Recenze

9 Majitel

Rover řada 400 Silverstone

9.85 Uživatelé

Hodnoceno: 67× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Rover řada 400, foto 1 Rover řada 400, foto 2 Rover řada 400, foto 2 Rover řada 400, foto 3 Rover řada 400, foto 4 Rover řada 400, foto 5 Rover řada 400, foto 6 Rover řada 400, foto 7
Rover řada 400, foto 8 Rover řada 400, foto 9 Rover řada 400, foto 10 Rover řada 400, foto 11 Rover řada 400, foto 12 Rover řada 400, foto 13 Rover řada 400, foto 14 Rover řada 400, foto 15 Rover řada 400, foto 16 Rover řada 400, foto 17 Rover řada 400, foto 18 Rover řada 400, foto 19 Rover řada 400, foto 20 Rover řada 400, foto 21 Rover řada 400, foto 22 Rover řada 400, foto 23 Rover řada 400, foto 24 Rover řada 400, foto 25 Rover řada 400, foto 26 Rover řada 400, foto 27 Rover řada 400, foto 28 Rover řada 400, foto 29 Rover řada 400, foto 30 Rover řada 400, foto 31 Rover řada 400, foto 32 Rover řada 400, foto 33 Rover řada 400, foto 34 Rover řada 400, foto 35 Rover řada 400, foto 36 Rover řada 400, foto 37 Rover řada 400, foto 38 Rover řada 400, foto 39 Rover řada 400, foto 40 Rover řada 400, foto 41 Rover řada 400, foto 42 Rover řada 400, foto 43 Rover řada 400, foto 44 Rover řada 400, foto 45 Rover řada 400, foto 46 Rover řada 400, foto 47 Rover řada 400, foto 48 Rover řada 400, foto 49 Rover řada 400, foto 50 Rover řada 400, foto 51 Rover řada 400, foto 52 Rover řada 400, foto 53 Rover řada 400, foto 54 Rover řada 400, foto 55 Rover řada 400, foto 56 Rover řada 400, foto 57 Rover řada 400, foto 58 Rover řada 400, foto 59 Rover řada 400, foto 60 Rover řada 400, foto 61 Rover řada 400, foto 62 Rover řada 400, foto 63 Rover řada 400, foto 64 Rover řada 400, foto 65 Rover řada 400, foto 66 Rover řada 400, foto 67 Rover řada 400, foto 68 Rover řada 400, foto 69 Rover řada 400, foto 70 Rover řada 400, foto 71 Rover řada 400, foto 72 Rover řada 400, foto 73 Rover řada 400, foto 74 Rover řada 400, foto 75 Rover řada 400, foto 76 Rover řada 400, foto 77 Rover řada 400, foto 78 Rover řada 400, foto 79 Rover řada 400, foto 80 Rover řada 400, foto 81 Rover řada 400, foto 82 Rover řada 400, foto 83 Rover řada 400, foto 84 Rover řada 400, foto 85 Rover řada 400, foto 87 Rover řada 400, foto 88 Rover řada 400, foto 89
 

Technické info

Přezdívka auta Silver Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:135595 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1589 výkon [kW]: 82 / 85 * kroutící moment [Nm]: 145 / 154 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.9 / 9.9 * maximální rychlost [km/h]: 190 / 195 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 480 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.2 / 8 *

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Luke (BMW_fans)".

Hledali jsme nástupce Škody Favorita a v ceně, kterou jsme byli ochotni zaplatit za auto, se nabízely Fabie, první Octavie, našly se i Alfy 156. Žádné z těchto aut jsme ale nechtěli jednak kvůli mototrizaci(nábizely se nám auta s motory 1.4 a 1.6, což u Octavie není zrovna nejlepší volba, a Alfu jsme nebrali kvůli poruchovosti a drahým náhradním dílům) a jednak kvůli výbavě(žádné z aut zrovna extra výbavou neoplývalo).
Pak jsme v jednom bazaru narazili na Rover 416 - měl zelenou barvu a vypadal opravdu skvěle. Zelená ale nebyla ta pravá, a tak začalo hledání. Toho pravého Rovera jsme našli přes internet v Praze, je to dovoz ze Švýcarska.
Takže jde o model 416 Silverstone. Je to edice, která má oproti jiným Roverům 400 snížený a tužší podvozek, 15" alu kola, spojlery (navíc lakované do barvy vozu bez lišt), kožená sedadla, řadící páku s koženou manžetou, CD charger.
Na první pohled je znát podobnost Roveru 400 a Hondy Civic. Je to díky spolupráci těchto dvou značek. Co si z tohoto spojenectví právě Rover odnesl? Motor je dílem Japonských techniků, což je jasně patrné z parametrů, a také podvozek, který má tuhé pérování, a sportovní šasi. Naopak Rover se prosadil v interiéru, což je znát v použití dřevěného dekoru, kožených sedadel a hezky zpracovaných plastů, které jsou výborně slícované.

