Recenze

9 Majitel

Saab 9-3 2.2 TiD Vector

9.71 Uživatelé

Hodnoceno: 116× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Saab 9-3, foto 1 Saab 9-3, foto 2 Saab 9-3, foto 3 Saab 9-3, foto 4 Saab 9-3, foto 5 Saab 9-3, foto 6 Saab 9-3, foto 7 Saab 9-3, foto 8
Saab 9-3, foto 9 Saab 9-3, foto 10 Saab 9-3, foto 11 Saab 9-3, foto 12 Saab 9-3, foto 13 Saab 9-3, foto 14 Saab 9-3, foto 15 Saab 9-3, foto 16 Saab 9-3, foto 17 Saab 9-3, foto 18 Saab 9-3, foto 19
 

Technické info

Přezdívka auta Švéd Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:157000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2171 výkon [kW]: 92 kroutící moment [Nm]: 280 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.9 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Rád bych vám představil zástupce klasické švédské automobilové školy, SAAB 9-3. Můj kousek je již nový model, jeden z prvních, má naftový pohon, vcelku slušnou výbavu, ne moc najeto a je v dobrém stavu. Jak jsem se k němu dostal? Cesta byla suchá, místy mokrá, vedla přes více jiných aut, až jsem teď skončil právě u mého Švéda. Dobrá přezdívka ne? :-) Tak asi takhle: Před asi rokem jsem jezdil Peugeotem 406 1.9TD z roku 1998. Nebyl to už nejmladší kluk a měl už taky docela dost za sebou, lehce přes 200 000 km. Nebyl nijak poruchový, ale vzor spolehlivosti taky ne. Chtěl jsem ho vyměnit a poohlédnout se po něčem novějším a zachovalejším, protože ten věk a kilometry už byly na Ferdovi znát. Ferda jako frantík, francouz, jasný?! ;-) Tak jsem koukal po internetu, po bazarech v mém okolí, co by tak přicházelo v úvahu. Neměl jsem moc přesnou představu, chtěl jsem zhruba něco jako byl Ferda. Logicky se nabízela 406ka po faceliftu. To byl jeden z velkých kandidátů. Mezi dalšími byly klasicky Mondeo, Vectra, Mazda 6, BMW 3, Audi A4, starší BMW 5...ani nevím jak, nakonec jsem skončil v jednom větším bazaru, který není až tak daleko od nás. Jel jsem se podívat takzvaně "na blint", jen prostě co mají. No, jak asi už tušíte, měli právě Švéda. Jak jsem ho uviděl, hned mě zaujal, byl v dobrém stavu, nafta, slušná výbava a cena, kterou jsem byl ochoten za budoucí auto dát. Tak následovala prohlídka, projížďka a zamluvení. Po 2 dnech jsem se vrátil s kamarádem technikem, ten mi ho taky schválil a tak jsem vysypal na stůl své životní drobné a jelo se domů. Od té toby jsem na něm najel něco přes 20 tisíc km.

Co říct o autu samotném? Začneme od vnějšku, je na něm vidět severský chlad, jasné linie, nic navíc, to se mi líbí. Hlavně zezadu vypadá k sežrání. Škoda že nemá po každé straně třeba jeden výfuk. Vypadalo by to ještě o pořádný kus líp. Zepřadu dominuje maska a světla. V masce chladiče je vidět náznak letecké minulosti (a vlastně snad i současnosti) společnosti Saab v podobě linky s nápisem Saab, která znázorňuje letecké křídlo. Nasávací otvory vůbec působí velice uhlazeným a čistým dojmem, pokud odhlédneme od rozpláclých much na jejich plochách...no, nic :-) Pak vás zaujmou určitě světla. Jak jinak, je to jedna z největších částí přední masky. Bohužel na mém Švédovi nejsou xenonová, i když tak vypnutá vypadají. To ale možná vypadají i kterákoliv jiná světla :-) Prostě tyhle mají čočku, takže to sebevědomě vypadá, že to jsou xenony. Nejsou. Bohužel. Další věc na autě jsou kola. Jak praví stará známá pravda, kola dělaj člověka. Teda, kola dělaj auto. Já obouvám originální saabovská kola, která mají 16 palců a moc se mi líbí. Myslim, že i Švéd si je oblíbil, drží na nich fajnově stopu a nestěžuje si ani na velké rázy při přejíždění děr v silnici. Auto má karoserii sedanu, čili se v něm sedí. Přináší to s sebou fakt, že vstup do kufru je docela malý. Ne nijak kriticky, ale je menší. Kufr samotný ovšem taky není nijak obrovský, a já hlavně nemám chalupu, kam bych pořád něco stěhoval jako průměrný Čech, tak mi to až tak nevadí. Ostatně Ferda byl taky v sedanu. Tam to ale podle mě nebylo tak limitující.

