Škoda Favorit (1993)
12.6.2014Stará láska nerezaví, řekl by klasik, majitel Favoritu či Felície by tohle sice nikdy s čistým svědomím neprohlásil, ale obrazně vzato…. Stejně jako…
Škoda Favorit (Ronault.)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Velká gratulace 12.06.2014 21:06 Skipper
- Životní šance 12.06.2014 21:14 rohYpnol
- .... 12.06.2014 21:29 T613
- waw 12.06.2014 22:19 wikinko
- Vzpomínky na dětství 12.06.2014 23:20 mp390
- Fotky 13.06.2014 09:43 Ronault.
- 10-9-1 13.06.2014 12:02 iudex
- Zázrak II 13.06.2014 12:40 šmoula nešika
- Hodnotenie 13.06.2014 13:29 Lipo69
- Famfule... 13.06.2014 14:54 MariAchi
- nostalgie 13.06.2014 16:20 Verny_2013
- Dobře jsi udělal! 13.06.2014 16:52 Muron
- Kdesi na Severu 13.06.2014 18:04 woody-alien
- Krása krásoucí 14.06.2014 07:31 matii
- Zázrak 14.06.2014 09:14 Leg
- Hustý! 14.06.2014 22:27 dr.biker
- Nádhera vrámci nostalgie 15.06.2014 15:36 miroch
- Parádní Fáčko 15.06.2014 20:25 ericn
- Nelze jinak než... 15.06.2014 21:15 fusionman
- Nádhera 16.06.2014 17:43 KubikCv
- A ještě veselej zážitek se Sport Line (Ferda) 16.06.2014 20:50 miroch
- Jo a hlavně... 17.06.2014 17:56 rohYpnol
- Židovské město 21.06.2014 19:46 Skipper
- Shalom! 07.07.2014 01:05
- Poprvé pirátem silnic 22.10.2014 18:20 Ronault.
-
Silver-line 14.11.2014 14:18
Special-line
-
Re: Silver-line 14.11.2014 15:39
Ronault.
-
Re: Re: Silver-line 15.11.2014 11:44
Special-line
-
Re: Re: Re: Silver-line 15.11.2014 14:01
Ronault.
-
Re: Silver-line 15.11.2014 14:18
white label
-
Re: Re: Silver-line 15.11.2014 15:15
Ronault.
- Re: Re: Re: Silver-line 15.11.2014 16:17 šmoula nešika
-
Re: Silver-line 15.11.2014 16:39
white label
-
Re: Re: Silver-line 15.11.2014 17:35
Ronault.
-
Re: Silver-line 15.11.2014 18:01
white label
-
Re: Re: Silver-line 15.11.2014 18:29
Ronault.
-
Re: Silver-line 15.11.2014 18:49
white label
-
Re: Re: Silver-line 15.11.2014 19:31
šmoula nešika
-
Re: Silver-line 15.11.2014 20:28
white label
-
Re: Silver-line 15.11.2014 20:46
Ronault.
- Re: Re: Silver-line 15.11.2014 21:23 šmoula nešika
- Re: Silver-line 16.11.2014 19:09 white label
- Re: Re: Silver-line 15.11.2014 20:52 šmoula nešika
-
Re: Silver-line 15.11.2014 20:46
Ronault.
-
Re: Silver-line 15.11.2014 20:28
white label
-
Re: Re: Silver-line 15.11.2014 19:31
šmoula nešika
-
Re: Silver-line 15.11.2014 18:49
white label
-
Re: Re: Silver-line 15.11.2014 18:29
Ronault.
-
Re: Silver-line 15.11.2014 18:01
white label
-
Re: Re: Silver-line 15.11.2014 17:35
Ronault.
-
Re: Re: Silver-line 15.11.2014 15:15
Ronault.
- Re: Re: Re: Re: Silver-line 15.11.2014 15:22 Special-line
-
Re: Silver-line 15.11.2014 14:18
white label
-
Re: Re: Re: Silver-line 15.11.2014 14:01
Ronault.
-
Re: Re: Silver-line 15.11.2014 11:44
Special-line
-
Re: Silver-line 14.11.2014 15:39
Ronault.
- fáčko 19.11.2014 08:46 Brandon Walsh
- Favorit 05.12.2014 17:23 andreyTDDi
- Road trip 26.05.2015 00:22 Jetty
- Novinka 16.11.2015 21:04 old.school.rska
-
Veselá historka z natáčení 17.11.2015 07:10
woody-alien
-
Re: Veselá historka z natáčení 17.11.2015 17:02
Ronault.
- Re: Re: Veselá historka z natáčení 17.11.2015 22:07 white label
- Re: Veselá historka z natáčení 18.11.2015 08:01 woody-alien
-
Re: Veselá historka z natáčení 17.11.2015 17:02
Ronault.
- Výfuky - jaký vybrat? 23.01.2016 19:19 Ronault.
- Řikal sem si... 04.12.2016 16:29 Đawson
-
-
-
-
Ronault. 15.06.2014 21:13
« Re: Re: Re: Velká gratulace
Jo, tohle bylo žihadlo :-) Bohužel tuším vyrobeno jen ve dvou kusech.
Ono Favorit nabzí mnoho možností vylepšení. Není problém dát komplet interiér z Felície do Favoritu, klidně i Laurin a klement, jen tedy pak by asi byl za několik let problém třeba s hodnocením stran veteránských značek. Ale prý se uznávají díly a výbava z celé modelové řady, takže i v holobytu můžeš mít věci z vyšších výbav. Otázkou jen je, jestli lze Felícii brát jako facelift :-)-
miroch 16.06.2014 20:31
« Re: Re: Re: Re: Velká gratulace
Pokud se nepletu tak částečně v kůži byl Forman tuším Excelent tmavě zelená metalíza, taky velkej fešák.
Jo ještě k tomu Sport Lineu to byl první akčňák maska bez žebra znak uprostřed.
A jedinej s elektrony originál Anglie potom se ještě vozili z nějakýho státu bývalé Jugoslávie. Jediná vada u těch krásných kol byla jejich měkkost strašně se vlnili. pravidelně jsem je rovnal na vyvažovačce gumovou palicí.
Křídlo pod stěračem já dal ještě spojiler nad ostřik. První fáčko s kouřovejma světlama.
Zelený tónovaný skla. Ve dveřích 130 wattů v platě 250 wattů.
Jinak když byl dobře zajetej u mě cca 5 let tak lítal v klidu kolem Boleslavi 175 km/h a ani se neklepal. A v klidu 16 l/100km. I vozík s 5- kánoema dával ve 140.
:-)-
Ronault. 16.06.2014 22:15
« Re: Re: Re: Re: Re: Velká gratulace
Excellet a Solitaire měli jen ten kožený volant, sedadla pokud vím ne.
Ta kouřová světla ale byla jiná než u pozdějších edicí, byla tmavší. Repro asi fajn, já mám jen dva, možná časem, ale taky možná ne :-)
Já s minulým udělal nějakých 176-8, taky se neklepal, spíše letěl >:D S přívěsem bych měl tak rychle strach, stačí málo a rozkymácí se a je konec... :-(
-
-
-
-
-
rohYpnol 12.06.2014 21:14
Životní šance
Dobře jsi udělal, příležitost ke koupi takovéhoto kousku tě jen tak nepotká. Velká gratulace :yes:
Úplně jsem se vrátil do svých dětských let, kdy jsem "mlsně" chodil kolem jednoho nádherného Black line, ten byl můj favorit :-) (bohužel to ale nebyl můj Favorit).
Silver line byl druhý v pořadí a tónovaná skla, litá kola či ostřikovače světlometů... ach.
Tak jen doufat, že tě nepotká nějaký idiot, který ti tohoto mazla zruší, protože tohle, to už zřejmě jen tak na inzerátu nepotkáš...
