Recenze
Saab 9-3 SportCombi
Technické info
Přezdívka auta saabiste Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:40000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1850 výkon [kW]: 90 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.5
Popis vozu
Jednoho dne se peněženka usnesla, že dost bylo bavorska, a že je třeba ojeté vyměnit za nové. Letní cesta do Švédska inspirovala a tak se mrklo na Saab 9-3 SportCombi, montážní nákladní automobil dost výjimečný na našich silnicích - v r.2007 se prodalo v celé ČR jen 55 Saabů, těchto kombíků bylo snad 20. V Praze rozhodně potkáte častěji Bentley Continental, než 9-3 modelový rok 2008 (po faceliftu v půlce roku 2007). Osobně jsem potkal jeden jediný tento model.
Chtěl jsem něco netradičního (vozidlo patří společně kanceláři a musí trochu majitele reprezentovat), bezpečného (jde o nejbezpečnější vůz, co se do milionu dá koupit), a good value for money (včetně N1 přepážky).
Motor je 1.8 Ecotec od General Motors, je i v Opelu Vectra - ano, je to krok dolů oproti BMW 330d. Už to není turbowhruuum do Buchlovskych kopcu, ale je třeba jezdit jinak, trošku pomaleji, a motor víc vytáčet - a po zajetí jsem si i zyvkl. Co mne mile překvapilo je spotřeba, dálniční lety do 9ti litrů, mimo město pohodově i do osmi. Motor je tichoučký, příště si nevezmu ani turbodiesel nebo tradiční benzínové turbo (děsil bych se spotřeby), ale BioPower turbo jezdící i na etahnol E85, který je v Brně k dostání za 25kč/litr. Vůbec value for money byla výborná, finanční produkty skoro bez navýšení (RPSN 1,99%!) a i to byl jeden z hlavních důvodů, proč jsem vůz vzal.
Kapitolou sama pro sebe je interiér - užasný, orginální, od nightpanelu (zhasne vše kromě rychloměru) až po klíček u ruční brzdy (netrčí mi směrem na koleno). Sedadla jsou perfektní, pohodlná, široká, skvěle podpírají a mají vysoká opěradla. Opěrka hlavy vyhrávají jedn soutěž za druhou v bezpečnosti (aktivně se v případě zadního nárazu přisunou k hlavě). Místa vzadu je asi jak v BMW řady 3. Děti nemám a vzadu skoro nikdy nikoho nevozím. Kufr je mnohem větší než u BMW, skladný, krásně čalouněný, super, na mne až moc velký, nevadí mi moc ani přepážka N1 - je kvalitní, nedrnčí, čalouněná, s velkou dírou pro lyže. Kvalita zpracování se mi zdá výborná, jen světle béžový interiér se mi asi bude dost špinit. Připlatil jsem za lepší audio se zesilovačem a přehrávačem mp3, vcelku to ujde a hraje to obstojně, ovladače na volantu.
Podvozek je předokolka s pomerne dobrým držením, pomáhají navíc dané lité 17´ kola od anglických Team Dynamics. Rozdíl mezi bmw a saabem pozná člověk hlavně v ostrých zatáčkách, kde vás zadokolka hezky vytáhne. Obecně mi sedí mnohem víc pohon zadních kol, nebo 4x4, ale k tomu se časem určitě dostanu. Nešťastný bych byl, kdybych měl pod kapotou 200 koní a víc, nebo těžký nafťák TDi, ale to nemám, takže to nějak unesu :-).
Dal jsem si na auto černé folie a černá kola DrifZ 17´ od Team Dynamics, a ta kombinace se mi libí a vzbuzuje poměrně pozornost.
Silné stránky
Image a jejich počet na českých silnicích - šance, že potkáte obdobný, je velice nízká. Bezpečnost - model 9-3 získal už před pěti lety 5 hvězd, a to i v provedení kabrio, a tento vůz je ještě o kus dál. Pohodlí - křesla vpředu jsou na jedničku a úžasně se v nich sedí.
Design! Rozhodně auto odlišíte od masovek všude okolo.
Slabé stránky
Slabší servisní síť.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Při blikání kontrolky airbagu bylo třeba vyměnit sběrnici dat ve volantu, skvělý přístup, jak se na prémiovou značku sluší - a auto ještě vzorně vypucovali.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Vcelku bez problémů, jen je hodně mimo Prahu až kdesi v Jílovišti. Nabízeli se nám prodejci škodovek (koukal jsem po Octavii RS), ale jejich přístup byl zcela odlišný - slevy dávali, ale vše pak schovávali do přeplaceného leasingu a pojistek. Úroveň některých konkretních prodejců Škoda je tak zoufalá, a Škodovky tak předražená, že jsem rád, že jsme v kanceláři rozhodli, že never more - SKODA!
Přidat názorDiskuse: Saab 9-3 SportCombi
- peknej 20.07.2010 00:02 twistedTSD
- Sobík 21.06.2010 17:23 Denjl21
- nastavení volantu 15.11.2008 10:14
- Re: ahoj, 03.07.2008 14:37 Beersheva
- Re: bomba 03.07.2008 14:36 Beersheva
- bomba 02.07.2008 22:30
- ahoj, 01.07.2008 13:07
- Sraz 11.05.2008 14:01 Novic (Porsche team/GT-R team)
- Re: RPSN 2% ?? 10.05.2008 23:32 Ricardo
- Re: RPSN 2% ?? 09.05.2008 16:45 Beersheva
- RPSN 2% ?? 05.05.2008 20:35
- Re: Re: perfektní vkus, na auta, i na slečnu 12.04.2008 10:37 Special-line
- Re: perfektní vkus, na auta, i na slečnu 12.04.2008 10:30 Beersheva
- Re: Re: Re: Re: Re: perfektní vkus, na auta, i na slečnu 12.04.2008 07:31 Dylan McKay
- Re: Ronnyp 25.03.2008 23:38 Ronnyp (RSKa)
- Re: Re: Ronnyp 21.03.2008 20:37 Beersheva
- Re: Ronnyp 20.03.2008 17:00 Ronnyp (RSKa)
- Ronnyp 20.03.2008 16:43 Beersheva
- Ronnyp 20.03.2008 15:52 Ronnyp (RSKa)
- Re: jen ičko? 03.03.2008 22:50
- A1A 14.02.2008 11:43 kaaRS
- Re: Interier - 2 otazky 13.02.2008 18:45 Beersheva
- Interier - 2 otazky 12.02.2008 21:57
- 9-3 10.02.2008 16:16 Čujo
- Re: Za plnej. 05.02.2008 09:12 Beersheva
- Re: disky 05.02.2008 09:02 Beersheva
- Za plnej. 05.02.2008 00:50
- disky 05.02.2008 00:45
- Re: bezpecnot 04.02.2008 02:38 swed81
- icko 26.01.2008 22:44
Další vozy Saab 9-3
-
Saab 9-3 (2004) Majitel: parkoviště
Přidáno: 5.9.2009 1310 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Saab 9-3 (2007) Majitel: duri13
Přidáno: 4.6.2009 199 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Saab 9-3 (2003) Majitel: CtvrtSardel
Přidáno: 8.7.2008 589 Majitel 9.71 Uživatelé
-
Saab 9-3 (2010) Majitel: Denjl21
Přidáno: 20.6.2010 2010 Majitel 9.67 Uživatelé
-
Saab 9-3 (2007) Majitel: DJdick
Přidáno: 30.6.2008 1710 Majitel 9.56 Uživatelé