Mohli bysme přejít k vnitřku, že? Tam nás čeká překvapení. A hned několik vlastně. Saab svou originalitu a výjimečnost dává najevo. První šok byl, že auto má kožené čalounění. Dodává to pocit luxusu. Ovšem jen do chvíle, než vám to dodá pocit zapařenosti. Teď v létě to není nijak moc příjemné, přestože klima jede na plné obrátky. Možná ji budu muset nechat zkontrolovat, jestli funguje. Teda jako jestli funguje dostatečně, jestli má dost chladiva a tak :-) Zpátky k sedadlům. Ty jsou v šedivé barvě, která je ideální a skvrnovzdorná. Už se mi povedlo za jízdy při svačině něco upustit, ale z té šedivé kůžičky to jde dolů jedna báseň. Tak kam dál? Další originalita je startér. Hádejte kde je? Pokud Saaba neznáte, neuhádnete. Je uprostřed hned za řadící pákou a hned před ruční brzdou. Nečekané, leč zábavné. Pokaždé si představuju, že startuji nějaké letadlo od Saabu, třeba Gripena :-) Další věcí je volant. Švédík je vybaven koženým volantem, navíc multifunkčním, o čem se mi ve Ferdovi ani nesnilo. Tam když jsem jel okolo Pomocníků a Ochránců, tak se mi tak zpotily ruce, že mi volant klouzal dlaní, že jsem skoro ani řídit nemoh. Buzeranti a Kasírovači mě pak hned stavěli, že se mysleli, že jsem pod vlivem. Nevěděli, že pod jejich vlivem. Nemám je rád...často právě jen "buzerujou a kasírujou". Mno zpátky, ve Ferdovi mi klouzal volant, když jsem měl spocené ruce. Ve Švedovi nic takového neznám, pěkně se drží a neklouže...volant samozřejmě :-) Ta multifunkčnost spočívá v ovládání rádia například, multifunkčně ohřívat párky například neumí...Když už jsem načal tu výbavu, tak ji i dočnu...tak už víte, že můj seveřan má kožený volant. Ani nevím, jestli to je součástí výbavy Vector nebo ne. Tak další věci, které Švédík má : ABS, ASR, ESP, 8 airbagů (to se všechno hodí, kdybych to někam šoupnul, ale snad nikam šupat nebudu...s autem...), dvouzónová klima, originál rádio na CD i s CD měničem, dálkový centrál, elektrický okna i zrcátka, 16" originál liťáky, imobilizér s alarmem, tempomat, kožený sedadla...a spostu dalších věcí který jsou asi už samozřejmostí u modernějších aut. Mlhovky například, vyhřívaná zrcátka nebo výškově stavitelný sedadla. Zajímavá je funkce "NIGHTPANEL". Aktivuje se samostatným tlačítkem (jak jinak u Saabu, ten vůbec překypuje různými jednoúčelovými tlačítky, skoro se divím, že sem nenašel tlačítko pro možnost stištění dalšího tlačítka ;-) ) napravo od volantu a ztlumí velkou část osvětlení palubní desky. V noci si pak neunavujete oči svícením si do nich miliardou tlačítek z interiéru. Zajímavá funkce pro dálniční cesty na dlouhou vzdálenost v noci (=opět dosti jednoúčelová záležitost).

Další zastávkou teda asi bude jízda a věci, který k ní jsou potřeba. Tak zaprvé to je to auto...v kterým musí být nějaká pohonná jednotka. Tady trůní motor, který bohužel není švédskou leteckou záležitostí (protože i benzínový dvoulitrový turba za leteckou záležitost v jistým smyslu považuju), ale klasický oplácký naftový "Dvaadvacetidecák" s turbem. Ten dává výkon slušných 125 koní, kroutící moment až 280Nm. To nejsou špatné hodnoty, dynamika auta není vůbec špatná, je o hodně lepěí než byla u Ferdy, ale není to taky nijak oslňující. Těší mě fakt, že to žere o dost méně, než kdybych do ruky dostal opravdu tu nějakou leteckou záležitost. To by pak musela být letecká doprava benzínu ke mně pořád a všude...:-) Tak k motoru. Pochází tedy od Oplu, koncernového spoluhráče. Netěší se příliš valné pověsti, ale zároveň nepatří k nejhorším. U mě naštěstí vypadá, že bude pověst svých bratříčků vylepšovat, po 135 tisících kilometrech neprská ani nepapá olej, turbo zatím taky šlape, zvuk je na diesel v normě, spotřeba nafty taky, takže spokojenost. Snad to ještě vydrží. K tý postřebě, pohybuje se kolem 7 litrů na 100km dlouhodobě, jezdím asi kombinovaný cyklus, občas dálnice, občas po městě, nejvíc mimo město. 5 stupňová převodovka řadí. Od toho tam je. Řadí docela přesně, nemůžu si stěžovat. V pohodě.
Jízdní vlastnosti...co k nim? Sám nejezdím nijak agresivně, takže auto neberu na limit spíš svých moností než jeho. Pocitově ale auto sedí na silnici velice jistě, asi i díky pneumatikám širokým 215 mm. Náklony v zatáčkách jsou řekl bych průměrné. To, co ale pocítíte, je těžký motor vpředu. Auto je dost nedotáčivé, což mi bylo velice nemilé na mokru jedné zatáčce, kam sem asi vjel o trochu větší rychlostí, než bylo gumám milé. Ale dopadlo to naštěstí dobře.