P.S. Jen s těmi přepočty bych byl velmi opatrný, je to velmi "tendenční" porovnání. Tedy spíš VELMI tendenční. Jen porovnat cenu a říct voe, dyť dnes se máme skvěle a auta jsou levný jak nikdy, je prostě mimo. Důvodů je celá spousta, od metodiky výpočtu průměrné mzdy, přes menší rozptyl tehdejších platů (zatímco dnes myslím 3/4 na průměr nedosáhnou a 1/10 je dokonce na hranici chudoby...). přes zcela jiné rozložení životních nákladů (bydlení, energie, PHM atp. byly ve srovnání s dneškem "za pusu") a zcela nesrovnatelné životní podmínky (dnes mnohem víc projezdíš, protože za vším dojíždíš, problém sehnat zuabře, školku, lékaře, ... za vše si musíš připlácet...), přes rozdílnou míru zdanění (kolik tehdy bylo DPH, daň z příjmu, spotřební daně...) ... a na další vlivy jsem beztak zapomněl.
-
Ronault. 12.06.2014 21:46
« Re: Životní šance
Ono to je dobrá koupě, ale snadné to rozhodování není... Samotné auto vlastnit a hlavně Favorita či něco staršího, co chceš aby přetrvalo věky, to chce garáž. Stojí-li Favorit dva dny na dešti nebo se 2x projede prosolenou silnicí, do 48h zrezne... A to byl i největší problém při pořizování. Mám sice garáž na Megana, ale zase bych psychicky neunesl, kdyby on stál venku >:D Zatím tedy garáž pro Fanouše jakž takž vyřešenou mám, ale trvalé řešení to taky není... možností je několik, buď jednou dům s několika garážemi a nebo tady s kolegou výše vlastnícím v současnosti 2 kusy BMW E39 pořídíme opuštěný průmyslový areál a uděláme si soukromou sbírku :-!
Ale zpět k autu...
Doufám, že mě nikdo nesejme, každopádně roční nájezd je plánovaný velmi nízký, tak snad i při tom malém počtu km nebude nějaký pech.
Ad přepočet... Ano, je to hrubě orientační nástřel, nicméně stojím si zatím, že nové auto je dnes dostupnější než dříve. Když veme, že třeba s Fanoušem je srovnatelná dnes Fabia Elegance TSI nebo v evropeském měřít třeba Sandero Steepway, tak jsme se hodně posunuli ;-)-
rohYpnol 13.06.2014 18:50
« Re: Re: Životní šance
S garáží 100% souhlas. Já docela dost uvažoval o warťasovi. Jenže bez garáže to nejde a mít garáž, tak mi to stejně nestačí, protože bych potřeboval dvojgaráž ;-\
Nicméně stejně by mě nebavilo si auto udržovat a rýpat se v něm. Ten čas prostě raději věnuji jiným zálibám. A pak taky kam s tím jezdit, že?
A mít veterána jen jako okrasu, to jednoduše nemá cenu. Takže tento krásný koníček přenechám takovým bláznům, jako jsi ty. Já s čistým svědomím budu jen obdivovat. Koneckonců já nepotřebuji mít vše, stejně si to člověk do hrobu neodnese :-)
-
-
-
-
-
-
woody-alien 12.06.2014 22:54
« Re: Re: Re: ....
To víš, Ron je takovej moravsko-slezskej William Wallace - Statečné srdce. ;-) Jenže ten na tom koni neměl spolujezdce. >:-[]
-
-
-
mp390 12.06.2014 23:20
Vzpomínky na dětství
:-) Děkuji za vyvolání krásné vzpomínky na dětství, kdy jsem jako malý capart pomáhal tátovi leštit Favorita a Formana, oba ve verzi Solitaire. :-) Sem tam ta naše auta potkáme na silnici, pořád ještě jezdí. -
iudex 13.06.2014 12:02
10-9-1
Keby som mohol bodovať, dám 10-9-1: plný počet za recenziu, skoro plný za fotky (viem, že ich doplníš) a bod za auto. Nechcem tu v tomto prajnom ovzduší byť zbytočne kritický, môj názor na Favorit ako youngtimer/víkendovú leštenku poznáš, skrátka zo Zámockej sviečky ani dlhodobým archivovaním Chateauneuf-du-Pappe nespravíš. ;-) Ale ide o to, aby nám autá robili radosť a keď na to stačí starý Favorit, prečo nie?-
Ronault. 13.06.2014 19:34
« Re: 10-9-1
Cítím z tebe čistou závist, že na mém 21 let starém autě jdou na sluníčku vidět méně škrábance než na tvém "21 týdnů" starém autě >:-[]
Asi nikdy nedosáhne hodnoty milionu korun, tedy možná až budou mí potenciální pravnuci na smrtleném loži, ale o to přece i u youngtimera vždy nejde,
-
-
šmoula nešika 13.06.2014 12:40
Zázrak II
Ano, ano, je to tak. Po pěti letech nám Garáž Ronaultova opět servíruje pár statí o autě, tom, jež provází Rona celým (motoristickým) životem.
Za ty roky se z něj stal študovaný samostatný člověk. Kdo by ovšem čekal, že novou recenzi obohatí nabytými zkušenosti a znalostmi, bude na omylu.
Jde na to podobně jako s-mike u Z4; s přihlédnutím na výše zmíněné již netvoři do hladka vybroušený referát, vše důležité bylo řečeno, nezdržovat čtenáře, neopakovat se. Chcete víc? Klikněte vedle. A o tom to je.
Jinak k autu:
Kombinace karbce s neřízeným katem a dlouhým odstupňováním ideální není. A Ty víš, že já radší čistší první nebo druhou sérii. Ale jak jsem podíval na fotky této naleštěné stříbrné, musel jsem souhlasně kývnout; ano, to je ono.
Spoustu dalších poražených 911 Ti vynšuju, já si jedu válet půlky do Jugošky. Tak se tu zatím majte. A až uvidíte někde programátora Androidu pro Samsung, s mým milostivým svolením ho přejeďte... ;-)-
Ronault. 13.06.2014 19:38
« Re: Zázrak II
Užij Chorvatsko :yes: Já o něm letos taky uvažuju, ale spíše než na válení, tak bych ho během 2 týdnů chtěl v podstatě celé projet.
Asi jsi špatně rozluštil recenzi, tohle je kombinace neřízeného katalyzátoru a krátkých převodů. Ono ty krátké převody tomu dávají alespoň nějakou dynamiku. Ta počáteční ospalost podle mě byla dána prostě 21 lety provozování v rukou důchodkyně auto se konečně pomalu zajíždí - viz níže popisovaní ježci z výfuku. Ale i tak mám pocit, že bezkatalyzátoru jel předešlý Favorit lépe i s dlouhými převody, navíc ty dlouhé převody byly velkou výhodou na dlouhé cesty, kdy akusticým komfortem s přehledem stíral Felície. Tohle je sice možná krapet dynamičtější, ale ve stovce mi chybí "šestka"
-
-
Lipo69 13.06.2014 13:29
Hodnotenie
"Jazdne vlastnosti 9, komfort 10, vykon 10"
Toto auto si nezasluzi aby si s neho robili srandu -
MariAchi 13.06.2014 14:54
Famfule...
...alias ježkomet :-)
Musím říct, že tohle auto mně na pár chvil vrátilo tak o patnáct - osmnáct let zpět, tohle každé nedokáže. Ve Faku jsem dělal autoškolu a dodnes si pamatuju ten zátah oproti Š120, kterou jsem na trojku předjížděl... I tu reakci na volant - nejprve nic, pak se auto začlo naklánět, a až se dostatečně naklonilo, tak začlo i zatáčet... Nádhera a dík za svezení, Ronaulte, kdo nejel, může jen litovat! :-) :yes:-
-
Brandon Walsh 13.06.2014 15:56
« Re: Re: Famfule...
taktiez som autoskolu robil na otcovej zelenej 105 ke, ani neviem ci som vobec uz chodil do skoly, v aute boli kluce nastartoval som a zaparkoval do garaze cez zavrete dvere >:D
ron tak nakoniec si stihol auto kupit skor ako ja >:D :yes: nech robi radost
-
-
Ronault. 13.06.2014 19:41
« Re: Famfule...
Ti ježci jsou pro mne zááhadou. Nikdyx jsem Favorita neviděl nijak moc čoudit, pokud teda neměl už motor v kýblu, což tenhle po 55t km nemá. Nejpravděpodobněji to ale bude tím, že jsem nalil do nádrže nějakou věc na odkarbonizovaní motoru, takže asi zafungovala... no a druhá možnost, ta horší, že se loučí katalyzátor...