Silné stránky

MOTOR: Díky spolupráci s Hondou Rover pochytil, jak udělat kvalitní motor a použil proměnné časování ventilů. Je to sice jen o šestnáctistovku, jenže jen tak obyčejná není. Proč? Motor s šestnáctiventilovou technikou dokáže točit lehce přes 7 000ot./min (červené pole je od 6 800ot.). Výkon agregátu je 82kW (můj po úpravě cca 85kW). Díky tomuto motoru si lze s autem užít lehce sportovní jízdu. Ovšem pokud chcete jet sportovně, tak je třeba džet motor ve vyšších otáčkách, ve kterých si libuje. Po montáži Green filtru získal hrubší zvuk a zlepšil se tah z nízkých otáček, který je jinak mizerný díky 16V. Díky filtru se také motor nechá ochotněji vytáčet. Pokud jedete klidnou jízdou, tak se auto za plynem nijak nežene, ovšem pokud ho chvíli ženete a trošku točíte, tak jde citelně znát, jak se změní charakteristika časování ventilů a auto jde velmi rádo za plynem.

PŘEVODOVKA: Je stavěna spíše na sportovní jízdu. Na jedničku 60km/h, dvojka 107, trojka 145... Ve městě se hůře hledá správný převodový stupeň, řadím mezi trojkou a čtyřkou. Pokud ale jedete razantně, tak dlouhé převodové stupně ve spojení s vysokými otáčkami jsou fantazie. Je legrace pozorovat, jak při zrychlování ostatní řadí a vy ještě máte rezervu. Díky tomu se vyrovná i silenším autům.

SPOJKA: Zabírá hezky odspodu a je přiměřeně tvrdá, takže navozuje sportovní dojem. Chvíli to trvá, než si na ni noha zvykne, ale potom je to souhra.

PODVOZEK: Auto má tvrdší pružiny a díky nim sedí doslova jako přibité. Můj názor je že podovzek by snesl i silnější motor a neměl by s ním problém.

JÍZDNÍ VLASTNOSTI: Auto je velmi dobře čitelné, snadno jde poznat, kde jsou hranice možností auta. Dá se s ním jet opravdu hodně ostře, někdy mě překvapuje co všechno zvládne. Na zasněženém povrchu je lehce nedotáčivé (hold motor je vpředu a náhon taky), takže je třeba si hrát s plynem. Rover si libuje na kvalitních cestách, na kterých je jako doma. Hrbolaté cesty už nejsou to pravé, zvláště pak příčné nerovnosti jdou cítit.

SPOTŘEBA: S mým stylem jízdy, kdy jezdím kombinaci město mimo město se pohybuje na 8 - 8,2l/100km. Na jednašestku by mohla být nižší, ale jde o kombinovaný provoz, takže je v míře.

PROSTORNOST: Na svoje rozměry je z mého pohledu velmi prostorné. Sám za sebe si sednu pohodlně, nedotýkám se koleny o sedadlo. Jak vpředu tak vzadu je loketní opěrka, takže pohodlí mají všichni. Kufr je dostatečně velký a přístup do něj je výborný.

AUDIO: Není to žádný Harman Kardon, ale v autě jsou 4x repro a docela hezky hrají, nešumí.

TMC V RÁDIU: Kenwood rádio (nejspíš dokoupeno dodatečně i s CD měničem) umí zachytit TMC vysílání v rádiu. Pokdu tedy poslouchám třeba CD a je ta funkce zapnuta, rádio přepne na TMC vysílání Občas se to hodí kvůli hlášením o policajtech.

