřebu to je cca 70 - 90km/h, takový piánko s puštěnou klidnou hudbou. Stejně se rychlejc jezdit nesmí (myšleno kromě dálnice).

Podvozek:
Je dosti měkej, takže se v zatáčkách dost naklání, ale mě to nevadí aspoň to není jak kostitřas. Jinak stopu drží obstojně, než v zatáčce ztratí adhezi tak se projevuje kvílením pneumatik.

Brzdy:
Brzdí hodně slušně, na ubrždění necelých 900kg to bohatě stačí. Zatím se mě je nepodařilo utahat.

Převodovka:
Rychlosti tam nádherně padají. Prostě bezproblémů. Jak jinak by to taky mělo funguvat při 36 000km. Jen cítím při volnoběhu jak mírně vybruje, jakmile zmáčknu spojku vše zmizí.

Řízení:
Nemá žádné vůle a netáhne do strany. Při jízdě je celkem lehké na to, že nemá posilovač. Při parkování to také není zas až tak hrozné.

Prostor pro pasažéry:
Favorit s ohledem na jeho vnější rozměry má interiér docela prostorný, mnohá dnešní auta by mu mohla závidět.

Zavazadlový prostor:
Není moc velký 253 litů, ale zatím se mi nestalo, že bych něco neodvezl. Ta asi proto, že jsem momentálně student a moc toho nenavozím, spíš se spolu jezdíme projet než něco stěhovat.

Prozatím s ním nemám moc najeto, ale budu postupně přidávat informace a aktualizace o voze.

Favorit má i originální servisní knížku.

Jinak bych chtěl dát fávo do stavu podobného jak vyjel z továrny v r. 1992.

Silné stránky

Tak mezi silné stránky určitě patří levné náhradní díly a určitá spolehlivost - to co se pokazí bývá většinou závada se kterou dojedete. Určitě tady patří i životnost motoru, protože ten ve většině případů přežije zbytek auta. Dostupný a jednoduchý servis = Favorita dneska opraví kdejaký místní servis. Mezi silné stránky bych taky možná i zařadil spotřebu, protože ta se pohybuje většinou do 7 litrů.

Slabé stránky

Velká část Favoritů bojuje s korozí. U velké části se kazí naklápění světometů tzv. hydroštelů (mě naštěstí fungují :-) Toto je výčet nejčastějších závad vyskytujících se u Favorita.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Se servisem zkušenosti zatím nemám. Jinak mám známého mechanika, který dělá škodovky tak kdyby se náhodou něco vyskytlo tak ho hodím kněmu. Opravy a úpravy(samodomo): zatím jsem obrousil a nastříkal kola, držák chladící kapaliny, držák ostřikovačů, držák nádobky s aktivním uhlím a tažné zařízení. Jinak běžná údržba jako výměna svíček a vzduchového filtru, oleje, olejového filtru. Ještě ho v brzké době čeká repase tlumičů, protože stávající jsou dost měkké a také výměna zimních gum za letní = jsem student a tudíž těch peněz tolik zas není.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce byl ochotný nechat kompletně prohlídnout auto v servise. Bezproblémový.

 

Novinky v recenzi

8.12.2009 19:55

Výměna

Dnes dostal Favorit nový olej, ikdyž na tom starém(bohužel M6AD) bylo najeto jen 1500 km byl tam už rok a něco, tak jsem jej vyměninil za nový už si myslím, že kvalitní = Castrol Magnatec 10W-40 jenž mu hodlám dávat i v budoucích výměnách.

11.7.2009 23:49

Servis

Nyní dostal new brzdy a zapalovací kabely = ať nám to taky pořádně brzdí a palí :-)

11.3.2009 22:27

Jarní vyjížďky, prohlídky.

Poslední dobou se začíná trochu oteplovat a tak Favorita vezmu když je pěkně na pohodovou projížďku. Nedávno jsem mu seřídil ventilovou vůli, aby se mu pěkně brumlalo.

1.1.2009 00:00

Nakonec ho tedy neprodávám :-)

7.12.2008 00:00

Fávo je na PRODEJ, je v něm nový olej, olejový filtr, svíčky, brzdové destičky, vzduchový filtr, koupeny trochu jeté zimní pneu. Má tažné, originál rádio Phillips, nastříkán výfuk. Najeto 36 000km i se servisní knížkou. Doveženo z německa po důchodci, který jej jen garážoval. Důvod prodej, chtěl bych něco silnějšího. Cena 23 000,- + DOHODA

29.11.2008 00:00

Nyní je Favorit uložen v teplé garáži a čeká na jaro. V průběhu zimy se budou dolaďovat detaily.