Nabízel jsem to všem ke svezení, ale všichni nutně potřebují výkon a přitom jsi přijel tááák vysmátý. :-)
-
-
Verny_2013 13.06.2014 16:20
nostalgie
Ahoj po přečtení málem ukápla slza nostalgie. Já měl 3, nejdřív fialovou primu, pak první opravdu akční model modrý marathon, a formanové období bylo zakončeno dalším akčňákem Black linem. Takže je na co vzpomínat samozřejmě s úsměvem a navíc má každé z těchto aut svůj příběh. Takže ještě jednou díky za skvělé počtení a příjemný návrat do minulosti. -
Muron 13.06.2014 16:52
Dobře jsi udělal!
Krásná recenze! Hlavně ten příběh rozhodování a dobrý konec. Technické a kontrukční detaily líčit netřeba, dobrých detailních recenzí na favority je spousta. Jakmile budeš mít někoho, kdo Ti to zakáže (manželku) a někoho, kvůli komu obětuješ radosti (děti), motoristická nostalgie a sny mládí zhynou. Navíc na takhle zachovalé fávo podruhé nenarazíš. Přeji mnoho krásných víkendových projížděk a dojatých obdivovatelů! -
woody-alien 13.06.2014 18:04
Kdesi na Severu
Nejspíš jsem nebyl první, ale zcela jistě jeden z prvních, kterým se nynější majitel s očima navrch hlavy >:D svěřoval se svým Zázrakem II a kteří byli vázáni slavnostní přísahou nic neprozradit.
A tak jsem kdesi na Severu u kávy poprvé popatřil v mobilním telefonu inkriminovaný inzerát, jež sliboval nebývale zachovalý kus "štěstí a vzpomínek". A snad i já jsem aspoň malým dílem (nějaké SZ, pár drobných pro mobilního operátora) přispěl k tomu, že mohla vzniknout tahle recenze. ;-)
střih.........
Je krásný květnový den a z nejmenovaného městečka na Valašsku vyjíždí kolona aut. Dost prapodivná směsice strojů, která se nějakým způsobem zapsala do srdcí svých majitelů. Netrvá věru dlouho a přes čelní sklo GTI 7 Performance je mi dáno sledovat výjev jak z apokalypsy. Stroj s krycím názvem Silver Line drží na členité trati za pomoci čarovných ježků z výfuku krok s několikanásobně silnějšími auty a nebýt zbytečně překážejících motocyklistů, jistě by se záhy ujal vedení. Takto si alespoň připsal skalp bezradného Porsche, kterýžto triumf vzápětí oslavil silně zahnědlým kouřem z výfuku. Co se mi honilo v hlavě se nedá popsat jinak než jako "Hrome, ten chlapík jede šíleně, kousla ho snad Tarantule, nebo co ?" >:D >:D
PS: Bezva recenze psaná od srdce. :yes: :yes:-
Ronault. 13.06.2014 19:46
« Re: Kdesi na Severu
Byl to heroický výkon za volantem Fanouše s vámi držet krok, proto jsem taky vyrazil hned druhý v pořadí, byl jsem si vědom, že zabránit vám v předjetí bude snažší než jet za vámi >:D Největší potíž nakonec udělala Octavia TDI 4x4, kterou prostě předjet nešlo,asi si to vzal osobně a jakmile jsem ho chtěl na rovince předjet, vypustil taky "ježky" a ujížděl", ale v zátáčkách mě brzdil >:D
Nicméně zpět k autu... díky za chválu... a doufám, že tvé dilema dopadne taky dobře. :yes:
-
-
matii 14.06.2014 07:31
Krása krásoucí
sem nevěřil, že by se to dalo ještě sehnat v takovém stavu. To dříve najdeš středověký poklad než toto. Favorit bylo moje první auto (136L) a stejně jako ostatní zde píšící cítím po přečtení recenze to zahřátí pod hrudní kostí. Díky. -
Leg 14.06.2014 09:14
Zázrak
Tak toto je tá mýtická weekendovka, o stretnutie s ktorou som prišiel svojou neúčasťou na pomaly legendárnom zraze opradenom neuveriteľnými historkami. :-)
Mám strašne rád podobné staré, v dobe svojho vzniku obyčajné autá ktoré tým, že z nejakých dôvodov dokážu odolávať zubu času získavajú čím ďalej väčší lesk. Takže úplne dokážem pochopiť to nadšenie pre toto auto, najmä ak máš na tento model srdcové spomienky.
Špeciálne silver line mi nostalgicky pripomína moje detské časy, keď otec nosil domov nejaký autočasopis a ja som so zvedavosťou pozeral najprv na zadnú stranu pravidelne vyhradenú pre inzerciu škodovky, či nie je nejaká nová lajna (silver line, green line, black line (moja obľúbená), bike line s druhým Favoritom na streche, famózna Solitaire a iné...)
Na záver dodám, že dúfam, že sa ti nerozpadne pred očami, aj keď som presvedčený, že u teba je v dobrých rukách.-
Ronault. 14.06.2014 15:37
« Re: Zázrak
Black-line je taky fajn, ale je jich ještě méně, jestli vůbec nějaký dostupný je, k mání. Natrefit na zachovalý kousek u je poměrně problém. Jsou tací, co podobné kousky prodávají třeba za 50t kč, což je nemyslitelné, tenhle taky nepatřil k těm nejlevnějším, resp. je v ceně tří narezlých Fanoušů, ale pořád ještě přijatelná cenovka.
Věřím, že vydrží, zatím na něm není v podstatě žádná koroze, jedinou malilinkou bublinku jsem našel u těsnění 5. dveří, ale ta je opravdu malinká, jinak jsem prolezl auto kompletně a nikde nic. Třeba prahy jsou jako nové, takže vzhledem k tomu, že auto v podstatě moc jezdit nebude. tak by z něj jednou měl opravdu veterán být.-
Leg 14.06.2014 23:49
« Re: Re: Zázrak
Jasne, keď hľadáš staré auto v podobnom stave, moc na výber nemáš a si rád, že nájdeš vôbec niečo. A musím povedať, že zachovalosť a lesk tvojho kúsku najlepšie vynikne práve na striebornej, takže z tohto pohľadu úplne ok.
Ak sa ti podarí ho udržať v garáži a budeš s ním jazdiť len v peknom počasí (čo predpokladám že budeš) tak by si hádam (ťuk ťuk) svoj look mohol udržať. A ak sa náhodou rozhodneš absolvovať nejakú búračku, vyber si na to radšej megane, jednak z dôvodu ochrany zdravia a jednak Zázrak má v mojich očiach oveľa vyššiu historickú a srdcovú hodnotu.
-
-
-
dr.biker 14.06.2014 22:27
Hustý!
Tak naleštěného a zachovalého Favorita jsem dlouho neviděl! Je to opravdu zázrak sehnat takového zachovaného Favorita a ještě se servisní knížkou!
Dle mého názoru je to nejpovedenější Favorit vůbec, rád na něho vzpomínám. Dojížděli jsem takovým stejným ale trochu rezavým do školy jeden semestr se spolužáky do té doby, než nás lehce sestřelil Bělorus s Audi na sjezdu do Brna. Audina byla jen lehce škrábnutá a Favorit byl na odpis, alespoň podle pojišťovny. Souhlasím s tebou, Favority už nepatří do dnešního provozu, pouze na víkendové jízdy prázdnou okreskou. Ať Favorit dobře slouží a dělá ti jen radost! -
miroch 15.06.2014 15:36
Nádhera vrámci nostalgie
Opravdu krása velké štěstí tohle sehnat.
Ale já preferuji ještě jeden akčňák a to byl Sport Line!!! :-) :-) :-)
Ty jeho rádoby drátěný kola atd.
Jenže ročník 1992 před vstupem VW a barva šusovala jak vsteklá.
A podle mne to už v takovém stavu jako máš toho Silvera nemáš šanci sehnat a navíc daleko menší serie.
Se Sport Linem jsem dal 200 000 km skoro bez závad než začal hnít pod rukama.
Měl jsem jej cca 10 let a byla to láska na první pohled. Jmenoval se Ferda.
