Recenze

9 Majitel

Škoda Favorit 136L

9.55 Uživatelé

Hodnoceno: 58× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Favorit, foto 1 Škoda Favorit, foto 2 Škoda Favorit, foto 3 Škoda Favorit, foto 3 Škoda Favorit, foto 4 Škoda Favorit, foto 5 Škoda Favorit, foto 6 Škoda Favorit, foto 7
Škoda Favorit, foto 8 Škoda Favorit, foto 9 Škoda Favorit, foto 10 Škoda Favorit, foto 11 Škoda Favorit, foto 12 Škoda Favorit, foto 13 Škoda Favorit, foto 14 Škoda Favorit, foto 15 Škoda Favorit, foto 16 Škoda Favorit, foto 17 Škoda Favorit, foto 18 Škoda Favorit, foto 19 Škoda Favorit, foto 20 Škoda Favorit, foto 21 Škoda Favorit, foto 22 Škoda Favorit, foto 23 Škoda Favorit, foto 24 Škoda Favorit, foto 25 Škoda Favorit, foto 26 Škoda Favorit, foto 27 Škoda Favorit, foto 28 Škoda Favorit, foto 29 Škoda Favorit, foto 30 Škoda Favorit, foto 31 Škoda Favorit, foto 32 Škoda Favorit, foto 33 Škoda Favorit, foto 34 Škoda Favorit, foto 35 Škoda Favorit, foto 36 Škoda Favorit, foto 37 Škoda Favorit, foto 38 Škoda Favorit, foto 39 Škoda Favorit, foto 40 Škoda Favorit, foto 41 Škoda Favorit, foto 42 Škoda Favorit, foto 43 Škoda Favorit, foto 44 Škoda Favorit, foto 45 Škoda Favorit, foto 46 Škoda Favorit, foto 47 Škoda Favorit, foto 48 Škoda Favorit, foto 49 Škoda Favorit, foto 50 Škoda Favorit, foto 51 Škoda Favorit, foto 52 Škoda Favorit, foto 53 Škoda Favorit, foto 54 Škoda Favorit, foto 55 Škoda Favorit, foto 56 Škoda Favorit, foto 57 Škoda Favorit, foto 58 Škoda Favorit, foto 59 Škoda Favorit, foto 60 Škoda Favorit, foto 61 Škoda Favorit, foto 62 Škoda Favorit, foto 63 Škoda Favorit, foto 64 Škoda Favorit, foto 65 Škoda Favorit, foto 66 Škoda Favorit, foto 67 Škoda Favorit, foto 68 Škoda Favorit, foto 69 Škoda Favorit, foto 70 Škoda Favorit, foto 71 Škoda Favorit, foto 72 Škoda Favorit, foto 73 Škoda Favorit, foto 74 Škoda Favorit, foto 75 Škoda Favorit, foto 76 Škoda Favorit, foto 77 Škoda Favorit, foto 78 Škoda Favorit, foto 80 Škoda Favorit, foto 81 Škoda Favorit, foto 82 Škoda Favorit, foto 83 Škoda Favorit, foto 84 Škoda Favorit, foto 85 Škoda Favorit, foto 86 Škoda Favorit, foto 87 Škoda Favorit, foto 88 Škoda Favorit, foto 89 Škoda Favorit, foto 90 Škoda Favorit, foto 91 Škoda Favorit, foto 92 Škoda Favorit, foto 93 Škoda Favorit, foto 94 Škoda Favorit, foto 95 Škoda Favorit, foto 96 Škoda Favorit, foto 97 Škoda Favorit, foto 98 Škoda Favorit, foto 99 Škoda Favorit, foto 100 Škoda Favorit, foto 101 Škoda Favorit, foto 102 Škoda Favorit, foto 103 Škoda Favorit, foto 104 Škoda Favorit, foto 105 Škoda Favorit, foto 106 Škoda Favorit, foto 107 Škoda Favorit, foto 108
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Favorit RS Rok výroby 1990 Koupeno ojeté najeto [km]:100000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1289 výkon [kW]: 46 maximální rychlost [km/h]: 160 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 / 14 * pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7 / 12 *

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Davi RS".

