Škoda Favorit (1992)
11.9.2007Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Luke (BMW_fans)". Škoda Favorit - někteří lidé říkají, že jde o tehdy přelomové auto od Škody, protože…
Škoda Favorit (Lukas06)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- 155 km/h ?! 11.09.2007 22:35
- 10b 12.09.2007 00:23 Lubosss1
- Heh 12.09.2007 07:07
- 10b 12.09.2007 12:05 Aischylos
- pekny 10b 12.09.2007 12:47
- Pěkný kousek! 12.09.2007 20:47
- noo... 12.09.2007 21:38 spanel
- k tomu ABS 13.09.2007 15:49
- 10 b 14.09.2007 19:37
- dodávam 14.09.2007 19:50 spanel
- Re 22.09.2007 11:36
- Tak už 01.10.2007 14:27
- Auta 19.10.2007 23:47 jouda(AlkoholixXx)
- Učení 03.01.2008 15:45 Zetec
- Mas to pekny :) 15.02.2008 14:33 hacek.hacek
- Život jde dál.... 06.01.2009 10:48 Vaflička
- Nazdárek 18.01.2009 14:56
-
"-- skrytý --" 11.09.2007 22:35
155 km/h ?!
Těch 155 bylo změřeno policejním radarem ;-\ Naštěstí ne za bodového systému >:D I policajti se divili >:D -
-
neregistrovaný: "Dr. Vylizpicinsky" [88.212.18.XXX] 12.09.2007 07:07
Heh
No to porovnanie Fabie a Favorita...Trosku mi to vrta hlavou :-!
Zeby na tom bola Fabia az tak zle, mam ju doma, vedla parkuje Favorit, ale zeby kvalita a sila plechov na favorite bola az o tolko lepsia, to som si nevsimol ;-)-
"-- skrytý --" 12.09.2007 07:51
« Heh
Fabie má určitě lepší antikorozní ochranu, ale Favorit je robusnější podle mě - časem přidám foto ;-)-
ps1818 12.09.2007 09:37
« robustný?
Favorit určite nie je robustnejší ako Fabia - svedčí o tom už len hrúbka plechov. Fabiu by som dokonca nazval malým tankom (mal som búračku, keď mi nedalo Mitsubishi Lancer prednosť, stretli sme sa rohmi, Lancer mal celý predok ohnutý nabok-musel ísť na stolicu a Fabia len nárazník, svetlo, blatník a trochu kapota). Favorit je v porovnaní s Fabiou len "konzerva" (bez urážky) - týka sa to najmä pasívnej bezpečnosti ale taktiež krúteniu karosérie pri rýchlych prejazdoch zákrutami a pod. Každopádne Favorit bol v čase svojho vzniku (1987-88) jedným z najlepších (bezpečnosť, jazdné vlastnosti, priestor) automobilov na trhu - zvlášť uchtenie prednej kapoty mu závideli aj v BMW (!).-
ps1818 12.09.2007 09:46
« Re: robustný?
Ešte musím pridať, že na základe tvojej nehody s Fabiou usudzujem, že je veľmi podstatné, ako sa daná nehoda odohrala (pôsobenie síl, rýchlosť a pod.). A platí to aj o mojej nehode s Fabia vs. Lancer...
Inak máš autíčko vzhľadom na vek a počet km vo skvelom stave, vidím, že si menil tapece na dverách, len to teraz trošku nepasuje k palubke. Odporúčam palubku nastriekať na čierno (existujú takéto špec. spreje s leptacou zložkou a nie sú ani extra drahé). :yes:-
neregistrovaný: "Vašek M" [82.119.244.XXX] 12.09.2007 11:31
« Re: Re: robustný?
Nebo si rovnou někde sežeň palubku z fáčka po modernizaci..
Jinak opravdu zachovalý kus a jako první auto je to super, jen to nesmíš někde rozstřelit, s tou bezpečností to je u fáva fakt špatné.
Jelikož si nepamatuju heslo, tak oboduju, až se přihlásm z domu.-
"-- skrytý --" 12.09.2007 12:10
« Re: Re: Re: robustný?
Máte pravdu - hodně záleží na působení sil, ale ta nehoda s Fabii mě fakt ohromila a sám jsem tomu nechtěl věřit :-) Je pravda že se kroutí v zatáčkách, hold není to žádný sportovec :-)-
"-- skrytý --" 12.09.2007 12:11
« Re: Re: Re: Re: robustný?