No nic užívej toho krasavce ještě dlouho v plné kráse. -
ericn 15.06.2014 20:25
Parádní Fáčko
Parádní Fáčko Ronaulte, tak ať slouží na weekendový radovánky ;-) :yes: -
fusionman 15.06.2014 21:15
Nelze jinak než...
...dát deset bodů. Krásně napsaná recenze, pěkné fotky a vyjímečné auto. Ikdyž jsem nasměrován na trochu jiná auta, Favorit se mi vždy líbil, navíc mám rád zachovalá auta z této doby. -
KubikCv 16.06.2014 17:43
Nádhera
Gratuluju,tohle je neskutečná vůně :-) Měl jsem comforta 135 ale se stříkačkou..to auto jelo až když se pořádně rozhoupalo,pak držel 140 pořád >:D Můžu jen ze zvědavosti vědět na kolik přišel? Občas jsou v inzerci za nesmysl a když je cena slušná,jsou hned fuč -
miroch 16.06.2014 20:50
A ještě veselej zážitek se Sport Line (Ferda)
Jedeme spolu v NSR po A1 se tuším jmenuje kolem Mnichova pravej pruh 140 a už mě to nebavilo autobusy naklaďáci no vopruz tak jsem dal pruh číslo dvě tam jsou celkem tři. V poho 160 a kde se vzala tu se vzala Kobra 11 Audi 90 (to krásný vejce) a z okínka signalizovali abych s tím zmizel a jestli nejsem magor >:D
Ale vždyť to byl Sport Line a měl to v rodným listě z Kvasin tak co by se legálně neproletěl na maximum že??? -
Ronault. 22.10.2014 18:20
Poprvé pirátem silnic
Tak muselo to přijít.... vždy jsem se pyšnil "prázdným trestním rejstříkem" stran překročení povolené rychlosti... a přišlo to... 11 let a cca 180t km jsem čistý štít ale uhájil...
15.9.2014 ve 4h 19min jsem se dle záznamu radaru řítil jedním z tunelu na pražském okruhu rychlostí 97 km/h ačkoliv je zde povoleno pouhých 80 km/h...
Sice mi příjde docela smutné, že trestají v podstatě neškodné překročení rychlosti v době, kdy jsem potkal na celém okruhu asi jeden náklaďák, ale co už... 600 Kč není tak moc a pokud to zaplatím do nějakého data, tak bez bodů.
Inu, jak říká white label, Praha je nejkrásnější ve zpětném zrcátku... 8-s >:D -
Special-line 14.11.2014 14:18
Silver-line
Silver-line, pro mě nejhezčí verze Favorita, která se kdy vyráběla. Sice jsem neměl přesně Silva, ale ta nostalgie tam trochu je. Ovšem ten stav. Ty budíky jsi snad koupil včera nový >:D Neuvěřitelné, o to to je hezčí, že se dostal do dobrých rukou.
Jinak přesně chápu ty pocity při reakci na inzerát, obhlídce auta před koupí atd., byť jsem se zbláznil asi trochu víc >:D-
Ronault. 14.11.2014 15:39
« Re: Silver-line
Jo, mě se ta barva taky hodně líbí, podle mě dodnes jeden z nej odstínů stříbrné vůbec.
Teď jsem klikal tvou fotogalerií a tomuhle se mi ani nechce věřit: [odkaz] 190 se 40 kW verzí, která pokud vím měla už krátké převody? Já se zelenáčem udělal tachometových 178, tady stříbrný má problém pořád ještě udělat 140 8-s-
Special-line 15.11.2014 11:44
« Re: Re: Silver-line
>:D Ta fotka je samozřejmě fotomontáž ;-) Zkoušel jsem to asi jednou nebo dvakrát a dal jsem myslím 155. Felda neměla otáčkoměr, ale přišlo mi, že má možná převody kratší, i když podle dokumentace by to tak být nemělo.
Jinak těch 140 je kvůli převodům, nebo kvůli tomu že ten motor nejde? Možná je jen pořád ještě udušený a nebo byl seřizován hodně na spotřebu.-
Ronault. 15.11.2014 14:01
« Re: Re: Re: Silver-line
No už jsem se lekl, že je někdo ještě větší šílenec než já a někde je ještě delší dálniční klesání než jsem tehdy našel já >:D >:D
V první řadě nejede, za ty roky v rukou důchodkyně byl asi hodně udušený, první jízdu jsem s ním měl problém udělat 120, teď se trochu oživil a k těm 140 se skoro dostane. A taky by asi potřeboval seřídit, konkrétně minimálně předstih a ventilové vůle. Kdybys věděl o někom schopném...
No a taky při vyšších otáčkách docela kouří, teda tvrdí ti, co jedou za mnou... připisuji to tomu, že ještě "vyháním saze", dával jsem i dekarbonizační přípravek do benzínu, takže možná to bude tím.
No a rozhodně to je zpřevodováním, tam kde se zelenénu 43 kW bez katalyzátoru lehce převalovaly otáčky kolem kolem 2-3000 ot,, tak ten točí pomalu 4000 :-|-
white label 15.11.2014 14:18
« Re: Silver-line
Já měl svého času jednoho z prvních Favoritů (136LS na olovnatý benzín) a jezdil jsem s ním občas i po německých dálnicích a za ideálních podmínek nebyl velký problém dostat ručičku tachometru za poslední trojčíslí (180). Kolik to bylo reálně, těžko říct, ale i Němci nad jeho rychlostí někdy sami "kroutili hlavou", přece jen zrovna od Favoritu nikdo podobně rychlou jízdu moc nečekal.
A k tomu odstínu stříbrné, není to úplně typický odstín stříbrné, má znatelný nádech do šedomodra (viz titulka), čímž může být, svým způsobem, zajímavý.-
Ronault. 15.11.2014 15:15
« Re: Re: Silver-line
WL: Jsi si tím olovnatým benzínem jistý? Mám tady o Fanoušovi knihu a tam píšou, že jezdí na bezolovnatý benzín i olovnatý, že jto jedno, jen verze s katalyzátorem musí mít bezolovnatý.
Jinak ty dřívější 136 LS byly hodně ojedinělé, měly 46 kW a vyšší výbavu, v podstatě výběrové zboží na export. U nás běžně jezdily buď 136L a pak 135 LS, takže jsi měl v podstatě unikát. A právě ti to i věřím, protože jsi měl silnější verzi s větším výkonem a kompresí, taky určitě dobře zajetou a dlouhé převody.
Souhlas, úplně klasická stříbrná to není, ale tenhle typ stříbrné do šedých odstínů a do modra jsem měl vždycky rád, takové ty mírně do žluta se mi nikdy nelíbily. Teď s Meganem jsou trochu nahraný, naštěstí je to hodně do hněda odstín, takže tolik netrpím. >:D-
šmoula nešika 15.11.2014 16:17
« Re: Re: Re: Silver-line
No je fakt, že bezolovnatý by měly papat (případně až na nějaké ty druhojakostní, které by zrovna WL neosedlával) všechny verze, když byl toto hlavní argument dotace - nevím, jak se tomu tehdy nadávalo - na úpravy motoru. ;-)
Edit: 38:38 [odkaz] :-) -
white label 15.11.2014 16:39
« Re: Silver-line
Ron
Měl jsem jeden z prvních 136 LS/46kW motor Š 781.136 s karburátorem Pierburg (na olovnatý benzín), který byl v roce 1989 nahrazen licenčním karburátorem Jikov (také na olovnatý benzín). První 135ky/43kW s motorem Š 781.135 měly taky Jikov a byly na olovnatý benzín. Až motor Š 781.135 K/42kW s karburátorem Jikov a neřízeným katalyzátorem (verze na export) byl/jezdil výhradně na bezolovnatý benzín.-
Ronault. 15.11.2014 17:35
« Re: Re: Silver-line
WL: Myslím, že sis to špatně tehdy vyložil. První Favorit, co jsme doma měli byl 136L r.v.11/88 46 kW a taky měl Pierburg 2E3 a lili jsme do něj bezolovnatý benzín. Další tři Favority, první zelený rozpadlý, zelený "Zázrak" i tenhle Silver line jsou karburátorové s Jikovem 28-30K, jen Silver line je s neřízeným katalyzátorem (42 kW), tedy ten musí jezdit na bezolovnatý benzín.