VZHLED: Na svoje stáří vypadá pořád hezky a hlavně i trochu sportovně. Díky koženým sedadlům působí luxusnějším dojmem, ale BMW to samozřejmě není. Někteří se za ním otočí :)

SVĚTLA: Tak ty musím ohodnotit na výbornou i s hvězdičkou. Tady snad nejsou třeba ani xenony. Svítí silně, daleko. Trochu jsem si je přizvedl a je to paráda, noční jízda NO PROBLÉM kamkoliv!

Slabé stránky

BRZDY: Nemyslím tím jejich účinek, ale to že vzadu jsou pouze bubny. To kazí dojem ze sportovního charakteru vozu. Ocenil bych ostřejší nástup.

POMĚRNĚ RYCHLE CHLADNOUCÍ MOTOR: To není nijak velký problém, jenom v zíme stačí, aby auto zhruba 3h stálo a je prakticky studené. Hold diesel to není.

BOČNÍ VEDENÍ SEDADEL: Na běžnou jízdu jsou v pohodě, na sportovní jízdu je třeba se připásat, jinak budete lítat. Vzadu není žádné boční vedení, zato jsou velmi pohodlné.

ABSENCE PALUBNÍHO PC: Tohle beru jako velké mínus, obzvlášť v dnešní době. Chcete vědět spotřebu? Na to potřebujete tužku a papír :(

JEMNÝ PLYNOVÝ PEDÁL: Až moc jemný, pokud jedete po hrbolech, tak vám s ním skáče noha. Myslím si, že tenhle prvek docela zvyšuje spotřebu.

PŘEDNÍ SVĚTLOMETY: Svítí výborně, jsou v nich H7, ale ty jsou právě kamenem úrazu. Nevím kdo to vymyslel, ale jejich výměna je neskutečně složitá pro laika. Když jsem poprvé H7 měnil, tak mi to trvalo zhruba 2h (NEKECÁM!!!). Je tam málo prostoru, takže tam prakticky ruku nestrčíte. Na druhou po pár výměnách dotanete do ruky grip a už to jde.

ABSENCE PŘEDNÍCH MLHOVEK: Při koupi se mi to zdálo být banalitou, vždyť čumám se světly je sám o sobě dost nízko. Bohužel při mém používání bych je obzvlášť na podzim a v zimě použil takřka každý den. Sice ty originální jsou trošku jako pěst na oko k designu přední části auta, ale hodily by se. Uvidíme jestli je dodělám.

PŘEDNÍ TAŽNÁ OKA: Jsou o něco málo níže než lízátko nárazníku a kdo to neví, tak s nimi škrábne o pankejt.

CHYBĚJÍCÍ DRŽÁK PITÍ: V autě není jakýkoliv držák na pití, ať už PET či plechovku. Na druhou stranu středový tunel je vedle řadící páky natolik široký, že na něj bez problému položím plechovku na každou stranu a při slušné jízdě nespadne.

MÁLO LAKOVANÝCH DÍLŮ DO BARVY VOZU: Myslím tím různé lišty, ať už na dveřích nebo střeše, zrcátka samozžejmě taky. Ikdyž verze Silverstone dostala jiné nárazníky, které jsou celolakované, stejně je na autě hodně, co by se dalo vylepšit. Protože to technici neudělali, doháním to částečně az ně.

SLABÁ ANTIKOROZNÍ ÚPRAVA: Za nejslabší místo považuju hranu střechy u čelního skla. Včas odhaleno a opraveno. Dalšími slabostmi jsou místa u gumových dorazů u 5. dvěří.