Ale jak jsem psal tak si myslím, že má tužší pérování než Felicie. Teďka zrovna mám možnost jezdit jak s Favoritem, tak s Felicií a i Fabií 1.2 HTP, tak asi proto to tak porovnávám :-)-
ps1818 12.09.2007 15:58
« Re: Re: Re: Re: Re: robustný?
Pruženie sa Felicii sa ti možno zdá mäkšie preto, lebo hmotnosť odpružených častí (karoséria a spol.) Felicie je oproti Favoritu vyššia - najmä kvôli výstuhám. A zároveň je pruženie vo Felicii zrejme ponechané z Favorita.
"Je pravda že se kroutí v zatáčkách, hold není to žádný sportovec" - samozrejme, kto chce športovca, kúpi si nejaké kupé. Od Favorita nikdo nemôže chcieť, aby jazdil ako Alfa-Romeo. Každopádne vzhľadom na súčasnú cenu auta na trhu ojazdenín je Favorit asi najlepšou voľbou! ;-)
-
-
"anonym" [217.117.217.XXX] 13.09.2007 15:40
« Re: Re: Re: Re: robustný?
pokud nechceš aby se karoserie moc kroutila, tak si kup rozpěru podběhů, zlepší se chování v zatáčkách. Jinak velmi zachovalý a pěkný kus. k tý rychlosti, když je favoritackej motor dobře zajetej(ještě k tomu po Generálce, můj případ) tak se s tim dá jet i 180(sportovní filtry a výfuk podmínkou) >:D-
"-- skrytý --" 13.09.2007 20:21
« Re: Re: Re: Re: Re: robustný?
O té vzpěre uvažuju ;-) Tak ho sem hoď taky, rád se kouknu :-)
-
-
-
-
-
-
-
Aischylos 12.09.2007 12:05
10b
Objektivně-subjektivní recenze, dostatek fotek a hlavně vztah k autu, který se cení... :-) U mě je to za plno a taky přidám historku...minule v zimě sem to s fabii vzal zezadu na klouzačce do favorita...a zastavil sem se skoro až o jeho zadní sedačky.. :-) a mě byl měněna jen přední plastová vložka nárazníku, kterou mi on zrušil vejfukem...ale vážně, ať ti ještě co nejdýl vydrží, vypadá fakt zachovale, motor je podle mě vysoce postačující a staráš se o něj... :yes: mrkni na moje...-
"-- skrytý --" 12.09.2007 12:15
« Re: 10b
Díky za hodnocení :-) Jasně, záleží na těch silách, měl jsi v tom případě štěstí, že to odnesl jenom plast :yes: Kdyby postavili teď Fabii a Favorita ke crashtestům, tak by fabka určitě dopadla líp, ale jak říkám, asi to byla taková náhoda jako u tebe, že jsi z toho vyšel tak ,,lehce" ;-)
-
-
"-- skrytý --" 12.09.2007 12:47
pekny 10b
jo jo, favorit bolo prelomove auto skodovky
tento vyzera byt udrziavany, bez hrdzde taj aj preto 10b a skoda 4ever >:-[] -
"-- skrytý --" 12.09.2007 20:47
Pěkný kousek!
Ahoj, oceňuji dosti reálnou a nesmyšlenou recenzi. Auto je udržované a tudíž zachovalé. Udivuje mě těch 50 kW v 92. roce. Myslel jsem, že se dělali až po 93.r. U mě máš 10b.! Nafoceno je to také pěkně!-
-
"-- skrytý --" 13.09.2007 00:07
« Re: Re: Pěkný kousek!
Ten motor....zjistím jak to je a dám vědět ;-)
-
-
-
spanel 12.09.2007 21:38
noo...
no hele asi tak...tužší a robustejší než fábie???tak to fakt nehrozí...neřeknu kdys ho srovnal s felinou ale takhle...nechci tady nic rozebírat do hloubky ale fabie podle euroncap 4 hvězdy...coš není tak podstatný ale sám sem se účastnil na živo testů jim podobnejch v 64km/h dvouma třetinama auta práskho...a to by ses divil co ta fábina vydží...upřímě bych nechtěl sedět ve favoritu při srážce i v 50sáti...a síla plechů..tak na tom tenkrát fakt šetřili!!!jinak ale fáčko sám mam a je to fajn auto bertoneho design a snadnost oprav + dostupnost dílů...nemá chybu a jezdí se s nim na to jak už je ,,starej"fakt fajn...jináč pěkná recenze a hlavně auto je fakt jak z fabriky...jen tak dál :yes:-
"-- skrytý --" 13.09.2007 00:12
« Re: noo...
