Recenze

10 Majitel

Saab 9-3 1,9 TiD

9.28 Uživatelé

Hodnoceno: 29× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Saab 9-3, foto 1 Saab 9-3, foto 2 Saab 9-3, foto 3 Saab 9-3, foto 4 Saab 9-3, foto 5 Saab 9-3, foto 6 Saab 9-3, foto 7 Saab 9-3, foto 9
Saab 9-3, foto 10
 

Technické info

Přezdívka auta saabík Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:58000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1910 výkon [kW]: 88 kroutící moment [Nm]: 280 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 425 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.3

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "malevil".

Prozatím jsem tu žádnou novější 9-3 nenašel a i zkušeností z provozu těchto aut je na českém netu minimum. Testů dost, ale provozních zkušeností málo.
Přidávám tedy svoji, i když ještě pořádně nemám co psát. Mám auto pouze dva dny, bez značek, bez pořádných zkušeností z provozu. Berte proto vpravo uvedené jako startovací info jednoho bláznivého nadšence, pro nějž je toto auto splněním jeho klukovského snu. Nemá to tedy zatím reálnou vypovídací hodnotu. I fotky jsou zatím pouze z mobilu (aby to saabíkovi nekazilo hodnocení, přidal jsem jednu PROFI - snad to nevadí :-). Jakmile bude více zkušeností a času, průběžně budu doplńovat. Budu vděčný za názory ostatních, nejlépe majitelů těchto vozů.

Silné stránky

Vyvážený vůz v každém ohledu. Design (subjektivní názor) špičkový, motor úsporný a zřejmě spolehlivý (je to původem Fiat 1,9 JTD - alespoň myslím že tak nějak je označený - což je prý dobrý motor), interiér pro mě bezkonkurenční - ta kolmá plochá a k řidiči přikloněná přístrojová deska je návyková :-).

Slabé stránky

I když splnění snu, přesto nemíním být v dalším nekritickým hodnotitelem.
Dokážu si představit přesnější a kratší chod řadící páky. Stupně skáčou bezchybně ale dráhy a ovládací síly jsou zbytečně dlouhé/velké.
Vůz je dovezen z Francie, výbava je trošku slabší (nemám kůži, vyhřívání sedadel a pouze základní audio) ale bezpečnostní výbava plná.
Co mi vadí velmi - ve voze není jediný držák na nápoje - to je pro mě veliké minus.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Prozatím nic - to by také bylo, po dvou dnech. Jsem objednán na garančku a výměnu brzdových destiček. Po hledání na netu jsem zvolil TrollJets, kteří měli slušné reference. Tak uvidíme :-)

21.1.2008
Mám za sebou garančku v 60 tis.km + celkovou prohlídku vozu po nákupu (měl jsem trošku strach jestli jsem nešlápl vedle).
Asi začnu servisem TrollJets. Kluci předčili všechna očekávání. Nejen že vše hotové ve smluvený čas, ale přijel jsem bez peněz a přesto jsem s vozem odjel. První návštěva a taková důvěra? Neuvěřitelné! Mají mě nastálo. I když, doufám že na nás moc nevydělají :-)

Na autě udělána výměna oleje a filtrů (dřeli se chudáci s vypouštěcím šroubem - nějakej trotl ho snad utahoval montpákou), nové zadní destičky, kompletní prohlídka auta, všech vůlí .... + koberečky - 7.340 vč DPH. Prozatím nevidím důvod měnit 10 bodů u servisních nákladů (s ohledem na třídu auta).

Stav auta dle vyjádření mechanika perfektní. Žádné vůle, NIC. Počet kilometrů odpovídá. SUPER :-)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Vůz jsem koupil na Moravě od jednoho soukromého dovozce. Trošku zmatkař (ještě nemám SPZ) ale má krásná auta za dobrou cenu. Snad i to moje bude bez problémů. Zatím tomu vše nasvědčuje.