Prošel jsem si knihu, co tady mám "Údržba a opravy automobilů Škoda Favorit, Forman a Pick Up" od J. Andrta a Ing. T. Maliny, CSc., 1993 a na straně 444 píšou "Minimální oktanový požadavek pro motory Škoda řady 135 je OČ 90, pro motory Škoda 136 je předepsáno OČ 95. Benzín může bezolovnatý i olovnatý. U automobilů s katalyzátorem se výhradně musí používat bezolovnatý benzín."
Navíc karburátor by podle mě neměl mít vliv na olovnatost, tam jde o konstrukci pístních kroužkou a mazání motoru, na to musel být právě Favorit připraven od počátku mít bezolovnatý benzín, viz přednáška p. hrdličky, kterou výše zmínil šmoula.
Takže spíše sis to podle mě tehdy špatně vyložil a zbytečně rozšiřoval jedy olova v Beskydech >:D-
white label 15.11.2014 18:01
« Re: Silver-line
To sis špatně vyložil ty, verze motoru Favoritu tzv. na olovnatý benzín (běžně se tohle označení používá, viz i stránky o jeho technice na české wiki), znamená, že byl v době uvedení na trh určen na spalování olovnatého benzínu, což ovšem automaticky neznamená, že by nemohl (bez případných problémů) spalovat i benzín bezolovnatý. Naopak novější verze s katalyzátorem atd., už byly logicky výhradně na benzín bezolovnatý, viz závěr mé předchozí reakce. Navíc "olovnatost" benzínu nevztahuji přímo/jen ke karburátorům, ale k verzím motorů u nichž uvádím i použitý karburátor a jeho značku. Přečti si to znovu. Mimochodem verze Š 781.136 X/50kW s karburátorem Jikov byla také na olovnatý benzín.
A ohledně origo Pierburgu, ano, všechny "první" 136ky (bez ohledu na výbavu, která neměla nic společného s motorem) ho měly.
-
Ronault. 15.11.2014 18:29
« Re: Re: Silver-line
Wikipedie to tam má uvedeno nepřesně až je to zavádějící. Jak v citaci knihy, nechceš snad zpochyňovat techniky, kteří se pod to oproti autorům wikipedie i podepsali (budu-li chtít, tak do pěti minut změním na te wikipedii tak, že Favorit jezdí na kočičí hovínka >:-[] )
Ale i wikipedie píše jasně:
"781.136: základní motor 1 289 cm3 (vrtání 75,5 × zdvih 72 mm) měl výkon 46 kW a točivý moment 100 Nm díky vyššímu kompresnímu poměru. Vyžadoval benzín BA 96 (tehdy zvaný Super, v bezolovnaté verzi Natural)."
"Problémem však byl ještě motor, který měl být podle původních představ automobilky i vlády převzatý ze Škody 120. Evropské hospodářské společenství ovšem přijalo v listopadu 1983 přísnější emisní normy – začínala éra bezolovnatého benzínu, katalyzátorů a elektronických karburátorů, ovšem starý motor nebyl vůči bezolovnatému palivu odolný a po 100 000 km běžně vyžadoval generální opravu. Konstruktéři na něm museli udělat značné úpravy pro zásadní zvýšení výkonu a životnosti při výrazném snížení emisí i spotřeby – vše vlastními silami AZNP"
Pak se stačí podívat na přednášku pana Hrdličky, na kterou dal odkaz výše Šmoula.
A taky jsem si vytáhl servisní knížku k mému SIlverlinu, kde na straně 75 píšou v tabulce toto "motor bez katalyzátoru 43kW - karburátor - bezolovnatý nebo olovnatý okt. č. 91"
A nikde ani výrobce, konstruktéři či autoři knih nepíšou, že by jízda na bezolovnatý benzín prvním Favoritům nějak měla činit potíže.
Nikde nepíšu, že stupeň výbavy měl vliv na karburátor, jen jsem psal, že 136 LS u nás jezdí málo, drtivá většina byla 136 L a pak 135 LS, tys měl štěstí, že se na tebe dostal. ;-)
takže jak říkám, nikde opravdu sis to dle všech ofic. zdrojů špatně vyložil ty ;-)-
white label 15.11.2014 18:49
« Re: Silver-line
"Special 91 dnes tankují především vozy Škoda 105/120 a řada starších vozů Lada. Takových vozů je do provozu v ČR stále zaregistrováno přes 270 tisíc. !Většina! vozů Škoda Favorit již je uzpůsobena ke spalování benzinu Natural."
Většina, myšleno ty, které už k tomu mají patřičně tvrzená sedla ventilů, což první 136ky údajně ještě dostatečně neměly.
[odkaz]-
šmoula nešika 15.11.2014 19:31
« Re: Re: Silver-line
Údajně a většina - to vyjde nastejno. Favorit bez tvrzených sedel by nejspíš ještě měl litinovou hlavu z embéčka - a takového jsem tedy ještě neviděl. Jedině nějaká verze pro rozvojové země nebo neodebraný export svěřený do prodeje třem áčkům.
A podle příruček pana Andrta se můj děda řídil desítky let.-
white label 15.11.2014 20:28
« Re: Silver-line
Kdo by měl zrovna tohle vědět líp, než Benzina a proč by napsali většina, kdyby se to jednoduše týkalo všech Favoritů? Samotné tvrzení ventilových sedel a materiál ze kterého je hlava motoru jsou objektivně dvě různé věci.
Tvoje reakce s výrazy jako "nejspíš" apod. ve většině údajná naopak není...? ;-)-
Ronault. 15.11.2014 20:46
« Re: Silver-line
Tak zrovna od Benziny bych právě čekal ta nejasná vyjádření, protože co oni o tom budou vědět, když je to jen distribuční síť. Každou škodovku tam podle mě nerozebírají a neladí benzín přímo na ní ;-)
Spíše o tom neví i někteří jiní jistě, takže napíšou takové to "mělo by, asi atd." jen aby se kryli. Každopádně oficiálně byl Favorit konstruován na bezolovnatý benzín a tuším už i Š130 jej nemusely mít. Samozřejmě mázání olovem svůj smysl má, proto možná to ujištění "raději olovnatý". My do nich nikdy olovnatý nelili, včetně toho z 1988, co jsme měli jako prvního a třeba ten zelený, co zrezl, tak ten byl 136L 46 kW, jezdil na bezolovnatý a pak na LPG a měl hodně najeto, nikdo neví kolik, tachometr ukazoval 100t, ale interiér tak na 300 (guma volantu se na té tyčce protáčela např.) a do konce jezdil bez poškození ventilových sedel, což je často i problém motorů na LPG.-
white label 16.11.2014 19:09
« Re: Silver-line
Proč mám teď pocit, že tady diskutuji spíš s Petrumrem a topperem...? 8-s ;-)
Zrovna od Benziny byste to logicky měli čekat mnohem spíš, než třeba od dědečků co četli "příručky pana Andrta" apod. Samozřejmě, že Benzina nebyla výrobcem Favorita, ale byl to čs. státní podnik, stejně jako tehdy Škoda AZNP MB, navíc Benzina měla v době příchodu Favorita prakticky monopol na maloobchodní distribuci pohonných hmot na bázi ropy. A jak "pestrý" vozový park tu byl v roce 1988 vám snad nemusím vysvětlovat. Takže pokud Benzina napíše, že se jedná pouze o většinu Favoritů, má k tomu pádný důvod, a je to na základě konkrétních informací přímo od výrobce, které snad nebude takový problém získat ani dnes, ale uvidíme.
Jinak s Ronem jsem to už řešil po telefonu, takže hlavně pro šmoulu, v době přechodu na Natural jsme to řešili přímým dotazem na osobně známého člověka pracujícího přímo ve Škodovce s tím, že tehdy jsme měli Favority dva, jeden zmiňovaný 136 LS a druhý novější (už s přední plnou maskou s centrálně umístěným logem) 135 LS. Po ověření nám bylo sděleno, že novější 135 LS je bez jakýchkoli problémů s Naturalem, ale u staršího 136 LS nám byla doporučena případná náhražka olova z mnou již zmíněného důvodu.