Jasně, už to tu bylo rozebíráno - záleží na úhlech nárazu atd, prostě to jde ruku v ruce s dalšími věcmi :-) Je pravda, že Fabie má oproti Favoritovi lepší pasivní ochranu (a aktivní asi taky), takže ja už bych to tak moc neřešil. Na tehdejší dobu fakt dobrý auto, dneska už je technicky někde jinde, ale je to taky 15 let :-) Jinak tvoje Fávo vypadá taky dobře, mně se hodně líbí edice Black Line a Silver Line :yes:
-
-
"anonym" [217.117.217.XXX] 13.09.2007 15:49
k tomu ABS
někdy je lepší že fávo nemá ABS. Ty brzdy na ten motor a váhu auta bohatě stačí, navíc, když jsou brzdy v perfektnim stavu tak s fávem zastavíš doslova na kousku asfaltu, zvlášt když máš zimní gumy >:-[] díky tomu, že u fáva nejni ABS tak jsem se vyhnul už 4 nehodám když přede mnou někdo zabrzdil hooodně prudce. Na zimu, když je fakt náledí tak dám do kufru něco těžkýho a favík sedí na silnici jak v létě na suchu :yes:-
"-- skrytý --" 13.09.2007 21:17
« Re: k tomu ABS
Zajímavé rady, díky za ně ;-) To se závažím se praktikuje spíše u zadokolek a že to funguje i u Favoše se dívím :-) Zkusím to ;-) Na suchu mám taky pocit že Favorit brzdí výborně, mnohdy i lépe než Felda, ale není to objektivní, nikdy jsem to neměřil :-(-
"anonym" [217.117.217.XXX] 14.09.2007 15:14
« Re: Re: k tomu ABS
ono ABS prodlužuje na suchu brzdnou dráhu takže na suchu zabrzdí auto bez ABS dřív než s ABS. To závaží je pro jistotu, když jsou nový brzdový obložení na zadku tak kola líp brzdí na sněhu takže jde favík do smyku, s tim závažim přece jenom líp sedí protože je těžší :yes:-
"-- skrytý --" 14.09.2007 17:18
« Re: Re: Re: k tomu ABS
Jasně, o tom ABS vím, že se to říká, ikdyž si myslím že to zase nemusí být tak moc pravda, ale sto lidí sto chutí... ;-) Vidím, že jsis s tím pohrál a vymakal jsi to, aby to bylo co nej :yes: :-)-
"anonym" [217.117.217.XXX] 14.09.2007 21:15
« Re: Re: Re: Re: k tomu ABS
hehe, no moc jsem si s tim nehral. Prakticky je muj favik sériovka, jenom jsem mu dal sportovní filtry, rozpěrnou tyč a sportovní výfuk, tenhle víkend přibudou ještě sedačky z Feldy. Jinak jsem povoláním autoelektrikář, takže pár rad a triků znám z praxe ;-) o tom ABS je to pravda, na mokru a kluzkejch povrchách je to perfektní, ale na suchu je to ne moc dobrý, protože se kola nazastaví, ale protáčejí. A v zimě, čim těžší auto tim líp sedí a favík je docela lehký auto, takže zatížení zadku je dobrá věc :yes:-
"-- skrytý --" 14.09.2007 21:59
« Re: Re: Re: Re: Re: k tomu ABS
Praxe je nejlepší, nejvíce naučí :yes: Ty sedačky jsi sehnal úplně nové? :-O Já jsem zažil situaci, kdy na dálnici v zatáčce stála kolona aut a všichni ji tím pádem viděli až na poslední chvíli. Každý brzdil na doraz a my a před námi Octavka jsme se uhli na pruh trávy u svodidel v levém pruhu, Fiesta jedoucí za námi to probrzdila, protože neměla ABS, takže kdybychom se neuhli, tak bychom měli Feldu dávno zrušenou ;-\ Takže proto nemám moc důvěru v ten názor o ABS :-)-
"anonym" [217.117.217.XXX] 16.09.2007 11:59
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: k tomu ABS
sedačky jsou z feldy co rozprodával můj kámoš na díly(odešel mu motor) za 1000 komplet.