ABSENCE MP3 VSTUPU NEBO ČTEČKY KARET: Myslím že v r.1999 ani neměli pomyšlení, že bude iPod, MP3 v mobilu a podobné hračky. Takže když si chci pustit svoji hudbu, musím si napálit CD a dát ho do měniče. Je to trošku složitější proces, než kdybych MP3-ky hodil do mobilu a ten připojil. Dalo by se to sice vyřešit novým rádiem, ale to je zatím zbytečná investice, se současným jsem naprosto spokojený.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Je to auto, které se v Česku moc nevyskytuje, takže se může zdát, že díly budou drahé a težce sehnatelné. Tento problém lze snadno vyřešit - stačí jen koukat na internet, zeptat se v pár servisech a za chvíli narazíte na mechanika, který se zabývá opravou techto vozů, protože je jejich fanoušek - tímto je problém vyřešen.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Nemám výhrady, až na jednu maličkost. Prodejci jsme dopředu volali a říkali, že jsme z Ostravy, takže měl dostatek času zkontrolovat auto. I přes tuto skutečnost to nejspíše neudělal, protože jakmile jsme vyjeli z Prahy, žačalo ,,vařit'' - prodejce nezkontroloval vodu v chladiči. Po asi půlhodinovém čekání a žádání vody do chladiče nám řidič kamionu ze Slovenska dal celý 5l barel(důkaz, že existují i správní řidiči).

Úpravy

Zatím první úprava byla koupě laděné nerezové koncovky výfuku s průměrem 90mm.
Nově jsem koupil filtr přímého sání Green. Jde o investici za necelé 2 000Kč, ovšem z mého pohledu se vyplatila. Není třeba tolik podřazovat, aby auto táhlo. Hladce a rychleji se dá vytočit do otáček, rychleji reaguje na sešlípnutí plynu, v nízkých otáčkách má více síly. A krom toho se změnil taky zvuk, který je mnohem hezčí než v základu.


NĚKTERÉ TECHNICKÉ PARAMETRY NAVÍC:
Rozměry (VxŠxD): 1385x2000x4136mm (šířka i se zrcátky)
Objem palilové nádrže: 55l
Objem motorového oleje: 4,8l
Objem chladiče: 5,3l
Objem nádoby na mytí skla: 6,5l
Maximální zatížení střechy: 65kg
Hmotnost auta: 1175kg
Nejvyšší technicky přípustná hmotnost auta: 1640kg

Udává výrobce:
Zrychlení 0-100km/h 9,9s
Max rychlost 190km/h
Z vlastní zkušenosti si myslím, že to zrychlení je opravdu reálné. Ano výkon auta není bůhvijaký, ale na svojí váhu stačí. Navíc stovky dosáhnete na druhý převodový stupeň, takže proč ne... Nebojte já to v létě vyzkouším :-D

 

Novinky v recenzi

4.9.2010 23:30

171 963 km

Výměna převodovky + spojky + olej v převodovce... 11 000 Kč

28.6.2009 00:05

Vodní pumpa

V nejbližší době příjde na výměnu vodní pumpa - teče a teče. Kus vyšel na 600,-, uvidíme na kolik práce

24.6.2009 17:06

Sláva nazdar výletu!

Máme tady 160 000km

5.6.2009 17:03

Vytlumení

Už mě štvaly rezonance ozývající se ze dveří při jízdě na hrbolech nebo při hlasitější hudbě! Tak jsem se rozhodl s tím pořáděn zamávat a vytlumit dveře. Jen co jsem sundal tapicierung, tak jsem hnedka musel dotáhnout všechny šroubky a matičky ve dveřích, byly povolené, jako by je tam šroubovali jen prsty :-) No jo to ten věk a najeté km. Na tapec jsem nalepil molitan, hrany oblepil pružnu páskou a nasadil zpět. Ještě jsem s tím nejel, ale co se týče hudby, tak je to mnohem lepší.

8.5.2009 23:03

Kruháč

Vnitřkem havířovského kruháče v 80-ce, místní znají :-D

11.4.2009 22:46

Brzdy

Vyměněny přední kotouče + destičky = 4500,-

29.3.2009 21:31

Letní pneu

V sobotu jsem přezul na letní. Bylo na čase, ty hnusné plechové zimáky už jsem nemohl vystát.

29.3.2009 21:30

Prase s klíčem

V pátek mi před školou nějaký haj** udělal na zadních dveřích za spolujezdcem klíčem rýhu :-/ Snad to v karosárně zaleští.