Ahoj,jmenuji se Škoda Favorit.
A něco vám o sobě řeknu. Moje přesné označení je Škoda Favorit 136L. Narodil jsem se v roce 1990 v Čechách ve městě Mladá Boleslav. Nynější majitel mě koupil před 2mi roky v úplně sériovém stavu. Předešlí majitelé se o mě moc pěkně nestarali. Pár dní po koupi mi nynější majitel vyměnil volant za Raid HP průměr 28cm s nábou Momo, když sem ho videl tak sem ani nechtěl věřit tomu že mě s tim chce ovládat. Ale to byl jenom začátek, další co pokračovalo byli kola. Koupil klasické německé kola ATS v rozměrech 7,5´´ široká a 15´´ veliká, možná si říkate že ten rozměr není nic moc, ale mě plně vyhovuje. Kola nebyla nová, byla docela v šíleném stavu tak je David (majitel) nechal opískovat a komaxitem nalakovat do oranžové barvy. Přitom na ně koupil hned nové gumy v rozměru 195-45 R 15. Když na mě kola nazul vypadal sem hned líp, ale Davidovi se to moc nelíbylo-byl sem totiž moc vysokej. Hlavně sériové tlumiče nebyli to pravé ořechové. V zatáčkách sem se moc nakláněl ale hlavně ta světlá víška, prostě děs. Takže koupil výškově stavitelný podvozek od české firmi HP sporting v předu snižený o 60mm a vzadu o 40mm. Hned sem vyděl jak byl spokojený když sem se o pár centymetrů přiblížil k zemi. Při montáži podvozku mi vyměnil hned přední ramena, silentbloky a všechny čepy. Dal mi i nové přední brzdy. Nezapoměl ani na změření na laeserové geometrii, to abych jel pěkně rovně. No a takle se mnou jezdil až do podzimu roku 2006. Jednoho podzimního dne mě odvezl ke kamarádovi do klempírny. Kde mě kompletně vyveřily, dali mi nové prahy, zadní lemy, přední blatníky a pár kousků podlahy. Když sem občas viděl výraz Davida tak sem myslel na to nejhorší a to že mě odveze do zběrny na magnet. Ale ne. Celou zimu 2006 a začátek jara 2007 na mě pracovali. Zavařili na mě všechno co jen šlo, boční blinkry, anténu, všechny kliky a zahladily kapotu. Taky mi znova vyndal přední tlumiče a nechal je upravit aby následné snížení na přední napravě bylo 100mm to bylo mé maximu. Musel mi dát i podložky pod kola ve předu to bylo 25mm a vzadu rovných 35mm. Byl sem rozcapenej jak náka... Z dílny sem vyjel v květnu 2007, cítil sem se skoro jako nový. Ale moc dlouho se mnou nejezdil, odjel jen pár srazů a v červenci 2007 mě David zavez do dílny. Kompletně mě odstrojil, amputoval mi dokonce i motor. A odvez mě do lakovny, čekal mě nový kabátek. Toho kitu co na mě padlo... David mezi tím rozebral motor a udělal kompletní generálku. Některé věci vyměnil za závodni, jako například ostou vačku 280/280, odlehčený setrvačník o 2kg, odlehčil i řemenici na klice o 0,5kg, vyleštil saní a i kanály v hlavě kterou následně nechal snižit o 0,4mm, nezapoměl ani na tvrdší pružiny na ventily. Dal mi i nové svody s kompletním výfukem od Laytingu a koncovým výfukem z nerezu ve stylu Mugen od RS USA. V lakovně sem zůstal dýl než kdokoli čekal. Dostal sem barvu od Mercedesu odstín Mclaren-černou matnou metalízu, leskou má přeci každá kára. Do dílny si mě privez v prosinci 2007, měl mě skoro pod stromeček. Začalo to nejsložitější a to nastrojení mě celého. Vyndal mi i přístrojovku kterou nechal poflokovat černě. Kompletně nastojeného mě dokončil v březnu 2008 kdy sme se společně po 10-ti měsících projeli, oba sme byli hodně nervózní, ale všechno dopadlo dobře. Takže teď na nas čeká sezóna srazu a dopilování menších nedostatku. Tak nám držte palce a možná se i na nějakém srazu potkáme...

Přehled závodních motorů pro Škodu Favorit

Škodu Favorit 136 L/A - rallye
1989-1990
Soutěžní verze (rallye) pro skupinu A. Řadový čtyřválec s rozvodem OHV, objem 1299 cm³, vrtání 75,8 mm a zdvih 72 mm, komprese 11,7, karburátor Pierburg, výkon 77 kW (105 koní) při 6500 ot/min, točivý moment 117 Nm při 4750 ot/min. Pětistupňová převodovka, rozvor 2450 mm, hmotnost asi 830 kg, maximální rychlost 130 až 170 km/h a zrychlení na stovku za 10 s.

pro Škodu Favorit 136 L/A - rallye
1993
Soutěžní verze (rallye) pro skupinu A. Řadový čtyřválec s rozvodem OHV, objem 1299 cm³, vrtání 75,8 mm a zdvih 72 mm, komprese 12,5, dvojitý karburátor Pierburg, výkon 88 kW (120 koní) při 7000 ot/min, točivý moment 117 Nm při 4750 ot/min. Šestistupňová převodovka, rozvor 2450 mm, vnější rozměry 3815x1620x1400 mm, hmotnost 750 kg, maximální rychlost podle převodů 150 až 210 km/h.