Silné stránky

Originalita Saabu

Výjimečnost značky na silnicích

Spotřeba naftového motoru, i když to není mainstreamové tédéíčko

Pocit bezpečí

Útulnost interiéru mimo parných letních dní se zapařeným...i zády...;-)

Nezájem zlodějů - snad ;-)

Pokles ceny od nového vozu

Kvalita zpracování

Slabé stránky

Těžký motor vepředu

Špatná pověst motoru - zatím se mi ale vyhýbá

Chybí xenony - s těmi by se mi koukalo v noci asi líp

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servis je prováděn u mechanika, který ho se mnou kupoval, takže co si nadrobil, to taky má ;-) Absolutní spokojenost, se vším si věděl rady, i když toho naštěstí moc nebylo...( Díky Jendo! )

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Autobazar. Vcelku normální, žádný podraz od nich očividný nebyl.

 

Novinky v recenzi

7.7.2009 10:19

Překročil jsem s Gripenkem 150tisícovou hranici kilometrů a stále jezdíme bez problémů. Brzy ale budeme muset na výměnu oleje a filtrů, už se přiblížila doba výměny.


Přidat názorDiskuse: Saab 9-3 2.2 TiD Vector

Další vozy Saab 9-3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím mě nikde nenechal, opravovaly se pouze brzdy (výměna obložení), olej, nějaké žárovky.

praktičnost
8

Sedan...místa není nazbyt. Kvůli tomu si ho ale snad nikdo nekoupí

prostornost
8

Ujde to, já nemám problém

jízdní vlastnosti
8

Těžký motor jim hodně škodí, trochu se bojím, co na to přední náprava :-/

jízdní komfort
9

Velice dobrý, po delší jízdě jsem stále svěží, čilý, veselý a hravý :-)

provozní náklady
9

naftové náklady docela ujdou, i když s dnešní cenou nafty...:-/

náhradní díly
9

Přes mého dvorního mechanika naprosto v pohodě

výkon motoru
8

Ocenil bych vyšší, hlavně ve švédském letadle...

spotřeba
8

Mohla by být nižší, je to nafta, a ta přece nežere

hlučnost motoru
8

Nijak tragické, ale pořád je to nafta

kvalita sedadel
10

Ty na mě působí velice dobrým dojmem, sice ta kůže mě teď v létě trochu podrazila, ale jinak super

brzdy
9

Dobře dimenzované, ubrzdíme všechno

zavazadlový prostor
7

Nijak velký a nedobrý přístup k němu






Blesk.cz

Marcel z pořadu O 10 let mladší si zuby vytrhal kombinačkami. Kvůli dluhům měl infarkt!

Marcel z pořadu O 10 let mladší si zuby vytrhal…

Ve středu večer v osm hodin se v pořadu O 10 let mladší změní život poslednímu páru, který nezná nic jiného než…

Zmařený sen Andrey Pomeje: Obětovala se nemocnému Jirkovi (†54), teď i dceři (6)

Zmařený sen Andrey Pomeje: Obětovala se nemocnému…

Po smrti Jiřího Pomeje, o kterého se v nejtěžších chvílích jeho života, kdy bojoval se zákeřnou rakovinou…

 

iSport.cz

Registrace na iSport LIFE závody zahájeny. Získejte batoh, nebo závod zdarma

Registrace na iSport LIFE závody zahájeny. Získejte…

Šest závodů, šest odlišných míst v Česku. iSport LIFE Columbia běžecké závody 2020 startují registrace. Závody…

Všichni ví, kdo je Slavia! Nesmáli se nám, zářil Tvrdík. Pražany ničila „zeď“

Všichni ví, kdo je Slavia! Nesmáli se nám, zářil…

Odjíždí s nepříznivým výsledkem, ale zároveň se ctí. Slavia ve svém posledním utkání v Lize mistrů prohrála na…

 

Reflex.cz

Tak jde čas s americkým snem: Fotografka zachytila, jak se za 20 let proměnila střední třída v USA

Tak jde čas s americkým snem: Fotografka zachytila,…

Fotografka Beth Edwardsová začala na svém časosběrném projektu pracovat v roce 1997 ve městě San Carlos…

Benešovskou nemocnici paralyzoval počítačový vir. Obnova provozu může trvat týdny

Benešovskou nemocnici paralyzoval počítačový vir.…

Provoz benešovské nemocnice ochromil počítačový kryptovirus, který v noci na dnešek napadl nemocniční počítačový…