11.2.2009 19:31

Takže... Před chvílí jsem se vrátil ze servisu - vyměněn olej + olejový filtr + svíčky + dolití oleje do převodovky. Hlavně ty svíčky už chtělo - hladší chod, tichší, lépe táhne. To vše za 2150,-

13.11.2008 00:00

Včera jsem viděl pravou bitku přímo na silnici mezi dvěma řidiči. Bezohledný řidič dodávky dostal nakládačku za předjíždění, kterým málem způsobil nehodu. Musím uznat, že dostal luxusně za vyučenou :D To celé se stalo přímo v centru města na hlavní silnici, takže bitkou zastavili celou dopravu. Žádné facky, ale bomby, kravata a bomby atd...

23.9.2008 00:00

Dneska jsem se rozhodl, že udělám pár velmi drobných úprav vzhledu, které budou na těch správných místech. Předpokládám, že vše bude hotovo o víkendu nejpozději, takže sem potom hodím i fotky.

3.9.2008 00:00

Dneska se po dvou dnech vrátil Rover ze servisu - opraven startér, startuje opět jak má.

19.8.2008 00:00

Rover byl na geometrii, stála 650Kč, trvala zhruba 40 minut a byla seřízena sbíhavost na přední nápravě, konkrétně u právého kola. Vše šlapě jak má.

26.5.2008 00:00

Tak dneska mi došel sportovní filtr přímého sání Green, takže je už na autě. Jde to hodně poznat - auto jde hladce a rychleji do otáček, ,,nedusí se'', lépe táhne odspodu a taky se změnil (zlepšil) zvuk. Zkrátka tahle investice za necelé 2 000Kč je povedená.

10.2.2008 00:00

Vyměněno video za vlastní - akcelerace 0-160 km/h, start na štěrku. Časem videí přibude. Původní naleznete zde: http://www.youtube.com/watch?v=wC_IgXgVUrg

17.12.2007 00:00

Tak jsem si pohrál s Roverem na sněhu. Jak se dalo čekat, tak se chová nedotáčivě, jako předokolka. Díky své relativní šířce a díky tomu, že je nízky, je na sněhu stabilní. Postrádám ASR, ale s citlivou nohou není žádný problém.

26.7.2007 00:00

Dneska jsme po 3 týdnech přivezli Rovera ze servisu (oprava dveří - viz. minulý příspěvek). Servis se nejprve nemohl trefit do odstínu, dal si ale práci a je to na jedničku.

25.6.2007 00:00

Dneska se přihodila událost, které jsem se obával. Na parkovišti u supermarketu do Rovera narazilo auto, konkrétně do pravých předních dveří. No neuvěřili by jste proč, hlavně z jaké blbosti. Důchodkyně zastavila svého starého otřískaného Golfa na parkovišti a odešla nakupovat. No samozřejmě že ta bába nezatáhla ruční brzdu a ani nezařadila převod! Golf se dal do pohybu a kam si to namířil? No přece na Rovera! No a problém byl venku. Sice to není žádná hrůza, ale je to na nové dveře. Člověka to ještě více naštve, když je to z takové blbosti a nepozornosti té báby. No každopádně jsem si obnovil na ni svůj slovník ne zrovna hezkých slov, ale co asi taky mohla čekat za takovou blbost? Ze začátku se ještě vymlouvala, že to její auto určitě někdo naboural a ono pak nabouralo no Rovera. Taková blbost! No a teď z toho je fůra papírování a problémů.

7.6.2007 00:00

V úterý se Rover vrátil ze servisu. V motoru bylo vadné těsnění pod hlavou, pro jistotu poslali i hlavu na tlakovou zkoušku, aby zjistili, jestli není prasklá. Pak špatně fungovala klima, což bylo způsobeno prasklou nádobkou s kapalinou, vyměněny byly i další trubky ke klimě.

17.5.2007 00:00

Chlapec nám brzy půjde do servisu. S největší pravděpodobností je vadné těsnění pod hlavou motoru, protože z pod hlavy stříká chladící kapalina při zahřátí motoru. Podle mechaniků je toto slabina těchto vozů, ale i tak dost dlouho to těsnění vydrželo. Blbé je, že závada se projevila zrovna při cestě do Prahy a to konkrétně při vjezdu do Prahy, takže v ten nejvhodnější okamžik. I přes poruchu jsme docela v pohodě zvládli ježdění po Praze i cetu zpět, jenom jsme pořád museli dolívat vodu do chladiče.