pro Škodu Favorit 136 L/A - okruhy
1993
Závodní okruhová verze pro skupinu A. Řadový čtyřválec s rozvodem OHV, objem 1299 cm³, vrtání 75,8 mm a zdvih 72 mm, komprese 12,5, karburátor Pierburg, výkon 91 kW (123 koní) při 7500 ot/min. Šestistupňová převodovka, rozvor 2450 mm, hmotnost asi 750 kg, maximální rychlost podle převodů až 210 km/h.

pro Škodu Favorit "H" - okruhy
1991
Speciální vůz pro závody na okruzích, upravený pro skupinu H. Řadový čtyřválec s rozvodem OHC, objem 1596 cm³, vrtání 78 mm a zdvih 83,5 mm, komprese 11,8, dva dvojité karburátory Weber, výkon 123 kW (167 koní) při 6500 ot/min, točivý moment 176 Nm při 5500 ot/min. Šestistupňová převodovka, rozvor 2450 mm, hmotnost 720 kg, maximální rychlost až 240 km/h a zrychlení na stovku za 6 s.

pro Škodu Favorit "H" - okruhy
1992
Speciální vůz pro závody na okruzích, upravený pro skupinu H. Řadový čtyřválec s rozvodem OHC, objem 1596 cm³, vrtání 78 mm a zdvih 83,5 mm, komprese 12,0, výkon 129 kW (175 koní) při 8000 ot/min. Šestistupňová převodovka, rozvor 2450 mm, maximální rychlost 210 km/h.

pro Škodu Pick-Up Free Style 1.3, typ 787 - okruhy
1993
Závodní vozy pro národní okruhové závody Pick-Up Free Style připravovala firma Autospectrum 2000 Mariánské Lázně. Základem byl vůz Pick-Up odvozený z modelu Favorit, u kterého byla ložní plocha zakryta speciálním plastovým dílem. Řadový čtyřválec s rozvodem OHV, objem 1289 cm³, vrtání 75,5 mm a zdvih 72 mm, komprese 12,0, výkon 78 kW (106 koní) při 7000 ot/min. Šestistupňová převodovka, rozvor 2450 mm, hmotnost asi 750 kg, spotřeba 10 litrů/100 km a maximální rychlost 195 km/h.

pro Škodu Pick-Up Free Style 1.5, typ 787 - okruhy
1994-1995
Řadový čtyřválec Škoda s rozvodem OHV, objem 1490 cm³, vrtání i zdvih 78 mm, komprese 11,9, výkon 95 kW (129 koní) při 6500 ot/min, točivý moment 148 Nm při 5500 ot/min. Šestistupňová převodovka, rozvor 2450 mm, hmotnost 780 kg, maximální rychlost 205 km/h a zrychlení na stovku za 9 s.

pro Škodu Forman 790.16. (1.6)
1993
Řadový čtyřválec s rozvodem OHC a objemem 1600 cm³, výkon 73 kW (99 koní). Pětistupňová převodovka, rozvor 2450 mm, vnější rozměry 4160x1620x1420 mm, hmotnost asi 950 kg, maximální rychlost 200 km/h.
Model Škoda Forman (typ 785) s prototypovým motorem Škoda 790.16. Motor byl celohliníkový čtyřválec s rozvodem OHC, připravovaný pro nástupce řady Favorit/Forman. Motor nebyl zaveden do sériové výroby, Felicia 1.6 dostala starší a těžší koncernový litinový čtyřválec VW 1.6/55 kW.

Tomu říkám pořádný hodnoty.

A ještě stručná technická data Škody Favorit 136

Délka: 3815 mm
Šířka: 1620 mm
Výška: 1415 mm
Rozvor náprav: 2450 mm

Vyrobeno kusů (všech verzí):

Š Favorit: 783 167
Š Forman: 223 059
Š Pick-up: 70 900

Silné stránky

Na favorita to má dobré jízdní vlastnosti,hlavně v zatáčkach to sedí pekelně díky tvrdému podvozku.

Slabé stránky

Slabé stránky je asi jediny to že auto je hodně nízké a jezdit s tim po městě plné retardéru je opravdu něco,ale stěžovat si nemužu protože to mam takové jaké sem chtěl a za frajeřinu se platí. Ale jak poslední dobou pociťuji je elektrická instalace vozu ta ma u mě 5- .

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Se Servisem:)? Žádný skoro všechno sem si dělal sám a nebo s pomocí kamarádu. Taky jim za to velmi děkuju. Hlavně klukům z lakovny, udělali skoro nemožny...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupě byla bez problému, koupě od kamaráda. Ale stejně mi neřek úplně všechno, ale co se dá dělat.