Přidat názorDiskuse: Škoda Favorit 135 Le - Bosch Ecotronic

Další vozy Škoda Favorit



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
7

Spolehlivost Favority nemají největší, proto 7 bodů. Jinak mě se zatím nic nepokazilo.

praktičnost
6
prostornost
9

Na svou velikost Favorit je celkem prostorný. Porovnejte zadní sedačky u favorita a u Octavie.

jízdní vlastnosti
7

Na svou dobu vzniku a zpracování je to dobré. Mě osobně připadají komfortní, v zatáčkách to drží celkem obstojně, ale hodně se naklání.

jízdní komfort
7

Mě osobně se odpružení zdá komfortní, ale jsou komfortnější auta.

provozní náklady
9

Provozní náklady jsou velice nízké ať už v sevise nebo náhradních dílech. Uživit ho dokáže kdejaký student a začínající řidič.

náhradní díly
9

Náhradní díly jsou velice levné. Např. originál koncový tlumič výfuku 750,- na jaké auto jsou levnější díly než na Favorita? Hm?

výkon motoru
6

Výkon motoru je prozatím dostačující, ale koní není nikdy dost.

spotřeba
7

Spotřeba je na daný objem motoru slušná v průměru 6-7 litrů na 100 kilometrů.

hlučnost motoru
6

Tak tady hraje roli hlavně přepážka mezi motorovým prostorem a interíérem, která se skládá jen z jedné stěny místo dvou původně kostrukčně plánovaných. Jinak hlučnost se mi nezdá až tak hrozná.

kvalita sedadel
8

U mého Favorita jsou sedadla ještě neprosezená a pohodlná. Pokud má favorit najeto cca 200 tis. km tak sedadla jsou už prosezená.

brzdy
7

Sice to není ABS, ale brzdí dobře. Brzdy nejsou ostré, taky jsou dobře dávkovatelné.

zavazadlový prostor
7

S ohledem na velikost vozu je celkem dosti velký.






Blesk.cz

Poslední dopis Marečkova (†2) vraha matce: Jako by měl dvě tváře! Psycholožka zmínila nejvyšší trest

Poslední dopis Marečkova (†2) vraha matce: Jako by…

Dvě tváře vraha? Josef Kuča (†21) loni v únoru naprosto bezcitně umučil bezbranného Marečka (†2). Poslední dopis…

Bagárová měsíc po porodu kouzlí s tělem: V těhotenství přibrala 22 kilo! A teď?

Bagárová měsíc po porodu kouzlí s tělem: V…

Během těhotenství Monika Bagárová (25) přibrala neuvěřitelných 22 kilogramů! Vzhledem k její drobné postavě se…

 

iSport.cz

Plzeň se loučila s Čišovským (†40). Horváth slzel, klaněli se Berbr i Straka

Plzeň se loučila s Čišovským (†40). Horváth slzel,…

Pátek odpoledne, nebe téměř jako vymalované, venku hřálo příjemné letní sluníčko. Krásný prázdninový den,…

Jindřiškova zpověď: instalatér, legenda Bohemians a fotbalový poctivec

Jindřiškova zpověď: instalatér, legenda Bohemians a…

Nehraje si na hvězdu. Titul legendy odmítá. Ale splňuje obojí. Josef Jindřišek, 39letý poctivec z podhorské…

 

Reflex.cz

Makarská volá! Řízek ale nutno posvačit za jízdy a Slovinskem jen prosvištět

Makarská volá! Řízek ale nutno posvačit za jízdy a…

Každoroční migrace Čechů na Makarskou je ohrožena. Slovinci nás nemilosrdně vyškrtli ze seznamu bezpečných zemí.…

Jedno obyčejný léto dvou prepubescentek: Jak přežít prázdniny s rodiči

Jedno obyčejný léto dvou prepubescentek: Jak přežít…

Nakladatelství Paseka sáhlo po cenami ověnčeném komiksu Jedno obyčejný léto, skvěle napsaném a ještě lépe…