Jinak i starší motory Š 105/120 vydrží běžně bez větších problémů nájezd okolo100 tis. km na Natural, takže první 136ky ve Favoritu mohou vydržet i podstatně víc, otázka je jak dalece jim to nemusí prospívat, aniž by přitom musely úplně "kleknout".-
Ronault. 16.11.2014 21:51
« Re: Re: Silver-line
Ale v roce 2001 už to nebyla tatáž benzina, co byla v roce 1987.
A ty knihy vznikly v době, kdy Favorit byl aktuálnost, ne 7 let poté, co se přestal vyrábět a management benziny se vozil už v Oktávkách a Favority jimy byli u...
A především, já ti necitoval dědečka šmouly, ale konkrétní text knihy, kterou tady mám a servisní knížku Favorita, kterou mám taky. Černé na bílém, přímo od výrobce automobilu.
A já tě ještě jednou opravím, tak jak jsem tě opravil po telefonu. Ta střední maska s logem na straně se vyráběla současně s maskou uprostřed, jen 135 měly logo uprostřed, 136 na straně. Až po roce 1993 s velkým faceliftem se logo natrvalo přemístilo do středu, ale pod něj byl přidán otvor, tak jak to má třeba můj Silverline.
A podle mě se ty motory spíše nelišily, tedy pokud budeme mluvit o 136 běhěm času. V podstatě první změna byl karburátor Jikov a pak až předlávka na 136x s přímým vstřikem. 135tka se trochu přecejen měnila, ta měla možnost neřízeného katalyzátoru (viz můj silverline) nebo 135Le (el. karburátor Bosh a řízený katalyzátor).
A nevytahuj tady toppera nebo petra mura, já ti tady vepsal citace z odborných textů (tu knihu ti příště přivezu, nevěříci Tomáši, včetně servisní knížky), šmoula odkaz na hlavního konstruktéra Favorita... žádné "jedna paní/pán povídal/a" ;-)-
white label 16.11.2014 23:29
« Re: Silver-line
Toppera jsem myslel na to nepochopení souvislostí Benziny a Škody Auto.
Samozřejmě, že v r. 2001 už nebyla Benzina čs. státní podnik, stejně jako Škoda-auto. Ovšem důležité informace, které od Škodovky měla, jí snad logicky zůstaly.
Napsal jsi snad jasně, že ta serviska není k vašemu prvnímu Favoritu 136L ("A taky jsem si vytáhl servisní knížku k mému SIlverlinu..."), takže pro to, co tu teď řešíme, je to irelevantní, tak se pak nediv, že tu někoho přirovnávám k topperovi. ;-)
Nemám pochyb o tom, že ten motor měl být při vývoji výhledově připraven pro spalování bezolovnatého benzínu, ale to ještě neznamená, že na to musela být dokonale kompletně přizpůsobena i jeho první verze v době, kdy to u nás (východní blok) výhledově nebylo až tak aktuální.
Taky si uvědom, kolik bylo v roce 1988 mně a kolik tobě/vám dvěma, já už byl dva roky plnoletý a o tyhle věci jsem se intenzivně zajímal. Řídil jsem ty auta jako úplné novinky, věděl jsem o každém novém Favoritu u nás a v okolí a sledoval sebemenší aktuální změny na něm, včetně dobového tisku, televize apod.
S maskou si pochopitelně vedle. Plná maska s logem uprostřed byla součástí první, poměrně velmi mírné, úpravy vzhledu Favoritu, a to "hned" po koncernovwém převzetí Škodovky (04/1991). Zřejmě jim "italsky" asymetricky umístěné logo přišlo příliš nekoncernovwé a díra v masce až neesteticky velká. Ségra měla Favorita z r. 1992 právě už s touto novější maskou s centrálně umístěným logem, tehdy ještě bez pozdější (1993) štěrbiny, která přišla až s dalším celkově výraznějším faceliftem Favoritu a za kterou jsem později vyměnil tu svou původní.-
-
white label 17.11.2014 00:19
« Re: Silver-line
Co to jako má dokazovat? >:-[]
Pro příklad, hned první odkaz, jediná údajná citace zástupce Benziny je v něm tohle:
Začátek citace: "Se Specialem je definitivní konec. Jeho prodej se už přestal vyplácet. Pumpy už jen doprodají své zásoby, které jsou podle našich zjištění maximálně na padesát dnů," konec citace, kde o konkrétních typech automobilů není ani slovo. >:D
Dokonce ani v té omáčce kolem citace není ani slovo o Favoritu. Najdi mi něco, kde se naopak píše o tom, že se to netýká žádného z Favoritů a nikoli pouze většiny Favoritů. ;-)
Vážně jak topper a petrumr... >:D ;-)
-
-
Ronault. 17.11.2014 02:54
« Re: Re: Silver-line
Už vidím, jak tam někdo v benzině hledal všechna ta data pro článek na auto.cz, tak naivní přece nejseš ani ty ;-)
Ale pan Hrdlička tam jasně říká, že ten motor byl konstruován pro bezolovnatý benzín, od počátku.
Ad maska. Nikdy jsem neviděl Favorita 136 s maskou s logem uprostřed (samozřejmě mluvíme o vozech před velkým faceliftem 93, ty nechme stranou). Bohužel uznávám, tady jsem se sekl, protože jsem našel 3 favority 135 tady na MACZ s logem na straně:
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Ani jeden z nich však není před r. 90, jako by 135 r.v. neexistovala.
Pro změnu naopak jsem nenašel 136 s logem uprostřed, resp. je tady na MACZ jeden, ale bez popisu, jen je udán výkon 46 kW: [odkaz]
Tady je ale 135 1/91 s logem uprostřed: [odkaz] tady je 135 1/91. Podle mě se snad u nás ani nedala od r.91 ani 136 koupit, resp. najít 136 se prostě nedá. Stejně tak nemůžu najít 135 pod r. 1990. jako závěr však tedy říkám, že pokud to zařídil VW, tak to pěkně zkur... protože ty s logem uprostřed před FL vypadají nudně a nezajímavě, takové krabice. Fuj VW >:-[] :no:
Ale zpět k olovu. Tahle kniha, co tu mám to píše jasně, včetně 136 a kniha je z roku 1993. Jaroslav Andrt byl dlouholetý zaměstnanec AZNP: [odkaz] , takže určitě věděl, co píše, když to do knihy napsal a podepsal se pod to ;-)-
white label 17.11.2014 20:32
« Re: Silver-line
Proč by to museli dělat speciálně pro auto.cz? Prostě každá redakce si mohla vybrat informace podle svého uvážení, někdo tam nedal žádné informace o konkrétních automobilech a někdo tam dal i tu "většinu Favoritů".
Jinak ze začátku u nás byly jen 136ky, když jsme kupovali prvního Favorita, tak jsme si mohli vybrat jen lepší výbavu (LS) a barvu. Chtěli jsme bílou i proto, že odstíny prvních Favoritů nám přišly žalostné, proti nim se nedalo čistě bílou nic moc zkazit, navíc větší plochy černých! plastů působily s bílou maximálně kontrastně. Dokonce ani tehdejší hit, odstín vínově červené (myslím, že Apolo), nám nic neříkal. Když jsme pak po cca čtyřech letech chtěli ještě jednoho bílého ve výbavě LS, bylo pro změnu jen jako 135 (LS) s už zmiňovanou plnou maskou a trochu jinou potahovou látkou v interiéru.
Ještě k té masce, u té první mi asymetricky umístěné logo (podobně to mělo i Ritmo před fl) nevadilo, ale ta díra byla zbytečně velká a díval ses přímo na chladič. Ta druhá verze zas byla ucpaná úplně, takže se to vlastně povedlo až na třetí pokus.
Na export šly hlavně 135ky, především modely 135 L(S)e a 135 L(S)i.
135 Le měl tzv. Ecotronik s elektronicky řízeným karburátorem a neřízeným katalyzátorem a 135 Li měl katalyzátor a jednobodové nepřímé vstřikování (+ zkrácený stálý převod).