 

Novinky v recenzi

11.6.2009 18:33

Silentbloky

Tak sem koupil novy zavodní silentbloky do motoru a prevodu

6.6.2009 22:32

Kola

Koupil sem new kola 9x14 a 10x14

16.1.2009 18:35

Zima 2008-2009

Auto je v garazi,rozebrany a maka se na podvozku,komplet nalakovat,komaxit napravy,pruzin,nalakovat tlumice...

2.8.2008 00:00

Dělam do kufru hudbu,zebudování bude složitějši než sem si myslel

15.7.2008 00:00

Sere se mi elektrická instalace,kvuli páčkám pod volantem,které mají velký odběr,ale už to řešim...

14.7.2008 00:00

Měl sem teď menší potíže s oběrem proudu,ale už sem to vyřešil,dělala to páčka pod volantem,kterou sem přeskládával kvuli floku

21.5.2008 00:00

Tak včera mi přišek komplet flok interieru,takže zase bude co dělat:)

19.5.2008 00:00

tak v sobotu proběhlo zvážení,takže 820kg, v nádrži bylo asi 10litru benzínu,sem spokojenej:)

14.5.2008 00:00

v sobotu jedu na váhu tak sem moc zvedav,jestli to bude víc jak 900kg tak bude dieta:)

6.5.2008 00:00

cekam na interier az se vrati z flokování,sem na to moc zvědav:)

17.4.2008 00:00

koupi jsem přední vrtaný kotouče od Feroda takže o víkendu bude montáž:)

15.4.2008 00:00

Už tři tejdny čekam na zadni svetla ale porad nic:(

1.4.2008 00:00

Páteční tuning sraz v Plzni u Gesu...od 17.00

30.3.2008 00:00

naše stránky www.westcityscene.ic.cz

Přímý odkaz na video.


Další vozy Škoda Favorit



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Jeste me nikde nenechal.

praktičnost
2

No tuningovy vuz neni nikdy moc prakticky:)

prostornost
9

Hodne mista,hlavne v zadu...

jízdní vlastnosti
10

Perfektne sedi na silnici.

jízdní komfort
4

Tvrdy jako žebřiňák.

provozní náklady
5

Skoro minimalní, favorit má hodně levné nahradní díly.Dík za to:)

náhradní díly
10

Dobre dostupne. Hlavně cenově úpně jinde neš většina náhradních dílů.

výkon motoru
10

Po uprave dobry,uvidime casem.

spotřeba
5

Na úpravu motoru myslim že dobrá.

hlučnost motoru
10

Hlavne vyfuku,slast pro usi.

kvalita sedadel
10

Pevná závodní, co taky čekat? Vybral sem si je sám tak si nemužu stěžovat.

brzdy
6

Jeste to chce doupravit.

zavazadlový prostor
10

Bez zadnich sedacek,hodne velky.






Blesk.cz

Tchéco jako hlavní hvězda! Zoo Praha znovu otevřela pavilon hrochů, slaví 89. výročí

Tchéco jako hlavní hvězda! Zoo Praha znovu otevřela…

Hroši hurá do čisté vody! Pavilon těchto savců v Zoo Praha se v pondělí v nové premiéře znovu otevřel, zoo tím…

Babišův slib dlužníkům výbor smetl ze stolu. Valachová je v šoku z peněz pro exekutory

Babišův slib dlužníkům výbor smetl ze stolu.…

Dlužníci v Česku stále nemají na růžích ustláno a jak to tak vypadá, dlouho ještě mít nebudou. Už více jak rok…

 

iSport.cz

Kadeřábek o demolici Bayernu: Sedlo nám to, ale... Klub má vysoké ambice

Kadeřábek o demolici Bayernu: Sedlo nám to, ale...…

Celé Německo v němém úžasu zíralo, jak jeho fotbalová chlouba Bayern dostává v městečku na jihozápadě země na…

COVID-19 drtí extraligu! Nakažení přibývají, týmy odkládají zápasy

COVID-19 drtí extraligu! Nakažení přibývají, týmy…

Pouhé dva zápasy zbyly v úterním programu 5. kola hokejové extraligy. Vedoucí Hradec Králové bude hájit…

 

Reflex.cz

Vladimír Mertlík: Pedagogika a výchova blbých – Podobnost čistě náhodná

Vladimír Mertlík: Pedagogika a výchova blbých –…

Zpětné zrcátko se minulý týden mimo vraždy sv. Adama věnovalo i tragičtějšímu pádu. Jde o pád vzdělanosti již…

Kukuřice, fazole a chilli. Tato „svatá trojice“ tvoří základ mexické kuchyně, která je středobodem života každého Mexičana

Kukuřice, fazole a chilli. Tato „svatá trojice“…

Mix toho nejlepšího vyústil v kuchařské umění oblíbené po celém světě. Co vy, máte raději ostré kořeněné maso,…