 

Novinky v recenzi

15.3.2008 00:00

Něco nového? Ano. Auto miluji víc a víc. Máme za sebou společných 5000 km a ..... je FANTASTICKÉ. A to přestože se vyskytla první (mini) závada. Okno u řidiče se občas nechtělo zavřít - vyjelo do cca 2/3, zastavilo se a záhy se začalo otevírat (pokud je vše jak má být, pak se takto chová v případě, že při zavírání narazí nějakou překážku - bezpečnostní funkce).
Oprava takřka na počkání - vadný mikrospínač - cena tak nízká, že ani nevím kolik to stálo. Když už saabika měli kluci (opět TrollJets) v parádě, promazali mi i lanovody a klouby u převodovky a řadící páky. Nyní je řazení ZCELA bez problémů - přesné, snadné, rychlé. Je tak pohodové, že mi i přestalo vadit že nemám automat.
Problém s nulovou nabídkou místa na odložení kelímku s kávou efektivně, a dle reakcí spolujezdců myslím že i efektně, vyřešen originálním příslušenstvím - jak bude chvíle, doplním foto.
Trošku jsem saabikovi začal šlapat "na krk". Spotřeba se nyní ustálila na 7,1 l/100km při 90% město. To se mi zdá OK - nesoutěžím v ECO rally a s koncernem už vůbec ne. Jezdím pro radost.
Veřejně tady prohlašuji - nechci už nikdy jiné auto než je SAAB. (no ... dobře .... pokud mu třeba upadne kolo nebo budou dělat jen auta jako třeba nyní 9-2, 9-7 (FUJ) a nic jiného, pak uteču k Lexusu IS)
Pokud ale bude vše tak OK jako dosud, pak mě SAAB-e máte NASTÁLO (na 9-3 Turbo X už šetřím)

26.1.2008 00:00

Připojil se k nám i můj kolega. Jeho srdeční záležitost je, alespoń podle vašich reakcí, výrazně atraktivnější než moje volba. Naštěstí nejsem žárlivý (grrrrr ... :-). Vím totiž zcela přesně co a proč jsem si vybral. Saab je Saab. Vítej tedy mezi námi Mustangu GT. Hodně šťastných km za volantem takového krasavce.

25.1.2008 00:00

Od čtvrtka mám SPZ. Sláva. Konečně mohu do ostrého provozu.
Udělal jsem ještě týž den dalších cca 500 Km a opět musím pochválit sedadla. Nulová únava. Pánové kteří navrhovali interiér odvedli neuvěřitelný kus poctivé práce. Vím, že se tento styl ne každému líbí, ale kdo měl možnost SAABa řídít mi asi potvrdí, že absolutně VŠE je na zcela logickém místě. Každý prvek ovládání je řešen tak, aby Vás NIC neodvádělo od soustředění se na to, co se děle na silnici. S tím držáčkem na kelímek ale v mém provedení opravdu šetřili na nepravém místě. Vadí mi to tak moc, že jsem si objednal jeden přímo z originálního příslušenství (cup holder for smart slot). Cena není nízká, ale podle fotek by to mělo vypadat dobře. Tak uvidím.
V pátek jsem zajel na jednu ruční myčku v Brně. Výborné služby. Ke standardu Vám dají kyblík s vlažnou vodou a saponátem, měkou houbičku a jelenici. Pár dobrých rad zdarma k tomu. Navíc auta nemyjete venku, ale mycí boxy mají vrata. Ani v největší zimě tak nemrznete ani vy, ani auto. Výsledek mé snahy máte v galerii (na to že je to foceno mobilem je kvalita docela slušná - na první místa to není, vím, ale..... kdo se má vláčet se zrcadlovkou :-)


Další vozy Saab 9-3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Mám ho velmi krátce. Zatím nejsou a doufám že ani nebudou žádné problémy. Budu průběžně doplňovat/upravovat.

praktičnost
9

Je to sedan, ale mé potřeby plní na 100%.

prostornost
9

Jedná se o sedan střední třídy (i když dělení na třídy mě trošku míjí, tak možná nižší střední?), takže klasika - na předních sedadlech paráda, vzadu je to už horší. Osobně, i když mám 189 cm, sedím hodně u volantu, takže nemáme problém.