Tohle video s českýma titulkama asi znáš, v čase 5:27 je tam vidět plastický nápis Favorit ,který jsem měl na autě Fávu taky (vyměnil jsem ho za ten origo plíšek) a na druhé straně k němu ve stejném provedení i nápis "136 SL" (namísto 136 LS). >:-[]
[odkaz]
-
-
Monaro 24.12.2014 22:31
« Re: Re: Silver-line
Přícházím nepozván, ale nejdu se hádat, jenom pár poznámek:
Jestli si dobře vzpomínáte, tak socialistická Benzina se po privatizaci rozdělila na dvě benziny. Na tu větší – akciovku, "červenou" a pak menší zelenou, která se nejdřív jmenovala Benzina, s. p. a pak po nějakých rošádách a dalších privatizacích se z ní stal dnešní Euro Oil.
Měl jsem Škodu 742.136 (746.136) vyrobenou 5/1988, tedy se stejným motorem, jako v prvních favoritech. U ní jsem měl doporučeno tankování olovnatého (koupil jsem ji v roce 1995, to už byl natural normálně všude v prodeji).
Pak jsem měl Favorita 135 L vyrobeného 2/1992. Ta maska bez větracího otvoru se znakem uprostřed se podle mě vyráběla od modelu 1992 = od léta 1991. Favorit 135 měl lehčí převody a mohl jezdit jak na olovo, tak bezolovo.
-
-
-
šmoula nešika 15.11.2014 20:52
« Re: Re: Silver-line
Nějaká mezera, kdy nešlo auto na export, dodavatel neměl daný materiál nebo technologie (myslím ale, že se ze stejného materiálu dělaly i jiné důležité díly motoru) a emisní normy neplatily, být mohla, ale vzhledem k pomalému náběhu výroby (ani víc jak rok od představení to s výrobními kapacitami nebylo kdovíco) a faktu, že i pak první kusy testovaly díly dodavatelů a až poté to šlo mezi lidi, mě tvé tvrzení příliš nepřesvědčuje. Tady pádné argumenty už nejspíš nepředložíme, jedině vidět víc do hloubky speciálních verzí a zpráv dodavatelů. Slyšel jsem třeba o nějaké neodebrané turecké dodávce, co šla policii. Pak by to však stále dělalo maximálně jednotky procent, z nichž do vydání redakcí zpracované zprávy od Benziny většina skončila na vrakovišti.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Special-line 15.11.2014 15:22
« Re: Re: Re: Re: Silver-line
Myslím, že se sériovkou by to asi nedal nikdo >:D
Chce to opravdu vše seřídit a pak uvidíš. Nevím zatím o někom, ale asi taky budu shánět někoho pro seřízení karburátoru.
S tím kouřením těžko říct, chche to chvíli sledovat.
Jinak moje auto jezdilo 90 km/ na 5tku při 250 otáčkách. jak je to u Tebe?-
Ronault. 15.11.2014 17:43
« Re: Re: Re: Re: Re: Silver-line
No mám tady k tomu seřízení i knihu, ale chce to hodně techniky, kterou doma nemám. Je tady i takový návod, co je špatně když... no a já mám určitě problém s přechodem karburátoru na druhý stupeň, protože kolem 3000 ot. to prostě škupne, i poté, co jsem vyměnil svíčky a kabely, pročistil rozdělovač. Taky mi to po startu jde občas nepravidelně. Takže karburátor bude třeba seřídit, možná v něm i něco vyměnit.
Trochu jsem i přemýšlel, jestli by nešlo z nějakého Favoritu s karoserii na odpis sehnat motor 136x s 50 kW, zgenerálkovat, seřídit a dát ho do Silver-lina. Nevím, jestli to má a takový smysl, na auto s kterým ujedu 1000 km ročně, ale zase by se přiblížil k dokonalosti.
Jinak práce je na něm ještě hodně. Přemýšlím koupit laminátové 5. dveře, v jednom malém místečku mám bublinku kolem těsnění okna zevnitř, takže předělat. Taky někdo pěkne zmrvil jeden blatník dost neprofi opravdou. Musím pořešit chlazení a topení, protože i při vypnutém topení jde jemně teplý vzduch (asi špatně seřízené lanko ovládání) a ukazatel teploty ne a ne se dostat nahoru kam patří... vyřešit to škubání. No a zvažuji komplet výměnu zámků, protože mám jen jednu sadu klíčů a irituje mě, že mám dva klíče - jeden k celému autu a druhý k nádrži... pokud vím, mělo vy se VŠE ovládat jedním klíček. No a taky mi chybí klíček k zamykatelné schránce před spolujezdcem. Jo a ostřikovače nějak moc stříkají na světla a málo na okna... a stěrače jsou v pytli... fůůha, co jsem si to proboha koupil 8-s >:D-
Special-line 15.11.2014 18:04
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Silver-line
Ono je i dobré mít pro seřízení analyzátor. Určitě bych to prvně zkontroloval a seřídil, může to mít i vliv na tu nepravidelnost chodu. Ale je to potřeba vysledovat, mě to dělalo taky a byl špatný palec v rozdělovači. Nešel jsem to pomocí stroboskopu.
Motorů 136x bude určitě málo, ale není to špatný nápad, věci pro generálku se ještě sehnat dají (co bych za to dal :D) Popř. bych si vyhledal co bylo odlišné, nevím jestli jen nastavení motoru, nebo i vačkový hřídel (oproti 781.136).
Práce vždycky bude, ale věci na Favority se dají ještě luxusně sehnat nové a spousta prodejců teď likviduje sklady a mohou to dát za babku, po domluvě.
Nepůjdou ty dveře vyvařit? Nikdy jsem nechtěl dávat na auto laminát.
Teplý vzduch mi šel taky při zavřeném topení, známá bolest favoritů protíkající kohout topení, ani nevím jestli jsem to vůbec řešil, za chvíli jsem auto prodal.
Ukazatel teploty - zkusil bych vyměnit termostat, u mě to bylo tím.
Zámky se snad ještě dají sehnat, zkus třeba OB Autodíly, nebo tak něco. Já obíhám i kamenné prodejny a kolikrát seženu ještě dost věcí ve skladu co nikdo nikdy nekoupil.
No a teď co jsem si to koupil já, Favorit je ještě v pohodě. Ani nemám odvahu sem dát recenzi >:D-
Ronault. 15.11.2014 18:35
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Silver-line
během zimy se budu muset na to zaměřit, co s tím motorem, prvně zkusím najít někoho s analyzátorem a především, co to opravdu umí, někoho ze starší školy, tohle prostě nepřipojíš na diagnostiku a z té ti to vypadne >:D
Určitě ty dveře půjdou bez problému vyvařit či opravit, protože to je opravdu jen jeden pupínek, ale právě mě ten laminát jáká, že by byl klid.
Máš pravdu, že se některých dílů mototechny už zbavují a mají někdy naprosot nesehnatelné koisky, tak jsem opravoval mechanismus ovládání zrcátka, který byl vylomený.
Vidíš, kohout topení, tak ten si dám do úkolů. Ob Autodíly jsem už hodně obral, jsem stálý klient :yes: Ale velký výběr mají i amd-autodily.cz. Budu to muset přes zimu nějak připravit, poopbjednávat a na jaře se za pěkného počasí do toho pustit.
No tak se pochval, co za šílenost sis pořídil.-
Special-line 15.11.2014 18:46
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Silver-line
No právě, taky asi budu muset sehnat někoho kdo to umí, i když nemám zatím s provozem problémy.
Ono někdy se dá vybrat i značkový servis, hlavně ty starší, které ta daná auta v té době prodávaly. Sehnal jsem tam díly za 50% skladové ceny a některé i zdarma, protože nebyly už v systému.
Máš ale výhodu, v tom stavu, že tě nečeká totální renovace. Zítra snad něco sesmolím, ale nic světoborného to není :-)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Jetty 26.05.2015 00:22
Road trip
Ahoj, super fotky z road tripu. Hlavně že to Fanouš zvládl s přehledem :yes: ;-)-
Ronault. 05.06.2015 17:06
« Re: Road trip
Naprosto, bez ztráty kytičky.