28.4.2007 00:00

Dneska jsem provedl lehký styling v podobě nalakování brzd do červena. Vše je nafocené, takže si to můžete prohlédnout.

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Rover řada 400 Silverstone

Další vozy značky Rover



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím mě nikde nenechal stát.

praktičnost
9

Je větší než předešlý Favorit či Felicie, takže se s ním do každé mezery nevlezete. Jen se mi zdá, že rejd by mohl být malinko větší.

prostornost
9

Když jsem to srovnal s Octavii, tak vzadu v Roveru je více místa pro nohy, kufr je velký, dostačující. Jízda ve 4 dospělých není žádný problém.

jízdní vlastnosti
9

Tvrdý podvozek má za následek minimální náklon v zatáčkách, auto jede jistě a drží si svou stopu. Hranice jsou překvapivě vysoko.

jízdní komfort
8

Díky tuhému podvozku se na hrbolatých cestách mírně třepe, zato na kvalitní cestě je to lahoda. Na svoji třídu jde o komfortní svezení.

provozní náklady
8

Jsou vyšší, než u Felicie nebo Favoritu, ale to je samozřejmé a stojí to za to.

náhradní díly
9

Pouze jeden dál byl problém sehnat, jinak vše snadno dostupné. Shání u fandy Roverů.

výkon motoru
8

Na 1.6 skvělý, úsporná jízdna znamená otáčky kolem 3 000 za minutu. Když ale chcete svižně zrychlit a užít si sportovnější jízdu, je třeba podřadit a motor vytáčet.

spotřeba
7

Hold diesel to není, jezdím v průměru za 8l/100km a to jezdím hodně po městě.

hlučnost motoru
9

Je tichý, ale přitom o něm víte. Díky Green filtru dostal krásný hrubší zvuk, obzvlášť ve vyšších otáčkách je to menší symfonie.

kvalita sedadel
8

Ocenil bych lepší boční vedení, jinak nemám moc co vytknout. Snad jen že při ostřejší jízdě je třeba se připásat, aby řidič i spoluzejdci zůstali na svém místě...ach ta kůže. Na delší cestování jsou pohodlné.

brzdy
8

ABS má, takže jsem spokojený. Po delším brždění nevadnou. Ale ocenil bych ostřejší nástup a kotouče vzadu místo bubnů.

zavazadlový prostor
10

480l, to je dostatečný prostor. I přístup do něj je výborný.






Blesk.cz

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle tituly dojmou, napnou, potěší!

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle…

Babí léto nás ještě lehce pošťuchuje, ale co naplat – podzim je tady. A jak se zdá, stále ještě budeme spíš…

Barbie Jessica Alvesová podstoupila drastickou operaci: Lékaři ji zbavili letitého problému!

Barbie Jessica Alvesová podstoupila drastickou…

Chodící Barbie Jessica Alvesová (37) informovala na svých sociálních sítích fanoušky o dalším, na první pohled…

 

iSport.cz

Mertl po výhře nad Spartou: Pomohly i tyčky, ale můžeme hrát s každým

Mertl po výhře nad Spartou: Pomohly i tyčky, ale…

Plzeň si to při vstupu do extraligové sezony rozdala stejně jako loni opět se Spartou, tentokrát na svém ledě.…

Trpišovský po bůru: Okolnosti nám šly na ruku, s Dány to bude jiné

Trpišovský po bůru: Okolnosti nám šly na ruku, s…

Radost mu nezahnala starost, že už v úterý ho čeká úplně jiná šichta. Po výhře 5:1 nad Teplicemi Slavii čeká…

 

Reflex.cz

Adéla Knapová: Absurdní drama v kauze Kramný pokračuje

Adéla Knapová: Absurdní drama v kauze Kramný pokračuje

Zpackaná kauza Petra Kramného nabírá čtyři roky po jeho odsouzení ještě víc na absurditě. Inspirací je zjevně…

Hamáček: Situace kvůli covidu je vážná, musíme zrušit hromadné akce. Prymula: Druhou vlnu jsem podcenil

Hamáček: Situace kvůli covidu je vážná, musíme…

Ministr vnitra Jan Hamáček (ČSSD) míní, že vývoj epidemie koronaviru je tak vážný, že nastal čas maximálně…