jízdní vlastnosti
10

Čekal jsem mírně tužší podvozek. Auto ale má bezpečné jízdní vlastnosti za každého režimu. Nevím zda to není jen mým nekritickým nadšením nebo je to realita, ale auto reaguje na každý pohyb volantem okamžitou reakcí. Kam chcete, tam se "nadšeně" "vrhá".

jízdní komfort
10

Je to srdcovka, opět nebudu asi moc objektivní. Nicméně zatím nejpohodovější cestování z vozů co jsem kdy řídil (sám jsem měl cca 15 aut k osobnímu užití od Žiguli 1500 po Volvo S60).

provozní náklady
9

Garančka v 60 tis km včetně destiček - 6.600 Kč vč. DPH - na značku a třídu auta myslím že super cena.

náhradní díly
9

Zatím velmi přijatelné ceny (zadní destičky, olejový a vzduchový filtr).

výkon motoru
9

Je to nejslabší diesel co montují, ale mě plně dostačuje. Upřímně, asi bych se s tou 150 koňovou verzí na předokolce trošku pral :-) Jsem spokojený.

spotřeba
10

Prozatím mám na palubním počítači průměr 6,3. Tuto hodnotu, při složení dálnice/město v poměru 50/50 a při svižné jízdě na hraně zákonných limitů, považuji za velmi dobrou.

hlučnost motoru
9

Ve městě vím co mám pod kapotou, na dálnici ve 130 km/h točí na 6.př.st. 2200 ot./min - úplné ticho. Svůj díl na cestovní pohodě má i relativně slušné audio (mám jen základní verzi - 7 repro).

kvalita sedadel
10

Nemám slov. Špička. Trpím na bolesti zad. Francouzi na mě byli příliš měkcí (mimo jiných nectností o kterých bych mluvil hodiny), němci příliš tvrdí. Vynikající kompromis. Jezdím hodně Brno/Praha a ještě jsem nepřijel odpočinutější a ve větší pohodě.

brzdy
9

Podle některých názorů na netu mají sklon k vadnutí. Nevím. Nezkoušel jsem, prozatím naštěstí nebyl důvod. Brzdný účinek nastupuje pozvolně a je dobře dávkovatelný. Pohoda.

zavazadlový prostor
9

Je to sedan - je nutné více psát? Kufr velký, přístup díky víku kufru využitelnost mírně omezuje. Ale....nekupuji ledničku každý den :-)






Blesk.cz

Z kudrnaté krásky princezna bez vlásků: Patricie (4) trpí akutní leukémií! A táta zůstal bez práce...

Z kudrnaté krásky princezna bez vlásků: Patricie (4)…

Vánoce na krku a společně s nimi i těžké a dlouhé období boje o život jedné ze tří krásných princezen. Manželé…

O 10 let mladší: Bude svatba? Po dojemných zásnubách přišlo vystřízlivění!

O 10 let mladší: Bude svatba? Po dojemných zásnubách…

S novými zuby se Marcelovi vlila nová krev do žil, a tak na konci pořadu O 10 let mladší poklekl a Lucii před…

 

iSport.cz

Blíží se Eratův návrat? Věřím, že naskočí co nejdříve, říká Zábranský

Blíží se Eratův návrat? Věřím, že naskočí co…

Hokejista Martin Erat by ještě v prosinci mohl naskočit v dresu Komety Brno na extraligový led. Na podzim…

Další Kaše v NHL. Užil si rituál, chválil ho Voráček. Liga je paf z Francouze

Další Kaše v NHL. Užil si rituál, chválil ho…

Starší brácha a útočník Anaheimu Ondřej má na svém kontě už 174 startů v NHL, David Kaše zapsal v noci první.…

 

Reflex.cz

Som zkopíroval! Slovenský premiér Fico ukradl video izraelské agentuře. Ta teď hrozí žalobou

Som zkopíroval! Slovenský premiér Fico ukradl video…

V rámci předvolebního boje natočil exslovenský premiér Robert Fico kontroverzní reklamu. V té ve školce kárá…