no, Fiesty a brzdy to nejde dohromady. Hlavně ty starý stojí na brzdách za nic. Já se svym fafíkem brzdim na pár metrech, pravidelně kontroluju obložení a kotouče a bubny. co je v špatnym stavu, to vyměnim za nový. Brzdy jsou důležitý
-
-
-
-
-
-
-
"anonym" [89.101.184.XXX] 14.09.2007 19:37
10 b
tiez velmi pekny a vydareny kusok, akurat sa mi nezda ta spotreba, fuckt je vysoka??? -
spanel 14.09.2007 19:50
dodávam
jen jak anonym psal tak ta 136(od 89 do 91 rok) má výkon 46 kW a její odnož co se vyráběla, tušim od března 93 do druhý půlky 94 má těch 50kW(ta 50kW verze u nás snad ani nebyla šla do vývozu)....oba sou to karbece!!!uceleně jak šli za sebou od výroby...karburátorový 136(46kW),135 byly 43kW a 42kw(s neřízenym katalizátorem),pak 135 E s elektronickym karburátorem Pierburg 2 E-E měla 40Kw a pak přišli od 93 roku s jednobodovym vstřikovánim BMM(bosch mono-motronic) dvě verze 40 a 50kW ty pak byli i v prvních feliciích než přišlo vícebodový vstřikování od siemensu!!!-
"anonym" [217.117.217.XXX] 14.09.2007 21:22
« Re: dodávam
Přesně tak. nechtělo se mi to vypisovat.ještě jsi zapomněl na nejhorší karburátorovou verzi-Ecotronika. Pokud funguje jezdí dobře, ale když se začne sr*t tak se sere pořád. Ecotronic byl na vývozy. BMM už je o hooodně lepší, ale já pořád tíhnu k mýmu karborutárovýmu kousku, líp se to šteluje a opravuju si celýho favíka sám. :-)
jenom, ta 50kW verze se u nás taky objevovala, ale ne v takový míře protože se v tý době už dělalo BMM. Ale mrzí mě, že se do výroby nedostal ten OHC motor o objemu 1.6L, to bylo lepší svezeníčko >:-[]-
"-- skrytý --" 14.09.2007 22:04
« Re: Re: dodávam
Sakra ty jsis toho zjistil nějak moc :-) Jak chodící encyklopedie VW Group >:D 1.6 do Favoše - to by lítalo :yes: Škoda vůbec by mohla sériově dávat do aut silnější motory a ne pouze ve verzích RS ;-\-
"-- skrytý --" 16.09.2007 12:27
« Re: Re: Re: dodávam
On to taky VW zatrh, místo pokračování výroby Favorita chtěli nový auto(Feldu) a do něj dosadili svojí 1.6 MPI, těžkou, litinovou 55kW kovadlinu z Golfa co nazývají motor. Jinak, ten forman s tim OHC motorem je vidět v muzeu škoda v MB [odkaz] tady je. Toho kdyby dali do výroby, tak by to byl rachot >:-[]
P.S. ten anonym jsem byl já :yes:-
"-- skrytý --" 17.09.2007 17:18
« Re: Re: Re: Re: dodávam
Vypadá luxusně a že z něj vytáhnou i 200, tak to je fakt síla >:D Škoda, velká škoda že se nevyráběl - bylo by to mnohem zajímavější :-)
-
-
-
-
-
Zetec 03.01.2008 15:45
Učení
No, tohle auto je fakt snad to nejlepší, na čem se může člověk učit řídit... Prostě když to s tím autem nejde, tak to nejde. Fáčko si na nic nehraje, je to poctivá a bytelná technika! Ať slouží! :-) ;-) -
hacek.hacek 15.02.2008 14:33
Mas to pekny :)
Hele chlape, mas to moc pekny, fakt ze jo :--) At to jezdi -
Vaflička 06.01.2009 10:48
Život jde dál....
Ahoj Lukáši, Fávo pěkné, krásně udržované, jen škoda, že už 'není'... :-) Já se v únoru dočkám taky jak víš, jenže rozloučit se s tímhle miláčkem i za cenu o mnoho lepšího a novějšího auta, to bude přetěžký, ten vztah je silnej, zvlášť po včerejšku..... >:D :yes: -
"-- skrytý --" 18.01.2009 14:56
Nazdárek
Opět zdravím, tentokráte už z USA. Favík šel minulej rok do světa jelikož jsem se stěhoval do L.A. Koukám že tvůj favík šel asi taky do světa, škoda, byl moc pěknej. Já momentálně jezdim v Chargeru SRT8, ale už pokukuju po novym Challengeru. Holt tady jsou jiny auta. Tak se měj a hodne kilometru bez nehod ;-)