Všichni v mém okolí vrtěli hlavou, rozmlouvali mi to, že ať Favoritem tak daleko nejedu, že ta stoupání ani na jedničku nevyjedu a ono v klidu. Občas jsme i něco předjeli, vše vyjeli, včetně masakru na Turracher hohe, max. na dvojku, samozřejmě luxus to není, ale zábava svým způsobem to je :-)
-
-
old.school.rska 16.11.2015 21:04
Novinka
Ahoj Ronaulte. Moc pěkná novinka, hodně špatný den, soucítím s Tebou :-) Až teď si všímám, že máš ještě "Silver", myslel jsem, že máš jen jednoho. Ihned jdu hodnotit :-)-
-
old.school.rska 16.11.2015 21:32
« Re: Re: Novinka
Jakože není zač. Také už nemám Favorita, ani BMW. Náhrada je Jerry, je to stejná srdcovka jako Favorit. Zkus se mrknout na video na mám profilu auta. Chtěl bych vědět názor, třeba pod auto.
Každopádně mooooc hezké fáčko. Promiň, asi si moc nepamatuji, odkud jsi? Rád bych dal sraz třeba příští jaro :-)-
Ronault. 16.11.2015 22:11
« Re: Re: Re: Novinka
Mým revirem je Morava a Slezsko, jih, trochu střed a pak sever.
Já mám Fáčko už jen jako "veterána", viz recenze. Taky jsem to postupně proměnil až k aktuálnímu Meganu Gramdtour 1,6dCi a Fabii I kombi HTP, na recenze se chystám :-) Nicméně asi dlouho nic měnit nebudu, doufám, až se doresi krizová situace, půjde se na bydleni, což zase bude na dlouho vyčerpávající...jak ten čas letí >:D
-
-
-
-
woody-alien 17.11.2015 07:10
Veselá historka z natáčení
...jakou umí vyprávět jen život sám. ;-)
Vyjádřil bych ti soustrast, ale vlastně jsem se i trochu bavil, stejně jako při jiných tvých eskapádách (cestopis, jízda za vysněnou Octavií..). Tvůj den se dá shrnout již klasickým "když se to s.ere, tak se to s.ere".
Při popisu tažení Fanouše jsem si hned vybavil reklamu na Kofolu: Jsem si jistej, jsem tady navázanej. >:-[] Že z toho byla přítelkyně ve stresu, to se nedivím. To i zkušenější někdy hrozně vyváděj. Můj známej se kdysi potřeboval nechat odtáhnout k pumpě, povolal souseda, přivázali lano a jeli. Jenže než se vymotali z obce, tak soused zřejmě začal myslet na něco jiného a při výjezdu na rušnou státovku doleva to tam prostě frknul. Známej za ním už by se dostal přímo pod kola projíždějících aut, tak zoufale zašlápl brzdu a doufal, že se lano utrhne a nezůstane napnutý přes silnici. No, o fous to vyšlo, ale známej se následně úplně sesypal a sousedovi dlouho nemohl přijít na jméno. ;-)
Tak nevěš hlavu, škody se opraví a zase bude fajn. A pozdravuj přítelkyni. :-)-
Ronault. 17.11.2015 17:02
« Re: Veselá historka z natáčení
Taky tě pozdravuje. :-)
Z Fanouše jsem již naftu vypustil, jen se poškodila akcelerační membrána karburátoru, tu bude třeba vyměnit...inu, chybami se člověk učí.
Jinak, tento weekend jedeme k tobě do kraje. Možná by na chvíli mohl být čas na sraz.-
white label 17.11.2015 22:07
« Re: Re: Veselá historka z natáčení
Opravdu veselá historka. ;-)
Akorát jsem nepochopil, kde se v příběhu najednou vzala Fabia? To je auto přítelkyně?-
woody-alien 18.11.2015 08:04
« Re: Re: Re: Veselá historka z natáčení
On to Ron už v některých příspěvcích zmiňoval...a taky jak ji krásně vypigloval. Tedy tu Fabii. >:-[]-
white label 18.11.2015 22:55
« Re: Re: Re: Re: Veselá historka z natáčení
A která generace to je, nemyslím pochopitelně tu přítelkyni. >:-[]
Takže tři mouchy jednou ranou (přítelkyně, děti, Fabia)? >:D-
-
white label 19.11.2015 09:18
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Veselá historka z natáčení
"...s woodym se zná už déle než rok"?
Tak na to, že víš, že ti woody leze už rok do zelí, to bereš až obdivuhodně sportovně, nehledě na to, že (po takové zkušenosti) máš ještě odvahu seznámit s ní i mě. >:D ;-)
-
-
-
-
-
woody-alien 18.11.2015 08:01
« Re: Veselá historka z natáčení
Tak to je škoda, ale tenhle víkend to určitě nepůjde. Budeme pryč. Ono tedy má být stejně hnusně, ale nějakej příjemnej podnik na pokec by se našel. To mě mrzí. ;-\-
-
woody-alien 18.11.2015 21:27
« Re: Re: Re: Veselá historka z natáčení
Jj, určitě. Teď mám práce nad hlavu a ani se nemůžu utrhnout na nějakej delší výlet s GTI. Už z toho mám málem absťák. >:-[] Doufám, že to ještě v dohledný době zvládnu, protože jsem se rozhodl Golfa nepřezouvat a jezdím s ním na letních. -
white label 18.11.2015 22:58
« Re: Re: Re: Veselá historka z natáčení
Být tebou tak, si to s tím "jednouročním" závazkem ještě zavčasu rozmyslím. Doporučuji překvalifikovat na každý přestupný! rok. >:D-
-
woody-alien 19.11.2015 09:56
« Re: Re: Re: Re: Re: Veselá historka z natáčení
V tom máš nespornou výhodu vzdálenosti. Já to mám ke tchýni hodinku volné jízdy a to znamená nejen častější návštěvy u ní...ale bože, chraň nás od všeho zlého >:D i její poměrně časté návštěvy u nás. ;-\ ;-) Kdyby aspoň byla závislá na autě. Jenže vlakové spojení k nám je téměř ideální, což je jistě výhoda, když vlastníš Ford. Ne tak už, když se chceš vyhnout "mamince". >:-[]-
white label 19.11.2015 10:04
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Veselá historka z natáčení
woody
Takže koupit tchyni v Ačkách Kačko, nebo Fiestu, by v tvém případě stejně nic nevyřešilo.
>:-[]
Tchyně musí být buď z hodně daleka (ideálně jiný kontinent), nebo naopak z místa bydliště, pak totiž nemá nezbytný důvod přespávat u vás apod. ;-) -
Ronault. 19.11.2015 10:21
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Veselá historka z natáčení
Tak to já ověřil hned za včasu a když to vezmu kolem a kolem, dále to už asi ani být nemůže :-! A to se ještě chystáme během dvou let vrátit na severovýchod, to už vůbec nebude připadat v úvahu. >:-[] Prostě tentokráte jsem to nenechal náhodě. :-!
Jo a máte tam recenzi na tu Fábii, tak šup přečíst a zkritizovat :-!
-
-
-
-
-
-
-
-
Ronault. 23.01.2016 19:19
Výfuky - jaký vybrat?
S příchodem sezony a STK je nutno udělat několik oprav, konkrétně výměnu zadního výfuku.
Máte někdo nějaké zkušenosti s různými dodavateli?
Udělal jsem průzkum trhu a asi toto jsem zjistil:
Bosal - nejprodávanější, asi takový průměr kvality
Walker - američané, měli by být o něco kvalitnější, cenově podobné
MTS - Italská firma, jak Elit, tak mjauto (tam kupuju díly asi nejčastěji) jej považují za nejkvalitnějšího výrobce
Tyll - to je česká firma, [odkaz] , ale je otázkou, jestli česká znamená i kvalitní, že jo...
Co byste doporučili? -
Đawson 04.12.2016 16:29
Řikal sem si...
jak se jmenuje ten blázen na macz, co prodal fáčko a po nějakém tom roce si koupil další >:D ronault... No vzpomněl sem si na tebe proto, protože sám sem si koupil po delší době starší feldu a v okolí sem za blázna
:*) at jezdí fanouš co nejdéle :yes:
Byl jsem u prvního svezení s tímto kouskem a musím přiznat, že stav mě přímo šokoval. Takhle zachovalý Favorit jsem od roku 1993 asi ještě neviděl. Akorát při testovací jízdě jsem se kvůli hluku pořád koukal, jestli nejsou otevřené dveře (nebyly). Alu kola tomu taky moc svědčí. Trochu škoda, že u Favoritu ještě neexistovala verze Laurin a Klement. S koženým interiérem by to bylo ještě zajímavější >:D
Jinak za youngtimera :yes: